Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 11:31
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 29-03-2004 @ 17:50 :
Mischien heb je nog nooit horror gekeken
Wel hoor, ik kijk altijd films die als genre thriller of horror hebben, maar ik vind ze gewoon echt niet eng Ik vond de exorcist zelfs saai
Oud 05-04-2004, 15:22
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
TheBuffster schreef op 05-04-2004 @ 12:31 :
Wel hoor, ik kijk altijd films die als genre thriller of horror hebben, maar ik vind ze gewoon echt niet eng Ik vond de exorcist zelfs saai
Dan is geen enkele film voor jou eng volgens mij!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Orlygirl66 schreef op 05-04-2004 @ 09:09 :
Remake is meestal niks!!
Klopt, ik zit me ook echt te ergeren aan die remaketrend.

The Ring, TCM, Dawn of the Dead, Susperia... bah
Oud 05-04-2004, 19:22
Verwijderd
eigenlijk houd ik niet van horror maar soms kijk ik het wel. Als het dan te eng wordt denk ik:" Het is nep, daar staat de camera, nu roept de regiseur CUT, hier heeft een editor duidelijk zitten snijden, die schrijver heeft een goed verhaal bedacht, jeetje wat kan die geluidstechnicus goed muziek onder die film zetten...." Eerst mijzelf geruststellen en dan alleen nog maar naar de filmtechniek kijken in plaats van me mee te laten slepen....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Acey schreef op 05-04-2004 @ 20:22 :
eigenlijk houd ik niet van horror maar soms kijk ik het wel. Als het dan te eng wordt denk ik:" Het is nep, daar staat de camera, nu roept de regiseur CUT, hier heeft een editor duidelijk zitten snijden, die schrijver heeft een goed verhaal bedacht, jeetje wat kan die geluidstechnicus goed muziek onder die film zetten...." Eerst mijzelf geruststellen en dan alleen nog maar naar de filmtechniek kijken in plaats van me mee te laten slepen....
PffffffHAAHAHAHAAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA

sorry
Oud 05-04-2004, 21:27
phoebe4000
phoebe4000 is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 21-03-2004 @ 15:34 :
hehe

Dat was een nationala schandaal ofzo, NED 1 2 of 3 had per ongeluk de it om 7 uur ' s middags uitgezonden.

Ik, en de rest van mn klasgenootjes hadden erg slecht geslapen die week
jah ik ook... heel stiekum met mijn vriendinnetje.... scheet in mijn broek.... week niet geslapen
daarna hoorde ik dat als je bang was voor een enge film en je hem nog een keer keek je niet meer bang was.... toen sliep ik weer een week niet

en the shining vond ik ook egt eng.... ga ik binnenkort weer 'ns kijken
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:33
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
durfde
Citaat:
phoebe4000 schreef op 05-04-2004 @ 22:27 :
jah ik ook... heel stiekum met mijn vriendinnetje.... scheet in mijn broek.... week niet geslapen
daarna hoorde ik dat als je bang was voor een enge film en je hem nog een keer keek je niet meer bang was.... toen sliep ik weer een week niet

en the shining vond ik ook egt eng.... ga ik binnenkort weer 'ns kijken
Jah ik heb m ook een keer gekeken toen ik 6 was zooooooo ik was bang! durfde niet meer naar boven
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:20
Verwijderd
toenk 5 was james bond werd een man opgeblazen in z'on druk voor duikers...
maar op m 'n 6e keek ik jurassic park en vonk helemaal nie eng
hannibal viel laatst zwaar tegen was egt NIET ranzig en NIET eng.. maarja
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 05-04-2004 @ 22:27 :
PffffffHAAHAHAHAAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA

sorry
i know..... daarvoor is de
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:47
Goede Fee
Goede Fee is offline
- The Ring
- Blair Witch Project 1+2

Die waren best wel eng, maar de serie van Nightmare on Elmstreet was echt lachen! Wat zijn dié films slecht...
Oud 06-04-2004, 21:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 06-04-2004 @ 20:47 :
- The Ring

Die waren best wel eng, maar de serie van Nightmare on Elmstreet was echt lachen! Wat zijn dié films slecht...
Eerst The Ring één van de engste films ooit noemen en dan de originele A Nightmare on Elm Street slecht... tja of dat nog serieus te nemen valt?
Oud 06-04-2004, 21:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-04-2004 @ 22:48 :
Eerst The Ring één van de engste films ooit noemen en dan de originele A Nightmare on Elm Street slecht... tja of dat nog serieus te nemen valt?
De originele Nightmare on elmstreet is ook slecht. Verreweg de minste van de 6(eigenlijk 7).
Oud 07-04-2004, 19:18
Verwijderd
The Ring komt ook aardig in de buurt van eng
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-04-2004 @ 22:56 :
De originele Nightmare on elmstreet is ook slecht. Verreweg de minste van de 6(eigenlijk 7).
Ik vind het verreweg de beste. Hij is nog enigzins eng, dat gewisecrack van Freddy in de latere afleveringen begon me al gauw te irriteren.
Oud 08-04-2004, 07:40
mainsupreme
mainsupreme is offline
the ye, japanse horror. Er zitten 4 onovertroffen enge scenes in die film. Ik ga nooit meer graag liften in, in me eentje
Oud 08-04-2004, 15:26
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
mainsupreme schreef op 08-04-2004 @ 08:40 :
the ye, japanse horror. Er zitten 4 onovertroffen enge scenes in die film. Ik ga nooit meer graag liften in, in me eentje
Ik lift niet een sals ik met nog iemand ben!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:32
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik heb vroeger (kan je van vroeger spreken als je 17 bent? nouja, je begrijpt wat ik bedoel...) The Shining gezien. Mannnn wat een trauma's heb ik er aan over gehouden ! Ik was toen een jaartje of 12 denk ik, en ik vond het echt zoooo eng.
Heb 'm laatst weer gekeken, en het viel vies tegen. Helaas. Nu is de magie van die 'enge' film voorgoed weg...

The Exorcist moet ook heel eng zijn, dus die heb ik laatst ook maar eens gekeken. Eng vind ik niet het goede woord. Eerder 'ranzig'. Wat een film zeg...

Oja en blair witch project. Die was ook eng. Leuk eng.
Oud 08-04-2004, 19:27
MikeyMo
MikeyMo is offline
Gostbusters...toen die titanic in de haven kwam varen...ik wist nog geeneens wat het was, maar het was iets speciaals...dat kon k voelen..

verder nog it, the ring, what lies beneath en the exorcist..
Oud 08-04-2004, 21:34
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Stephen King's "It", without a doubt.

Ik héb al nooit van clowns gehouden, maar toen ik deze film had gezien toen ik 10 was, was de horror compleet. Mijn ouders zeiden dat ik soms freakte des nachts. Ik heb hem laatst nog gezien, als vuursproef, en rilde nog steeds als ik z'n kop zag...ik hoor hem nog altijd zeggen "I'M YOUR WORST NIGHTMARE!".
Vind clowns nog steeds stom. Als ik er eentje "leuk" zie doen denk ik: "rot op met je kop, je bent niet grappig, je bent eng"
Over childhood trauma's gesproken
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:39
kneisje
kneisje is offline
Final destination Films waar geesten in voorkomen kijk ik sowieso niet, dan zie ik ze overal en ik ben er al bang genoeg voor, dus hm dat doe ik mezelf niet aan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
JEZUZZ schreef op 05-04-2004 @ 11:30 :
Ze zeggen altijd dat the exorcist zo eng moet zijn, maar dat vond ik dus helemaal niet, zelfs niet toen ik hem in mijn eentje midden in de nacht zag.
Hehe, ik moest erom lachen. Vooral dat stuk dat ze gaan uitdrijven, echt hilarisch.

Ik heb een afkeer van films met geesten, die vind ik echt eng.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 22:33
JCG
JCG is offline
net gothika gekeken, toch niet zo eng als me vrienden beweren. Ik vond het wel een goede film maar niet echt eng. Ik schrok een paar keer maar ik vind het einde niet goed uit gewerkt, dat had enger gekunt.

The ring vond ik het engste, maar dat kwam ook omdat ik in het donker naar huis moest fietsen. Toen was ik thuis en ging nog even tv kijken (daar had ik best veel moed voor nodig om in de buurt van de tv te komen ). Na een halfuurtje valt het stroom in huis uit, en een paar seconde later gaat me mobiel "Seven days ..." zei een meisje stem . Pleures ik ben nog nooit zo geschrokken. Een vriend van mij had ze zusje laten bellen, en stroom viel per toeval uit, maar wat een timing.
Oud 09-04-2004, 09:08
kneisje
kneisje is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-04-2004 @ 23:33 :

Toen was ik thuis en ging nog even tv kijken (daar had ik best veel moed voor nodig om in de buurt van de tv te komen ). Na een halfuurtje valt het stroom in huis uit, en een paar seconde later gaat me mobiel "Seven days ..." zei een meisje stem . Pleures ik ben nog nooit zo geschrokken. Een vriend van mij had ze zusje laten bellen, en stroom viel per toeval uit, maar wat een timing.
Oh.mijn.god. Ik zou flauwvallen van angst.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
kneisje schreef op 09-04-2004 @ 10:08 :
Oh.mijn.god. Ik zou flauwvallen van angst.
muhahahah! wat een bak
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:32
Verwijderd
fucking exorcist is geniaal. niet focken daarmee
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 09-04-2004 @ 12:32 :
Doe ik niet, de film was onderhoudend genoeg hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 09-04-2004 @ 12:32 :
Ik vond vooral die momenten dat je de 'demoon' in het donker ziet heel erg goed gedaan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:11
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 06-04-2004 @ 20:47 :
- The Ring

Deel 1 en 3 zijn de beste uit de reeks. (Al heeft deel 1 wel de minste special effects, maar wat wil je in die tijd).
Oud 11-04-2004, 14:34
Alive&Dangerous
Alive&Dangerous is offline
Ik vind eigenlijk geen enkele film eng, zal wel komen omdat meestal Satan als het enge moet dienen en tja... Een Satanist heeft daar toch wat minder last van dan anderen. Ik vind de 'Omen' films zo slecht dat ze er goed van worden (hoewel de boeken echt uitstekend zijn ), alleen baal ik zo dat de Antichrist telkens net niet de wereld opeist zoals zijn recht is. Nou ja, da's dan mijn mening weer.
Oud 12-04-2004, 10:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
zal wel komen omdat meestal Satan als het enge moet dienen en tja...
Die conclusie kun je trekken als je alleen horrorfilms kijkt waar Satan een rolletje heeft. Over het algemeen komt Satan niet zo vaak voorbij.

Citaat:
Een Satanist heeft daar toch wat minder last van dan anderen.
Een satanist volgens de ideeën van LaVey? Of andere?

Citaat:
alleen baal ik zo dat de Antichrist telkens net niet de wereld opeist zoals zijn recht is.
Ah, een misantroop. Wellicht balen voor Satanisten die van mening zijn dat ze dan een plaatsje krijgen in een hels paradijs waar ze hun lusten tot in eeuwigheid kunnen botvieren.
Oud 12-04-2004, 11:17
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Vroeger vond ik de witches ook eng, als ze de pruiken enzo gaan afdoen..

En nu, vind ik "the ring" "what lies beneath", "The sixth sense" wel eng, en verder kan ik er even geen een bedenken..
de laatste, vooral omdat ik het een beetje "psygologisch eng" vind..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:12
JJ13
JJ13 is offline
irreversible, niet zozeer eng, maar wel aangrijpend en niet van kunnen slapen
Oud 12-04-2004, 13:43
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 12-04-2004 @ 13:12 :
irreversible, niet zozeer eng, maar wel aangrijpend en niet van kunnen slapen
Die vond ik juist minder ik kon wel slapen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:05
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-04-2004 @ 22:56 :
Precies!
Als je de Ring hebt gezien, dan zijn die films zo bar slecht. Je kunt van alle "technische snufjes" gewoon zien hoe ze gemaakt zijn. Voor de tijd dat ze gemaakt zijn, zijn de films misschien wel goed. Maar na de Ring gezien te hebben vallen die films toch écht wel tegen!
Oud 12-04-2004, 15:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 12-04-2004 @ 15:05 :
Precies!
Als je de Ring hebt gezien, dan zijn die films zo bar slecht.
Dan maar even gniffelen.

Citaat:
Je kunt van alle "technische snufjes" gewoon zien hoe ze gemaakt zijn. Voor de tijd dat ze gemaakt zijn, zijn de films misschien wel goed.
Dus kwaliteit van films gaat er met de jaren op achteruit?

Citaat:
Maar na de Ring gezien te hebben vallen die films toch écht wel tegen!
Hier valt nog wel tegenin te brengen dat ANOES redelijk eng is en The Ring, tja, niet.
Oud 12-04-2004, 16:33
simoontje88
simoontje88 is offline
Ik heb het meest gegild enzow bij the Ring en The Texas Chainsaw Massacre (remake)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:36
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Blair witch.. er gebeurt niks, maar die spanning, op een gegeven moment zit die zo hoooooooog!!
Jammer dat het 2e deel bagger is !!
Oud 26-06-2004, 18:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Waarom vindt iedereen "The Blair Witch Project" zo eng? Ik vond het echt reuze meevallen hoor.

The Excorsist vond ik wel eng. OMG, moest af en toe echt gillen toen.
The others is ook best eng... En nog zo'n oude dracula-film van heel vroeger. (Bijna) geen special effects of iets, maar zoooo eng. *ben alleen even de naam kwijt van die film...*
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:23
Severus
Severus is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 21-03-2004 @ 21:02 :
It, ik heb er nachten van wakker gelegen. Deed de wc en badkamer nooit opslot. En durfde niet in de buurt van afvoerputjes te komen. Trauma
Ik ook, ik durfde een week niet in bad en het duurde nog heel lang voordat ik weer op de WC-bril ging zitten.
Oud 26-06-2004, 18:45
Laíssa
Laíssa is offline
The Shining denk ik.
Ook al vind ik die nu niet meer eng, ik kan niets engers bedenken, en ik heb toch aardig wat 'enge' films gezien
Oud 27-06-2004, 12:41
melkpakje
melkpakje is offline
blair witch project (1, de tweede was stront) en the sixth sence vond ik ook eng... Verder kan ik niet zo veel bedenken
Oud 27-06-2004, 13:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg. Kijk naar Dawn of the Dead, Night of the living dead, the Exorcist, The Thing, In the Mouth of Madness, Dark Water, The Fly, Candyman, Riget, Das Kabinett des Dr. Caligari, Bride of Frankenstein, meerdere Dracula-films etc. etc.

Sommige van deze films zijn op zich wel redelijk eng, maar ze moeten het vooral hebben van andere kwaliteiten. Het meest in het oog springende voorbeeld is The Exorcist . De film is nergens echt eng, maar wel altijd fascinerend en intens door het uistekende acteerwerk, dito script en de mooie cinematografie. Die factoren compenseren het "gebrek" aan scares en shocks. Dat maakt het dus alsnog een horrormeesterwerk.

Uiteraard zijn er ook nog films die behoren tot de hoogtepunten van het genre en WEL gewoon eng zijn.
Oud 27-06-2004, 13:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg.
Omdat goede horror vaak ijzersterk drama is.
Oud 27-06-2004, 14:17
Uice
Uice is offline
[QUOTE]Dinalfos schreef op 27-06-2004 @ 14:02 :
[B]De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg. Kijk naar the Exorcist, The Thing, Dark Water

Ik vind deze films, en dan vooral Dark Water, nog altijd erg beangstigend.

Bride of Frankenstein, meerdere Dracula-films etc. etc.

Die waren in de tijd dat ze gemaakt werden angstaanjagend.
Oud 27-06-2004, 14:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
TheBuffster schreef op 05-04-2004 @ 12:31 :
Dat komt omdat hij volgens mij zo ouderwets is. Ik vond hem ook saai.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 26-06-2004 @ 18:36 :
Blair witch.. er gebeurt niks, maar die spanning, op een gegeven moment zit die zo hoooooooog!!
Jammer dat het 2e deel bagger is !!
Er kwam geloof ik een nieuw deel, maar met de reggisseur uit deel 1, dus dat word denk ik wel een goeie.

Als het waar is wat ik heb gehoord
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
[QUOTE]Juice schreef op 27-06-2004 @ 15:17 :
[B]
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2004 @ 14:02 :
De beste horrorfilms zijn niet de films die het allerengst zijn, ironisch genoeg. Kijk naar the Exorcist, The Thing, Dark Water

Ik vind deze films, en dan vooral Dark Water, nog altijd erg beangstigend.

Bride of Frankenstein, meerdere Dracula-films etc. etc.

Die waren in de tijd dat ze gemaakt werden angstaanjagend.

Mja, The Thing vond ik vooral spannend , vanwege de haast klassieke suspense building uit vroegere films. En Dark Water had zeker griezelige momenten, maar de nadruk lag blijkbaar meer op het drama. Dat vond ik niet erg, want het was een bijzonder geslaagde film.

En tja, de oude Frankenstein- en Dracula films werden in die tijd inderaad als eng beschouwd. Dus dat waren niet zulke goede voorbeelden. Maar goed IK vond ze in ieder geval niet eng, eerder mooi.
Oud 27-06-2004, 16:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2004 @ 15:46 :
Mja, The Thing vond ik vooral spannend , vanwege de haast klassieke suspense building uit vroegere films. En Dark Water had zeker griezelige momenten, maar de nadruk lag blijkbaar meer op het drama.
Ik vond het anders één van de meest beklemmende en angstaanjagende films die ik ooit heb gezien. Meer horror dan drama iig.
Oud 27-06-2004, 16:42
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Blair Witch Project en The Shining
Oud 27-06-2004, 18:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Meer horror dan drama iig.
Deze twee gaan hand in hand. De beste horrorfilms gaan tenslotte om de personages, niet de monsters, geesten of andere wezens.

Ik vond THE EXORCIST ook eng, evenals DARK WATER.
Reageren

Regels voor berichten