Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
"Formule 1-geweld op de Afsluitdijk"
15-8 - Toen Red Bull Robert Doornbos vroeg of ze hem konden helpen bij het realiseren van zijn jongensdroom was een idee geboren: met een Formule 1-auto over de Afsluitdijk rijden. Vandaag werd die droom werkelijkheid. Voor de eerste keer in de geschiedenis reed er een Formule 1-bolide op de Nederlandse snelweg (A7), die speciaal voor deze demo-run tijdelijk af was gesloten. Doornbos bereikte een topsnelheid van 326 kilometer per uur. En ja, die snelheid werd geregistreerd door de flitspaal. Het is niet duidelijk hoe hoog de boete is die normaal gesproken voor zo’n snelheidsovertreding wordt uitgeschreven. De demonstratie werd, na het draaien van enkele donuts, op ludieke wijze beëindigd: de Rotterdamse coureur parkeerde de RB2-showcar in één van de parkeervakken. ,,Red Bull wilde mijn jongensdroom uit laten komen, daarop riep ik direct dat ik in een Formule 1-auto over de Afsluitdijk wilde rijden”, vertelt Doornbos na afloop. Het heeft z’n verwachtingen overtroffen. ,,Dit is toch wel even anders dan met een personenauto, hoor. Wat een ervaring, echt cool! Ik had niet verwacht dat het zo’n kick zou geven.” Filmpje: http://formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10141 |
![]() |
||
Citaat:
En Klien kan de steun van RedBull houden, mits hij in de Champcars gaat racen. Als hij daarin goed presteerd zit er misschien weer een recestoeltje voor hem in als bijvoorbeeld Coulthard ermee stopt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een Nederlands F1 team is zo goed als rond!
www.formule1.info 28-8 - De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen. Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1. De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol. Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemaakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’ |
![]() |
||
Citaat:
![]() Australie als eerste, Belgie erin!! Fantastisch. Enige minpuntje is dat Brazilie de afsluiter is, die had ik liever als tweede of derde gehad en dan Japan als afsluiter. Maarja Belgie is terug en daar gaat het uiteindelijk om. |
![]() |
||
Citaat:
En dat is dus helemaaal geen pluspunt, San Marino was een prachtig circuit en dat hoort er gewoon altijd op. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De kalender is ook een voorlopige kalender, en ik las dat de Fia die renovatie eerst afwacht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Opzich vind ik dat niet zo erg, als de "kern" van de Europese circuits maar blijft en de nieuwe circuits net zo mooi worden als bv Turkije. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben voor de eerste (en enige voorlopig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar sommige legendes als Imola, Monza en Susuka moeten ze afblijven. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het gevoel dat-ie nog een jaartje blijft. Zeker als-ie dit jaar geen wereldkampioen wordt, zal hij het toch nog 1 keer willen flikken en met een titel afscheid willen nemen van de F1. Maar goed, dit is puur gevoelsmatig.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Schumacher en Alonso worden nu de komende 3 races respectievelijk eerste en derde, dan is het verschil de laatste race 0 punten.
In Maleisië starten beide heren op de eerste startrij, een aanvaring in de eerste bocht waarbij beide coureurs door kunnen rijden zonder schade. Ze hebben compleet dezelfde pitstopstrategie, allebei in dezelfde ronden naar binnen, Alonso maakt een pitstop die 0.5 seconden sneller is en komt op 1 terecht, en het verschil de laatste 5 ronden is nog geen seconde. Alonso 1, Schumacher 2. Dit blijft zo tot de laatste ronde, Schumacher zit in de versnellingsbak van Alonso en ze komen het een-na-laatste rechte stuk op, Schumacher pakt de slipstream van Alonso en weet em er naast te prikken. Laatste bocht, de heren raken elkaar weer, maar weer geen schade voor beiden. Alonso heeft ondanks de buitenbocht toch dezelfde snelheid meegenomen op het allerlaatste rechte stuk van het seizoen. Ze knallen beiden op de finishvlag af, compleet naast elkaar. Schumacher weet op een of andere manier 10 extra toeren ergens vandaan te toveren en wordt met een verschil van 0.001 seconde winnaar van de race en wint zodoende het kampioenschap. Dat was mijn droom vannacht, dromen zijn bedrog, maar voor deze ene keer hoop ik dat mijn droom me niet bedrogen heeft. *hubba hubba* ![]()
|
Ja, hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als zowel Schumacher als Alonso op hetzelfde puntenaantal gaan eindigen? Kijkt men dan naar het aantal GP-overwinningen in dit jaar of een andere statistiek die de doorslag geeft? Of wordt het een extra race? Of hebben we dan "gewoon" 2 wereldkampioenen?
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Klopt, gelijk aantal punten is:
1) aantal overwinningen 2) aantal tweede plaatsen 3) aantal derde plaatsen 4+5+6+7+8) bleeh, je snapt het wel 9) gemiddelde kwalificatiepositie volgens mij. mocht het allemaal gelijk zijn: loting.
||
Citaat:
Dit weekend maakt dus Ferrari zijn rijderskoppel bekend. En dan is het alleen nog spannend wie de 2e stoel bij McLaren krijgt. En natuurlijk wat er met Midland en Albers gaat gebeuren.
||
Citaat:
Maar opzich doet Renault het wel slim om dit nieuws nu al naar buiten te brengen. Hiermee halen ze wel de angel uit het 'grote nieuws' dat Ferrari na Monza naar buiten wilde brengen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Gaan zij soms voorspellen of Schumacher kampioen wordt of niet? ![]()
||
Citaat:
Misschien blijft Raikkonen wel bij McLaren.. zou me ook niet heel veel verbazen. En staat Fisichella nu al vast bij Renault.. Raikkonen en Kovalainen zou ook wel een grappig duo zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Schumacher (over 4 dagen weten we het) Massa (misschien) Raikkonen (misschien) Renault: Fisichella Kovalainen McLaren: Alonso Raikkonen (misschien) Renault zit dus vol, McLaren heeft een plekje vrij, en Ferrari 2. Scenario 1: Ferrari: Schumacher Massa McLaren: Alonso Raikkonen Scenario 2: Ferrari: Raikkonen <tweede coureur> McLaren: Alonso <tweede coureur> Als MSC stopt, gaat Raikkonen naar Ferrari, Raikkonen heeft geen zin om naast MSC tweede viool te zijn (wat overduidelijk het geval gaat zijn). Als MSC doorgaat, is Raikkonen genoodzaakt nog een jaar bij McLaren te blijven.
|
Als Raikkonen bij Ferrari blijft, waarom zou Massa dan niet blijven? Wil die alleen met Schumacher rijden?
![]() Ik las ergens dat Flavio Briatore denkt dat Schumacher na dit jaar stopt. Maja, dat is alleen maar een verwachting van iemand anders. Het woord is aan Schumacher en dat horen we komend weekend. Spannend! ![]()
|
Ik hoop echt heeeel hard dat Schumacher nog 1 jaartje doorgaat. Als hij over 3 dagen vertelt dat hij na dit seizoen stopt, hebben wij (lees: Schumacher fans) maar 4 races om afscheid te nemen. Geen enkele coureur heeft zoveel fans als Schumacher en het zou wat mij betreft mooi zijn als Schumacher nog 1 jaar doorgaat en dat de fans echt afscheid kunnen nemen. Nogmaals, 4 races is tekort voor iemand van zijn status.
|
Nog veel belangrijker, er is nog een Nederlander in de Formule 1 gekomen en nu is het officieel:
Midland verkocht aan Michiel Mol
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Verkoop MF1 Racing nog niet rond
Uitgegeven: 8 september 2006 13:58 Laatst gewijzigd: 8 september 2006 14:03 MONZA - De verkoop van MF1 Racing is nog niet helemaal rond. M-consortium leider Michiel Mol hoopt wel dit weekend eindelijk tot een overeenkomst te komen met de Russische eigenaar van het F1-team. "In tegenstelling tot eerdere berichten is de verkoop nog niet rond. Hopelijk slagen we er dit weekend wel in. Lukt dat niet, dan weet ik niet of we nog wel interesse hebben in een verkoop", verduidelijkte Mol de situatie tegenover Autosport. Slaagt Mol er toch de verkoop af te handelen, dan is de kans groot dat het team het seizoen zal afwerken onder de naam Spyker-MF1. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse autofabrikant is overigens in Monza in een poging Ferrari-motoren los te weken voor hun nieuwe team. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Kimi gaat komend jaar of het jaar erop naar Ferrari, aldus Briatore.
8-9 - Slechte timing van Renault is er misschien wel de reden van dat Kimi Raikkonen zondag waarschijnlijk wordt bevestigd als Ferrari-coureur. Flavio Briatore heeft in Monza toegegeven dat hij bij de Fin een balletje heeft opgegooid over een dienstverband bij Renault. ,,We hebben een serieuze poging ondernomen om Kimi te contracteren. We zaten er niet ver vanaf. Ik durf zelfs wel te zeggen dat we er zo dichtbij waren dat het nu voelt alsof we hem hebben verloren”, vertelt de Renault-teambaas. Volgens Briatore, die eerder deze week zijn contract bij de Frans-Engelse renstal verlengde, heeft de 26-jarige Fin voor Ferrari gekozen. ,,Wij hadden niet verwacht dat Fernando (Alonso, red.) zou vertrekken en we kwamen pas wat laat in actie. Toen had Kimi al besloten om een voorcontract bij Ferrari te tekenen.” ,,Mijn droom line-up voor 2007 zou bestaan uit Fernando en Kimi”, vervolgt de Italiaan, die nu geen van beiden heeft. Hij moet het in 2007 doen met Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen. ,,Wat niet mogelijk is, is niet mogelijk.” En dat had volgens Briatore voor een groot deel te maken met de onduidelijkheid rond de toekomst van het team, want die was begin dit seizoen nog in nevelen gehuld. ,,Anders hadden we Fernando waarschijnlijk kunnen behouden, dat op z’n minst. Onze timing was gewoon niet goed.” |
![]() |
|
Verwijderd
|
Doornbos vervangt Klien bij Red Bull
Uitgegeven: 11 september 2006 09:35 Laatst gewijzigd: 11 september 2006 11:24 MONZA - Niet Christian Klien, maar wel Robert Doornbos, zal de tweede Red Bull wagen besturen tijdens de laatste drie races van het F1-seizoen. Dat maakte het team maandagochtend bekend. “Het is fantastisch dat ik opnieuw mag racen. Ik kijk er echt naar uit. Testen op vrijdag was leuk, maar racen op zondag is wat ik echt wil. Ik ken het team intussen al heel goed en ga natuurlijk mijn uiterste best doen tijdens de resterende races", belooft Doornbos. Klien kreeg enkele weken geleden te horen dat er voor hem in 2007 geen plaats meer is bij Red Bull. De Oostenrijker wordt vervangen door Mark Webber en is nu op zoek naar een nieuw plaatsje in de F1. Dat moet hij nu wel zonder steun van Red Bull te moeten doen. Zij wilden Klien immers in het het Amerikaanse Champcar kampioenschap introduceren, maar dat zag de Oostenrijker niet zitten. Die weigering speelt nu in het voordeel van testrijder Robert Doornbos. De Nederlander neemt het het stuur tijdens de resterende drie races in China, Japan en Brazilië. Doornbos reed vorig jaar al acht races voor Minardi. Bron: nu.nl |
![]() |
|
Super voor Doornbos, het is voor hem te hopen dat ergens een stoeltje voor hem voor volgend jaar vrij komt (of blijft hij gewoon derde coureur bij RedBull?). Maar dan zal-ie de laatste 3 races alles moeten laten zien, want het seizoen is weer zo afgelopen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2 Axel11 | 99 | 24-06-2012 11:02 | |
Software & Hardware |
Nieuw systeem voor video-editing/gaming Idiotique | 25 | 09-08-2008 22:30 | |
Vrije tijd |
[F1] Häkkinen sluit comeback uit Tofke_H | 7 | 08-02-2005 19:50 | |
Software & Hardware |
[toetsenbord] F1, F2, F3 etc. RoSaLiNi | 4 | 16-12-2002 23:34 | |
Vrije tijd |
dag Verstappen - Rothengatter: Verstappen mogelijk terug bij Arrows rickert | 138 | 13-08-2002 21:37 | |
Vrije tijd |
De F1 Presentaties: Toyota, B.A.R, Jaguar, Renault, Mclaren, Ferrari, Williams,Sauber Mitros | 53 | 07-02-2002 11:41 |