|
|
Bekijk resultaten poll: geef aan wat je zou/gaat doen | |||
Ik heb stemrecht en ik stem voor de Europese Grondwet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 25.74% |
Ik heb stemrecht en ik stem tegen de Europese Grondwet |
100 | 42.19% |
Ik heb stemrecht en ik zal een blanco stem uitbrengen. |
5 | 2.11% |
Ik heb stemrecht en ik zal een ongeldige stem uitbrengen. |
1 | 0.42% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou voor de Europese Grondwet stemmen |
16 | 6.75% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen |
50 | 21.10% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een blanco stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een ongeldige stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Aantal stemmers: 237. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Slaat nergens op mensen iets te vragen waar ze niets vanaf weten Dat geldt voor de media & voor de overheid... De overheid denkt dat ze alles maar kunnen maken, Balkenende is ervan overtuigt dat de uitkomst positief zal zijn & als dat niet zo is, trekt ie zich daar niets van aan... arrrrogant - toch niet vreemd dat mensen dan nee willen zeggen nu ze iets te zeggen lijken te hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan dan beter tegenstemmen, dan is er een kans dat er opnieuw overlegd gaat worden en dat er meer democratie, sociaal beleid en minder van bovenaf opgelegde vrije markt in zit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En om even terug te komen op de volkswoede wanneer het kabinet toch wel doet wat zij wil: ik ben het er mee eens dat vrijwel iedereen zich er over 5 jaar niet meer druk over maakt, en verder denk ik dat, zelfs al zijn de oppositiepartijen het met het kabinet eens, dat het kabinet toch meer verantwoordelijk gehouden wordt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
NOVA was inderdaad interessant, iedereen zou moeten kijken: NOVA Politiek
|
Ik hoorde van het radionieuws dat er meer stemmen naar het NEE-kamp gaan omdat, hou je vast, Nederland niet mag meedoen aan het Eurovisie Songfestival.
Blaas Nederland maar op. [Edit: omg het is nog waar ook] Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 12:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Haha, geweldig:
"Songfestival reden voor NEE! aber ich ben dabei!Glennis Grace. Het derderangs zangeresje uit 020 zit vanavond, net als de rest van Nederland, gewoon thuis met een zak chips op de bank voor de finale van het songfestival. Maar wat blijkt? Mevrouw is er met haar optreden afgelopen donderdag wel voor verantwoordelijk dat het aantal NEEN stemmers tegen de grondwet alleen nog maar verder is toegenomen in dit land. Zo noemt 70 procent van Nederlanders het feit dat beduidend meer landen uit Oost-Europa naar de finale zijn gegaan een voorbeeld van een verschuiving van de macht binnen de EU. Dit tot woede van Jan-Peter, die het "de wereld op zijn kop" noemt dat het songfestival er nu wordt bijgehaald. Hoezo Jan-Peter? Wanneer jullie met een WO III op de proppen komen, dan wel de holocaust of Srebrenica dan kun je verwachten dat het gepeupel ook op zoek gaat naar argumenten. En volkomen terecht: Al die tweede wereldlanden steunen elkaar, hoe vals ze ook zingen. En als ze elkaar al zo overdreven misselijkmakend dekken bij het songfestival, hoe moet dat dan in het echie? Dus groot gelijk, laat die Oost-Europeanen fijn hun eigen unietje maken. Zullen we zien wie er dan wint!" http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005019.html |
![]() |
||
Citaat:
Deze grondwet legt Europa ten eerste van bovenaf een systeem op, wat ik op zich al een slecht iets vind. Een andere keer dat een bepaald economisch systeem van bovenaf werd opgelegd was tijdens de Sovjet-Unie en dat was ook niet zo´n puik plan. Dergelijke bepalingen horen niet in een grondwet thuis. Ik vind dat elk land zelf moet kunnen weten welk economisch systeem ze willen en in hoeverre er een vrije markt moet zijn. Wat ik in dit geval vooral slecht vind aan meer marktwerking, is dat dit ook geldt voor zorg, onderwijs, openbaar vervoer en andere sectoren en dat vind ik gebieden waarop winst maken niet voorop hoort te staan. De grondwet geeft ook alleen een definitie van diensten, niet van publieke diensten. In Brussel worden deze ´diensten van algemeen belang´ genoemd, in de grondwet heten zij ´diensten van algemeen economisch belang´. En ondernemingen die zijn belast met het beheer van diensten van algemeen economisch belang vallen onder de bepalingen van de grondwet (art III-166). Met andere woorden, de publieke diensten moeten zich ook houden aan de concurrentieregels. Daarbij komt dat deze diensten volgens de Europese Commissie ´complex en aan voortdurende verandering onderhevig´ zijn, waardoor diensten die nu als publiek gezien worden, later gezien kunnen worden als gewone diensten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet Verwijderd | 491 | 16-05-2005 16:17 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |