In Melun was in ieder geval een station geloof ik. 20 minuten in zo'n boemeltreintje en je staat op Gare du Nord geloof ik.
En voor 2 dagen een tentje opzetten, het kan (been there, done that (letterlijk)) maar je kan je tijd beter gebruiken gok ik. En de campings rond Parijs (zeker die met redelijke OV verbindingen) zijn de komende tijd waarschijnlijk toch echt retedruk/ongezellig/etc.
Het is maar een tip, maar ik heb dus in zo'n Formule 1 hotel gezeten in Melun. Dat was 25 euro per nacht, ongeacht met hoeveel mensen je er zit (1 tot 3).
Dat is ook pauper, maar scheelt je wel de moeite van het opzetten/meesleuren van een tent.
Dan kan je gewoon 's morgens vroeg de trein naar Parijs nemen en daar tot laat rondhangen en dan de trein weer terug.
Maar als je je dan bedenkt dat je voor 25/30 euro in een jeugdherberg zit in Parijs op 5 minuten lopen van een metrostation en ik weet wel wat ik zou kiezen. Camping is misschien wel goedkoper, maar 2 keer op en neer naar Parijs is ook niet gratis he.
|