Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 13:11
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk het fenomeen dat jazz teveel... beschouwd wordt, teveel geneuzel en en prietpraat. Dat voegt niets toe aan wat jazz is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2005, 13:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-01-2005 @ 14:11 :
Ik bedoel eigenlijk het fenomeen dat jazz teveel... beschouwd wordt, teveel geneuzel en en prietpraat. Dat voegt niets toe aan wat jazz is.
Dat hoeft toch ook niet? Deelder schrijft een gedicht voor de dichtkunst, niet om daarmee jazz te veranderen.
Oud 16-01-2005, 13:31
Beathoven
Beathoven is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-01-2005 @ 14:10 :
[B]En in welk opzicht gaat dat in tegen wat ik zei?
Iedereen is vrij om over welk onderwerp dan ook een gedicht, verhaal of compositie te schrijven. Als je niks met de kunstvorm hebt of het niet begrijpt hoef je het niet meteen af te kraken.

Citaat:
En btw, My Favorite Things van Gershwin? Dacht het niet (Rodger & Hammerstein)...
Richard Rodgers & Oscar Hammerstein II idd, daar heb jij een punt. Komt omdat er op hetzelfde album ook nog de track Summertime staat en deze is wel weer van Gershwin.

Zou dezelfde Hammerstein toevallig een verre voorvader zijn van de advocaat Oscar Hammerstein
Oud 23-01-2005, 20:35
Verwijderd
Geen zin om het hele topic door te lezen maar waar kan ik als Jazz-leek mee beginnen met luisteren?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ufke schreef op 23-01-2005 @ 21:35 :
Geen zin om het hele topic door te lezen maar waar kan ik als Jazz-leek mee beginnen met luisteren?
Gewoon systematisch alle (jazz) Lp,s en Cd,s lenen uit de bibliotheken en fonotheken bij jou in de buurt. Doe ik al jaren, en heb hierdoor heel wat jazz/fusion/hardrock en metal (muziek)kennis mee opgedaan.

Tip. Leen ook eens muziek bij de CDR. www.cdr.nl
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:07
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Cornel schreef op 23-01-2005 @ 21:53 :
Gewoon systematisch alle (jazz) Lp,s en Cd,s lenen uit de bibliotheken en fonotheken bij jou in de buurt. Doe ik al jaren, en heb hierdoor heel wat jazz/fusion/hardrock en metal (muziek)kennis mee opgedaan.

Tip. Leen ook eens muziek bij de CDR. www.cdr.nl
Moet-ie natuurlijk wel weten waar-ie moet beginnen met lenen.

Ik zou gaan voor de drie-dubbel CD Jazz Anthologie bij de FRS, voor 6,99. Staat een beetje van alles op, en nog redelijk goeie kwaliteit ook.
Oud 23-01-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 23-01-2005 @ 22:07 :

Ik zou gaan voor de drie-dubbel CD Jazz Anthologie bij de FRS, voor 6,99. Staat een beetje van alles op, en nog redelijk goeie kwaliteit ook.
mooie cd, soms niet al te geweldige opnames maar veel klassiekers staan erop.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:15
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 23-01-2005 @ 22:07 :

Leverd voor een beginnende (jazz) liefhebber meer muziek op, dan op de bonnefooi jazz Cd,s te gaan aankopen, waarvan je niet weet of je ze wel goed vind. Maar die Cd van 6,99 daar hoef je geen buil aan te vallen, alhoewel deze opnames door andere (jazz) artiesten zijn ingespeeld, vandaar ook die goedkope prijs. Zo worden er ook veel klassieke verzamel Cd,s op de markt gebracht (met name bij Blokker) die door hedendaagse orkesten zijn ingespeeld, ipv de orginele opnames.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:18
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Cornel schreef op 23-01-2005 @ 22:15 :
Leverd voor een beginnende (jazz) liefhebber meer muziek op, dan op de bonnefooi jazz Cd,s te gaan aankopen, waarvan je niet weet of je ze wel goed vind. Maar die Cd van 6,99 daar hoef je geen buil aan te vallen, alhoewel deze opnames door andere (jazz) artiesten zijn ingespeeld, vandaar ook die goedkope prijs. Zo worden er ook veel klassieke verzamel Cd,s op de markt gebracht (met name bij Blokker) die door hedendaagse orkesten zijn ingespeeld, ipv de orginele opnames.
Voor zover ik kan ontdekken betreft dit toch wel opnames van de originele artiesten, in ieder geval de vocal-jazz stukken (en ik neem aan de rest dan ook).
En dat je met die prijs er geen buil aan kan vallen was zo'n beetje mijn insteek. Je krijgt in ieder geval een beeld van de verschillende genres en leidende artiesten daarin. Dan kun je daarna specifieke CD's gaan lenen/kopen/downloaden
Oud 23-01-2005, 21:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-01-2005 @ 14:24 :
Over jazz moet je niet lullen, je moet ernaar luisteren en het spelen. Denk je dat Coltrane elk optreden besloot met een of ander dichtsel over jazz en wat het allemaal deed? Nee, hij speelde het gewoon op z'n tenor!

Ik bedoel, het is allemaal leuk en aardig hoor, maar ik vind dat al snel overbodig idd.
mee eens, ik kijk vaak effe hier of ik weer nieuwe namen tegen kom, en dan ga ik dat weer effe luisteren, maar ik hou dan ook wel een stuk meer van muziek dan dat ik van Poezie hou(vandaar dat ik hier zit, en niet bij dansen met letters )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 04:09
Jeuk
Jeuk is offline
Kickje. .
Reageren

Regels voor berichten