Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Governor schreef op 10-06-2005 @ 13:58 :
Een nederlander het niet snel op dezelfde manier doen.
Die kiest daar weer andere manieren voor. En zo heeft iedere cultuur zijn eigen gebruiken.

@Kali: Een bruidsmeisje is niet hetzelfde als een getuige...vind ik dan iig, en ik dacht dat Andijvie 'alleen maar' de getuige is? Toen ik ging trouwen heb ik iid medebesloten wat de bruidskinderen (een jongentje van 4 en een meisje van 1,5) aantrokken, maar de getuigen hebben dat toch echt zelf uitgemaakt, daar zijn ze oud en wijs genoeg voor. Voor de bruidskinderen hebben we ongeveer een half jaar van te voren afspraken gemaakt over wat ze aantrokken, ruim op tijd dus. Wat ook wel handig is, zeker als je zo iets als bruid per se wilt beslissen (wat ik niet per se wilde, maar in het geval van Andijvies zus).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 14:05
Verwijderd
Mijn zus wilde ook niets voor mij uitzoeken, tenminste, zo heb ik dat nooit begrepen. Daarnaast was er dus weinig tijd om samen wat te gaan kopen.

'Goed kunnen eten' vind ik niet verhullend, mijn zus weet zelf wel wat dat is. Ze is nog nooit in een restaurant geweest waar de rekening voor één persoon boven de €30,- uit kwam, daarnaast is ze geen grote eter, dus zal ze dat maandag ook niet doen. Voor ze gaan eten, zien ze het bedrag, en dus kunnen ze met dat bedrag in hun achterhoofd de keuze maken. Dat komt echt wel goed.
Als ze niet uit eten willen, hoor ik dat maandag wel, en krijgen ze het geld gewoon.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 14:12
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-06-2005 @ 15:05 :
Geen grote eter, 30 Euro, zelf keuze
Naar wat voor restaurant ga je ze heen sturen dan? Ook naar een restaurant waar je per persoon niet boven de 30 Euro uitkomt of juist niet?
Oud 10-06-2005, 14:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 10-06-2005 @ 15:12 :
Naar wat voor restaurant ga je ze heen sturen dan? Ook naar een restaurant waar je per persoon niet boven de 30 Euro uitkomt of juist niet?
Kunnen ze zelf kiezen toch?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 10-06-2005 @ 15:12 :
Dat kunnen ze zelf kiezen, maar ik weet zeker dat 't geen probleem zal zijn. Waarschijnlijk willen ze het geld sowieso liever gewoon hebben, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 16:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Governor schreef op 10-06-2005 @ 12:51 :
Jij kunt niet inleven in de cultuur van love and peace.
Ik vind het een mooi iets dat "het trouwen" in die cultuur tenminste nog waarde heeft. Hier in nederland steld het geen ene ruk meer voor. Daar hebben ze tenminste nog wat voor de trouwerij en elkaar over.
Ik vind juist de bruiloft die love and peace beschrijft meer als een soort cadeautjesfeest overkomen. Alsof je je liefde afkoopt met wat geld. 'Hier, heb jij een mooie bruiloft, hebben we daar ook weer aan voldaan. Ben je ons nou niet ontzettend dankbaar?'
Ik snap wel dat het zo absoluut niet bedoeld is en dat men het zo ook helemaal niet opvat, maar net zoals ik (wij?) ons niet kunnen voorstellen hoe die bruiloft in de moslimse cultuur dan is, kunnen mensen uit die cultuur naar mijn mening zich ook niet voorstellen hoe dat in de westerse cultuur dan gaat.
En aangezien hij wel commentaar had op de westerse gang van zaken mogen wij toch ook best commentaar hebben op de islamitische manier van trouwen.
Oud 10-06-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 10-06-2005 @ 09:13 :
Ik begrijp je zus wat die vraag betreft wel.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit qua restaurants, maar hoe jij zegt ze "gaan er goed van kunnen eten" daar versta ik een Belgische Comme chez soi onder ... (daar kom je met 100€niet toe voor 2 personen).
Qua planning voor je zus qua reservaties en restaurant is die vraag dus niet gek. Je had beter een restaurant gereserveerd en met de eigenaar iets afgesproken en aan hem betaald zodanig dat zij niets aan te zeggen hadden in plaats van deze manier, om te voorkomen dat ze nog extra moeten betalen doordat ze iets stijlvols genomen hebben.
Nou ja voor 50 euro per persoon kun je echt wel goed eten. En ze krijgen vast nog wel meer enveloppen met geld, dus mochten ze nou écht heel duur uit eten willen, dan kunnen ze er zelf nog wel wat bij doen.

Als je ze naar een restaurant stuurt waar al vantevoren bepaald is wat ze zullen krijgen, dan moet je ontzettend goed weten wat ze graag willen eten. Daarom is het juist leuker als ze zelf iets uit kunnen kiezen (ik zou iig liever m'n eigen menu samenstellen ).
En het is ook wel belangrijk dat ze zelf een restaurant uitkiezen waar ze het fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:05
Cookie
Cookie is offline
Was vandaag toch?

Hoe was het?
Oud 13-06-2005, 18:38
Verwijderd
Vandaag was het voor de gemeente, woensdag wordt het veel formeler, dan dus voor de kerk.
In totaal waren er 5 gasten, waaronder dus twee getuigen (waaronder ik ).

Mijn zus was enorm vrolijk en blij Alles was écht erg leuk

We keken vandaag ook nog een videoband van een bruiloft volgens dezelfde traditie en in dezelfde kerk; veel gasten hadden witte jasjes aan of een witte rok; toen men dat zag, werd er meteen gezegd dat ik dus ook absoluut in het wit kon komen.
En over het geld is niemand begonnen; ze kozen voor geld 'zo' en dat geef ik lekker woensdag pas
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:46
Bloem
Bloem is offline
Fijn dat het zo gegaan is, kan je ook relaxter naar woensdag toe leven
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:14
bracelance
bracelance is offline
hurray!!! toch nog een goed einde... het is ook net een sprookje
Oud 13-06-2005, 19:20
Balance
Balance is offline
Gelukkig maar
Zeker dat van die kleren is fijn. Nu hoef je je tenminste niet bezwaard te voelen.
Oud 13-06-2005, 19:53
Loezzel
Loezzel is offline
Hihi.... alle zorgen dus voor niks!
Gelukkig maar!
Het zal woensdag vast en zeker een mooie dag worden, niet alleen voor het bruidspaar, ook voor jou!
Oud 16-06-2005, 21:18
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
En hoe ging het..?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 22:36
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 16-06-2005 @ 22:18 :
En hoe ging het..?
Dat staat hier net iets boven
Oud 16-06-2005, 22:49
Verwijderd
Gisteren was érg leuk Wel vond ik het een beetje gek dat mijn zus en haar man () tijdens het feest naderhand meestal 'vermist' waren; ze gingen telkens ergens achter zitten. Beetje jammer, want het feest was leuk, hebben ze veel van gemist. Zijn familie is echt super aardig, heel erg leuk
De ceremonie was ook erg mooi, geleid door de vader van de bruidegom (dat is een aartspriester ) en door nog een meneer. Veel symbolen, erg mooi.
't Was dus zeer geslaagd, geen gezeur ofzo En zoals verwacht kwamen er veel mensen in het wit - of íets wittigs.

Nu zijn ze op vakantie voor twee weken, naar Servië want daar hebben ze een huis (Of ja; daar heeft meneer de aartspriester een huis )
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 22:53
Jolt
Jolt is offline
Gelukkig is het fijn gegaan, druk om niks gemaakt dus
Oud 17-06-2005, 11:56
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-06-2005 @ 23:36 :
Dat staat hier net iets boven
Ik bedoelde dus woensdag (in de kerk)

@andijvie: gelukkig dat alles toch nog goed is afgelopen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:04
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-06-2005 @ 00:39 :

Ooit gehoord van vrijgevigheid uit vriendelijkheid/medeleven, of om blijk te geven van de waardering voor een bepaalde vriendschap?
beetje materiaalistisch vind je niet? je kan ook blijk van waardering/liefde/vriendschap geven met kleine dingen...je gaat toch geen geld lenen om een ander blij te maken!!! absurd!
Oud 18-06-2005, 19:43
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
ik zou gewoon haar zin doordrijven, het is tog haar dag??

kom op zeg, 1 x (dnek ik ) in haar leven trouwt ze, ent is maar 1 dag

lop op, laat een glimlach zien en enjoy your day (voor zover het nog kan dan )
Oud 19-06-2005, 12:22
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 18-06-2005 @ 20:43 :
ik zou gewoon haar zin doordrijven, het is tog haar dag??

kom op zeg, 1 x (dnek ik ) in haar leven trouwt ze, ent is maar 1 dag

lop op, laat een glimlach zien en enjoy your day (voor zover het nog kan dan )
Wat is dat toch met die spelling van tegenwoordig? Kan niemand dan nog standaard Nederlands?

En daarbij, als je de reactie boven je zou gelezen hebben, zou je weten dat het goed is afgelopen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:20
crook
crook is offline
ik zou dus niet naar de bruiloft gaan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-06-2005 @ 00:32 :
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag.

500 Euro is ook voor mij inmens veel geld. Maar voor een bruiloft van je kind vind ik dat weinig. Ik weet natuurlijk niet hoe breed die ouders het hebben, maar zelfs mijn ouders, die het niet breed hebben geven veel meer.
Het zou idd aan mijn cultuur kunnen liggen.

Het is idd heeeeeel laag dat ze bedelt bij haar ouders, maar ik vind het nog erger dat haar ouders het daarop laten aankomen, en dat ze met moeite 500 Euro lospeutert voor waarschijnlijk de leukste dag uit haar hele leven.
Dankje

Ik vind dat je 500 euro voor de bruiloft van je kind in perspectief moet zien. Als je ouders een BMW, een Porsche, een Ferrari en een landhuis in 't Gooi hebben, vind ik zeer zeker weinig. Maar als ze moeten leven van een klein salaris hoeft het wat mij betreft niet.
Buiten dat vind ik dat de bruiloft niet iets is wat de ouders per sé aangaat - als je hier in Nederland trouwt en je wilt een groot feest geven, dan moet je maar gewoon sparen en niet bij je ouders gaan zeuren die het eigenlijk niet kunnen missen. My God, ik zou het niet eens willen vragen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten