Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2006, 15:05
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Dat bericht komt hier wel raar over met erboven Montoya met blauwe kerstmanpak aan...

Maar het is natuurlijk triest nieuws.
Oud 15-08-2006, 17:39
Sandersss
Sandersss is offline
"Formule 1-geweld op de Afsluitdijk"

15-8 - Toen Red Bull Robert Doornbos vroeg of ze hem konden helpen bij het realiseren van zijn jongensdroom was een idee geboren: met een Formule 1-auto over de Afsluitdijk rijden. Vandaag werd die droom werkelijkheid.

Voor de eerste keer in de geschiedenis reed er een Formule 1-bolide op de Nederlandse snelweg (A7), die speciaal voor deze demo-run tijdelijk af was gesloten. Doornbos bereikte een topsnelheid van 326 kilometer per uur. En ja, die snelheid werd geregistreerd door de flitspaal. Het is niet duidelijk hoe hoog de boete is die normaal gesproken voor zo’n snelheidsovertreding wordt uitgeschreven.

De demonstratie werd, na het draaien van enkele donuts, op ludieke wijze beëindigd: de Rotterdamse coureur parkeerde de RB2-showcar in één van de parkeervakken. ,,Red Bull wilde mijn jongensdroom uit laten komen, daarop riep ik direct dat ik in een Formule 1-auto over de Afsluitdijk wilde rijden”, vertelt Doornbos na afloop.

Het heeft z’n verwachtingen overtroffen. ,,Dit is toch wel even anders dan met een personenauto, hoor. Wat een ervaring, echt cool! Ik had niet verwacht dat het zo’n kick zou geven.”

Filmpje: http://formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10141
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 14:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het rijdersduo van RedBull in 2007 is ook al bekend: Coulthard en Webber. Jammer voor Doornbos dat-ie niet "promoveert" naar een racestoeltje. Christian Klien zal op zoek moeten naar een ander team.
Oud 16-08-2006, 14:42
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-08-2006 @ 15:38 :
Het rijdersduo van RedBull in 2007 is ook al bekend: Coulthard en Webber. Jammer voor Doornbos dat-ie niet "promoveert" naar een racestoeltje. Christian Klien zal op zoek moeten naar een ander team.
Opzich jammer ja, al heb ik er nooit in geloofd, een racestoeltje voor Doornbos. Misschien bij ToroRosso als ie echt een hele goeie indruk maakt bij de RedBull bazen, maar zelfs daar geloof ik niet zo in.

En Klien kan de steun van RedBull houden, mits hij in de Champcars gaat racen. Als hij daarin goed presteerd zit er misschien weer een recestoeltje voor hem in als bijvoorbeeld Coulthard ermee stopt.
Oud 26-08-2006, 09:25
Sandersss
Sandersss is offline
26-8 - Als MF1Racing inderdaad overgenomen wordt door Michiel Mol – verwachting is dat er in Monza meer duidelijk wordt – dan krijgt het team wel een heel verrassend Nederlands tintje. De plannen liggen er om de Cosworth V8 om te dopen in Spyker.

Officieel is nog niks naar buiten gebracht, desondanks zijn er vergevorderde plannen om de Nederlandse autofabrikant bij het team te betrekken. Cosworth is immers een motorfabrikant die weinig tot de verbeelding spreekt. Spyker doet dat wel.

Spyker bouwt zeer exclusieve sportwagens, is beursgenoteerd en neemt sinds enkele jaren deel aan de 24 uur van Le Mans en andere afstandraces. Zelf rijden ze met een Audi-krachtbron, het gaat dus puur om de naam Spyker. Geen onbekend verschijnsel in de Formule 1. Denk aan de Petronas-motoren van Sauber. In werkelijkheid waren het gewoon oude Ferrari-motoren.

Een deal met Cosworth is er overigens nog niet. Maar daar gaat de voorkeur van MF1Racing wel naar uit. De samenwerking met Toyota is tegengevallen. Ondanks de belofte hetzelfde materiaal te krijgen als het Toyota fabrieksteam, moet Midland het toch met minder doen. Vandaar de voorkeur naar een onafhankelijke motorpartner en in dit geval dus voorzien van het label powered by Spyker.

Eindelijk eens echt initiatief van een Nederlands bedrijf om de formule 1 te betreden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 09:33
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 26-08-2006 @ 10:25 :
26-8 - Als MF1Racing inderdaad overgenomen wordt door Michiel Mol – verwachting is dat er in Monza meer duidelijk wordt – dan krijgt het team wel een heel verrassend Nederlands tintje. De plannen liggen er om de Cosworth V8 om te dopen in Spyker.

Officieel is nog niks naar buiten gebracht, desondanks zijn er vergevorderde plannen om de Nederlandse autofabrikant bij het team te betrekken. Cosworth is immers een motorfabrikant die weinig tot de verbeelding spreekt. Spyker doet dat wel.

Spyker bouwt zeer exclusieve sportwagens, is beursgenoteerd en neemt sinds enkele jaren deel aan de 24 uur van Le Mans en andere afstandraces. Zelf rijden ze met een Audi-krachtbron, het gaat dus puur om de naam Spyker. Geen onbekend verschijnsel in de Formule 1. Denk aan de Petronas-motoren van Sauber. In werkelijkheid waren het gewoon oude Ferrari-motoren.

Een deal met Cosworth is er overigens nog niet. Maar daar gaat de voorkeur van MF1Racing wel naar uit. De samenwerking met Toyota is tegengevallen. Ondanks de belofte hetzelfde materiaal te krijgen als het Toyota fabrieksteam, moet Midland het toch met minder doen. Vandaar de voorkeur naar een onafhankelijke motorpartner en in dit geval dus voorzien van het label powered by Spyker.

Eindelijk eens echt initiatief van een Nederlands bedrijf om de formule 1 te betreden.
Cool. Het gaat nog leuk worden in Italie. Schumacher gaat daar volgens mij meer duidelijkheid geven over zijn toekomst en ik las ook ergens dat er voor Massa dan ook meer duidelijkheid zou zijn. (logisch natuurlijk, als Schumacher stopt kan hij bij Ferrari blijven, als Schumacher niet stopt hangt het af van wat Raikkonen wil)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:10
Sandersss
Sandersss is offline
Een Nederlands F1 team is zo goed als rond!

www.formule1.info

28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.

Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.

De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.

Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemaakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:23
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Albers rijdt volgend seizoen sowiezo F1 volgends zijn manager... Op 8 oktober in Suzuka worden alle details bekend gemaakt. Wellicht hangt dit samen met de overname van Midland door die Nederlandse investeerders.
Oud 29-08-2006, 22:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Belgie terug in de kalender van volgend jaar!

F1-kalender 2007
18 maart: Australië
8 april: Malaisië
15 april: Bahreïn
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
17 juni: Verenigde Staten
1 juli: Frankrijk
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
5 augustus: Hongarije
26 augustus: Turkije
9 september: Italië
16 september: België
30 september: China
7 oktober: Japan
21 oktober: Brazilië
Oud 29-08-2006, 23:06
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 29-08-2006 @ 23:45 :
Belgie terug in de kalender van volgend jaar!

F1-kalender 2007
18 maart: Australië
8 april: Malaisië
15 april: Bahreïn
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
17 juni: Verenigde Staten
1 juli: Frankrijk
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
5 augustus: Hongarije
26 augustus: Turkije
9 september: Italië
16 september: België
30 september: China
7 oktober: Japan
21 oktober: Brazilië
Leuke kalender, weer veel pluspunten
Australie als eerste, Belgie erin!! Fantastisch. Enige minpuntje is dat Brazilie de afsluiter is, die had ik liever als tweede of derde gehad en dan Japan als afsluiter. Maarja Belgie is terug en daar gaat het uiteindelijk om.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:12
Sandersss
Sandersss is offline
Wel jammer van de grote gaten tussen de GP's. Tussen de 1e en 2e 3 weken rust en tussen de 3e en 4e bijna een maand.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 13:34
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
McDuck schreef op 30-08-2006 @ 00:06 :
Leuke kalender, weer veel pluspunten
Australie als eerste, Belgie erin!! Fantastisch. Enige minpuntje is dat Brazilie de afsluiter is, die had ik liever als tweede of derde gehad en dan Japan als afsluiter. Maarja Belgie is terug en daar gaat het uiteindelijk om.
Wat een lul ben ik ook, ik was zo met dat Belgie bezig dat ik niet eens had gezien dat San Marino en Europa eraf zijn gehaald.
En dat is dus helemaaal geen pluspunt, San Marino was een prachtig circuit en dat hoort er gewoon altijd op.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:35
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
McDuck schreef op 30-08-2006 @ 14:34 :
Wat een lul ben ik ook, ik was zo met dat Belgie bezig dat ik niet eens had gezien dat San Marino en Europa eraf zijn gehaald.
En dat is dus helemaaal geen pluspunt, San Marino was een prachtig circuit en dat hoort er gewoon altijd op.
Het circuit van San Marino is erg verouderd en voldoet niet meer aan de eisen die de teams stellen. De hele infrastructuur wordt dan ook gerenoveerd.

De kalender is ook een voorlopige kalender, en ik las dat de Fia die renovatie eerst afwacht.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Naast San Marino is ook de Nurburgring eruit gehaald. Omdat men van plan is om de F1 naar een aantal nieuwe circuits te halen (Mexico bijvoorbeeld) komt er misschien nog wel een wedstrijd bij? You'll never know...

Een ding is natuurlijk wel mooi: Spa is terug! Aangezien ik al jaren een F1-wedstrijd wil bezoeken, ga ik maar eens kijken om kaartjes te krijgen voor 16 september 2007.
Oud 30-08-2006, 21:38
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-08-2006 @ 22:17 :
Naast San Marino is ook de Nurburgring eruit gehaald. Omdat men van plan is om de F1 naar een aantal nieuwe circuits te halen (Mexico bijvoorbeeld) komt er misschien nog wel een wedstrijd bij? You'll never know...

Een ding is natuurlijk wel mooi: Spa is terug! Aangezien ik al jaren een F1-wedstrijd wil bezoeken, ga ik maar eens kijken om kaartjes te krijgen voor 16 september 2007.
Nurburgring wordt elk jaar omgewisseld met Hockenheim dacht ik. Mexico, Indonesië, India en Rusland hebben plannen om de F1 te betreden.
Opzich vind ik dat niet zo erg, als de "kern" van de Europese circuits maar blijft en de nieuwe circuits net zo mooi worden als bv Turkije.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:39
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-08-2006 @ 22:17 :

Spa is wel heel erg duur toch?
Ik ben voor de eerste (en enige voorlopig ) keer naar de Nurburgring geweest, dat was best wel cool. Super sfeer daar, ook al ben je niet voor Schumacher.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:41
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 30-08-2006 @ 22:38 :
Nurburgring wordt elk jaar omgewisseld met Hockenheim dacht ik. Mexico, Indonesië, India en Rusland hebben plannen om de F1 te betreden.
Opzich vind ik dat niet zo erg, als de "kern" van de Europese circuits maar blijft en de nieuwe circuits net zo mooi worden als bv Turkije.
Ik zou de GP van Hongarije of Spanje veel minder missen dan de GP van San Marino.. Maarja nieuwe circuits zijn ook wel weer leuk, denk aan Maleisie, Barhain, USA, Turkije. Allemaal leuke circuits.
Maar sommige legendes als Imola, Monza en Susuka moeten ze afblijven.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
McDuck schreef op 30-08-2006 @ 22:39 :
Spa is wel heel erg duur toch?
Ik ben voor de eerste (en enige voorlopig ) keer naar de Nurburgring geweest, dat was best wel cool. Super sfeer daar, ook al ben je niet voor Schumacher.
F1-tickets zijn sowieso duur. Maar als ik een vaste baan heb komt dat wel goed. Het ligt hier kort bij, dus dat is ook nog eens een voordeel.
Oud 30-08-2006, 22:43
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-08-2006 @ 22:51 :
F1-tickets zijn sowieso duur. Maar als ik een vaste baan heb komt dat wel goed. Het ligt hier kort bij, dus dat is ook nog eens een voordeel.
Mhja dat is waar. Ik moest eerst zes uur in de bus en dat kost ook weer geld. En Spa is natuurlijk een prachtig circuit om van dichtbij te zien. En de sfeer zal overal wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 10:20
McDuck
McDuck is offline
Trouwens Schumacher gaat rondom de GP van Italie meer bekend maken over zijn toekomst had ik gehoord..
Wat verwachten we ervan??
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 10:42
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Verstappen: "Albers verdient beter team"

Voormalig Formule 1-coureur en A1GP-rijder Jos Verstappen vindt dat Christijan Albers een beter team verdient. Albers is bezig aan zijn tweede jaar in de Formule 1. Vorig jaar reed hij voor Minardi en scoorde hij vier punten in de Amerikaanse Grand Prix. De 27-jarige Larenaar heeft dit seizoen nog geen punten behaald.

Verstappen schreef in zijn column voor De Telegraaf: "Ik heb niet alle Grands Prix gezien, maar volgens mij doet Christijan het goed. Ik weet uit ervaring ook wat hij moet doormaken. Hij rijdt bij een team waarvan hij om de twee weken al vooraf weet dat hij geen punten gaat scoren en dat is niet altijd even leuk. Voor hem zou het dan ook goed zijn als hij volgend jaar voor een veel beter team kan uitkomen. Veel zal afhangen van hoe de rijderscarrousel verder verloopt."
Ben benieuwd hoe de zogenaamde Verstappen fans hierop reageren. Die lopen al jaren paniekerig af te geven op Albers. En als Jos zelf al gaat aangeven dat Albers het goed doet en beter verdiend...
Mooi om te zien trouwens dat Jos het Christijan ook gunt.
Oud 31-08-2006, 18:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
McDuck schreef op 31-08-2006 @ 11:20 :
Trouwens Schumacher gaat rondom de GP van Italie meer bekend maken over zijn toekomst had ik gehoord..
Wat verwachten we ervan??
Naja, één ding is zeker: zijn beslissing zal ook van belang zijn voor Massa en Raikkonen.
Ik heb het gevoel dat-ie nog een jaartje blijft. Zeker als-ie dit jaar geen wereldkampioen wordt, zal hij het toch nog 1 keer willen flikken en met een titel afscheid willen nemen van de F1. Maar goed, dit is puur gevoelsmatig.
Oud 31-08-2006, 19:30
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 31-08-2006 @ 19:03 :
Naja, één ding is zeker: zijn beslissing zal ook van belang zijn voor Massa en Raikkonen.
Ik heb het gevoel dat-ie nog een jaartje blijft. Zeker als-ie dit jaar geen wereldkampioen wordt, zal hij het toch nog 1 keer willen flikken en met een titel afscheid willen nemen van de F1. Maar goed, dit is puur gevoelsmatig.
Precies dat heb ik dus ook.. Maar volgens mij komt dat ook omdat Schumacher zo blij is na een overwinning en in Turkije zelfs helemaal niet (zichtbaar) baalde dat Alonso hem voor was, maar dat hij vooral blij was voor Massa. Dat was vroeger wel anders.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 12:36
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Schumacher en Alonso worden nu de komende 3 races respectievelijk eerste en derde, dan is het verschil de laatste race 0 punten.

In Maleisië starten beide heren op de eerste startrij, een aanvaring in de eerste bocht waarbij beide coureurs door kunnen rijden zonder schade. Ze hebben compleet dezelfde pitstopstrategie, allebei in dezelfde ronden naar binnen, Alonso maakt een pitstop die 0.5 seconden sneller is en komt op 1 terecht, en het verschil de laatste 5 ronden is nog geen seconde. Alonso 1, Schumacher 2. Dit blijft zo tot de laatste ronde, Schumacher zit in de versnellingsbak van Alonso en ze komen het een-na-laatste rechte stuk op, Schumacher pakt de slipstream van Alonso en weet em er naast te prikken. Laatste bocht, de heren raken elkaar weer, maar weer geen schade voor beiden. Alonso heeft ondanks de buitenbocht toch dezelfde snelheid meegenomen op het allerlaatste rechte stuk van het seizoen. Ze knallen beiden op de finishvlag af, compleet naast elkaar. Schumacher weet op een of andere manier 10 extra toeren ergens vandaan te toveren en wordt met een verschil van 0.001 seconde winnaar van de race en wint zodoende het kampioenschap.

Dat was mijn droom vannacht, dromen zijn bedrog, maar voor deze ene keer hoop ik dat mijn droom me niet bedrogen heeft. *hubba hubba*
Oud 01-09-2006, 17:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja, hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als zowel Schumacher als Alonso op hetzelfde puntenaantal gaan eindigen? Kijkt men dan naar het aantal GP-overwinningen in dit jaar of een andere statistiek die de doorslag geeft? Of wordt het een extra race? Of hebben we dan "gewoon" 2 wereldkampioenen?
Oud 01-09-2006, 17:44
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 01-09-2006 @ 18:42 :
Ja, hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als zowel Schumacher als Alonso op hetzelfde puntenaantal gaan eindigen? Kijkt men dan naar het aantal GP-overwinningen in dit jaar of een andere statistiek die de doorslag geeft? Of wordt het een extra race? Of hebben we dan "gewoon" 2 wereldkampioenen?
Als eerste kijken ze naar de meeste overwinningen dit seizoen. Als dat gelijk is gaan ze volgens mij verder naar de meeste tweede plaatsen. Maar ik kan er naast zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:11
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Klopt, gelijk aantal punten is:

1) aantal overwinningen
2) aantal tweede plaatsen
3) aantal derde plaatsen
4+5+6+7+8) bleeh, je snapt het wel
9) gemiddelde kwalificatiepositie volgens mij.

mocht het allemaal gelijk zijn: loting.
Oud 06-09-2006, 10:53
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Kovalainen bevestigd als tweede Renault-rijder

Renault heeft woensdagochtend bekendgemaakt dat Heikki Kovalainen volgend jaar de teamgenoot van Giancarlo Fisichella zal worden. De 24-jarige Fin is dit seizoen nog testcoureur van het team, maar zal volgend seizoen dus regerend wereldkampioen Fernando Alonso, die naar McLaren vertrekt, bij Renault vervangen.

Kovalainen reageerde verheugd: "Ik ben enorm blij dat ik de kans heb gekregen om bij een wereldkampioenschapsteam als Renault te mogen racen. Ik maak als sinds 2002 deel uit van het Renault Driver Development-programma. Ik begon destijds met de vage ambitie om Formule 1-coureur te worden en nu is mij dat gelukt. Mijn twee seizoenen als testcoureur van het team hebben mij veel technische kennis opgeleverd en hebben mij doen realiseren wat er allemaal nodig is om in de Formule 1 te winnen. Het zal een geweldig gevoel zijn om straks de grid van Melbourne op te rijden. Dat duurt helaas nog even. Ik zal eerst proberen om Renault dit jaar aan de wereldtitel te helpen."

Kovalainen heeft sinds 2004 ruim 28.000 kilometer afgelegd als testrijder van Renault en was vorig jaar tweede in het GP2-kampioenschap.
Niet bepaald een kampioenskoppel als je het mij vraagt. Fisico is een aardige 2e rijder, maar niet meer dan dat. Aan de andere kant, veel keus hadden ze niet, aangezien de echte toppers al onderdak hebben gevonden. Als je er vanuit gaat Raikonnen naar Ferrari gaat en Schumi gaat stoppen.

Dit weekend maakt dus Ferrari zijn rijderskoppel bekend.
En dan is het alleen nog spannend wie de 2e stoel bij McLaren krijgt.
En natuurlijk wat er met Midland en Albers gaat gebeuren.
Oud 06-09-2006, 10:57
Mitros
Mitros is offline
Nu Kovailainen bevestigd is Renault kun je er wel van uitgaan dat ze Raikkonen niet konden krijgen die dus naar Ferrari gaat waardoor het nu wel zeker is dat Schumi I met pensioen gaat
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 11:05
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mitros schreef op 06-09-2006 @ 11:57 :
Nu Kovailainen bevestigd is Renault kun je er wel van uitgaan dat ze Raikkonen niet konden krijgen die dus naar Ferrari gaat waardoor het nu wel zeker is dat Schumi I met pensioen gaat
Het zal toch ff wennen zijn... Ferrari zonder Schumi, en Kimi in een rood pak.
Maar opzich doet Renault het wel slim om dit nieuws nu al naar buiten te brengen. Hiermee halen ze wel de angel uit het 'grote nieuws' dat Ferrari na Monza naar buiten wilde brengen.
Oud 06-09-2006, 12:14
gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
als hij geen kampioen wordt gaat hij door,hij kan niet anders
Oud 06-09-2006, 12:18
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
boekverslinder schreef op 06-09-2006 @ 13:14 :
als hij geen kampioen wordt gaat hij door,hij kan niet anders
Ferrari maakt dit weekend zijn rijdersduo voor 2007 bekend...
Gaan zij soms voorspellen of Schumacher kampioen wordt of niet?
Oud 06-09-2006, 16:40
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Heeft dat een speciaal verband? Kan Ferrari niet én Raikkonen én Schumacher betalen?

Misschien blijft Raikkonen wel bij McLaren.. zou me ook niet heel veel verbazen. En staat Fisichella nu al vast bij Renault..

Raikkonen en Kovalainen zou ook wel een grappig duo zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:57
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 06-09-2006 @ 17:40 :
Heeft dat een speciaal verband? Kan Ferrari niet én Raikkonen én Schumacher betalen?

Misschien blijft Raikkonen wel bij McLaren.. zou me ook niet heel veel verbazen. En staat Fisichella nu al vast bij Renault..

Raikkonen en Kovalainen zou ook wel een grappig duo zijn
Ferrari:
Schumacher (over 4 dagen weten we het)
Massa (misschien)
Raikkonen (misschien)

Renault:
Fisichella
Kovalainen

McLaren:
Alonso
Raikkonen (misschien)

Renault zit dus vol, McLaren heeft een plekje vrij, en Ferrari 2.

Scenario 1:
Ferrari:
Schumacher
Massa

McLaren:
Alonso
Raikkonen

Scenario 2:
Ferrari:
Raikkonen
<tweede coureur>

McLaren:
Alonso
<tweede coureur>

Als MSC stopt, gaat Raikkonen naar Ferrari, Raikkonen heeft geen zin om naast MSC tweede viool te zijn (wat overduidelijk het geval gaat zijn).

Als MSC doorgaat, is Raikkonen genoodzaakt nog een jaar bij McLaren te blijven.
Oud 06-09-2006, 17:11
Sandersss
Sandersss is offline
Ik heb een tijdje geleden verhalen gehoort dat Ferrari Raikkonen 5 miljoen betaalde om nog een jaar door te gaan bij Mclaren.

Ik weet niet of het wel verstandig is om Kovalainen meteen bij Renault te laten debuteren. Lijkt me allemaal wat snel gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als Raikkonen bij Ferrari blijft, waarom zou Massa dan niet blijven? Wil die alleen met Schumacher rijden?

Ik las ergens dat Flavio Briatore denkt dat Schumacher na dit jaar stopt. Maja, dat is alleen maar een verwachting van iemand anders. Het woord is aan Schumacher en dat horen we komend weekend. Spannend!
Oud 06-09-2006, 19:12
McDuck
McDuck is offline
De meest logische situatie volgend jaar is volgens mij gewoon:

Ferrari:
Schumacher
Massa

McLaren:
Raikkonen
Alonso

Renault:
Kovalainen
Fisichella
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 15:50
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik hoop echt heeeel hard dat Schumacher nog 1 jaartje doorgaat. Als hij over 3 dagen vertelt dat hij na dit seizoen stopt, hebben wij (lees: Schumacher fans) maar 4 races om afscheid te nemen. Geen enkele coureur heeft zoveel fans als Schumacher en het zou wat mij betreft mooi zijn als Schumacher nog 1 jaar doorgaat en dat de fans echt afscheid kunnen nemen. Nogmaals, 4 races is tekort voor iemand van zijn status.
Oud 07-09-2006, 15:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Nog veel belangrijker, er is nog een Nederlander in de Formule 1 gekomen en nu is het officieel:

Midland verkocht aan Michiel Mol
Oud 07-09-2006, 19:26
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 07-09-2006 @ 16:50 :
Ik hoop echt heeeel hard dat Schumacher nog 1 jaartje doorgaat. Als hij over 3 dagen vertelt dat hij na dit seizoen stopt, hebben wij (lees: Schumacher fans) maar 4 races om afscheid te nemen. Geen enkele coureur heeft zoveel fans als Schumacher en het zou wat mij betreft mooi zijn als Schumacher nog 1 jaar doorgaat en dat de fans echt afscheid kunnen nemen. Nogmaals, 4 races is tekort voor iemand van zijn status.
Ik ben geen Schumacher-fan maar ik ben het wel heel erg met je eens ja. Een soort afscheidsjaar is voor mooier als je bekijkt wat hij allemaal heeft bereikt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 10:25
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 07-09-2006 @ 16:56 :
Nog veel belangrijker, er is nog een Nederlander in de Formule 1 gekomen en nu is het officieel:

Midland verkocht aan Michiel Mol
Leuk nieuws idd... Spyker is in gesprek met Ferrari om hun motoren te mogen gebruiken. Een groot aandeelhouder van Spyker (die ook aandelen in Ferrari heeft) zou in deze deal een belangrijke rol spelen.

Citaat:
Spyker and Ferrari

As we reported a fortnight ago, the news that Spyker is negotiating for Ferrari engines for the Midland F1 team in 2007 should not come as a surprise. Although Spyker has yet to complete the purchase of the team, the Dutch car firm will be looking to Ferrari for the simple reason that one of its shareholders also holds shares in Ferrari. Ten months ago Abu Dhabi's Mubadala Development Company announced a strategic alliance with Spyker, acquiring 17% of the business and injecting new capital into the business. Mubadala owns five percent of Ferrari and is involved in a partnership with the Italian sports car company to develop a Ferrari theme park in Abu Dhabi. With such connections and F1 rule changes coming in 2008 to allow teams to build complete cars for other competitors, it is quite possible that Spyker might become a secondary Ferrari team. There is, indeed, potential for Ferrari and Spyker to become more and more closley linked in the longer term as Ferrari is now selling all the cars it can make and would benefit from controlling a second brand. Sharing technology and pushing up production gradually to Ferrari levels could provide a major new source of revenue for the Italians operation without having to go into the riskier Porsche-Maserati-Aston Martin segment of the market.
Volgend seizoen dus wellicht SpykerF1 met Ferrari motoren? Kan nog leuk worden... Ben benieuwd.
Oud 08-09-2006, 13:54
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Nu zeggen beide partijen (Mol en Shnaider) dat er geen overeenkomst is. We zullen het horen in Monza.
Oud 08-09-2006, 17:26
Verwijderd
Verkoop MF1 Racing nog niet rond

Uitgegeven: 8 september 2006 13:58
Laatst gewijzigd: 8 september 2006 14:03
MONZA - De verkoop van MF1 Racing is nog niet helemaal rond. M-consortium leider Michiel Mol hoopt wel dit weekend eindelijk tot een overeenkomst te komen met de Russische eigenaar van het F1-team.

"In tegenstelling tot eerdere berichten is de verkoop nog niet rond. Hopelijk slagen we er dit weekend wel in. Lukt dat niet, dan weet ik niet of we nog wel interesse hebben in een verkoop", verduidelijkte Mol de situatie tegenover Autosport.

Slaagt Mol er toch de verkoop af te handelen, dan is de kans groot dat het team het seizoen zal afwerken onder de naam Spyker-MF1. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse autofabrikant is overigens in Monza in een poging Ferrari-motoren los te weken voor hun nieuwe team.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 09:28
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Midland sold

The Midland F1 team has been sold to the Dutch-Arab consortium led by Michiel Mol. The deal was concluded in the early hours of the morning on Saturday and is believed to be worth around $90m, rather less than the rumours that have been circulating for weeks. The team is likely to be called Spyker and will probably use customer Ferrari V8 engines, although the details of the deal are not yet clear. We hear that this may be related to a deal for production car engines for the new Spyker 4x4.

An announcement is expected later this morning.
Oud 09-09-2006, 10:09
Sandersss
Sandersss is offline
Kimi gaat komend jaar of het jaar erop naar Ferrari, aldus Briatore.

8-9 - Slechte timing van Renault is er misschien wel de reden van dat Kimi Raikkonen zondag waarschijnlijk wordt bevestigd als Ferrari-coureur. Flavio Briatore heeft in Monza toegegeven dat hij bij de Fin een balletje heeft opgegooid over een dienstverband bij Renault.

,,We hebben een serieuze poging ondernomen om Kimi te contracteren. We zaten er niet ver vanaf. Ik durf zelfs wel te zeggen dat we er zo dichtbij waren dat het nu voelt alsof we hem hebben verloren”, vertelt de Renault-teambaas.

Volgens Briatore, die eerder deze week zijn contract bij de Frans-Engelse renstal verlengde, heeft de 26-jarige Fin voor Ferrari gekozen. ,,Wij hadden niet verwacht dat Fernando (Alonso, red.) zou vertrekken en we kwamen pas wat laat in actie. Toen had Kimi al besloten om een voorcontract bij Ferrari te tekenen.”

,,Mijn droom line-up voor 2007 zou bestaan uit Fernando en Kimi”, vervolgt de Italiaan, die nu geen van beiden heeft. Hij moet het in 2007 doen met Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen. ,,Wat niet mogelijk is, is niet mogelijk.”

En dat had volgens Briatore voor een groot deel te maken met de onduidelijkheid rond de toekomst van het team, want die was begin dit seizoen nog in nevelen gehuld. ,,Anders hadden we Fernando waarschijnlijk kunnen behouden, dat op z’n minst. Onze timing was gewoon niet goed.”
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 10:15
gaming champion
gaming champion is offline
jammer michael STOPT
Oud 11-09-2006, 10:36
Verwijderd
Doornbos vervangt Klien bij Red Bull

Uitgegeven: 11 september 2006 09:35
Laatst gewijzigd: 11 september 2006 11:24

MONZA - Niet Christian Klien, maar wel Robert Doornbos, zal de tweede Red Bull wagen besturen tijdens de laatste drie races van het F1-seizoen. Dat maakte het team maandagochtend bekend.

“Het is fantastisch dat ik opnieuw mag racen. Ik kijk er echt naar uit. Testen op vrijdag was leuk, maar racen op zondag is wat ik echt wil. Ik ken het team intussen al heel goed en ga natuurlijk mijn uiterste best doen tijdens de resterende races", belooft Doornbos.

Klien kreeg enkele weken geleden te horen dat er voor hem in 2007 geen plaats meer is bij Red Bull. De Oostenrijker wordt vervangen door Mark Webber en is nu op zoek naar een nieuw plaatsje in de F1. Dat moet hij nu wel zonder steun van Red Bull te moeten doen. Zij wilden Klien immers in het het Amerikaanse Champcar kampioenschap introduceren, maar dat zag de Oostenrijker niet zitten.

Die weigering speelt nu in het voordeel van testrijder Robert Doornbos. De Nederlander neemt het het stuur tijdens de resterende drie races in China, Japan en Brazilië. Doornbos reed vorig jaar al acht races voor Minardi.

Bron: nu.nl
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Super voor Doornbos, het is voor hem te hopen dat ergens een stoeltje voor hem voor volgend jaar vrij komt (of blijft hij gewoon derde coureur bij RedBull?). Maar dan zal-ie de laatste 3 races alles moeten laten zien, want het seizoen is weer zo afgelopen.
Oud 12-09-2006, 19:38
Mitros
Mitros is offline
Geweldig Binnen een week een Nederlands F1 team en nu ook Doornbos die nog 3 races mag rijden

Helaas zijn voor volgend seizoen al Liuzzi en Coulthard bevestigd voor RedBull, maar misschien kan hij een jaar bij Toro Rosso gaan rijden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten