Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Maar een heel klein deel van de homo's heeft werkelijk anale seks.
En als je zelf al aangeeft dat je niet met bewijs aan kunt komen, waarom voeren we dan deze discussie?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Genesis laat heel veel ruimte over om van alles te denken over de schepping. De big-bang en zelfs de evolutie-theorie zouden erin kunnen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volledigheidshalve haal ik hier even een reply van mij aan uit http://forum.scholieren.com/showthre...&pagenumber=7: "Doordat jij dingen vanuit een religieus standpunt bekijkt en ik vanuit een wetenschappelijk standpunt hebben we ieder een andere kijk op bepaalde dingen. Jij beschouwt datgene waar jij van uitgaat als de waarheid, ik niet. Het is alleen maar zo dat ik er de voorkeur aan geef om dingen vanuit een ander standpunt te bekijken dan jij, wat echter niet betekent dat mijn standpunt wel waar zou zijn en het jouwe niet, of omgekeerd." Ik postte dit op 5 juli om 18:47 uur in antwoord op jouw vraag wat ik bedoelde met mijn opmerking dat waarheid een relatief begrip is.
Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 19:54. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
er zijn alleen geen militante homogroepen die ervoor ijveren om christelijkheid te verbieden en te vervolgen, denk er maar eens over na wat dat zegt over tolerantie, op het gebied van seksualiteit hangt het christendom een standpunt aan dat op een veredelde rassentheorie lijkt.
||
Citaat:
![]() En als Christen heb ik niks tegen homo's, ze zijn juist schattig ![]()
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar toen ik later bij mezelf ben gaan nadenken kwam ik erachter dat het onnatuurlijk is en niet goed. Dat is mijn persoonlijk mening. Ik bgerijp wel dat je denkt dat het geindoctrineerd is omdat dat past bij het beeld dat jij hebt van geloof en geloofsgemeenschap omdat jij wellicht zo bent opgegroeid (of niet?). Maar ik kom niet uit een geloofsgemeenschap, ik heb volledige vrijheid gekregen qua geloof. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar de werkelijke reden geeft God Zelf wanneer Hij tegen Abraham zegt: "Luid stijgt de roep om wraak uit Sodom en Gomorra op! Uitermate zwaar is hun zonde! 21 Ik ga naar beneden om te zien of hun daden werkelijk overeenstemmen met de roep die tot Mij is doorgedrongen; Ik wil het weten.' even later krijgen we een kijkje wat deze zonde in S&G is als alle mannen, groot en klein, 2 engelen willen verkrachten. |
![]() |
|
![]() |
Er staat, groot en klein. Er waren dus nephilim in de stad. Misschien waren er ook gevallen engelen geweest. Het is nu eenmaal een thema in de mytische wereld dat seks met goddelijke wezens iets speciaals was. En god vond dat duidelijk niet de bedoeling.
Er zal best homoseksualiteit in de stad geweest kunnen zijn, nephilim waren namelijk niet van die fijne wezens, ze deden ook aan kannibalisme enzo als ik al die boeken moet geloven. Maar de rede van de vernietiging van S&G was het plan van lucifer om het mensenras te vernietigen. Hetzelfde met die vloed.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
hoe dan ook, je kunt niet zeggen dat de enige reden van de vernietiging de nephilim waren. De mensen in die steden waren slecht en zondigden zwaar (elkaar verkrachten etc.). Dat is de hoofdreden, en niet de Nephilim. daarnaast denk ik dat homoseksuele verkrachting het ergste was want in Exodus (of Leviticus) staat dat het een gruwelijke zonde is als 2 mannen seks hebben. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
uhm, dus als hetero's van elkaar houden mogen die dus ook niet trouwen? aan de gevoelens doe je ook niks, maar aan trouwen wel. zo het antwoord ja is, heb ik gelijk zo het antwoord nee is, is de enige overblijvende reden discriminatie, wat wettelijk verboden is. in beide gevallen is dus het homohuwelijk gerechtvaardigd. en ik ben het met Daevrem eens, in de bijbel word het meest barbaarse gedrag (vrouwenroof, verkrachting, moord, genocide) goedgepraat, alleen maar omdat dit voor 'het volk van israel' was. da's geen moraal, da's propaganda, op die manier heeft iedereen gelijk, wat ze ook uitvreten.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens is het wel een goede zet van je om te vermelden dat het hier om jouw persoonlijke mening gaat. In eerste instantie formuleerde je die mening namelijk alsof het om een algemeen geldende opvatting ging, vandaar dat ik en anderen het noodzakelijk vonden om daar tegenin te gaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 20:33. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen doen maar wat ze willen, dat betekent niet dat ik het ermee eens moet zijn. Citaat:
Tegenover een gelovige kan ik het wel als bewijs gebruiken omdat die persoon ook gelooft dat het waar is. Maar tegenover een niet-christen kan ik dat niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast constanteer ik zoiets niet alleen op grond van de Bijbel maar ook op grond van mijn eigen gedachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik denk dat mijn opvattingen alles behalve misplaatst zijn. |
![]() |
||
Citaat:
dat is typisch zo'n argument waarmee je maakt niet uit welke massamoord mee kunt rechtvaardigen. (een werkelijk seculiere rechtbank zal je trouwens, volledig volgens de wet, nog steeds veroordelen). mijn oordeel over moraal is trouwens net zo goed als dat van alle christenen bij elkaar, het is namelijk slechts een mening. dat christenen de samenleving het liefst op zouden leggen (zoals in Amerika) hoe te leven, en wat goed/fout is is onderdrukking. btw, homoseksueel is een persoon die homofiel geaard is, de criteria die jij stelt om de twee woorden te scheiden is krankzinnig naar mijn mening. "gods mening is hetzelfde in alle tijden"? nonsens, alle 'wil van god' is werkelijk de wil van de priester die op dat moment de zaak bij elkaar stond te liegen, en dat is subjectief, ouderwets, onbetrouwbaar, etc.
|
![]() |
De romeinen en grieken hadden naar mijn mening een toch iets ethischere theorie. Ze vonden dat de voortplantingsdrift echte liefde tussen mannen en vrouwen onmogelijk maakte. En aangezien ze seks als symbool van liefde zagen hadden mannen die veel van elkaar hielden seks met elkaar. Niet omdat ze homoseksueel waren trouwens.
En als god toestemming geeft voor slechte dingen dan zijn die nog steeds slecht. En verkrachting wordt in de bijbel niet veroordeeld. Het wordt als normaal gezien. En dat is niet raar want in de tijden dat die verhalen ontstaan zijn was respect voor vrouwen nog een stapje lager dan bij de Taliban. En als je goed leest zie je dat men vrouwen in het OT ziet als intelligent vee.
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 20:38. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Alleen maar zodat ze geld konden krijgen van hen. Erg jammer, maar het geloof staat daarbuiten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook zijn er boeken over gelovige vrouwen. mathfreak: dit schiet niet echt op. Laat ik je iig duidelijk maken waarom ik homoseksualiteit onnatuurlijk vind. -Een man hoort seks te hebben met een vrouw want het lichaam van een man en een vrouw zijn op elkaar afgestemd. -Uit seks tussen een man en een vrouw komt een kind voort. -Er hoort niks in een anus te gaan. De anus is een uitscheidingsorgaan. Tevens vind ik het ranzig om een penis in een anus te duwen. om deze redenen (en omdat God de vrouw voor de man heeft gemaakt, maar die heb ik er niet bijgezet omdat jij niet in God gelooft) vind ik homoseksualiteit onnatuurlijk (en walgelijk). ik zou graag willen weten met welke van deze argumenten jij het niet eens bent (behalve die laatste). Laatst gewijzigd op 25-07-2004 om 08:28. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik dan nu maar eens op de diverse punten ingaan die je noemt: -Een man hoort seks te hebben met een vrouw want het lichaam van een man en een vrouw zijn op elkaar afgestemd. De lichamen van mannetjes- en vrouwtjesdieren van een willekeurige diersoort zijn ook op elkaar afgestemd, maar desondanks komt homosexualiteit bij andere diersoorten dan de mens ook voor. Het feit dat de lichamen van mannelijke en vrouwelijke dieren op elkaar zijn afgestemd is dus een mogelijke, maar geen noodzakelijke voorwaarde voor sexueel contact tussen mannelijke en vrouwelijke dieren. -Uit seks tussen een man en een vrouw komt een kind voort. Uit sex tussen mannetjes- en vrouwtjesdieren van een willekeurige diersoort komen ook kinderen voort, dus dat betekent dat homosexualiteit volgens jou af te keuren is omdat het niet tot voortplanting leidt. Realiseer je in dat geval echter dat sexualiteit bij de mens niet uitsluitend op de voortplanting is gericht. Het feit dat homosexualiteit niet tot voortplanting leidt is voor mij wat dat betreft dan ook geen reden om het af te keuren. -Er hoort niks in een anus te gaan. De anus is een uitscheidingsorgaan. De anus is echter net als de vagina en de mond bekleed met slijmvliezen, dus bij vaginale, anale en orale sex is er sprake van het binnendringen van een met slijmvliezen bekleed orgaan. Het is niet aan jou of aan anderen om mensen, die er naast vaginale sex een andere vorm van sex op na wensen te houden, op grond daarvan te veroordelen. Dat jij het walgelijk vind om een penis in een anus te duwen beschouw ik verder als jouw probleem en niet als het mijne. Ik ben en blijf van mening dat homosexualiteit geaccepteerd dient te worden als een sexuele voorkeur, en dat anderen geen enkel recht hebben om die voorkeur alleen maar af te wijzen omdat het toevallig niet hun eigen voorkeur is.
Laatst gewijzigd op 25-07-2004 om 11:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg het maar omdat je me het meest taalbewuste lid van het forum lijkt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is nutteloos. Ze schieten er niks mee op. En daarnaast vind ik het ook nergens op slaan om te zeggen: er zijn dieren van hetzelfde geslacht die seks met elkaar hebben, daarom is het ook niet erg als wij het ook doen. (dieren kunnen namelijk niet nadenken over zulk soort dingen). Citaat:
Ons lichaam is namelijk op voortplanting gericht. En als je homoseksueel bent ga je dus tegen je eigen natuur in. Want je penis is er niet om in een anus te duwen, maar in een vagina. Citaat:
In een vagina zijn ze dat echter wel (een vrouw gaat namelijk meer slijm produceren als ze opgewonden raakt, dat gebeurt zodat de penis beter kan glijden). Het doel van de anus is alleen maar het uitscheiden van ontlasting. Citaat:
Daarmee kom je op het punt dat alle andere penetratie onnatuurlijk en nutteloos is (als je de plezierfactor vergeet). Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
Citaat:
je op grond van religieuze opvattingen niet over andermans sexuele voorkeur te oordelen hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 17:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je lijkt net een verwarde punkhead. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
uhm, volgens christelijke standaards zou het woord arisch] volstaan denk ik. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam) Gothic | 193 | 04-12-2004 17:18 | |
Dijkstal: Nederlandse politiek zaait haat LaResistance | 138 | 10-06-2004 18:01 | |
bush tegen homo huwelijk jeroen87 | 397 | 09-03-2004 20:02 |