Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 19:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
saturday schreef op 23-06-2004 @ 17:48 :
Heeft iemand van jullie ooit spijt gehad van de dreads?
Integendeel
Oud 24-06-2004, 08:33
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
geen spijt. ik hou van mijn dreads
Oud 24-06-2004, 10:50
Jules
Jules is offline
Niet echt, spijt kreeg ik pas toen ik ze aan het uitkammen was
Oud 24-06-2004, 10:52
lievelieze
lievelieze is offline
ach ja...dan ik ook maar...

heb geen spijt van mn dreads.

k heb er soms wel een beetje spijt van dat ik te lui ben om ze bij te werken en ik losse plukken tussen me dreads aantref...
Oud 24-06-2004, 18:43
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Ja ik word ook wel eens gekke van die losse haren, maar ik heb er absoluut geen spijt van, dit hoort bij me en zonder mijn dreads zou ik me denk ik niet lekker voelen, maarja die losse haren, ga gewoon binnenkort weer eens naar de kapper!

Ik wil wel weer eens foto's zien!!!
Oud 24-06-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 22-06-2004 @ 13:49 :
Je blijft twijfelen he? Gewoon doen, ik had de ochtend dat ik ze ging laten zetten ook echt zoiets van neeeeeeee wat ga ik nu weer doen, maar ik ben superblij dat ik ze toch heb.
3 maanden niet wassen vond ik geen probleem, ook al waste ik mn haar daarvoor eigenlijk elke dag. Ik geloof dat ik na 3 of 4 maanden ben gaan zwemmen en het daarna toen ook maar gewassen heb. Je kan je haar vast ook wel eerder wassen, al lijkt me dat met die hoeveelheid haar van jou wel ongelooflijk zwaar worden, een bos natte dreads...
Ik heb besloten dat ik het gewoon ga doen!

Ik vroeg me nog een paar dingetjes af:
*Hoeveel korter wordt mn haar, en is er ook een lengte dat het eigenlijk te lang is en daardoor te lastig wordt dreads te zetten?
*Als je al spuizig haar van jezelf hebt, krijg je dan ook dreads die veel spuiziger zijn?
*En ik zie die eerste maand dat ik niet kan wassen nog steeds niet zitten. Krijg je niet allemaal van die witte puntjes in je haar dan? En ik hoorde dat je met citroensap in een plantenspuit je haar kan ontvetten. Klopt dat? En meer tips om je haar die eerste maand toch een beetje schoon en lekker ruikend te houden?

En ik ben even aan het denken wanneer het verstandigste is om ze te zetten. Ik wil ze nu zo snel mogelijk eigenlijk, maar in augustus heb ik 3 weken echt vrij (ook van mn bijbaantje enzo), dus als het echt gaat jeuken enzo is het wel fijn als ik gewoon thuis kan zijn enzo
Maar misschien hoef ik wel niet zoveel te werken, dan kan ik ze ook nu doen. En begin juli is mn ov nog geldig, want een treinkaartje wordt ook zo duur..
Oud 24-06-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 24-06-2004 @ 20:55 :
Ik heb besloten dat ik het gewoon ga doen!

Ik vroeg me nog een paar dingetjes af:
*Hoeveel korter wordt mn haar, en is er ook een lengte dat het eigenlijk te lang is en daardoor te lastig wordt dreads te zetten?
*Als je al spuizig haar van jezelf hebt, krijg je dan ook dreads die veel spuiziger zijn?
*En ik zie die eerste maand dat ik niet kan wassen nog steeds niet zitten. Krijg je niet allemaal van die witte puntjes in je haar dan? En ik hoorde dat je met citroensap in een plantenspuit je haar kan ontvetten. Klopt dat? En meer tips om je haar die eerste maand toch een beetje schoon en lekker ruikend te houden?

En ik ben even aan het denken wanneer het verstandigste is om ze te zetten. Ik wil ze nu zo snel mogelijk eigenlijk, maar in augustus heb ik 3 weken echt vrij (ook van mn bijbaantje enzo), dus als het echt gaat jeuken enzo is het wel fijn als ik gewoon thuis kan zijn enzo
Maar misschien hoef ik wel niet zoveel te werken, dan kan ik ze ook nu doen. En begin juli is mn ov nog geldig, want een treinkaartje wordt ook zo duur..

Hoeveel korter ligt aan de lengte van je haar, jouw haar is wel superrrrrr lang dus echt opvallend veel korter zal het niet worden. Misschien is het wel lekker er een stukje af te halen voor je dreads zet, mij lijkt het heel lastig zulk lang haar goed te touperen enz.
Mijn haar was 'spuizig' denk ik (ik neem aan dat dit een Limburgs synoniem voor 'pluizig' is?) maar mn dreads vallen wel mee. Beetje 'waas' bovenop, maar dat ligt ook aan mijn slechte behandeling de laatste tijd...
Niet wassen viel mij mee, maar wel wassen kan best. Ook zwemmen in zout water schijnt goed te zijn, dan kun je ze dus misschien het best voor de vakantie nemen, lekker veel naar zee en tegen het begin van volgend collegejaar zijn ze al prachtig!
(en voor dat kleine beetje jeuk hoef je echt niet thuis te blijven, als je de hele dag vrij hebt om te krabben gaat het denk ik ook meer jeuken dan wanneer je lekker aan het werk bent en geen tijd hebt er over na te denken!)
tof tof tof dat je het gaat doen
Oud 24-06-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 24-06-2004 @ 21:20 :

Hoeveel korter ligt aan de lengte van je haar, jouw haar is wel superrrrrr lang dus echt opvallend veel korter zal het niet worden. Misschien is het wel lekker er een stukje af te halen voor je dreads zet, mij lijkt het heel lastig zulk lang haar goed te touperen enz.
Mijn haar was 'spuizig' denk ik (ik neem aan dat dit een Limburgs synoniem voor 'pluizig' is?) maar mn dreads vallen wel mee. Beetje 'waas' bovenop, maar dat ligt ook aan mijn slechte behandeling de laatste tijd...
Niet wassen viel mij mee, maar wel wassen kan best. Ook zwemmen in zout water schijnt goed te zijn, dan kun je ze dus misschien het best voor de vakantie nemen, lekker veel naar zee en tegen het begin van volgend collegejaar zijn ze al prachtig!
(en voor dat kleine beetje jeuk hoef je echt niet thuis te blijven, als je de hele dag vrij hebt om te krabben gaat het denk ik ook meer jeuken dan wanneer je lekker aan het werk bent en geen tijd hebt er over na te denken!)
tof tof tof dat je het gaat doen
Hmm ja, ik ga er ook wel eerst een stukje vanaf knippen
En spuizig is pluizig ja. Ik dacht dat dat ook wel een Nederlands woord was, want in het Limburgs klinkt het nog anders
Tis alleen zo jammer dat er geen zee is in Limburg Maar mag dat dan wel al als ze nog net nieuw zijn?

Ik verheug me nu echt al op het moment dat ik ze heb. En eergisteren was ik nog aan het twijfelen

Ooh, en na hoeveel tijd kun je er kraaltjes enzo in doen?

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 20:57.
Oud 24-06-2004, 23:06
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Jules schreef op 24-06-2004 @ 11:50 :
me too, wat een ramp
Oud 25-06-2004, 07:45
Verwijderd
Pebbles ik denk niet dat je je teveel zorgen moet maken over dat niet-wassen hoor. Ik heb mijn dreads pas na ruim 4 maanden gewassen (vies he? Nee, was niet vies) want ik vond het eerder gewoon niet nodig. Ze stonken niet en er zat voor zover ik kon zien ook geen viezigheid in. Ik was ze nu ook maar een keer per maand ofzo. Imo genoeg. Je kan ze na een maandje ofzo wel uitspoelen denk ik maar met shampoo zou ik nog even wachten als ik jou was (natte dreads stinken trouwens wel ). Misschien kun je zout water gebruiken om ze mee uit te spoelen.
Oud 25-06-2004, 08:37
wendysentjens
wendysentjens is offline
Hoi Allemaal, ik heb woensdag eindelijk mn dreadjes latenz etten.
Ben er echt super blij mee, het zijn er 48 geworden en heb er 12 kralen inzitten.
Ga ze de komende tijd nog niet wassen, maar verlang er van de ene kant nu al naar omdat dat gewoon een gewoonte was.
Hoevaak waxte jullie je dreads in het begin en hoe zorgde jullie dat de nieuwe haren goed gingen dreadten??
Oud 25-06-2004, 09:30
Drez
Drez is offline
Citaat:
Jules schreef op 24-06-2004 @ 11:50 :
haha ja idd, same here
Oud 25-06-2004, 11:22
Jules
Jules is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 24-06-2004 @ 21:51 :
Ooh, en na hoeveel tijd kun je er kraaltjes enzo in doen?
Meteen al
Oud 25-06-2004, 15:58
Maija
Maija is offline
ergens nu ik dit hierzo lees, wil ik ook wel, maar ik kan me haar nog niet eens in een staartje.. dus dat is veels te kort..
Oud 25-06-2004, 17:34
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Wie had er hier bij de kapper zijn dreads laten bijwerken voor 15 euro per uur???

Bij welke kapper kan je het goedkoopst je dreads laten bijwerken?
Oud 25-06-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 25-06-2004 @ 08:45 :
Pebbles ik denk niet dat je je teveel zorgen moet maken over dat niet-wassen hoor. Ik heb mijn dreads pas na ruim 4 maanden gewassen (vies he? Nee, was niet vies) want ik vond het eerder gewoon niet nodig. Ze stonken niet en er zat voor zover ik kon zien ook geen viezigheid in. Ik was ze nu ook maar een keer per maand ofzo. Imo genoeg. Je kan ze na een maandje ofzo wel uitspoelen denk ik maar met shampoo zou ik nog even wachten als ik jou was (natte dreads stinken trouwens wel ). Misschien kun je zout water gebruiken om ze mee uit te spoelen.
Ooh, dat stelt me wel gerust

Citaat:
Jules schreef op 25-06-2004 @ 12:22 :
Meteen al
echt? wat hip
Oud 25-06-2004, 21:01
AngelLena
AngelLena is offline
Kom op Pebbles, gaan we samen. Ik ga ze ook echt laten zetten.
Oud 25-06-2004, 21:11
jet
jet is offline
kan je gelijk de zee in met die dingen???

hhmm.. ik wil wel graag
Oud 25-06-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 25-06-2004 @ 22:01 :
Kom op Pebbles, gaan we samen. Ik ga ze ook echt laten zetten.
maar je hebt er toch net?
Oud 25-06-2004, 21:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-06-2004 @ 22:36 :
maar je hebt er toch net?
Ja nepperds. Maar ga nu voor echte. Heb nu al beslist dat ik het echt wil
Oud 25-06-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 25-06-2004 @ 22:38 :

Ga je je neppe er alweer uithalen?
Oud 25-06-2004, 22:04
saturday
saturday is offline
Ik wil ook wel dreads, maar ik mag ze niet vast van mijn ouders.
Ik heb wel eens tijdelijke dreads erin gehad. Gewoon dreads en dan binnen 2 weken weer uitkammen. Mijn moeder had ze erin gezet, ze is kapper. Mja, ze vind het zonde van mijn haar. Terwijl ik het nogal irritant vind. Het is dik, lang en onderin kroest het etc. Nog een tip om haar over te halen?
Oud 25-06-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
All of Me schreef op 16-06-2004 @ 09:14 :
gebruiksaanwijzing zeezout :

1 :je neemt een plantensproeier doet er lauw/warm water in en vermeng zoveel zeezout erin dat het nog net mengt en spuit iedere dag even wat over je dreadies heen

2 :je neemt een schaal en mengt hier ook die zeezout met water en daarna laat je je dreads erin zakken zodat ze lekker vol kruipen met zeezoutwater en dan knijp je ze wat uit handoek om je hoofd tot het wat droger is en dan laat je ze lekker drogen in de buitenlucht bv. < je kan ook gewoon op je reet blijven zitten achter de computer hoor >
dit kan je mooi doen na dat je je haar gewassen hebt

waar vind u zeezout ? : bij drogisterijen wel nou ja sommige
kan dat al meteen vanaf het moment dat je dreads hebt, of moet je daar ook een tijdje mee wachten?
Oud 25-06-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
saturday schreef op 25-06-2004 @ 23:04 :
Ik wil ook wel dreads, maar ik mag ze niet vast van mijn ouders.
Ik heb wel eens tijdelijke dreads erin gehad. Gewoon dreads en dan binnen 2 weken weer uitkammen. Mijn moeder had ze erin gezet, ze is kapper. Mja, ze vind het zonde van mijn haar. Terwijl ik het nogal irritant vind. Het is dik, lang en onderin kroest het etc. Nog een tip om haar over te halen?
Ik mocht het eerst ook niet. Tot mn moeder bij iemand heel mooie dreads zag, toen zei ze dat het toch wel zou mogen als ik zou willen Mja, toen heb ik zelf nog heel lang getwijfeld..

Dus laat je moeder mensen met mooie dreads zien? Of laat foto's zien van mensen die hun dreads eruit hebben gehaald? Want volgens mij hou je dan nog best een redelijk kapsel over..
Oud 26-06-2004, 10:58
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-06-2004 @ 22:38 :
oeoeh jaaa?? mooi werk!
Oud 26-06-2004, 11:43
muckymouse
muckymouse is offline
voor de mensen die echte dreads willen

kijk even op mijn site

www.wijwillenmeer.tk

thenkjoe
Oud 26-06-2004, 11:51
jet
jet is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 26-06-2004 @ 12:43 :

kijk even op mijn site

www.wijwillenmeer.tk

thenkjoe
hij ligt er af..
Oud 26-06-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 26-06-2004 @ 12:51 :
hij ligt er af..
Doet ie altijd
Oud 26-06-2004, 12:54
Kastanje
Kastanje is offline
Owkeej..

Wie kan er van kroeshaar mooie dreads maken?..

Ik wacht met spanning af..
Oud 26-06-2004, 14:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 26-06-2004 @ 12:43 :

kijk even op mijn site

www.wijwillenmeer.tk

thenkjoe
Crisis, je woont wel een pokkeeind weg. Nergens iets dichterbij groningen waar je het kan laten doen voor een beetje redelijke prijs?
Oud 26-06-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-06-2004 @ 15:43 :
Crisis, je woont wel een pokkeeind weg. Nergens iets dichterbij groningen waar je het kan laten doen voor een beetje redelijke prijs?
ze heeft ov
Oud 26-06-2004, 15:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 26-06-2004 @ 15:58 :
ze heeft ov
Hihi, als zij nar Gro wil komen dan zeg ik: hired!
Oud 27-06-2004, 09:59
Verwijderd
Ik had een vraagje voor de dreadmensen die hun dreads niet met dreadshampoo wassen...
Met welke shampoo wassen jullie t?
Oud 27-06-2004, 10:53
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
madelon-duh schreef op 27-06-2004 @ 10:59 :
Ik had een vraagje voor de dreadmensen die hun dreads niet met dreadshampoo wassen...
shampoo van de hairpolice
Oud 27-06-2004, 11:09
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
let's dred.

ruikt heerlijk
Oud 27-06-2004, 13:57
kweety
kweety is offline
Citaat:
madelon-duh schreef op 27-06-2004 @ 10:59 :
shampoo met zeezout
Oud 27-06-2004, 18:17
IcedEarth
IcedEarth is offline
eeh geen speciale gewoon iets zonder conditioner
Oud 27-06-2004, 18:50
Verwijderd
Jeej! 6 juli krijg ik dreads!
Oud 27-06-2004, 18:54
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-06-2004 @ 19:50 :
Wha! Serieus! Waar? Door wie?
Oud 27-06-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 27-06-2004 @ 19:54 :
Wha! Serieus! Waar? Door wie?
Jules gaat ze zetten Ik moet wel helemaal van Panningen (bij Venlo) naar Amsterdam, maar dat heb ik er wel voor over Ik heb toch OV
Alleen de terugweg wordt lastig als het lang gaat duren, want dan gaan er geen treinen meer terug, maar ik kan als het goed is bij een vriendinnetje in Utrecht blijven slapen. En het is de dag naar Werchter, dus ik zal wel ontzettend moe zijn

Woei, ik heb er echt zin in!
Oud 27-06-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 27-06-2004 @ 19:50 :
dat is al heeeeeel snel!
Ik ben benieuwd!!
Oud 28-06-2004, 10:24
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik en een vriendin zetten ook dreads. 50 euro.
we wonen in almere.
mijn dreads zijn ook gedaan door haar. zie fotoboek
Oud 28-06-2004, 16:37
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-06-2004 @ 15:43 :
Lelystad? ik zet ze voor net als de rest eigenlijk 50 + permanentvloeistof en als je foto's wilt zien of info, kun je me mailen op trashy_diva@hotmail.com

Binnenkort ook eindelijk mijn site maar eens online, maar ik ben niet zo goed in site's bouwen
Oud 28-06-2004, 16:59
Luna
Luna is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 27-06-2004 @ 11:53 :
shampoo van de hairpolice
ik wist niet dat ze die hadden.
is die duur?
Oud 28-06-2004, 17:42
Jules
Jules is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-06-2004 @ 19:54 :
...
Vriendin van mij woont in Groningen, die heeft ze ook gezet, misschien doet ze het nog steeds wel. Ik zal haar even naar dit topic sturen straks
Oud 28-06-2004, 18:01
Verwijderd
Nog maar een nachtje slapen!
Oud 28-06-2004, 18:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jules schreef op 28-06-2004 @ 18:42 :
Vriendin van mij woont in Groningen, die heeft ze ook gezet, misschien doet ze het nog steeds wel. Ik zal haar even naar dit topic sturen straks
You be sweet
Oud 28-06-2004, 19:24
Drez
Drez is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-06-2004 @ 19:11 :
You be sweet
that would be me.
ik heb dreads gezet, ja, maar ik wist ff niet dat je nu echte wilde
Oud 28-06-2004, 22:17
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Heb al 'n x egte dreads gehad, wil nu neppe. Heb kort haar.
Iemand die nepdreads zet (dus niet iemand die ze alleen maakt)?....
Liefst omgeving Gelderland.
Oud 29-06-2004, 01:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dReZ schreef op 28-06-2004 @ 20:24 :
that would be me.
ik heb dreads gezet, ja, maar ik wist ff niet dat je nu echte wilde
Dat wil ik en wel zsm (als ik iets wil dan wil ik het meteen, anders verander ik weer van gedachten en krijg ik daar later spijt van....)

Ik ben van maandag t/m woensdag beschikbaar, evt ook op donderdag en vrijdag vanaf 9 juli.

Regels voor berichten