Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 19:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2005 @ 20:14 :
ze zijn eigenlijk bedacht door vrouwen in de jaren 50 geloof ik maar het slaat idd nergens op
als je er van uit gaat dat een gezonde taillemaat 68-80 cm is, en dat dit bij maat 38-42 hoort, is alles tussen 86-68-96 en 97-80-104 "normaal" als je uitgaat van de wehkamp matentabel.

Heb je je heupomtrek trouwens niet scheef gemeten, Chloe Siere? Je ziet er in je fotoboek niet uit alsof je heupomtrek 99 cm is namelijk op die dansfoto tenminste, op de rest zijn je heupen niet zichtbaar.
Hmz nee ik vind ook niet dat ik brede heupen heb Maar ik heb wel een wat grotere kont vind ik. Komt denk ik dan daardoor?

Maar dus volgens de wehkamp heb ik een te kleine borstomtrek? Tss Ook een te kleine taille overigens
Oud 17-07-2005, 19:25
Verwijderd
die taillemaat geeft het voedingscentrum aan, welke borstomtrek etc daar bij hoort komt van de wehkamptabel En ja het is een tabelletje dat wat algemeenheden geeft, dus het heeft niet voor iedereen een antwoord.
Oud 17-07-2005, 19:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens wehkamp moet ik maat 40 hebben. Maar dat heb ik helemaal niet Ik heb maat 38 en soms zelfs 36
Oud 17-07-2005, 19:35
Verwijderd
de 80 en 66 horen toch ook bij 36?
alleen die 99, maar ik kan me nog altijd nauwelijks voorstellen dat je die goed hebt gemeten
Oud 17-07-2005, 19:35
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 20:30 :
Volgens wehkamp moet ik maat 40 hebben. Maar dat heb ik helemaal niet Ik heb maat 38 en soms zelfs 36
dat is wel gek, misschien heb je het dan verkeerd gemeten. Ik heb 92/77/98 en ik heb maat 40. Van mijn taille moet nog heel wat af wil ik de 60 halen Is al wel 5 cm af trouwens
Oud 17-07-2005, 19:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2005 @ 20:35 :
de 80 en 66 horen toch ook bij 36?
alleen die 99, maar ik kan me nog altijd nauwelijks voorstellen dat je die goed hebt gemeten
het zou natuurlijk wel kunnen en zo enorm zijn haar heupen dan niet eens. Ik keek toevallig laatst naar een programma american next topmodel, en daar was een model in spe en die had ook heupen van 99cm en voor de rest heel slank( dun zelfs ).
Oud 17-07-2005, 19:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-07-2005 @ 20:38 :
het zou natuurlijk wel kunnen en zo enorm zijn haar heupen dan niet eens. Ik keek toevallig laatst naar een programma american next topmodel, en daar was een model in spe en die had ook heupen van 99cm en voor de rest heel slank( dun zelfs ).
Ja inderdaad. Dat was me ook niet eens opgevallen.

Maar ik heb nog eens gemeten en t klopt volgens mij wel... Wel zit mn kont wat laag volgens mij. Het dikste van mn kont zit ook bij het breedste van mn heupen zeg maar. Ik heb nog nooit een broek in maat 40 hoeven kopen!
Oud 17-07-2005, 19:44
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 20:41 :
Ja inderdaad. Dat was me ook niet eens opgevallen.

Maar ik heb nog eens gemeten en t klopt volgens mij wel... Wel zit mn kont wat laag volgens mij. Het dikste van mn kont zit ook bij het breedste van mn heupen zeg maar. Ik heb nog nooit een broek in maat 40 hoeven kopen!
dan hoef je je toch ook niet druk te maken als je die gewone maten past en hij is vast niet enorm anders had je hem al veel eerder opgemeten .

Zo'n enorme kont zul je sowieso niet hebben want die van mezelf vind ik niet eens enorm en dat is 1 van de weinige dingen van mezelf die ik niet te dik vind
Oud 17-07-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
@Chloe Sierre: Raar. Mijn heupomvang is iets van 105cm ofzo, en ik heb dan ook enorm brede heupen. Ik moet dan ook vaak grote broeken ervoor kopen, nadeel is dat ze dan bij m'n buik veel te ruim zijn
Oud 17-07-2005, 19:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-07-2005 @ 20:48 :
@Chloe Sierre: Raar. Mijn heupomvang is iets van 105cm ofzo, en ik heb dan ook enorm brede heupen. Ik moet dan ook vaak grote broeken ervoor kopen, nadeel is dat ze dan bij m'n buik veel te ruim zijn
Dat heb ik ook wel ja, dat broeken bij mn buik te ruim zijn Dat is wel irritant. Maar ja, ik heb wel aardig wat kont hoor. Maar echt lelijk vind ik t niet Mijn vriend ook niet overigens
Oud 17-07-2005, 20:50
Verwijderd
ik heb ook "brede'' heupen
en als ik dan een broek koop zit het bij mij benen en buik ook te los
Oud 17-07-2005, 22:10
Verwijderd
Ik meld me ook bij de brede heupen club!

Ik heb 't zelfde probleem, broeken zitten altijd te los bij mijn buik.
Oud 17-07-2005, 22:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
wow, ik ben zo emotioneel instabiel vandaag (kben ook pas net ongesteld...maybe daardoor), maar ik heb dus besloten om deze vakantie echt streng te zijn... is me heel de week sinds ik terug ben van vakantie gelukt, maar vandaag zijn we dus bij familie op bezoek geweest. 's Ochtends gesport, daarna kon ik niks meer eten want mijn familie wilde niet op me wachten, dus een aantal uur niks gegeten (niet gewend -> veeeeel honger), ik stierf dus van de honger bij de familie... ze hadden niks gezonds in huis. Dus ik heb iets van 3 kaaskoekjes en 4 chocoladekoekjes gegeten (grote!!) echt erg... Daarna gingen we normaal eten en het was zo lekker dat ik zeker wel 2 grote porties op heb... Kom ik thuis, mag ik niet joggen (te donker) en de sportschool is gesloten.... ik freak dus, en heb de helft uitgekotst... de andere helft heb ik maar laten zitten want ja ik wil mezelf niet teveel pushen anders poppen mijn ogen weer. maar ja... sorry voor dit zeikverhaal ik ben gewoon echt ff gefrustreerd!! zo even in mijn kamer een paar lompe oefeningen doen dan aangezien ik nie tnaar buiten mag... khaat familiebezoekjes....
Oud 17-07-2005, 22:59
Mara
Mara is offline
@ikkeleerlinge: Je bent steeds verder aan 't doorslaan. Wij zeiden 't maanden geleden al, je wilde niet luisteren, en zie waar je nu belandt bent. Je kotst dingen uit.
Oud 17-07-2005, 23:15
Kimisa
Kimisa is offline
Ik had daarnet ook mijn heupen gemeten en ik kwam uit op 85. Kan dat wel kloppen, of heb ik gewoon geen heup? Ik wil ook brede heupen.
Oud 18-07-2005, 00:37
Verwijderd
ik op 87 moet nog wel wat vet af haha

ik durf niet meer op de weegschaal te staan
Oud 18-07-2005, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 18-07-2005 @ 00:15 :
Ik wil ook brede heupen.
Geloof me: dat wil je niet.
Oud 18-07-2005, 07:01
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-07-2005 @ 18:54 :
Nee, nog niet. Dokter zei dat ik eerst de strip van deze pil af moest maken (dacht ik zelf ook al) en ik was er nog geen week mee bezig. Die dus nog even afmaken, stopweek, en dan begin ik ermee
Dat moet ook idd, als je wilt dat ie veilig blijft ed...en anders zal het ook wel beter zijn idd...

Maten zijn bij mij 90-82-93 (valt op zich wel mee qua maat, die heupen...maar 93 is al vervelend breed met broeken ed - al zijn het bij mij ook meer m'n bovenbenen (om allebei tegelijk heen: 108) die (véél) te breed zijn) en dat terwijl ik toch best een taille heb ed...'t is niet ideaal, maar goed, dat is wel meer niet. Ik ben opzich best tevreden met m'n gewicht op dit moment (al mag er nog wel wat af natuurlijk ), niet 100% tevreden met m'n bouw, maar goed, daar veranderen je toch weinig aan...

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 07:04.
Oud 18-07-2005, 12:04
Verwijderd
Ik ben niet echt nieuw hier maar wil (alweer/nog steeds) afvallen.
Ik ben 1.75 lang en weeg nu 77 kilo ongeveer. Ik heb dus een bmi van 25.14. Iets te zwaar dus.
Ik wil graag tussen de 65 en 70 kilo wegen.

Op een normale dag eet ik gewoon 2 boterhammen als ontbijt, 3 boterhammen s'middags, een kopje soep als ik terugkom van school en dan een normale portie avondeten. Verder drink ik 3 glazen melk per dag, 2 glazen sap, een liter thee en een liter water s'avonds.
Er is alleen 1 probleem, ik leef van de uitzonderingen. Als ik honger heb of ik ben bij vrienden probeer ik wel gezond te eten maar het komt iets te vaak op de mac donalds neer.
Daarnaast beweeg ik vrij weinig. Wel gewoon het minimale maar geen sport oid.(en het ziet er ook niet naar uit dat ik binnekort kan gaan sporten ivm verhuizing over een half jaar, hoewel ik wel natuurlijk gewoon wat meer kan bewegen)

Ik denk dat ik de komende tijd gewoon ga proberen hoeveel ik nu eet vol te houden en niet meer dan dat.
Alleen ik ga morgen op vakantie en ik vraag me echt af hoe ik het daar ga volhouden.
Oud 18-07-2005, 12:09
Verwijderd
Als je het echt wilt, dan kan je het gezonder eten en dat volhouden. En wat meer bewegen, kan ook nooit kwaad, dat hoeft idd geen sporten te zijn, maar een keer de fiets pakken ipv de bus of een paar haltes eerder uitstappen en verder naar huis/school lopen of een stuk gaan wandelen of fietsen ofzo. En op vakantie misschien wel veel zwemmen. En misschien je omgeving vertellen dat je wat af probeert te vallen en vragen om je niet te vaak wat lekkers aan te bieden ed, scheelt vaak ook weer. Succes iig!
Oud 18-07-2005, 12:46
Verwijderd
Kom je veel aan als je stopt met roken?
Oud 18-07-2005, 12:50
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 18-07-2005 @ 13:46 :
Kom je veel aan als je stopt met roken?
dat ligt eraan, je komt niks aan van het stoppen met roken zelf. Het is alleen zo dat stoppers dan snel naar het eten grijpen omdat ze wat om handen willen hebben en daarvan komen ze aan... meer eten.
Oud 18-07-2005, 12:56
Verwijderd
oke bedankt
Oud 18-07-2005, 12:58
Bloem
Bloem is offline
En door roken versnelt je stofwisseling dacht ik, dus die vertraagd misschien een beetje als je stopt.
Oud 18-07-2005, 13:12
Verwijderd
dus je komt er wel door aan?
Oud 18-07-2005, 13:16
Bloem
Bloem is offline
Weet ik niet, als je je stofwisseling gewoon op peil houdt hoeft dat niet, denk ik.
Oud 18-07-2005, 13:18
Verwijderd
niet te veel gaan eten bedoel je?
Oud 18-07-2005, 13:55
Mara
Mara is offline
Roken stimuleert wel iets met vet ofzo, voor 't hele verhaal moet je even zoeken 't is hier wel 's neergeplant.

Ik heb vanochtend aeronetics, een combinatie van aerobics en callanetics, gedaan. Nou, ik was iig wakker daarna Jeetje, wat is dat inspannend zeg.
Oud 18-07-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-07-2005 @ 14:55 :
Roken stimuleert wel iets met vet ofzo, voor 't hele verhaal moet je even zoeken 't is hier wel 's neergeplant.

Ik heb vanochtend aeronetics, een combinatie van aerobics en callanetics, gedaan. Nou, ik was iig wakker daarna Jeetje, wat is dat inspannend zeg.

callanetics , nog nooit van gehoord..
Oud 18-07-2005, 14:06
Mara
Mara is offline
Ik wel van gehoord, geen idee wat 't is

Ohja, bij valtaf staat nu ook je KEV verhouding
Oud 18-07-2005, 16:18
Verwijderd
ja wat

ff kijken
Oud 18-07-2005, 18:18
druiveke
druiveke is offline
wat nemen jullie mee op voor tijdens de middag op school/werk

liefst niets te vet
Oud 18-07-2005, 18:18
Verwijderd
't zelfde als dat ik thuis eet: twee tot vier boterhammen met beleg. (Goed beleg is al tig keer genoemd in de afgelopen topics, ff zoeken dus als je dat wilt weten. )
Oud 18-07-2005, 22:56
Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2005 @ 07:44 :
Geloof me: dat wil je niet.
Ik had verkeerd gemeten, net boven mijn bekken, mijn heupomvang is eigenlijk 92 cm. Ik vond het ook al erg weinig. Ik vind het gewoon vrouwelijker en mooier, wat bredere heupen. Opzich zijn mijn heupen wel goed maar ik heb niet echt een taille (78) dus dan is het een beetje rechtachtig.

Ik neem naar mijn werk meestal 3 boterhammen mee, volkoren, en s' ochtends 2. Met jam (dat light gedoe).
Oud 18-07-2005, 23:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-07-2005 @ 23:28 :
verhaal
Oud 19-07-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 18-07-2005 @ 23:56 :
Ik had verkeerd gemeten, net boven mijn bekken, mijn heupomvang is eigenlijk 92 cm. Ik vond het ook al erg weinig. Ik vind het gewoon vrouwelijker en mooier, wat bredere heupen. Opzich zijn mijn heupen wel goed maar ik heb niet echt een taille (78) dus dan is het een beetje rechtachtig.
Bij mij is het 93-82...toch vreemd dat ik dan wel een taille heb.
Oud 19-07-2005, 11:54
Mara
Mara is offline
Bij mij is 't breedste deel iets van 104-105cm, m'n taille is iets van 70cm. Groot verschil, ja.
Oud 19-07-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-07-2005 @ 12:54 :
Bij mij is 't breedste deel iets van 104-105cm, m'n taille is iets van 70cm. Groot verschil, ja.
Bij mij is het breedste deel niet bij mijn heupen, mijn heupen zijn 'maar' 93 cm, het breedste deel (mijn bovenbenen dus) is 108...

(En als jou taille maar 70cm is, dan heb je echt een hele slanke taille. )
Oud 19-07-2005, 13:36
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-07-2005 @ 14:55 :
Enig idee wanneer of een bron ofzo? Want ik kan het niet vinden...

Ik ben nu ziek dus drink vooral enorm veel versgeperste sapjes en brandnetelthee, maar eet daarbij ook gewoon. Ik dacht dat ik doordat ik de afgelopen maanden stukken gezonder ben gaan eten en vitaminepillen slikte meer weerstand had maar toch ben ik flink verkouden geworden van een week festival (waar door droogte enorm veel stof was, dat wel...).

Wat eten betreft gaat het allemaal goed, probeer veel nieuwe dingen uit en kan eigenlijk al niet meer zonder fruit en groente. Ik lees er nu ook meer over en ja, dat doet wel goed... Ik kom niet aan en val niet af maar dat is ook totaal niet nodig.

Kortom, het gaat goed op mijn ziekzijn na.
Oud 19-07-2005, 15:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2005 @ 13:41 :
Bij mij is het breedste deel niet bij mijn heupen, mijn heupen zijn 'maar' 93 cm, het breedste deel (mijn bovenbenen dus) is 108...

(En als jou taille maar 70cm is, dan heb je echt een hele slanke taille. )
Volgens mij moet je je heupen toch ook om het breedste deel meten, over je kont, en dus een stukje over je bovenbenen heen?
Oud 19-07-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 19-07-2005 @ 16:41 :
Volgens mij moet je je heupen toch ook om het breedste deel meten, over je kont, en dus een stukje over je bovenbenen heen?
Bij je kont zitten je heupen toch niet meer...? Ik meet mijn heupen iig altijd bij die botten die daar uitsteken (bij mij iig ).
Oud 19-07-2005, 16:05
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2005 @ 16:54 :
Bij je kont zitten je heupen toch niet meer...? Ik meet mijn heupen iig altijd bij die botten die daar uitsteken (bij mij iig ).
ja maar volgens mij bedoelen ze wel het dikste gedeelte met "heupen". als je ook ziet als het gemeten word bij mensen is het altijd over de kont heen. Die hele zijkant zijn je heupen, niet alleen die botten.
Oud 19-07-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 19-07-2005 @ 17:05 :
ja maar volgens mij bedoelen ze wel het dikste gedeelte met "heupen". als je ook ziet als het gemeten word bij mensen is het altijd over de kont heen. Die hele zijkant zijn je heupen, niet alleen die botten.
Nee, oké, maar je kont zit toch wel een stuk lager...dat is al zo wat je benen (bij wijze van spreke dan).
Oud 19-07-2005, 16:26
sheepdog
sheepdog is offline
Ik wil toch weer eens op valtaf invullen wat ik zoal eet, dus dat ga ik nu doen. Maar aangezien ik vandaag veel sapjes heb gedronken weet ik niet precies hoe. Ik heb in totaal 3 grapefruits en 6 sinaasappels geperst. Moet ik die dan als sap tellen of als echt fruit?
Oud 19-07-2005, 16:29
Verwijderd
Staat er geen vers sap tussen?
Oud 19-07-2005, 16:34
sheepdog
sheepdog is offline
Ah jawel, dan zal ik dat doen.
Oud 19-07-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2005 @ 16:54 :
Volgensmij is je heupbreedte over het dikste gedeelte gemeten, dus eigenlijk ónder je heupen en over je kont. Bij mij scheelt het 6 a 8 cm tussen mijn heupen (bij de heupbotten) en mijn kont/bovenbenen. Maar goed, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd waar je het écht moet meten en aan wie je zoiets kunt vragen of waar je zoiets kunt lezen.

Trouwens om nog even aan te tonen dat iemand met heupen van 98 cm geen brede heupen of dikke kont hoeft te hebben: [link] De 1e twee modellen, Marissa en Leentje. Ze zijn beide 178 cm hebben maatje 36 én een heupomtrek van 98 cm. Toch zien ze er superslank uit.
Oud 19-07-2005, 17:51
Mara
Mara is offline
@sheepdog: Ik vraag MD wel even, die weet wel een stuk erover te vinden.

@Leonoor: Als ik meet hoe ik normaal sta, is 't 70 cm. Ik heb 't nagemeten. Nu moet ik zeggen dat ik altijd met een licht aangespannen buik sta ivm m'n rug. Als ik 't ontspan, wat héél raar voelt voor mij is 't iets van 74-75 cm.
Oud 19-07-2005, 17:54
Mara
Mara is offline
En @Sneeuwvlokje: Die laatste meid op die site vind ik echt eng
Oud 19-07-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-07-2005 @ 18:54 :
En @Sneeuwvlokje: Die laatste meid op die site vind ik echt eng
Welke? Hoe heet ze?
Topic gesloten

Regels voor berichten