Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2006, 23:23
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 18-08-2006 @ 19:27 :
Guido Weijers.
idd.
dat ie op sbs wordt uitgezonden zegt wel genoeg.
Oud 11-12-2006, 13:11
Verwijderd
Tineke Schouten
Oud 15-12-2006, 11:30
struik
struik is offline
Hans teeuwen.
Oud 15-12-2006, 11:40
machtigespa
machtigespa is offline
Bijna alle vrouwelijke varianten, nee niks tegen vrouwen hoor. Ken genoeg vrouwen met humor. Maar in de caberatier wereld is er geen een te vinden. Grotendeels feministische dozen.

Slaap verwekkend nogal, misschien leuk tijdens sexuele revolutie begin jaren 70 maar nu behoorlijk cliche.
Oud 15-12-2006, 13:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 12:40 :
Bijna alle vrouwelijke varianten, nee niks tegen vrouwen hoor. Ken genoeg vrouwen met humor. Maar in de caberatier wereld is er geen een te vinden. Grotendeels feministische dozen.

Slaap verwekkend nogal, misschien leuk tijdens sexuele revolutie begin jaren 70 maar nu behoorlijk cliche.
En Birgitte Kaandorp dan?
Oud 15-12-2006, 20:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-12-2006 @ 14:56 :
En Birgitte Kaandorp dan?
*gaap*
Oud 16-12-2006, 12:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-12-2006 @ 21:42 :
*gaap*
Nee, maar bovendien is zij niet bepaald feministisch in haar shows.
Oud 16-12-2006, 19:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-12-2006 @ 13:48 :
Nee, maar bovendien is zij niet bepaald feministisch in haar shows.
Dan geldt nog steeds: *gaap*
Oud 17-12-2006, 10:52
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
je krijgt me sowieso niet aan het lachen met cabaret, bah, cabaret
Oud 26-12-2006, 09:56
Verwijderd
Hans teeuwen krijgt mij meestal niet aan het lachen, behalve als ie zingt. Ik vind hem iéts te grof eerlijk gezegd.
Oud 28-12-2006, 15:00
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
http://www.youtube.com/watch?v=4-FYZ_gVRYM

^^ hoe flauwwwww kan een mens nie zijn?!
Oud 28-12-2006, 17:18
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 28-12-2006 @ 16:00 :

ik vind zn enthousiasme geweldig.
Oud 29-12-2006, 11:07
lakrits
lakrits is offline
Ik vind het erg triest als je gaat zeggen dat je er zo zielig van wordt als iemand jouw favoriete cabaratier afkraakt. Kom op, zeg. Persoonlijk vind ik Bert Visscher helemaal top, maar er zijn hier zo veel mensen die hem afkraken. Daar ga ik echt niet van huilen, hoor.
Oud 29-12-2006, 11:08
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
lakrits schreef op 29-12-2006 @ 12:07 :
Ik vind het erg triest als je gaat zeggen dat je er zo zielig van wordt als iemand jouw favoriete cabaratier afkraakt.

Go Girl!!
Oud 29-12-2006, 11:10
lakrits
lakrits is offline
Sara Kroos vind ik ook helemaal niks, waarschijnlijk de slechtste van alle cabaretiers die ik ken. In de Lama's vind ik haar ook verreweg de minste. Als zij een keer een goede grap maakt is het echt zeldzaam, bovendien is ze veel te ordinair.
Oud 29-12-2006, 11:19
lakrits
lakrits is offline
Ik kan ook niet altijd lachen om Tineke Schouten. Bij het ene typetje lig ik vrijwel de hele tijd dubbel en bij de andere val je zowat in slaap en haar liedjes vind ik ook niet altijd top, maar toch is ze een van de betere vrouwelijk cabaretiers die ik ken, in ieder geval vind ik haar beter dan Brigitte Kaandorp en Sara Kroos.
Hans Teeuwen heeft soms wel wat leuks, maar vaak vind ik hem net iets te ordinair. Een beetje ordi vind ik oke, zoals Bert Visscher en een aantal andere, maar soms gaat hij echt te ver.
Freek de Jonge ken ik niet zo goed, maar wat ik van hem heb gezien vind ik vrij saai.
Herman Finkers heeft soms een verrassende grap, maar niet altijd, dat is wel jammer.
Najib Amhali vind ik top, hij heeft erg leuke grappen en dat beatboxen vind ik geweldig.
Jörgen Raymann gaat wel, zijn programma's als comedy factory en raymann is laat vind ik erg leuk, maar een aantal dagen geleden was een show van hem op tv (dus gewoon hij als cabaretier) en die vond ik toch wat minder.
Voor mij blijft de beste cabaretier gewoon Toon Hermans! (die is volgens mij nog niet genoemd, misschien omdat het zo lang geleden is dat hij nog op het toneel stond)
Oud 29-12-2006, 11:31
lakrits
lakrits is offline
Ik vind de typetjes van Andre van Duin best lachen. Soms kan hij zo onnozel op iets reageren dat ik er erg om moet lachen, Andre van Duin zelf (dus geen typetje) vind ik juist weer niet om te lachen. Ik lees in het forum dat veel mensen dat net andersom zien. Nou ja, smaken verschillen
Oud 29-12-2006, 11:35
lakrits
lakrits is offline
Bert Visscher's hyperactiviteit vind ik net leuk. Zijn rare pasjes maken mij vaak lachen, natuurlijk ook z'n grapppen maar zijn druk zijn is best leuk.
Wat vinden jullie eigenlijk van Hans Liberg? Hij heeft zo z'n ups and downs vind ik. Hij maakt de grappen vooral rond klassieke muziek, Mozart, Bach, etc. en daar moet je natuurlijk ook al van houden. Klassieke muziek waardeer ik niet zo, maar de grappen die hij erover maakt vind ik wel leuk.
Oud 29-12-2006, 11:40
lakrits
lakrits is offline
Ik ben het er absoluut mee eens dat het niet uitmaakt hoe groot het decor is om te bepalen hoe goed de cabaretier is. Er zei iemand in het forum dat Bert Visscher enorme decors heeft en Lebbis net 1 ding op het podium en dat Lebbis wel 20x zo grappig is. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Persoonlijk vind ik Lebbis best saai en Bert Visscher heeft het decor niet echt nodig voor zijn grappen, want vaak gaat het niet eens over zijn decor. Het decor maakt gewoon deel uit van zijn thema van de show.
Oud 29-12-2006, 11:46
Verwijderd
Ik vind een show vaak wel een meerwaarde hebben als een cabaretier (of verhalenverteller, acteur, welke podiumartiest dan ook) met zeer beperkte middelen 1,5 uur lang je aandacht erbij kan houden. Een groot decor kan mooi en overweldigend zijn om naar te kijken, maar de echte kwaliteit moet toch in het spel en het verhaal zitten, vind ik. Zo vind ik 'Functioneel naakt' van Theo Maassen en voorstellingen van De Koe écht goed.

Overigens vind ik Bert Visscher echt verschrikkelijk, maar dat terzijde
Oud 29-12-2006, 11:48
lakrits
lakrits is offline
Het klopt inderdaad dat je niet alleen naar een stukje van 5 minuten moet luisteren om te weten of het grappig is. Ik heb een tijd geleden een dvd met alle hoogtepunten van Bert Visscher gekregen en daar stond een stukje op van de show met de vuurtoren (geluk zit in de grote dingen). Dat stukje was met die oude veteraan in de rolstoel en daar zei hij: "In de Albert Heijn werd ik laatst ook achteraan gezet." En het hele publiek lag in een deuk en ik begreep totaal niet wat nou grappig was aan die opmerking totdat ik ook die hele show op dvd kreeg en bleek dat hij in het begin van de show een opmerking/grap had gemaakt over een stokoude man aan de kassa bij de Albert Heijn, wat dus de grappige draai gaf aan de opmerking daarna. Vaak moet je gewoon de hele show zien, wat hetgene wat de grappige draai aan iets geeft is vaak iets dat vooraf is gebeurt of een bepaalde beweging die de cabaretier maakt.
Ik ben het er trouwens helemaal mee eens dat Bert Visscher in zijn laatste shows vaak oude grappen, accenten en bewegingen gebruikt. Dat valt ook mij steeds vaker op, maar ik kan nog steeds met hem lachen
Oud 29-12-2006, 11:52
lakrits
lakrits is offline
Natuurlijk wil het wat zeggen als je zonder een groot decor de aandacht van een volle zaal erbij weet te houden voor een uurtje of twee, maar dan moet natuurlijk inderdaad de inhoud van de grappen en het verhaal eromheen goed en humoristisch zijn en bij vele is dat ook zo, maar bij Lebbis vind ik dat niet. Ik vind dat Bert Visscher beiden heeft: mooi, overweldigend decor en leuke grappen en een leuk verhaal eromheen. Maar ja, ieder zijn eigen smaak
Oud 29-12-2006, 14:17
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 28-12-2006 @ 16:00 :

Ik vind het wel een melig stukje. Hij is zo geweldig hyperactief. Maar als je dit van hem al "flauw" vindt, moet je maar eens andere stukjes van hem bekijken, het kan nog veel "flauwer" zul je zien
Oud 29-12-2006, 14:23
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 17-12-2006 @ 11:52 :
je krijgt me sowieso niet aan het lachen met cabaret, bah, cabaret
Maar (geen kritiek ofzo), als je niet kunt lachen met cabaret, waar dan wel mee? Het hoeven toch ook niet alle cabaretiers te zijn waarmee je moet lachen. In cabaret zitten toch ook gewone grappen, normale moppen, zeg maar. Als je dan toch geen enkele cabaretier leuk vindt, dan vind je toch ook geen enkele mop leuk, dus dat wil dan toch zeggen dat je zo goed als nooit lacht? Lijkt me best saai, zou ik niet kunnen
Oud 29-12-2006, 14:29
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 12:40 :

Hier ben ik het wel mee eens (ook al ben ik zelf een vrouw)
Ik ken ook wel meiden met humor, maar als cabaretier zie je niet veel goede, nee. Ik vind het ook helemaal niet passen als vrouwen ordinaire grappen gaan maken, zoals Sara Kroos, dat vind ik heel snel te ordinair. Van een man is dat op de een of andere manier beter te verdragen, maar het moet bij een man ook niet te worden.
Oud 29-12-2006, 14:38
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
ChrissyBissy schreef op 09-09-2006 @ 19:48 :
Oo overduidelijk Tineke Schouten en Hans Teeuwen. Tineke Schouten jegt altijd hetzelfde accent in haar typetjes en is gewoon verschrikkelijk om naar te kijken...
Volgens mij gebruikt Tineke Schouten best veel verschillende accenten in haar types, hoor. Ik vind haar ook niet geweldig, ofzo, maar sommige stukjes kunnen best leuk zijn, zoals het stukje waar ze een toiletjuf imiteert en het stukje met de 06-lijnen. Maar ja, misschien hebben we een ander gevoel voor humor.
Oud 29-12-2006, 14:40
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-12-2006 @ 04:04 :
Bert Visscher, Hans Teeuwen en nog veel meer van die drukte makers die geen inhoud hebben.
Hans Teeuwen heeft inderdaad geen inhoud en is gewoon "te."
Maar Bert Visscher wel. Wie heeft volgens jou dan wel inhoud?
En ja, van die drukte moet je houden, ik vind het wel melig, alleen bij Teeuwen niet
Oud 29-12-2006, 14:50
lakrits
lakrits is offline
Citaat:
martoi schreef op 21-10-2006 @ 15:19 :
Ik word ook altijd een soort van triestig als mensen Hans Teeuwen niet kunnen waarderen. Al hele betogen over gehouden, dus ik laat het dit keer.

Sara Kroos is een hele dikke grote stinkende drol die doet alsof ze een wijf met ballen is.
En laatst zag ik Arie & Silvester met een of andere nieuwe show..geen ruk aan ook. Alhoewel ik arie soms wel kan waarderen in de lamas.
De bloeiende maagden mogen wat mij betreft ook stoppen...veel vrouwelijke caberatiers trouwens. Op de een of andere manier zijn vrouwen gewoon écht niet grappig.
Rooyackers, Kamps en Kamps..beetje jammer ook.

Ja er zijn er eigenlijk zoveel caberatiers die geen glimlach op mijn gezicht weten te toveren.
Als mensen zouden zeggen dat zij jou niet kunnen waarderen, dan heb je reden om triestig te zijn, niet omdat men zegt dat ze "toevallig jouw favoriete cabaretier" niet kunnen waarderen. Als je al zegt dat je daar triestig van wordt, werkelijk, van zo'n statement wordt IK nou triestig. En eerst zeg je dat je het zo erg vindt dat mensen zeggen dan ze Teeuwen niet waarderen en daarna ga je zeggen dat Sara Kroos een stinkende drol is(ik vind haar ook niks, daar niet van), maar wat als er dan mensen zijn die haar top vinden. Dan moeten die ook triestig worden zeker?
Nog een vraagje, sinds je Teeuwen zo kunt waarderen, kun je me dan vertellen wat aan hem te waarderen valt? Zijn het zijn TE ordinaire grappen of zijn humorloze verhaal eromheen?
Oud 30-12-2006, 23:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
lakrits schreef op 29-12-2006 @ 15:40 :
Hans Teeuwen heeft inderdaad geen inhoud en is gewoon "te."
Maar Bert Visscher wel. Wie heeft volgens jou dan wel inhoud?
Hoezo heeft Bert Visscher meer inhoud dan Teeuwen?
Oud 30-12-2006, 23:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
lakrits schreef op 29-12-2006 @ 15:50 :
Nog een vraagje, sinds je Teeuwen zo kunt waarderen, kun je me dan vertellen wat aan hem te waarderen valt? Zijn het zijn TE ordinaire grappen of zijn humorloze verhaal eromheen?
Als ik, als groot liefhebber van het betere cabaret en dus ook Teeuwen, even reageren mag.

Ik heb Teeuwen nog nooit een ordinaire grap zien maken. Ordinaire grappen maakt Jochem Meijer: "Een vriend van me heeft een sprookjeshuwelijk. Als ie thuiskomt zit er een heks op dat bank.". Dat is ordinair, plat, flauw. Net als grappen van Bert Visscher, die het anno 2004 nog presteerde met schoonmoedergrappen aan te komen.

Als Teeuwen al plat of ordinair overkomt, zoals in zijn carnavalsmedley of zijn geschreeuw over 'kuthoeren', doet hij dat zo zelfbewust en ironisch dat het leuk wordt.

Overigens hebben de meeste van zijn grappen niets met ordinairiteit te maken, dat zijn er slechts een paar. Meestal is het gewoon absurdisme, en daar moet je gevoel voor hebben. Zaken buiten hun context plaatsen, krankzinnige redeneringsmethoden demonstreren of gewoon onwaarschijnlijk vreemde maar briljant gevonden verhalen vertellen.

Ik weet niet wat je van hem gezien hebt, maar ik daag je uit om een paar echt ordinaire grappen van hem te noemen.
Oud 31-12-2006, 18:39
butterflyonfire
Bert Visscher vind ik ook absoluut niet leuk en Hans Teeuwen helaas ook niet. De meeste vrouwen ook niet jammer genoeg, maar pas heb ik Kristel Zweers gezien en dat vond ik best een leuke show.
Oud 01-01-2007, 12:52
EggeD
EggeD is offline
Gisteren die shit van de VARA-conference, bahbah.. Lebbis en Jansen vond ik echt walgelijk. Show van Theo Maassen de dag daarvoor was weer wel tof daarentegen.
Oud 04-01-2007, 22:47
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
origineel: de meeste vrouwen en Freek de Jonge
Oud 05-01-2007, 00:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
EggeD schreef op 01-01-2007 @ 13:52 :
Gisteren die shit van de VARA-conference, bahbah.. Lebbis en Jansen vond ik echt walgelijk. Show van Theo Maassen de dag daarvoor was weer wel tof daarentegen.
Lebbis en Jansen vond ik minder goed dan voorgaande jaren, maar... cabaretiers die zó goed weten te zeggen waar het op staat, verdienen wat mij betreft een lintje. Hulde.
Oud 06-01-2007, 10:11
Pelvix
Pelvix is offline
of niet...

veel vrouwelijke cabaretiers niet ,behalve kaandorp!
Oud 06-01-2007, 17:58
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-01-2007 @ 01:56 :
Lebbis en Jansen vond ik minder goed dan voorgaande jaren, maar... cabaretiers die zó goed weten te zeggen waar het op staat, verdienen wat mij betreft een lintje. Hulde.
Inhoudelijk was ik het wel met ze eens.

Alleen jammer dat het niet grappig was. In het theater was het al niet veel soeps, en ook op tv was het drama.
Behalve het beginstukje (Als je dalijk een man wil zien huilen...) heb ik weinig kunnen lachen.
Oud 13-01-2007, 21:13
Verwijderd
Kijk nu zes minuten naar Klaas van der Eerden.
Af-schu-we-lijk.
Oud 13-01-2007, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 13-01-2007 @ 22:13 :
Kijk nu zes minuten naar Klaas van der Eerden.
Af-schu-we-lijk.
ja echt, wtf
Oud 13-01-2007, 22:17
Verwijderd
Inderdaad!! Na Extreem was ik nog fan van hem (ik was toen 14, misschien daarom) maar jeetje, wat slecht!

Het is alleen maar hetzelfde. Hij doet niks bijzonders, het is gewoon.... tja, gewoon niks eigenlijk.
Zullen we hem afzeiken op zijn gastenboek? *heeft al gedaan*
Oud 14-01-2007, 09:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 13-01-2007 @ 23:17 :
Het is alleen maar hetzelfde. Hij doet niks bijzonders, het is gewoon....
Hij is een stuk bijzonderder, gevarieerder, inovatiever en caberetesker dan die ouderwetse Jochem Meijer en Guido Weijers.
Maar idd, niet heel leuk.
Oud 14-01-2007, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 14-01-2007 @ 10:17 :
Hij is een stuk bijzonderder, gevarieerder, inovatiever en caberetesker dan die ouderwetse Jochem Meijer en Guido Weijers.
Maar idd, niet heel leuk.
Wat? Jochem Meijer is echt véél beter en véél leuker! Zijn imitaties zijn echt leuk en knap, zijn liedjes zijn grappig en goed, en wat hij vertelt is misschien niet echt maatschappijkritisch enzo, maar tenminste wel leuk om naar te luisteren en naar te kijken.
Bij Klaas is het gewoon genant ofzo.
Oud 14-01-2007, 12:19
Wipkip
Wipkip is offline
Youp van 't hek.. de grootste mongool die er is.
Oud 14-01-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 14-01-2007 @ 12:22 :
Wat? Jochem Meijer is echt véél beter en véél leuker! Zijn imitaties zijn echt leuk en knap, zijn liedjes zijn grappig en goed, en wat hij vertelt is misschien niet echt maatschappijkritisch enzo, maar tenminste wel leuk om naar te luisteren en naar te kijken.
Bij Klaas is het gewoon genant ofzo.
Ik vind het anders helemáál niet leuk om naar te kijken, maar goed, DAT IS MIJN MENING.
Oud 14-01-2007, 18:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Wipkip schreef op 14-01-2007 @ 13:19 :
Youp van 't hek.. de grootste mongool die er is.
Nee.
Oud 14-01-2007, 19:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 14-01-2007 @ 12:22 :
Ik zeg niet dat hij niet leuker is dan Klaas, dat is een kwestie van smaak. Ik zeg alleen dat hij veel ouderwetser is. Je bekritiseert Klaas erop dat hij altijd hetzelfde doet, terwijl hij juist een behoorlijk gevarieerde show brengt, waar Jochem Meijer altijd dezelfde ouderwetse grapjes maakt.
Oud 14-01-2007, 21:25
docent
docent is offline
Jörgen Raymann
Oud 14-01-2007, 21:25
docent
docent is offline
...of hoe je het ook spelt.
Oud 15-01-2007, 20:01
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
per piacere schreef op 08-12-2005 @ 16:24 :
Joep van het Hek vind ik nog steeds niks.
Oud 23-01-2007, 15:04
DomoBig
DomoBig is offline
Tineke Schouten en Jochem Myjer
Oud 31-01-2007, 04:25
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Lebbis en Jansen, Theo Maassen en Hans Teeuwen vind ik alledrie een regelrechte ramp. De meeste vrouwelijke vind ik ook niet zo grappig. Verder is er het beste ook wel af bij Freek de Jonge en moet Bert Visscher opletten dat ie niet te druk wordt.

Regels voor berichten