Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 15:56
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Frag0t schreef op 19-06-2005 @ 16:16 :
The Dillinger Escape Plan
Deze lui heb ik ook even gezien omdat een van mn maten ze wou zien, gelukkig was ik hier gauw weg, show geven kunnen ze wel maar iets maken wat op "muziek" lijkt totaal niet.
En dan de zanger zn gezeik over Papa Roach, kennelijk hebben ze een hekel aan muziek waar kwaliteit van zang inzit en melodie.. helaas.
ghehe...tja je hebt mensen die van echte muziek houden en mensen die houden van hapklare liedjes!

iets maken wat op muziek lijkt kunnen ze niet....omg......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 15:57
Unique Clone
Unique Clone is offline
Ik stond bij Rammstein trouwens vrij vooraan en het was echt een super gave show, ook speelden ze erg strak. Iemand die zegt dat ze slecht waren lult totaal uit zijn nek. Het is je ding of het is niet je ding. Slecht waren ze zeker niet!

Verder was de organisatie vrij goed (bekertjessysteem, gratis drinkwater, mongolenpodium met schaduw om in te zitten, prijzen vielen reuze mee, genoeg te doen en te kijken/luisteren... en zo kan ik nog wel even doorgaan) alleen ik vond het TE druk.
Oud 19-06-2005, 16:01
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
no.26 schreef op 19-06-2005 @ 16:56 :
ghehe...tja je hebt mensen die van echte muziek houden en mensen die houden van hapklare liedjes!

iets maken wat op muziek lijkt kunnen ze niet....omg......
Hapklare liedjes, vast, maak jij ze even. Het is niet technisch hoogstaand zoals Dillenger Escape Plan maar het klinkt wel beter. Ook op cd, en ik beweer niet dat ik Dillenger Esacape Plan niet goed vind want die vind ik (op cd) ook gaaf. Papa Roach speelde gewoon erg goed en hun nummers zijn ook goed. Geen negatief commentaar geven als je er gewoon niet van houd. Ik ben ook gek op Soulfly maar vond ze live ook wel tegenvallen, terwijl ze het wel kunnen. Ook de drummer van Chimaira vond ik minder goed dan verwacht. Terwijl ik hun beide platen origineel heb en ze met regelmaat met plezier luister. Je moet bands niet beoordelen vanwege het feit dat je ze niet leuk vind.
Oud 19-06-2005, 16:23
Unique Clone
Unique Clone is offline
Rammstein begon trouwens ook eerder, dus achteraf was het niet zo heel gek dat ze ook iets eerder weggingen.
Oud 19-06-2005, 16:44
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 17:01 :
Hapklare liedjes, vast, maak jij ze even. Het is niet technisch hoogstaand zoals Dillenger Escape Plan maar het klinkt wel beter. Ook op cd, en ik beweer niet dat ik Dillenger Esacape Plan niet goed vind want die vind ik (op cd) ook gaaf. Papa Roach speelde gewoon erg goed en hun nummers zijn ook goed. Geen negatief commentaar geven als je er gewoon niet van houd. Ik ben ook gek op Soulfly maar vond ze live ook wel tegenvallen, terwijl ze het wel kunnen. Ook de drummer van Chimaira vond ik minder goed dan verwacht. Terwijl ik hun beide platen origineel heb en ze met regelmaat met plezier luister. Je moet bands niet beoordelen vanwege het feit dat je ze niet leuk vind.
tja...volgens mij heb ik nooit gezegd dat papa roach niet goed is of wat dan ook, ik heb slechts gezegd dat papa roah nou eenmaal niet echt moeilijk luisterbare muziek is. nergens heb ik het gehad over de kwaliteit van hun muziek, het zit goed in elkaar, klinkt goed, goed geproduceerd.
Maar daarom vindt ik wel ruk, doe mij maar een band als TDEP die ook echt wat toe tevoegen hebben en met heel hun hart en ziel muziek maken en spelen!

maar ach ieder zo zijn mening!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:08
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
no.26 schreef op 19-06-2005 @ 17:44 :
tja...volgens mij heb ik nooit gezegd dat papa roach niet goed is of wat dan ook, ik heb slechts gezegd dat papa roah nou eenmaal niet echt moeilijk luisterbare muziek is. nergens heb ik het gehad over de kwaliteit van hun muziek, het zit goed in elkaar, klinkt goed, goed geproduceerd.
Maar daarom vindt ik wel ruk, doe mij maar een band als TDEP die ook echt wat toe tevoegen hebben en met heel hun hart en ziel muziek maken en spelen!

maar ach ieder zo zijn mening!
Je beweert dus dat Papa Roach niks toe te voegen heeft met hun muziek?
Oud 19-06-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 18:08 :
Je beweert dus dat Papa Roach niks toe te voegen heeft met hun muziek?
nou dat klopt toch?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:42
no.26
no.26 is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 19-06-2005 @ 18:30 :
nou dat klopt toch?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:44
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 19-06-2005 @ 18:30 :
nou dat klopt toch?
Voor geen meter. Wat heeft Dillenger dan toe te voegen? Dillenger Escape Plan blijft experimentaal gefrustreerde metal, die nummers die ze spelen zijn niet eens echt nummers te noemen. Een band hoeft trouwens niet eens echt iets toe te voegen. Het gaat toch om de muziek, niet om allerlei boodschappen die ze meebrengen of iets ongewoons zoals bij DEP die een eigen stijl hebben. Papa Roach is gewoon een gave live band. En of je het ermee eens bent of niet, ze speelden goed. Dat zou DEP vast ook wel gedaan hebben volgens de aanhangers.
Oud 19-06-2005, 18:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 18:44 :
Voor geen meter. Wat heeft Dillenger dan toe te voegen?
Citaat:
Dillenger Escape Plan blijft experimentaal gefrustreerde metal, die nummers die ze spelen zijn niet eens echt nummers te noemen
tja, als je iets vraagt niet zelf al antwoord geven hoor
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Frag0t schreef op 19-06-2005 @ 16:16 En dan de zanger zn gezeik over Papa Roach, kennelijk hebben ze een hekel aan muziek waar kwaliteit van zang inzit en melodie.. helaas.
(K)
Oud 19-06-2005, 18:32
Carn
Carn is offline
Dillinger stampt over alles heen, kwalitatief čn muzikaal gezien.
Oud 19-06-2005, 18:34
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Carn schreef op 19-06-2005 @ 19:32 :
AMEN!

al zijn bands als the number twelve looks like you of daughters ook wel heeeeeeeeeeeeel erg goed
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:35
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Het is maar wat je muzikaal noemt, sommige nummers vind ik geen flikker aan. Het is een bal ongecontroleerde herrie en sommige nummers zijn wel gaaf. Vooral op de nieuwe cd geldt dat laatste. Bij Papa Roach zijn duidelijk de melodielijnen te horen, bij elk nummer.
Oud 19-06-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Voor geen meter. Wat heeft Dillenger dan toe te voegen? Dillenger Escape Plan blijft experimentaal gefrustreerde metal, die nummers die ze spelen zijn niet eens echt nummers te noemen. Een band hoeft trouwens niet eens echt iets toe te voegen. Het gaat toch om de muziek, niet om allerlei boodschappen die ze meebrengen of iets ongewoons zoals bij DEP die een eigen stijl hebben. Papa Roach is gewoon een gave live band. En of je het ermee eens bent of niet, ze speelden goed. Dat zou DEP vast ook wel gedaan hebben volgens de aanhangers.
ik hou overigens ook niet van dep, baggerzooi
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:39
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 19:35 :
Het is maar wat je muzikaal noemt, sommige nummers vind ik geen flikker aan. Het is een bal ongecontroleerde herrie en sommige nummers zijn wel gaaf. Vooral op de nieuwe cd geldt dat laatste. Bij Papa Roach zijn duidelijk de melodielijnen te horen, bij elk nummer.
ja mag het best een bakherrie vinden en het kutmuziek vinden, maar jij zit de hele tijd te zeuren dat hun muziek nergens opslaat en ongecontroleerde herrie is......je zou echt eens wat meer muziek ECHT moeten gaan luisteren, en misschien zelf wat muziek lesjes nemen, dan kom je er wel achter hoe "ongecontroleerd" het is...pffff jonguhjonguh

en de vergelijking papa roach en TDEP laten we daar aub mee op houden!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:40
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Ik schat Meshuggah toch nog wat hoger in
Oud 19-06-2005, 18:42
bindmiddel
bindmiddel is offline
Waarom zit iedereen hier mekaars mening op te dringen, wat je van een band vind is toch doordrenkt van de persoonlijke voorkeuren, heb nog niks objectiefs gelezen man.
Het is geen zeik andermans favo's af topic......
Oud 19-06-2005, 18:43
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
no.26 schreef op 19-06-2005 @ 19:39 :
ja mag het best een bakherrie vinden en het kutmuziek vinden, maar jij zit de hele tijd te zeuren dat hun muziek nergens opslaat en ongecontroleerde herrie is......je zou echt eens wat meer muziek ECHT moeten gaan luisteren, en misschien zelf wat muziek lesjes nemen, dan kom je er wel achter hoe "ongecontroleerd" het is...pffff jonguhjonguh

en de vergelijking papa roach en TDEP laten we daar aub mee op houden!
Ik zeg toch zelf dat ik een aantal nummers wel dig, maar de helft (vooral het oudere werk en zoveel stukken in nummers) zijn hardstikke vreemd.
Oud 19-06-2005, 18:43
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 19-06-2005 @ 19:40 :
Ik ook.
Oud 19-06-2005, 18:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 19-06-2005 @ 19:40 :
qua technisch niveau valt daar redelijk over te soebatten..
Oud 19-06-2005, 18:47
Unique Clone
Unique Clone is offline
Waarom moet het nou allemaal zo technisch mogelijk...
Oud 19-06-2005, 18:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 19:47 :
Waarom moet het nou allemaal zo technisch mogelijk...
helemaal niet, maar DEP is een potje strakheid op een niveau waar je u tegen zegt. Als je het niet mooi vind dan moet je er gewoon geen oordeel over hebben. Want als het complexer is dan een 4/4 en je kan het niet volgen zegt dat meer over de luisteraar dan over de muzikant.
Oud 19-06-2005, 18:55
no.26
no.26 is offline
Citaat:
Carn schreef op 19-06-2005 @ 19:48 :
helemaal niet, maar DEP is een potje strakheid op een niveau waar je u tegen zegt. Als je het niet mooi vind dan moet je er gewoon geen oordeel over hebben. Want als het complexer is dan een 4/4 en je kan het niet volgen zegt dat meer over de luisteraar dan over de muzikant.
nogmaals AMEN!...poeh..blijf bezig!

en nu ist afgelopen!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:00
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 19:35 :
Bij Papa Roach zijn duidelijk de melodielijnen te horen, bij elk nummer.
Bij de backstreetboys ook
Oud 19-06-2005, 19:15
Frag0t
Frag0t is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 19-06-2005 @ 20:00 :
Bij de backstreetboys ook
Kut op

van TDEP horen we over een jaartje of 2 niks meer van (gelukkig).
Oud 19-06-2005, 19:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Dep op cd is cewl, maar wat ze zo geniaal maakt is dat ze het live kunnen spelen op de manier hoe ze het doen, als je maar extreem lang in een studie zit zijn er meer mensen die een plaat als Miss Machine kunnen maken, maar hoe hun die muziek live beter laten klinken dan op plaat maakt ze naar mijn mening de shizzel

maar iemand ook nog iets te melden over fields of rock?
of dit festival toekomst heeft bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Frag0t schreef op 19-06-2005 @ 20:15 :
haha, ik vond die discussie hierboven soms een beetje te pro dep, maar deze opmerking laat wel zien dat je niet veel snapt van impact en vernieuwing
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:21
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Kut op

Wat ben een schattig naief kereltje ben jij zeg. Nu nog inhoudelijk ingaan op mijn posts
Oud 19-06-2005, 19:22
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 20:19 :
Voor mij in ieder geval niet. Ik vond het veel te massaal en de sfeer was ook niet om over naar huis te schrijven.
Oud 19-06-2005, 19:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kut op

idd, ze bestaan immers ook pas sinds 96 ofzo
Oud 19-06-2005, 19:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 19-06-2005 @ 20:22 :
Voor mij in ieder geval niet. Ik vond het veel te massaal en de sfeer was ook niet om over naar huis te schrijven.
idd, van de sfeer moeten ze het niet hebben
ben benieuwd of ze volgend jaar weer een line up kunnen bezorgen zoals deze(qua afwisseling zeer indrukwekkend)
en ik blijf het vreemd vinden dat dit festival staat of valt bij die ene band die graag wil toeren in nederland(vorige keer metallica en nu rammstein)
volgens mij is het verstandiger iets jaarlijks te doen dan elke keer als het uitkomt iets tot stand te brengen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kut op

Nee, maar de klassiekers Papa Roach worden over twintig jaar nog gedraaid en door iedere echte metalfan meegezongen.
Oud 19-06-2005, 19:46
Unique Clone
Unique Clone is offline
Van mij mag het volgend jaar weer, maar dan iets minder masaal, dit was echt TE druk en DAT verpest de sfeer. Ik niet eens fatsoenlijk een podium bereiken zonder aan 1 stuk door te kunnen lopen. Laat staan iemand terug vinden. De sfeer zat hem met name in het voorste vak van poduim A en B. Maar het was zelfs zo druk dat ik het bezoeken van de winkeltjes maar had overgeslagen. Ik zag er dan zelfs ook tegenop om in de rij te gaan staan om wat te drinken te gaan halen. Ook vind ik dat ze niet meer dan 3 podiums neer moeten zetten. Anders is de kans dat er voor een individu meer goede bands tegelijk spelen te groot en dat is jammer. Zo mis je toch wat van de dag. Het weer was in ieder geval goed dus dat was dik in orde.
Oud 19-06-2005, 19:47
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-06-2005 @ 20:45 :
Nee, maar de klassiekers Papa Roach worden over twintig jaar nog gedraaid en door iedere echte metalfan meegezongen.
Klopt, DEP heeft een nog beperkter publiek want het is minder toegankelijk.
Oud 19-06-2005, 19:47
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 20:19 :

Nou ik moet zeggen dat ik het goed georganiseerd vond. In ieder geval beter dan in 2003. De wachttijden bij de munten en de vreet tenten waren niet té lang. Alleen had er nog een extra biertent moeten staan.
Oud 19-06-2005, 19:49
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 19-06-2005 @ 20:47 :
Nou ik moet zeggen dat ik het goed georganiseerd vond. In ieder geval beter dan in 2003. De wachttijden bij de munten en de vreet tenten waren niet té lang. Alleen had er nog een extra biertent moeten staan.
Inderdaad, de eettenten vielen mee maar waar je je drinken kon halen was een minder pretje.
Oud 19-06-2005, 19:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 20:46 :
Ook vind ik dat ze niet meer dan 3 podiums neer moeten zetten. Anders is de kans dat er voor een individu meer goede bands tegelijk spelen te groot en dat is jammer. Zo mis je toch wat van de dag.
idd, het is gewoon te gay voor woorden dat ik motörhead heb moeten missen.

moet zeggen dat de sfeer in de tent het beste was, kwam misschien ook wel omdat het gewoon minder druk was en je gewoon lekker heen en weer kon lopen, i.p.v. een tijd van tevoren in een vak te moeten staan

wel blijft het schirtjes en andere band merch het best geregeld op groezrock, snap niet dat andere festivals dat niet overnemen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 20:49 :
Inderdaad, de eettenten vielen mee maar waar je je drinken kon halen was een minder pretje.
hoe geil was die thai
wel lachen waren die dorrito dudes, waren de enige in het wit en de enige negers, ze vielen in ieder geval op
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:53
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 20:30 :

en ik blijf het vreemd vinden dat dit festival staat of valt bij die ene band die graag wil toeren in nederland(vorige keer metallica en nu rammstein)
volgens mij is het verstandiger iets jaarlijks te doen dan elke keer als het uitkomt iets tot stand te brengen
Vergis je niet, Fields Of Rock 2003 had bijna Dynamo Open Air 2003 geheten. Ozzfest 2002 was ook alleen maar Ozzfest 2002 vanwege financiele injecties. Het Goffertpark blijft een ideale plaats om veel mensen in kwijt te kunnen, voor eendaagse evenementen, zonder het campinggezeik, althans zo ervaren organisaties als mojo etc. dat. Het voordeel wat mojo nu heeft,
is een sterke merknaam, omdat 'men' nu ook Fields Of Rock voor een sterk festival vindt staan.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:54
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 20:52 :
idd, het is gewoon te gay voor woorden dat ik motörhead heb moeten missen.

moet zeggen dat de sfeer in de tent het beste was, kwam misschien ook wel omdat het gewoon minder druk was en je gewoon lekker heen en weer kon lopen, i.p.v. een tijd van tevoren in een vak te moeten staan

wel blijft het schirtjes en andere band merch het best geregeld op groezrock, snap niet dat andere festivals dat niet overnemen
Hoe bedoel je de regeling bij groezrock?
Oud 19-06-2005, 19:58
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:

The Dillinger Escape Plan
Deze lui heb ik ook even gezien omdat een van mn maten ze wou zien, gelukkig was ik hier gauw weg, show geven kunnen ze wel maar iets maken wat op "muziek" lijkt totaal niet.
En dan de zanger zn gezeik over Papa Roach, kennelijk hebben ze een hekel aan muziek waar kwaliteit van zang inzit en melodie.. helaas.
sukkel
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 19-06-2005 @ 20:53 :
Vergis je niet, Fields Of Rock 2003 had bijna Dynamo Open Air 2003 geheten. Ozzfest 2002 was ook alleen maar Ozzfest 2002 vanwege financiele injecties. Het Goffertpark blijft een ideale plaats om veel mensen in kwijt te kunnen, voor eendaagse evenementen, zonder het campinggezeik, althans zo ervaren organisaties als mojo etc. dat. Het voordeel wat mojo nu heeft,
is een sterke merknaam, omdat 'men' nu ook Fields Of Rock voor een sterk festival vindt staan.
maar dan blijft de vraag, moet je het alleen houden als je een 'echt' grote naam kunt krijgen, of moet je het elk jaar houden, ook als je niet die ene grote naam kunt krijgen??
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:03
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
het is zo fucking ironisch dat je zelfs in een klein onderbewustzijn weet dat je gewoon loopt te lullen als een domme arbeider.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 20:54 :
een heel groot plastic huis waar alle bands en wat markt mensjes een plekje hebben.

zo kun je i.p.v. alleen maar t-shirts ook andere dingen van een band kopen en de prijsen zijn er een stuk lager
zo had ik op groez een MLiW shirt voor 10 euro, en volgens mij is dat al het bedrag wat fields op de bestaande prijs van een t-shirt legt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:13
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 21:03 :
maar dan blijft de vraag, moet je het alleen houden als je een 'echt' grote naam kunt krijgen, of moet je het elk jaar houden, ook als je niet die ene grote naam kunt krijgen??
Dan komt het er ookwel, maar dan zal het festival de naam Dynamo dragen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
*knip alles*
Suckle

Laat die r maar weg...
Oud 19-06-2005, 20:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 19-06-2005 @ 20:54 :
je m00der.

Gewoon 1 grote "markt" waar alle merch en cds te halen zijn
Oud 19-06-2005, 20:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 21:03 :
Ik vond dit jaar ook niet dat er grote namen stonden. Bijzonder dat er zoveel mensen gingen...
Oud 19-06-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 19-06-2005 @ 21:07 :
een heel groot plastic huis waar alle bands en wat markt mensjes een plekje hebben.

zo kun je i.p.v. alleen maar t-shirts ook andere dingen van een band kopen en de prijsen zijn er een stuk lager
zo had ik op groez een MLiW shirt voor 10 euro, en volgens mij is dat al het bedrag wat fields op de bestaande prijs van een t-shirt legt
dat is wel bter, moeten ze overal doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten