Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 00:02
Verwijderd
Shit opgeruimd. De eerste die nu nog opmerkingen maakt over gestoorde moslims of ouwe vrijsters krijgt ongenadig op zijn flikker, dat dat duidelijk moge zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 09:26
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
S. schreef op 10-06-2005 @ 16:33 :
Zo, ik krijg spontaan de neiging om eens flink dramatisch te gaan lopen doen. Zes miljoen joden, I don't think so. I mean, waar komen die miljoenen joden in de VS anders opeens vandaan? Waar komen jaarlijks al die naar Israel emigrerende joden dán vandaan?
Sterker nog: ze hebben laatst nog een lijst gevonden van een vernietigingskamp waarop nog een half miljoen namen stond. Zes en een half miljoen dus. (Nee, ik heb even geen bron)

Citaat:
"Sorry, gevluchtte Palestijntjes, maar er is gewoon geen plaats meer voor jullie. Voor jullie dan hé? Want de rest van de joodse gemeenschap roep ik, als premier van Israel, op om vooral hier naar toe te komen emigreren "
Of ben ik nu te optimistisch, die Sharon heeft nooit zijn excusses gemaakt Hoe hypocriet?! Zijn Israeliers soms superieur aan de 'inferieure' Palestijnen? Ooit zal een ieder geboet worden voor het onrecht dat hij/zij aangericht heeft. Gedane zaken nemen geen keer. No doubt. (...) blabla
Beetje kinderachtig om hier weer Israel/Palestina bij te halen wat in dit geval helemaal niks met het discussiepunt te maken heeft.
Oud 12-06-2005, 16:31
Nona
Nona is offline
Oehoe, nu durft niemand meer. Ik waag het erop, niet slaan.
Citaat:
Auryn schreef op 12-06-2005 @ 10:26 :
Beetje kinderachtig om hier weer Israel/Palestina bij te halen wat in dit geval helemaal niks met het discussiepunt te maken heeft.
Wat heeft dat hier niet mee te maken? De holocaust is geen fenomeen op zichzelf, maar heeft allerlei implicaties met zich meegebracht. De enige fout die je niet moet maken hierbij is om latere zaken op eerdere gebeurtenissen te betrekken; alleen dingen die eerder gebeurd zijn hebben invloed op wat daarna gebeurt en niet andersom.
Oud 12-06-2005, 16:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 17:31 :
Wat heeft dat hier niet mee te maken? De holocaust is geen fenomeen op zichzelf, maar heeft allerlei implicaties met zich meegebracht. De enige fout die je niet moet maken hierbij is om latere zaken op eerdere gebeurtenissen te betrekken; alleen dingen die eerder gebeurd zijn hebben invloed op wat daarna gebeurt en niet andersom.
Ja, laten we de huidige Duitsers, Engelsen en Fransen voor het hele conflict in het Midden-Oosten dan maar de schuld geven.

Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2005 @ 17:55 :
Ja, laten we de huidige Duitsers, Engelsen en Fransen voor het hele conflict in het Midden-Oosten dan maar de schuld geven.

Die mensen zijn veelal later geboren dan dat het conflict is ontstaan. Dus wil je nu niet dezelfde fout maken als ik voor waarschuwde?
Oud 12-06-2005, 18:21
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 17:31 :
Nou ja, het leek mij zo dat het ontkennen van de holocaust niet echt iets te maken heeft met Israel/Palestina, maar dat zal dan wel aan mij liggen ofzo...
Oud 13-06-2005, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog: ze hebben laatst nog een lijst gevonden van een vernietigingskamp waarop nog een half miljoen namen stond. Zes en een half miljoen dus. (Nee, ik heb even geen bron)
Anders rond je het even af op tien miljoen. Makkelijker te onthouden en bovenal lastiger te ontkennen
Citaat:
Het was een opmerking, meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 08:22
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 10-06-2005 @ 16:33 :
(..) Tevens eis ik een verbod op reacties
Tevergeefs.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-06-2005 @ 02:14 :
Wil je je nooit, maar dan ook nooit meer met mij identificeren?

Dank.
Sorry?!

Citaat:
nare man schreef op 10-06-2005 @ 17:17 :
Heb je niet een wat betere cijfermatige weerlegging van het getal van zes miljoen dan een mager 'waar komen ze anders vandaan'?
dra·ma·ti·se·ren (ov.ww.)
1 voor het toneel bewerken
2 ernstiger voorstellen dan het is => een drama maken van iets

over·drij·ven2 (ov.ww., ook abs.)
1 (iets) groter, mooier enz. voorstellen dan het is => aandikken, een grens overschrijden, er een schepje bovenop doen, hyperboliseren, kleuren, opblazen, opkloppen, oppijpen, overtrekken, van een molshoop een berg maken, van een mug een olifant maken, van een scheet een donderslag maken

Oeeh, jeejtje, allemaal dramaqueens hier. Ben ik één keer niet serieus, zijn de reacties weer wél serieus.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 08:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 18:02 :
Die mensen zijn veelal later geboren dan dat het conflict is ontstaan. Dus wil je nu niet dezelfde fout maken als ik voor waarschuwde?
Nu snap ik je verhaaltje niet meer
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 13-06-2005 @ 09:21 :
Anders rond je het even af op tien miljoen. Makkelijker te onthouden en bovenal lastiger te ontkennen
Oud 13-06-2005, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 13-06-2005 @ 10:33 :
Je hebt de laatste tijd wel vaker last van je ogen hé, tijd voor de oogarts?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-06-2005 @ 17:07 :

Overigens vind ik precies hetzelfde gelden voor bepaalde debiele Moslims, die een rechtzaak aanspannen om bijvoorbeeld de publicatie van een film te voorkomen.
Dat is alleen maar goed. Al weet men bij voorbaat al dat het een kansloze zaak is. Zo kunnen de moslims laten zien dat ze het niet eens zijn met de manier waarop Hirsi te werk gaat. (Is trouwens wel gratis reclame voor dat filmpje ) In plaats van de deur voor moslims open te houden (door ze te laten integreren, dat is immers waar ze, zelf gezegd, voor staat ) doet zij de deur dicht en blijft ertegen aan schoppen. Ongenoegen over die film onder de aandacht brengen door een 'rechtzaak' aan te spannen.
Nog altijd beter dan moorden
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 10:11
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 13-06-2005 @ 09:21 :
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 10:16
Verwijderd
Jeejtje mineetje.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik ben bang om misschien zelf, of nog erger, de Moslims in het algemeen als anti-semiet te laten zien, maar toch waag ik een poging.

Waarom is het fout om het aantal slachtoffers dat tijdens de 2e WO zijn gevallen in twijfel te trekken, en waarom worden die mensen antisemiet genoemd?

Het is toch veel beter om met argumenten en weerleggingen daarvan te komen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
S. schreef op 13-06-2005 @ 11:07 :
Dat is alleen maar goed. Al weet men bij voorbaat al dat het een kansloze zaak is. Zo kunnen de moslims laten zien dat ze het niet eens zijn met de manier waarop Hirsi te werk gaat. (Is trouwens wel gratis reclame voor dat filmpje ) In plaats van de deur voor moslims open te houden (door ze te laten integreren, dat is immers waar ze, zelf gezegd, voor staat ) doet zij de deur dicht en blijft ertegen aan schoppen. Ongenoegen over die film onder de aandacht brengen door een 'rechtzaak' aan te spannen.
Nog altijd beter dan moorden
Er zijn toch betere manieren om dat te doen.
Nu wordt een ander vooroordeel bevestigd: dat Islam en democratie/vrijheid niet compatibel zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-06-2005 @ 12:01 :

Waarom is het fout om het aantal slachtoffers dat tijdens de 2e WO zijn gevallen in twijfel te trekken, en waarom worden die mensen antisemiet genoemd?

omdat het een uitgekauwd onderwerp betreft en als je het dan nog niet wilt geloven of gewoon niets erover weet, dan moet je eens goed in je eigen hersenen kijken of daar wel nog alles functioneert zoals het hoort

(dit was niet persoonlijk bedoeld, he )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-06-2005 @ 12:01 :

Ik zal iemand die de holocaust ontkent of beweert dat er minder dan zes miljoen joden zijn omgebracht nooit als antisemiet beschouwen. Als die persoon daar namelijk feitelijke historische gegevens voor kan aandragen moeten die bekeken worden.

Het probleem is alleen dat mensen die de holocaust ontkennen altijd alleen maar komen met bronnen zoals boeken die wél geschreven zijn door antisemieten, bijv. door White Power-activisten en dergelijke. Dat maakt zo'n bron er niet betrouwbaarder op.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2005 @ 12:06 :
omdat het een uitgekauwd onderwerp betreft en als je het dan nog niet wilt geloven of gewoon niets erover weet, dan moet je eens goed in je eigen hersenen kijken of daar wel nog alles functioneert zoals het hoort
Er zijn best wel veel mensen die twijfelen aan het aantal slachtoffers. Zo zei iemand in dit forum dat het er 500.000 meer waren, en zeggen anderen weer dat het er minder dan 6 miljoen waren.

Ik weet wel dat er kwaadwillende mensen zijn, die het liefst Israel in een kwaad daglicht zetten, ipv slachtoffer, maar er zijn ook mensen die zich gewoon eerlijk afvragen of het wel klopt.

En bij mij wordt door de krampachtige houding tegen deze twijfelaars het vermoeden gewekt dat het aantal niet helemaal klopt.

Overigens reken ik S. niet tot een van deze groepen, maar weet ik dat ze die opmerking op die manier maakte om te shockeren, netzoals bepaalde mensen op religie tijdens vloeken-moet-verboden-worden topics godverdomme gaan roepen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:13 :
Ik zal iemand die de holocaust ontkent of beweert dat er minder dan zes miljoen joden zijn omgebracht nooit als antisemiet beschouwen. Als die persoon daar namelijk feitelijke historische gegevens voor kan aandragen moeten die bekeken worden.

Het probleem is alleen dat mensen die de holocaust ontkennen altijd alleen maar komen met bronnen zoals boeken die wél geschreven zijn door antisemieten, bijv. door White Power-activisten en dergelijke. Dat maakt zo'n bron er niet betrouwbaarder op.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:22
Verwijderd
Eigenlijk moet het nog scherper worden gezegd. Mensen die de holocaust ontkennen zijn vrijwel zonder uitzondering gewoon neonazi's. Mensen die beweren dat er minder slachtoffers zijn gevallen dan zes miljoen hoeven niet per se neonazi's te zijn. Maar dan moeten ze wel met goede bronnen komen. En die zijn er, lijkt mij, heel moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-06-2005 @ 12:19 :
Er zijn best wel veel mensen die twijfelen aan het aantal slachtoffers. Zo zei iemand in dit forum dat het er 500.000 meer waren, en zeggen anderen weer dat het er minder dan 6 miljoen waren.

Het laatst officiele cijfer ligt net onder de 6 miljoen. Auryn haalde aan dat er meer namen zijn gevonden dat het aantal slachtoffers hoger zou maken. Yad Vashem is nog druk bezig om getuigenissen volledig te maken.

Citaat:

En bij mij wordt door de krampachtige houding tegen deze twijfelaars het vermoeden gewekt dat het aantal niet helemaal klopt.

Het zijn calculaties. Er is een X aantal joden in land Y, daarvan zijn er Z gedeporteerd en aantal A teruggekeerd. Hoeveel doden levert dat op? En ja, je kunt niet verwachten dat het op de laatste persoon klopt qua aanallen, maar zeggen dat het er 3 miljoen zouden zijn bijvoorbeeld is een zware misschatting.

Citaat:

Overigens reken ik S. niet tot een van deze groepen, maar weet ik dat ze die opmerking op die manier maakte om te shockeren, netzoals bepaalde mensen op religie tijdens vloeken-moet-verboden-worden topics godverdomme gaan roepen.
whatever, ze staat in mijn negeerlijst.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2005 @ 12:22 :
Eigenlijk moet het nog scherper worden gezegd. Mensen die de holocaust ontkennen zijn vrijwel zonder uitzondering gewoon neonazi's. Mensen die beweren dat er minder slachtoffers zijn gevallen dan zes miljoen hoeven niet per se neonazi's te zijn. Maar dan moeten ze wel met goede bronnen komen. En die zijn er, lijkt mij, heel moeilijk te vinden.
Hiermee ben ik het eens.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2005 @ 12:53 :
whatever, ze staat in mijn negeerlijst.
Mensen die een negeerlijst gebruiken zouden überhaupt niet meer mee moeten discussiëren op N&A.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-06-2005 @ 12:53 :

Het laatst officiele cijfer ligt net onder de 6 miljoen. Auryn haalde aan dat er meer namen zijn gevonden dat het aantal slachtoffers hoger zou maken. Yad Vashem is nog druk bezig om getuigenissen volledig te maken. [/B]
Ja dat bedoel ik. Het is helemaal niet uitgekauwd, en het aantal doden staat nog lang niet vast.

En sowieso, stel dat het een uitgekauwd onderwerp zou zijn, dan nog heeft twijfelen daaraan niets met anti-semitisme te maken (tenminste, ik zie de link niet).

Ik had laatst in de krant gelezen van 1 man, dat hij ten onrechte zei dat hij in een kamp had gezeten, om zodoende geld ofzo te krijgen. ( jij zal het wel beter weten, maar er wordt geld ofzo gegeven door Duitsland aan de overlevenden/nakomelingen). Dat is natuurlijk maar 1 man, maar toch.
Citaat:
Het zijn calculaties. Er is een X aantal joden in land Y, daarvan zijn er Z gedeporteerd en aantal A teruggekeerd. Hoeveel doden levert dat op? En ja, je kunt niet verwachten dat het op de laatste persoon klopt qua aanallen, maar zeggen dat het er 3 miljoen zouden zijn bijvoorbeeld is een zware misschatting.
Ok
Maar het zou beter zijn als alle Joden zo zouden antwoorden, denk ik. Zo was er laatst een jongen, die de jongerenleider van de IGMG was(grote Turkse Moslimorganisatie). Hij zei tijdens een intervieuw dat het aantal doden onder de Joden tijdens WO2 minder moet zijn geweest dan algemeen wordt aangenomen. En meteen werd er van alle kanten anti-semiet etc. geroepen, dat de grote leider van IGMG zich genoodzaakt voelde hem van zijn functie te ontbinden. Schandalig

Citaat:
whatever, ze staat in mijn negeerlijst
beetje kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-06-2005 @ 16:03 :
Mark Almighty Deze persoon staat op jouw negeerlijst. Klik hier om het bericht te lezen.

Moge de rest mij volgen, amen!

Nu sta ik bij het gehele moslimfront op de negeerlijst geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 16:04 :

Nu sta ik bij het gehele moslimfront op de negeerlijst geloof ik.
Als je zo doorgaat met "moslimfront"...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-06-2005 @ 16:09 :
Als je zo doorgaat met "moslimfront"...
Nee, sorry, jij bent zowat de enige die gewoon normaal blijft reageren en zich niet gek laat maken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 16:13 :
Nee, sorry, jij bent zowat de enige die gewoon normaal blijft reageren en zich niet gek laat maken.
Juh, ik heb geleerd het forum niet zo serieus meer te nemen. Zouden meerderen moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:44
Verwijderd
Vertel mij wat.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:40
juno
juno is offline
Dat we elkaar hier virtueel de hersens in kunnen slaan om controversiele onderwerpen is nu juist de charme van forummen. Als ik hier ook al politiek correct moet gaan wezen is de lol er snel af. Negeerlijst? Nee joh, zonde!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, dan kun je bijvoorbeeld beter op een ander forum gaan roddelen over de mensen die hier komen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 20:44 :
Ja, dan kun je bijvoorbeeld beter op een ander forum gaan roddelen over de mensen die hier komen.
Wat mis ik hier?
Oud 14-06-2005, 11:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
Er schijnen lijsten te zijn met namen van alle tijdens WO II vergaste joden. Als je die optelt kom je om en nabij de 6 miljoen uit. Hoe verklaren mensen die beweren dat er minder dan 6 miljoen joodse slachtoffers zijn dat? Zijn die lijsten dan aangedikt dooor joden zelf om zieliger te lijken? Sorry, maar in dat soort conspiracy theories geloof ik niet.
Oud 14-06-2005, 11:18
T_ID
T_ID is offline
"Die lijsten zijn nep, alleen maar om zielig te lijken!!1!"

Tja, holocaust ontkenners zijn over het algemeen niet echt sterk op gebieden als basischool-wiskunde, dus op zich is het niet verbazend.
Oud 14-06-2005, 11:23
juno
juno is offline
Omdat de nazi's hun Endlösungs-administratie zo netjes op orde hadden kon na de oorlog precies worden nagegaan wie er wanneer in welk Vernichtungs of Arbeitslager op welke wijze om het leven was gekomen.

En al waren het er geen 6 miljoen en "maar" 3 of 4 of 5. Maakt dat het minder erg?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 11:45
Gimme more beer
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-06-2005 @ 12:14 :
Er schijnen lijsten te zijn met namen van alle tijdens WO II vergaste joden. Als je die optelt kom je om en nabij de 6 miljoen uit. Hoe verklaren mensen die beweren dat er minder dan 6 miljoen joodse slachtoffers zijn dat? Zijn die lijsten dan aangedikt dooor joden zelf om zieliger te lijken? Sorry, maar in dat soort conspiracy theories geloof ik niet.
De lijsten opzich vind ik wel een beetje ongeloofwaardig. Ik kan me niet voorstellen dat de Duitsers zo'n perfecte administratie bij hebben gehouden als het daarom gaat. Ook vermisten zijn moeilijk te controleren als het om die aantallen gaat. Dus het zouden er goed minder kunnen zijn. Ook net zo goed meer, overigens.
Oud 14-06-2005, 11:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 12:45 :
De lijsten opzich vind ik wel een beetje ongeloofwaardig. Ik kan me niet voorstellen dat de Duitsers zo'n perfecte administratie bij hebben gehouden als het daarom gaat. Ook vermisten zijn moeilijk te controleren als het om die aantallen gaat. Dus het zouden er goed minder kunnen zijn. Ook net zo goed meer, overigens.
Hint:

10 januari 1941
- Nederland. Verordening 6/1941 van de rijkscommisaris betreffende de registratie van "alle personen van geheel of gedeeltelijk joodsen bloede"

en ik vind het logischer dat het aantal meer dan 6 miljoen is itt de holocaustbagatelisseerders en neonazis. I.v.m. onbekendheid van de persoon in kwestie (geen geregistreerde) of vanwege de mobiele gasvrachtwagens die vooral in het oosten gebruikt werden - en imo onlogisch is dat dit bijgehouden werd - laat staan dat de plaatselijke bevolking in het oosten zo dol op joden waren dat ze alles eraan deden om de namen en aantallen bekend te krijgen (uitzonderingen daargelaten).

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Feit blijft natuurlijk dat elke joodse slachtoffer er één teveel is. Hetzelfde geldt voor de slachtoffers van andere groepen die volgens de nazi's uitgeroeid moesten worden.
Oud 14-06-2005, 12:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-06-2005 @ 13:00 :
Feit blijft natuurlijk dat elke joodse slachtoffer er één teveel is. Hetzelfde geldt voor de slachtoffers van andere groepen die volgens de nazi's uitgeroeid moesten worden.
maar 1 joods slachtoffer maakt nog geen holocaust. En daarom is deze discussie er
Oud 14-06-2005, 12:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 14-06-2005 @ 12:23 :
En al waren het er geen 6 miljoen en "maar" 3 of 4 of 5. Maakt dat het minder erg?
idd, en daarom vind ik het dom dat men niet gewoon de discussie aangaat.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:40
Verwijderd
En daarom is het ook dom dat er een verbod moet komen op de onkenning hiervan. Dit is waar ik me een beetje aan stoor.

Overigens is dit een te gevoelig onderwerp (voor een forum zelfs, laat staan irl), zoals blijkt uit de reacties op mijn niet-gemeende post.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:42
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2005 @ 12:55 :
Hint:

10 januari 1941
- Nederland. Verordening 6/1941 van de rijkscommisaris betreffende de registratie van "alle personen van geheel of gedeeltelijk joodsen bloede"
Nederland was niet het enige land waar oorlog was.

Citaat:
en ik vind het logischer dat het aantal meer dan 6 miljoen is itt de holocaustbagatelisseerders en neonazis. I.v.m. onbekendheid van de persoon in kwestie (geen geregistreerde) of vanwege de mobiele gasvrachtwagens die vooral in het oosten gebruikt werden - en imo onlogisch is dat dit bijgehouden werd - laat staan dat de plaatselijke bevolking in het oosten zo dol op joden waren dat ze alles eraan deden om de namen en aantallen bekend te krijgen (uitzonderingen daargelaten).
Wat ik, met het oog op vermissing, wel vind pleiten voor een kleiner aantal, is het feit dat mensen vaak dubbel als vermist opgegeven zullen zijn. Dat kan meerdere redenen hebben, maar het gebeurde in het verleden erg vaak.
Oud 14-06-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-06-2005 @ 13:40 :
En daarom is het ook dom dat er een verbod moet komen op de onkenning hiervan. Dit is waar ik me een beetje aan stoor.

Overigens is dit een te gevoelig onderwerp (voor een forum zelfs, laat staan irl), zoals blijkt uit de reacties op mijn niet-gemeende post.
Ja, no shit. Jij begint ook meteen te vloeken en te tieren als iemand de Koran een smerig vodje noemt. Sommige dingen liggen bij sommige mensen nu eenmaal gevoeliger dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-06-2005 @ 12:14 :
http://www.planet.nl/planet/show/id=...6442/sc=9e6966
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 13:42 :
Nederland was niet het enige land waar oorlog was.

dat zeg ik toch ook niet

Citaat:

Wat ik, met het oog op vermissing, wel vind pleiten voor een kleiner aantal, is het feit dat mensen vaak dubbel als vermist opgegeven zullen zijn. Dat kan meerdere redenen hebben, maar het gebeurde in het verleden erg vaak.
en dat valt makkelijker te controleren dan onbekenden
Oud 14-06-2005, 16:00
Verwijderd
Wat een non-issue. Er gaat toch ook niemand discussiëren over hoe veel mensen er dood gegaan zijn aan de pest?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2005 @ 17:00 :
Wat een non-issue. Er gaat toch ook niemand discussiëren over hoe veel mensen er dood gegaan zijn aan de pest?
nouja, de pest was een ziekte.
Dit was domweg moord (en ziekte).
Oud 14-06-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2005 @ 17:01 :
nouja, de pest was een ziekte.
Dit was domweg moord (en ziekte).
Ok, Russische doden in WO2 dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren