Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 16:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 17:02 :
Ok, Russische doden in WO2 dan.
er zijn lui die dat doen hoor
Oud 14-06-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2005 @ 17:03 :
er zijn lui die dat doen hoor
Wie dan?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 17:04 :
Wie dan?
ow ik ben ze wel es tegengekomen. Ik kan niet specifiek groeperingen noemen. Misschien communisten?
Oud 14-06-2005, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Daarbij: men probeerde in WO II niet systematisch alle Russen uit te moorden. Big difference.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-06-2005 @ 21:08 :
Daarbij: men probeerde in WO II niet systematisch alle Russen uit te moorden. Big difference.
Wat maakt het uit of ze 'systematisch' zijn uitgemoord? Dood is dood.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 21:10 :
Systematisch, massaal en gericht zijn toch wel samenstellende elementen van het begrip genocide of volkerenmoord. Niet elke willekeurige slachtpartij is meteen genocide.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 21:10 :
Ja, jongen, ga lekekr buiten spelen of stel niet van die aartsdomme vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 23:24
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-06-2005 @ 21:36 :
Ja, jongen, ga lekekr buiten spelen of stel niet van die aartsdomme vragen.
socrates stelde ook altijd vragen en hield zich voor als een dom persoon .

Misschien was het wel gewoon z'n bedoeling om die ander uit te tent te lokken oid, dat jij nu hapt zorgt er alleen maar voor dat hij zijn pleziertje heeft, gok ik zo.

en nu hou ik op met offtopic zijn..
Oud 14-06-2005, 23:48
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Twanos schreef op 15-06-2005 @ 00:24 :
socrates stelde ook altijd vragen en hield zich voor als een dom persoon . (...)
Socratische ironie

Weer even ontoppic: Ik weet niet hoeveel Joden er precies zijn vermoord, de een komt met bewijzen van nog een extra half miljoen, de ander zegt dat 6 miljoen overschat is. Laat ik het op 6 miljoen houden. Mensen die aan het aantal twijfelen zijn in mijn ogen geen antisemieten, lijkt me niet logisch. Ontkenners ervan wel, zoals nare man al zei.

Maar de discussie begon ergens over het verbod op ontkenning, meen ik mij vaag te herinneren. Eigenlijk denk ik, dat als die regel ingevoerd zou worden er gewoon (in 't dagelijks leven) niks van te merken zou zijn. Ik kan in elk geval geen verschil bedenken, jullie wel?
Oud 15-06-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2005 @ 15:07 :
Ja, no shit. Jij begint ook meteen te vloeken en te tieren als iemand de Koran een smerig vodje noemt. Sommige dingen liggen bij sommige mensen nu eenmaal gevoeliger dan anderen.
Ik begin niet te vloeken en te tieren als iemand de Edele Koran een smerig vodje noemt, ik heb enkel medelij met dergelijk respectloze mensen, geldt ook voor mensen die andere Heilige Boeken voor smerig vodje uitmaken. Respect voor elkaar en voor elkaars levensbeschouwing is wel zo gepast.

En een dergelijk vergelijking gaat niet eens op. Jij en velen met jou ontkennen toch ook dat de Edele Koran/ of de Bijbel van God komt? Daar ben jij vrij in. En die vrijheid behoort iedereen te hebben over elk onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:55
Verwijderd
Of de de vergelijking krom is kan best, maar daar gaat het even niet om. Het gaat er alleen om dat sommige mensen nu eenmaal wat sneller op hun tenen getrapt zijn als de holocaust ontkend of gebagatelliseerd wordt dan anderen.

Persoonlijk zal het mij worst wezen, maar het komt discussie niet ten goede.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 12:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2005 @ 09:40 :
Nu snap ik je verhaaltje niet meer
*veel te laat reageert*

Mijn punt is dat iets dat later gebeurt niet de oorzaak kan zijn van wat eerder gebeurd is. Dat weet ieder weldenkend mens, maar in discussies wil dat weleens vergeten worden, zeker als het om politiek draait. ^^
Oud 15-06-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 15-06-2005 @ 10:53 :
Ik begin niet te vloeken en te tieren als iemand de Edele Koran een smerig vodje noemt, ik heb enkel medelij met dergelijk respectloze mensen, geldt ook voor mensen die andere Heilige Boeken voor smerig vodje uitmaken. Respect voor elkaar en voor elkaars levensbeschouwing is wel zo gepast.

En een dergelijk vergelijking gaat niet eens op. Jij en velen met jou ontkennen toch ook dat de Edele Koran/ of de Bijbel van God komt? Daar ben jij vrij in. En die vrijheid behoort iedereen te hebben over elk onderwerp.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 13:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2005 @ 17:12 :
ow ik ben ze wel es tegengekomen. Ik kan niet specifiek groeperingen noemen. Misschien communisten?
Het lijkt me niet dat die gaan ruziën over het aantal doden tijdens WOII. Eerder het aantal doden onder Stalin in het algemeen (een getal dat inderdaad vaak overdreven wordt).
Reageren

Regels voor berichten