Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 21:20
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
famillie schreef op 08-07-2005 @ 20:52 :
Mee eens, tuig uit het rifgebergte bijvoorbeeld zoals die Kshatriya, die slaat zelfs zijn zusje in elkaar...
Ja, het liefst met metaal geweld (C) wolterb
Oud 11-07-2005, 22:04
vampire_esje
vampire_esje is offline
mijn mening er even tussendoor:

Slaan (door zowel een jongen als een meisje.. of door zowel een man als een vrouw) keur ik af. Ik zie het als een behoorlijk teken van zwakte en bij mij schiet de vraag: "Kan je het niet eens af met woorden?" iedere keer door mijn hoofd, als ik het hoor, zie of lees....

(Naar mijn weten valt alles uit te praten... Als men maar geduldig is en luistert naar elkaar)

Vampire_esje
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:16
ekki
ekki is offline
@TS (Kshatriya): ik ben wel benieuwd naar jouw mening. De dingen die je in dit topic schrijft, meen je die nou wel of niet? Wat vind jij van slaan binnen een relatie (serieus)?

@famillie: respecteer en accepteer elkaar. Slaan zou ik ook niet accepteren, maar of iemand nou Marokkaan is of niet.... boeiend... doet er ook helemaal niet toe in deze discussie (hoewel het wel iets is dat in de Marokkaanse cultuur (veel) vaker voorkomt dan in de Nederlandse).

Ikzelf ben in het geheel tegen slaan, in alle opzichten. Zowel binnen de relatie als ergens anders. Fysiek geweld, met of zonder metaal, vind ik niet acceptabel en een teken van zwakte. Zelfverdediging is uiteraard een ander verhaal.
Oud 11-07-2005, 23:21
Verwijderd
Famillie: check je mail en verder ontopic..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 04:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vampire_esje schreef op 11-07-2005 @ 23:04 :
mijn mening er even tussendoor:

Slaan (door zowel een jongen als een meisje.. of door zowel een man als een vrouw) keur ik af. Ik zie het als een behoorlijk teken van zwakte en bij mij schiet de vraag: "Kan je het niet eens af met woorden?" iedere keer door mijn hoofd, als ik het hoor, zie of lees....

(Naar mijn weten valt alles uit te praten... Als men maar geduldig is en luistert naar elkaar)

Vampire_esje
Als ik in de kroeg zit en ik heb flinke ruzie met iemand en die komt een tijdje later met dingen als "sorry, zo bedoelde ik het niet" "ik weet dat ik fout zat" blablabla enz. dan schiet bij mij de vraag: "Wat ben jij nou weer voor een mietje?" door mijn hoofd
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:17
dragonstorm
dragonstorm is offline
oh bloody hell

waarom is dit ingewikkeld?

Als je een vriend(in) hebt, is waarschijnlijk je voornaamste taak lief voor hem/haar te zijn.

En dat is niet iemand slaan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:23
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 12-07-2005 @ 11:17 :
oh bloody hell

waarom is dit ingewikkeld?

Als je een vriend(in) hebt, is waarschijnlijk je voornaamste taak lief voor hem/haar te zijn.

En dat is niet iemand slaan.
OH GOD
BASTERDS!

maar je hebt wel gelijk, alleen is het soms wat moeilijk om iemand zo maar te dumpen omdat diegene jou heeft geslagen oid omdat je wel van hem of haar houdt
Oud 12-07-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 12-07-2005 @ 05:10 :
Als ik in de kroeg zit en ik heb flinke ruzie met iemand en die komt een tijdje later met dingen als "sorry, zo bedoelde ik het niet" "ik weet dat ik fout zat" blablabla enz. dan schiet bij mij de vraag: "Wat ben jij nou weer voor een mietje?" door mijn hoofd
Dat ligt dan toch echt een jezelf. Overigens zal ik nooit excuses aanbieden voor iets dat ik niet gedaan heb, maar slaan verpest je avond gewoon zo. Dat is voor mij de voornaamste reden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 17:03
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-07-2005 @ 00:12 :
Wordt je band niet sterker met je vriend? Dat hij zoveel van jou houd, dat hij je slaat, om jou koste wat kost op het 'rechte' pad te houden?

Wat hier eigenlijk staat:
  • Zo arrogant zijn om te denken dat jij beter weet dan je vriendin wat goed voor 'r is
  • Zo'n minachting voor je vriendin hebben dat je denkt dat je haar kan slaan
  • Zo'n onzekerheid en onmacht tonen dat slaan je enige optie is

Nerds.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 17:31
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
ekki schreef op 12-07-2005 @ 00:16 :
@TS (Kshatriya): ik ben wel benieuwd naar jouw mening. De dingen die je in dit topic schrijft, meen je die nou wel of niet? Wat vind jij van slaan binnen een relatie (serieus)?
Slaan is altijd leuk natuurlijk, maar rationeel gezien word je er zelf ook ongelukkig van. Dus ik ben tegen slaan. Alhoewel moeten we dan ook een manier vinden om je woede te kunnen kanaliseren, al dan niet meteen in het uit maken, maar ik dacht meer aan schelden oid.
Oud 12-07-2005, 19:00
*GaJeL*
*GaJeL* is offline
Citaat:
WolterB schreef op 06-07-2005 @ 11:22 :
Nee. En Ik zal ook nooit binnen een relatie fysiek geweld, of mentaal geweld (wat imo veel erger is nog) gebruiken.
Fysiek geweld draagt bij tot mentaal geweld toch? iemand die door haar man/vriend wordt geslaan wordt toch mentaal enorm verzwakt...
Heb ik genoeg gezien bij mijn moeder zeg!

Wat 'Kshatriya' zei : "Wordt je band niet sterker met je vriend? Dat hij zoveel van jou houd, dat hij je slaat, om jou koste wat kost op het 'rechte' pad te houden?" dat gebruikte mijn stiefvader ook als argument in de rechtbank, mag ie nou lekker zijn kinderen niet meer zien, heeft ie int gevang gezeten en moet ie massaal veel geld betalen aan mijn moeder, haha!
Oud 12-07-2005, 19:26
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
*GaJeL* schreef op 12-07-2005 @ 20:00 :
Fysiek geweld draagt bij tot mentaal geweld toch? iemand die door haar man/vriend wordt geslaan wordt toch mentaal enorm verzwakt...
Heb ik genoeg gezien bij mijn moeder zeg!
je kan ook iemand alleen geestelijk 'mishandelen' binnen een relatie. Heel erg controlerend zijn en iemand jouw wil opleggen en daar hoeft totaal geen fysiek geweld bij komen te kijken. Zo kan je iemand totaal onder druk zetten en deze vorm van 'geweld' vind ik persoonlijk erger dan fysiek, al is beiden natuurlijk ontoelaatbaar.
Oud 12-07-2005, 21:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 12-07-2005 @ 18:31 :
Slaan is altijd leuk natuurlijk, maar rationeel gezien word je er zelf ook ongelukkig van. Dus ik ben tegen slaan. Alhoewel moeten we dan ook een manier vinden om je woede te kunnen kanaliseren, al dan niet meteen in het uit maken, maar ik dacht meer aan schelden oid.
Ja, maar er zijn ook zat andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld tegen de muur schoppen, een boksbal ophangen, een stuk hardlopen, flink gaan stampen, enz. Dan hoeft het ook niet met woorden. Schelden kan ook kwetsend zijn.

Maar ik denk wel zo dat boos zijn in deze maatschappij niet echt wordt toegestaan. Je moet die emotie maar zoveel mogelijk verbergen. Net als intens verdriet: een beetje snikken mag, maar meer ook niet. Alleen lachen mag wel voluit, maar bijv. de slappe lach is eigenlijk ook al te ver. In deze maatschappij moet je dus je emoties 'inhouden'. Best lastig, als er bijvoorbeeld veel boosheid in je zit (ontstaan is) om 1 of andere reden. Ik denk dat je het wel moet kunnen uiten, ja. Maar dat kan ook op manieren zonder een ander te kwetsen (ik kan zelf heel slecht tegen schelden en mensen die boos zijn, heb dan liever dat ze even in hun kussen gaan staan slaan ofzo).
Oud 12-07-2005, 22:56
famillie
famillie is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 12-07-2005 @ 00:21 :
Famillie: check je mail en verder ontopic..

Nouwou,

Een beetje Trollen kan tegenwoordig ook al niet meer. Dat 'ie nou wel of geen Marokkaan is maakt mij echt niets uit, 't gaat om het feit dat hij eerst roept dat 'ie 't wel is en later weer beweert van niet. (verder heb ik niks tegen Marokkanen).

Dankzij mijn waardevolle bijdrage zorg ik dat dit doodbloedende topic weer wat levendiger word, een beetje waardering zou op zijn plaats zijn. Maar als dank krijg ik een doos vol Spam van de forumbaas. Tja, jij doet ook gewoon je best om het forum zo in te richten zoals jij denkt dat goed is, ik kan het je ook niet kwalijk nemen.

Ik ben een grote voorstander van vrijheid van meningsuiting, wellicht weet je wel dat in sommige communistische landen een forum zoals dit het enige middel is voor het vrije woord. Je zou dat moeten verdedigen met verve! En natuurlijk is het je goed recht om van mijn postings te walgen, maar zeg dat dan ook in het openbaar. Hier kan en mag het, wees er trots op en gebruik het!

Voorts zal ik het trollen trachten te beperken opdat hoofdonderwerp van een topic niet al te zeer verstoord word. Maar waakt u voor het vrije woord!

Hoogachtend,

Famillie (met bubbel L)

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:28
Verwijderd
Een discussie over het beleid voer je maar ergens anders. Blijkbaar ken je het woord ontopic niet en de regels van dit forum ook niet. Misschien kun je je daar in verdiepen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:36
Chosen
Chosen is offline
Je vriend of vriendin slaan? Natuurlijk doe je zoiets niet. Dat daar uberhaupt nog over gediscussieerd moet worden....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:49
famillie
famillie is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-07-2005 @ 00:28 :
Een discussie over het beleid voer je maar ergens anders. Blijkbaar ken je het woord ontopic niet en de regels van dit forum ook niet. Misschien kun je je daar in verdiepen...
kennelijk ken jij de woorden 'beperking' 'kleingeestig' en 'stalinistisch' niet.

Je verdient slaag!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 02:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-07-2005 @ 05:10 :
Iemand die toegeeft dat hij/zij fout is geweest, noem ik geen mietje.
Oud 13-07-2005, 08:46
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Chosen schreef op 13-07-2005 @ 00:36 :
Je vriend of vriendin slaan? Natuurlijk doe je zoiets niet. Dat daar uberhaupt nog over gediscussieerd moet worden....
Door dit topic zijn we erachter gekomen dat het bij een aantal mensen nog gebeurd. Dus er niet over praten is wel heel dom/
Reageren

Regels voor berichten