Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 18:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-08-2005 @ 19:33 :
Twee verschillende doelen, maar we zullen er hetzelfde voor moeten doen: Op onze voeding letten en trainen (J-Lo heeft dat lichaam ook niet alleen van op haar luie kont zitten ). We gaan ervoor.

Ik zelf pas níet meer in maatje 36, en opzich vind ik dat niet eens zo heel erg. Het enige probleem is dat ik nu allemaal nieuwe kleding aan moet schappen, maar met mijn lengte is maat 38 ook heel netjes.
Nee, wat je wil komt niet vanzelf Maar zoals je zegt, met jouw lengte is 38 heel mooi. Ik ben zelf niet echt lang, dus moet 36-38 toch wel haalbaar zijn
Oud 07-08-2005, 01:17
Verwijderd
hoeveel kcal zit er in een big mac menu
Oud 07-08-2005, 07:59
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 11:55 :
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om het te geloven als iemand zegt dat ze geen eetprobleem/stoornis gaat krijgen?
Omdat dat niet iets is dat je kunt voorspellen misschien?

Ik hoop natuurlijk wel dat je gelijk hebt.

(Maar alleen al het feit dat je een gewicht enkel en alleen aanhoudt (of meer: 'maar' tot daar af gaat vallen) omdat het moet omdat je anders naar het GGZ moet, vind ik niet echt 'gezond' of wat dan ook. En idd, 55 is dus het absolute minimum...)

Maar goed, ik zal er verder ook maar niet over doorgaan, je zult toch doen wat je zelf wilt. En dat moet je zelf weten, maar misschien kun je er met in dit topic posten wel rekening mee houden dat je toch niet echt naar anderen luistert mbt eten, het heeft in mijn ogen dan niet zoveel zin om tips ed te vragen... We vallen nu nl weer in herhaling en discussies over dergelijke dingen en de opzet van het nieuwe topic was juist omdat NIET te doen. (Als je wel open staat voor tips en/of commentaar, dan mag je natuurlijk wel posten. Maar dan moet je er ook echt wat mee doen en niet alles af doen met 'het zit anders', 'dat wil ik niet', 'ik ben eigenwijs', 'ik heb zelf toch gelijk', enz.)

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 08:05.
Oud 07-08-2005, 09:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-08-2005 @ 02:17 :
bij valtaf staat het allemaal, daarnaast op de achterkant van het blaadje dat op je dienblad ligt bij de Mc staan ook alle aantallen cal...

laatste keer dat ik er at: medium friet, mc flurry, mc chicken en milkshake zal ik op 1500 cal ... sommige mensen hier is dat alles wat ze op een dag eten, kun je nagaan, in een normale portie avondeten
Oud 07-08-2005, 10:37
Verwijderd
@ phink: juist als je eerder een eetprobleem had, is de kans groot dat je er weer een ontwikkelt als je intensief op je gewicht en op wat je eet gaat letten; kennelijk ben je er 'gevoelig' voor.

@ meelfriek: ik las op je valtaf ook dingen over je vvm enzo, ik ben toen eens gaan rekenen, en als je met 58 kilo nog steeds een vvm van 50 kg hebt, dan heb je een vetpercentage van maar 16 % wat misschien niet de meest realistische optie is. Nu weet je dat vast zelf ook wel, maar ik wou je er toch even aan herinneren

@ rammetjuh: op de site van mc donalds staan ook de voedingswaarden vermeld dat is wel een erg irritante site, maargoed. Is een big mac menu een big mac+ medium friet + medium cola? Dat is samen 1036 kcal.
Oud 07-08-2005, 10:47
Bloem
Bloem is offline
Ik vind je opmerking een beetje vreemd Gothic 'een normale portie avondeten'. Je bent het hopelijk met me eens dat 1500 kcal bijna 3 'normale' avondmaaltijden zijn, uitgaande van tussen de 400 en 600 kcal voor een normale maaltijd?

Sneeuwvlokje, het klinkt alsof je lekker bezig bent, goed joh
Oud 07-08-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-08-2005 @ 11:47 :
Ik vind je opmerking een beetje vreemd Gothic 'een normale portie avondeten'. Je bent het hopelijk met me eens dat 1500 kcal bijna 3 'normale' avondmaaltijden zijn, uitgaande van tussen de 400 en 600 kcal voor een normale maaltijd?
Ik denk dat ze de hoeveelheid voedsel bedoeld en niet het aantal kcal dat het bevat.
Oud 07-08-2005, 10:51
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 11:49 :
Ik denk dat ze de hoeveelheid voedsel bedoeld en niet het aantal kcal dat het bevat.
Ja dat snap ik, maar dat was dus ook wat ik bedoelde te zeggen, dat 1500 kcal voor een avondmaaltijd niet echt 'normaal' is, ook al is de hoeveelheid dat misschien wel.
Oud 07-08-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-08-2005 @ 11:51 :
Ja dat snap ik, maar dat was dus ook wat ik bedoelde te zeggen, dat 1500 kcal voor een avondmaaltijd niet echt 'normaal' is, ook al is de hoeveelheid dat misschien wel.
Ik denk dat Gothic dat ook bedoeld.
Oud 07-08-2005, 11:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-08-2005 @ 11:37 :
@ meelfriek: ik las op je valtaf ook dingen over je vvm enzo, ik ben toen eens gaan rekenen, en als je met 58 kilo nog steeds een vvm van 50 kg hebt, dan heb je een vetpercentage van maar 16 % wat misschien niet de meest realistische optie is. Nu weet je dat vast zelf ook wel, maar ik wou je er toch even aan herinneren
Dat weet ik inderdaad

Ik hou er rekening mee dat ik toch wat spiermassa zal verliezen. Dat is volgens mij redelijk onvermijdelijk. Maar ach, ik klamp me niet echt vast aan die 58 kilo. Is een mooi getal, omdat ik eerst zoveel woog bij dezelfde lengte maar ik weet ook niet hoe de 'samenstelling' van m'n lichaam was wat betreft VVM en vet
Oud 07-08-2005, 11:16
Mara
Mara is offline
Vanochtend 69kg Ben ik zo blij om, eindelijk weer onder die 70 kg. Betekent dat als ik ga vliegen ik daadwerkelijk loodplakken in de cockpit moet doen

Vanavond BBQ. Tenminste, als 't doorgaat met dit weer Ik moet er om 17u zijn, dus al om 16:15 vertrekken (het is 45 min. fietsen..) dus ik denk dat ik van tevoren gewoon een boterham neem.

De BBQ zelf is niet zo'n ramp, aangezien ik toch niet kan eten in het bijzijn van mensen, of ik moet gezond eten. Maar de drankjes, dat is een probleem. Meisje die de BBQ geeft staat bekend om 't maken van allerlei soorten cocktails, caloriebommen dus.

Ik denk dat ik vanavond maar aan 't water ga
Oud 07-08-2005, 11:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-08-2005 @ 11:51 :
Ik bedoelde idd qua hoeveelheid. Nee 1500 qua cal is zeker niet normaal voor een avondmaaltijd .
Oud 07-08-2005, 11:48
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-08-2005 @ 12:53 :
Die brie bestaat dan voor ongeveer de helft uit water. Als je het water níet mee telt, dan heb je de 'droge stof' en die bestaat dan voor 60 % uit vet; als je het water wél mee telt, dan heb je gewoon de kaas zelf, en dan is het nog maar voor 30 %.
De kaas bestaat dus voor 30 % uit vet, maar het is een 60+ kaas.
Zachte kaas bestaat meestal voor ongeveer de helft uit water, harde kaas (waar je plakjes van schaaft) voor ongeveer eenderde; 40+ kaas bevat dus niet 40 % vet in de kaas zelf, maar in de 'droge stof', die je over zou houden als je al het water uit de kaas zou halen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd
Oh, zo.. Maar dan zit er in feite in een stukje brie dus de helft minder vet dan ik altijd dacht
Oud 07-08-2005, 11:58
Verwijderd
oh ik had zelfs meer verwacht

maare ondanks ik daar heb gegeten haha
weeg ik toch weer 59 kilo

kheb de laatste tijd heel veel fruit gegeten en veel gefietst
en paard gereden
Oud 07-08-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-08-2005 @ 12:58 :
oh ik had zelfs meer verwacht

maare ondanks ik daar heb gegeten haha
weeg ik toch weer 59 kilo

kheb de laatste tijd heel veel fruit gegeten en veel gefietst
en paard gereden
Ik ben zo stom, ik las dat er stond 'En paard GEGETEN'
Oud 07-08-2005, 17:03
Rachel
Rachel is offline
Ik heb even een vraagje
Ik ben de laatste tijd weer verzot op beschuit met muisjes (een dun laagje boter en een normaal laagje met muisjes), maar hoe goed/slecht is dit nu eigenlijk? Ik eet er 1 of 2 als ontbijt en tussen de middag ook 1 of 2 als middageten.
Op de pakken van de muisjes staat namelijk niets over kcal o.i.d. erin zitten, iemand een idee?
En ja, ik heb hier (of ergens anders) weleens sites gezien dat je dat kon vinden of iets dergelijks, maar die weet ik niet meer)
Oud 07-08-2005, 17:05
Verwijderd
Die muisjes zijn één hap suiker, wat dat betreft is het dus niet echt goed. Stel dat jij verder geen snoep eet en geen overgewicht hebt ed, dan kan het best, denk ik. Als je af wilt vallen, verder al wat snoep eet en dan 4 beschuitjes met die muisjes eet, dan lijkt het me niet zo goed.

Ik denk dat op valtaf.nl de calorieen van die muisjes wel staan.

[edit]Er van uitgaand dat die muisjes daar gewoon 'muisjes' zijn, dan: 393 kcal, 0.1 eiwit, 98.2 koolh, 0.0 vet.[/edit]
Oud 07-08-2005, 17:55
Roos
Roos is offline
1 of 2 beschuitjes als ontbijt en middageten lijkt me ook nogal weinig.
Daar zou je toch echt wat boterhammen bij moeten eten.
Oud 07-08-2005, 18:21
Verwijderd
De beschuitjes vind ook ik wat weinig (mijn reactie sloeg op de muisjes).
Oud 07-08-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-08-2005 @ 15:51 :
Ik ben zo stom, ik las dat er stond 'En paard GEGETEN'

haha lol

ik schrok al ik ben namelijk wel zon muts om het verkeerd op te schrijven
Oud 07-08-2005, 18:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ phink: Als ik het goed begrijp mag jij niet onder de 55 komen anders moet je terug naar het ggd? En jij wilt perse 55 kg wegen? Snap je dan niet dat 55 eigenlijk al ontzettend laag is omdat je dan echt op het randje zit?? Je bent langer dan ik (toch? 1.73 oid?) en ik heb altijd 60 kg gewogen. En ben hartstikke slank (geweest)!! Daarom slaat het nergens op dat jij zo weinig wilt wegen. Toen ik een tijdje 56 kg woog, had ik geen kont meer en zag ik er niet uit Dus ga alsjeblieft normaal doen. Ik weet wel dat niet ieder lichaam hetzelfde gebouwd is, maar 55 is gewoon weinig, klaar.

Als je het aan mij vraagt heb je gewoon nog steeds een eetprobleem. Hetzij niet ernstig, maar het zit er wel.
Oud 07-08-2005, 20:34
Verwijderd
Het is toch logisch dat ze zo denkt, het heeft echt geen zin om uit te gaan leggen dat het niet gezond of mooi is.
Oud 07-08-2005, 22:12
woezel
woezel is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 06-08-2005 @ 11:15 :
even een domme vraag
maar wat helpt er als je darmen enzo (eigenlijk alles denk ik??) helemaal verstopt zitten
al 4 dagen. nouja ik was op vakantie misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
maar ik word gek van de buikpijn en gek van zo'n opgezette buik omdat alles van 4dagen er in zit.
iemand een idee?
ik heb al vanalles geprobeert maaar nks helpt!

lijnzaad en geen koude dingen ( ijs en ook geen gekoelde yoghurt)
Oud 08-08-2005, 06:50
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 07-08-2005 @ 21:34 :
Het is toch logisch dat ze zo denkt, het heeft echt geen zin om uit te gaan leggen dat het niet gezond of mooi is.
Ik vind het niet zo logisch. iig niet als ze zo goed met eten en dergelijke om gaat als ze zelf zegt. En misschien heeft het idd geen zin om het te zeggen, maar het niet zeggen heeft in mijn ogen iig geen zin.
Oud 08-08-2005, 10:47
kellytje
kellytje is offline
Mss heeft niemand mijn vraag gezien dus ik zal ze nog eens stellen
Kan het dat je in een week tijd ofzo echt een paar kilo (tot nu toe 2 sinds woensdag ) afvalt als je gezond en genoeg eet? Ik had wel gehoord dat je de eerste week veel afviel maar zo snel
Oud 08-08-2005, 10:55
Bloem
Bloem is offline
Ja, als je een tijd ervoor echt heel slecht at, kan dat wel. Ik kom ook wel eens in een week 3 kilo aan, en na nog een week is er dan weer 2 of 3 af.
Oud 08-08-2005, 10:59
kellytje
kellytje is offline
Oke bedankt
Oud 08-08-2005, 11:18
Verwijderd
in weken dat je ongezond eet krijg je vaak erg veel zout binnen, dan hou je vocht vast, als je weer normaal eet ben je dat zo weer kwijt bovendien is het zo dat als je veel eet, er veel voedsel in je darmen zit en het kan een paar dagen duren voordat dat allemaal weg is.
Oud 08-08-2005, 12:18
kellytje
kellytje is offline
Ik dacht al zoiets Erg weinig eet ik namelijk niet ineens zo een 1000-1200 calorien en daarbij nog eens onbeperkt (en dat is in mijn geval veel) fruit en groeten. Dan kom ik zeker aan 1500 cal
Oud 08-08-2005, 13:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-08-2005 @ 13:18 :
Ik dacht al zoiets Erg weinig eet ik namelijk niet ineens zo een 1000-1200 calorien en daarbij nog eens onbeperkt (en dat is in mijn geval veel) fruit en groeten. Dan kom ik zeker aan 1500 cal
Dat is de hoeveelheid cal die mensen eten die drastisch moeten afvallen, dan is het zeker niet gek dat je zoveel afvalt.
Oud 08-08-2005, 13:54
kellytje
kellytje is offline
Drastisch afvallen? 1500 cal lijkt me anders wel heel redelijk (gewoon grof geschat, het kan zelf nog meer zijn want ik eet best veel fruit en groenten)
Ik denk dat we het hier waarschijnlijk oneens over zullen zijn maar ik voel me hier goed bij En ik denk niet dat ww ongezond is, die mensen weten wel wat ze doen (je mag trouwens niet onder een BMI van 20 gaan bij hen)
Oud 08-08-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-08-2005 @ 14:54 :
Drastisch afvallen? 1500 cal lijkt me anders wel heel redelijk (gewoon grof geschat, het kan zelf nog meer zijn want ik eet best veel fruit en groenten)
1500 kcal is een hoeveelheid die je eet als je af wilt vallen...er zijn wel veel mensen die het eten die niet af willen vallen, maar 1500 kcal is voor de gemiddelde mens eigenlijk te weinig.
Oud 08-08-2005, 14:19
Verwijderd
maar ze wil toch ook een beetje afvallen? ik weet niet wat ze nu weegt en wat ze wil wegen, maargoed. Als je een beetje af wil vallen is er niets mis met 1500 kcal, alleen is het dan inderdaad wel raar om opeens 2 kilo in één week af te vallen, dat kan daar idd niet aan liggen.
Oud 08-08-2005, 14:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-08-2005 @ 15:19 :
maar ze wil toch ook een beetje afvallen? ik weet niet wat ze nu weegt en wat ze wil wegen, maargoed. Als je een beetje af wil vallen is er niets mis met 1500 kcal, alleen is het dan inderdaad wel raar om opeens 2 kilo in één week af te vallen, dat kan daar idd niet aan liggen.
Ze had het over gezond en genoeg eten. Dat doet ze niet. Maar als ze wil afvallen, dan is het logisch dat ze minder eet.

Als je naast 1500 cal sport, kun je in theorie gemakkelijk 2 kilo afvallen.

Maar ik geloof niet dat zij 500 cal uit fruit haalt... of ze moet alleen bananen, doperwten en druiven eten.
Oud 08-08-2005, 14:40
Verwijderd
houden jullie dat allemaal bij ofzo wat jullie eten en de calorien?

ik zou mijn god niet weten hoeveel calorien ik per dag eet

wat moet je eten dan voor 1000?
Oud 08-08-2005, 14:55
Bloem
Bloem is offline
Fruit en groente, niet alleen fruit. Groente is toch ook zo tussen de 75 en 200 per avondmaaltijd, uitgaande van 250-300 gram groente. Een appel is 60 per stuk, een banaan 120 ofzo?

Ik meen me te herinneren dat zij altijd een boel groente en fruit at, écht een boel, dus het kan best.
Oud 08-08-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-08-2005 @ 15:40 :
houden jullie dat allemaal bij ofzo wat jullie eten en de calorien?

ik zou mijn god niet weten hoeveel calorien ik per dag eet

wat moet je eten dan voor 1000?
niet iedereen houdt het bij, en je hoeft het ook niet bij te houden. Is op zich nergens voor nodig, ik vind t alleen wel leuk om te doen (ik hou de meest idiote dingen bij).
wat je moet eten voor 1000 kcal verschilt he dat ligt er maar net aan wat je eet. 1000 kcal is bijvoorbeeld 13 droge volkoren boterhammen, of 2 borden avondeten, of 10 glazen sinaasappelsap, of 12,5 plak kaas. Of een bord avondeten, een glas sinaasappelsap en tweeenhalve boterham met kaas.
Maar 1000 is wel te weinig voor op een hele dag he...
Oud 08-08-2005, 15:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-08-2005 @ 02:17 :
Als je cola light neemt ipv een milkshake, scheelt dat zo een paar honderd calorieen volgens mij..
Oud 08-08-2005, 16:24
blurred
blurred is offline
Ben net thuis van 5 weken China, die waren echt geweldig Over het algemeen dan, want ik heb daar wel een paar dipjes gehad op het gebied van kleding (In China pas ik soms niet eens in XXL. Ik weet zelf ook wel dat dat aan Chinese maten ligt en niet aan mij, maar toch... Mijn Nederlandse klasgenootjes pasten er vaak wél in) en op het gebied van uiterlijk, maar goed. Ik had verwacht dat ik daar wel af zou vallen door het andere eten en een ander leefpatroon, maar dat viel vies tegen. Ik weeg nog steeds 65. Nu ik thuis ben maar weer gewoon verder gaan dus...
Oud 08-08-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 08-08-2005 @ 17:24 :
Ik had verwacht dat ik daar wel af zou vallen door het andere eten en een ander leefpatroon, maar dat viel vies tegen. Ik weeg nog steeds 65. Nu ik thuis ben maar weer gewoon verder gaan dus...
Wij hebben een half jaar een meisje uit Brazilië in huis gehad voor zo'n 'high school year' en bij de introductie daarvan zeiden ze dat het heel normaal was als een uitwisselingsstudent 10 kilo aan kwam in de tijd dat hij of zij in het buitenland zat. Juist door het andere eet- en leefpatroon.
Oud 08-08-2005, 17:23
love-THE-world
love-THE-world is offline
idd.. vorige week was ik in spanje op vakantie
waren allemaal franse toeristen en spanjaarden (en paar nederlanders en duitsers en engelsen maar daar heb ik het f fniet over )
en echt.. al die meisjes waren zooo dun!!! ik was zo jaloers
echt allemaal gewoon oke paar uitzonderingen misschien..

als je hier zo dun bent heb je gelijk anorexia ofzo
Oud 08-08-2005, 17:24
Verwijderd
Het viel ons in Zweden ook op, heel weinig mensen met overgewicht ed (of iig: veel minder dan in Nederland). In Spanje ed zal dat nog wel erger zijn, daar zijn de mensen heel anders gebouwd.
Oud 08-08-2005, 17:47
blurred
blurred is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 17:32 :
Wij hebben een half jaar een meisje uit Brazilië in huis gehad voor zo'n 'high school year' en bij de introductie daarvan zeiden ze dat het heel normaal was als een uitwisselingsstudent 10 kilo aan kwam in de tijd dat hij of zij in het buitenland zat. Juist door het andere eet- en leefpatroon.
In Nederland is het eten over het algemeen een stuk calorierijker dan in China, daarom had ik verwacht dat ik af zou vallen. Maar goed, maakt niet uit. Ik ga gewoon weer verder
Oud 08-08-2005, 18:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 08-08-2005 @ 18:23 :
waren allemaal franse toeristen en spanjaarden (en paar nederlanders en duitsers en engelsen maar daar heb ik het f fniet over )

als je daar zo dun bent ook hoor. In Thailand is het ook heel erg, ze willen allemaal westers zijn en ik geloof dat meer dan de helft vd meisjes daar anorexia heeft...

Ik kom ook heel snel aan in het buitenland. Kom meestal iets van 5-8 kilo aan in 2-4 weken vakantie...
Oud 08-08-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 08-08-2005 @ 18:23 :

wat bedoel jij dan met dun??
Oud 08-08-2005, 20:44
druiveke
druiveke is offline
heeft er iemand ervaring met kruiden, medicijnen, zalfjes ed om af te vallen?

mijn probleem zone is enkel mijn buik, als ik af val zal ik te mager zijn op andere plaatsen van mijn lichaam.

zelf al doe ik 200buik oefeningen per dag, dan nog wordt hij niet plat
Oud 08-08-2005, 20:48
Mara
Mara is offline
In Noorwegen zijn juist veel jongeren met overgewicht. Tenminste, dat viel mij op op die school waar ik zat.
Oud 08-08-2005, 20:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
druiveke schreef op 08-08-2005 @ 21:44 :
heeft er iemand ervaring met kruiden, medicijnen, zalfjes ed om af te vallen?

mijn probleem zone is enkel mijn buik, als ik af val zal ik te mager zijn op andere plaatsen van mijn lichaam.

zelf al doe ik 200buik oefeningen per dag, dan nog wordt hij niet plat
1) Ga niet aan die rotzooi
2) Je kan niet plaatselijk afvallen.
Oud 08-08-2005, 21:46
J3s
J3s is offline
Die Engelsen zijn me toch een potje vetzakken ! Makes me feeling fine
Oud 08-08-2005, 21:58
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
J3s schreef op 08-08-2005 @ 22:46 :