![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als punt 1 en 2 beantwoording van de vraag eboven zijn wat ik aan neem vind ik het de meest rare verklaringen ooit om iemand niet levenslang op te sluiten ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
er is op zowel punt 1 en punt 2 verantwoordelijkheid bij de Nederlandse staat. dus |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ontwaar enige schroom uwerzijds deze opvatting te aanvaarden. Het postulaat van de vrije wil is, dat heb ik onder ogen gezien, populair. Men redeneert: "zie, ik kan handelen hoe ik wil, ik kan bv., zo ik dat wens, mijn arm bewegen, een berichtje op s.com registreren, etc, ergo: ik heb vrije wil". Doch, zonder oneerbiedig te willen zijn, moet ik een dergelijke redenering met enige stelligheid van de hand wijzen. Immers, feitelijk constateert onze ideële persoon slechts tweeërlei: dat hij een wil heeft, en dat hij dienovereenkomstig handelt. Dat hij evenwel zélf zijn wil kan disponeren, hem de inhoud geven welke hij wenst, derhalve bepalen wat hij wil, blijkt daaruit geenszins. Wie constateert dat als hij zulks wil, hij dan zijn arm kan bewegen, stelt toch in genen dele vast, dat hij het ook vermag, zelf te bepalen, of en zo ja wanneer hij zulks wil, dat is, wanneer de behoefte daartoe ontstaat.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het is de ideologische tegenhanger van idealisme. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wat het dan vreemder maakt is dat je ook bewust de verkeerde keus kan maken, dat maakt het weer onlogisch... Dan ga je de kant op "het was de bedoeling dat je die foute keus zou maken bladiebla"...
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
waarom niet? ik had m eigenlijk een jaartje of 10 gegund(of is het met een "t"?) Hij schiet een leraar overhoop en hoeft maar 5 jaar te zitten zo wordt ie helemaal mooi dan ken je dus iemand doodschieten daar ben je dan d erest van je leven vanaf(die persoon) en je hoeft maar 5 jaar te zitten beetje krom geregeld in Nederland vind je niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ja, een crimineel denkt niet zoals jij: als een crimineel een bank gaat overvallen denkt hij niet dat ie als ie gepakt wordt maar een paar jaar hoeft te zitten, nee hij denkt dat ie niet gepakt wordt en een paar jaar op de Bahama's kan gaan zitten. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Lees eens even wat ik hierboven heb geschreven over schuld en toerekening. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het aantal boeven dat welbewust, weloverwogen, na koel en kalm overleg en met nauwgezette voorbereiding een delict pleegt en ook nadenkt over de gevolgen, is maar heel klein. Het grootste gedeelte zijn stakkers, slachtoffers van hun omgeving en opvoeding. Dat neemt overigens niet weg dat ik wel denk dat die mensen in zekere zin bijgestuurd kunnen worden door therapie, medicatie en behandeling. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vragen over politie in een moskee Gatara | 76 | 23-06-2009 00:23 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 | |
Murat in hoger beroep ijscoman | 118 | 28-05-2004 16:38 |