Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 22:26
joopie
joopie is offline
Citaat:
eXo schreef op 29-02-2004 @ 23:16:
Dat lijkt me nou persoonlijk helemaal niks. Ik koop cd's om de bands te steunen, maar hoofdzakelijk vanwege de artwork enzo. En de cdspeler in de huiskamer accepteert geen gebrandde cd's.
Tja, ik zou ook liever alle cd's van mijn collectie orgineel hebben, maar ik heb er nou eenmaal geen geld voor. Als ik eenmaal begin met het aanschaffen van orginele cd's, kan ik denk ik niet meer stoppen, en knal ik er m'n geld in no time doorheen

Ik ben pas sinds een klein jaartje écht geinterreseerd in muziek, en er komt nu zoveel op me af dat ik het nogal prijzig is om opeens vanalles te kopen.

Allofmp3 is voor mij voorlopig de ideale oplossing, ik ontdek er ook erg veel. Een albumje downloaden voor minder dan een euro is eerder gedaan dan een cd aanschaffen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 29-02-2004 @ 23:16:
Dat lijkt me nou persoonlijk helemaal niks. Ik koop cd's om de bands te steunen, maar hoofdzakelijk vanwege de artwork enzo. En de cdspeler in de huiskamer accepteert geen gebrandde cd's.
Als je een cd speler hebt ie geen gecopieerde cd's leest dan moet ie minstens 10 jaar oud zijn :X
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:31
joopie
joopie is offline
Citaat:
********** schreef op 29-02-2004 @ 23:28:
Als je een cd speler hebt ie geen gecopieerde cd's leest dan moet ie minstens 10 jaar oud zijn :X
In de huiskamer hebben wij een surround systeem van JVC (cd's in de dvd speler), daar zit een beveiliging op tegen gebrandde CD's. Er is niets tegen te doen, tenzij je de lazer gaat vervangen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:51
attrib
attrib is offline
lang leve mp3.
dankzij de mp3 technologie ontdek ik veel bands.

enja, als ik een band dan ook echt goed vind, koop ik het orgineel. de 'kleinere' bands worden juist populairder met mp3's. je ziet iemand niet zo gauw blindelings een cd/lp kopen als diegene toch niet weet wat voor luister plezier hijzelf er aan heeft. enja. als dan een band komt optreden bij jou in de buurt en je hebt toevallig een mp3 er van gedownload die je erg goed vind check je het concert ook al sneller. EN als je er echt van geniet koop je wat bij de merch en dan is dat ook weer opgelost.

en die mp3-spelers... zijn makkelijk!
scheelt je weer plek voor tal van cd opberghoesjes. en balen dat je die 'ene' cd niet hebt meegenomen en dat daarom een bus/trein (or whatever) verder saai gaat worden heb je dan ook niet. of je kapt helemaal met het beluisteren van muziek, ga dan een boek lezen ofzo.
Oud 01-03-2004, 09:46
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Aangezien artiesten vaak maar €1 per verkochte CD krijgen is het downloaden van kleine bands niet zo erg denk ik... in alle opzichten... Ze krijgen uiteindelijk meer betaald als ze bijvoorbeeld in het openbaar gedraaid worden (een cafébaas die zo een kleine band heeft ontdekt), of wanneer ze door het vele gedownload toch beroemd worden en hun optredens allemaal uitverkocht raken...

De CD is meer iets voor platenmaatschappijen om een graantje mee te pikken van succesvolle bands (omdat platenmaatschappijen dus niks verdienen aan enkel optredende artiesten)... Het zou toch jammer zijn als de Indies hierdoor de nek wordt omgedraaid, maar echt goede Indies verzinnen hier wel wat op. Die zijn creatief genoeg, grote platenmaatschappijen houden liever vast aan de oude tradities en dit zal voor hen uiteindelijk slecht uitpakken denk ik...
Oud 01-03-2004, 09:56
Dittohead
Dittohead is offline
MP3 tjes zijn gewoon een moderne manier van muziek verspreiden...
Oud 01-03-2004, 10:00
Dunkelheit
Dunkelheit is offline
Citaat:
RadioheadAnne schreef op 27-02-2004 @ 22:21:
ok hier komt mijn mening:
Downloaden van mp3's van kleine bands is SLECHT.

en mp3-spelers zijn kansloos.

Want de kleinere labels verdienen zo niks meer (sally forth, livingroom etc.)

en gaan dood zo.

dus..

meningen?
Vind ik niet. Door mp3 leer je veel meer kennen. En als ik iets download wat ik goed vind, ga ik ook wel achter het origineel aan. Anders verwijder ik het weer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 29-02-2004 @ 23:28:
Het valt me altijd weer op hoe geweldig jij uit je nek kan lullen .

Sommige mensen zoeken dingen op voordat ze iets zeggen, gebruiken beargumentering en denken niet zelden ergens over na, voordat ze een uitspraak doen. Gelukkig ben jij nooit gehinderd door zulk soort lastigheden .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
joopie schreef op 29-02-2004 @ 23:31:
In de huiskamer hebben wij een surround systeem van JVC (cd's in de dvd speler), daar zit een beveiliging op tegen gebrandde CD's. Er is niets tegen te doen, tenzij je de lazer gaat vervangen.
Ja ik dus ook Zelfde systeem wellicht.

+ Ik moet wel dronken geweest zijn.. "gebrandde".. .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 10:14
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-03-2004 @ 11:09:

Sommige mensen zoeken dingen op voordat ze iets zeggen, gebruiken beargumentering en denken niet zelden ergens over na, voordat ze een uitspraak doen. Gelukkig ben jij nooit gehinderd door zulk soort lastigheden .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 01-03-2004 @ 11:09:

Ja, ik lul uit me nek..
Kun je nu weer verder gaan met je leven..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten