Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 27-05-2004 @ 17:58 :
n.a.v. je steekwoorden: als het gaat waarover ik denk dat het gaat, dan zeg ik: je waagt het niet.

dat heb ik ook, ik denk ook overal over na, kijk op elk pakje, en dat is niet goed. maar t is zoals t is. en je moet je nu bedenken dat het maar kokoskoekjes zijn en geen roomboter spritsen bedekt met chocolade. dat wil ook wel helpen.

Nee, lieve schat, het gaat niet over daar waar jij denkt dat het over gaat *helder hè* Het ging over of ik op die weegschaal durfde te gaan staan. Echt waar Niet bezorgd zijn
Oud 27-05-2004, 18:30
Da_Suuz
Da_Suuz is offline
Tip: Kijk op www.vitamins.nl Daar staan tips over het optimaliseren van de eetpatroon, zodat je verantwoord kan afvallen en tips over bewegen e.d

Doe maar gewoon ff kijken
Oud 27-05-2004, 18:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Mushu schreef op 27-05-2004 @ 16:57 :
*vandaag weer zo'n dag *

Waar die behoefte vandaan komt? Daar moet ik even over nadenken.
Hm, ik voel me gewoon klote eigenlijk, en omdat ik me klote voel, ga ik me maar volstoppen met eten, om me daarna nog kloter te voelen En gebrek aan iets doen denk ik, pure verveling ofzo.
Ik eet ook terwijl ik helemaal geen honger heb enzo. Stom gedoe.
Heb je op het moment dat je je gaat volstoppen met eten ed
nog wel controle over jezelf? (alsin; kun je dan proberen iets
anders te doen dan jezelf volstoppen met eten ed?)
Oud 27-05-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 27-05-2004 @ 19:34 :
Heb je op het moment dat je je gaat volstoppen met eten ed
nog wel controle over jezelf? (alsin; kun je dan proberen iets
anders te doen dan jezelf volstoppen met eten ed?)
Ik denk dan bij mezelf; ik wil dit niet.
Maar ik doe het dan toch. Ik weet niet of ik nog controle heb
Oud 27-05-2004, 19:55
steefos
steefos is offline
zucht, ging het een hele poos goed kan je het ook weer goed verpesten gister hele rol choco koekjes vandaag een hele reep, melk waarom nam ik niet gewoon puur dat had ook al veel uitgemaakt.
Oud 27-05-2004, 20:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Mushu schreef op 27-05-2004 @ 20:22 :
Ik denk dan bij mezelf; ik wil dit niet.
Maar ik doe het dan toch. Ik weet niet of ik nog controle heb
Maar kan je ook proberen om iets anders te doen? (als je je
klote voelt je uitleven op je kussen, schrijven, of wat dan ook,
bijv?)
Oud 28-05-2004, 10:16
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik eet niet zo goed, drukte drukte. Ik moet meer eten en regelmatig. *schop*
Oud 29-05-2004, 11:05
Mindfields
Mindfields is offline
Een mijlpaal: 66,5 kg. *trots*
Oud 29-05-2004, 12:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2004 @ 12:05 :
Een mijlpaal: 66,5 kg. *trots*
gefeliciteerd

Ik zit voor de 2e keer op mijn 1e mijlpaal: 70, 3 weken geleden zat ik er ook al op maar toen kwam ik 2 weken achter elkaar weer een halve kilo aan, deze week is er weer iets vanaf, ik hoop dat er nu wel meer vanaf gaat

nooit geweten dat de laatste 5 zo zwaar zouden zijn
Oud 29-05-2004, 13:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-05-2004 @ 13:18 :
gefeliciteerd

Ik zit voor de 2e keer op mijn 1e mijlpaal: 70, 3 weken geleden zat ik er ook al op maar toen kwam ik 2 weken achter elkaar weer een halve kilo aan, deze week is er weer iets vanaf, ik hoop dat er nu wel meer vanaf gaat

nooit geweten dat de laatste 5 zo zwaar zouden zijn
Je gaat voor de 65? Hoelang ben je als ik vragen mag?
Oud 29-05-2004, 17:30
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2004 @ 14:37 :
Je gaat voor de 65? Hoelang ben je als ik vragen mag?
ongeveer 1m75, ben begonnen bij 79/80 kg
Oud 29-05-2004, 17:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-05-2004 @ 18:30 :
ongeveer 1m75, ben begonnen bij 79/80 kg
Dan zit je nu wel mooi op gewicht lijkt me! Maar hoelang ben je al bezig dan?
Oud 29-05-2004, 17:46
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2004 @ 18:32 :
Dan zit je nu wel mooi op gewicht lijkt me! Maar hoelang ben je al bezig dan?
vanaf januari, de eerste 5/6 waren er zo vanaf, ben nu in 2 maanden nog maar 3 kilo afgevallen. Ik weet dat 70 kilo ook wel een mooi gewicht is maar ik wil gewoon nog iets meer kwijt.
De belangrijkste reden voor mij om af te vallen was dan ook dat ik weer trots kon zijn op mijn eigen lichaam, zo ver ben ik ook wel bijna
Oud 29-05-2004, 17:54
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-05-2004 @ 18:46 :
vanaf januari, de eerste 5/6 waren er zo vanaf, ben nu in 2 maanden nog maar 3 kilo afgevallen. Ik weet dat 70 kilo ook wel een mooi gewicht is maar ik wil gewoon nog iets meer kwijt.
De belangrijkste reden voor mij om af te vallen was dan ook dat ik weer trots kon zijn op mijn eigen lichaam, zo ver ben ik ook wel bijna
Hartstikke goed, ook dat je het zo lang heb volgehouden. ik ben in januari in een week 3 kilo afgevallen & ben op dat gewicht gebleven. Nu ben ik in twee weken weer 3 kilo afgevallen en ik heb er nog 6/7 te gaan. Ik hoop niet dat de laatste kilo's bij mij ook zo langzaam gaan.. Maaruh.. Top!
Oud 29-05-2004, 21:52
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-05-2004 @ 18:54 :
Hartstikke goed, ook dat je het zo lang heb volgehouden. ik ben in januari in een week 3 kilo afgevallen & ben op dat gewicht gebleven. Nu ben ik in twee weken weer 3 kilo afgevallen en ik heb er nog 6/7 te gaan. Ik hoop niet dat de laatste kilo's bij mij ook zo langzaam gaan.. Maaruh.. Top!
jij ook goed gedaan, het volhouden lukt beter als je van alle kanten steun krijgt, 2 vriendinnen van me deden mee (zitten allebei al op hun streefgewicht), mn vriend houdt me een beetje in de gaten, dat ik niet heel veel ga snoepen enz, mn moeder houdt er rekening mee met koken enz enz.
Oud 30-05-2004, 12:31
Verwijderd
het gaat nog steeds wel goed , gister wel een paar stokbroodjes met eiersalade gehad, maar niet in een vreetbui vervallen . ik ben nu 2 kilo kwijt, maar eigenlijk vind ik dat het te langzaam gaat... mja, dat is nu eenmaal zo.
Oud 30-05-2004, 12:35
Verwijderd
Ik ben gestopt met heel erg op m'n eten te letten, enz., het hielp geen ene *piep*, ik had de hele dag honger en ik voelde me rot. Natuurlijk let ik er nog wel op, maar niet meer zo erg...dat probeer ik iig.
Oud 30-05-2004, 13:07
sublime
sublime is offline
onze weegschaal is een hoer, want hij zegt steeds andere dingen. en ik denk dat ik ongesteld moet worden ofzo, gezien de plotselinge gewichtstoename van een kilo en de gigantische behoefte aan chocola en de wisselende stemmingen. maar stom is het. begin van de week hoefde ik nog maar een kilo tot mijlpaal 1 en nu doet die klote weegschaal zo hoerig dat ik helemaal niet weet waar ik aan toe ben. BAH

ik heb zin om mijn eerste mijlpaal te bereiken (nog meer zin om mn streefgewicht te bereiken, maar dat terzijde) en nieuwe kleren te kopen

o en persoonlijk succes, ik durf in mn ondergoed in de tuin te zitten en mn buik is al bruin(er dan spierwit) ik begin in de buurt te komen van het misschien-durf-ik-wel-een-bikini-te-gaan-passen... alleen ben ik bang dat dat heel frustrerend en deprimerend wordt, dus ik durf nog niet helemaal..

hè kut ik wil weten hoeveel ik weeg
Oud 30-05-2004, 14:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-05-2004 @ 22:52 :
jij ook goed gedaan, het volhouden lukt beter als je van alle kanten steun krijgt, 2 vriendinnen van me deden mee (zitten allebei al op hun streefgewicht), mn vriend houdt me een beetje in de gaten, dat ik niet heel veel ga snoepen enz, mn moeder houdt er rekening mee met koken enz enz.
Haha, dat is wel beter, vooral als je vriendinnen ook mee doen. Soms als ik met mijn vriend samen ben en hij heeft zin in chips, dan pakt hij soms ook niet.. omdat ie dat lullig voor mij vindt.

Heel raar, heb gisteren op een verjaardag een halve zak chips leeg lopen eten, verder normaal gegeten en ik weeg vandaag een halve kilo minder dan gisteren.. Ik kan me het niet voorstellen. :/
Oud 30-05-2004, 14:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2004 @ 13:35 :
Ik ben gestopt met heel erg op m'n eten te letten, enz., het hielp geen ene *piep*, ik had de hele dag honger en ik voelde me rot. Natuurlijk let ik er nog wel op, maar niet meer zo erg...dat probeer ik iig.
Ik heb dat een hele poos geleden ook gedaan en sindsdien ben ik (mede door de examens) vier kilo afgevallen dus volgens mij helpt het ook omdat niet zo spastisch steeds na te denken wat je eet.

Hopelijk helpt het bij jou ook
Oud 30-05-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-05-2004 @ 15:35 :
Hopelijk helpt het bij jou ook
Ik hoop het ook...maar ik ben bang van niet. Zolang ik iig niet nog meer aan kom moet het te overleven zijn...m'n trouwjurk pas ik op dit moment gelukkig nog en das toch wel (heel) erg belangrijk voor me.
Oud 30-05-2004, 20:16
Verwijderd
net 2 bon-bons gegeten .
Oud 30-05-2004, 21:35
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 30-05-2004 @ 21:16 :
net 2 bon-bons gegeten .
ik ook, en ook nog eens wat koekjes, dus je bent niet de enige.
Oud 30-05-2004, 21:46
Verwijderd
Ik wel geen bonbons, maar wel zo wat een hele zak dropjes en eiersalade.

Morgen weer een dag...en morgen is weer doordeweeks, dan dan ga ik weer normaal eten.
Oud 31-05-2004, 09:43
Fleurop
Fleurop is offline
4 kilo eraf in een maand Ik ben echt blij, eindelijk merk ik het ook aan mijn kleding
Oud 31-05-2004, 09:55
Verwijderd
weer 2 bon-bons . ik haat mezelf. maar ik ga vrolijk verder...
Oud 31-05-2004, 10:48
lov3ly_4ng3l
lov3ly_4ng3l is offline
Hellow allumaal!
Ik weet een hele simpele maar tog handige manier om een paar kilo's af te vallen
WATER DRINKEN!!!!!...
Waarom dit zo goed is lees je op de volgende site:

wel even kijken want het helpt echt!!!!!!!
groetjus mij...
Oud 31-05-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 30-05-2004 @ 14:07 :
onze weegschaal is een hoer, want hij zegt steeds andere dingen. en ik denk dat ik ongesteld moet worden ofzo, gezien de plotselinge gewichtstoename van een kilo en de gigantische behoefte aan chocola en de wisselende stemmingen.
Dan is het niet echt gewichtstoename, maar vasthouden van vocht.

Ik ben 1,5 kilo aangekomen omdat ik fulltime stage loop. Ik vind het afschuwelijk, maar ik kan het mezelf nu niet aandoen om te gaan lijnen. Nouja, na m'n stage dan maar

Het is zo lekker om zoveel te eten, maarja dat aankomen
Oud 31-05-2004, 12:38
Verwijderd
lov3ly_4ng3l: Dat helpt echt niet bij iedereen.
Oud 31-05-2004, 13:48
MieX
MieX is offline
Citaat:
lov3ly_4ng3l schreef op 31-05-2004 @ 11:48 :
Hellow allumaal!
Ik weet een hele simpele maar tog handige manier om een paar kilo's af te vallen
WATER DRINKEN!!!!!...
Waarom dit zo goed is lees je op de volgende site:

wel even kijken want het helpt echt!!!!!!!
groetjus mij...
Veel water drinken is wel nodig als je wil afvallen, maar bijna niemand valt af van alleen meer water drinken
Oud 31-05-2004, 14:25
Verwijderd
ik ben tijdens mn examens nu ook wel aangekomen, puur omdat ik nu gewoon alles eet als ik trek heb. na mn examens heb ik toch vrij, dus ga ik lekker elke dag weer sporten om het er weer af te krijgen. mn examens gaan nu even voor het mooi zijn. heb na woensdag weer alle tijd. en dan ben ik weer iets slanker als mn zus terrug is. kan zij me ook zien
Oud 31-05-2004, 17:47
Mangoooo
Mangoooo is offline
Ik ontbijt 's ochtends eigenlijk bijna nooit en op school eet ik ook bijna nooit iets, ik heb nooit echt veel tijd.

Maar als ik dan niks opheb gaan mensen zeuren dat ik zo dun ben en dat ik meer moet eten enzo. Omdat ik in de groei ben en zo (joh, ik ben bijna 13).
Oud 31-05-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Mangoooo schreef op 31-05-2004 @ 18:47 :
Ik ontbijt 's ochtends eigenlijk bijna nooit en op school eet ik ook bijna nooit iets, ik heb nooit echt veel tijd.
Tijd kun/moet je maken. Ontbijt is zo ongeveer het belangrijkste van de dag.

Citaat:
(joh, ik ben bijna 13).
Dus? Dan ben je toch juist (heel erg) in de groei?
Oud 31-05-2004, 19:09
steefos
steefos is offline
Citaat:

Maar als ik dan niks opheb gaan mensen zeuren dat ik zo dun ben en dat ik meer moet eten enzo. Omdat ik in de groei ben en zo (joh, ik ben bijna 13).
je moet echt gaan ontbijten, het is heel slecht omdat je de dag dan zonder extra brandstof begint je bereikt er neits mee want je valt er niet van af of zo het enige dat je kan kweken ermee is een eetstoornis zoals ik had en dan ben je alleen maar verder van huis....
Oud 31-05-2004, 19:53
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Zo, veel gegeten de afgelopen dagen....straks weer een normaal ritme en dan komt het vast wel weer goed...
Oud 31-05-2004, 22:35
MightyDuck
MightyDuck is offline
Iedereen gaat me hier gezeur op geven en me bespotten en zeggen dat ik me aanstel, maar het rammelt hier weer vande afslank mythes en dieet strategiën. En niet is zo demotiverend als een niet werkend dieet.

Ontbijt koek bijv heeft geen plaats in een goed dieet, boter ook niet, jam ook niet, bananen ook niet. Om maar wat op te noemen zonder meteen te vertellen waarom.

Om te schetsen hoe je correct afvalt, ( iig de basis dan hea ) hier mn dbb.com post :

kan hier geen algemeen topic over gemaakt worden waar alles stapje voor stapje uitgelegd word ik zie hier zoooooo veel mensen waar de voeding nog niet half van klopt, die allemaal tips krijgen die ze amper begrijpen de basis moet kloppen maarja hoe leg je dat uit aan iemand die er geen verstand van heeft

ff snel : laat je vet percentage (BF) meten en bereken met het gewicht aan kilos en je bruto lichaamsgewicht, wat het VETVRIJE lichaams gewicht zal zijn, de vetvrije massa ofwel VVM.

de grondstofwisseling (GS) verbruikt 24 kc (calorien) per dag per kilo VVM.
omdat je natuurlijk ook nog energie nodig hebt om je eten te verbranden tel je er 10% bij, dit is de specifiek dynamische werking (SDW). Aangenomen dat je elke week toch wel 3x per week intensief sport word je grondstofwisseling nog eens met 10% verhoogt, dit is de sporttoeslag (ST)

Daar bovenop komt nog het aantal calorieën dat je verbruikt met je dagelijkse doen en laten, de arbeidstoeslag (AT) :
kantoorwerk : 30%
lichte arbeid : 40 %
matige arbeid : 50%
zware arbeid : 60/70%

En daar boven op komt nog de energie die je verbruikt bij bodybuilding training en dit zal weer rond de 20% liggen.
Let op, al deze percentages zijn nog steeds percentages van de GS.

Voorbeeld : Man 80kg 15% vet = 80 : 100 = 0.8 x 15 = 12 (VM) 12 kilo is dus de vetmassa, 80 - 12 = 68 kg (VVM) de vetvrije massa van deze persoon is dus 68 kg.

De berekening is als volgt :

68 (kilo) x 24 (kc) = 1632kc, dit is de stofwisseling tijdens de slaap, nu de rest erbij, ik rond het voor het gemak nu een beetje af.

GS 1630
SDW 10% 163
ST 10% 163
AT 70% 1140
(matige arbeid = 50% + 20% door het trainen maakt 70% totaal AT)
------------------------------
EB 3097

De energie behoefte komt dus in dit voorbeeld uit op pakweg 3100 kc per dag. Wil je aankomen ? doe er 10 tot 20% bij, wil je afvallen ? doe er 10 tot 20% vanaf

Let op, op dagen dat je niet traint laat je die 20% extra voor training natuurlijk weg.

Je hebt nu de totale behoefte, aangezien ik geen zin heb om uit te leggen hoe je die moet gaan verdelen verwijs ik naar de volgende site voor uitleg over de calorie verdeling ---> http://www.finalflex.com/lichaamstype1.htm

Ik weet niet of het daar bij staat dus zeg ik het hier vast :

Koolhydraten leveren 4kc per gram
Eiwit 4kc per gram
Vet 9kc per gram

Verdelingen voor afslankers het best : Eiwit rond de 40/70% v/h totaal, Koolhydraten 30/10% Vet niet boven de 20% laten komen.

voor de stappers : alcohol levert 7kc per gram

Thats it, het kan nog veel en veel beter maar dit is de basis om van uit te gaan.

Het best laat je met een huidplooi meter in een sportschool of bij een dieëtist je vetmassa meten en bereken je dan de vetvrije massa.

Het hoeft niet zo, maar tis wel het best.

Verder qua voeding :
- lees de etiketten
- hou het zoveel mogelijk basic, volkoren producten, mager vlees, magere zuivelproducten. Geen snacks/snoep/frisdrank.
Koolhydraten uit suiker zoveel mogelijk mijden.

Veilige zaken :

volkorenbrood
mager rundvlees
heel soms mager varkensvlees (denk aan varkenshaas)
magere kwark -melk
eieren ( nee veel eieren is niet slecht )
brinta
aardappels
rijst
vissoorten, tonijn, kabeljauw, koolvis, zalm
kipfilet

En ga zo maar door. Natuurlijk drink je minimaal 2 a 3 liter water per dag en neem je een multivitamine. Dan moet het zo'n beetje kloppen algemeen gezien. Afhankelijk van hoe zwaar je bent moet je dan toch wel vrij goed afvallen. Bij een fors iemand tot een kilo per week.

1x per week eet je normaal, niet vet, maar je eet wat je nodig hebt zonder een te kort te creëren. Good luck
Oud 01-06-2004, 05:31
Quiana
Quiana is offline
Imho moet je niet uitgaan van "veilig" eten ed, aangezien geen
enkel eten "(on)veilig" zou moeten zijn. Dat het één misschien
beter (voor de lijn) is, dat is waar, maar als je het dan eet, heb
je geen doodzonde iets "onveiligs" of wat dan ook begaan...

(en ik denk dat het ook maar voor een beperkt aantal mensen
werkt.., maar goed, het is iig (veel) beter dan sommige dingen die
hier soms voorbijvliegen ed. )
Oud 01-06-2004, 07:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 01-06-2004 @ 06:31 :
Imho moet je niet uitgaan van "veilig" eten ed, aangezien geen
enkel eten "(on)veilig" zou moeten zijn. Dat het één misschien
beter (voor de lijn) is, dat is waar, maar als je het dan eet, heb
je geen doodzonde iets "onveiligs" of wat dan ook begaan...
Watte?
Oud 01-06-2004, 09:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

Zelfs als je wil afvallen, moet je juist ontbijt eten, omdat je stofwisseling ed op slaapstand was tijdens het slapen. Om die weer aan de gang te krijgen, moet je wat eten...
Oud 01-06-2004, 11:16
Liss
Liss is offline
Ik weet niet precies waar ik het moet posten, maar aangezien het met mn gewicht te maken heeft post ik het maar hier. Heb ook geen zin hiervoor een apart topic te openen
Als kind ben ik altijd al wat mollig geweest, niet dik maar gewoon wel een buikje. Toen ben ik gaan groeien en nu ben ik uiteindelijk 1,83 en was ik slank, had maat 34..
Dat is wel maat 38 geworden uiteindelijk maar daar ben ik wel tevreden mee.
Maar vorig jaar ben ik begonnen met de pil en kwam ik 10 kilo aan en woog dus 78 kilo, mn cupmaat is niet groter geworden zoals bij de meeste, voor ik met de pil begon had ik b, c was iets te groot maar a echt te klein en erna had ik nog cup b.
Wel had ik ineens maat 40 en van sommige broeken maat 42, voelde me best dik en ben dan ook wat minder gaan snoepen.. nu ben ik wel weer 5 kilo lichter (73 kilo) maar heb nog steeds een klein buikje en heb ineens cup a :/ b is nu gewoon te groot en in mn bikini topjes van vorig jaar pas ik echt niet meer, die zijn te groot en heb nog steeds maat 40/32 van broeken.. Ook ben ik niet snel afgevallen ofzo, er zit toch een half jaar tussen.
Heb ongeveer 2 maanden geleden ook 71 gewogen, maar nu ik weer wat zwaarder ben pas ik nog steeds geen cup b meer, lijkt wel of het daar weg gaat en niet meer terug komt maar wel op andere plaatsen
Hebben meer mensen hier last van gehad of niet? En ik wil eigenlijk toch mn buikje weer een beetje kwijt, zodat ik weer gewoon iets dunner ben, heeft iemand hier tips voor zonder dat ik een nog kleinere cup krijg ofzo?
Oud 01-06-2004, 12:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Liss schreef op 01-06-2004 @ 12:16 :
Ik weet niet precies waar ik het moet posten, maar aangezien het met mn gewicht te maken heeft post ik het maar hier. Heb ook geen zin hiervoor een apart topic te openen
Als kind ben ik altijd al wat mollig geweest, niet dik maar gewoon wel een buikje. Toen ben ik gaan groeien en nu ben ik uiteindelijk 1,83 en was ik slank, had maat 34..
Dat is wel maat 38 geworden uiteindelijk maar daar ben ik wel tevreden mee.
Maar vorig jaar ben ik begonnen met de pil en kwam ik 10 kilo aan en woog dus 78 kilo, mn cupmaat is niet groter geworden zoals bij de meeste, voor ik met de pil begon had ik b, c was iets te groot maar a echt te klein en erna had ik nog cup b.
Wel had ik ineens maat 40 en van sommige broeken maat 42, voelde me best dik en ben dan ook wat minder gaan snoepen.. nu ben ik wel weer 5 kilo lichter (73 kilo) maar heb nog steeds een klein buikje en heb ineens cup a :/ b is nu gewoon te groot en in mn bikini topjes van vorig jaar pas ik echt niet meer, die zijn te groot en heb nog steeds maat 40/32 van broeken.. Ook ben ik niet snel afgevallen ofzo, er zit toch een half jaar tussen.
Heb ongeveer 2 maanden geleden ook 71 gewogen, maar nu ik weer wat zwaarder ben pas ik nog steeds geen cup b meer, lijkt wel of het daar weg gaat en niet meer terug komt maar wel op andere plaatsen
Hebben meer mensen hier last van gehad of niet? En ik wil eigenlijk toch mn buikje weer een beetje kwijt, zodat ik weer gewoon iets dunner ben, heeft iemand hier tips voor zonder dat ik een nog kleinere cup krijg ofzo?
Met afvallen verbrand je vet en laten je borsten daar nou bijna helemaal uit bestaan. Iedereen reageert anders op afvallen, dus ook wij kunnen niet voorspellen of ze nog kleiner worden. En een buikje, lees al deze topic's eens door en je ziet dat bijna elk meisje die kwijt wil en oa daarom wil afvallen.
Maar met afvallen krijg je die niet kwijt, hoe wel, geen idee, als iemand het wist was hij nu ontzettend rijk. Ga sporten ipv afvallen, dan wordt alles misschien wat strakker. Evt je borstspieren trainen mbt fitness apparaten. Je borsten worden er niet groter van, maar die spier wel en daardoor komen ze wat meer naar voren te staan en kunnen ze groter lijken...

Mijn cupmaat is helaas ook niet groter geworden met de pil. Dat is echt niet bij alle meisjes het geval, het gebeurt soms. Wel kreeg ik veel meer honger door de pil en ben ik daardoor meer gaan eten. Maar dat je puur van de pil dikker wordt klopt niet, wel kun je van dat meer gaan eten dikker worden...
Oud 01-06-2004, 15:54
MieX
MieX is offline
Mightyduck:

Ik zou jouw dieet volgens mij 3-4 dagen volhouden, ik wil kunnen eten wat ik wil eten, maar dan met mate. Dat doe ik sinds januari en ik ben er 9 kilo mee afgevallen, zonder erop te letten wat voor brood/vlees ik bijvoorbeeld at. Ik eet ook gewoon bananen, boter en ontbijtkoek, jam eet ik niet maar ik weet wel dat suikervrije/light jam bij een dieet ook goed broodbeleg is. Ik heb dus een hele andere basis voor mijn dieet maar het werkt wel, terwijl jouw dieet bij mij niet zou werken. (Als het bij jou werkt en je bent er gelukkig mee mag je er van mij ook mee door gaan, maar jouw post komt nogal over als "alleen dit werkt als je echt wil afvallen")
Oud 01-06-2004, 18:40
Verwijderd
grrr, veel te veel gegeten vandaag. ik heb 2 snickers achter elkaar op gegeten om maar te bewijzen datik geen anorexia heb. waarom denken mensen meteen dat je anorexia hebt als je aan het lijnen bent. ik ben dan geestelijk gestoord, maar dat betekend niet dat alles wat ik een beetje anders doe gestoord is.
Oud 01-06-2004, 20:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 01-06-2004 @ 19:40 :
grrr, veel te veel gegeten vandaag. ik heb 2 snickers achter elkaar op gegeten om maar te bewijzen datik geen anorexia heb. waarom denken mensen meteen dat je anorexia hebt als je aan het lijnen bent. ik ben dan geestelijk gestoord, maar dat betekend niet dat alles wat ik een beetje anders doe gestoord is.
misschien denken ze het, omdat ze vinden dat je al dun bent en het dus absoluut belachelijk en raar vinden (en niet begrijpen) waarom jij lijnt...
Oud 01-06-2004, 21:10
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-06-2004 @ 16:54 :
Mightyduck:

Ik zou jouw dieet volgens mij 3-4 dagen volhouden, ik wil kunnen eten wat ik wil eten, maar dan met mate. Dat doe ik sinds januari en ik ben er 9 kilo mee afgevallen, zonder erop te letten wat voor brood/vlees ik bijvoorbeeld at. Ik eet ook gewoon bananen, boter en ontbijtkoek, jam eet ik niet maar ik weet wel dat suikervrije/light jam bij een dieet ook goed broodbeleg is. Ik heb dus een hele andere basis voor mijn dieet maar het werkt wel, terwijl jouw dieet bij mij niet zou werken. (Als het bij jou werkt en je bent er gelukkig mee mag je er van mij ook mee door gaan, maar jouw post komt nogal over als "alleen dit werkt als je echt wil afvallen")
Nee hoor zo is het niet bedoeld, maar jij bent sinds januari bezig, die 9 kilo verlies ik op 2 maanden. Natuurlijk ieder zn meug ik schets alleen de optimale situatie.

En dan nog, het is een verschil of je een kilo vetmassa verbrand of een kilo spiermassa

En natuurlijk zou dat dieet voor jou ook werken, het is maar net de vraag of je die zaken lust en je je daarvoor in wil spannen. De verhoudingen kloppen, de getallen kloppen, je krijgt wat je nodig hebt en de timing zou kloppen (nl. tenminste 6 maaltijden per dag).

En omdat de meesten zoiets hebben van "op 6 weken tijd zoveel mogelijk vet kwijt" heb ik dit geplaatst als beeld hoe je dat dan wel moet aanpakken.

Natuurlijk, iedereen moet doen wat hem of haar uit komt en als het werkt dan werkt het, tis ook niet bedoeld om op te dringen, enkel als voorbeeld van kijk dit is de max. Het dieet word dan gewoon mierenneukerij.
Oud 02-06-2004, 14:39
Sitia
Sitia is offline
Oke, mijn lijstje van wat ik heb gegeten/gedronken

's morgens:
- 1 bakje Kellogs K cornflakes met melk
- 1 broodje met pasta
- glas water
- peer
's middags:
- appel
- muesli
- nu weer een appel
- 3/4 liter water

Is dit teveel/te weinig voor nu? (half 4 dus.)
* mn eerste dag 'lijnen' *
Oud 02-06-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Sitia schreef op 02-06-2004 @ 15:39 :
Is dit teveel/te weinig voor nu? (half 4 dus.)
* mn eerste dag 'lijnen' *
Ik vind het wat aan de weinige kant...met name qua brood (maar daar staat dan wel cornflakes en muesli tegen over).
Oud 02-06-2004, 14:42
MieX
MieX is offline
Ik weet niet hoe veel muesli je hebt gegeten, maar het lijkt een beetje weinig bij de lunch, als je bij de lunch iets meer eet krijg je ook minder snel honger om 4 uur (geloof me, die kan heel je lijnpoging door de war schoppen). Verder ziet het er wel goed uit, zo te zien eet je wel genoeg op een dag.
Oud 02-06-2004, 14:44
Sitia
Sitia is offline
Cornflakes en muesli is toch beter dan brood?
Las het hier weleens door en 't viel me dan vaker op dat mensen zo tegen brood zijn.. Maar dan zal ik me wel vergist hebben.
Oud 02-06-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Sitia schreef op 02-06-2004 @ 15:44 :
Cornflakes en muesli is toch beter dan brood?
Las het hier weleens door en 't viel me dan vaker op dat mensen zo tegen brood zijn.. Maar dan zal ik me wel vergist hebben.
Waarom zou dat beter zijn...?

Dat heb ik er nog nooit uitgehaald. Volgens mij is het eerder omgekeerd...?

Maar dan nog ligt het er ook erg aan hoeveel je van iets eet of het een half handje is of gewoon echt een bakje.
Topic gesloten

Regels voor berichten