Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anyways ik maak me geen illusies. Ik hou over het algemeen niet van "supermoeilijke" muziek(uitzonderingen daargelaten). Hetgeen ik luister draait niet enkel om de muzikale prestaties, want erg moeilijk is t allemaal niet, maar ook om de teksten en bovenal om t gevoel dat het me geeft.
|
![]() |
Waarom luister je niet naar de muziek waar je niet naar luistert? Ik denk dat je dat zelf het beste kunt beantwoorden.
Maar de tend die ik zie is dat wat ik al eerder zei: "Ik bedoel dat mensen het concept 'smaak' als excuss gebruiken om zich te limiteren tot bepaalde artiesten en genres. " Het is niet dat je hersenen je hier limiteren, maar enkel de manier waarop je je hersenen gebruikt.
|
Ik heb geen excuus nodig. Ik weet wat ik goed vind. Komen daar nog meer dingen bij. Fine. Je moet niet doen alsof mensen zich moedwillig afsluiten voor bepaalde muzieksoorten(naja op dingen als dancemuziek wel natuurlijk
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Daevrem, je moet er niet zo vanuit gaan dat als complexere muziek de mensen hier niet het meeste aanspreekt dat ze er dus zich nooit in verdiept hebben, misschien doen ze dat wel maar kwamen er ze er toch achter dat het niet hun ding is. Je bent echt niet de enige hier die op zon manier met muziek omgaat. Muziek kan zeker kunst zijn en het is heel interessant wat er wel allemaal niet mee te berijken en te verbeelden is en dat is het ook zeker waard om je in te verdiepen, maar als je het ook gewoon leuk vind een lekker nummer te luisteren dan betkent dat niet meteen dat je dus niet in staat bent complexere muziek te begrijpen of whatever.
Als je dit ver door drijft dan zou je altijd kunnen zeggen: Ik heb altijd gelijk en mensen die zeggen dat ik ongelijk heb begrijpen mij gewoon niet goed genoeg om in te zien dat ik gelijk heb / Ik heb altijd gelijk en als je dat niet vind begrijp je gewoon niet goed wat ik bedoel, want als je het wel goed begreep dan zou je wel zien dat ik gelijk heb. Deze houding kenmerkt toch een zekere vorm van arrogantie als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen. Laat mensen toch lekker van hun muziek genieten, dat is juist het mooie van muziek, dat vrijwel iedereen er wat mee kan. Luister jij naar wat jij leuk en kunstzinnig of whatever vind dan doet de rest dat ook wel. En ohja, ik hou mijn gitaar gewoon zoals ik het het prettigste vind spelen, ik heb geen idee hoe het er uitziet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
dat kan het maken of breken (de teksten overigens ook wel, al kan ik onzinnige teksten af en toe ook wel waarderen) alles staat met hoe en of de band het live waar kan maken
||
Citaat:
||
Citaat:
Als er iemand kan slappen is hij het wel, ook snelle stukken zijn voor hem geen probleem, dus kom niet zeggen dat je met je bass op die hoogte niet kan slappen of snel spelen, want dan heb je het waarschijnlijk over jezelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() zo, de scholieren.com smileys voldeden even niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Songteksten zorgen voor mij dat de beleving van de rest intenser wordt. Het draagt voor een groot deel bij aan de sfeer van een nummer
|
hey daevrem jij zegt dus dat smaak onzin is, dus dan zou je volgens jou alle, maar dan ook alle muziek goed moeten vinden die er bestaat... sorry hoor maar dat vind ik onzin
ik heb vaak genoeg naar bepaalde soorten muziek geluisterd die ik normaal niet luister, maar bepaalde dingen vind ik nou eenmaal niet vet. en dat jij smaak afdoet als een slap excuus is gewoon onzin want het lijkt me sterk dus dat jij alle soorten muziek goed vind. en die sanderthomasnerd doet de hele tijd flink hatelijk over punk, maargoed zoals ik al zei tegen weet ik veel wie, schrijf jij maar s een vet punknummer die een hele zooi mensen echt cool vinden. owja en over die complexe emoties, daevrem noem maar s een voorbeeld.. ik ben benieuwd wat een diepere emotie is dan verdriet of heel erg gelukkig zijn of weet ik veel.. en als je dat niet bedoeld met emoties...wat dan wel ![]()
|
owja en hoe durf je songteksten af te doen als iets onbelangrijks binnen muziek.. dat slaat al helemaal nergens op. om maar een simpel voorbeeld te noemen: als ik een nummer hoor met een heel vrolijke melodie maar met een superdepressieve tekst over weetikveel wat...dan valt dat nou eenmaal niet samen
en tekst is gewoon heel belangrijk onderdeel van de muziek dat t niet bij alle soorten muziek nodig is om een goed nummer te creëren is iets anders..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Je kunt nu wel zeggen dat die RA zuigt, maar het is wel een school waar je een behoorlijk instapniveau voor nodig hebt en als ze je daar weigeren terwijl jij daar met een instelling naar toe gaat van "ik zal ze daar es even wat laten zien", zegt mij dat genoeg ![]()
|
![]() |
Ik luister natuurlijk niet alle muziek, ik ben ook niet perfect. Maar ik luister wel naar heel veer verschillende soorten muziek want ze zijn allemaal even legitiem.
Muziek is de organisatie van geluid in ritme, melodie en harmonie. Muziekteksten zijn puur literair van aard. Enkel de melodie waarin je de tekst zingt is muzikaal. Ik zeg niet dat er diepere emoties zijn. Ik zeg dat er complexe en simpele emoties zijn en dat complexere emoties je dieper kunnen raken. Je kunt een muziekstuk schrijven waarin je enkel heel oppervlakkig en straight-forward verdriet uit. Maar je kunt het ook heel anders doen. Bijvoorbeeld door het hele concept verdriet uitgebreid uit te werken. Net als in een stuk literatuur. Daar is het ook niet elke keer 'verdriet', 'verdriet' enz. Er zijn natuurlijk ontelbare soorten verdriet. De schrijver van het nummer kiest dan het soort verdriet, bedenkt daar dan letterlijk een verhaal bij en probeert dat verhaal om te zetten in pure abstracte muziek. Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden hiervoor maar dit is er een. Als je die techniek beheerst kun je evenveel detail in het verhaal toevoegen als een schrijver. Natuurlijk heb je hiervoor complexe componeertechnieken nodig, vandaar complexe muziek en vandaar dat een emotie van een bepaalde graad van complexiteit ook een bepaalde graad van complexe muzikaliteit nodig.
||
Citaat:
|
![]() |
"owja en hoe durf je songteksten af te doen als iets onbelangrijks binnen muziek.. "
Dat zeg ik helemaal niet. Het is best een interessante techniek om te gebruiken in het schrijven van muziek. Het is niet voor niets dat men in bijna alle culturen teksten zingt. Ik zeg alleen dat het niet onder het kopje 'muziek' valt en je dus emoties die je voelt door te teksten niet toe mag schrijven aan de muziek.
||
Citaat:
||
Citaat:
Eerder in deze discussie werd gezegd dat prog bands nooit een publiek zullen krijgen. Op een argument dat Sun Caged in een volle HMH heeft gespeeld, wordt dan nog amper gereageerd... Als het gaat over muzikale inhoud en er wordt gezegd dat punkers op basis van gebrek daarvan niet worden toegelaten op Rock Academy, wordt er gezegd dat de RA zuigt. Je komt een beetje over als de Josti band die "Iedereen is gek behalve wij" zingt.
||
Citaat:
Als iets gewaardeerd wordt dan staan ze bijvoorbeeld in de Maximum Rock'n'Roll, de Oor, Up Magazine, AMP, Fret, Jersey Beat, Caustic Truths, Long Gone Loser etc met lovende recensies en/of interviews. (MRR niet meegeteld met interviews want die plaatsen elk interview.), zelfs dan is het maar de vraag of je het gewaardeerd kan noemen of niet. Ken tonnen betere bands dan die je opnoemde.
Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 23:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
pers is ook publiek. In elk blad dat ik opnoemde zitten echt wel 1 of 2 gasten in die weten waar ze het over hebben. hoeveel bands zijn ZO veel beter dan zij, ja, een heleboel, dus met andere woorden, waarom zou je naar suffe dingen luisteren als je 10 keer beter kan krijgen. Zo uniek zijn ze niet.
||
Citaat:
![]() Ik dacht dat het niet ging om "beter" en "uniek" zijn. Je spreek jezelf behoorlijk tegen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
gitaar spelen Carova | 15 | 27-01-2010 17:59 | |
Muziek |
[alweer] akoestische gitaar leren spelen HeS-VdW | 6 | 26-06-2006 15:17 | |
Muziek |