Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 15:43
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
The constant gardener

Indrukwekkende film! Liefdesdrama, spionagefilm en protestfilm tegen het testen van medicijnen van westerse farmaceutische industrie in Afrika ineen. Mooi gefilmd, schitterende beelden van Afrika.
En een groot pluspunt: de onvermijdelijke cliché's zo gebracht dat het bijna geen cliché's meer lijken
Oud 28-11-2005, 16:06
Verwijderd
Deuce Bigalow uropean gigalo, we waren al melig dus we hebben ons helemaal kapot gelachen. Slap humor maar ik heb ook slap humor.
Oud 28-11-2005, 16:41
Faerie
Faerie is offline
Saw 2 - vond 'm zeker wel leuk, maar niet zoals ik dat bij Saw vond. De eerste Saw vond ik op een of andere manier wat mysterieuzer, bij Saw 2 had ik bij bepaalde dingen meteen al de gedachte van; "oh dan gaat dat zeker gebeuren".
Oud 28-11-2005, 17:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Popstar 1/10.
Rebound 5/10
Edison 7/10
Oud 28-11-2005, 18:09
Verwijderd
Guernsey

Geweldige film van eigen bodem met weinig dialoog maar prachtige beelden. Ik raad hem zeker aan. Let ook op hoe het watermotief steeds terugkomt.

Harry Potter 4
Erg leuk en vermakelijk. Hoewel ik Voldemort in deze film niet zo eng vind als in de boeken

Birth
Wel een aardige film, maar ik had op een betere of spannendere ontknoping gehoopt. Wel geweldige mise-en-scène.
Oud 29-11-2005, 15:30
Verwijderd
Being John Malkovich - Vond hem eerlijk gezegd vrij saai

Hapiness -
Oud 29-11-2005, 15:32
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Old Boy - super!

1ste deel van La Meglio Joventu - heel mooi

Van god los - slechte kinderachtige irritante film
Oud 29-11-2005, 17:54
hasseltboy
hasseltboy is offline
Docu: Phantom Limb, hoe geweldig!
Oud 29-11-2005, 19:02
Verwijderd
Requiem for a dream

Eindelijk. Heftige film. Erg mooi, dynamisch etc. Ook goed geacteerd, vooral door Ellen Burstyn
Oud 29-11-2005, 19:05
Boas
Boas is offline
Machuca. Volgens mij een "wereldcinema" film.
Over het begin van de dictatuur in Chili. Wel aangrijpend enzo.
Oud 30-11-2005, 02:06
Verwijderd
Wasabi

Franse film met Jean Reno (geschreven door Luc Besson), die zich grotendeels in Japan afspeelt.

Minpunten:
- slap verhaal
- zakt soms in
- voorspelbaar

Pluspunten:
- humor
- Jean Reno

3 / 5
Oud 30-11-2005, 09:07
Floris_22
Floris_22 is offline
The Last Time I Saw Paris

Über-romantisch filmpje met Elizabeth Taylor. Niet verkeerd maar net iets te langdradig.
Oud 30-11-2005, 09:51
DanielC
DanielC is offline
Joyeux Noël - Hmm, ja, best leuk. Beetje jammer van Brühl die ik erg matig vond. 7, dat mag wel.
Oud 30-11-2005, 14:06
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 30-11-2005 @ 10:51 :
Joyeux Noël - Hmm, ja, best leuk. Beetje jammer van Brühl die ik erg matig vond. 7, dat mag wel.
KUT, vergeten...

Ontopic : The Tales Of Hoffmann (1951, Powell & Pressburger) - 8.5
Oud 30-11-2005, 18:28
Verwijderd
Guerilla Girl

Deze documentaire ging vandaag in première op het IDFA en was werkelijk heel indrukwekkend. Hij gaat over Isabel, een 21jarige studente in Columbia die besluit zich aan te sluiten bij een guerillaleger. Hiervoor moet ze radicaal breken met haar familie en vrienden. Je kunt je bijna niet voorstellen dat deze dingen echt gebeuren in de wereld. Vooral de scène waarin Isabel een zwangere koe moet slachten zal ik nog lang onthouden. Ga deze film zien, als je de kans krijgt.
Oud 30-11-2005, 21:27
MTpower
MTpower is offline
Open Water
Grootste teleurstelling in lange tijd.
Ik had grote verwachtingen van deze film maar geen van die zijn uitgekomen. Verhaal is slecht, acteerwerk is slecht, camerawerk is slecht.
De film is totaal niet eng of dramatisch, het enige waar ik door moest huilen was de slechtheid van deze film.
Echt ontzettend teleurstellend, hoe deze film ooit in de bioscoop terrecht is gekomen snap ik niet
Oud 30-11-2005, 22:46
Verwijderd
Donnie Darko voor de zoveelste keer.
Oud 01-12-2005, 01:11
jet
jet is offline
Lords of dogtown
leuke film, ook nog enigzins goed einde.. gewoon erg leuk

en heath ledger <3
Oud 01-12-2005, 01:49
Dexter_M
Dexter_M is offline
Pretty persuasion

Super film, vooral die zwarte droge humor
Evan rachel wood, doet het erg goed als manipulatieve bitch.

8/10
Oud 01-12-2005, 12:10
Verwijderd
Grosse Pointe Blank

Gister per ongeluk op Talpa, het was echt een rare mengelmoes van actie, geweld, romantiek en humor. Op een of andere manier toch wel erg leuk, en John Cusack speelde voor één keer niet heel erg vervelend.
Oud 01-12-2005, 12:38
Verwijderd
Alice in Wonderland
echt super om het na zoveel jaren eens te zien als een volwassen persoon "Mustard? Don't let's be silly"

En Cheech and Chong: things are tough all over, grappige stonerfilm wel een beetje irritant af en toe

The godfather part 1, blijft een meesterlijke film nauurlijk. Het beste deel van de trilogie IMO

Mysterious Skin, wat een harde recht voor zn raap film is dat zeg

en cidade de deus voor de 2e keer, echt een supertopper!

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 13:50.
Oud 01-12-2005, 14:28
nps
nps is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 29-11-2005 @ 16:32 :

Van god los - slechte kinderachtige irritante film
waarom?
Oud 01-12-2005, 14:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 30-11-2005 @ 10:51 :
Moet ik zien!
Oud 01-12-2005, 18:20
Rioto
Dead man's shoes - Ruig!
Oud 01-12-2005, 19:39
Floris_22
Floris_22 is offline
A Kiss Before Dying

De scene's waarin Robert Wagner de echte slechterik moet spelen en zich er onderuit moet lullen zijn de beste en meest interessante. Voor de rest niet echt boeiend. Wel erg mooie buitenopnamen!
Oud 01-12-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
nps schreef op 01-12-2005 @ 15:28 :
waarom?
Omdat het Limburgs accent nergens op slaat (omdat het niet goed uitgesproken wordt), omdat het verhaal nogal ongeloofwaardig is, omdat het behoorlijk over the top gespeeld is, omdat die voice over gruwelijk irritant is en voor mij persoonlijk omdat ik Tygo Gernandt en Angela Schijf niet kan uitstaan.

Sorry, ik geef even antwoord op een vraag die je aan iemand anders stelde.
Oud 01-12-2005, 20:35
Verwijderd
Flightplan, niet echt denderend...
Oud 01-12-2005, 20:52
Al Murphy
Al Murphy is offline
Afgelopen weekend Eternal Sunshine of a Spotless Mind. Die had ik al eens ooit gezien, maar mijn geheugen is zo'n zeef, dat ik niks meer wist van het hele plot. Leuke film.
En gisteren heb ik nog 'een' film gezien (met Cate Blanchet en een kerel die ook in Lost in Translation meespeelde), waarvan ik de naam al vergeten ben. Dat is niet erg, want de film was oervervelend. Meer zelfs: het was een kwelling hem helemaal uit te kijken.
Oud 02-12-2005, 09:04
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 01-12-2005 @ 21:52 :
En gisteren heb ik nog 'een' film gezien (met Cate Blanchet en een kerel die ook in Lost in Translation meespeelde), waarvan ik de naam al vergeten ben.
The Life Aquatic bedoel je.

Anyway,

War of the Worlds (2005) - Wat een poep. Ik ging 'm zonder hoge verwachtingen kijken, en ik heb echt geprobeerd het leuk te vinden. Het ging gewoon niet. Ik heb me op de eerste 25 minuten na constant lopen ergeren aan vanalles en nog wat, het koste me erg veel moeite om het niet na een uur uit te zetten. Nee, dit was echt helemaal niks. 4./10.
Oud 02-12-2005, 11:53
Drez
Drez is offline
Taxi Driver.
was cool.
Oud 02-12-2005, 15:02
Floris_22
Floris_22 is offline
Soldaat van Oranje

Tja, hoe kun je zo'n film nou niet goed vinden? Ik vind dit soort films geweldig!
Oud 02-12-2005, 15:09
nps
nps is offline
Revolver

de nieuwe van ritchie. ik wilde deze film heel, heel graag leuk vinden. het heeft een hoop mee. jason statham, ray liotta, guy ritchie. het is echter een zware teleurstelling, om je eerlijk te zijn volgde ik er gewoon geen kut van. zelfs statham is in deze film niet leuk, en dat zegt wat.
Oud 02-12-2005, 16:33
battlestar
battlestar is offline
the jacket

matig, keira knightley kan ik niet uitstaan (acteerde hier ook ondermaats), verder oogde het nogal té gemaakt en miste de film spanning.

good will hunting

ondanks de voorspelbaarheid en cliché's wel een goeie film, matt damon

grosse pointe blank

rommelig plot, maar wel vermakelijk. zie bonelesschicken . oh, en leuke soundtrack
Oud 02-12-2005, 20:00
Verwijderd
Star Wars III Revenge of the Sith

Eerste en ongetwijfeld laatste SW film die ik ooit heb gezien. Ik heb me rot geïrriteerd aan Haydens acteerwerk, aan de overgangen van de scenes en gewoon z'n acteerwerk! Gee! Yoda, R2, de astmatische Android en zijn volgelingen maakten het dan wel weer goed.
Oud 02-12-2005, 20:52
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
nezzen schreef op 02-12-2005 @ 21:00 :
Star Wars III Revenge of the Sith

Eerste en ongetwijfeld laatste SW film die ik ooit heb gezien. Ik heb me rot geïrriteerd aan Haydens acteerwerk, aan de overgangen van de scenes en gewoon z'n acteerwerk! Gee! Yoda, R2, de astmatische Android en zijn volgelingen maakten het dan wel weer goed.
Als dat laatste het dan weer goed maakte ga dan maar gewoon deel 4,5 en 6 kijken, want die vind je dan wel goed.
Oud 02-12-2005, 21:49
Verwijderd
Filmnacht:

Rushmore

Gemakkelijk weg kijkende film van Wes Anderson die wat mij betreft net zo goed is als The Royal Tenenbaums, met een groot aantal heerlijke scenes en leuke personages.

4/5

Sky High

Ondanks de over-the-top Disney kinderlijkheid en de cheesy Power Rangers meets The Incredibles-sfeer, is het best een leuke film om te zien.

3/5

The Descent

Over een mijnschacht-verkenning die erg fout gaat. Begint vrij neutraal, maar switcht halverwege om naar brute horror die nog het meeste doet denken aan de filmpjes van Chris Cunningham (o.a. Rubber Johnny) en agressieve Gollums.

3.5/5

Grosse Pointe Blank

Bovengemiddelde zwarte komedie over huurmoordenaars John Cusack en Dan Akroyd. Bij vlagen erg grappig.

3.5/5

The Man with the Screaming Brain

Regiedebuut van cultheld Bruce Campbell (Evil Dead serie). Enorm groot B-filmgehalte, wat alleen leuk is als je er van houdt. Het neemt zichzelf iig ver van serieus, maar dat maakt het alsnog niet bijster interessant. Halverwege maar afgezet.
Oud 03-12-2005, 02:21
Verwijderd
A Love Song for Bobby Long

Gemiddeld drama met Travolta en Johansson, dat soms wat over-the-top sentimenteel is. Travolta overtuigde mij niet en gaf mij het idee dat hij slechts een rol speelde.
Daarnaast kwam de film wat laat op gang en kwamen sommige scènes wat geforceerd over
Spoiler
.
Desondanks was het geheel mooi in elkaar gezet: camerawerk, muziek, sfeer...

3.5 / 5
Oud 03-12-2005, 07:49
Rohit
Rohit is offline
Dead or alive.

Ik vond de film erg tegenvallen.
Oud 03-12-2005, 18:53
Dexter_M
Dexter_M is offline
Return of the living dead 4: Necropolis.
Return of the living dead 5: Rave from the grave.

Films slaan nergens op, niks met de serie te maken
Oud 03-12-2005, 21:15
Verwijderd
Requiem For A Dream

Mwah, ja, toch wel mooi. Liet goed de gevaren van verslavingen etc. zien, je zat erg dicht op de hoofdpersonen. Maar toch ook wel vaag, ik moest even in het verhaal komen om te snappen wat ermee bedoeld werd. Muziek was mooi.

Net-iets-veel-beter-dan-gemiddeld-filmpje.
Oud 03-12-2005, 21:37
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
maartenlof schreef op 28-11-2005 @ 16:43 :
The constant gardener

Indrukwekkende film! Liefdesdrama, spionagefilm en protestfilm tegen het testen van medicijnen van westerse farmaceutische industrie in Afrika ineen. Mooi gefilmd, schitterende beelden van Afrika.
En een groot pluspunt: de onvermijdelijke cliché's zo gebracht dat het bijna geen cliché's meer lijken
ik moest vorig jaar het boek lezen, geen aanrader!

ik heb vrijdagnacht een film op rtl5 gezien, maar ik ben de titel vergeten. suf! het was wel een goeie, dus zodra ik me weer herinner hoe die heette gil ik wel even.
Oud 04-12-2005, 00:11
MTpower
MTpower is offline
Godsend
Wel een leuke film, onverspelbaar tot het einde
Oud 04-12-2005, 02:57
Verwijderd
About a boy

Aardig.
Leuk voor een zaterdagavond
Oud 04-12-2005, 07:55
Dexter_M
Dexter_M is offline
Badder santa 8/10, eindelijk is een luke kerstfilm
bad news bears 7/10
Cabin fever 7/10
Oud 04-12-2005, 08:40
Freshh~
Freshh~ is offline
spirited away
Oud 04-12-2005, 13:07
Verwijderd
The cat's eye van stephen king

Hij was echt wazig

Laatst gewijzigd op 04-12-2005 om 13:15.
Oud 04-12-2005, 13:17
Verwijderd
Harry Potter 4

Erg onHP, maar zeker niet slecht. Een paar keer flink de tering geschrokken, en MadEye viel me toch wel positief mee.
Oud 04-12-2005, 13:46
Compton
Compton is offline
Resident Evil
Echt heel goede film
Oud 04-12-2005, 14:02
Bird-one
Bird-one is offline
Dracula

alleen vond ik het einde wat euh abrupt ja. en de film was kort, maar dat was niet per sé een nadeel.
Oud 05-12-2005, 00:06
Verwijderd
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Beter dan deel 1 en 2. Zeker niet perfect, maar wel erg vermakelijk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten