Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 16:51 :
Zo'n dietist vind ik idd wel wat beter klinken. Maar ik ben iemand die of bij vreemden totaal dichtklapt of heel mooi weer ga spelen. Mn ouders weten dat ook, en ik wil het ze wel vertellen als ik naar een dietist ga, maar ik denk dat zij dan liever hebben dat ik naar een psychiater ga. Ik ga daar trouwens heen binnenkort (eng), om wel een andere reden, maar heel misschien durf ik daar er wel over te beginnen als het nog niet goed gaat.... Misschien zeggen mn ouders er ook wel wat over..

Ik ben 1.86 en woog zondag 62.8 kg..
Die mensen zijn ook niet stom (mbt mooi weer spelen) en ze zijn vaak ervaren met mensen die dichtklappen, je bent niet de enige die "zo is". Als je toch hulp krijgt, dan zou ik dit ook zeker proberen bespreekbaar te maken, wie weet kan hij/zij je hier ook mee helpen.

Dan had ik het goede in m'n hoofd (lengte en gewicht)...iets aankomen zou niet verkeerd zijn, maar het belangrijkste is (daar blijf ik bij ) dat je gewoon gezond eet.
Oud 18-01-2005, 16:01
Delicate
Delicate is offline
Ikkeleerlinge : Wij hebben geen magere melk in huis, en ik denk niet dat de rest van het gezin blij zou zijn als mijn moeder daarop over ging, bovendien drink ik 1, hooguit 2 glazen melk per dag

16:00
2 glazen coolbest
volkoren boterham zalm

de zalm is bijna op

Mja, het gaat eigenlijk steeds maar beter en beter, erg fijn.
Ik heb niet zo veel behoefte meer om te snoepen, het is allemaal te weerstaan, zeg maar.

Straks bonensoep , flink gevuld en met plakken brood ernaast.
Daarna dus lekker sporten (net zoals morgen) en daarna nog wat kwark..
Oud 18-01-2005, 16:03
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 17:01 :
Die mensen zijn ook niet stom (mbt mooi weer spelen) en ze zijn vaak ervaren met mensen die dichtklappen, je bent niet de enige die "zo is". Als je toch hulp krijgt, dan zou ik dit ook zeker proberen bespreekbaar te maken, wie weet kan hij/zij je hier ook mee helpen.

Dan had ik het goede in m'n hoofd (lengte en gewicht)...iets aankomen zou niet verkeerd zijn, maar het belangrijkste is (daar blijf ik bij ) dat je gewoon gezond eet.
Is dit gezond genoeg?
Oud 18-01-2005, 16:03
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 17:03 :
Is dit gezond genoeg?
In grote lijnen ja
Oud 18-01-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 17:01 :
Nou, ik heb mezelf zo ver dat 2 kg iig moet gebeuren. Dus ik hoopte of jullie wisten of dit daarvoor genoeg was, en of ik niet dingen eet die slecht voor je zijn, of waar je te snel door aankomt..
Dan denk ik dat je rustig wat meer mag eten! Gewoon lekker veel groentes en ook aardig wat brood per dag.
Omdat je ook sport kan je dat best hebben denk ik! Als je blijft sporten denk ik niet dat je erg snel blubberig wordt ofzo
Oud 18-01-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 17:00 :
Voor mij zou het te weinig zijn.. omdat je ook hebt gesport enzo.. Misschien kan je tussen 13 en 16.30 nog wat eten.. een boterham ofzo..
Maar verder ziet het er netjes uit!
Mja, normaal zou ik dan ook echt wel wat eten, maar van 1330 tot 1600 had ik les, toen ben ik naar huis gefietst en heb ik die melkbiscuits genomen. en zometeen ga ik eten, dus nu eet ik niks meer.. klote rooster . op dinsdag altijd 8 uur les achter elkaar .
Oud 18-01-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 16:59 :
Tel je dat? Tellen demotiveert mij altijd zo. Dat is saai, net als schaapjes tellen. Ik zet gewoon een muziekje op en ga tot het einde van de muziek. Dan later weer ff. Etc.
Nja, ik heb The Series Of 5, een oefening die ik bij Pilates heb geleerd, en ik doe ze het liefst alle vijf evenveel. Ze behandelen namelijk alle verschillende buikspiergroepen en zodoende doe ik ze allemaal . ik wilde er eigenlijk 500, maar ik was echt kapot. ben heel moe
Oud 18-01-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 17:03 :
In grote lijnen ja
En ik zou denk ik eerder richting meer gaan dan richting minder.

ff een vraagje, met name aan MeelFriek en MightyDuck, denk ik: via dat gebeuren wat MD zo mooi heeft uitgewerkt, ik ben er vanuit gegaan dat ik een endomorf ben (anders weet ik het ook niet ), dan moet de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten dus 50% - 30% - 20% zijn...nu zit ik vandaag alleen op 77% - 16% - 7% (ik heb het toevallig nu eens uitgerekend)...is dat een "ramp"? En hoe doen jullie dat met voedingsmiddelen kiezen om precies op/rond de goede verhoudingen uit te komen?
Oud 18-01-2005, 16:23
-(L)-
@ Leonoor
Citaat:
In verhouding scheelt het aantal suikers dan misschien, maar het aantal blijft gelijk? Als je er dan een boterham bij eet, dan daalt de verhouding in totaal ook weer, toch? (Zelf vind ik btw sap een stuk beter vullen dan gewoon fruit, maar goed. )
Het aantal blijft inderdaad gelijk, maar volgens WW heeft de verhouding waarin je suikers binnenkrijgt er invloed op. Daar heb ik verder ook geen verklaring voor.

Het zou best kunnen dat sap voor jou beter vult, maar bij mij is het anders. 't leek me ook logischer dat fruit beter vult, maar blijkbaar verschilt dat dus nogal.
Oud 18-01-2005, 16:26
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 16:54 :
Mosterd op brood? Dat vind ik alleen lekker bij de kroket...maar ja kroket is een no-no.
Weet je wat pas lekker is; een boterham met kaas, en daarmee in mosterd soppen
Maarja, ik ben de laatste tijd niet meer zo'n kaaseter ivm de calorieen, ik eet er bv liever een snee brood extra voor in de plaats.
Oud 18-01-2005, 16:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 17:01 :
Ikkeleerlinge : Wij hebben geen magere melk in huis, en ik denk niet dat de rest van het gezin blij zou zijn als mijn moeder daarop over ging, bovendien drink ik 1, hooguit 2 glazen melk per dag

16:00
2 glazen coolbest
volkoren boterham zalm

de zalm is bijna op

Ik heb niet zo veel behoefte meer om te snoepen, het is allemaal te weerstaan, zeg maar.

Straks bonensoep , flink gevuld en met plakken brood ernaast.
Daarna dus lekker sporten (net zoals morgen) en daarna nog wat kwark..
Hmmm ik vind nog steeds dat je niet zoveel coolbest moet drinken. Maar ja. Bonensoep is trouwens wel gezond hoor.
Oud 18-01-2005, 16:30
-(L)-
Citaat:
z0pje schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
gisteravond 360 buikspieroefeningen gedaan
Ik heb dat ook heel lang gedaan, toen ik pas begon met lijnen. Ik deed er iedere dag 300, en heb dat 2 maanden volgehouden. Ik ben ermee gestopt omdat je er toch niks van zag; ik had er een laag(je) vet overheen. Nu heb ik dat niet meer (zo erg), dus 't is misschien een goed idee voor me om er weer mee te gaan beginnen...
Oud 18-01-2005, 16:33
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 17:27 :
Hmmm ik vind nog steeds dat je niet zoveel coolbest moet drinken. Maar ja. Bonensoep is trouwens wel gezond hoor.
Hmja Maar we hebben echt sporadisch coolbest in huis. Het laatste pak is op, dus pas over een maand ofzo zullen we het in weer in huis hebben.. Niet zoveel aan de hand dus !
Oud 18-01-2005, 16:35
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 17:01 :

Je bent nog niet zo lang bezig met lijnen? Als ik niet met iemand anders in de war ben...
Wel goed als je 't snoepen kan weerstaan, ik had daar in 't begin wel veel moeite mee. Hoeveel ben je trouwens afgevallen inmiddels? In 't begin val je meestal wel redelijk snel af.
Oud 18-01-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 17:30 :
Ik heb dat ook heel lang gedaan, toen ik pas begon met lijnen. Ik deed er iedere dag 300, en heb dat 2 maanden volgehouden. Ik ben ermee gestopt omdat je er toch niks van zag; ik had er een laag(je) vet overheen. Nu heb ik dat niet meer (zo erg), dus 't is misschien een goed idee voor me om er weer mee te gaan beginnen...
mja. ik doe het ook gewoon om mijn spieren op te bouwen en dat laagje vet weg te krijgen. daarbij doe ik het sowieso één keer in de week in de sportschool en heb ik thuis een yogamatje om te oefenen. zo val ik ook beter in slaap . ik heb ook nog al vet op mn buik, eigenlijk is dat de enige plek waar het zich lijkt op te hopen. een klein beetje op mijn dijen en billen misschien, maar vooral mijn buik. daarbij hebik ook nog eens een extreem holle rug. mijn fysiotherapeute en allebei mijn pilates leraressen hebben spontaan gezegd: "zo'n holle rug heb ik nog nooit gezien".
Oud 18-01-2005, 16:39
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 17:33 :
Hmja Maar we hebben echt sporadisch coolbest in huis. Het laatste pak is op, dus pas over een maand ofzo zullen we het in weer in huis hebben.. Niet zoveel aan de hand dus !
Gaan jullie maar 1x per maand naar de winkel dan? Of snap ik het niet helemaal?
Oud 18-01-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 17:39 :
Gaan jullie maar 1x per maand naar de winkel dan? Of snap ik het niet helemaal?
Sporadisch in huis.. dus waarschijnlijk halen ze niet altijd coolbest als er boodschappen worden gedaan..
Oud 18-01-2005, 16:43
-(L)-
Citaat:
z0pje schreef op 18-01-2005 @ 17:36 :
mja. ik doe het ook gewoon om mijn spieren op te bouwen en dat laagje vet weg te krijgen. daarbij doe ik het sowieso één keer in de week in de sportschool en heb ik thuis een yogamatje om te oefenen. zo val ik ook beter in slaap . ik heb ook nog al vet op mn buik, eigenlijk is dat de enige plek waar het zich lijkt op te hopen. een klein beetje op mijn dijen en billen misschien, maar vooral mijn buik. daarbij hebik ook nog eens een extreem holle rug. mijn fysiotherapeute en allebei mijn pilates leraressen hebben spontaan gezegd: "zo'n holle rug heb ik nog nooit gezien".
Ik heb 't geluk dat ik nu bijna niks meer op m'n buik heb. 't enige wat ik zelf nog 'te dik' vind is m'n kont (maar zelfs hier kan ik goed mee leven). De reden dat ik niet meer wil afvallen is dat ik eerst cup C had, en nu 'nog maar' B/C. Ik wil niet dat er nog meer afgaat, en verder ben ik nu ook eigenlijk tevreden met m'n lichaam.
Ik denk inderdaad dat ik weer ga beginnen met buikspieroefeningen. Hoe doe jij ze precies? En heb je verschillende oefeningen?
Oud 18-01-2005, 16:43
kliwie
kliwie is offline
nog even over de tomatenpathe:

- je kunt het gewoon in de supermarkt kopen
- er zit 192 calorien per 100 gram in
- het zit verpakt in een doosje, in dat doosje zitten 2 kuipjes van geloof ik 50 gram
- er zit per 100 gram 15 gram vet in, dat is wel veel, maar niet zo een probleem lijkt mij, maarja daar kunnen jullie anders over denken natuurlijk
Oud 18-01-2005, 16:50
-(L)-
Wat ik vandaag gegeten heb:

08.00:
-4 sneeen brood waarvan 2 met mosterd, en 2 met boter
-400 gram magere yoghurt

11.00:
-pakje sultana (naturel)
-2 sneeen brood

13.00:
-1 appel
-2 sneeen brood

15.30:
-1 peer
-2 mandarijnen
-1 kiwi

17.00:
-aardappelen
-sperziebonen

Ik verwacht:

19.00: 400 gram vifit vla

21.00: glas magere melk
Oud 18-01-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 17:43 :

Ik denk inderdaad dat ik weer ga beginnen met buikspieroefeningen. Hoe doe jij ze precies? En heb je verschillende oefeningen?
Ik ben ook pas weer begonnen daarmee ( Ik bouw alles beetje bij beetje op, ik heb dus eerst geprobeerd mijn uithoudingsvermogen en conditie te verbeteren... en nu verder)

Ik heb trouwens zo'n pilates boek thuis liggen, ik doe er niet veel mee omdat ik de meeste oefeningen ronduit saai vind, ik ben dan ook niet erg ver gekomen, maar die buikspieroefeningen ben ik wel in geinteresseerd, en dat zou ook goed in mijn schema passen (vooral als ik het gewoon thuis kan doen) in de sportschool focus ik meestal meer op cardio en daarna benen/schouders/armen, mn abs en obliques staan momenteel een beetje in de achtergrond.

Maar goed, z0pje, als je es uit zou kunnen leggen?
Oud 18-01-2005, 17:01
Verwijderd
Gheh, ff bologna opgezocht 84 cal per 28 gram, en 6 gram vet (2 verzadigd) *klik*
Dat is dus ok geen goed idee krijg vrijdag betaald, dus ga dan denk ik in de winkel zoeken naar andere opties voor op brood.
Oud 18-01-2005, 17:27
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
vandaag heb ik gegeten:

7.15 u - 2 boterhammen, waarvan 1 met rookvlees, 1 met 30+ kaas

9.00 u - pakje crackertjes

10.05 u - appel & peer

12.00 u - 4 boterhammen ( 2 met rookvlees, 2 met 30+kaas)

13.00 u - cup a soup (champignon) en n paar dropjes

16.00 u - appel

17.30 u - gebakken aardappels, sperziebonen, stuk rundvleesgehakt

18.00 u - schaaltje magere yoghurt

straks mss nog een appel
Oud 18-01-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 18-01-2005 @ 18:27 :

Klinkt goed hoor, ik zou een van die boterhammen van je lunch afhalen en tussen 12 en 6 stoppen, en halfvolle yoghurt kan ook ipv magere, daarnaast kun je om 8 uur of 9 uur ook nog wel wat nemen zoals een stuk fruit, noten of iets anders,
Oud 18-01-2005, 17:49
Mara
Mara is offline
@Koel: Over het niet willen kopen van die lightproducten: Waarom niet? Een pot jam kost iets van 1,5 euro en doe je aardig lang mee in je eentje. Eén pak magere melk (unilac) kost 41 cent. Als je elke dag één mok drinkt verbruik je ongeveer 2 pakken per week. Totale kosten per week zijn dan 1 euro, dat is toch niet zo veel

@Leonoor: Ik heb geen flauw benul van dat endomorf en of dat een ramp is met die verdeling. Ik heb MD er al op gewezen dat je die vraag hebt, zal wel een antwoord komen
Wat betreft het zelf handhaven van die percentages: Ik kom er zelf niet zoveel op uit. Mijn verdeling is meestal bij E/K/V 40% - 50% - 10%
Dit komt omdat ik nauwelijks vet binnenkrijg (hou niet van vet spul). Soms vul ik het aan met wat nootjes, dan ligt 't wel anders
Ik moet er erg op letten dat ik genoeg eiwit binnenkrijg. Ik 's middags 2 eieren waar ik eerst een boterham at. Ook eet ik zo'n 500 gram kwark per dag. Avondeten eet ik bijna altijd mager vlees, zit ook veel eiwit in. Verder let ik erop dat ik niet teveel 'makkelijke' koolhydraten binnenkrijg, ik doe bijv. vaak vleeswaar op brood. Als je echter geen vlees(waar) gebruikt, geen kwark/eieren eet dan kom je veel lager in eiwit uit en veel hoger in koolhydraten.
Oud 18-01-2005, 18:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kliwie schreef op 18-01-2005 @ 17:43 :
nog even over de tomatenpathe:

- er zit per 100 gram 15 gram vet in, dat is wel veel, maar niet zo een probleem lijkt mij, maarja daar kunnen jullie anders over denken natuurlijk
Wat voor vetten? Hoeveel koolhydraten, eiwitten? Ach ja ik ga morgen wel ff kijken. Of overmorgen ofzo.
Oud 18-01-2005, 18:29
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 19:25 :
Wat voor vetten?
Hier gaan we weer

Haha nee, grapje hoor
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
STOP NU!

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:06.
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 19:29 :
STOP NU!
Mij lukt 't nooit om halverwege een dag te stoppen. Ik begin dan altijd de dag erna overnieuw, en eigenlijk lukt het dan altijd wel!
Oud 18-01-2005, 18:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 19:29 :
Mij lukt 't nooit om halverwege een dag te stoppen. Ik begin dan altijd de dag erna overnieuw, en eigenlijk lukt het dan altijd wel!
Mij lukt het juist beter halverwege een dag. Dan heb ik zo'n schuldgevoel dat ik iets heb gegeten dat ik mijn calorieen beperk op 1300 ipv bijv. 1400. En dan heel goed eet de rest van de dag (dus bijv. geen gedroogde fruit of nootjes etc. meer als straf wat sowieso niet geweldig gezond voedsel is). Had vandaag een plakje cake op. Vriendin was jarig.
Oud 18-01-2005, 18:35
oO-MyoSoTiS-Oo
Citaat:
Had vandaag een plakje cake op. Vriendin was jarig.
Tsja, cake is natuurlijk niet optimaal, t bevat erg veel boter.
Maar als jij verder elke dag gezond eet, dan zal dat ene plakje niet zoveel uitmaken hoor.
Oud 18-01-2005, 18:36
kliwie
kliwie is offline
zonnatura pate tomaat bevat per 100 gram:

energie: 192 kcal
eiwit: 6.7 g
koolhydraten: 7.6 g
waarvan suikers: 0.9 g
vet: 15,0 g
waarvan verzadigd: 6.5 g
voedingsvezel: 3.5 g
natrium: 0.6 g

zo genoeg? oja het is ongehard plantaardig vet en zonnebloem olie zit er in en water, gistpoeder, tomatenpuree, aardappelzetmeel, ui, zeezuit, gistextract, carobemeel, paprikapoeder, allemaal van biologische teelt
Oud 18-01-2005, 18:37
Verwijderd
Jny: Oh drama, plakje cake gekheid, je vriendin was jarig, gun jezelf die lol dan. Eten moet ook leuk blijven, geen straf (Maar dat weet je wel)

Ikheb nou kei-trek, alleen ik zit in de les *knarsetand*
Bloem: Gewoon kappen met snoepen, je weet dat het niet goed is, gewoon afblijven dan...! Ik vin dhet zelf ook soms gigantisch moeilijk, ik heb dan niet eens trek maar ihet is gewoon zo makkelijk om het dan toch op te eten, het wil mischien niet meteen maar niet de moed opgeven, gewoon zo goed mogelijk door blijven gaan.
Oud 18-01-2005, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kliwie schreef op 18-01-2005 @ 19:36 :
zonnatura pate tomaat bevat per 100 gram:

energie: 192 kcal
eiwit: 6.7 g
koolhydraten: 7.6 g
waarvan suikers: 0.9 g
vet: 15,0 g
waarvan verzadigd: 6.5 g
voedingsvezel: 3.5 g
natrium: 0.6 g
Wow...zoveel verzadigde vet krijg ik in op een hele dag. Maar je gebruikt dan natuurlijk ook geen 100 gram.

Citaat:
ongehard plantaardig vet
Geen transvetten.
Oud 18-01-2005, 18:46
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 19:31 :
Had vandaag een plakje cake op. Vriendin was jarig.
Rampzalig
Nee weet je, als iemand jarig is neem ik meestal ook wel iets, maar dan inderdaad beperkt. Een plakje cake, en soms zelfs een stuk vlaai, maar dat komt maar zelden voor. Meestal weet ik me zelfs helemaal te beheersen en neem ik helemaal niks
Oud 18-01-2005, 18:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-01-2005 @ 19:37 :
Jny: Oh drama, plakje cake gekheid, je vriendin was jarig, gun jezelf die lol dan. Eten moet ook leuk blijven, geen straf (Maar dat weet je wel)
Jah, I know.
Citaat:
Ikheb nou kei-trek, alleen ik zit in de les *knarsetand*
Hmmm selderij is echt goed om op te snacken. Dat zijn negatieve calorieen. Altijd een goede keuze dus.
Oud 18-01-2005, 18:49
-(L)-
Dat is inderdaad het moeilijkste. Ik heb de laatste tijd 'geluk'; m'n vader is gezonder gaan eten. Geen chocolade, patat etc meer. Gelukkig past m'n moeder zich aan, en hebben we nu alleen maar (redelijk) gezonde dingen in huis.
Wel handig als ik me niet in kan houden (wat ik de laatste tijd net heel goed kan), want dan kan ik alleen maar iets gezonds 'te veel' nemen.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:07.
Oud 18-01-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 19:47 :
Jah, I know.
Hmmm selderij is echt goed om op te snacken. Dat zijn negatieve calorieen. Altijd een goede keuze dus.
Weet ik, heb alleen adverteren, en die leraar zit dus met z'n snufferd constant bij iedereen te kijken of we alles wel bij kunnen houden enzo, du skan niet stiekem ff wat eten.
Oud 18-01-2005, 18:52
-(L)-
Zo voel ik het eigenlijk ook. Heb je dat ook, dat het na een paar dagen niet snoepen eigenlijk al vanzelfsprekend is geworden?

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:07.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-01-2005 @ 19:50 :
Weet ik, heb alleen adverteren, en die leraar zit dus met z'n snufferd constant bij iedereen te kijken of we alles wel bij kunnen houden enzo, du skan niet stiekem ff wat eten.
Irritant als ze dat doen he. Maar werken jullie op de computer dan? Wel handig dit eigenlijk, niemand kan stiekem meelezen.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 19:52 :
Zo voel ik het eigenlijk ook. Heb je dat ook, dat het na een paar dagen niet snoepen eigenlijk al vanzelfsprekend is geworden?
Ik heb de dag na mijn refeed altijd enorme trek. Ook al snoep ik niet veel op mijn refeed. Maar gewoon omdat ik ineens weer minder moet eten.
Oud 18-01-2005, 18:55
-(L)-
@ ikkeleerlinge; wat houdt die refeed bij jou precies in?
Oud 18-01-2005, 18:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 19:55 :
@ ikkeleerlinge; wat houdt die refeed bij jou precies in?
Gewoon meer van alles. Maar ook soms een koekje (geen vreetbuien) of een stukje gebak (heel klein stukje, bijv. 1 hapje). Maar gewoon meer van alles en ben wat soepeler voor mezelf. Ik mag dus bijv. ook magere kwarkmousse eten, ook al zit daar suiker in.
Oud 18-01-2005, 18:57
oO-MyoSoTiS-Oo
@ ikkeleerlinge

wat houdt die refeed-dag eigenlijk precies in?
hoeveel meer eet je dan? en welke gedachte zit er achter die dag?

benk wel benieuwd naar
Oud 18-01-2005, 19:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 18-01-2005 @ 19:57 :
@ ikkeleerlinge

wat houdt die refeed-dag eigenlijk precies in?
Zie boven.
Citaat:
hoeveel meer eet je dan? en welke gedachte zit er achter die dag?
Hmm ik moet dan tussen de 1800 en 2200 kcal eten. Normaal eet ik tussen de 1200 en 1500 kcal. De gedachte erachter is zodat mijn lichaam zich niet gaat aanpassen aan mijn lage calorie-inname. Zodat mijn vetverbranding niet zo sterk vertraagd wordt.
Oud 18-01-2005, 19:05
oO-MyoSoTiS-Oo
Citaat:
Hmm ik moet dan tussen de 1800 en 2200 kcal eten. Normaal eet ik tussen de 1200 en 1500 kcal. De gedachte erachter is zodat mijn lichaam zich niet gaat aanpassen aan mijn lage calorie-inname. Zodat mijn vetverbranding niet zo sterk vertraagd wordt.
Hmm opzich best goed idd!
Lijkt me dan ook heel moeilijk om de volgende dag weer een stuk minder te eten.
Oud 18-01-2005, 19:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 18-01-2005 @ 20:05 :
Hmm opzich best goed idd!
Lijkt me dan ook heel moeilijk om de volgende dag weer een stuk minder te eten.
Is het inderdaad. Na mijn lunch denk ik dan WOW HEB IK AL ZOVEEL GEGETEN! En daarna eet ik gewoon veel groenten en zo zodat mijn calorieen niet zo snel oplopen.
Oud 18-01-2005, 19:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 18-01-2005 @ 14:00 :
Nouja, als je er niks aan kunt doen maakt het niet uit, maar zijn er geen andere alternatieven? Rookvlees misschien? Want salami is wel erg vet en alles..
Rookvlees is misschien wel een idee ja. Dat is toch ook lang houdbaar? Nu maar hopen dat ze dat hier wel hebben.

Vanavond nog gegeten:

17.00 uur: drie plakjes ontbijtkoek zonder boter

18.15 uur: tarly met hamblokjes, cherrytomaatjes, wortel en doperwtjes en appel/banaan moes als toetje.

Vanavond alleen nog drinken denk ik.
Oud 18-01-2005, 19:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-01-2005 @ 20:08 :
Rookvlees is misschien wel een idee ja. Dat is toch ook lang houdbaar? Nu maar hopen dat ze dat hier wel hebben.

Vanavond nog gegeten:

18.15 uur: tarly met hamblokjes, cherrytomaatjes, wortel en doperwtjes en appel/banaan moes als toetje.

Hebben ze geen carrefour bij jullie? Daar hebben ze echt veel keuzes. Ik bedoel ook echt veel! Ik koop daar Verse Kaas Natuur Light. Misschien een idee. Best lang houdbaar hoor. En het is zo op als je een beetje dik smeert (mag, laag in kcal). Ontbijtkoek is echt vreselijk lekker he...Hmm wat is tarly.
Oud 18-01-2005, 19:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-01-2005 @ 20:08 :

Vanavond nog gegeten:

Rookvlees moet je wel goed luchtdicht opruimen, anders wordt het hard aan de randjes. Dus even de open verpakking in een boterhamzakje in de koelkast. Laat het zeker niet te lang buiten de koelkast!
Topic gesloten

Regels voor berichten