Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 17:35
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2005 @ 10:22 :
Grapsig, hier is het ook rond die tijd
grappig..waar woon je dan

en ik vind juist die rookvlees lekker
Oud 13-01-2005, 17:43
Mara
Mara is offline
@Quartz: Je kan ook knackebrot of roggebrood nemen, waar je 20+ kaas, smeerkaas of bijv. rookvlees op kan doen
Oud 13-01-2005, 17:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2005 @ 18:43 :
@Quartz: Je kan ook knackebrot of roggebrood nemen, waar je 20+ kaas, smeerkaas of bijv. rookvlees op kan doen
'S ochtends kan een boterham pindakaas ook geen kwaad...een eetlepel pindakaas (niet meer).
Oud 13-01-2005, 17:49
Verwijderd
Girl*korsou: Canada, jij zat toch ergens in de caribean?
Oud 13-01-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 13-01-2005 @ 15:10 :
Precies, en veel boter is gewoon te vet. Als je toch perse pannenkoeken wil eten, maak ze dan in vloeibaar vet of olie.
Ik bak mijn pannenkoeken in olijfolie
Oud 13-01-2005, 18:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2005 @ 19:19 :
Ik bak mijn pannenkoeken in olijfolie
Het is lekkerder in vloeibare olijfolie-boter. Nou ja het is gewoon in vloeibare-boter vorm... Maar het is olijfolie (bertolli).
Ik zou gewoon een dun laagje doen. Ik bedoel... zo lekker is dat toch niet om veel vet te gebruiken? Meestal smeer ik mijn pan ermee in met een stukje keukenpapier zodat er overal olie is, maar het er niet op 'drijft' zeg maar. Meer gewoon ingevet.
Oud 13-01-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 19:25 :
Meestal smeer ik mijn pan ermee in met een stukje keukenpapier zodat er overal olie is, maar het er niet op 'drijft' zeg maar. Meer gewoon ingevet.
Hé, dat is een goed idee Ik moet er altijd op zich wel veel in doen omdat er anders pannenkoek aan de pan blijft plakken.

Ik wilde ook een grillpan kopen, weet iemand of dat werkt en of het inderdaad beter is dan gewoon een pan?
Oud 13-01-2005, 18:28
Storm
Storm is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 19:25 :
Het is lekkerder in vloeibare olijfolie-boter.
Smaken verschillen. (Ik bak het btw in zonnebloemolie, dat heeft een veel minder sterke smaak dan olijfolie, idd ook met een stukje keukenrolpapier uitvegen in de pan.)
Oud 13-01-2005, 18:30
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2005 @ 10:49 :
Girl*korsou: Canada, jij zat toch ergens in de caribean?
jep...curacao
Oud 13-01-2005, 18:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Storm schreef op 13-01-2005 @ 19:28 :
Smaken verschillen. (Ik bak het btw in zonnebloemolie, dat heeft een veel minder sterke smaak dan olijfolie, idd ook met een stukje keukenrolpapier uitvegen in de pan.)
Olijfolie is gezonder. En goed voor je stofwisseling.
Oud 13-01-2005, 18:34
Storm
Storm is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 19:30 :
Als je alleen maar het gezondste van het gezondste mag eten dan kun je beter meteen als konijn verder leven (bij wijze van spreke). Ik vind dat je bij bepaalde dingen ook best voor de middenweg (zonnebloemolie staat voor mij tussen olijfolie en roomboter in) mag kiezen als je dat bv. een stuk lekkerder vindt.
Oud 13-01-2005, 18:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Storm schreef op 13-01-2005 @ 19:34 :
Als je alleen maar het gezondste van het gezondste mag eten dan kun je beter meteen als konijn verder leven (bij wijze van spreke). Ik vind dat je bij bepaalde dingen ook best voor de middenweg (zonnebloemolie staat voor mij tussen olijfolie en roomboter in) mag kiezen als je dat bv. een stuk lekkerder vindt.
Ja das waar...vandaar dat ik mijn magere kwarkmousse soms eet. Niet bepaald gezond (suiker), maar het kan ermee door.
Oud 13-01-2005, 19:45
Verwijderd
@ Krummeltje: een pan met een goede anti-aanbaklaag kan ook helpen ik heb een vrij oude anti-aanbak pan, en een 'gewone' koekenpan, en ondanks de oudheid van de anti-aanbakpan hoeft daar veel minder boter in
Oud 13-01-2005, 19:56
Verwijderd
Ik heb ook een anti-aanbakpan, maar ik hoorde dat je vis in een grillpan kon doen en dat dat gezonder was.

Ik kwam vandaag op 1145 calorieeën uit echt vreemd. Gisteren was het 2400.
Oud 13-01-2005, 20:07
Mara
Mara is offline
Vandaag op zich goede dag gehad, 2 foutjes.
Eerste was het vlees. Schouderkarbonade. Normaal krijg ik altijd ribkarbonade, dat is véél magerder. Maargoed, ik mag het niet weigeren. Daarbij komt dat m'n pa de bonen had klaargemaakt, dus op 't eind een flinke klont boter

Ik had bij de kaasboer 200g notenmix gekocht, om te proberen. Élke keer probeer ik 't weer bij 1 handje per dag te houden, maar ik eet altijd alles in 1x op. Ik heb mezelf gesteld dat dit de laatste keer was dat ik het zou proberen, en het is dus niet gelukt. Gewoon niet meer halen dus, daar heb ik verder geen problemen mee. Jammer, maar dat kan ik dus gewoon niet

Ik kom met m'n calorieën dus hoger uit door die dingen, beetje jammer.
Oud 13-01-2005, 20:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 19:30 :
Maar als ik moet kiezen voor gezonde olijfolie van vijf euro per fles en iets minder gezondere zonnebloemolie voor 50 cent per fles dan weet ik het wel hoor.

Bovendien is olijfolie helemaal niet gezond om in te wokken dus supergezond is het ook niet.
Oud 13-01-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-01-2005 @ 21:14 :
Bovendien is olijfolie helemaal niet gezond om in te wokken dus supergezond is het ook niet.
Waarom is dat niet gezond?
Oud 13-01-2005, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2005 @ 21:18 :
Waarom is dat niet gezond?
Dacht dat je olie dan zo heet wordt dat er kankerverwekkende stoffen vrij komen. Beter is om zonnebloem of maisolie te gebruiken.

maar tegenwoordig is alles kankerverwekkend dus in hoeverre je dit als waar op moet vatten weet ik niet.
Oud 13-01-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-01-2005 @ 21:22 :

maar tegenwoordig is alles kankerverwekkend dus in hoeverre je dit als waar op moet vatten weet ik niet.
Lol
Oud 13-01-2005, 20:37
Verwijderd
Wat ik me afvraag... Volgens verschillende sites/boekjes is een BMI van 18,5 t/m 20 voor een volwassene wél ondergewicht, maar voor een 16 jarige niet. Waarom is dit zo? Omdat een volwassen (vrouwen) lichaam meer 'ontwikkeld' is en en daarom meer 'vrouwelijk vet' (heupen, billen, buik, etc.) heeft?
Oud 13-01-2005, 20:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-01-2005 @ 21:37 :
Wat ik me afvraag... Volgens verschillende sites/boekjes is een BMI van 18,5 t/m 20 voor een volwassene wél ondergewicht, maar voor een 16 jarige niet. Waarom is dit zo? Omdat een volwassen (vrouwen) lichaam meer 'ontwikkeld' is en en daarom meer 'vrouwelijk vet' (heupen, billen, buik, etc.) heeft?
Omdat het bij een 16-jarige kan zijn dat ie wel al in de lengte uitgegroeid is maar nog niet in de breedte (in gewicht is toegenomen) terwijl dat bij een 18-jarige meestal wel het geval is.
Oud 13-01-2005, 20:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2005 @ 20:56 :
Ik heb ook een anti-aanbakpan, maar ik hoorde dat je vis in een grillpan kon doen en dat dat gezonder was.

Ik kwam vandaag op 1145 calorieeën uit echt vreemd. Gisteren was het 2400.
Als je 1 dag veel eet heb je de volgende dag amper honger.
Oud 13-01-2005, 20:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-01-2005 @ 21:14 :
Maar als ik moet kiezen voor gezonde olijfolie van vijf euro per fles en iets minder gezondere zonnebloemolie voor 50 cent per fles dan weet ik het wel hoor.

Waarom? Worden die vetten gehard? En bij bakken dan?
Oud 13-01-2005, 20:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dacht dat je olie dan zo heet wordt dat er kankerverwekkende stoffen vrij komen. Beter is om zonnebloem of maisolie te gebruiken.

KUT... transvetten dus. Vandaar dat kokosnoot olie toch beter is. Heeft niemand mijn post eerder over vet gelezen ofzo?
Maar vertel eens, op welke hittes kun je met olijfolie koken? En vloeibare olijfolie-boter dan? Is dat ook zo snel gehardend?
Oud 13-01-2005, 21:09
Verwijderd
Vandaag was niet zo'n goede dag, ik weet dat ik niet genoeg gegeten heb, maar ik had gewoon geen 'zin' om te eten, en geen honger. Ik had het druk met school, en met Frans leren. Als ik bezig ben heb ik meestal geen honger.

Ontbijten was er ten eerste niet bij. Gisteravond was het installatiefeest van mijn vader, en ik was heel laat thuis. Ik werd vanmorgen om half 10 wakker, en ik moest om kwart over 10 op school zijn. (Ik had de 1e 2 uur verlof ivm het feest.) Geen tijd om te 'onbijten' of om een lunchpakket te maken voor school.

12.00 > Een appel en een pakje sultana (Die had ik voor dat ik weg ging van huis snel even in mijn tas gedaan.)

17.00 > Een trosje druiven. Geen honger, maar ik moest van mezelf wel even wat eten.

19.00 > Een zelfgemaakt 'broodje gezond' (1 volkoren bolletje, 1 half plakje 48+ kaas, 1 gekookt eitje, een beetje sla, een paar plakjes komkommer)

21.00 > Drie bonbons. Tijdens het 'koffie drinken' met mijn vader, de bonbons had hij op zijn feest gekregen.

Alles bij elkaar kom ik op nét 900 kcal uit.

Gelukkig heb ik wel genoeg gedronken: 10 glazen thee (Ik ben thee-verslaafd! Ik drink wel meestal rooibos thee omdat ik anders veel te veel looizuur binnen krijg. Ik drink altijd zoveel thee namelijk. En zonder suiker/melk. ), 2 glazen water, 2 glazen sinas light.
Oud 13-01-2005, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 21:50 :
KUT... transvetten dus. Vandaar dat kokosnoot olie toch beter is. Heeft niemand mijn post eerder over vet gelezen ofzo?
Maar vertel eens, op welke hittes kun je met olijfolie koken? En vloeibare olijfolie-boter dan? Is dat ook zo snel gehardend?
Ik weet alleen dat het niet goed is met wokken maar andere dingen op hoge temperatuur lijken me ook niet zo goed met olijfolie. Volgens mij is boter net zo slecht of zelfs nog slechter dan olijfolie en kan je beter wokken met olie.
Oud 13-01-2005, 21:10
-(L)-
@ Sarah
Citaat:
Vitamine B12 haal je niet uit fruit, want dat zit niet in fruit. Dat je niet aan vleesvervangers doet had ik al door, daarom raadde ik je juist aan om daarmee te beginnen. Daarbij heb je nog altijd ook genoeg eiwitten nodig.
Misschien eet ik inderdaad te weinig eiwitten, maar ja, het kan nooit perfect. Ik eet wel geregeld een gekookt ei, maar niet dagelijks. Van die vitamine B12 wist ik trouwens niet, bedankt voor de tip.

@ikkeleerlinge
Citaat:
Ik weet dat ze wil aankomen. Wil ze ook haar kans hart-en vaatziekten in haar toekomst vergroten? Doe dan olijfolie bij je salade. Kook in olie. Als je er zo graag vet bij wil hebben. Doe er dan gezonde vetten bij. Het is inderdaad waar dat vetten een compactere vorm van calorieen zijn. Wat ook waar is, is dat je er langer door vol zit waardoor je misschien wel minder gaat eten. Van koolhydraten, daarentegen (vooral simpele) krijg je honger en ga je meer eten. Maar als je wil aankomen zonder dik te worden moet je het gezond blijven doen. Gewoon meer koolhydraten eten, meer proteine (vooral omdat je waarschijnlijk spiermassa aan wil komen) en meer GOEDE vetten. Je gaat hier iemand niet aanraden verzadigde vetten te eten.
Nounou, je doet of verzadigde vetten levensgevaarlijk zijn. Ook al zijn verzadigde vetten minder gezond, als je deze gebruikt kan dat echt geen kwaad! Als het zo slecht voor je zou zijn zoals jij hier schrijft, dan werden die vetten niet eens meer verkocht!

@ ikkeleerlinge
Citaat:
Je moet hier geen onzin vertellen. Tuurlijk gaat het om het aantal calorieen per dag. En het gaat erom dat het grootste deel van je calorieen van gezonde levensmiddelen komen en niet van vifit vla. Ja zo kun je wel heel je dieet vervangen met snoep en vla en alles en je calorieen beperken tot 1000. Dus deze 50 kcal telt ze gewoon mee in haar dieet, en dan eet ze daar niet nog iets bovenop. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je gaat niet 300 kcal aan snoep en chocolade eten en je groenten en vlees hiermee vervangen. Wat geef jij slechte tips.
IK weet niet of je weet waar je over praat, maar zo ongezond is optimel niet. Er zit geen vet in het staat bekend als de gezondste vla (en yoghurt). Ze kan er best meer van eten, natuurlijk niet dagelijks, maar dat heb ik in een vorige post al gezegd. Verder weet ik niet wat jij er snoep aan vindt, maar dat zal dan wel aan mij liggen, optimel is gewoon een melkproduct. En bovendien; als zij voldoende ckal per dag eet, dan hoeft die vifit niet eens tenkoste te gaan van vlees en groente. Bovendien heb ik ook nergens gezegd dat het daar ten koste van moet gaan, dus ik vraag me af waar je dat nou weer vandaan haalt. En een keer een boterham minder, zoals ik zei, kan voor een keer echt geen kwaad, als je daarvoor wat meer optimel eet.
Goed, ik geef slechte tips, dat is dan jouw mening. Als je boven mijn zogenaamde slechte tips zou staan, dan zou je er niet eens op reageren. En als ze zo slecht zouden zijn, dan zou ik zelf niet eens zoveel zijn afgevallen.

@ ikkeleeringe
Citaat:
Dat vind ik niet. Als zij zich lekker voelt bij dat gewicht moet ze dat lekker doen. Maar dan moet ze ook ECHT stoppen.
Wie geeft er hier nou de slechte tips? Het lijkt wel of je haar anorexia aanpraat. En dat 'maar dan moet ze ook echt stoppen' is makkelijk gezegd. Als je eenmaal afvalt en het gaat goed dan bestaat de kans dat iemand doorgaat met afvallen, en dat gaat hier dan net de verkeerde kant op. Een gemiddeld BMI is beter dan een laag BMI, ze zit als ze een BMI van 19,6 heeft aan de ondergrens. En lees de openingspost; een gezond BMI ligt tussen 20 en 25, dus als we jou geloven moet ze zelfs ondergewicht krijgen met 19,6!!

@ ikkeleerlinge
Citaat:
Daarnaast is optimel chocolade vla inderdaad niet vreselijk slecht. Maar je gaat niet iemand vertellen dat die nog meer vla mag eten als ze het brood weghaalt. Zo verpest je het dieet.
Je zegt zelf dat het niet zo slecht is! Bovendien; ik heb niet gezegd dat ze het brood weg moet halen, ik heb gezegd dat ze er een boterham minder voor kan eten. Dat is toch wel ff een verschil. Natuurlijk niet dagelijks, maar dat heb ik ook nergens gezegd.

@ikkeleerlinge
Citaat:
En natuurlijk bevat dit allemaal amper vitaminen en mineralen en is het zonde je calorieen hieraan te verspillen als je net zo goed gezond eten kan eten.
Klopt, maar je komt over of je 't er nooit eens van mag nemen. Je mag best tussendoor eens iets lekkers nemen. Lees maar eens terug, hier heeft nog NIEMAND gezegd dat je jezelf absoluut niks mag permiteren, soms moet dat gewoon kunnen. Bovendien houd je het lijnen dan ook beter vol.

@MeelFriek
Citaat:
@Happyyy: Ik vind een BMI van 19,6 ook niet goed, maar als ze dat per sé wil kan ik haar moeilijk tegen houden Ik waarschuw d'r alleen dat ze moet uitkijken dat ze dan niet nóg verder gaat.
Ja begrijp ik. Ik wil haar ook alleen maar waarschuwen. Maar ikkeleerlinge lijkt het nogal te stimuleren.

@MeelFriek
Citaat:
Mijn vetpercentage is te hoog, 28,2%. Goed is tussen de 18-26
Ik vraag me wel eens af hoe dit kan; ik had eerst een vetpercentage van 27,? en toen ik 8kg was afgevallen, was 't nog steeds rond de 27. Ik snap echt niet hoe dat kan. Ik zou toch denken dat het minder zou zijn?

@ikkeleerlinge
Citaat:
*Goedzo, meid. Een koekje heb je wel verdiend.
*Wauw meid!! Ik ben trots op je.
*Graag gedaan. Ik hoop dat ik een beetje kan helpen.
Dat je iemand een compliment geeft is prima, maar wat kan jij slijmen zeg... pfff
Oud 13-01-2005, 21:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Frying your food is not particularly advisable because it turns the fats into unhealthy molecules. However, you can make frying less unhealthy by frying with oils that are relatively resistant to the harmful destruction that happens to oils when you heat them. In order of preference, the best oils for frying are: butter, tropical fats, high oleic sunflower oil, high oleic safflower oil, peanut oil, sesame oil, canola oil, and olive oil.
Dus olijfolie is toch niet zo slecht???
Oud 13-01-2005, 21:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-01-2005 @ 22:09 :
Gelukkig heb ik wel genoeg gedronken: 10 glazen thee (Ik ben thee-verslaafd! Ik drink wel meestal rooibos thee omdat ik anders veel te veel looizuur binnen krijg. Ik drink altijd zoveel thee namelijk. En zonder suiker/melk. ), 2 glazen water, 2 glazen sinas light.
Dat is nix. Ik gemiddeld drink zo'n 4 liter aan (zwakke) thee per dag zonder suiker en melk uiteraard. Maar hoezo looizuur? Thee is gezond toch? Wat is er mis met groene thee?
Oud 13-01-2005, 21:14
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Gelukkig zie je in dat het niet gezond is dat je zo weinig eet. Probeer jezelf tóch tot eten aan te zetten!

@Happyyy: Ik heb geen idee. Mijn vetpercentage was 2% gezakt vergeleken bij de vorige keer maar m'n gewicht was hoger, ook zoiets raars, zoveel spiermassa kan ik toch niet hebben aangemaakt?

Wat betreft (on)verzadigde vetten: verzadigde zijn wel veel slechter hoor. Het wordt nog wel verkocht, natuurlijk, je gaat er namelijk niet meteen dood aan. Sigaretten en alcohol worden immers ook nog verkocht. De consument mag zelf kiezen, dus onverzadigde over verzadigde vetten, chips of sla, ter vergelijking
Oud 13-01-2005, 21:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 22:11 :
Dus olijfolie is toch niet zo slecht???
Nee, maar zo te zien ook niet veel beter dan bijv. zonnebloemolie
Oud 13-01-2005, 21:16
Delicate
Delicate is offline
Ik kom net terug van oppassen en heb 5 witte creamcrackers gehad. 3 helemaal droog en 2 met filet americain. Niet zo heel erg want die zijn maar 4 bij 4 cm ofzo en heel dun bovendien!

Ook nog een paar koppen thee en 2 kleine naturel koekjes. Zonder suikers en alles. Niet erg schadelijk.

Ach, het is misschien niet optimaal, maar ik heb het goed in de hand gehouden en het was ook mijn beloning voor vandaag!

Tot morgen..
Oud 13-01-2005, 21:18
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik dacht altijd dat ontbijtkoek heel laag was in calorieen?
Oud 13-01-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 22:16 :
Ik kom net terug van oppassen en heb 5 witte creamcrackers gehad. 3 helemaal droog en 2 met filet americain. Niet zo heel erg want die zijn maar 4 bij 4 cm ofzo en heel dun bovendien!

Ook nog een paar koppen thee en 2 kleine naturel koekjes. Zonder suikers en alles. Niet erg schadelijk.

Ach, het is misschien niet optimaal, maar ik heb het goed in de hand gehouden en het was ook mijn beloning voor vandaag!

Tot morgen..
Het is geen enorme ramp, maar niet goed.

Vooral het "het is mijn beloning voor vandaag". Want eigenlijk beloon je je zelf met snoep omdat je de hele dag niet hebt gesnoept. Beetje krom eigenlijk he
Oud 13-01-2005, 21:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 22:18 :
Ik dacht altijd dat ontbijtkoek heel laag was in calorieen?
Vrij laag ja, zit namelijk geen of nauwelijks vet in. Jammer is dat het vól koolhydraten zit, en erg makkelijke koolhydraten. Wordt makkelijk omgezet in suiker zeg maar, bloedsuiker stijgt snel, snel weer honger. Daar komt bij dat het niet écht vult (vind ik).
Oud 13-01-2005, 21:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 13-01-2005 @ 22:10 :
@ ikkeleeringe

Wie geeft er hier nou de slechte tips? Het lijkt wel of je haar anorexia aanpraat. En dat 'maar dan moet ze ook echt stoppen' is makkelijk gezegd. Als je eenmaal afvalt en het gaat goed dan bestaat de kans dat iemand doorgaat met afvallen, en dat gaat hier dan net de verkeerde kant op. Een gemiddeld BMI is beter dan een laag BMI, ze zit als ze een BMI van 19,6 heeft aan de ondergrens. En lees de openingspost; een gezond BMI ligt tussen 20 en 25, dus als we jou geloven moet ze zelfs ondergewicht krijgen met 19,6!!
Helemaal niet. Dat ligt aan je leeftijd. Dit is dus voor volwassen vrouwen. Maar als jongere is een BMI van 19,6 gewoon goed. En gewicht is niet alles (verhoudingen etc. botstructuur). Voor jongeren geldt een BMI 17.5 - 25.0 = gezond. Ik streef zelf naar een BMI van 20. Heb nu 21.5.
Oud 13-01-2005, 21:22
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2005 @ 22:19 :
Het is geen enorme ramp, maar niet goed.

Vooral het "het is mijn beloning voor vandaag". Want eigenlijk beloon je je zelf met snoep omdat je de hele dag niet hebt gesnoept. Beetje krom eigenlijk he
Whaha Ja, nogal dubbel. Maar je snapt het idee vast wel.
Oud 13-01-2005, 21:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 22:22 :
Whaha Ja, nogal dubbel. Maar je snapt het idee vast wel.
Jawel, maar probeer een andere manier te vinden om jezelf te belonen. Koop bijvoorbeeld een spaarpot en stop daar elke goede dag bijv. een euro (of ander bedrag) in. Of het geld dat je hebt bespaard op snoep. Kan aardig aantikken en op een gegeven moment kan je er iets leuks voor kopen
Oud 13-01-2005, 21:26
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2005 @ 22:24 :
Jawel, maar probeer een andere manier te vinden om jezelf te belonen. Koop bijvoorbeeld een spaarpot en stop daar elke goede dag bijv. een euro (of ander bedrag) in. Of het geld dat je hebt bespaard op snoep. Kan aardig aantikken en op een gegeven moment kan je er iets leuks voor kopen
He! Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht

Met dat geld gaat niet echt werken, aangezien ik vaak echt een overschot heb aan geld. Maar ik kan wel voor het idee (of als ik een keer een duur kledingstuk wil kopen) elke goede dag een euro ergens in stoppen ofzo..

bedankt voor de tipp !
Oud 13-01-2005, 21:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Vraag:
Citaat:
Happy: Ik vraag me wel eens af hoe dit kan; ik had eerst een vetpercentage van 27,? en toen ik 8kg was afgevallen, was 't nog steeds rond de 27. Ik snap echt niet hoe dat kan. Ik zou toch denken dat het minder zou zijn?
Antwoord:
Citaat:
Happy: Ze kan er best meer van eten, natuurlijk niet dagelijks, maar dat heb ik in een vorige post al gezegd. Verder weet ik niet wat jij er snoep aan vindt, maar dat zal dan wel aan mij liggen, Goed, ik geef slechte tips, dat is dan jouw mening. En als ze zo slecht zouden zijn, dan zou ik zelf niet eens zoveel zijn afgevallen.
Don't get me wrong. Gefeliciteerd met je gewichtsafname.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 21:48.
Oud 13-01-2005, 21:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2005 @ 22:14 :
Wat betreft (on)verzadigde vetten: verzadigde zijn wel veel slechter hoor. Het wordt nog wel verkocht, natuurlijk, je gaat er namelijk niet meteen dood aan. Sigaretten en alcohol worden immers ook nog verkocht. De consument mag zelf kiezen, dus onverzadigde over verzadigde vetten, chips of sla, ter vergelijking
Zelfs transvetten worden verkocht.
Citaat:
Ounce for ounce, trans fats are far worse than saturated fats when it comes to heart disease. The Nurses' Health Study found that replacing only 30 calories (7 grams) of carbohydrates every day with 30 calories (4 grams) of trans fats nearly doubled the risk for heart disease.(4) Saturated fats increased risk as well, but not nearly as much.
Oud 13-01-2005, 21:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 22:16 :

Tot morgen..
Oud 13-01-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder zei dat dat alleen bij olijfolie 'extra vierge' was: daar staat ook niet op dat je het kunt gebruiken bij bakken en roerbakken. Op mijn olijfolie staat dat wel.
Oud 14-01-2005, 00:42
Verwijderd
My day

08:30 Yoghurt met raisin bran, grapefruit sap
10:00 1/2 b-broodje met l-jam
12:00 worteltjes met l-french dressing, homp frans brood met boter, water
15:00 1/2 b-broodje met l-jam, grapefruitsap
16:00 Homp frans brood met boter
18:30 Bonen, stirfry-groente, stuk zalm
20:30 Mok capuccino, 3/4 cup gedroogd fruit

Ik ben niet echt tevreden met vandaag, ik had om 10:00 meer moeten eten en om 2 uur ook wat, mn avond eten heb ik ook niet helemaal gegeten, voel me niet helemaal super. Ik heb dus voor mijn doen te weinig gegeten vandaag. 3 van mn zusjes zijn op dit moment ziek (grieperig) dus ik denk dat ik het volgende slachtoffer wordt... Capuccino, was 1 tbsp. mix met heet water.
Blah, heb cardio gedaan voor het ontbijt, ong. een halfuur gejogd.

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 00:51.
Oud 14-01-2005, 12:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2005 @ 22:53 :
Mijn moeder zei dat dat alleen bij olijfolie 'extra vierge' was: daar staat ook niet op dat je het kunt gebruiken bij bakken en roerbakken. Op mijn olijfolie staat dat wel.
Dat zou heel goed kunnen. Ik weet iig dat het bij olijfolie was maar niet welke soort. Ik gebruik het toch nooit want ik vind het veel te duur.
Oud 14-01-2005, 12:41
Verwijderd
Laatste tijd even niet zoveel op mn eten gelet, wel gezond gegeten maar niet veel afgevallen..

Vanaf vandaag probeer ik weer gezond te eten EN af te vallen

9.00
2 boterhammen 30+ kaas
thee

11.30
cup a soup
peer

13.00
sla (+ azijn, olijolie en kruiden)
2 boterhammen eiersalade

Tegen 3 a 4 uur neem ik nog iets van fruit en eventueel een cracker of boterham..

Ik heb net dus al een bord sla gegeten zodat ik iig wat groentes binnenkrijg want vanavond wordt er niet gekookt en dus eten we iets van patat of pizza.
Wat kan ik dan vanavond het beste nemen? Kan ik beter brood nemen, of bijv een gebakken ei maken of zal ik toch pizza of patat (of ander frituur) eten?

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 12:44.
Oud 14-01-2005, 13:08
Delicate
Delicate is offline
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Mijn dag vandaag :

8:00
volkoren boterham pindakaas
volkoren boterham bramenjam
volkoren cracker 2 plakjes rookvlees
beker halfvolle melk

10:00
ontbijtkoek

11:00
breaker perzik

12:00
kopje groentensoep
turkse bruine bol

14:00
2 volkoren boterhammen rookvlees
mandarijntje

Ben wel rédelijk tevreden. M'n ontbijt was goed, ik was goed gevuld en het was nog lekker ook. Nog wel een ontbijtkoek gehad, maar hij was wel best klein. Die breaker was ook niet optimaal, maar dat is toch niet heel erg? M'n lunch was erg lekker en best wel verantwoord.. Ik ga dus nu 2 boterhammetjes en een stuk fruit nemen.. Overall dus wel tevreden! Wat ik nog verwacht te gaan eten:

4:00
volkoren cracker met 2 plakjes rookvlees
schaaltje komkommer

6:00
2 volkoren boterhammen zalm (rauw)
volkoren boterham tonijn
schaaltje komkommer

8:00
2 koppen thee
4 toastjes

10:00
2 glazen water
toastjes (of iets anders lichts!)

Mijn ouders gaan uiteten dus dat betekent dat we thuis niet koken, maar we hebben heerlijk! zalm in huis. En nog tonijn in een blik. Dus dat eet ik als afvondeten. Moet wederom weer oppassen vanavond, van half 7 tot half 1. Best een lange zit, maar ik ga m'n best doen vooral niks ongezonds te pakken!

Zo, vandaag dus geen tijd voor de sportschool, morgenvroeg weer! Het zal een behoorlijk beproeving worden zo in het weekend, zeker als ik zondag alleen thuis ben. Ik hoop er het beste van !

Nu ga ik even m'n broodjes opeten
xx

ps : ik kon het gewoon niet laten om op de weegschaal te gaan staan.. 77.6
Oud 14-01-2005, 13:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 14-01-2005 @ 13:41 :
Laatste tijd even niet zoveel op mn eten gelet, wel gezond gegeten maar niet veel afgevallen..

Vanaf vandaag probeer ik weer gezond te eten EN af te vallen

9.00
2 boterhammen 30+ kaas
thee

11.30
cup a soup
peer

13.00
sla (+ azijn, olijolie en kruiden)
2 boterhammen eiersalade

Tegen 3 a 4 uur neem ik nog iets van fruit en eventueel een cracker of boterham..

Ik heb net dus al een bord sla gegeten zodat ik iig wat groentes binnenkrijg want vanavond wordt er niet gekookt en dus eten we iets van patat of pizza.
Wat kan ik dan vanavond het beste nemen? Kan ik beter brood nemen, of bijv een gebakken ei maken of zal ik toch pizza of patat (of ander frituur) eten?
Eet liever geen pizza of patat, heel veel caloriën.
Ik heb bijv. altijd koolvis in de vriezer liggen, stukje 4 minuten in de magnetron en klaar. Doe ik bijv. wat aardappeltjes bij (die je alleen maar hoeft af te bakken, 1 zak voor in de vriezer (vrij grote zak) kost bij de c1000 51 cent.. erg goedkoop dus) en wat sla. Tadaa, een verantwoorde maaltijd zonder teveel moeite
Oud 14-01-2005, 14:12
Storm
Storm is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 14-01-2005 @ 13:41 :
Misschien kan je zelf idd iets maken? En dan iets meer dan alleen een boterham of een gebakken ei, dus gewoon een warme maaltijd. Hoeft idd niet veel te kosten en/of moeilijk te zijn.
Oud 14-01-2005, 15:45
Nebel
Nebel is offline
@ Qwuartz
Ik vind het er netjes uitzien, geen snoep! Goedzo!
Tja die breaker, tis volle yoghurt, en een beetje veel, 200 gram, geloof dat het iets van 200-220 kcal is. Je hebt ook andere, die heten "Go" ofzo, groene zijn dat, en daar zit geen suiker en vet in, en maar 80 kcal per pakje. Ik vind ze zelfs lekkerder

Ik heb gister 1860 kcal naar binnengewerkt, wel iets te weinig vetten. Vandaag gaat sporten niet door, en vanavond heb ik een galafeest. Ik drink wel geen alcohol, maar toch.
Ik ben ook nog een halve kilo aangekomen... hoera! (iig zo probeer ik het te zien)

Vandaag:
8:30: 2 bruine boterhammen, 1tje pindakaas, 1tje jam, glas vruchtensap, glas optimel
11:00 1 bruine boterham met slanki, langetje kaneel
12:10 stukje chocolade, had natuurkunde SE
13:30 2 bruine boterhammen met zeevruchtensalade
16:00 kiwi +mandarijn, ik dacht dat ik ging hardlopen, maar mn moeder wil niet
dus nu verwachting:
17:00 donkere roggenboterham met kaas
18:30: lasagna + kwark
en dan op galafeest hapjes, ik weet niet, zal er wel wat van nemen...
Topic gesloten

Regels voor berichten