Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 11:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-08-2005 @ 10:07 :
je zegt laatst nog dat je dan hele dag niets eet, en dan 's avonds opeens veel te veel eet... weet niet hoe jij dat noemt dan...
Ja inderdaad...

Maar ik vind 6 boterhammen ook te veel hoor... Als ik dat zou eten, dan zou ik brood helemaal niet meer zo interessant vinden... Ik kom daar alleen aan als ik ze allemaal rooster... Anders zijn het er maximaal 4.
Oud 21-08-2005, 11:17
Maija
Maija is offline
Ik eet er ook maar 3 per dag maar wel 3 met extra beleg enz. (tomaatjes, komkommer, paprika,kaas etc. of light jam.) Maar daarlangs eet ik wel nog minsens 3 appels en 3 stuks anders fruit wat we hebben, En dan nog avondeten.

Maar meisje, ik zie nu ook wel dat je een probleem hebt, en je wilt gewoon niet luisteren..
Het gaat al minstens 3 blz. over jou eetprobleem, en ik begin het een beetje irritant te vinden.
Het gaat hier om tips en je wilt gewoon niet luisteren.
Maar aub luister nou, want je maakt jezelf kapot,
Ik heb ongeveer 1- 2 maanden geleden op dezelfde manier als jou gelijnt, uiteindenlijk (precies 1 maand geleden woog ik 53 kilo)
En ik was blij, joepie...
Mijn ouders helemaal in paniek (mn moeder is vanuit Engeland overgevlogen extra vroeg, omdat mn vader zo ongerust was) Ik schijn er ook helemaal mager en zonder figuur uit te hebben gezien. (ja en dat zie je al in een paar kilo)
Nu had ik een paar verjaardagen met veel taart enz. en ik moest perse gewoon doen, dus heb ik me 2 stukjes taart gegeten en alcohol enz.
En van mijn ouders elke avond goed eten, en s'avond een beetje snoepen (gewoon om t te laten zien)
Toen was ik al snel op 56 kilo, mja, ik weer uithongeren en ik kreeg vreetbuien, (die ik trouwens al 3 maanden niet meer had gehad.. )
Nu de laatste keer dat ik me woog (een week geleden) zat ik op 58,9 kilo.
Ik ben nu goed aan het lijnen, met een redenlijk vast patroon. Waarbij ik mezelf ook mag tracteren (zoals gisteravond ) en t voeld goed.
Morgen weer op de weegschaal staan, en dan zie ik het wel weer

Mischien heb je dit verhaal al gehoord. (ja ik vertel teveel over mezelf )
Maar ik wil hier alleen maar duidenlijk mee maken dat je echt hiermee moet stoppen.
En natuurlijk lees je nu in mijn bericht 53 kilo, en lijkt je dat helemaal geweldig, maar nee.. als 1e op deze manier hou je 't niet vol, en dan van elke boterham die je eet kom je serieus 1 kilo bij. en als 2e het ziet er echt lelijk uit!!
Oud 21-08-2005, 12:27
blurred
blurred is offline
@ Rammetjuh: Ik vind de discussie over jouw eetpatroon een beetje vervelend worden. Je kunt luisteren naar de adviezen en die opvolgen zodat je kunt beginnen met afvallen, of in ieder geval met gezond bezig zijn. Als je dat niet wilt, post dan alsjeblieft niet meer van die dingen, maar ga gewoon door zoals het je zelf goed lijkt. Gothic, Leonoor en anderen hebben al meerder keren dezelfde adviezen gepost, het lijkt me duidelijk genoeg wat de bedoeling is.
Oud 21-08-2005, 12:33
Bloem
Bloem is offline
Beetje flauw om rammetje daar alleen op aan te vallen, 'jullie' gaan er net zo goed steeds op door Je kunt mensen nou een keer niet dwingen om te gaan eten (of drinken, of leven) volgens de regeltjes waarvan jullie overtuigd zijn dat ze goed zijn. Je kunt alleen maar je informatie delen en iemand uitleggen waarom het goed is, maar ik vind het nogal arrogant om 'boos' te worden als iemand daar 'niet naar wil luisteren'. Jullie hebben je best gedaan, goed, laat het dan verder. Maar jullie blijven ook steeds reageren, en ik vermoed dat het rammetje ook niet in dank afgenomen zou worden als ze helemaal niet meer zou reageren op wat jullie posten.

(En dit is dus niet vervelend bedoelt naar 1 of meer personen, maar het is niet alleen haar 'schuld' dat het al 3 pagina's over haar 'probleem' gaat.)
Oud 21-08-2005, 12:39
blurred
blurred is offline
Ik had er nog helemaal niet op gereageerd. Ik vind alleen dat dit soort discussies, en dan bedoel ik niet alleen deze maar meer in het algemeen, erg lijken op de redenen waarom het topic tijdelijk dicht is geweest en er nieuwe regels zijn gekomen. En ik geloof niet dat het de bedoeling is dat dat opnieuw gebeurd.
Oud 21-08-2005, 14:04
Maija
Maija is offline
ja, maar ze wilt gewoon niet luisteren, en we willen haar wel helpen.
Oud 21-08-2005, 14:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-08-2005 @ 13:33 :
Beetje flauw om rammetje daar alleen op aan te vallen, 'jullie' gaan er net zo goed steeds op door Je kunt mensen nou een keer niet dwingen om te gaan eten (of drinken, of leven) volgens de regeltjes waarvan jullie overtuigd zijn dat ze goed zijn. Je kunt alleen maar je informatie delen en iemand uitleggen waarom het goed is, maar ik vind het nogal arrogant om 'boos' te worden als iemand daar 'niet naar wil luisteren'. Jullie hebben je best gedaan, goed, laat het dan verder. Maar jullie blijven ook steeds reageren, en ik vermoed dat het rammetje ook niet in dank afgenomen zou worden als ze helemaal niet meer zou reageren op wat jullie posten.

(En dit is dus niet vervelend bedoelt naar 1 of meer personen, maar het is niet alleen haar 'schuld' dat het al 3 pagina's over haar 'probleem' gaat.)
als zij gewoon niet elke blz post dat ze niets eet en soms alleen 's avonds, zoals de bedoeling was van dit nieuwe topic, is alles opgelost
Oud 21-08-2005, 15:43
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-08-2005 @ 15:11 :
als zij gewoon niet elke blz post dat ze niets eet en soms alleen 's avonds, zoals de bedoeling was van dit nieuwe topic, is alles opgelost
Als je-jullie daar gewoon niet op ingaat-gaan, ook
Oud 21-08-2005, 16:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-08-2005 @ 16:43 :
Als je-jullie daar gewoon niet op ingaat-gaan, ook
is ook zo... maar Leonoor heeft niet voor niets die nieuwe regels gemaakt, dat was om dit te voorkomen.
Oud 22-08-2005, 08:39
Maija
Maija is offline
Oke, en wat moet ik dan doen met verontrustrustende prive berichtjes
Oud 22-08-2005, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 09:39 :
Ik weet niet wat je bedoeld, maar mij lijkt dat je zelf mag/kunt beoordelen wat je daarmee moet doen?
Oud 22-08-2005, 09:51
slaagroom
slaagroom is offline
wat is eigenlijk goed om te eten voor en na het sporten (fitness en joggen)?
moet je wel iets ervoor eten? of vlak erna?
Oud 22-08-2005, 09:52
slaagroom
slaagroom is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 09:39 :
dan kun je toch prive bericht terug sturen naar haar..
Oud 22-08-2005, 10:23
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 22-08-2005 @ 10:51 :
Ik zou wel iets eten, misschien iets van kwark ofzo.
Oud 22-08-2005, 10:42
phink
phink is offline
Van te voren zou ik licht verteerbaar voedsel eten, en na het sporten iets zwaarders.
Oud 22-08-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
slaagroom schreef op 22-08-2005 @ 10:51 :
kheb ooit gehoord dat je dan een half uurtje van te voren niet meer mag eten... erna kan denk ik geen kwaad
Oud 22-08-2005, 14:06
Maija
Maija is offline
Ervoor lijkt me niet zo prettig, ik vind het meestal niet zo fijn om te rennen enz. met volle maag.
Meestal als ik s'avonds ga fitnesse, eet ik rond een uur of 6 en ga om 8 uur sporten.
Oud 22-08-2005, 14:22
Maija
Maija is offline
Oh nee, er zit een vreetbui aan te komen.

vandaag gegeten
1 boterham
2 harde broodjes
perzik
sinnasappel
2 repen (90 kal per stuk)
2 stukken ontbijtkoek

Oh, en nu moet ik niet doorslaan.. help..
Oh dit gaat me nooit lukken..

Vanochtent op de weegschaal gaan staan 56,5 dusja. dat was wel goed.
Dit is het gewicht wat ik wil houden.
Oud 22-08-2005, 14:27
Bloem
Bloem is offline
Tuurlijk gaat het je wel lukken! Zo heel veel heb je nog niet gegeten, dus als je echt honger hebt kun je best nog een boterham ofzo eten, en ga dan wat anders doen, een stuk fietsen, de was vouwen, ik noem maar iets Afleiding zoeken iig.
Oud 22-08-2005, 15:18
Maija
Maija is offline
TE laat

Mja, morgen weer opnieuw beginnen dan
Ik ben echt alleen steeds bezig om de kilo's van mn eetbuien te verwerken
Ik hoop als ik weer naar school ga dat ik minder eetbuien heb, omdat ik dan meer bezig ben en niet meer de hele dag binnen ben enz.
Oud 22-08-2005, 15:48
Mara
Mara is offline
Grappig, mensen zitten Rammetjuh advies te geven, wat wel nodig is aangezien haar eetpatroon om te huilen is, terwijl ze zelf ook nog wel aardig wat verbeterpuntjes hebben

Ik ben terug van LL, ik weeg me morgenochtend wel, maar 't is niet goed
Oud 22-08-2005, 15:49
Nijn*
Nijn* is offline
Ik wilde even wat vragen. Ik had de laatste tijd een beetje problemen met een normaal eetpatroon. De ene dag at ik echt heel veel en de andere dag bijna niets. Nu heb ik eindelijk weer een goed patroon te pakken..
Maar wat ik nog wel soms heb (een soort terugval in dat slechte onregelmatige patroon) is dat ik eet om eten en niet omdat ik honger heb ofzo. En als ik eet om te eten wordt het vaak ook heel veel en ongezond..
Nou vroeg ik me af of iemand misschien goede afleidingen weet om niet te gaan eten om te eten, dus je gewoon volproppen. Ik heb vaak dat ik als ik iets ga doen met vrienden ofzo ik niet zulke vreetbuien heb maar als ik thuis ben wel.. Ik vraag me af wat ik dan kan doen (voor als ik thuis ben) om niet te gaan eten? Heeft iemand goede tips voor me?
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd en jullie begrijpen wat ik bedoel
Oud 22-08-2005, 15:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2005 @ 16:49 :
Ik wilde even wat vragen. Ik had de laatste tijd een beetje problemen met een normaal eetpatroon. De ene dag at ik echt heel veel en de andere dag bijna niets. Nu heb ik eindelijk weer een goed patroon te pakken..
Maar wat ik nog wel soms heb (een soort terugval in dat slechte onregelmatige patroon) is dat ik eet om eten en niet omdat ik honger heb ofzo. En als ik eet om te eten wordt het vaak ook heel veel en ongezond..
Nou vroeg ik me af of iemand misschien goede afleidingen weet om niet te gaan eten om te eten, dus je gewoon volproppen. Ik heb vaak dat ik als ik iets ga doen met vrienden ofzo ik niet zulke vreetbuien heb maar als ik thuis ben wel.. Ik vraag me af wat ik dan kan doen (voor als ik thuis ben) om niet te gaan eten? Heeft iemand goede tips voor me?
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd en jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik ken je probleem.

De beste afleiding is 't huis uit. Even gaan lopen ofzo. Maar de uiteindelijke, beste oplossing is om bij jezelf na te gaan waarom. Heb ik dit nodig? Nee? Dan eet ik 't niet. Kost veel oefening, maar uiteindelijk werpt 't z'n vruchten af
Oud 22-08-2005, 16:05
Maija
Maija is offline
Nee, zelf heb ik nog idd heeeeel veel verbeterpuntjes,
Maar de afgelopen dagen ging het al zo goed, dat het door mijn optimisme..
(vandaag zat een vrouw van de kledingwinkel me advies te geven voor mij 'dunne benen' dat je daar een speciaal model voor hebt)

Ik ben dit nooit gewent, ik heb nu de maat die ik sinds groep 8 niet meer gehad heb, (serieus ik was altijd mollig)
(ik heb een broek die ik in groep 7 voor mijn vormsel gekregen heb gepast en hij paste, en dat was gewoon al een damesmaat)

En volgens mijn eetschema zou ik over 1 week rond de 57 kilo moeten zitten en de week erna 56,
en nu was ik binnen een halve week al 56,5.

Er zit heel veel mis met mijn eetpatroon,

Ik ga nu fitnesse en voor 1 keer sla ik mijn avondeten over, (dat krijg ik echt niet meer, anders ga ik over mn nek)

Hopen dat volgende week maandag alles netjes is.
Oud 22-08-2005, 16:08
Maija
Maija is offline
Trouwens nijn* jij bent al volgensmij heel mooi slank, je zou alleen idd kunnen letten op je eetbuien (dat is ook het enige waar ik nu nog eigenlijk mee bezig ben, om alles onder controle te houden.)
Ik heb je fotoboek gekeken, en ik ben jarloers op jou haar
Oud 22-08-2005, 16:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 17:05 :
Nee, zelf heb ik nog idd heeeeel veel verbeterpuntjes,
Maar de afgelopen dagen ging het al zo goed, dat het door mijn optimisme..
(vandaag zat een vrouw van de kledingwinkel me advies te geven voor mij 'dunne benen' dat je daar een speciaal model voor hebt)

Ik ben dit nooit gewent, ik heb nu de maat die ik sinds groep 8 niet meer gehad heb, (serieus ik was altijd mollig)
(ik heb een broek die ik in groep 7 voor mijn vormsel gekregen heb gepast en hij paste, en dat was gewoon al een damesmaat)

En volgens mijn eetschema zou ik over 1 week rond de 57 kilo moeten zitten en de week erna 56,
en nu was ik binnen een halve week al 56,5.

Er zit heel veel mis met mijn eetpatroon,

Ik ga nu fitnesse en voor 1 keer sla ik mijn avondeten over, (dat krijg ik echt niet meer, anders ga ik over mn nek)

Hopen dat volgende week maandag alles netjes is.
ik vergeet steeds hoe lang jij bent...

eet wel wat na het sporten, avondeten bv. Want je vraagt veel van je lichaam, zeker op nuchtere maag, dus eet ervoor toch iets. En erna ook, anders moet ze tot het ontbijt met niets doen en ze had voor het sporten veel energie nodig...
Oud 22-08-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-08-2005 @ 16:48 :
Grappig, mensen zitten Rammetjuh advies te geven, wat wel nodig is aangezien haar eetpatroon om te huilen is, terwijl ze zelf ook nog wel aardig wat verbeterpuntjes hebben

Ik ben terug van LL, ik weeg me morgenochtend wel, maar 't is niet goed
ja he haha
maar daar moge we het nie meer over hebbe dus sst
Oud 22-08-2005, 16:37
Verwijderd
Als je als je zelf niet 100% goed eet ed een ander geen advies meer mag geven kunnen het topic wel dicht doen, dan zou (vrijwel) niemand hier meer mogen posten.

En ontopic: Afgelopen dagen was het niet echt om te juichen...heb het erg druk en krijg daarvan veel honger, maar ik heb geen trek in eten en zoek dan naar 'lekkere dingen', 'k probeer wel de wat gezondere alternatieven te zoeken als bv. een cracker met linesse ed, maar toch... Hopelijk gaat het komende week weer beter...al zal het dit weekend ook wel bagger worden omdat ik dan niet thuis ben, maar heb wel een toernooi, dus als het goed is kan ik wel veel sporten.
Oud 22-08-2005, 16:42
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 17:08 :
Trouwens nijn* jij bent al volgensmij heel mooi slank, je zou alleen idd kunnen letten op je eetbuien (dat is ook het enige waar ik nu nog eigenlijk mee bezig ben, om alles onder controle te houden.)
Ik heb je fotoboek gekeken, en ik ben jarloers op jou haar
Houd maar op met jaloers zijn dan want zo geweldig is het niet.. Het pluist en kroest en krult en er is niets dat het een beetje in bedwang kan houden..

@ MeelFriek: dank je wel voor je tip! Ik zal het proberen al zal het wel even wat moeite kosten het vol te houden
Oud 22-08-2005, 18:29
gewoonik
gewoonik is offline
heej
ik ken dat van dat eten om te eten ook.. maar t lukt me ook niet om ermee te stoppen.
ik ga dan bv de stad in ofzo en jah dan heb ik geld en kom ik onderweg iets lekkers tegen en denk ik achja ik heb toch geld genoeg en ik ben niet dik. en nouja zo wordt ik t misschien wel, maar t voelt ook gewoon toch niet fijn dan.
gelukkig viel t bij LL mee.
Oud 22-08-2005, 19:02
Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-08-2005 @ 17:19 :
ik vergeet steeds hoe lang jij bent...

eet wel wat na het sporten, avondeten bv. Want je vraagt veel van je lichaam, zeker op nuchtere maag, dus eet ervoor toch iets. En erna ook, anders moet ze tot het ontbijt met niets doen en ze had voor het sporten veel energie nodig...
Ik ben 1,70 m.
Ik heb voor 't fitnesse een eetbui gehad,
+ wat ik daarboeven gepost had

-2 repen peperkoek
-2 gewone stukken peperkoek
-kommetje chips
-stroopwafel
-chocolade

Slecht

nu moet ik me alleen inhouden, want nu heb ik het idee, dat ik toch alles verprutst heb, maar als ik nu doorsla weeg ik morgen 59 kilo

Hoe vinden jullie het persoonlijk het doel van 'tracteren' met iets wat je graag wilt, (mooie broek/piercing etc) als je je doelen bereikt hebt. Hebben jullie ook doelen, en wat zijn jullie beloningen dan. volgensmij motiveert dat behoorlijk
Oud 22-08-2005, 19:15
Verwijderd
Je komt geen 1,5 kilo aan in één dag...misschien qua vocht, maar verder niet...

Hoeveel wil je nog afvallen...? Ik mag toch hopen dat je 56 kg goed vindt bij 1.70m...?

Ik heb maar één doel: een einddoel.
Oud 22-08-2005, 19:39
Verwijderd
Hoe vinden jullie het persoonlijk het doel van 'tracteren' met iets wat je graag wilt, (mooie broek/piercing etc) als je je doelen bereikt hebt. Hebben jullie ook doelen, en wat zijn jullie beloningen dan. volgensmij motiveert dat behoorlijk [/B][/QUOTE]

8 kilo afvallen , mooie kleren kunnen kopen..
Oud 22-08-2005, 20:25
Maija
Maija is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2005 @ 20:15 :
Je komt geen 1,5 kilo aan in één dag...misschien qua vocht, maar verder niet...

Hoeveel wil je nog afvallen...? Ik mag toch hopen dat je 56 kg goed vindt bij 1.70m...?

Ik heb maar één doel: een einddoel.
ja das perfect
Alleen ik ben bezig met vasthouden.., (zoiets ja)
Oud 22-08-2005, 20:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 21:25 :
ja das perfect
Alleen ik ben bezig met vasthouden.., (zoiets ja)
bezig met vasthouden? Dan hoop ik dat je je hoeveelheid eten aan het opkrikken bent, want ik heb het idee dat je bezig bent met behoorlijk afvallen...
Oud 22-08-2005, 20:36
Maija
Maija is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 22-08-2005 @ 20:39 :
Hoe vinden jullie het persoonlijk het doel van 'tracteren' met iets wat je graag wilt, (mooie broek/piercing etc) als je je doelen bereikt hebt. Hebben jullie ook doelen, en wat zijn jullie beloningen dan. volgensmij motiveert dat behoorlijk
8 kilo afvallen , mooie kleren kunnen kopen.. [/B][/QUOTE]

Mooie kleren kan je nu ook kopen

Hoeveel weeg je nu, en hoelang ben je? Als ik vragen mag..

Ps. vandaag in de stad geen mooie broek gevonden, voor alle wijde pijpen model waren mijn bovenbenen te dun volgens bijna alle mevrouwen van de winkels..) (ow had ik al verteld )
Oud 22-08-2005, 21:52
Verwijderd
lees maar..
Oud 23-08-2005, 00:02
Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-08-2005 @ 21:31 :
bezig met vasthouden? Dan hoop ik dat je je hoeveelheid eten aan het opkrikken bent, want ik heb het idee dat je bezig bent met behoorlijk afvallen...
ja, dat doe ik nu, alleen weer eetbui gehad , niet verwacht omdat ik toch de hele dag goed gegeten enz had.

Ik ben bezig met alles omhoog te halen, geleidenlijk zodat ik niet meteen veel bijkom
Oud 23-08-2005, 08:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 23-08-2005 @ 01:02 :
ja, dat doe ik nu, alleen weer eetbui gehad , niet verwacht omdat ik toch de hele dag goed gegeten enz had.

Ik ben bezig met alles omhoog te halen, geleidenlijk zodat ik niet meteen veel bijkom
hoeveel brood had je die dag dan genomen?

Als ik bv 10 boterhammen eet met kip, zit ik stampvol en heb ik echt geen trek meer in ander eten. Dan heb ik overgens pas 1000 cal binnen, wat betekent dat ik 's avonds pizza kan eten en nog te weinig cal binnen krijg om op gewicht te blijven... dus om 8 uur nog 2 boterhammen, of yoghurt met muesli. Als je dan nog naar snoep grijpt vind ik dat eigenlijk ontzettend knap, ik zou tegen m'n zin in dingen naar binnen moeten gaan proppen na zo'n dag...
Oud 23-08-2005, 09:18
Maija
Maija is offline
Ik ging in de fout toen ik als verantwoord 'tussendoortje' een chocoladesnack ging pakken van maar 100 kal (hetzelfde als 1 dik belegde boterham)
Mja, toen dacht ik nu ik die fout toch heb gemaakt....
snappie..
Oud 23-08-2005, 09:46
love-THE-world
love-THE-world is offline
nou
ik ben dus gewoon 1,5 kilo aangekomen in één dag
omg hoe KAN dat!?!?!

zoveel had ik niet gegeten.
2boterhammen en avondeten ofzo

en het kan ook niet allemaal vocht zijn
want echt veel heb ik neit gedronken!

snapt iemand het?
Oud 23-08-2005, 10:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 10:46 :
nou
ik ben dus gewoon 1,5 kilo aangekomen in één dag
omg hoe KAN dat!?!?!

zoveel had ik niet gegeten.
2boterhammen en avondeten ofzo

en het kan ook niet allemaal vocht zijn
want echt veel heb ik neit gedronken!

snapt iemand het?
je gewicht schommelt. Sowieso als je ongesteld moet worden ben je meestal iets zwaarder. Je kan vocht vasthouden, daar hoef je niet anderhalve liter voor gedronken te hebben, vocht zit ook in groente en fruit enz. Daarnaast, als je zo weinig eet, slaat je lichaam alles op, dus dan kun je aankomen van heel weinig eten. Raar, maar waar.

Probeer jezelf een gezond eetpatroon aan te meten. Verdeel 6 boterhammen tussen 8 uur 's ochtends en 4 uur 's middags, eet daarna goed warm, eet nog 2 stuks fruit en eet om 8 uur 's avonds nog een bakje yoghurt/kwark met muesli. Door veel verschillende maaltijden te eten, gaat je stofwisseling op hoog tempo werken, waardoor je evt zelfs kunt afvallen, als je dat zou willen. Nu is je lichaam waarschijnlijk op slot. Omdat je lichaam niet genoeg binnenkrijgt. Daardoor slaat ze alles op wat ze binnenkrijgt. Als je wat beter gaat eten, zoals hierboven beschreven, lijkt het voor je lichaam alsof ze heeeel veel eten binnenkrijgt, alsof ze het in overvloed krijgt aangeboden, hierdoor hoeft ze niet dingen op te slaan, omdat ze weet dat ze genoeg krijgt. Hierdoor verbruikt ze gewoon de energie die binnenkomt, in plaats van alles op te slaan...

hopelijk snap je het een beetje...
Oud 23-08-2005, 11:12
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 23-08-2005 @ 11:00 :
je gewicht schommelt. Sowieso als je ongesteld moet worden ben je meestal iets zwaarder. Je kan vocht vasthouden, daar hoef je niet anderhalve liter voor gedronken te hebben, vocht zit ook in groente en fruit enz. Daarnaast, als je zo weinig eet, slaat je lichaam alles op, dus dan kun je aankomen van heel weinig eten. Raar, maar waar.

Probeer jezelf een gezond eetpatroon aan te meten. Verdeel 6 boterhammen tussen 8 uur 's ochtends en 4 uur 's middags, eet daarna goed warm, eet nog 2 stuks fruit en eet om 8 uur 's avonds nog een bakje yoghurt/kwark met muesli. Door veel verschillende maaltijden te eten, gaat je stofwisseling op hoog tempo werken, waardoor je evt zelfs kunt afvallen, als je dat zou willen. Nu is je lichaam waarschijnlijk op slot. Omdat je lichaam niet genoeg binnenkrijgt. Daardoor slaat ze alles op wat ze binnenkrijgt. Als je wat beter gaat eten, zoals hierboven beschreven, lijkt het voor je lichaam alsof ze heeeel veel eten binnenkrijgt, alsof ze het in overvloed krijgt aangeboden, hierdoor hoeft ze niet dingen op te slaan, omdat ze weet dat ze genoeg krijgt. Hierdoor verbruikt ze gewoon de energie die binnenkomt, in plaats van alles op te slaan...

hopelijk snap je het een beetje...
oke ik snap het danku.

maar dat ga ik niet doen
want als ik nu ineens heel veel ga eten wat er staat, dan word ik wel dik. want dat is mijn lichaam niet meer gewend denk ik.
Oud 23-08-2005, 11:15
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 12:12 :
oke ik snap het danku.

maar dat ga ik niet doen
want als ik nu ineens heel veel ga eten wat er staat, dan word ik wel dik. want dat is mijn lichaam niet meer gewend denk ik.
Dan bouw je het langzaam op. Je hoeft niet meteen vandaag 6 boterhammen te gaan eten, je kan ook met drie beginnen. En morgen vier. Of een paar dagen 3, dan een paar dagen 4 en zo verder. Maar je moet hoe dan ook meer gaan eten.
Oud 23-08-2005, 11:17
love-THE-world
Citaat:
Dolores schreef op 23-08-2005 @ 12:15 :
Dan bouw je het langzaam op. Je hoeft niet meteen vandaag 6 boterhammen te gaan eten, je kan ook met drie beginnen. En morgen vier. Of een paar dagen 3, dan een paar dagen 4 en zo verder. Maar je moet hoe dan ook meer gaan eten.
ik heb het al verbeterd
eerst at ik 0boterhammen
alleen avondeten.
maar zo vnid ik het wel weer goed
en als de school weer begint ben ik bang dat ik terugval.
want om 7uur 's ochtends KAN ik niks eten!
en op school tussen de mensen kan ik ook niet eten dat lukt gewoon niet
maarja.
Oud 23-08-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 23-08-2005 @ 12:17 :
ik heb het al verbeterd
eerst at ik 0boterhammen
alleen avondeten.
maarja.
kheb hetzelfde als jou...( alleen avondeten eten)
maarja ik ben ook aant opbouwen om iets overdag te gaan eten.
Oud 23-08-2005, 12:07
love-THE-world
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 23-08-2005 @ 13:06 :
kheb hetzelfde als jou...( alleen avondeten eten)
maarja ik ben ook aant opbouwen om iets overdag te gaan eten.
hm
succes
ik kan het niet zo goed
Oud 23-08-2005, 12:14
kellytje
kellytje is offline
Ik vraag me af waarom je zegt dat om 7 uur niets KAN eten...
Met mij gaat het trouwens goed, kwam deze morgen zelf onder de 65
Oud 23-08-2005, 12:17
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
ik heb het al verbeterd
eerst at ik 0boterhammen
alleen avondeten.
maarja.
Je kan best om 7 uur 's ochtends wat eten, je bent het alleen niet gewend. Maar dat kan je jezelf best wel aanleren hoor.
Oud 23-08-2005, 12:21
blurred
blurred is offline
Citaat:
om 7uur 's ochtends KAN ik niks eten!
Om 7 uur 's ochtends eten is moeilijk, als je dat niet gewend bent. Daarom moet je dat ook op gaan bouwen. Begin bijvoorbeeld met iets heel lichts, zoals fruit, yoghurt of beschuit. Na een tijdje is je lichaam gewend aan zo vroeg eten, en kun je het op gaan bouwen tot een volwaardig ontbijt.

En dat op school tussen de mensen niet eten moet je jezelf ook aanleren. Dat is puur psychisch en daar moet je jezelf overheen zetten. Kijk op school eens om je heen hoeveel mensen er zitten te eten. Vaak eten ze op school ook ongezonde dingen, uit de snoepautomaat bijvoorbeeld. Als jij daar tussen zit en gewoon bruine boterhammen en fruit (of zoiets) eet, dan ben je een stuk beter bezig dan die mensen en hoef je jezelf echt nergens voor te schamen. Eten is heel normaal en gezond. Zet jezelf alsjeblieft over het idee dat eten in gezelschap niet kan heen. Dat is gewoon echt onzin.

Succes

Regels voor berichten