Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 00:22
naam onbekend
naam onbekend is offline
Overigens is deze discussie een schitterend voorbeeld van het 'echte' nature-nurture-debat aangaande homoseksualiteit. Beide kanten zijn overtuigd van hun gelijk, en beide kanten denken harde bewijzen te hebben om hun gelijk te staven. Terwijl het alleen maar aangeeft dat het nog steeds niet duidelijk is wie er nou gelijk heeft.

En Daevrem: jij hebt mijn vraag: als homoseksualiteit is aangeleerd, hoe dan? en Gatara's aanvullende vraag: hoe verklaar je het bestaan van homoseksualiteit binnen een gemeenschap waarin heteroseksualiteit sterk de norm is? nog niet beantwoord.

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 00:24.
Advertentie
Oud 26-04-2004, 01:32
Daevrem
Daevrem is offline
Hohoho, de foutmarge van het kopieren van DNA is extreem laag. Het is bijna niets vergeleken met kopieerfouten van computers. Ik weet niet precies meer hoe goed het werkt, Dawkins had een mooie vergelijking met typisten maar ik heb m'n boek uitgeleend.

Het feit dat tweelingen niet identiek zijn heeft er niets te maken met of ze genetisch wel of niet identiek zijn. Het grappige met nature/nurture discussies is dat beide partijen ongelijk, of een heel klein beetje, gelijk hebben. Genetica lijkt overal effect op te hebben maar zelden doorslaggevend te zijn.

Ik claim helemaal niet dat homoseksualiteit aangeleerd is, ik zeg alleen dat het niet aangeboren(dus genetisch) is. Dat is erg fout. Het is aangeleerd en in dat aanleerproces speelt een genetische factor mee. De vraag waarom mensen homoseksualiteit aanleren een een omgeving waarin dat niet de norm is is een relevante vraag. Maar net zo relevant is de vraag waarom, als homoseksualiteit genetisch is, het nooit uitgestorven is. Er is niets slechter voor de genen dan homoseksualiteit, dat betekend niet voortplanten, dus het homogen zou nooit doorgegeven moeten worden.

Feit is dat als je een meisje verteld dat ze een jongen is en haar als een jongen probeerd op te voeden(een van de vele controverciele onderzoeken) het meisje toch weet dat ze een meisje is en zich toch als een meisje gaat gedragen. Genetica doet door midden van hormonen toch z'n werk.

Dat onderzoek naar de hersenen van homoseksuele doet suggereren dat homoseksualiteit wel degelijk fysiek aanwezig is. Je kunt dan de vraag stellen of dit met alle soorten seksuele voorkeuren zo is. De ontwikkeling van seksuele voorkeur is zowiezo een groot mysterie. Maar het moet dus zo zijn dat er in een bepaalde periode, misschien tijdens de pubertijd, een basis gelegd wordt voor seksuele voorkeur. Daar speelt dus die genetische factor in mee. Ik geloof niet in een homogen dus er zijn misschien wel 40 genen die invloed hebben op homoseksualiteit, en misschien wel 1000 op de andere soorten seksuele voorkeur. En die andere facotoren, dat kan van alles zijn, Freud zou gelijk naar de ouders wijzen, er kunnen allerlei andere dingen een rol spelen, vrienden, kenniskring, gebeurtenissen die je meemaakt, andere karaktervormingen die je doorgemaakt hebt, Of misschien wel hele andere dingen, zoals luchtvervuiling, of je in de stad of op het platteland woont, wie weet wat nog meer.
Oud 26-04-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 08-04-2004 @ 15:31 :
zou kunnen, en in Marokko, Algerije, Tunesie en Libie komt het niet voor...

[afbeelding]

Ik vind het ook niet wenselijk
Vrouwenbesnijdenis heeft, nogmaals, NIETS met de Islam te maken! Helemaal niets!
Oud 26-04-2004, 16:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
In de Islam was het voor vrouwen toch verboden, manenbesnijdenis was/is toch ook niet verplicht... of maak ik nu een hele domme opmerking?
Oud 26-04-2004, 16:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-04-2004 @ 17:51 :
In de Islam was het voor vrouwen toch verboden, manenbesnijdenis was/is toch ook niet verplicht... of maak ik nu een hele domme opmerking?
Nee hoor, mannenbesnijdenis is verplicht.
Oud 26-04-2004, 20:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Maar in de koran staat dat vrouwenbesnijdenis verboden is, en dat Mohammed het verafschuwt... Naja, dat zal ik dan wel fout geleerd hebben bij godsdienst, want ik heb ook geleerd dat besnijdenis bij de joden verplicht is, maar dat het bij de Islam niet eens in de Koran staat...
Oud 26-04-2004, 20:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-04-2004 @ 21:01 :
Maar in de koran staat dat vrouwenbesnijdenis verboden is, en dat Mohammed het verafschuwt... Naja, dat zal ik dan wel fout geleerd hebben bij godsdienst, want ik heb ook geleerd dat besnijdenis bij de joden verplicht is, maar dat het bij de Islam niet eens in de Koran staat...
Tip: pak een boek en leest.
Oud 26-04-2004, 20:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Te dik...
Dus.. kan je het me vertellen wat er echt instaat...
Oud 26-04-2004, 20:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-04-2004 @ 21:07 :
Te dik...
Tip 2: ga afvallen.
Oud 26-04-2004, 20:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 26-04-2004 @ 21:08 :
Tip 2: ga afvallen.
O... na eentje kopen en doormidden scheuren dan maar he
Oud 26-04-2004, 20:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-04-2004 @ 21:33 :
O... na eentje kopen en doormidden scheuren dan maar he
Jij bent een snelle leerling.
Oud 26-04-2004, 20:48
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 26-04-2004 @ 21:41 :
Jij bent een snelle leerling.
Hmm, ben je beetje anti?
Oud 26-04-2004, 20:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-04-2004 @ 21:48 :
Hmm, ben je beetje anti?
Nee hoor. Lees informatieve boeken en neem niet te snel dingen van mensen aan.
Oud 26-04-2004, 20:57
Joostje
Joostje is offline
niet chatteren jullie
Oud 26-04-2004, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 26-04-2004 @ 21:52 :
Nee hoor. Lees informatieve boeken en neem niet te snel dingen van mensen aan.
Mee eens.

Zelfde probleem hebben het jodendom en de islam hier.

Mensen nemen maar willekeurige dingen die ze ooit ergens gehoord hebben voor waar aan, zonder dat ze de waarheid kennen.
Leer eerst eens wat de waarheid is.
Oud 26-04-2004, 21:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-04-2004 @ 21:57 :
niet chatteren jullie
Ik sluit mij aan bij Scholieren voor Vrede

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 21:02.
Oud 26-04-2004, 21:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Naja, ik heb zo van, we zijn met zijn alle de wereld een beetje aan het verneuken... En maar zeuren dat we het slecht hebben, maar ondertussen knallen we iedereen dood, doen bomaanslagen. en maar hypocriet zeggen dat jij het slechter hebt dan die ander. Ik vind dat we alle religies maar moeten afschaffen...
Oud 27-04-2004, 16:09
Atje85
Atje85 is offline
Ff een stukje Hirsi Ali, dat wijf kan natuurlijk hierover niet dr klep dichthouden, dus hierbij

DEN HAAG/HEERLEN - De uitspraken van premier Balkenende over omstreden boeken die verkrijgbaar zijn in de Tawheed-moskee in Amsterdam, zijn naïef en gemakzuchtig. Dat stelt het VVD-Kamerlid Hirsi Ali. Zij vindt dat de boeken ongemoeid moeten worden gelaten vanwege de vrijheid van meningsuiting.

Zij wijst erop dat de omstreden passages over het doden van homo's en het slaan en besnijden van vrouwen afkomstig zijn uit de koran en de hadith (overleveringen van de profeet Mohammed). 'Als je deze citaten wilt verbieden, verbied je de twee belangrijkste bronnen van de islam. De logische consequentie is dan dat je de hele islam aanpakt.'

Volgens Hirsi Ali is een strafrechtelijke aanpak 'symboolpolitiek', omdat er meer van dergelijke boeken in omloop zijn. Bovendien zou het de verkrijgbaarheid van het boek niet bemoeilijken, maar eerder bevorderen, vermoedt de VVD-politica. 'Ik kom uit een land waar boeken worden verboden. Als je het wíl krijgen, krijg je het.'

Balkenende noemde afgelopen vrijdag na de ministerraad de citaten over homo's en vrouwen walgelijk en onbestaanbaar. Hij zei dat als een strafrechtelijke vervolging hiervan niets zou opleveren, 'dat reden zou zijn om een nieuwe wet te maken'.

Hirsi Ali ziet niets in vervolging door het Openbaar Ministerie, maar pleit wel voor een beperking van de wijze waarop moslims zich in Nederland mogen manifesteren. 'Het boek is een uittreksel, je laat de bronnen liggen', meent zij. Bidden, ramadam en slachthuizen noemt zij geoorloofd, maar het bedrijven van politiek in moskeeën (zoals het oproepen tot strijd tegen Israël en Amerika) niet.'Onderschat wordt hoe men tracht de seculiere staat te ondermijnen.'

De Tawheed-moskee schendt volgens het Kamerlid het principe van scheiding van kerk en staat. Daarom moet die worden gesloten, een standpunt dat eerder ook door partijgenoten van haar is gehuldigd.

VVD-fractievoorzitter Van Aartsen zei maandag tijdens een spreekbeurt in Heerlen dat Balkenende complimenten verdient voor zijn stellingname. Hij is het met de premier eens dat het om walgelijke geschriften gaat. 'Gelukkig is bij de minister-president het muntje nu gevallen.'
Oud 27-04-2004, 16:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Goh, ze heeft voor de verandering eens gelijk
Oud 27-04-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 27-04-2004 @ 17:09 :

VVD-fractievoorzitter Van Aartsen zei maandag tijdens een spreekbeurt in Heerlen dat Balkenende complimenten verdient voor zijn stellingname. Hij is het met de premier eens dat het om walgelijke geschriften gaat. 'Gelukkig is bij de minister-president het muntje nu gevallen.'
Iedereen die naar de Islam uithaalt heeft gelijk ...zo blijkt maar weer

Dus jongens, wil je je gelijk halen, haal dan uit naar de islam en een aantal politicussen staan te 'springen' van blijdschap!
Oud 27-04-2004, 16:20
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-04-2004 @ 17:15 :
Oud 27-04-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-04-2004 @ 17:15 :
tjonge, meen je dat?
Oud 27-04-2004, 16:31
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-04-2004 @ 17:20 :
In het kader van de vrijheid van meningsuiting kun je die boeken eigenlijk niet verbieden.
Oud 27-04-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-04-2004 @ 17:31 :
In het kader van de vrijheid van meningsuiting kun je die boeken eigenlijk niet verbieden.
Op die fiets..
Oud 27-04-2004, 16:35
Verwijderd
Wel tof dat die uitspraak nu ineens van Hirsi Ali komt. Zou ze bezig zijn aan een charme-offensief?
Oud 27-04-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2004 @ 17:35 :
Wel tof dat die uitspraak nu ineens van Hirsi Ali komt. Zou ze bezig zijn aan een charme-offensief?
Of ze heeft er nog andere bedoelingen mee, waar we later pas achter zullen komen, of nooit....
Nee hoor, laten we maar hopen dat je gelijk hebt..
Oud 27-04-2004, 16:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Naja, het mag wel, want we hebben hier vrijheid van godsdienst en meningsuiting, misschien zijn die waarde voor haar belangrijker....
of lul ik nu shit...et zal wel weer
Oud 27-04-2004, 18:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2004 @ 17:35 :
Heeft ze nog een lange weg te gaan...
Oud 27-04-2004, 18:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Heeft er iemand trouwens B&W afgelopen vrijdag gezien?

http://omroep.vara.nl//tvradiointern...4&subtopic=823

Vrijdag 23 april

De Amsterdamse El Tawheed-moskee is in opspraak door de verkoop van een boek waarin staat dat homo's gedood moeten worden. De Tweede Kamer wil een spoeddebat, homo-organisaties demonstreren zaterdag. Wordt het tijd voor maatregelen tegen deze moskee? En moet dergelijke moslimlectuur verboden worden? In de laatste B&W van het seizoen een discussie met de Amsterdamse wethouder Frits Huffnagel, CDA-kamerlid Miriam Sterk, Mohammed Cheppih (Wereld Moslim Liga) en Ayhan Tonca (Contactorgaan Moslim en Overheid).
Oud 27-04-2004, 19:21
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-04-2004 @ 19:59 :
Heeft er iemand trouwens B&W afgelopen vrijdag gezien?

http://omroep.vara.nl//tvradiointern...4&subtopic=823

Vrijdag 23 april

De Amsterdamse El Tawheed-moskee is in opspraak door de verkoop van een boek waarin staat dat homo's gedood moeten worden. De Tweede Kamer wil een spoeddebat, homo-organisaties demonstreren zaterdag. Wordt het tijd voor maatregelen tegen deze moskee? En moet dergelijke moslimlectuur verboden worden? In de laatste B&W van het seizoen een discussie met de Amsterdamse wethouder Frits Huffnagel, CDA-kamerlid Miriam Sterk, Mohammed Cheppih (Wereld Moslim Liga) en Ayhan Tonca (Contactorgaan Moslim en Overheid).
ja dat was een sterke uitzending, Verdonk stond lekker voor lul. Ze wilde een boek verbieden waarvan ze de titel niet eens wist en de teksten waar zij moeite mee had bleken Bijbelteksten te zijn, maar de Bijbel mocht van haar blijven. Hoezo meten met 2 maten maar die uitzending hebben we volgens mij al in dit topic besproken.
Oud 27-04-2004, 19:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 27-04-2004 @ 20:21 :
ja dat was een sterke uitzending, Verdonk stond lekker voor lul. Ze wilde een boek verbieden waarvan ze de titel niet eens wist en de teksten waar zij moeite mee had bleken Bijbelteksten te zijn, maar de Bijbel mocht van haar blijven. Hoezo meten met 2 maten maar die uitzending hebben we volgens mij al in dit topic besproken.
Neen, dat was een andere uitzending.
Oud 27-04-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 27-04-2004 @ 20:21 :
Ja, ik heb het ook gezien, hahaha,

ze liep helemaal rood aan arme Verdonk..
Oud 27-04-2004, 21:52
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 27-04-2004 @ 20:25 :
Neen, dat was een andere uitzending.
Klopt, mijn fout.
Oud 27-04-2004, 21:55
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ze kunnen beter de mensen die het boek promoten aanpakken i.p.v. het boek zelf verbieden. Als het verboden wordt, raakt het ondergronds en is het alleen maar nog populairder, wil iedereen het lezen en kun je helemaal niets controleren. Ik ben dus niet voor het verbod op het boek.
Oud 28-04-2004, 07:22
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ja maar mein kampf is ook verboden en is ook bij weinig mensen in bezit
Oud 28-04-2004, 08:22
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-04-2004 @ 08:22 :
Dat is iets anders.
Oud 28-04-2004, 08:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-04-2004 @ 08:22 :
Mein Kampf is verboden om te verkopen, maar niet verboden om te lezen.
Oud 28-04-2004, 09:27
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 28-04-2004 @ 09:22 :
Dat is iets anders.
nee want het komt uiteindelijk op hetzelfde neer
Oud 28-04-2004, 09:28
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-04-2004 @ 09:46 :
Mein Kampf is verboden om te verkopen, maar niet verboden om te lezen.
het boek is overigens ook verboden om te bezitten. Mits hier een bijzondere reden voor is.
Oud 28-04-2004, 11:46
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-04-2004 @ 10:28 :
het boek is overigens ook verboden om te bezitten. Mits hier een bijzondere reden voor is.
Er zijn zat mensen die het nog bezitten hoor.
Overigens zag ik laatst een italiaanse versie bij de slegte staan .
Oud 28-04-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-04-2004 @ 10:28 :
Je kan het in iedere bibliotheek lezen, maar dan gaat er wel gelijk een telefoontje naar de AIVD
Oud 28-04-2004, 13:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Tuurlijk mag je Mein Kampf wel bezitten en lezen. Het is meningsuiting toch. Het is alleen dat hij niet meer gedrukt word en daarom zeldzaam is.
Anders worden we net Amerika, met die jongen die een tekening had gemaakt bij zijn tekenles ter protest van de Irak oorlog. Docent belt CIA en hij word ondervraagd
Oud 28-04-2004, 13:59
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-04-2004 @ 14:06 :
Tuurlijk mag je Mein Kampf wel bezitten en lezen.
Natuurlijk mag je aanzetten tot extreme Jodenhaat .
Oud 28-04-2004, 14:08
Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 28-04-2004 @ 14:59 :
Waarom niet, niet dat het een boek is wat ik zou lezen of dat ik het ermee eens zou zijn, maar als je kijkt wat voor geloofsgebonden organisaties allerlei haat propaganda mogen zaaien of het joden, christenen of moslims zijn, dan vraag ik me af waarom het boek verboden is opnieuw te publiceren en te verkopen. Bezit is trouwens niet strafbaar.
Oud 28-04-2004, 16:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 28-04-2004 @ 14:59 :
En dat doet de Koran niet? Bijbel ook niet?
Oud 28-04-2004, 18:55
Atje85
Atje85 is offline
Bijbel vaak erger als de Koran

De radicale El Tawheed-moskee is in opspraak geraakt door de verkoop van een boek waarin staat dat homo's moeten worden doodgegooid. ,,Walgelijk'', oordeelde premier Balkenende. Maar hoe homovriendelijk is de bijbel eigenlijk?

Het oude testament windt er geen doekjes om. ,,Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht'', staat geschreven in het boek Leviticus, hoofdstuk 20 vers 13. Maakt die krasse uitspraak van de bijbel ook een 'walgelijk' boek?

,,Ik zie het verschil niet'', zegt schrijver Maarten 't Hart, die worstelde met zijn gereformeerde achtergrond. ,,De bijbel is ontzaglijk streng voor homo's. Ik geloof dat de bijbel in veel opzichten veel erger is dan de koran. Zo moet een man ook worden gestenigd als hij gemeenschap heeft gehad met een menstruerende vrouw. Dat staat allemaal in de bijbel, die gewoon op alle kansels ligt en waaruit geciteerd wordt bij het huwelijk van Friso en Mabel.''

,,In de bijbel staan ook forse passages'', erkende premier Balkenende vrijdag volmondig. ,,Het verschil is de conclusies die eraan worden verbonden.'' Wat dat betreft ziet hij een duidelijk verschil tussen radicale islamieten die de koran interpreteren en christenen. Balkenende: ,,Als wordt aangezet tot haat is dat strijdig met de rechtsorde.''

Die opvatting delen de meeste fracties in de Tweede Kamer. ,,Er is geen christen die dit citaat op zijn politieke of religieuze agenda heeft staan en zegt: we gaan het uitvoeren'', zegt VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Ook D66-fractieleider Dittrich, zelf openlijk homoseksueel, heeft 'nog nooit een pastoor of dominee gehoord die de bijbelpassage openlijk aanprijst'. ,,En ik heb de indruk dat dit in de moskee met het omstreden boek wel gebeurt.''

Gereformeerden is het niet ontgaan dat er vergelijkingen worden getrokken tussen uitspraken van radicale islamieten en de bijbel. Ze voelen zich in de beklaagdenbank geduwd. ,,We zullen duidelijk moeten maken dat de bijbel toch heel wat anders inhoudt dan de koran'', schreef de commentator van het Reformatorisch Dagblad maandag. ,,De islam is naar zijn aard een militante godsdienst. Het mag dan zijn dat de opvattingen en levensgewoonten in streng gereformeerde kring op een aantal punten ver afstaan van de moderne maatschappij, maar een oproep om mensen die zich daar niet aan houden van de kerktoren af te gooien, zul je daar niet tegenkomen.''

Maarten 't Hart, cynisch: ,,Geen SGP'er zal openlijk toegeven dat hij vindt dat de bijbelvoorschriften allemaal moeten worden uitgevoerd, maar er zijn er vast die het stiekem zouden willen.'' SGP-Kamerlid Cees van der Staaij behoort in ieder geval niet tot die laatste groep. ,,In dit deel van de bijbel worden wel meer 'gruwelen' opgesomd. Behalve homoseksualiteit, seks met beesten en incest. Je moet dat in de context van die tijd zien. In onze tijd geldt dit niet.'' Niet dat Van der Staaij veel op heeft met de herenliefde, maar: ,,Het kan niet zo zijn dat mensen anderen oproepen homoseksuelen van gebouwen af te gooien. Daar moet de overheid tegen optreden.''

Halim El Madkouri, religiedeskundige bij Forum, Centrum voor multiculturele ontwikkeling, vindt dat alle ophef aangeeft hoe selectief mensen omgaan met religieuze teksten. ,,We weten allemaal dat homoseksualiteit en religie slecht verenigbaar zijn, dat geldt voor alle religies. Als het gaat om oproepen tot het doden van homoseksuelen, is er tussen bijbel en koran geen onderscheid. Moslims krijgen het gevoel dat hun geloof eruit wordt gepikt. Om radicalisme onder moslims een halt toe te roepen, heb je ook moslims nodig. Als je selectief de ene tekst verbiedt en de andere niet, verlies je deze noodzakelijke steun van moslims.''
Oud 28-04-2004, 18:58
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-04-2004 @ 17:17 :
En dat doet de Koran niet? Bijbel ook niet?
Tan2! Nee, de Quraan doet dat niet , over de bijbel weet ik niet...In de Quraan wordt wel verteld dat het joodse volk het verbond met God hadden verbroken. Maar er staat ook in de Quraan dat we wel met de joden mogen samenleven..De enige die hier iemand tot haat aanzet ben jij, want ik begin al een hekel aan je te hebben. Met je ongegronde uitspraken en ondertussen wijzen naar de Quraan als er iets negatiefs wordt gezegd...tan2 de tan2, ik word helemaal gek van jou!
Oud 28-04-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 19:58 :
Tan2! Nee, de Quraan doet dat niet , over de bijbel weet ik niet...In de Quraan wordt wel verteld dat het joodse volk het verbond met God hadden verbroken. Maar er staat ook in de Quraan dat we wel met de joden mogen samenleven..De enige die hier iemand tot haat aanzet ben jij, want ik begin al een hekel aan je te hebben. Met je ongegronde uitspraken en ondertussen wijzen naar de Quraan als er iets negatiefs wordt gezegd...tan2 de tan2, ik word helemaal gek van jou!

Helemaal mee eens!
Oud 28-04-2004, 19:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Wat is tan2?
Oud 28-04-2004, 19:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nu word ik dus uitgemaakt voor racist... Dan begrijp je alles verkeerd. Ik heb aan alle religies een hekel, omdat er alleen maar shit van in de wereld komt, en dan wijs ik niet alleen naar Irak enzo wat je nu denkt, maar ook noord-ierland. Ik vind het gewoon hypocriet allemaal. Verder kan ik niks zggn over de Koran want ik ben er niet mee opgegroeid, dus weet niet wat er in staat. Dus ik wijs niet expres ofzo naar de koran en ik zet niet aan tot haat. Ik voer alleen een discussie mee.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten