Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 21:40
Ann
Ann is offline
Kunst en vliegwerk

Een vrouw had een mailtje van haar man gekregen en ging naar New york toe ofzo en ze had een oppas voor haar 2 kinderen nodig en dat werd een rare tante en die tante moest dan ook op haar kunstwinkel passen. Om het effe in grove lijnen te zeggen.

Op zich een hele leuke musical, we hadden er zelf was rollen bij geschreven maar die pasten er prima in.

Ik was overigens een van die 2 kinderen, een vrij grote rol en erg leuk om te doen!
Oud 28-09-2006, 16:19
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Over wij, die na 25 jaar terug keken op onze schoolperiode op de basisschool.

En iedereen zong vals.
Oud 02-10-2006, 11:14
Maresa
Maresa is offline
Het heette Windkracht acht en ging over de acht jaren basisschool.

'Er waait een wind
er waait een wind
er waait een wiiiiiiiindkracht acht

Er waait een wind [door onze school]
er waait een wind [door onze school]
er waait een wiiiiiiiiinkracht acht!

Acht jaren basisschool
acht grote stappen
op de lange ladder
van de maatschappij

beginnen als de kleinste
weggaan als de grootste
wat gaan de jaren hard,
o wat vliegt de tijd'

Omg. Dit is gewoon... bijna tien jaar terug en ik ken de tekst nog

Anyhow, dit was het themalied en in de musical gingen we alle groepen langs. Je begon dus met een stukje uit groep 1, dan ging je naar groep 2, 3, enzovoort. Je eindigt met een schoolfeest in groep acht.

Ik vond 'em best leuk.
Oud 03-10-2006, 15:37
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Die deed ik ook. Ergens ligt nog wel een bandje..
Oud 04-10-2006, 07:58
Maresa
Maresa is offline
Bij mij ook... een videobandje zelfs. Ernstig om jezelf terug te zien
Oud 29-10-2006, 02:18
TheConfidant
TheConfidant is offline
Citaat:
kalinho schreef op 04-10-2005 @ 14:43 :
Happy Landings
Ik was Teun (ofzo). Ik mocht zelfs het schilderij maken voor het stuk.
Oud 17-11-2006, 08:39
Verwijderd
Wij hadden geen musical, dat is eigenlijk nooit geweest, geloof ik. We hadden de reveu, dan mocht je zelf iets instuderen met een groepje, twee kinderen (waaronder ik ) presenteerden het en met de hele klas hebben we een dansje gedaan.
Oud 20-11-2006, 22:41
Maarten84
Maarten84 is offline
Citaat:
sas_andrea schreef op 04-10-2005 @ 08:50 :
over reclame maken... ik was corrie schaap. had nog een behoorlijke lap tekst, maar hoe t precies ging weet ik niet meer. weet nog wel dat ik met een jong uit de klas die ik niet mocht, maar hij mij wel, verliefd moest gaan zitten doen op t deuntje van de fristi toendertijd: it's all about the birds and the trees, and the flowers......
was op zich wel grappig.
Hehe, "Bingo!", deden wij ook in groep 8. Ik was Nico de Nieuwe, die per ongeluk voor directeur aan werd gezien.
In groep 6 "Confetti", weet niet meer precies..ging over een oppas dacht ik. Ik speelde een televisie . En groep 7 "Primeur", over een drukkerij.
Ik zat op een kleine school (mijn groep 5 pers.)...dus wilde je de rollen een beetje kwijt kunnen moest de hele bovenbouw meedoen, vandaar 3 keer.
Oud 02-12-2006, 19:39
Ceespop
Ceespop is offline
'Feest-Lift ' ik moest een professor Braltikofski voorstellen, wat overigens eenmaal op het podium kut is.
met duits accent en al. jas aan en een bril op hoed en Wc verfrisser in mijn tas om zieke patienten beter te maken
en toen konden we de band ook nog eens kopen om jezelf terug te zien, en na 1 jaar op de reunie moesten we €1 betalen anders mochten we de de reunie niet bijwonen. (sloebers )

maar ik mocht wel het decor maken van meester vleermuis en juffrouw truus

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 19:42.
Oud 02-12-2006, 21:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Iets over een ziekenhuis. Ik had een kutrol met weinig tekst, I liked that, musicals zijn toch kut.
Oud 02-12-2006, 23:06
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Go active! schreef op 21-01-2006 @ 17:46 :
wij speelde 'www.weetwatjewilt.nl' ging over een site
ik speelde die ook en de populaire hadden de grote rollen en ik was er zo pissig over dat ik nog weigerde mee te spelen
Oud 11-12-2006, 13:15
Verwijderd
Ik weet niet meer hoe die van ons heette, hij ging in ieder geval over een survivaltocht met allemaal groepjes, de 'Stoertjes' en 'Kakkers' enzo. Ik had de hoofdrol, ik was Sjanie Ik was een heel verlegen meisje enzo, en ik was verliefd op Bennie, en die was heel stoer. En toen moesten we hand in hand staan en zingen.
Oud 12-12-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 19-09-2006 @ 19:05 :
Hoera We Zijn Gestrand

Er waren te weinig rollen en teveel meisjes, dus alle rollen moesten in stukken gehakt worden(voor en na de pauze) en het gros van de mannen werd vrouwelijk dus ik was Barbara ipv Bart.
Ik was Tracy, de au pair! En ik moest solo zingen met Piet, en met een accent praten
Oud 15-12-2006, 11:43
machtigespa
machtigespa is offline
Ik zou t niet meer weten is 11 jaar geleden. 1995. Zag laatst wel een paar foto's. Iets met een politie ik had namelijk een politie hoed op. Voor de rest het enige wat me opviel is dat mensen behoorlijk slecht gekleed waren in de jaren 90
Oud 18-12-2006, 18:12
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
Napoleonfan schreef op 07-10-2005 @ 21:26 :
Over een vliegveld, en een schilderij wat was gestolen. Ik had 2 hoofdrollen en één bijrolletje. Ik was de grondstewardess, de milieuactiviste, en als bijrolletje vertolkte ik een vreemde hawaiiaanse toerist. Toneelspelen vond ik toen al helemaal geweldig, dus ik was blij met die rollen, ook al was het behoorlijk zwaar. Ik heb overigens tijdens de generale repetitie een stuk van het decor gesloopt. Dat was niet zo handig, en het werd me ook niet echt in dank afgenomen ghehe.
hehe die deden wij ook Gerda Geyser was de rol. 2x Flauw vallen ftw
Oud 04-01-2007, 15:11
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sherco schreef op 22-12-2005 @ 16:24 :
Onze musical heette Feestlift, en ik snap achteraf gezien nog steeds niet helemaal wat de verhaallijn was, maar de leraren destijds ook niet geloof ik .
Ik speelde in ieder geval een meisje dat bij de dokter moest komen, maar ik mankeerde niks, en toen werd die dokter helemaal gek en mocht ik een liedje zingen over dat ik altijd blij en gelukkig was (hoe onwaar). Verder zat ik nog in het koor. Alle goeie acteurs hadden meerdere grote rollen, en alle echte hampels waren toneeljongens
Wij hadden precies dezelfde. Ik was ma boshaard die rare fitnessoefeningen moest doen in het begin van de musical

En jouw rol ken ik ook nog wel! Weet alleen niet meer hoe dat meisje heette... Was het niet 'Nicoline is zo netjes'

Inmiddels ook al 7,5 jaar geleden.
Oud 04-01-2007, 15:16
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Maresa schreef op 02-10-2006 @ 12:14 :
Het heette Windkracht acht en ging over de acht jaren basisschool.

'Er waait een wind
er waait een wind
er waait een wiiiiiiiindkracht acht

Er waait een wind [door onze school]
er waait een wind [door onze school]
er waait een wiiiiiiiiinkracht acht!

Acht jaren basisschool
acht grote stappen
op de lange ladder
van de maatschappij

beginnen als de kleinste
weggaan als de grootste
wat gaan de jaren hard,
o wat vliegt de tijd'

Omg. Dit is gewoon... bijna tien jaar terug en ik ken de tekst nog

Anyhow, dit was het themalied en in de musical gingen we alle groepen langs. Je begon dus met een stukje uit groep 1, dan ging je naar groep 2, 3, enzovoort. Je eindigt met een schoolfeest in groep acht.

Ik vond 'em best leuk.
Deze musical heb ik mogen kijken toen ik in groep zeven zat! Wat leuk om weer te lezen!
Oud 01-02-2007, 14:59
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 04-01-2007 @ 16:11 :
Wij hadden precies dezelfde. Ik was ma boshaard die rare fitnessoefeningen moest doen in het begin van de musical

En jouw rol ken ik ook nog wel! Weet alleen niet meer hoe dat meisje heette... Was het niet 'Nicoline is zo netjes'

Inmiddels ook al 7,5 jaar geleden.
Ja klopt, mijn broertje heeft die musical ook gedaan. Hij moest o.a. de vader van Nicoline spelen.
Oud 06-02-2007, 15:27
Verwijderd
Wij deden ook Goudkoorts. Was op zich best een leuke musical, alleen jammer dat ik amper een rol had.

Echt stom, want de meester enzo wisten dat ik superveel met toneel bezig was, maar ik hoorde alleen maar bij de choreografie.

(We zaten in groep 8 met 38 kinderen in de klas, we hadden dus ernstig tekort aan rollen)
Oud 08-02-2007, 16:06
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-10-2005 @ 19:09 :
Bejaarden in een tehuis. Te weinig rollen, teveel kinderen, dus rollen werden in stukken gehakt. Mijn klas was achterlijk en moest bij de uiteindelijke uitvoering nog een boekje erbij houden met de tekst.
die deed me broer denk ik ... ...

mijne was big boat
kent iemand het? ik was de opera zangeres
Oud 10-02-2007, 12:49
Verwijderd
Bij ons ging het over onze meester, die in de herfstvakantie aan kanker was overleden.

Het was erg verdrietig en niet leuk. Een musical moet vrolijk zijn en niet zo verdrietig.
Oud 11-02-2007, 11:28
Wap
Wap is offline
''Hoera, we zijn gestrand''
ik was een olievrouw en tijdens het dansen (de milkshake dans), vloog mijn laars uit, recht het publiek in..
Oud 11-02-2007, 12:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
89ok schreef op 10-02-2007 @ 13:49 :
Bij ons ging het over onze meester, die in de herfstvakantie aan kanker was overleden.

Het was erg verdrietig en niet leuk. Een musical moet vrolijk zijn en niet zo verdrietig.
Dat is wel heel erg zeg. Dat is voor een klas al erg zwaar en dan ook nog een musical daarover maken
Ik vind inderdaad ook dat een musical vrolijk moet zijn; het is het afscheid van je basisschool. Bovendien is het helemaal niet goed voor de verwerking lijkt me, want iedereen doet dat op een andere manier, terwijl iedereen nu gedwongen werd op deze manier de dood van de meester te verwerken.
Wat stom van je school.
Oud 11-02-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2007 @ 13:42 :
Dat is wel heel erg zeg. Dat is voor een klas al erg zwaar en dan ook nog een musical daarover maken
Ik vind inderdaad ook dat een musical vrolijk moet zijn; het is het afscheid van je basisschool. Bovendien is het helemaal niet goed voor de verwerking lijkt me, want iedereen doet dat op een andere manier, terwijl iedereen nu gedwongen werd op deze manier de dood van de meester te verwerken.
Wat stom van je school.
Ik wilde praktisch hetzelfde zeggen.
Belachelijk om daar een groep8-musical over te maken.
Oud 11-02-2007, 18:39
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Big boat!
Ik was schoonmaakster en moest beginnen

"Dit is big boat, AHOI, big boat, ENJOY, en een goeeeedeeee reiss"...

Heb het ook nog op video, leuk om terug te zien haha
Oud 17-02-2007, 17:13
Didi22
Didi22 is offline
wij deden feestlift was in 1998
Oud 17-02-2007, 17:14
Didi22
Didi22 is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 19-09-2006 @ 19:05 :
Hoera We Zijn Gestrand

Er waren te weinig rollen en teveel meisjes, dus alle rollen moesten in stukken gehakt worden(voor en na de pauze) en het gros van de mannen werd vrouwelijk dus ik was Barbara ipv Bart.

ja die ken ik ook
die heeft me broertje ook gehad
was in 2000

ik vond het wel gezellige musical
Oud 25-02-2007, 13:09
gijsgoof
gijsgoof is offline
Hoi,

Ik ben een jaar of 10 geleden toeschouwer geweest een basisschool die de musical Koning van Katoren deed. Ik doe nu zelf musicals instuderen met kinderen en zou graag die musical doen. Heeft iemand voor mij de tekst en muziek? Of weet iemand waar ik die kan krijgen?

gijsvoortman@msn.com

Ik wil er best voor betalen

Groetjes Gijs
Oud 02-03-2007, 20:32
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Wij hadden audities, voor hoofdrollen en koor. Toen die voorbij waren vroegen ik en de rest die over was (toch zeker de helft van alle leerlingen van de drie groep8 klassen) wat wij dan moesten doen. "Stil zijn en klappen!".

Ben uit protest niet gegaan.
Oud 02-03-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 02-03-2007 @ 21:32 :
Wij hadden audities, voor hoofdrollen en koor. Toen die voorbij waren vroegen ik en de rest die over was (toch zeker de helft van alle leerlingen van de drie groep8 klassen) wat wij dan moesten doen. "Stil zijn en klappen!".

Ben uit protest niet gegaan.
Dat is echt belachelijk! Terecht dat je niet gegaan bent!
Wat is dat voor school dat ze gewoon doodleuk alleen de 'goede spelers' mee laten doen aan het afscheid van de basisschool?
Oud 05-03-2007, 00:03
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Een school die gaat voor kwaliteit.
Oud 12-03-2007, 16:11
xyz
xyz is offline
Die ging over ons..ja over ons en de vele domme zinnen die leraren en leerlingen soms wel zeiden, leuk concept, maar de uitvoering was echt vreselijk!

+ de meesters en juffen vonden het zo 'mieters' om de lied: 25 jaar geleden erbij te doen

En 14 April, binnenkort dus ook een reunie, ben zo zenuwwwachtigggg
Oud 13-03-2007, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 05-03-2007 @ 01:03 :
Een school die gaat voor kwaliteit.
Pff, ja, en kwaliteit is natuurlijk het belangrijkste bij een afscheidsmusical van groep 8...
Oud 30-03-2007, 09:11
Ploek
Ploek is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 11-02-2007 @ 19:39 :
Big boat!
Ik was schoonmaakster en moest beginnen

"Dit is big boat, AHOI, big boat, ENJOY, en een goeeeedeeee reiss"...

Heb het ook nog op video, leuk om terug te zien haha
die heb ik ook gedaan, ik was die operazangeres, ik was dood zenuwachtig dat weet ik nog.

Ik heb laatst de video gezien (ik heb geen videospeler meer, dus het was bij een meisje dat de reunie wil gaan regelen) en het was nog best mooi gezongen steeds. Het is alleen hylarisch slecht gespeeld
terwijl ik toen dacht dat het zo goed was
Oud 30-03-2007, 19:05
melkpakje
melkpakje is offline
Wij deden 'Soap' en ik was Suzanne. Ik moest zingen, maar dat kan ik niet. Ohja en ik moest ook nog nepzoenen met een sukkeltje uit mijn klas, en dat vond ik vrij genant.
Oud 05-04-2007, 13:52
dannykrieke
dannykrieke is offline
Woow das echt toevallig, wij doen ook ``Saop``
ik ben charls,
welk lied vind jij het leukst ?
ik Say me denk ik
jij moest toch met anton zoenen ?

Ik heb alle nummers nog op de pc staan

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 13:54.
Oud 07-04-2007, 22:46
Lorelei
Lorelei is offline
Over marsmannetjes. Allebei de groep 8 juffen zaten overspannen thuis dus de kleuterjuffen hebben de musical in elkaar gezet. Dat was ook te merken.
Oud 08-04-2007, 23:06
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Mijn bassisschool had ook van die standaard musicals. Opzich wel leuk, kan je vergelijken met vriendinnen van andere scholen.

ik was dokter op de eerste hulp in HELP!
mijn ene broertje was de domme boots in BIGBOAT (hij was echt super grappig)
(deze twee staan ook allebei al beschreven, grappig om terug te lezen!)
hoe de musical van mijn andere broertje heette weet ik niet meer maar hij vond in elk geval plaats op een school waar 3 groepen waren. De nerds, de sportieve jongens en de hippe meiden. En toen kwam er een nieuw meisje op school en die was anders... en toen werden en een nerd en een sportieve jongen verliefd op haar etc....

Gelukkig mochten we voor de musical zelf stukjes opvoeren. Die zullen vast verschrikkelijk slecht zijn geweest maar was wel grappig.
Oud 09-04-2007, 12:06
Verwijderd
Mijne was in groep zeven en ik weet niet meer hoe ie heette... het had iets te maken met circus geloof ik, en ik was Pemmela, ofzo. Met een balletpakje aan. Ik had wel één van de groter rollen geloof ik, maar ... ik vond dat ik nog meer moest
Oud 09-04-2007, 16:20
Milll
Milll is offline
Wij deden ook big boat (origineel ik weet het ) Maar ik was wel mooi even Jacqueline/Jacky!!
Oud 10-04-2007, 12:29
Kitsch
Kitsch is offline
Over onszelf
Oud 10-04-2007, 12:40
Milll
Milll is offline
lijkt me juist leuk!
Oud 14-04-2007, 16:19
fromBALKAN :D
Wij deden idols na, en ik was de mannelijke versie van Jerney Kaagman.
Oud 25-04-2007, 12:50
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Milll schreef op 09-04-2007 @ 17:20 :
Wij deden ook big boat (origineel ik weet het ) Maar ik was wel mooi even Jacqueline/Jacky!!
Dat + de solo , ik kan dus echt niet zingen haha
Oud 25-04-2007, 22:07
Haligh
Haligh is offline
de vloek van gunder/gonder of wat dan ook.
en ik speelde een ruige kraker, waarvan ik dacht dat ze veel gel in hun haren hadden en zonnebrillen droegen.
Oud 25-04-2007, 22:43
Verwijderd
"Paniek in de Luie Lift". Ik was de liftmonteur cq. detective die het hele mysterie oploste. Wel geinig. Hoewel ik de halve musical in de lift heb gezeten, had ik lekker veel tekst. En geen solozang
Oud 08-06-2007, 22:40
Emma90
Emma90 is offline
Citaat:
Go active! schreef op 21-01-2006 @ 17:46 :
wij speelde 'www.weetwatjewilt.nl' ging over een site
Die hadden wij ook! Was echt een leuke musical, helaas had ik maar een kleine rol.
Oud 12-06-2007, 08:40
Sushii
Sushii is offline
een vliegveld.. weet niet meer hoe die heette, maar het idee was dat we na de basisschool allemaal onze vleugels zouden uitstrekken en weg zouden vliegen

ik speelde een stewardess: Lucia Lamborghini
Oud 23-06-2007, 19:00
Steeffiej
Steeffiej is offline
'Inpakken en wegwezen'

Verhaaltje over twee gezinnen die op vakantie gaan, maar er blijkt een overboeking te zijn bij de caravan.
Ze besluiten samen in de caravan te gaan zitten en de vakantie samen door te brengen.

Ik had één van de hoofdrollen: moeder Jet.
Erg leuk om te doen, zou het zo weer over doen
Heb alleen pas de musical nog een keer bekeken (na 4 jaar) en besloten dat er toch maar wat harder op het zingen geoefend had moeten worden XD

Heel toepasselijk:
Gister naar de musical van mijn zusje geweest: Plexat.
Een dag uit het leven van een gezin.
Vooral het liedje 'Kapper Tjieno' was echt geweldig!
*wie kent één van de twee musicals?*
Oud 29-06-2007, 01:48
TomasV
TomasV is offline
Er staat me niet zo heel veel meer bij van de groep 8 eind musical. Het was iets met planeten elke klas had een eigen verhaaltje op een planeet. Als enige jongen in mijn groep had ik zowieso wel makkelijk grote rol. En opzich meestal wel aardige rollen; vertrouwen van docent. Confetti heb ik al een keertje gefilmd (aangekocht) bij me zus die voor de klas staat. Sommig weeksluitingen staan me eigenlijk nog helderder voor;
Advertentie

Regels voor berichten