![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er is een groot verschil tussen moord en een dodelijk ongeluk. Moord is namelijk wel expres, een ongeluk niet. Dat het gevolg van beide nou de dood is van iemand maakt niet uit. Het zijn toch twee heel verschillende dingen. Hoe vaak heb jij niet huilend tegen een boze vader geroepen dat je het niet expres gedaan had, als hij je op je kop gaf. Dat het speelgoed nou stuk was was in beide gevallen het gevolg, maar per ongeluk is altijd overal en voor iedereen een reden om geen straf te verdienen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als we in een tijd leven dat tijdens een misdrijf het slachtoffer de dader mag doden, dan snap ik niet wat ons verschilt van de middeleeuwen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als de vrouw niet berecht wordt, geeft ruim baan voor iedereen die berooft is of wat dan ook de misdadiger te doden. Lekker weer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ze ging ook eerst haar spullen bij elkaar zoeken totdat ze de jongen zag. "eerlijke" Ali had niet dood gehoeven maar als je net uit de bak komt ben je wel heel erg ziek in je hoofd om gelijk weer tasjes te gaan jatten. klinkt misschien hard voor familie en vrienden maar eigen schuld is eigen schuld
|
![]() |
Wie een kuil graaft voor een ander....Ik lig er niet wakker van. Blijf gewoon met je fikken van andermans spullen af en je krijgt zo'n situatie niet. En dan dat slachtoffer gedoe van de marokaanse samenleving
![]() Als alle energie die word gestoken in het zeuren over discriminatie word gebruikt voor schoolboeken dan komen ze er wel.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Vind je dat alle tasjesdieven dood moeten? Zo ja, tamelijk ziek. Zo nee, nogal hypocriet. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar geef toe: het had niet ongelukkiger kunnen zijn, als we naar de plaats gaan kijken, en naar de persoon van het slachtoffer. Ik hoorde het op het nieuws, en het eerste wat ik dacht was: laat het geen marokkaanse dief zijn, anders breekt de pleuris uit. Eerst knalt een moslim een blanke neer, en nou rijdt een blanke een moslim dood, in precies dezelfde buurt. Nou gaan er vast wel stemmen op dat het wraak was vanwege de moord op van Gogh. Wedden? Een half uur later hoor ik ene Yussuf op de radio beweren dat het moord was, dat ze hem expres heeft doodgereden. Het is hem in de mond gelegd door de radioverslaggever, en ik dacht nog: man, weet je wel wat je op je geweten hebt? Wat er nu gaat gebeuren? Hoe wrang wil je het hebben? Okee, die mevrouw was niet wit, dat scheelt alweer, maar ze is geen moslim. Het vijandbeeld was al snel geschetst. Het wij tegen zij gevoel bijna onmiddelijk voelbaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Art. 1 lid 1 Wet op de strafbaarheid van slachtoffers. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik dacht precies hetzelfde, ik zocht meteen het artikel af op hoofdletter m, en ja hoor! Ik denk dat er maar weinig Marokkanen dit als represaille hebben gezien voor van Gogh hoor. Wel was er net na de moord op van Gogh, een Marokkaan vermoord. Wat overigens totaal niet in het nieuws was. Marokkanen wisten het natuurlijk wel, maar ze namen geen wraak ofzo, wat ik top vond ![]() Het wij tegen zij gevoel wordt mijns inziens voornamelijk door kleinere dingen bepaald. Bijvoorbeeld hoe je iemand aankijkt enzo. Maar ook de media, die mensen als Wilders een veeeeel groter podium geven om te acteren, dan een goedgebekte Moslim. |
![]() |
|
fakkit laat het zitten
als die ene nederlander de andere zogenaamd per ongeluk doodrijdt staat het in zo n regionaal dagblaadje en hoor je er een half uur later niemand meer over nu is het een marokaantje (fak dat woordje allcohtoon) gelijk een hele mediahype, übernicht wilders grijpt gelijk het moment om ff zijn visie te geven die familie en vrienden willen rus. shiit, gaan ze die jonge herdenken komen er 23904789cameras en verslaggevers, doe normaal respecteer dat het is maar een ongelukje...
||
Citaat:
![]() Verder moet ik zeggen dat Juno weer een goed stukje tekst neerzet in dit topic. ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met 'moslim' bedoelt hij hier Turken, Marokkanen en dergelijke, zeg maar wat in het normale spraakgebruik als synoniem gebruikt wordt voor 'moslims'. Daar vallen Surinamers niet onder, hoewel die inderdaad ook best moslim kunnen zijn, maar dat is niet wat hier bedoeld wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is ook pas de 1e x dat ik dit hoor.... toch raar en ook een beetje jammer dat door die belachelijke stille tocht een wij tegen zij idee is ontstaan. Al die interviews met leden van de Marokkaanse gemeenschap rond Ali maken dat ze ook niet echt sterk staan in het wij-tegen-zij. Quotes: ' Als zij (ja wij??) een stille tocht voor Theo mogen doen mogen wij het ook' --> Volwassen persoon (Onder het mom als-jij-mijn-tekening-mooi-vindt-vind-ik-de-jouwe-ook-mooi, kleuterklas principe...) ' Oke hij had gestolen, maar dat geeft toch niet, IEDEREEN steelt! ' Interviewer: ' Maar dat mag toch niet, dat weet je toch wel?' ' Ja...neee...oke maar Iedereennn steelt..!' ---> Jochie van hoguit 12, beginnend spuis dus. Meteen maar even naar een opvoedkamp? Plus natuurlijk alle melodramatische uitspraken over het goudn hart van Ali... Als dit niet duidt op bepaalde signalen uit de Marokkaanse gemeenschap weet ik het ook niet meer ![]() Hoe dan ook denk ik dat dit voorval weer eens een teken is dat ons rechtssysteem niet deugt. Als mensen voor eigen rechter gaan spelen, wat dus aangeeft dat ze niet vertrouwen dat iemand anders dat doet, wil dat zeggen dat er iets moet veranderen. Hier ben ik het ook mee eens, die straffen hier, de politie, de gevangenis zelf en het hele rechtssysteem zijn een lachertje. Het is eigenlijk te erg voor woorden. |
![]() |
||
Citaat:
..en je kraamt onzin uit... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De politie is inderdaad een lachertje. Laatst kwamen ze met een busje met daarin honden, en daarnaast 3 politieauto's, om een dronken zwerver op te pakken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar volgens mij heeft ze wat betreft kleine criminaliteit wel gelijk. Daar staan mijns inziens veelste lage straffen op. Vooral bij diefstal. Ze moeten gewoon net als bij de sharia handen afakken, kunnen de daders en nooit meer stelen, en staan ze hun hele leven voor schut. ![]() Maar de politie vind ik echt een probleem. Ze moeten hun prioriteiten veranderen. I.p.v.te jagen op maximale snelheidsovertreders mogen ze van mij op fietsendieven enz. jagen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je als crimineel een misdaad pleegt en je komt daarbij om heb je pech. Dat is het beroepsrisico. Verder ben ik van mening dat die imbiciel van een Donner onmiddelijk dient af te treden
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Als mensen voor eigen rechter gaan spelen, wat dus aangeeft dat ze niet vertrouwen dat iemand anders dat doet, wil dat zeggen dat er iets moet veranderen." Ten tweede: geen primitief rechtvaardigheidsgevoel, hoe kom je daar nu weer bij? Ten derde: een belezen persoon als jij weet mij vast wel uit te leggen hoe goed het rechtssysteem hier in Nederland is dat je voor kindermoord 1,5 jaar krijgt, voor een gewone moord 4 jaar, voor mensen lastigvallen niets, er voor tasjesroof geen aandacht meer is (waardoor die vrouw voor eigen rechter gaat spelen), voor fietsendiefstal je al helemaal niet aan moet komen bij de politie, enz enz, moet ik nog even doorgaan? Om maar even concreet te zijn, het rechtssysteem in Amerika doet het beter (muv doodstraf). |
![]() |
|
Het amerikaanse rechtssysteem kent een vervolgingsplicht en ook een strafopleggingsplicht. Gatver! . Door de enorme hoeveelheid zaken die dus voor de rechter moeten komen, verstopt dat het rechtssysteem. Doordat ze daar aan plea bargaining doen, (guilty of not guilty, is de vraag) kun je daar dealtjes mee sluiten. Not guilty pleiten betekent een hele rechtszaak, die is duur en de uitkomst onzeker, guilty pleiten is snel en goedkoop. Dan ga je als vervolger dus onderhandelen met de verdachte, want een deal is snel. Weer een zaak afgedaan. De gratis advocaten zijn overwerkt en niet altijd even goed. Wie geen eigen dure advocaat kan betalen, is het dus al snel eens net wat de vervolger voorstelt. Verdachte pleit guilty, de daad staat dus al vast, de rechter MOET de straf opleggen die erop staat. Rechter is dus allen maar het formele sluitstuk.
In wezen word dan rechtgesproken door de vervolger. Nou, lekker. Helemaal geen goede ontwikkeling in mijn ogen, en goddank kennen wij hier geen vervolgingsplicht en ook geen strafopleggingsplicht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede: bedoel je hiermee te zeggen dat mensen met een lang strafblad vogelvrij verklaard moeten worden? |
![]() |
|
denk dat een groot deel van nederland zulke crimineeltjes liever zo'n einde ziet sterven dan dat ze blijven leven en verder gaan met waar ze mee bezig waren hoor. Tsja, het is alleen niet echt ethisch om dat dan te zeggen
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk er ook zo over, kan me geen zak interesseren wat er met criminelen gebeurd, of het nou tasjesdieven zijn of seriemoordenaars. Simpelweg risico van het vak. We gaan toch ook niet zeuren dat er niet op militairen geschoten mag worden in oorlogsgebied want stel je voor dat ze dood gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
tsja, het is misschien een primitieve gedachte, nog primitiever vindik 't dat iemand jat, 1keertje ofzo doet miscshien iederene, maar die gozer had n fucking blad waarmee die zn eigen kist kon behangen, da vind ik dan toch primitiever, en geef ik die mensen die eigenlij kzoiets hebben van zo zonder hem zijn we beter af gelijk
![]()
|
Loop allemaal niet zo te emmeren. Er is sprake van schuld, de auto heeft zichzelf niet in beweging gebracht. Ga er nou maar van uit dat de term dood door schuld in deze omstandigheden zeker geen jaren gevangenschap zal betekenen voor de dader maar enkel wordt gebruikt om op papier weer te geven dat het haar actie was die de dood van de jongen tot gevolg heeft gehad.
Ik vraag me af waar toch al die consternatie vandaan komt ? Het is niet zo dat het goed is dat er iemand gestorven is. Humanisme iemand ? Zelfs de dader kon dit inzien. Dat de overleden persoon een crimineel verleden had maakt de dood enkel voor de grote menigte acceptabeler. De desbetreffende familie heeft nog steeds een verlies geleden. De jongen is overleden, dat is voor de familie vervelend. Maatschappelijk gezien is het geen groot verlies. De vrouw heeft de auto in beweging gezet, ze zal hiervoor met in acht neming van alle verzachtende omstandigheden - waaronder gebrek aan opzet - naar evenredigheid gestraft. Zij heeft gehandeld er is iemand dood. Dat haar handeling moreel niet verwerpelijk is maakt het niet dat het gevolg daardoor acceptabel is. Er zal een kleine boete en een voorwaardelijke straf of iets in die geest uitrollen, so what ? Als ze dit deed bij een persoon die haar niets had aangedaan en geen crimineel verleden had dan zou een dergelijke vervolging met in acht neming van omstandigheden ook soortgelijke gevolgen hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
De huidige afhandeling lijkt me meer dan acceptabel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
tsja, had gekend, is niet gebeurd. Want, het was 's avonds, en dan is in principe bijna iedereen van jonge leeftijd binnen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet natuurlijk wel realistisch blijven. Als je je gewoon aan de verkeersregels houdt (dus niet zomaar achteruit gaan zitten scheuren achter een tasjesdief aan) gebeuren er waarschijnlijk geen ongelukken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|