Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 18:39
Verwijderd
Ik haat het als mensen met ziektes gooien. Als ze iets niet zint is het gelijk 'kankerzooi' e.d. Men zegt zoiets zonder na te denken. Ik ken niet veel mensen met kanker maar ik weet wel dat het ongelooflijk erg is als je die ziekte krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 18:41
jet
jet is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-06-2004 @ 14:07 :
Ik vind dat heel sneu en klote voor die vriendin maar vdat verandert er niks aan dat ik het intolerant vind om mensen vanwege het feit dat ze een gevoelig scheldwoord gebruiken intolerant te noemen. En dat heeft er verder niks te maken of je met kanker al dan niet mag schelden.
ja maar als je met kanker scheld, en dus duidelijk gaan rekening houd met anderen, dan ben je toch gewoon intolerant?
Oud 13-06-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2004 @ 11:30 :
Nee, omdat je er mensen mee kwetst die iemand verloren hebben aan zo'n ziekte of het zelf gehad hebben of nog hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:07
Copycat
Copycat is offline
Als je vloekt met kanker dan kwets je er eigenlijk geen mensen mee. Je zegt het gewoon als je iets doms hebt gedaan, zoals shit of fuck. Het werkt als therapie. Je richt niet speciaal op 1 persoon. het is totaal niet persoonlijk bedoeld om iemand te kwetsen. Het is niet zoiets als krijg kanker jij!! Mensen die zich ervan aantrekken alleen maar omdat ze kanker horen vind ik sneu. Aanstellers. Alleen omdat zij een erge ervaring hebben gehad met kanker moet er zeker gelijk een verbod komen op dit woord. Ze gaan ook al zeker janken als ze het woord kanker lezen of zo . Dit woord bestaat en wordt ook gebruikt, face it Dus ik gebruik het gewoon, niet altijd natuurlijk.
Oud 13-06-2004, 19:50
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik scheld bijna nooit met kanker.
alleen in de examenperiode

verder scheld ik wel redelijk veel.

ik maak mensen die uit voor kankerlijer, kankerhond e.d.
teringlijer vind ik dan weer wel kunnen.
maar nu ik er zo over nadenk, scheld ik mensen niet zo vaak uit, ik scheld meer als iets niet gaat zoals ik wil.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Copycat schreef op 13-06-2004 @ 20:07 :
Als je vloekt met kanker dan kwets je er eigenlijk geen mensen mee.
Je wilt het misschien niet, maar je kwetst veel mensen er weldegelijk mee.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:06
jet
jet is offline
Citaat:
Als je vloekt met kanker dan kwets je er eigenlijk geen mensen mee. Je zegt het gewoon als je iets doms hebt gedaan, zoals shit of fuck. Het werkt als therapie. Je richt niet speciaal op 1 persoon. het is totaal niet persoonlijk bedoeld om iemand te kwetsen. Het is niet zoiets als krijg kanker jij!! Mensen die zich ervan aantrekken alleen maar omdat ze kanker horen vind ik sneu. Aanstellers. Alleen omdat zij een erge ervaring hebben gehad met kanker moet er zeker gelijk een verbod komen op dit woord. Ze gaan ook al zeker janken als ze het woord kanker lezen of zo . Dit woord bestaat en wordt ook gebruikt, face it Dus ik gebruik het gewoon, niet altijd natuurlijk.
meen je dit nou echt?
Oud 13-06-2004, 20:08
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Ik refereer mijn gevloek dat kanker bevat altijd naar het werkwoord: 'kankeren'.

Dus als je mij 'KANKER' hoort zeggen dan weet je dat het van het werkwoord 'kankeren' komt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:09
jet
jet is offline
Citaat:
Kosmopolitian schreef op 13-06-2004 @ 21:08 :
Ik refereer mijn gevloek dat kanker bevat altijd naar het werkwoord: 'kankeren'.

Dus als je mij 'KANKER' hoort zeggen dan weet je dat het van het werkwoord 'kankeren' komt.
oh das mooi, nu kwets je namelijk geen mensen
Oud 13-06-2004, 20:27
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
jet schreef op 13-06-2004 @ 21:06 :
meen je dit nou echt?
Helaas
Ik vloek alleen niet op speciale gelegenheden. Omdat het ongepast is vind ik. Verder beschouw ik alles als prive
Oud 13-06-2004, 20:30
moon
moon is offline
Nee ik vind dat dat niet kan. Mijn moeder heeft kanker gehad, dus ik hoor niet graag zulke scheld woorden. Eeen jongen uit mijn klas is ook een keer helemaal overstuur gewest toen er met het woord kanker werd gescholden terwijl zijn moeder daar net aan overleden was. Ik vind dat je om dat soort dingen moet denken en het beter niet kan zeggen.
Oud 13-06-2004, 21:25
pienie
Citaat:
natuurlijk, als een naaste kanker heeft gehad of een naaste eraan heeft verloren, denk je meteen aan dat persoon als een verrot pubertje weer eens kanker schreeuwt...

maarja blijkbaar heb je te weinig iq om daar de link te leggen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:40
steefos
steefos is offline
ergens klopt het niet want tyfus wordt vaak minder erg dan kanker gevonden en daar zijn ook veel mensen aan dood gegaan. ach uitgescholden worden voor varken lijkt me ook niet eg prettig
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 10:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
jet schreef op 13-06-2004 @ 19:41 :
ja maar als je met kanker scheld, en dus duidelijk gaan rekening houd met anderen, dan ben je toch gewoon intolerant?
Mischien maar je bent imo net zo intolerant als je dat soort mensen meteen bestempelt als intolerant.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:48
mikk
mikk is offline
btje zielig om met ziektes te gaan schelden, net als racistische opmerkingen maken. Als het eenmaal erreg dichtbij is gekomen (kanker) lat je het cker wel uit je hoofd er mee te gaan schelden en doet t ook pijn als anderen het doen (en dat weet ik uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:54
jet
jet is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 14-06-2004 @ 11:14 :
Mischien maar je bent imo net zo intolerant als je dat soort mensen meteen bestempelt als intolerant.
nee dan heb ik gewoon gelijk.
Oud 14-06-2004, 15:30
Breg
Breg is offline
ik zal zelf nooit met kanker schelden, heb 4 door de jaren heen 4 klasgenoten een ouder aan kanker zien verliezen, mijn moeder heeft het gehad en 3 jaar geleden is een oom eraan overleden.
Ben het ook wel met jet eens dat als je er (in het openbaar) wel mee scheldt, ik het intolerant vind. Inmiddels is kanker zo'n veelvoorkomende ziekte dat het bijna onmogelijk is om kanker als scheldwoord te gebruiken en er niemand mee te kwetsen.

Maar dat is ook zo met andere scheldwoorden. Een klasgenoot van mij is gelovig, en in haar bijzijn probeer ik zo min mogelijk te schelden met godverdomme, jezus, enz. Om de simpele reden dat ik het niet gepast vind.
Oud 14-06-2004, 15:38
snieky
snieky is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2004 @ 11:30 :
Nee, omdat je er mensen mee kwetst die iemand verloren hebben aan zo'n ziekte of het zelf gehad hebben of nog hebben.
precies
Oud 14-06-2004, 16:22
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2004 @ 23:31 :
Mijn twee opa's zijn overleden aan kanker en dat vind ik vreslijk (tenminste, voor één dan...)
Nee DAT is lekker aardig
Oud 14-06-2004, 16:26
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Mu schreef op 08-06-2004 @ 11:23 :
Vind je dat dat kan/mag? Vloeken met kanker of met een andere ziekte? Waarom wel/niet?
Nee. Ik vind met ziektes schelden zowiezo smakeloos.
Oud 14-06-2004, 16:30
jet
jet is offline
Citaat:
Cinamon schreef op 14-06-2004 @ 17:26 :
Nee. Ik vind met ziektes schelden zowiezo smakeloos.
ik heb al eerder gestreden op dit forum voor correctheid van bepaalde woorden. eerst was deze behoefte bevredigd nadat ik de meeste duidelijk had kunnen maken dat het ergeren aan was, en je irriteren.. dus niet AAN iets..

maar nu is mij iets nieuws opgevallen. het ge 'zowiezo' hier.. dat is toch echt sowieso hoor. ik heb al vele varianten gezien, maar dat is de enige juiste.

dus nog een keer allemaal

ik erger me aan
ik irriteer me
wat irritant zeg
sowieso

nu in koor

trouwens.. mijn taalfouten tellen sowieso niet meer
Oud 14-06-2004, 19:14
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
jet schreef op 14-06-2004 @ 17:30 :
*gezeik*
Meid, have a break. Have a sisi.
Trouwens, dit forum is niet echt formeel toch? Dus dan mag je best een woordje of drie fout spellen.
Jammer genoeg zijn er dan altijd nog van die mierenneuksters, die daar een probleem van maken. Als we nou eens voor de verandering 'on topic' blijven.

Op nieuw:

"Nee. Met ziektes schelden vind ik sowieso smakeloos."

Nu jij.
Oud 14-06-2004, 19:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Cinamon schreef op 14-06-2004 @ 20:14 :
*GELUL*
Geen gefuck met Jet, ze heeft net alles gezegd. Anders lees je de andere pagina's ook maar door.
Oud 14-06-2004, 19:46
jet
jet is offline
Citaat:
Cinamon schreef op 14-06-2004 @ 20:14 :
Meid, have a break. Have a sisi.
Trouwens, dit forum is niet echt formeel toch? Dus dan mag je best een woordje of drie fout spellen.
Jammer genoeg zijn er dan altijd nog van die mierenneuksters, die daar een probleem van maken. Als we nou eens voor de verandering 'on topic' blijven.

Op nieuw:

"Nee. Met ziektes schelden vind ik sowieso smakeloos."

Nu jij.
nee maar ik weiger te geloven dat ik niet aan jullie kennis van de nederlandse taal kan bijdragen.. als 75% het fout spelt, denk ik dat ik best is jullie wat bij mag brengen. het was echt niet op jou persoonlijk bedoeld
Oud 14-06-2004, 20:08
Verwijderd
tsja.. t is een manier om je sterk uit te drukken, en mensen die met kanker te maken hebben gehad weten vast wel dat het niet persoonlijk op hen gericht is, dus ik vind dat het moet kunnen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:46
mikk
mikk is offline
ik hoor net dat een goede vriendin weer kanker heeft, wéér, en ze is pas 16 jaar. mensen weten niet wat ze aanrichten als ze schelden met kanker, al bedoelen ze het niet persoonlijk. denk gewoon een keer goed na, dan weet je hoe erg je mensen kan kwetsen en pijn doen met dat woord, ik ken het en wens het echt helemaal niemand toe
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:56
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Havock schreef op 12-06-2004 @ 23:47 :
maar ervanuitgaande dat het neit tegen jou gericht is.... dan trek je je daar toch niks van aan?
ik heb ook mijn opa eraan verloren, en als iemand "kankerjonk" tegen mij zou zeggen, dan doet mij dat niets tot zeer weinig, afgezien van dat ik terugbijt, maar dat doe ik bij elke vijandelijke scheldactie

nou ben ik ook een prototype ongevoelig figuur met ijswater in zijn aders, maar dat is een 2e.
Ik trek mij dat ook niet persoonlijk aan, maar het confronteert je wel weer met die ziekte..
Ook al bedoelen mensen het niet zo, het kwetst wel, je wordt weer met je neus op de feiten gedrukt en het had ook anders af kunnen lopen met mijn moeder..

Ik zal het die mensen ook niet aanrekenen dat ze het als scheldwoord gebruiken (tenzij ze het iemand 'toewensen', dan weet je echt niet wat je zegt!) maar ik maak mensen er dan wel op attent dat het best wel kwetsend kan zijn voor mensen.

Misschien doet het jou niks, maar niet iedereen is zo.
Oud 14-06-2004, 21:11
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
jet schreef op 14-06-2004 @ 20:46 :
nee maar ik weiger te geloven dat ik niet aan jullie kennis van de nederlandse taal kan bijdragen.. als 75% het fout spelt, denk ik dat ik best is jullie wat bij mag brengen. het was echt niet op jou persoonlijk bedoeld
Ik trek het me verder ook niet aan hoor.
Zelf heb ik me ook jarenlang geïrriteerd aan mensen die niet konden spellen, praten en typen zoals het moest. Maar op de een of andere manier is het nu een beetje minder obsessief geworden en daarbij typ ik nu veel sneller dus willen de spelfouten en nog wel eens bij in schieten. En ik denk dat dat bij meer mensen het geval is. Hoe dan ook, zullen we eens een kopje koffie gaan drinken Jet? Jij en je Hasseltboy-groepering? Lijkt me gezellig, een heleboel discussie.
Oud 14-06-2004, 22:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-06-2004 @ 17:22 :
Nee DAT is lekker aardig
De ander was een zak die m'n oma met zeven kinderen achterliet, voor de eerste de beste del, toen m'n pa 4 jaar was.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 14-06-2004 @ 17:30 :
ik heb al eerder gestreden op dit forum voor correctheid van bepaalde woorden. eerst was deze behoefte bevredigd nadat ik de meeste duidelijk had kunnen maken dat het ergeren aan was, en je irriteren.. dus niet AAN iets..

maar nu is mij iets nieuws opgevallen. het ge 'zowiezo' hier.. dat is toch echt sowieso hoor. ik heb al vele varianten gezien, maar dat is de enige juiste.

dus nog een keer allemaal

ik erger me aan
ik irriteer me
wat irritant zeg
sowieso

nu in koor

trouwens.. mijn taalfouten tellen sowieso niet meer
oeh jet, wat zet je ze heerlijk op hun plaats met die scherpe taalkundige opmerkingen. ik wil je
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:01
Verwijderd
ik heb net tegen een stel mavo'ers gevoetbald en het enige wat die mensen kunnen zeggen is 'kanker'

Ik vind het zelf ordinair en gebruik het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:04
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
spinneman schreef op 15-06-2004 @ 00:01 :
ik heb net tegen een stel mavo'ers gevoetbald en het enige wat die mensen kunnen zeggen is 'kanker'

hee wat een toeval,daar heb ik ook net mee gevoetbald

ja, dat vind ik ook, hoewel ik het wel gebruik zelf, maar niet als krijg jij maar eens lekker kanker,want ik weet echt wat het is, mn opa is er aan overleden en bij mn moeder en nieuwe vrouw van mn vader is het allebei genezen gelukkig.
Maar gewoon als woord om andere woorden enzo kracht bij te zetten,is het een ''fijn'' woord, ookal let ik er wel op wanneer ik het gebruik.
Oud 14-06-2004, 23:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Dat mensen er niet mee geconfronteerd willen worden is 1 ding, het als onfatsoenlijk, smakeloos, walgelijk, minderwaardig en weet ik veel wat ik voor waardeoordelen allemaal wel niet langs heb zien komen bestempelen gaat mij veels te ver. Er zijn legio onderwerpen waar mensen liever niet geconfronteerd mee willen worden of waardoor ze gekwetst worden, maar dat is nog geen reden om het woord of het onderwerp dan maar te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
spinneman schreef op 15-06-2004 @ 00:01 :

En dat ze alleen maar kanker kunnen zeggen, ligt dat aan hun niveau of aan het milieu waar jij in verkeert?

P.S.: Waar je mee omgaat word je mee besmet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:21
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-06-2004 @ 09:17 :
En dat ze alleen maar kanker kunnen zeggen, ligt dat aan hun niveau of aan het milieu waar jij in verkeert?

P.S.: Waar je mee omgaat word je mee besmet
hun niveau, behalve dat ze op dat veld komen hebben we geen contact met ze , en het is fijner als ze er niet zijn,want ze voetballen kut
Oud 15-06-2004, 18:48
Verwijderd
ja, die kankermavo'ers kunnen alleen maar panna's geven. Meer niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 19:09
jet
jet is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2004 @ 23:58 :
oeh jet, wat zet je ze heerlijk op hun plaats met die scherpe taalkundige opmerkingen. ik wil je
Oud 15-06-2004, 19:10
jet
jet is offline
Citaat:
Cinamon schreef op 14-06-2004 @ 22:11 :
Ik trek het me verder ook niet aan hoor.
Zelf heb ik me ook jarenlang geïrriteerd aan mensen die niet konden spellen, praten en typen zoals het moest. Maar op de een of andere manier is het nu een beetje minder obsessief geworden en daarbij typ ik nu veel sneller dus willen de spelfouten en nog wel eens bij in schieten. En ik denk dat dat bij meer mensen het geval is. Hoe dan ook, zullen we eens een kopje koffie gaan drinken Jet? Jij en je Hasseltboy-groepering? Lijkt me gezellig, een heleboel discussie.
ik en mn hasseltboy groepering gezellig
Oud 15-06-2004, 20:51
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
EBOLA!

Als ik KANKER! had gezegd kreeg ik hier vast veel kwaaie reacties van bepaalde forumbazen/leden. Dat terwijl ebola een veel goordere, pijnlijkere ziekte is dan kanker.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 15-06-2004 @ 21:51 :
EBOLA!

Als ik KANKER! had gezegd kreeg ik hier vast veel kwaaie reacties van bepaalde forumbazen/leden. Dat terwijl ebola een veel goordere, pijnlijkere ziekte is dan kanker.
Maar kanker is/wordt volksziekte nummer 1... en het heeft een veel hardere klank door de twee k's.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:29
Breg
Breg is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 15-06-2004 @ 21:51 :
EBOLA!

ja maar hoeveel mensen zijn hier die iemand aan ebola hebben verloren?
Oud 15-06-2004, 22:00
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Breg schreef op 15-06-2004 @ 22:29 :

Oud 15-06-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 15-06-2004 @ 22:29 :
hier waarschijnlijk geen 1.
maar kanker is een vrij natuurlijke dood, bijna iedereen gaat er aan dood.

maar ik vind het idd wazig dat er mensen zijn die meteen beginnen te janken als ze het iemand horen roepen, overemotionele peeps.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 07:00
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
jet schreef op 15-06-2004 @ 20:10 :
ik en mn hasseltboy groepering gezellig
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 08:06
Isha
Isha is offline
Citaat:
Havock schreef op 15-06-2004 @ 23:26 :

maar ik vind het idd wazig dat er mensen zijn die meteen beginnen te janken als ze het iemand horen roepen, overemotionele peeps.
inderdaad. deze week is mijn oom overleden aan kanker en mijn halve familie is zowat daardoor 'uitgeroeid'. maar als iemand met kanker scheldt, ga ik me daar niet druk over maken en lopen janken.

edit: ik kan natuurlijk ook een harteloze bitch zijn
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 08:50
Copycat
Copycat is offline
Citaat:

Oud 16-06-2004, 13:43
jet
jet is offline
Citaat:

ohja want jij hebt namelijk het recht te oordelen hoe goed andere mensen zijn in de rouwverwerking van hun diebrare.

vooral sociaal doen
Oud 16-06-2004, 21:35
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 16-06-2004 @ 20:31 :
Kutwoord om mee te schelden.
nou ik vind kut toevallig heel verkankerd klinken
Oud 16-06-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 16-06-2004 @ 14:43 :
ohja want jij hebt namelijk het recht te oordelen hoe goed andere mensen zijn in de rouwverwerking van hun diebrare.

vooral sociaal doen
die mensen trekken het zich té snel aan.

ik bedoel, als je het op tv genoemd ziet worden, barst je dan ook in janken uit?

waarschijnlijk niet, het is waarschijnlijk nog steeds meer een schrikreactie die gekoppeld word aan het woord dan alleen het woord zelf.
iemand hoort iemand ermee vloeken en word er opeens mee overrompeld.

mijn oma heeft haar man (mijn opa, voor de traagdenkenden onder ons) verloren eraan, en zij gebruikt ook nog het woord "kankeren".
het is gewoon een woord, je kan een woord niet uitbannen omdat het je niet aanstaat.
als iemand het tegen jou richt, dan héb je recht om je op je zieltje getrapt te voelen.
maar als iemand zijn kleine teen tegen het bureau aanstoot (wat godsgruwelijk veel pijn kan doen ¬_¬) en gewoon in een brul "kankerzooi" uitslaakt, dan heb je geen reden om je kut te voelen.
eerder om met leedvermaak toe te zien hoe betreffende persoon creperend van de pij... oh wacht, dat valt ook wel weer mee.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:56
jet
jet is offline
Citaat:
Havock schreef op 16-06-2004 @ 22:45 :
die mensen trekken het zich té snel aan.

ik bedoel, als je het op tv genoemd ziet worden, barst je dan ook in janken uit?

waarschijnlijk niet, het is waarschijnlijk nog steeds meer een schrikreactie die gekoppeld word aan het woord dan alleen het woord zelf.
iemand hoort iemand ermee vloeken en word er opeens mee overrompeld.

mijn oma heeft haar man (mijn opa, voor de traagdenkenden onder ons) verloren eraan, en zij gebruikt ook nog het woord "kankeren".
het is gewoon een woord, je kan een woord niet uitbannen omdat het je niet aanstaat.
als iemand het tegen jou richt, dan héb je recht om je op je zieltje getrapt te voelen.
maar als iemand zijn kleine teen tegen het bureau aanstoot (wat godsgruwelijk veel pijn kan doen ¬_¬) en gewoon in een brul "kankerzooi" uitslaakt, dan heb je geen reden om je kut te voelen.
eerder om met leedvermaak toe te zien hoe betreffende persoon creperend van de pij... oh wacht, dat valt ook wel weer mee.
welke sociologische kennis geeft jou in godsnaam het recht te bepalen wanneer iemand anders zich gekwetst mag voelen door een woord?

de moeder van een vriendin van mij heeft kanker en het is terminaal. en ze denk daar al zo'n 22 uur per dag aan. en als op de zeldzame momenten dat ze er niet aan denkt iemand KANKER roept, denkt ze er weer aan. als zij zich dan al kut voelt, omdat ze net te horen heeft gekregen dat haar moeder niet meer te genezen is, vind ik TOEVALLIG dat ze best mag huilen

dus lul niet zoveel bullshit, en probeer is even een millimeter inlevings vermogen te tonen
Reageren

Regels voor berichten