Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 21:44
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-10-2003 @ 22:09:
verplichte kost naar mijn mening:

http://www.drummerworld.com/Videos/DaveWeckl2003.mov http://www.drummerworld.com/Videos/vinnieCOLAIUTA2.mov
http://www.drummerworld.com/Videos/thomas_lang.mov
http://www.drummerworld.com/Videos/VirgilDonati.mov
http://www.drummerworld.com/Videos/steveGadd2003.mov

en niet te vergeten, mischien echt wel de revolutionairste drummer ooit:
http://www.drummerworld.com/Videos/b...xtendedlow.mov

met alle respect, maar deze mensen halen het niet bij portnoy

-nu heeft carn ook zn zin-
Oud 16-10-2003, 21:47
Carn
Carn is offline
met alle respect,

Virgil Donati WALST over portnoy heen.

en wat kerels zoals colaiuta, lang en weckl doen is ongeëvenaard. Mischien niet voor de rock-en-metal luisterende leek, maar wat die mannen doen kost meer tijd, pijn en moeite dan welke andere prog-rock knaap kan opbrengen.
Oud 16-10-2003, 21:49
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-10-2003 @ 22:47:
met alle respect,

Virgil Donati WALST over portnoy heen.

en wat kerels zoals colaiuta, lang en weckl doen is ongeëvenaard. Mischien niet voor de rock-en-metal luisterende leek, maar wat die mannen doen kost meer tijd, pijn en moeite dan welke andere prog-rock knaap kan opbrengen.
walsen in welke zin ?
dat filmpje ?
niet bijster bijzonder, qua snelheid walst hij niet zoveel

en wat doet colaiuta wat portnoy niet kan, eerder andersom

Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 21:57.
Oud 16-10-2003, 22:01
Carn
Carn is offline
walsen als in coordinatie, techniek, snelheid, alles. Ik heb genoeg materiaal van portnoy gezien en gehoort, maar vergeleken met sommige concepten van Donati is het allemaal 16den spelen in een leuke maatsoort. (wat het vaak ook gewoon is)

Filmpje is idd al vrij oud, zoek zelf maar wat leuke solo's van hem

- Panet X - Live From Oz - 09 - Virgil Donati Solo.mp3

- Alien Hip-hop

- Montreal Drum Fest 1996 - 11 - Virgil Donati Drumsolo.mp3

http://www.houseofdrumming.com/mp3s/vinnieclinic2.mp3
<-- Vinnie Ownage.

http://www.houseofdrumming.com/weck.mp3
<-- Dave Ownage.
Oud 16-10-2003, 22:24
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
DaKonium schreef op 16-10-2003 @ 22:02:
maar wat frost momenteel presteerd bij 1349 is ook om van te komen
Dat zei ik ook al ja, vooral op Pitch Black... Godnondeju ik heb nog nooit zo'n razendsnel stuk gehoord!
Oud 16-10-2003, 22:59
Infaustus
Infaustus is offline
Luister dan eens naar Absu, Proscriptor gaat hard over frost heen...
Oud 16-10-2003, 23:11
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 16-10-2003 @ 23:59:
Luister dan eens naar Absu, Proscriptor gaat hard over frost heen...
]

Ik zal eens zoeken, heb ik nog even wat te doen.
Oud 16-10-2003, 23:13
Carn
Carn is offline
Of download wat van Hate Eternal met derrick roddy. Dying Fetus is ook altijd fijn drumwerk.
Oud 16-10-2003, 23:13
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-10-2003 @ 00:13:
Of download wat van Hate Eternal met derrick roddy. Dying Fetus is ook altijd fijn drumwerk.
Cryptopsy dan ook maar
Oud 16-10-2003, 23:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
telluriet schreef op 17-10-2003 @ 00:13:
Cryptopsy dan ook maar
Oud 16-10-2003, 23:24
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
ratsja schreef op 16-10-2003 @ 22:49:
wat doet colaiuta wat portnoy niet kan, eerder andersom
lol, pardon!?
Oud 16-10-2003, 23:25
telluriet
telluriet is offline
Heb jij je CD-kast nog uitgespit voor troep die wel weg kan voor die CoB en Behemoth?
Oud 16-10-2003, 23:28
Master of Puppets
Citaat:
telluriet schreef op 17-10-2003 @ 00:25:
Heb jij je CD-kast nog uitgespit voor troep die wel weg kan voor die CoB en Behemoth?
ja.. maar niks gevonden helaas.
Oud 16-10-2003, 23:29
telluriet
telluriet is offline
Oke, en heb je een eventueel goed aanbod in gedachten
Oud 17-10-2003, 07:53
Vork
Vork is offline
Citaat:
toemba schreef op 11-10-2003 @ 01:02:
Nick Barker..

dies echt overschat
hij zit er als een zoutzak bij en maakt live nog wel es wa foutjes
pro tools ole
Oud 17-10-2003, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 16-10-2003 @ 22:09:
http://www.drummerworld.com/Videos/vinnieCOLAIUTA2.mov
Is het normaal voor een drummer om zijn linker stokje zo vast te houden?
Oud 17-10-2003, 12:08
Master of Puppets
Citaat:
snees schreef op 17-10-2003 @ 09:05:
Is het normaal voor een drummer om zijn linker stokje zo vast te houden?
zie je niet veel meer nee.

maar het is net hoe het je is aangeleerd.
Oud 17-10-2003, 13:21
ratsja
ratsja is offline
heb nu wat gezien van donati, maar ben niet overtuigd hoor, zeer zeker niet, vind het te ostinatisch
Oud 17-10-2003, 13:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
ratsja schreef op 17-10-2003 @ 14:21:
heb nu wat gezien van donati, maar ben niet overtuigd hoor, zeer zeker niet, vind het te ostinatisch
Dan komt het eindelijk toch neer op er wel of niet verstand van hebben, wat datgene wat donati doet is toch wel een stukje moeilijker dan mooi over je toms heen rossen on portnoy stijl. Heb je al wat van die solo's gedownload?
Oud 17-10-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 16-10-2003 @ 21:31:
Drummer Catch 22
Drummer Peterpan speedrock.

kwamen in me klaar.

ik ben in 'n flauwe bui.. merk je het
Oud 17-10-2003, 14:58
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-10-2003 @ 14:37:
Dan komt het eindelijk toch neer op er wel of niet verstand van hebben, wat datgene wat donati doet is toch wel een stukje moeilijker dan mooi over je toms heen rossen on portnoy stijl. Heb je al wat van die solo's gedownload?
ja heb vele stukjes gezien, maar vind het niet bijster bijzonder om te zeggen dat het beter is dan portnoy.
En jij weet natuurlijk niet of ik er wel of geen verstand van heb.
ik vind donati iemand die wat tom toms roffelt, zijn drumstel past wel 2 keer in die van portnoy
Oud 17-10-2003, 15:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Andre Borgman (After Forever)
Jeroen Simons (Epica)
Jukka Nevalainen (Nightwish)
Wade Youman (Unwritten Law)
Oud 17-10-2003, 15:49
Master of Puppets
Citaat:
ratsja schreef op 17-10-2003 @ 15:58:
zijn drumstel past wel 2 keer in die van portnoy
eh..ja, en?
Oud 18-10-2003, 09:53
teutje
teutje is offline
drummer van primus - brain
+ joey jordison
Oud 18-10-2003, 10:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
teutje schreef op 18-10-2003 @ 10:53:
drummer van primus - brain

Al vind ik persoonlijk Tim Alexander beter
Oud 18-10-2003, 11:08
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 17-10-2003 @ 16:49:
eh..ja, en?
wat denk je ?
Oud 18-10-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef op 18-10-2003 @ 12:08:
wat denk je ?
Als ik een 2x zo grote raceauto koop als Michael Schumacher, ben ik dan ook 2x zo snel als hem?
Oud 18-10-2003, 19:50
Noddy
Noddy is offline
Gas Lipstick
Oud 18-10-2003, 21:25
Eulogy
Eulogy is offline
Dat kan er maar een zijn... en dat is Thomas Haake, dat is de drummer van Messhuggah, een band die eerst 2 geniale drummers had, die precies samen zo konden drummen dat ze elkaar aanvulden en dus een 2 keer zo snelle drummer vormden (waren allebij appart ook erg snel) toen stopte er een en hebben ze Thomas Haake gehaald, waarna de andere drummer er maar snel mee ophield omdat Haake in zijn eentje sneller was dan die twee anderen.
De goede man heeft er jaren voor gestudeerd om met 6 (!!!) stokken tegelijk te kunnen drummen, en hij doet dit nu met perfectie.
Verder goede drummer vind ik:
Danny Carrey (Tool)
en de algemeen als beste nederlandse drummer geaccepteerde drummer van Peter Pan Speedrock.
Owjah, Lars ullrich en Dave Grohl zijn ook nog opwindende mannetjes
Oud 18-10-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Eulogy schreef op 18-10-2003 @ 22:25:
Dat kan er maar een zijn... en dat is Thomas Haake, dat is de drummer van Messhuggah, een band die eerst 2 geniale drummers had, die precies samen zo konden drummen dat ze elkaar aanvulden en dus een 2 keer zo snelle drummer vormden (waren allebij appart ook erg snel) toen stopte er een en hebben ze Thomas Haake gehaald, waarna de andere drummer er maar snel mee ophield omdat Haake in zijn eentje sneller was dan die twee anderen.
Snelheid is het probleem niet, ook veel lompe death-bands hebben drummers die sneller dan nodig kunnen. Dat wil zeggen, bijna een monotoon geluid uit hun bassdrum en snare persen.

Citaat:
De goede man heeft er jaren voor gestudeerd om met 6 (!!!) stokken tegelijk te kunnen drummen, en hij doet dit nu met perfectie.
Ieder diertje z'n pleziertje, zou ik zeggen. Heb je een filmpje?
Oud 18-10-2003, 21:53
Eulogy
Eulogy is offline
Citaat:
snees schreef op 18-10-2003 @ 22:33:
Ieder diertje z'n pleziertje, zou ik zeggen. Heb je een filmpje?
nee dat niet... ik heb wel een mp3-tje van 'War' op m'n computer staan, ik vind het nummer echt takkeherrie, maar je word ziek van de snelheid.
daarmee ben ik eigenlijk ook bij jou punt, snelheid is niet alles. je hebt helemaal gelijk, ik had het anders moeten brengen en moeten zeggen dat er maar een deze techniek beheerst en dat ik dat geniaal vind. Maar ik luister eigenlijk ook liever naar Danny Carrey.
Oud 18-10-2003, 22:04
Verwijderd
Bleh, wat een autoriteitsargumenten overal weer zeg.
Oud 18-10-2003, 22:10
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Eulogy schreef op 18-10-2003 @ 22:53:
nee dat niet... ik heb wel een mp3-tje van 'War' op m'n computer staan, ik vind het nummer echt takkeherrie, maar je word ziek van de snelheid.
daarmee ben ik eigenlijk ook bij jou punt, snelheid is niet alles. je hebt helemaal gelijk, ik had het anders moeten brengen en moeten zeggen dat er maar een deze techniek beheerst en dat ik dat geniaal vind. Maar ik luister eigenlijk ook liever naar Danny Carrey.
hahahaha... War is een drumcomputer..... Kijk maar achterop Rare Trax. "drums programmed by Frederik Thordendal"

Niettemin is Thomas Haake erg goed.
Oud 18-10-2003, 22:27
Eulogy
Eulogy is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 18-10-2003 @ 23:10:
hahahaha... War is een drumcomputer..... Kijk maar achterop Rare Trax. "drums programmed by Frederik Thordendal"

Niettemin is Thomas Haake erg goed.
hmmm... dat is jammer voor mij. weer een illusie armer, maarja maakt niet uit, zoals je al zij hij blijft erg goed.
Oud 19-10-2003, 02:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Eulogy schreef op 18-10-2003 @ 22:25:

en de algemeen als beste nederlandse drummer geaccepteerde drummer van Peter Pan Speedrock.

Jij bent een mongool.

Haake is ERG goed...maar noem mij 1 nummer, of lijkt mij 1 foto zien waarin hij met "zes" stokken drumt. dat is gewoon circus-praat.

Bart van PPS is goed..en hij heeft iid afgelopen jaar de beste "Live Drummer" prijs gewonnen, omdat het lekker strak is, swingt, etc. Maar denk je nou echt dat hij op weegt tegen bvb Hans Eijkenaar of Rene Creemers?

*roffel* nee.
Oud 19-10-2003, 04:01
Carn
Carn is offline
death / black metal fans opgelet:

http://pagansmurfen.ath.cx/~blasphem...Drum%20Solo%20(Hate%20Eternal).mpg

geniet ervan. 40 mb aan brute snelheid
Oud 19-10-2003, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 19-10-2003 @ 03:27:
Bart van PPS is goed..en hij heeft iid afgelopen jaar de beste "Live Drummer" prijs gewonnen, omdat het lekker strak is, swingt, etc. Maar denk je nou echt dat hij op weegt tegen bvb Hans Eijkenaar of Rene Creemers?
Ik heb PPS wel eens live gezien, en z'n drumstel ziet er leuk uit, en hij speelt wel strak. Ik stond bij dat concert met een drummer te praten en die boorde hem volledig de grond in. "Die gast speelt wat iemand zou spelen die nog nooit eerder heeft gedrumd". Ofwel, leuke simpele 4/4 maten maar meer niet.
Oud 19-10-2003, 10:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
wouszer schreef op 18-10-2003 @ 12:12:
Als ik een 2x zo grote raceauto koop als Michael Schumacher, ben ik dan ook 2x zo snel als hem?
dit zegt al genoeg over jou relativeringsvermogen.

duh
Oud 19-10-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 19-10-2003 @ 10:29:
Ik heb PPS wel eens live gezien, en z'n drumstel ziet er leuk uit, en hij speelt wel strak. Ik stond bij dat concert met een drummer te praten en die boorde hem volledig de grond in. "Die gast speelt wat iemand zou spelen die nog nooit eerder heeft gedrumd". Ofwel, leuke simpele 4/4 maten maar meer niet.
Ach ja, bij een speedrock band de hele tijd 3/4 en 5/4 maten spelen terwijl de rest doorragt in good-old-4/4-rock, is ook niet alles.
Oud 19-10-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-10-2003 @ 11:38:
Ach ja, bij een speedrock band de hele tijd 3/4 en 5/4 maten spelen terwijl de rest doorragt in good-old-4/4-rock, is ook niet alles.
Nee dat zegt ook iets over de rest van de band idd

@ ratsja: is een drummer met een 2x zo grote kit ook 2x zo goed? leuk als iemand 20 trommels tussen 11 en 12 inch heeft, maar het gaat erom wat je ermee doet.

@Carn: ik stond echt bij VirgilDonati.mov
wat die gast met de snare doet
Derek Roddy ook sehr dope, wat hij in het begin met z'n rechterhandje doet klinkt echt vet (die doublebass-imitatie).

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 10:52.
Oud 19-10-2003, 11:01
Megadeth
Megadeth is offline
Lars Ulrich natuurlijk!
Oud 19-10-2003, 11:07
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
wouszer schreef op 19-10-2003 @ 11:47:
Nee dat zegt ook iets over de rest van de band idd

@ ratsja: is een drummer met een 2x zo grote kit ook 2x zo goed? leuk als iemand 20 trommels tussen 11 en 12 inch heeft, maar het gaat erom wat je ermee doet.

@Carn: ik stond echt bij VirgilDonati.mov
wat die gast met de snare doet
Derek Roddy ook sehr dope, wat hij in het begin met z'n rechterhandje doet klinkt echt vet (die doublebass-imitatie).
tuurlijk is die dan niet 2 keer zo goed, dat heb ik ook niet gezegd, wat portnoy met zijn drumstel doet is echt wel goed te noemen, daar kan je niet omheen.
Oud 19-10-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef op 19-10-2003 @ 12:07:
tuurlijk is die dan niet 2 keer zo goed, dat heb ik ook niet gezegd, wat portnoy met zijn drumstel doet is echt wel goed te noemen, daar kan je niet omheen.
Hij is natuurlijk ook wel een topdrummer.

Ik ben nu zo geïnspireerd dat ik mijn eigen drumsolo heb opgenomen, kijk ende huiver (voor 17 seconden):
http://home.planet.nl/~hogerjmw/113_1400.AVI
Oud 19-10-2003, 11:23
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
wouszer schreef op 19-10-2003 @ 12:18:
Hij is natuurlijk ook wel een topdrummer.

Ik ben nu zo geïnspireerd dat ik mijn eigen drumsolo heb opgenomen, kijk ende huiver (voor 17 seconden):
http://home.planet.nl/~hogerjmw/113_1400.AVI
ghehe snelle download
Oud 19-10-2003, 11:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
ratsja schreef op 19-10-2003 @ 12:07:
*kuch terry bozzio kuch*
Oud 19-10-2003, 12:01
ratsja
ratsja is offline
ghehe

jazz drummer
Oud 19-10-2003, 19:50
Carn
Carn is offline
http://www.houseofdrumming.com/mp3s/VinnieClinic1.mp3

luuster n huuver

Oud 20-10-2003, 16:34
Rrr.
Rrr. is offline
VIRGIL DONATI - DRUMS IN CONCERT zondagmiddag 9 november – Melkweg Amsterdam
maandagavond 10 november – Mezz Breda
Tickets 8 euro.

PEARL PERCUSSION PARTY
Pearl Percussion Group: Bart Fermie - Nils Fischer - Lucas van Merwijk - Martin Verdonk en een extra special mini-concert van Slagerij van Kampen
Pearl Percussion Party, donderdag 20 november, w2, Boschdijkstraat 100, Den Bosch
20.30 zaal open / 21.00 uur Slagerij van Kampen / 21.30 uur Pearl Percussion Group
Tickets € 8,-

TERRY BOZZIO & METROPOLE ORKEST
Chamberworks
Vrijdag 24 oktober: De Oosterpoort, Groningen
Tel: 050-3680368 Aanvang: 20.15 uur
Zondag 26 oktober: Paradiso, Amsterdam
Tel: 020- 6264521 Aanvang: 16.00 uur

di. 21 okt.: Walfredo Reyes Clinic – Theo Steenbeek Nijkerk
do. 23 okt.: New Cool Collective Big Band met Tony Allen – Panama Amsterdam
vr. 24 okt.: Slagwerkgroep Amsterdam – Crossover Vibes - De Doelen Rotterdam
vr.24 0kt.: Terry Bozzio & Metropole Orkest – Oosterpoort - Groningen
za.25 & zo.26 okt.: Amsterdam Vintage & Custom Drum Show – Griffioen Amstelveen
zo.26 okt. 14.00 uur: Uitreiking Slagwerkkrant Poll Awards – Griffioen Amstelveen
zo.26 okt. 16.00 uur: Terry Bozzio & Metropole Orkest – Paradiso Amsterdam
31 okt.-1&2 nov.: Music Meeting (zie hieronder) – Nijmegen
Zie ook: Slagwerkkrant Online en de informatie hieronder!
zo.mi. 8 & ma 9 nov: Virgil Donati – Drums in concert – Amsterdam / Breda
do. 20 nov: Pearl Percussion Party – w2 Den Bosch

Bron: Slagwerkkrant.nl
Oud 20-10-2003, 22:47
Carn
Carn is offline
cool, wil eigenlijk bozzio wel zien..maar net iets te ver weg allemaal.

en voor Donati in breda kan ik geen vrij krijgen
Oud 20-10-2003, 23:44
kandyrat
kandyrat is offline
ik weet eigenlijk niets van drummen, ik luister gewoon naar muziek en das alles....

ik zou dave grohl kiezen, omdat ik dave cool vind enzo. (en datie toevallig drumt, ok)

Regels voor berichten