Joostje, je fantasiën komen wel weer boven drijven
Tsja, ik was, na vrijdag 15 minuutjes, een heel weekend niet meer in staat geweest het internet te bereiken. Want mijn verhaal kreeg nog een staartje: je raadt het al: de NS-factor
Toen ik om 5 uur vertrok om betrekkelijk op tijd in Middelburg aan te komen, liep ik allereerst naar lijn drie toe, Echter, bij een kruispunt aangekomen zag ik verscheidene trams in de file staan en wat geüniformde mannen om een bewegingsloos lichaam. Ik besloot aan de andere kant van het Oosterpark dan maar lijn 9 naar Centraal te pakken, maar ook deze veewagen scheen last te hebben van het voorval, waarna ik werd getrakteerd op een site-seeing tour door de rand van het Amsterdamse centrum. Uiteindelijk arriveerde deze toch op de daartoe bestemde plaats, doch met enige vertraging.
Op Centraal was het vinden van mijn spoor een kleine moeite, mijn trein zou vertrekken om 6 uur. Echter, de voorafgaande sneltrein naar Den Haag centraal van 17.45 had een kwartier vertraging, wat zou betekenen dat er twee treinen tegelijkertijd op één spoor zouden komen te staan, wat op zich geen bijzonderheid is in Amsterdam

.
Gelukkig stond op de aankomende trein eindbestemming Vlissingen, dus met een zucht van verlichting ging ik zitten, temeer toen de machinist dit nog eens bevestigde. Na vijf minuten wachten echter veranderde hij van gedachten, en besloot toch liever naar Den Haag te gaan. Als een Beserk spoedde ik me uit de trein, radeloos welk spoor ik nu wezen moest.
Gelukkig grepen de goden in, en op het tegenoverliggende spoor verscheen eindelijk mijn trein
@ Naam Onbekend: indien u meer ruimtekoekjes wenst, ik lever tegen vriendenprijs