![]() |
||
Citaat:
Tweede vraag: kent de asielprocedure van Israël een 100% onmogelijkheidsbeleid voor niet-joden?
|
![]() |
||
Citaat:
2) Nee, maar joods zijn maakt het wel stukken makkelijker.
||
Citaat:
Toen had alleen die ene groep die ene religie, en omdat joden nooit erg bekererig ( ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarbij had ik het voornamelijk over het dagelijkse leven in Israel. Op grond van discriminatie bij o.a. het zoeken van werk vergeleek ik Israel met Zuid-Afrika. Overigens ken ik ook Israeliers, dus die laatste opmerking slaat al helemaal nergens op. Je bent zelf altijd de eerste die commentaar heeft op mensen, omdat ze niet met goede argumenten komen, of dingen niet goed lezen, etc. Sneu dat je niet doorhebt dat je zelf precies hetzelfde doet. ![]()
Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 18:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(ja ik quote mezelf, praat ook wellis in mezelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt het over allerlei extreme en onware vergelijkingen maar iets concreets zeg je er niet echt over ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De verhouding tussen: joods - Israelisch Daar moet de staat (!) Israel een antwoord op vinden! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() We kunnen absoluut zonder Leon de Winter, het CIDI, en andere mafkezen. Maar om nu puur omdat de Palestijnen een paar puinhopen van huizen en lijken op tv kunnen brengen de meest rare dingen te gaan roepen over, willekeurige volgorde, Israel, Joden of een combinatie van die twee, dat zou zo mogelijk nog onverstandiger zijn. Erg veel feitelijkheid zit er niet in tot nu toe, ik heb al eerder gesteld dat er niet zoiets bestaat als 'oorspronkelijke bewoners' (Israel is in de geschiedenis een slordige 24 van eigenaar verwisseld) en niet zoiets bestaat als een onschuldige kant die nooit iets gedaan heeft, beiden hebben gevochten. Wat is de geweldige historische en/of staatkundige weerlegging: een loze en extreem te ver doorgetrokken vergelijking met de apartheid. Erg to the point is het niet meer zeg.
||
Citaat:
Een vriendin van mij is Joods, maar bekeerd tot de Islam, zij kan echter nog wel een Israelische identiteit aanvragen.
|
Dus het beleid is wel degelijk racistisch, alleen als je tot het Joodse ras behoort, krijg je een Israelische nationaliteit, terwijl er zoveel Palestijnse vluchtelingen zijn, die terug naar hun eigen land willen. Maargoed, dat zijn üntermenschen
![]()
||
Citaat:
Bovendien is het voorbeeld dat je noemde wel degelijk een religieuze grond, wie een Joodse moeder heeft blijft altijd Joods, aldus de gedachtengang, zelfs als iemand zich bekeert. Palestijnse vluchtelingen kunnen trouwens veel willen, je verwacht hopelijk niet werkelijk dat puur daarom even de gehele context van de oorlogen die gevoert zijn overboord worden gezet? Was er geen probleem met vredig toegelaten worden en daarna zelf een bestaan vinden in Israel, dan weet ik zeker dat er onderhand al veel meer mensen terug gekeerd waren. Maar nee, als dat gebeurd is er maar een iemand nodig die álles wil hebben of de pleuris breekt wederom los, ondanks dat dat werkelijk ancient history is, en ook nog eens een goede reden is waarom elke claim van voor de eerste oorlog nonsens geworden is, namelijk de oorlog itself. Totdat het geweld genoeg is afgenomen zie ik een grootschalig toelaten van Palestijnen in Israel nog niet gebeuren, een levensvatbare en regeerbare Palestijnse staat in de huidige Palestijnse gebieden is in de tussentijd een goed streven.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
edit: Amerika, is geen lieverdje, en staat bekend als een Christelijk land => het is voor Iran gerechtvaardigd de christenen te onderdrukken, moet Amerika maar wat liever zijn. Ben je het dan ook hiermee eens?
Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 22:17. |
![]() |
||||
Citaat:
Of beter gezegd, ik hekel de tendens die er van uit gaat, dezelfde critici riepen bij de thread over de tsunami ook niet op hoge toon dat Sri Lanka niet geholpen mocht worden, omdat in de grondwet daar staat dat het Boedhisme bevordert moet worden. Dat maakt het wel heel erge willekeur om zo'n zelfde argument er bij Israel opeens wel bij te pakken. Citaat:
Citaat:
Je gebruikt nu in dat voorbeeld dezelfde 'logica' als er gebruikt wordt wanneer iemand zou roepen dat alle moslims onderdrukt moeten worden, omdat enkele moslims terroristen zijn. Echter, zou de theoretische situatie dat Amerikanen op grote schaal naar Iran willen emigreren om daar op vage gronden daar land als 'rechtmatig bezit' op te eisen met een hele goede kans dat ze chaos veroorzaken, dan zou Iran voor mijn part best dat onderscheid mogen maken in zijn integratiewetten.
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Hoe kan er sprake zijn van een eigen land als ze daar al meerdere generaties al niet eens meer vandaan komen? Citaat:
Citaat:
Maar iedere keer is het ach ende wee zielige Palestijnen, eventueel met enkele oneigenlijke argumenten. Ik geef vervolgens tegengas omdat dat niet klopt, en ziedaar de beeldvorming dat T_ID per definitie pro-Israel zou zijn. Citaat:
En ja, er woonden al Joden, en Palestijnen. Beiden grepen naar de wapensen voor de rest geld shit happens. Hadden de joden verloren dan was ik voorstander geweest van het oplossen door de originele grenzen zoals door de VN voorzien in de originele resolutie. Echter, de Palestijnen en bondgenoten verloren ondanks dat ze een oneerlijk voordeel in aantallen hadden, en nu zijn zij degenen die genoegen moeten nemen met een mindere onderhandelingspositie.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Waar ze anders terecht moeten? Voor de Palestijnen: waar ze nu zijn bijvoorbeeld. De lijn van 1967 lijkt me een goede. Voor de Joden, geen idee, niet in de rest van het Midden-Oosten met de huidige jodenhaat die in veel arabische landen leeft, dus Israel is een prima oplossing. Vergelijk het met de situatie in voormalig Joegoslavië, de mensen zijn te vijandig naar elkaar om nog in een land samen te leven -> opdelen. Citaat:
Citaat:
Daarna praten we verder land, maar eerst moet er een eind aan het systematische geweld komen. Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Ik maak geen oneigenlijk onderscheid, ik weiger de palestijnen een voorkeurspositie te geven boven de 23 andere volken. Citaat:
Ja, dat argument draait zich leuk om, alle arabische landen, hun legers samen, beginnen een oorlog tegen een groep burgers die geen leger hebben dat hen verdedigt. Citaat:
Dus dan komen de Palestijnen ook als eerste aan de beurt om dat geweld een halt toe te roepen. Citaat:
Echter, je kindje op zijn twaalfde ongewapend in een oorlogsituatie sturen schijnt gezien te worden als een zinniger tijdsbesteding.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En weer je vinger naar de tegenpartij wijzen is zooo van onze kindertijd ![]() Citaat:
Citaat:
Er is trouwens geen sprake van de Palestijnen. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 00:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar Israel won, het originele verdelingsplan is nu nadelig voor Isreal, dus nu ben je er tegen? Meen je dat nou echt? Sorry hoor, maar ik vind iets (of niet). Ook als het in mijn nadeel is. Als ik een spelletje doe (noem maar wat, Risk...) en er is discussie over de regels dan geef ik eerlijk aan wat ik denk. Ja, ook als die uitleg resulteert in een voor mij nadelige actie. Ik zit echt met mijn ogen te knipperen, meen je dit nou echt T_ID ???? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Oja, ik heb geen vergelkijking gemaakt met zuid afrika. Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 08:44. |
![]() |
|
![]() |
Naar Nederland mag je zonder problemen emigreren als je een nationaliteit bezit van de Europese Unie. Mensen met een andere nationaliteit worden verplicht een bepaald inkomen te hebben (jaarinkomen van 45000, geloof ik) of moeten een EU burger in Nederland hebben die zijn of haar partner, dan wel familielid is en die in staat is hem of haar in het onderhoud te kunnen voorzien. De eis varieert van 100% tot 120% van het minimuminkomen.
Is Nederland racistisch ten aanzien van mensen buiten de Europese Unie? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het zal een gezellige warme wereld worden met de Hamas die ruim gewonnen heeft op de Westelijke Jordaanoever en de uitspraken van Khaled Meshal die de uitspraken van de Iraanse president prees:
"It seems that the president's words did not find favor with regional and international leaders. But despite this, the Muslim public supported Iran on this issue in the past and will also support it in the future. (...) The Iranian government's position on Palestine fills Muslim hearts with pride." Het was zijn reactie op de uitspraken van de president dat de holocaust een mythe zou zijn en dat Israel van de kaart geveegd moet worden en maar ergens gesticht moest worden in Duitsland, Canada of de VS. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Alle EU burgers kunnen relatief met gemak naar Nederland migreren.
Alle Joden kunnen relatief met gemak naar Israel migreren. Alle niet-EU burgers die naar Nederland willen migreren moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Alle niet-Joden die naar Israel willen migreren moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. De Law of Return is niet racistisch als je de Nederlandse opstelling ook niet racistish vindt. Het zou pas racistish zijn als de Law of Return zou zeggen: Joden alleen de rest niet. Of Iedereen is welkom, behalve mensen met een Iraanse nationaliteit. Of Iedereen is welkom, behalve moslims. Maar dat zegt de Law of Return niet. Waarom valt er niemand over Saoedi Arabie waar citizenship alleen maar verkregen kan worden als je moslim bent? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken MoHaMeDJaLaL | 138 | 11-02-2007 10:31 | |
Geheim akkoord tussen Syrie en Israel??? Gatara | 10 | 17-01-2007 10:33 | |
Het grote Israel/PA topic mét poll Vlaamse | 500 | 07-02-2004 21:45 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
Israël, Israël en nog eens Israël! e r t a njunior | 4 | 20-01-2004 12:05 | |
Israel vs Pallestina bratislava | 3 | 30-09-2002 09:01 |