Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 23:05
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-06-2006 @ 20:12 :
Weet iemand trouwens hoeveel zo'n Carte Orange kost? En was die nou geldig van ma t/m zo?
[/B]
+ Wie weet wat er te doen valt op die feestdag (14 juli)? Kan ik nog wel iets doen?
Advertentie
Oud 11-06-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 10-06-2006 @ 00:05 :
+ Wie weet wat er te doen valt op die feestdag (14 juli)? Kan ik nog wel iets doen?
Kijken naar de optochten die door heel Parijs gaan? Volgens mij gaat over de hele Champs Elisee een leger en allerlei parades.
Verder zal bijna alles wel open zijn, en zal de metro met een zondagdienstregeling rijden.
Oud 11-06-2006, 19:57
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Anneka schreef op 11-06-2006 @ 20:54 :
Verder zal bijna alles wel open zijn, en zal de metro met een zondagdienstregeling rijden.
De metro zal wel rijden ja, maar veel (zeker kleinere) winkels/attracties zullen wel dicht zijn hoor denk ik.
Oud 15-06-2006, 13:49
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 23-03-2005 @ 11:08 :
wij gaan in de zomer met de auto!! heb er al helemaal zin in, lekker op een camping in de buurt van parijs (melun)
he tnx voor de tip, was nog op zoek naar een goedkope camping in de buurt van parijs
Oud 15-06-2006, 17:41
ickeicke
ickeicke is offline
Melun, zomg. Volgens mij heb ik daar nog eens in zo'n Formule 1 hotel gezeten .
Oud 16-06-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 11-06-2006 @ 20:57 :
De metro zal wel rijden ja, maar veel (zeker kleinere) winkels/attracties zullen wel dicht zijn hoor denk ik.
Kerken zijn altijd open, oftewel de Notre dame en de Sacre Scoeur kan je al doen. Eifeltoren is denk ik ook open, en langs de Seine struinen heb je ook niets voor nodig
Oud 16-06-2006, 10:31
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ok, ik en mn zusje willen misschien een paar dagen naar parijs, en het zo goedkoop mogelijk houden. we gaan dan met de auto, naar een camping in de buurt van parijs. ons plan is om dan 2 dagen met de auto naar parijs zelf te gaan vanuit de camping, maar hoe zit het met parkeren e.d. in parijs? is het veilig en betaalbaar? of kunnen we beter vanuit de camping met het openbaar vervoer gaan?
Oud 16-06-2006, 12:35
ickeicke
ickeicke is offline
In Melun was in ieder geval een station geloof ik. 20 minuten in zo'n boemeltreintje en je staat op Gare du Nord geloof ik.

En voor 2 dagen een tentje opzetten, het kan (been there, done that (letterlijk)) maar je kan je tijd beter gebruiken gok ik. En de campings rond Parijs (zeker die met redelijke OV verbindingen) zijn de komende tijd waarschijnlijk toch echt retedruk/ongezellig/etc.

Het is maar een tip, maar ik heb dus in zo'n Formule 1 hotel gezeten in Melun. Dat was 25 euro per nacht, ongeacht met hoeveel mensen je er zit (1 tot 3).
Dat is ook pauper, maar scheelt je wel de moeite van het opzetten/meesleuren van een tent.

Dan kan je gewoon 's morgens vroeg de trein naar Parijs nemen en daar tot laat rondhangen en dan de trein weer terug.

Maar als je je dan bedenkt dat je voor 25/30 euro in een jeugdherberg zit in Parijs op 5 minuten lopen van een metrostation en ik weet wel wat ik zou kiezen. Camping is misschien wel goedkoper, maar 2 keer op en neer naar Parijs is ook niet gratis he.
Advertentie

Regels voor berichten