Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
DMC schreef op 13-10-2005 @ 18:18 :
ach ja dat zou kunnen voor autochtonen, maar ik als buitenlander boeit het nederlands niet echt.
Maar als je wel in Nederland woont en hier naar school bent gegaan, dan zou je het wel moeten kunnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 22:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 13-10-2005 @ 20:02 :
Ik vind je dan erg goed nederlands schrijven voor een buitenlander.
je vergist je over de taalbeheersing van de gemiddelde allochtoon en al helemaal over de jongere generatie. Ik denk dat mensen als DMC eerder regel zijn dan uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-10-2005 @ 23:33 :
je vergist je over de taalbeheersing van de gemiddelde allochtoon en al helemaal over de jongere generatie. Ik denk dat mensen als DMC eerder regel zijn dan uitzondering.
Ik vind het daarom ook gek dat ze het dan niet willen , goed Nederlands spreken...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-10-2005 @ 10:17 :
Ik vind het daarom ook gek dat ze het dan niet willen , goed Nederlands te spreken...
Ik denk dat het makkelijker is om de moedertaal te spreken, omdat je daarbij in ieder geval je zelf niet voor gek zet met een verkeerd accent.
Daarnaast zijn ze opgevoed in een bepaalde cultuur en desbetreffende taal van die cultuur verleend zich beter voor de manier van praten.
En je kan in een taal die de mensen in je omgeving niet verstaan frank en vrij roddelen, schelden, etc.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:17
juno
juno is offline
"maar ik als nederlander boeit het nederlands niet echt".

Daar klopt echt geen hout van. De gemiddelde middelbare scholier spreekt en schrijft slecht nederlands, dat merk ik hier op het forum al te vaak.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 16-10-2005 @ 13:17 :
"maar ik als nederlander boeit het nederlands niet echt".

Daar klopt echt geen hout van. De gemiddelde middelbare scholier spreekt en schrijft slecht nederlands, dat merk ik hier op het forum al te vaak.
Stiekem kunnen ze het wel, maar tijdens het forummen worden hun intellectuele capaciteiten al ergens anders voor aangewend!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:19
juno
juno is offline
Jij en ik kunnen het toch ook? Kom op, ik zie sommige mensen steeds weer dezelfde grammaticale blunders begaan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:39
T_ID
T_ID is offline
dat vint ik dus ook.
Oud 17-10-2005, 08:57
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2005 @ 18:39 :
dat vint ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 16-10-2005 @ 14:19 :
Jij en ik kunnen het toch ook? Kom op, ik zie sommige mensen steeds weer dezelfde grammaticale blunders begaan.
Ze moeten het ook kunnen, het interesseert ze alleen te weinig.
Oud 17-10-2005, 15:46
juno
juno is offline
Het is niet dat het moeilijk is he. Gramatica is iets wat er zo ingesleten zit dat het automatisch goed gaat zelfs zonder dat je nog kunt aangeven wat de regel ook alweer is.

Je hoeft je er dus niet voor te interesseren om het te kunnen. Degenen die het niet kunnen, kúnnen het ook echt niet.

Slechte beurt voor het basisonderwijs.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 17-10-2005 @ 16:46 :
Het is niet dat het moeilijk is he. Gramatica is iets wat er zo ingesleten zit dat het automatisch goed gaat zelfs zonder dat je nog kunt aangeven wat de regel ook alweer is.

Maar goed, basisonderwijs valt inderdaad erg tegen. Onze basisschool schijnt uitzonderlijk goed te zijn en dat blijkt ook nu nog, als je naar de mensen kijkt die van onze basisschool afkomstig zijn.

Echter, sommige mensen zijn op slechte mavo's terecht gekomen en daar is het dan alsnog verwaterd.
Oud 17-10-2005, 17:24
juno
juno is offline
Ook ik maak nog wel eens een typefoutje, moet ik met het schaamrood op de kaken bekennen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:15
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 17-10-2005 @ 18:24 :
Ook ik maak nog wel eens een typefoutje, moet ik met het schaamrood op de kaken bekennen.
ach, het is geen schande. Trouwens spraak is de primaire identificatie van taal in de taalwetenschappen, niet schrift (Wil echter niet perse zeggen dat spraak belangrijker is). Bijvoorbeeld omdat men spraak automatisch verkrijgt in tegenstelling tot schrift, en er bestaan zelfs behoorlijk wat talen waarbij schrift niet voorkomt.

Misschien dat deze info je doet inzien dat het maken van een typfout geen ramp is .

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 18:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten