![]() |
|
Ik eet als ik me kut voel, hebben jullie daar ook last van? Ik blijf achter elkaar voedsel naar binnen werken en nu voel ik me ontzettend slecht. (denk aan: schuldgevoelens, schaamte voor mijn lichaam, teleurgesteld in mezelf etc.)
Eigenlijk voel ik me nu heel erg gespannen... Ik moet die cirkel doorbreken toch? Even totaal iets anders doen. Pff... ik zou willen sporten, maar ik voel me dik en schaam me zó!! Door te eten zijn voor een paar seconden alle kut-gevoelens verdwenen en als het op is komen die gevoelens weer terug. Toch is het verslavend om steeds weer naar voedsel te grijpen. Maar het helpt niet, dus waarom zou ik ermee door gaan??!!
||
![]() |
Citaat:
In je fotoboek staat dat je eetproblemen hebt/had.. zorg dat dat niet (weer) gebeurt! |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik kan gewoon geen balans vinden. Te weinig, te veel.... Van boterhammen en fruit lijk ik gewoon niet vol te raken. En melkproducten bevatten veel calcium en die verminderen de werking van mijn medicijnen, dus s'ochtends zou ik uhm... crackers kunnen eten. ![]() Vanavond eet ik toch ook nog maar, ondanks mijn gigantische eetbui.... ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Probeer anders 's roggebrood, ligt wat zwaarder op de maag ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ach, ik heb 't al 'opgelost'. Ik zei dat ik wel brood zou eten, dat ik niks hoefde, en nu heb ik dus slaande ruzie. Brood is niet in huis, maar patat hoef ik iig niet te eten. Nu moet ik dus zelf iets bij elkaar zoeken want ik kreeg te horen "je bekijkt 't verdomme maar patat is helemaal niet slecht"
De naïviteit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
edit: Patat is niet geschikt voor mensen die iets aan hun figuur willen doen, het wordt meestal gebakken in vet/olie
![]() Ik heb eergister, gister en vandaag hele goede dagen gehad, precies gegeten wat in de planning stond ![]() Ik en m'n vriend hadden een date, anderhalfjaar samen, en zijn we naar een (behoorlijk duur) restaurant geweest te eten. En het was heerlijk, en ik voel me dr helemaal niet slecht over ![]() ![]() Ik haal zelf ongever 1 keer per week fruit en yoghurt op, meestal appels of bananen en magere yoghurt. Daar moet ik alleen binnenkort ook helaas mee ophouden want mijn geld raakt zo langzamerhand op en full-time werken gaat nou eenmaal niet want ik zit hele dagen op school ![]() Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 17:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Ik ga ff mijn post editen) |
![]() |
|
![]() |
Daarom, 't is vrij vet. Daar komt bij dat ik 't gewoon niet erg lekker vind (als kind lustte ik 't helemaal niet, érg leuk op kinderpartijtjes
![]() |
![]() |
|
Rot toch ff op zeg patat geeft allereerst een boel koolhydraten uit zetmeel. Lege caloriën heet dat in sport/dieet taal. Verder is het idd baggervet en het frituurvet bestaat naast verzadigd vet hoofdzakelijk uit transvetzuren die zo mogelijk een nog grotere bedreiging vormen voor hart en bloedvaten.
2 lijntopics geleden heb ik nog een hele lap tekst gepost over deze zuren ![]() Patat is helemaal niet vet, nee, als je de transvetzuren niet mee rekent, die niet op de tabel hoeven te staan, dan niet nee. Een transvetzuur is echter een molecuul dat zich in het lichaam exact hetzelfde gedraagd als een verzadigd vetzuur, het is enkel een onverzadigd vet dat gehydroliseerd is en zodoende verzadigd "geworden" is en zo ook door het lichaam herkend en behandeld word. Ofwel, in combinatie met de koolhydraten die de aardappel zelf je gaat leveren staat de alvleesklier te trappelen om eens lekker wat insuline af te geven en aan de andere kant van de veerboot staan de vetcellen te juichen op hun bestelling.
|
vandaag de p-uitreiking gehad van het broertje van mijn vriend. Het ging qua eten op zich best aardig. Iets te veel vet (48gram ipv 40) maar heb nog geen 1200 kcal binnen gekregen.
Ontbijt: 1 geroosterde boterham Tussendoor: 1 plak peperkoek Lunch: 150gr harde rauwkost 150gr fruitsalade 2 bruine boterhammen met boterhalfvol 1 plak kipfilet Tussendoor: 1 plakje cake Avondeten (uiteten bij de Griek): 1 gegrilde zalmmoot met een of ander sausje (heb voor eetwijzer maar knoflooksaus ingevuld) 1 kleine portie frietjes 1 salade 2 hapjes van het voorgerecht van mijn vriend mee geproefd. 1 shooter ouzo (die was van het huis) Dus eigenlijk best goed. Ik weet dat mijn ontbijt veel te weinig was, maar omdat ik wist dat het een moeilijk te plannen dag was, heb ik expres wat kcal en vet opgespaard zodat ik die later op de dag kon nemen. Morgen eet ik weer normaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Van 1 patatje every once in a while ga je niet dood, t'mag dan niet goed zijn, (om al die redenen die jij dan dus net opsomt) maar jezus, je kunt tegenwoordig niks meer eten of je krijgt d'r kanker/'n dikke reet of een of ander kwaaltje van. |
![]() |
|
![]() |
Heyhey!!
Ik heb een vraag want ik raak helemaal gestresst!! Ik ben al een tijdje aan t lijnen en krijg elke dag ongeveer tusseen de 1300 een 1500 calorieen binnen. Ik ben hier al wat mee afgevallen. Maandag middag na het eten en met kleren aan woog ik 51.5( ik ben 1.60). Deze week heb ik gewoon rond de 1400 calorieen gegeten per dag behalve gister 1700 maar toen heb ik 2.5 uur gesport. Nu vanochtend 52 kilo terwijl ik niks had gegeten en geen kleren aan. Dus dit klopt toch niet helemaal, hoe kan ik nou veel meer opeens wegen? Terwijl ik gezond en goed heb gegeten. Wel heb ik spierpijn, maar of dat er mee te maken heeft? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen liefs, Riva
|
Verwijderd
|
Misschien houdt je meer vocht vast oid? Of moet je bijna ongesteld worden? 't kan zoveel redenen hebben. 't beste kun je je gewoon 1 keer per week op hetzelfde moment wegen (dus bv. altijd maandagochtend oi). Maar zelfs dan kan een verschil van 500 gram best, je gewicht is geen statisch iets, dus dat is niet zo heel bijzonder.
|
![]() |
||
Citaat:
|
@ MeelFriek: in een vorige lijntopic zei je dat je alles in excel bij houdt. Hoe doe je dat dan? Ik ben niet zo goed in excel, maar het lijkt me een realistischer beeld geven dan de site van overgewicht.nl, omdat die site niet zoveel voedselkeuze heeft als calorietabel.nl.
|
![]() |
@riva: Misschien heb je de vorige dag iets meer gedronken. Een halve kilo is maar 2 grote glazen water hoor!
@PrimRose: Ik heb een paar kolommen gemaakt (Tijdstip, Product, Aantal, Aantal g/ml, kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten) en vul 't dan in met calorietabel.nl Heel wat regels naar beneden heb ik onder elke kolom een =SOM functie gedaan, die 't optelt. Daaronder weer rekent hij 't uit hoeveel procent 't is. Per dag gebruik ik 1 werkblad, per maand 1 document. Dingen zoals brood wat je vaak eet kan je dan gewoon kopieren naar die dag, scheelt veel tijd, heb je alles zo ingevuld alleen de 'ongewone' dingen zoals bijv. specifiek soort groente moet je dan nog opzoeken. Ik zit nu op de verkeerde computer, maar ik zet 't werkblad wel even online en plant hier de link wel neer, misschien zijn er nog meer mensen die 't handig vinden. |
![]() |
|
@ MeelFriek: oe graag, (ik ben niet zo handig met excel...
![]() ik heb het idee dat calorietabel "beter" is dan overgewicht.nl. Bij spaghetti staat bij kcal bijvoordbeeld 90kcal per 100gram. Maar bij calorietabel is het 141 kcal bij 100gram. Beiden de gekookte versie genomen. Dus dat scheelt nogal, ik ga dan maar altijd van het meeste uit, dan zit je qua maximum kcal altijd goed, dan wanneer je het minste neemt.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ff een vraagje.. wij hebben walnoten in huis (die je zelf nog moet doppen). Ik dacht altijd dat noten niet zo slecht waren als tussendoortje.. maar ze bevatten (volgens overgewicht.nl) en harstikke veel vet en calorieen!!
![]() Zijn walnoten slecht? Of zijn de vetten die erin zitten anders dan in bv patat en daarom minder slecht? En dan nog een vraagje.. Ik ben 1.74 m lang en normaal gebouwd (ben niet echt smal of breed ofzo, wel beetje brede heupen) Wat vinden jullie een normaal gewicht? Ik woog namelijk ooit 75 kg en weeg nu 68 kg.. ik had niet verwacht dat er zo makkelijk zoveel af zou gaan.. dus ik weet niet goed hoeveel er nu nog af kan zeg maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() M'n vriend wil vanavond pizza eten, hij had anderhalf week geleden peperoni gekocht omdat we samen pizza zouden gaan maken (deeg enzo) en njah.. ik blijf uitstellen en ik kan eigenlijk niet weer nee zeggen... anders zijn alle spulletjes over datum. Maar, we gaan ook samen sporten vanmiddag, en ik ben van plan flink m'n best te doen, khoef niet te werken en kheb ook geen school morgen oid dus ik kan lekker uitslapen. Maar mjah, denk dat ik gewoon maar 1 stukje neem ofzo, en voor de rest 'gewoon' eet, doperwtjes en annanas wordt het geloof ik. Ik heb me vanochtend en vanmiddag ook gewoon aan m'n schema gehouden... Maar kvoel me dr toch niet super bij omdat ik maandag eigenlijk een echte junkdag zou houden.... ![]() |
![]() |
|
Eigenlijk zou het een refeed moeten zijn ipv een junkdag maargoed.
Een junkdag/refeed waarbij je eet waar je zin in hebt ( eigenlijk zou je exact het aantal kcal moeten eten wat je nodig hebt, je koolhydraten dus weer tot normaal opvoeren ) dient een aantal redenen waardoor het metabolisme weer sneller gaat lopen : - het terugschroeven van een aantal anabole hormonen, ( insuline, t3, testosteron, gh ) naar optimale staat. - het verhogen van de leptine productie - het verbeteren van de insulinegevoeligheid, het vullen van de spierglycogeendepots om spierafbraak tegen te gaan en slin-insufficientie te voorkomen. - als laatste, een psychische voldoening, een beloning voor een week lijden en een verzadiging aan eten. ( een junkdag op zich is niet optimaal voor je dieet, een correcte refeed zou nog beter zijn maar aangezien de meesten hier geen uber streng sport dieet volgen en het betrekkelijk zwaar hebben zich aan een schema te houden is een junkdag vooral vanuit dit punt bekeken een welkome afwisseling )
|
grmbl, deed ik het de hele dag zo goed (geroosterde boterhammetjes, geen boter, heel mager beleg alsin magere leverpastei op de een en tomaat op de ander, veel groentetjes en fruit, stukje vis) en dan verpest ik het weer. Had uitgerekend dat ik 2,5 glas rode wijn kon nemen. Maar nu heb ik ook nog 4 kleine chocolaatjes (5gram pst schat ik) met nootjes gegeten
![]() Maar goed, morgen moet ik werken, dus dan kan ik niet snoepen, en dan ben ik ook heel de dag flink bezig, misschien verbrandt dat wat extra calorieen ofzo. (ps, tis geen goedmakertje ofzo, maar ik ben wel vandaag ongesteld geworden,, dus dat ik gezwicht ben voor chocolade is niet onbegrijpelijk ofzo)
||
Citaat:
Ik snap dus niet wat er erg is aan 5 stukjes chocolade? Je maakt het afvallen juist moeilijk door veel producten voor jezelf er af te schrappen. Vaak moet je voordat je iets wilt eten even denken: Heb ik nu echt honger? En als het nee is, moet je gewoon niks eten. Tenminste, zo doe ik het ![]() [EDIT] Tijdens mijn ongesteldheid laat ik ook maar vrij weinig liggen hoor ![]()
||
Citaat:
Hoe precies is je weegschaal? Ik snap ook niks van mijn gewicht. Het schommelt weer zo ontzettend. Ineens weer een paar kilo erbij en dan er ineens weer af, terwijl ik altijd 's ochtends vroeg weeg en niet ongesteld ben geweest in de tussentijd. ![]()
||
Citaat:
Daarom: ga METEN. Cm's die blijven altijd hetzelfde, dan merk je op lange termijn of je idd bent afgevallen of strakker bent... Daarnaast Eend, stel dat je idd gewoon 2 kilo kwijt bent en het geen schommeling is, wees gewoon blij, (niet lullig bedoelt) maar op jouw gewicht is dat echt niet erg. Als je te licht bent en je gaat opeens zomaar veel afvallen, is het wat anders... Pas als je veel blijft afvallen, dan is het pas tijd om je zorgen te maken...
Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 12:56. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vanavond is het halloween, en het is de bedoeling dat we uitgaan, ik ga d'r vanuit dat bijna iedereen (klasgenootjes/vrienden/vriend) gaat drinken, ik heb dus ook wat te drinken gekocht (talea) en ik ben niet van plan heel veel te drinken, 2 glazen ongeveer... (met ijsblokjes)waar vind ik uit hoeveel cal. enzo daar inzitten?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@MeelFriek: ehm, ik wil niet heel vervelend doen, maar de formules doen het niet bij mij (als ik bijv. 3 en 5 bij kcal invul, dan komt eronder niet 8 te staan.) Hoe doe ik dat? (sorry, tis een paar jaar geleden dat ik actief gebruik heb gemaakt van excel.
alvast bedankt.
|
![]() |
Ik zie 't, had 't gekopieerd uit m'n bestaande bestand maar hij heeft zeker de formules niet goed overgenomen. Ik fix 't wel even
![]() Hmz, heb 't veranderd, opnieuw geupload, toen weer gedownload maar hij doet 't nog niet ![]() Ik geef anders wel de formules die je in moet voeren op het al gedownloade blad, iets meer werk maar ik weet anders ook niet hoe ik 't moet doen ![]() G46: =SOM(G3:G45) H46: =SOM(H3:H45) I46: =SOM(I3:I45) J46: =SOM(J3:J45) L46: =SOM(G46:J46) H47: =(H46/L46)*100 I47: =(I46/L46)*100 J46: =(J46/L46)*100 H49: =H46*4 I49: =I46*4 J49: =J46*9 H50: =(H49/G46)*100 I50: =(H49/G46)*100 J50: =(J49/G46)*100 Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 11:07. |
![]() |
||
Citaat:
Ik begin er morgen mee, de 1e van een nieuwe maand, een mooie dag om aan een nieuw tel-systeem te beginnen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, ik ben het zat, m'n buik wordt veel te dik en dat wil ik niet meer... na morgen gaan we er streng tegenaan...
Ik hoop echt dat ik minder kan eten ![]() ![]()
|
Ik heb een vraag: ik zie in de sportschool altijd heel veel mensen heel enthousiast op die power plate-dingen oefeningen doen, maar ik heb het idee dat het helemaal geen effect heeft (ik doe geen power plate, maar ik verbaas me altijd over de aantallen mensen die daar hun oefeningen op zitten te doen). Door dat beetje trillen val je toch niet af?
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hmm, dan moet ik toch maar eens onder die powerplates gaan kijken als er wel eens wat kleingeld onder ligt. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Een meestal zijn de mensen die powerplaten ook al na een half uurtje weer weg. En zich dan afvragen waarom ze toch niet afvallen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |