![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, lieve schat, het gaat niet over daar waar jij denkt dat het over gaat *helder hè ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tip: Kijk op www.vitamins.nl Daar staan tips over het optimaliseren van de eetpatroon, zodat je verantwoord kan afvallen en tips over bewegen e.d
Doe maar gewoon ff kijken
||
Citaat:
nog wel controle over jezelf? (alsin; kun je dan proberen iets anders te doen dan jezelf volstoppen met eten ed?)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik doe het dan toch. Ik weet niet of ik nog controle heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
klote voelt je uitleven op je kussen, schrijven, of wat dan ook, bijv?)
||
Citaat:
![]() Ik zit voor de 2e keer op mijn 1e mijlpaal: 70, 3 weken geleden zat ik er ook al op maar toen kwam ik 2 weken achter elkaar weer een halve kilo aan, deze week is er weer iets vanaf, ik hoop dat er nu wel meer vanaf gaat nooit geweten dat de laatste 5 zo zwaar zouden zijn
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
De belangrijkste reden voor mij om af te vallen was dan ook dat ik weer trots kon zijn op mijn eigen lichaam, zo ver ben ik ook wel bijna ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Heel raar, heb gisteren op een verjaardag een halve zak chips leeg lopen eten, verder normaal gegeten en ik weeg vandaag een halve kilo minder dan gisteren.. Ik kan me het niet voorstellen. :/
||
Citaat:
Hopelijk helpt het bij jou ook ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben 1,5 kilo aangekomen omdat ik fulltime stage loop. Ik vind het afschuwelijk, maar ik kan het mezelf nu niet aandoen om te gaan lijnen. Nouja, na m'n stage dan maar ![]() ![]() Het is zo lekker om zoveel te eten, maarja dat aankomen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Iedereen gaat me hier gezeur op geven en me bespotten en zeggen dat ik me aanstel, maar het rammelt hier weer vande afslank mythes en dieet strategiën. En niet is zo demotiverend als een niet werkend dieet.
![]() Ontbijt koek bijv heeft geen plaats in een goed dieet, boter ook niet, jam ook niet, bananen ook niet. Om maar wat op te noemen zonder meteen te vertellen waarom. Om te schetsen hoe je correct afvalt, ( iig de basis dan hea ) hier mn dbb.com post : ______________________________________________ kan hier geen algemeen topic over gemaakt worden waar alles stapje voor stapje uitgelegd word ik zie hier zoooooo veel mensen waar de voeding nog niet half van klopt, die allemaal tips krijgen die ze amper begrijpen de basis moet kloppen maarja hoe leg je dat uit aan iemand die er geen verstand van heeft ff snel : laat je vet percentage (BF) meten en bereken met het gewicht aan kilos en je bruto lichaamsgewicht, wat het VETVRIJE lichaams gewicht zal zijn, de vetvrije massa ofwel VVM. de grondstofwisseling (GS) verbruikt 24 kc (calorien) per dag per kilo VVM. omdat je natuurlijk ook nog energie nodig hebt om je eten te verbranden tel je er 10% bij, dit is de specifiek dynamische werking (SDW). Aangenomen dat je elke week toch wel 3x per week intensief sport word je grondstofwisseling nog eens met 10% verhoogt, dit is de sporttoeslag (ST) Daar bovenop komt nog het aantal calorieën dat je verbruikt met je dagelijkse doen en laten, de arbeidstoeslag (AT) : kantoorwerk : 30% lichte arbeid : 40 % matige arbeid : 50% zware arbeid : 60/70% En daar boven op komt nog de energie die je verbruikt bij bodybuilding training en dit zal weer rond de 20% liggen. Let op, al deze percentages zijn nog steeds percentages van de GS. Voorbeeld : Man 80kg 15% vet = 80 : 100 = 0.8 x 15 = 12 (VM) 12 kilo is dus de vetmassa, 80 - 12 = 68 kg (VVM) de vetvrije massa van deze persoon is dus 68 kg. De berekening is als volgt : 68 (kilo) x 24 (kc) = 1632kc, dit is de stofwisseling tijdens de slaap, nu de rest erbij, ik rond het voor het gemak nu een beetje af. GS 1630 SDW 10% 163 ST 10% 163 AT 70% 1140 (matige arbeid = 50% + 20% door het trainen maakt 70% totaal AT) ------------------------------ EB 3097 De energie behoefte komt dus in dit voorbeeld uit op pakweg 3100 kc per dag. Wil je aankomen ? doe er 10 tot 20% bij, wil je afvallen ? doe er 10 tot 20% vanaf Let op, op dagen dat je niet traint laat je die 20% extra voor training natuurlijk weg. Je hebt nu de totale behoefte, aangezien ik geen zin heb om uit te leggen hoe je die moet gaan verdelen verwijs ik naar de volgende site voor uitleg over de calorie verdeling ---> http://www.finalflex.com/lichaamstype1.htm Ik weet niet of het daar bij staat dus zeg ik het hier vast : Koolhydraten leveren 4kc per gram Eiwit 4kc per gram Vet 9kc per gram Verdelingen voor afslankers het best : Eiwit rond de 40/70% v/h totaal, Koolhydraten 30/10% Vet niet boven de 20% laten komen. voor de stappers : alcohol levert 7kc per gram ____________________________________________ Thats it, het kan nog veel en veel beter maar dit is de basis om van uit te gaan. Het best laat je met een huidplooi meter in een sportschool of bij een dieëtist je vetmassa meten en bereken je dan de vetvrije massa. Het hoeft niet zo, maar tis wel het best. Verder qua voeding : - lees de etiketten - hou het zoveel mogelijk basic, volkoren producten, mager vlees, magere zuivelproducten. Geen snacks/snoep/frisdrank. Koolhydraten uit suiker zoveel mogelijk mijden. Veilige zaken : volkorenbrood mager rundvlees heel soms mager varkensvlees (denk aan varkenshaas) magere kwark -melk eieren ( nee veel eieren is niet slecht ) brinta aardappels rijst vissoorten, tonijn, kabeljauw, koolvis, zalm kipfilet En ga zo maar door. Natuurlijk drink je minimaal 2 a 3 liter water per dag en neem je een multivitamine. Dan moet het zo'n beetje kloppen algemeen gezien. Afhankelijk van hoe zwaar je bent moet je dan toch wel vrij goed afvallen. Bij een fors iemand tot een kilo per week. 1x per week eet je normaal, niet vet, maar je eet wat je nodig hebt zonder een te kort te creëren. Good luck ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar met afvallen krijg je die niet kwijt, hoe wel, geen idee, als iemand het wist was hij nu ontzettend rijk. Ga sporten ipv afvallen, dan wordt alles misschien wat strakker. Evt je borstspieren trainen mbt fitness apparaten. Je borsten worden er niet groter van, maar die spier wel en daardoor komen ze wat meer naar voren te staan en kunnen ze groter lijken... Mijn cupmaat is helaas ook niet groter geworden met de pil. Dat is echt niet bij alle meisjes het geval, het gebeurt soms. Wel kreeg ik veel meer honger door de pil en ben ik daardoor meer gaan eten. Maar dat je puur van de pil dikker wordt klopt niet, wel kun je van dat meer gaan eten dikker worden...
||
Citaat:
||
Citaat:
En dan nog, het is een verschil of je een kilo vetmassa verbrand of een kilo spiermassa ![]() En natuurlijk zou dat dieet voor jou ook werken, het is maar net de vraag of je die zaken lust en je je daarvoor in wil spannen. De verhoudingen kloppen, de getallen kloppen, je krijgt wat je nodig hebt en de timing zou kloppen (nl. tenminste 6 maaltijden per dag). En omdat de meesten zoiets hebben van "op 6 weken tijd zoveel mogelijk vet kwijt" heb ik dit geplaatst als beeld hoe je dat dan wel moet aanpakken. Natuurlijk, iedereen moet doen wat hem of haar uit komt en als het werkt dan werkt het, tis ook niet bedoeld om op te dringen, enkel als voorbeeld van kijk dit is de max. Het dieet word dan gewoon mierenneukerij. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat heb ik er nog nooit uitgehaald. Volgens mij is het eerder omgekeerd...? Maar dan nog ligt het er ook erg aan hoeveel je van iets eet of het een half handje is of gewoon echt een bakje. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Dieet/gewicht/lijf topics op L&G Bloem | 180 | 24-11-2005 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoeveel Kcal beckham1990 | 3 | 21-09-2004 16:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |