Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 20:14
Verwijderd
bedankt beide , kheb het gevonde
Oud 29-08-2005, 20:25
D-sire
D-sire is offline
Na een hele lange tijd (ik denk wel 2 maanden) ga ik toch weer letten op mijn eetpatroon. Het is er tijdens de vakantie echt bij ingeschoten. Ik baal echt want ik denk dat ik zeker een aantal kilo ben aangekomen. Zal me morgenvroeg eens wegen.

Mijn streven blijft 65 kilo bij 1.70m. Ik schat dat ik nu ongeveer 73 à 74 kilo weeg.

1600 kcal per dag... hoeveel zou ik daarmee per week afvallen? Wetende dat ik 2 tot 3 keer in de week (een uurtje) sport?
Oud 29-08-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-08-2005 @ 21:25 :

1600 kcal per dag... hoeveel zou ik daarmee per week afvallen? Wetende dat ik 2 tot 3 keer in de week (een uurtje) sport?
Daar is volgens mij echt niets zinnigs op te zeggen...dat is van zoveel dingen afhankelijk (hoeveel je eerst at, wat je precies eet, hoe fanatiek je sport, hoe je lichaam er op reageert, enz.).
Oud 29-08-2005, 21:13
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 21:28 :
Daar is volgens mij echt niets zinnigs op te zeggen...dat is van zoveel dingen afhankelijk (hoeveel je eerst at, wat je precies eet, hoe fanatiek je sport, hoe je lichaam er op reageert, enz.).
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk zeker dat ik zal afvallen met 1600 kcal per dag, dus daar houd ik me dan maar aan. Sporten is de ene keer intensiever dan de andere. Ik tennis op redelijk niveau dus dat is best zwaar en fitness dat hangt ervan af hoeveel motivatie ik die keer heb..

Hopen op het beste dan maar, hoe gaat het bij jou Leonoor, al wat afgevallen? Kan me herinneren dat het bij jou toen ook zo moeizaam ging namelijk.
Oud 29-08-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-08-2005 @ 22:13 :
Hopen op het beste dan maar, hoe gaat het bij jou Leonoor, al wat afgevallen? Kan me herinneren dat het bij jou toen ook zo moeizaam ging namelijk.
Ik ben een andere pil gaan slikken (Yasmin) en sindsdien gaat het wel redelijk. Ik weeg nu 's avonds ongeveer 67 kilo (was iets van 72), ben dus ongeveer 5 kilo afgevallen. Liefst zou ik nog 3/4/5 kilo afvallen, maar met 67 kilo ben ik opzich ook tevreden.
Oud 29-08-2005, 21:23
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 22:15 :
Ik ben een andere pil gaan slikken (Yasmin) en sindsdien gaat het wel redelijk. Ik weeg nu 's avonds ongeveer 67 kilo (was iets van 72), ben dus ongeveer 5 kilo afgevallen. Liefst zou ik nog 3/4/5 kilo afvallen, maar met 67 kilo ben ik opzich ook tevreden.
Slikte jij hiervoor ook de microgynon 30? Want die slik ik namelijk en ik heb ook het idee dat het deels aan die pil ligt dat het niet wil vlotten bij mij. Meelfriek is ook overgestapt dus misschien moet ik daar dan ook maar eens aan gaan denken!
Oud 29-08-2005, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-08-2005 @ 22:23 :
Slikte jij hiervoor ook de microgynon 30? Want die slik ik namelijk en ik heb ook het idee dat het deels aan die pil ligt dat het niet wil vlotten bij mij. Meelfriek is ook overgestapt dus misschien moet ik daar dan ook maar eens aan gaan denken!
Heel lang geleden heb ik microgynon geslikt, maar dat is echt al lang geleden. Ik slikte hiervoor eerst Diane35 en daarna even trigynon30 en nu sinds een maand of twee, drie dus Yasmin.
Oud 29-08-2005, 21:45
blurred
blurred is offline
Morgen ga ik voor het eerst joggen!! Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden... Voor mij is dit best wel een hele stap in de goede richting, ik doe ook oefeningen en sit-ups iedere avond. Hoop dat het succes gaat hebben!!
Oud 29-08-2005, 22:02
Verwijderd
Na de vakantie weer opletten met wat ik eet (vakantie was veel chips, af en toe mac enzo...).

Vandaag kon beter, maar goed.
Ontbijt:
*schaatje yoghurt met beschuit kaneel en beetje suiker

Tussendoor:
* koffie met een beetje suiker

Lunch:
*3 (witte) boterhammen met rookvlees

Tussendoor:
*Grapefruit
*half wit bolletje (ik had echt erge honger)
*Koekje (kreeg ik aangeboden, was bijna lullig om te weigeren)

Avondeten:
*bloemkoolsoep (hmm)
* doorgesneden bolletje met gehakt, knoflook en geraspte kaas (uit de oven) --> 3 keer een half doorgesneden bolletje (dus tot 1.5 heel bolletje )
*Meloen

Tussendoor:
* appel

Ik heb wel veel gedacht aan lekker (vet!) eten. Dat is dan wel wat minder. Verder ben ik tevrede over vandaag . Mss toch wel iets meer in de ochtend en middag eten; ik kreeg rond een uur of 4 echt geen gezond gevoel .
Normaal eet ik trouwens gewoon een boterham in de morgen, maar vanmorgen had ik geen brood in huis, vandaar.
Oud 29-08-2005, 22:28
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 22:31 :
Heel lang geleden heb ik microgynon geslikt, maar dat is echt al lang geleden. Ik slikte hiervoor eerst Diane35 en daarna even trigynon30 en nu sinds een maand of twee, drie dus Yasmin.
En bevalt deze je? Mijn moeder is nogal sceptisch over Yasmin heb ik net gemerkt.. Ze had er een keer wat over gelezen zei ze. Ga denk ik morgenvroeg mijn huisarts maar eens bellen, kijken hoe hij erover denkt.
Heb jij puur om je gewicht van pil gewisseld? Ben namelijk een beetje bang dat hij dan zegt dat ik gewoon wat minder moet eten ofzo
Oud 29-08-2005, 22:56
Verwijderd
Psst... Ik heb vandaag 'dieetgoeroe' MightyDuck ontmoet
Oud 30-08-2005, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-08-2005 @ 23:28 :
En bevalt deze je? Mijn moeder is nogal sceptisch over Yasmin heb ik net gemerkt.. Ze had er een keer wat over gelezen zei ze. Ga denk ik morgenvroeg mijn huisarts maar eens bellen, kijken hoe hij erover denkt.
Heb jij puur om je gewicht van pil gewisseld? Ben namelijk een beetje bang dat hij dan zegt dat ik gewoon wat minder moet eten ofzo
Waarom is de sceptisch over Yasmin (oftewel: wat heeft ze er over gelezen)?

Ik ben best tevreden over Yasmin, Diane35 beviel in het begin beter, maar op een gegeven moment kwam ik dus erg aan en het ging er niet meer af, wat ik ook deed. Om die reden ben ik overgestapt naar een andere pil (dat heb ik de huisarts ook gezegd, ik kreeg toen trigynon30), maar die beviel niet, dus toen heb ik om Yasmin gevraagd.

Als hij zegt dat je gewoon wat minder moet eten dan kun je hem altijd vertellen wat je dan precies eet, wat je al geprobeerd hebt om wat af te vallen, enz. Misschien is het omdat ik op dat moment een vrouwelijke stagaire had, maar ze begreep me volkomen en deed alles behalve moeilijk over het feit dat ik een andere pil wilde. En toen ik om Yasmin vroeg kreeg ik die ook zo (was ook weer bij een (andere) vrouwelijke stagaire) ze vroeg waarom, ik zei het van het gewicht en dat ik me bij trigynon ook niet lekker voelde ed en het was goed).
Oud 30-08-2005, 09:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-08-2005 @ 23:02 :
Na de vakantie weer opletten met wat ik eet (vakantie was veel chips, af en toe mac enzo...).

Vandaag kon beter, maar goed.
Ontbijt:
*schaatje yoghurt met beschuit kaneel en beetje suiker

Tussendoor:
* koffie met een beetje suiker

Lunch:
*3 (witte) boterhammen met rookvlees

Tussendoor:
*Grapefruit
*half wit bolletje (ik had echt erge honger)
*Koekje (kreeg ik aangeboden, was bijna lullig om te weigeren)

Avondeten:
*bloemkoolsoep (hmm)
* doorgesneden bolletje met gehakt, knoflook en geraspte kaas (uit de oven) --> 3 keer een half doorgesneden bolletje (dus tot 1.5 heel bolletje )
*Meloen

Tussendoor:
* appel

Ik heb wel veel gedacht aan lekker (vet!) eten. Dat is dan wel wat minder. Verder ben ik tevrede over vandaag . Mss toch wel iets meer in de ochtend en middag eten; ik kreeg rond een uur of 4 echt geen gezond gevoel .
Normaal eet ik trouwens gewoon een boterham in de morgen, maar vanmorgen had ik geen brood in huis, vandaar.
ik vind het niet gek dat je honger krijgt, het is gewoon te weinig. Je moet echt meer eten. Wit brood is ook niet geweldig. Vult totaal niet, bijna alle nuttige voedingsstoffen zijn daar al uit...
Oud 30-08-2005, 09:49
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-08-2005 @ 23:56 :
Psst... Ik heb vandaag 'dieetgoeroe' MightyDuck ontmoet
En, was 'ie in het echt ook een goeroe, of straalt hij dat alleen online uit?
Oud 30-08-2005, 10:07
J3s
J3s is offline
Mijn probleem: ik kan 's morgens altijd ontzettend veel eten. Heb best wel honger en raak ook niet snel vol. Gevolg is wel dat ik, als ik ontbijt om 7:30, tot een uur of 1-2 eigenlijk geen honger heb. Is het slecht om 's ochtends zo veel te eten en daarna een best wel lange tijd niks?
Oud 30-08-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 30-08-2005 @ 11:07 :
Mijn probleem: ik kan 's morgens altijd ontzettend veel eten. Heb best wel honger en raak ook niet snel vol. Gevolg is wel dat ik, als ik ontbijt om 7:30, tot een uur of 1-2 eigenlijk geen honger heb. Is het slecht om 's ochtends zo veel te eten en daarna een best wel lange tijd niks?
Ligt er aan hoeveel veel is. Ik denk dat het beter is om 's ochtends bv. twee boterhammen te eten en dan bv. om 10.00 uur nog twee en dan om een uur of 13.00 een lunch.
Oud 30-08-2005, 10:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-08-2005 @ 10:16 :
ik vind het niet gek dat je honger krijgt, het is gewoon te weinig. Je moet echt meer eten. Wit brood is ook niet geweldig. Vult totaal niet, bijna alle nuttige voedingsstoffen zijn daar al uit...
idd het is best weinig, doordat je bolletjes eet lijkt het misschien aardig wat maar mijn ervaring met bolletjes is dat ze totaal niet vullen. Je kunt zoals gothic zegt beter iets anders kiezen, zoals volkorenbrood ofzo. Daarbij is het misschien ook lekker om wat tussen onbijt en lunch te eten, Fruit misschien?

Kleine noot : na een hele week op het randje, vanochtend eindelijk onder de 66 wat mijn doel ook is deze week, 65.8. Ik ben gelukkig
Oud 30-08-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 30-08-2005 @ 10:49 :
En, was 'ie in het echt ook een goeroe, of straalt hij dat alleen online uit?
We hebben het eigenlijk (bijna) niet over voeding gehad, maar hij's wel erg leuk
Oud 30-08-2005, 11:06
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-08-2005 @ 11:55 :
We hebben het eigenlijk (bijna) niet over voeding gehad, maar hij's wel erg leuk
Dat vind ik nou leuk!! Een forumliefde
Oud 30-08-2005, 11:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-08-2005 @ 11:55 :
En gespierd! Was het een date van jullie?
Oud 30-08-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 30-08-2005 @ 11:07 :
wat is ontzettend veel? de meeste jongeren eten eerder te weinig ontbijt, dus als je meer eet bij het ontbijt dan je leeftijdsgenoten zegt dat niet zo veel
Oud 30-08-2005, 11:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2005 @ 12:13 :
wat is ontzettend veel? de meeste jongeren eten eerder te weinig ontbijt, dus als je meer eet bij het ontbijt dan je leeftijdsgenoten zegt dat niet zo veel
Ik eet 's ochtends wel eens 6 geroosterde sneetjes brood Ken haar gevoel wel, van 's ochtends veel honger hebben en dan vervolgens een tijdje niets meer eten.
Oud 30-08-2005, 11:19
J3s
J3s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2005 @ 12:13 :
Veel is: 2 tosti's, bord cornflakes, 2 boterhammen met hagelslag, eventueel ontbijtkoek. Vind ik toch wel erg veel.. Soms als ik tijd heb eet ik 's morgens zelfs pannenkoeken.
Oud 30-08-2005, 11:24
Verwijderd
hmm is 2 tosti's dan 2 sneetjes brood die getostificeerd zijn, of 4 sneetjes?
Nouja, ik vind het niet belachelijk veel, maar het is wel wat veel ja. Omdat je de rest van de ochtend dan geen trek hebt, maakt het verder niets uit; over het algemeen voelen mensen zich er beter bij om kleiner te ontbijten en dan tussen ontbijt en lunch nog iets te nemen, maar als jij liever groot ontbijt en geen tussendoortje neemt moet je dat vooral doen.
En pannenkoeken als ontbijt zijn lekker
Oud 30-08-2005, 11:26
J3s
J3s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2005 @ 12:24 :
hmm is 2 tosti's dan 2 sneetjes brood die getostificeerd zijn, of 4 sneetjes?
En pannenkoeken als ontbijt zijn lekker
4 sneetjes..
En pannenkoeken zijn idd heerlyck
Oud 30-08-2005, 11:33
Mara
Mara is offline
Het schijnt dat een groot ontbijt beter is voor een mens, en dat je daarna rond een uur of 10 iets lichts (bijv. fruit) eet.

Aldus mijn medische scheurkalender. Argumentatie moet ik schuldig blijven, het stond ergens in juli op een blaadje
Oud 30-08-2005, 12:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb juist het tegenovergestelde geloof ik. Als ik 's ochtends flink ontbijt (drie a vier boterhammen, glas drinken) dan heb ik na een uur alweer honger terwijl als ik tot de middag niets eet dan heb ik die tijd ook geen honger.
Oud 30-08-2005, 12:43
Mara
Mara is offline
Ik heb hetzelfde als jij, Daantje.

Daarom eet ik ook geen grote ontbijten meer, want dan heb ik de hele dag honger. Nu moet ik zeggen dat ik toen nog wel aan die andere pil zat, dus misschien is dat nu wel anders.
Oud 30-08-2005, 12:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-08-2005 @ 13:43 :
Ik heb hetzelfde als jij, Daantje.

Daarom eet ik ook geen grote ontbijten meer, want dan heb ik de hele dag honger. Nu moet ik zeggen dat ik toen nog wel aan die andere pil zat, dus misschien is dat nu wel anders.
Ik vind het wel vervelend maar minder eten 's ochtends is ook niet echt een optie want dan houd ik ook honger. Vind het vooral vervelend dat ik dan in de les steeds honger heb.

Ik slik nu Yasmin en ik had dit geloof ik ook al toen in microgynon slikte dus ik geloof niet dat het daaraan ligt bij mij.
Oud 30-08-2005, 13:25
Mindfields
Mindfields is offline
Even over die witte pasta: op een pot bij de albert heijn stond dat het wat je op je brood smeert zo'n 90 kcal is.
Oud 30-08-2005, 13:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 14:25 :
Even over die witte pasta: op een pot bij de albert heijn stond dat het wat je op je brood smeert zo'n 90 kcal is.
net zoveel als gewone chocopasta dus...
Oud 30-08-2005, 14:03
Mindfields
Mindfields is offline
Heb het nog nooit gegeten (zowel chocolade pasta als witte pasta), maar witte pasta lijkt me heerlijk.
Oud 30-08-2005, 14:14
Maija
Maija is offline
Vandaag goed aan schema gehouden, alleen net een sultana gegeten en 3 muntdropjes

Hoeveel is sultana, en hoeveel muntdropjes, trouwens de sultana is gewoon naturel dus niet mer nog extra suiker enz. (er zal wel suiker inzitten.. maartoch)
Oud 30-08-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 15:14 :
Vandaag goed aan schema gehouden, alleen net een sultana gegeten en 3 muntdropjes
Jeetje... (Wat ik daarmee bedoel is: "stel je niet zo aan". Als je nu een heel pak sultana (4 van die kleine pakjes oid) en een hele zak drop had gegeten, oké, maar dit kun je gewoon zien als tussendoortje, als je het mij vraagt.)

Citaat:
Hoeveel is sultana, en hoeveel muntdropjes, trouwens de sultana is gewoon naturel dus niet mer nog extra suiker enz. (er zal wel suiker inzitten.. maartoch)
Weer: kijk op de verpakking of op valtaf.nl. Of zoek desnoods op google. Dat is nl heel makkelijk zelf te vinden (met name die sultana).
Oud 30-08-2005, 14:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 15:14 :

Stel je niet zo aan.

Beter is om jezelf elke dag een tussendoortje te gunnen waar je je niet schuldig over voelt, dan gaat de rest stukken makkelijker.
Oud 30-08-2005, 14:20
Mindfields
Mindfields is offline
Een paar sultana koekjes kan toch wel? Heb vandaag ook een paar blokjes witte chocola gegeten, lekker boeiend, kan best een keertje.
Oud 30-08-2005, 14:21
Maija
Maija is offline
Ja, oke.. op de manier van 'aantal kal.' zou ik me waarschijnlijk ook niet druk hoeven te maken.

Ik wil alleen heel graag aan dit schema vasthouden, zodat ik niet meer de mist inga met extreem weinig eten enz.

En als ik 1 keer het ritme verstoor ben ik nogal bang dat ik daarna denk, van 'achja ik hoef me er toch niet aan te houden'

Klinkt stom idd..
Oud 30-08-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 15:21 :
Ja, oke.. op de manier van 'aantal kal.' zou ik me waarschijnlijk ook niet druk hoeven te maken.

Ik wil alleen heel graag aan dit schema vasthouden, zodat ik niet meer de mist inga met extreem weinig eten enz.

En als ik 1 keer het ritme verstoor ben ik nogal bang dat ik daarna denk, van 'achja ik hoef me er toch niet aan te houden'

Klinkt stom idd..
Je moet niet zo krampachtig reageren als je een keer afwijkt van je schema, dat is niet echt gezond nl. Maak een schema met speling (in de zin van dat je best af en toe wat extra's naast dat schema kunt eten - of zet er in "tussendoortje", maar niet wat, zodat je dat op het moment zelf kunt kiezen).
Oud 30-08-2005, 14:25
Maija
Maija is offline
oke, sorry..
't is gewoon best moeilijk voor me, om opeens weer zoveel te eten enz
Ik heb wekenlang bijna niets gegeten
Oud 30-08-2005, 14:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 15:21 :

Klinkt stom idd..
neem van ons aan: zolang jij meer eet dan je schema is iedereen hier trots op je, zolang jij minder eet, zal iedereen veel commentaar op je hebben.

Je gaat echt niet op een gezonde manier om met eten. Ik zeg het nogmaals. Doe er wat aan. Ik weet niet hoeveel je nog wil afvallen, maar je zult toch je schema moeten gaan opkrikken, zodra je op je streefgewicht zit. Al zie ik jou dat nog niet doen.

Nogmaals, hoe lang ben je ookal weer, hoeveel weeg je en hoeveel moet er nog af?
Oud 30-08-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 15:03 :
Heb het nog nooit gegeten (zowel chocolade pasta als witte pasta), maar witte pasta lijkt me heerlijk.

is echt het enige wat ik lekker vind op het moment
Oud 30-08-2005, 14:46
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-08-2005 @ 15:18 :
Beter is om jezelf elke dag een tussendoortje te gunnen waar je je niet schuldig over voelt, dan gaat de rest stukken makkelijker.
Precies, en daar ben ik nu mee begonnen, met het mezelf gunnen van lekkere tussendoortjes Iedere dag een handje dropjes is beter dan jezelf uithongeren om dan weer zakken drop naar binnen te werken.
Oud 30-08-2005, 14:56
Verwijderd
oja nog paar vraagjes

hoeveel glazen melk mag je op een dag( wat is het gezonds)
gewoon elke morgen 1 of 2 ofzo?

en maakt het veel uit dat je wit brood eet in plaats van bruin?

en is het slecht dat je altijd hetzelfde eet op je boterham?
Oud 30-08-2005, 15:05
Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-08-2005 @ 15:35 :
neem van ons aan: zolang jij meer eet dan je schema is iedereen hier trots op je, zolang jij minder eet, zal iedereen veel commentaar op je hebben.

Je gaat echt niet op een gezonde manier om met eten. Ik zeg het nogmaals. Doe er wat aan. Ik weet niet hoeveel je nog wil afvallen, maar je zult toch je schema moeten gaan opkrikken, zodra je op je streefgewicht zit. Al zie ik jou dat nog niet doen.

Nogmaals, hoe lang ben je ookal weer, hoeveel weeg je en hoeveel moet er nog af?
1.70 woog vanochtent 56.7 en wil ongeveer dit gewicht vasthouden en langzaam naar de 55 gaan, en vooral stabiel gewicht krijgen.
Ook mag ik nog maar max 2 keer per week op de weegschaal gaan staan. maar vanochtent wou ik mn boekentas wegen,
Ik vind school echt leuk ik lijk wel weer een brugklasser
Oud 30-08-2005, 15:06
Mara
Mara is offline
Als je witbrood eet krijg je te weinig vezels binnen.

En variatie is beter want dan krijg je meer verschillende voedingsstoffen binnen.
Oud 30-08-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-08-2005 @ 15:56 :
oja nog paar vraagjes

hoeveel glazen melk mag je op een dag( wat is het gezonds)
gewoon elke morgen 1 of 2 ofzo?

en maakt het veel uit dat je wit brood eet in plaats van bruin?

en is het slecht dat je altijd hetzelfde eet op je boterham?
Het voedingscentrum raadt 2 porties zuivel per dag aan, hiermee bedoelen ze 300 ml (twee keer 150 ml). Dat is bijvoorbeeld een klein glaasje melk en een klein schaaltje yoghurt/vla, of een hele grote kom yoghurt/vla, of twee kleine glaasjes melk. Als je zuivelallergie hebt of veganist bent kun je hiervoor ook sojamelk, yofu en sojavla gebruiken.

Wit brood bevat wat meer vet dan bruinbrood, maar dat scheelt niet super veel; het bevat wel veel minder vezels dan bruinbrood. Vezels heb je nodig voor een goede spijsvertering en voor een vol gevoel in je maag; bovendien zorgen ze ervoor dat de koolhydraten langzamer worden opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel langer constant blijft, waardoor je minder gauw zin krijgt in snoep. Het is niet ongezond, maar wel echt minder gezond dan bruinbrood of volkorenbrood.

Afwisselen met broodbeleg is beter dan altijd hetzelfde te eten, maar altijd hetzelfde broodbeleg eten is ook weer niet slécht.
Oud 30-08-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 16:05 :
1.70 woog vanochtent 56.7 en wil ongeveer dit gewicht vasthouden en langzaam naar de 55 gaan, en vooral stabiel gewicht krijgen.
Je bent dus alles behalve te zwaar (55 kg is zelfs weinig bij jouw lengte). Het is belangrijk dat je voldoende eet, je lichaam heeft dat gewoon nodig.

Citaat:
Ook mag ik nog maar max 2 keer per week op de weegschaal gaan staan. maar vanochtent wou ik mn boekentas wegen
En zo kun je elke keer wel een reden verzinnen om er toch op te gaan staan... Probeer het gewoon bij die twee keer te houden, dat is ruim voldoende.
Oud 30-08-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2005 @ 16:08 :
Het voedingscentrum raadt 2 porties zuivel per dag aan, hiermee bedoelen ze 300 ml (twee keer 150 ml). Dat is bijvoorbeeld een klein glaasje melk en een klein schaaltje yoghurt/vla, of een hele grote kom yoghurt/vla, of twee kleine glaasjes melk. Als je zuivelallergie hebt of veganist bent kun je hiervoor ook sojamelk, yofu en sojavla gebruiken.

Wit brood bevat wat meer vet dan bruinbrood, maar dat scheelt niet super veel; het bevat wel veel minder vezels dan bruinbrood. Vezels heb je nodig voor een goede spijsvertering en voor een vol gevoel in je maag; bovendien zorgen ze ervoor dat de koolhydraten langzamer worden opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel langer constant blijft, waardoor je minder gauw zin krijgt in snoep. Het is niet ongezond, maar wel echt minder gezond dan bruinbrood of volkorenbrood.

Afwisselen met broodbeleg is beter dan altijd hetzelfde te eten, maar altijd hetzelfde broodbeleg eten is ook weer niet slécht.
oke bedankt , dan houd ik het gewoon op 2 glazen melk(+3 liter water),
ik houd niet zo van yoghurt enz en dat hebben we ook nooit in huis omdat niemand dat eet hierzo.
en ik eet liever wit dan bruin brood omdat ik dat gewoon makkelijker naar binnen krijg enzo ,maar ik heb geen last van mijn spijsvertering ofzo
Oud 30-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-08-2005 @ 16:20 :
en ik eet liever wit dan bruin brood omdat ik dat gewoon makkelijker naar binnen krijg enzo
Misschien kan je bruid en wit brood afwisselen? Of bv. een bruine en een witte boterham op elkaar eten oid (dat is goed te doen, vind ik zelf )? Bruin brood is over het algemeen nl wel wat gezonder dan wit brood (al schijnt het met het meeste bruine brood wel mee te vallen qua gezond zijn ed).
Oud 30-08-2005, 15:23
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn eten van vandaag:

10.00 een tosti met kaas (10+) en ham, bruin brood, geen boter(2 boterhammen dus).

13.00 zelfde, alleen geen ham, maar lijn worst ofzo, iig beter dan ham. (2 boterhammen dus).

14.00 paar blokjes witte chocola (had er zo'n zin in!)

16.00 geroosterde bruine boterham.

18.00 avondeten, moet nog komen.

Misschien daarna nog een peer ofzo.

Sport: 40/50 minuten gefietst in totaal, verder niks gedaan.

Regels voor berichten