Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 12:55
WolterB
WolterB is offline
Nog even over het stemmen.

Er zijn idd erg veel verhalen en als iedereen slechts op één verhaal kan/mag stemmen, dan denk ik dat er een vertekend beeld ontstaat.

Is het misschien niet een beter plan om een poll achterwege te laten en iedereen zijn/haar top 3 in het topic te laten posten, waarbij de nummer 1 3 punten krijgt, de nummer 2 2 en de nummer 3 1?

Zo denk ik dat er een beter beeld zal ontstaan. En mensen die liever anoniem willen stemmen zouden dat evt LUH of Ieke kunnen PM-men
Oud 08-03-2006, 13:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-03-2006 @ 17:10 :
Waarom zou je, lijkt me meer werk om dat allemaal nog extra te controleren, terwijl je met volledige vrijheid zoveel hoeft te controleren als met maar één mogelijke stem. Kan nu best zijn dat je in een rij van 14 verhalen één teveel stemt, wat daarna er weer uitgehaald moet worden. Onnodig, kun je het beter helemaal vrijgeven.
Ja maar, ik bedoelde eigenlijk precies hetzelfde als Wolter, alleen legt hij het beter uit. En ik vind het wat raar als je een onbeperkt aantal stemmen kan uitdelen.

Verder hoop ik dat morgenmiddag ongeveer nú is, want het past precies in mijn schema om nu drie verhalen te lezen. Maar ja, zo gaan die dingen dus nooit.
Oud 08-03-2006, 15:41
Verwijderd
Ik zal het met Ieke nog eens hebben over het stemmen.

Ik ben zelf geen voorstander van stemmen op meerdere verhalen. Ten eerste is het veel meer werk voor de forumbazen om te controleren wie er wel of niet valsspeelt. Wel, in feite is de discussie daarmee al afgelopen, maar ik ga nog even verder.

Het is volgens mij niet helemaal eerlijk. De één wil lief zijn voor iedereen en stemt op alle verhalen die hij/zij ook maar een klein beetje leuk vond, terwijl de andere streng is en maar één of twee verhalen kiest. Is het eerlijk dat iemand drie keer zoveel stemt als een ander, ook al kan iedereen het voor zichzelf kiezen? De race om de dikste vinger in de pap zou erin kunnen resulteren dat iedereen belachelijk veel stemt. Volgens mij wordt het allemaal een heel diffuus gebeuren en wijken we af van het doel van de poll: het verhaal kiezen dat de meeste mensen het beste vonden. Ik ben bang dat we bij meerdere stemmen veel eerder dan normaal een eerste plek krijgen die verdeeld moet worden onder meerdere verhalen.

Henny Huisman zong het al; er kan er maar één de beste zijn. Eén stem per persoon is duidelijk, makkelijk, eerlijk en goed voor de kiezer zelf. Zo leer je keuzes maken en afwegen welk verhaal je in totaliteit beter vond dan de anderen.

P.s. Het idee van WolterB is overigens wel een goed plan, ook al zal het voor veel mensen lastig zijn een top drie samen te stellen. Bovendien ontneem je iemand om te stemmen op slechts één verhaal wat hij/zij goed vond. Bovendien is het openbaar stemmen niet echt tof. Ik ben bang dat we dan een hoop anonieme lezers die normaal nooit posten, kwijtraken als stemmers. Het zou mogelijk kunnen via PM naar een forumbaas, maar nog steeds vind ik één stem per persoon beter.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 08-03-2006 om 15:43.
Oud 08-03-2006, 15:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wie neemt Henny Huisman nu serieus?

Maar daarom een top drie, zodat het geen diffuus gebeuren wordt.

Maar oké, als jullie dat niet willen...

Dan hoop ik nu extra dat ik toch maar minstens één stem krijg.
Oud 08-03-2006, 15:52
Verwijderd
maak drie pollen: één voor het beste verhaal, eentje voor de tweede plek en eentje voor de derde. Per verhaal gewoon kijken hoeveel stemmen het per pol gekregen heeft, optellen en voilá. Of kan dat niet?
Oud 08-03-2006, 15:59
Verwijderd
Het kan, maar het lijkt me dat we dan overbodig veel werk doen. Uit één poll kunnen we toch ook een top drie samenstellen?

LUH-3417
Oud 08-03-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 08-03-2006 @ 16:59 :
Het kan, maar het lijkt me dat we dan overbodig veel werk doen. Uit één poll kunnen we toch ook een top drie samenstellen?

LUH-3417
ja, maar dan heeft dus iedereen nog maar één keer kunnen stemmen. Je krijgt dan echt een heel andere uitslag volgens mij. (mensen kunnen A geweldig vinden en B ook goed, stemmen op A, A wint, B niet omdat niemand het beter vondt dan A en er dus niemand op gestemd heeft. C kan een tweede plek krijgen, omdat toevallig één iemand het beter vondt. Als je meerdere keren mag stemmen, krijgt B waarschijnlijk veel stemmen als een-na-beste verhaal en dus de tweede plek)(ja ik ben heel goed in warrig opschijven wat ik bedoel, in mijn hoofd is het compleet logisch! )
Oud 08-03-2006, 16:28
Verwijderd
Ik snap wat je bedoelt en het is inderdaad compleet logisch.

Maar nog steeds een boel werk en we moeten kijken of dat de moeite waard is. Officieel werken we in de wedstrijden niet met een eerste, tweede en derde plaats, maar alleen met een winnaar. We zouden wel met een top drie kunnen komen, maar wat voor prijzen moeten we dan aan de tweede en derde geven? Ook onmetelijke roem en hun verhaal herplaatst onder eigen naam? Dan komt de winnaar er maar bekaaid af. Al met al lijkt het me een omslachtige manier om toch maar voor elkaar te krijgen dat je meerdere keren kunt stemmen.

Desalniettemin staat alles natuurlijk open voor discussie. Als iemand met een plan komt waar iedereen achter staat (wie weet kunnen we het meten in een poll. ), zullen Ieke en ik daar natuurlijk niet tegenin gaan. Tenzij we met een onderbroek op ons hoofd de macarena moeten gaan dansen, maar dat lijkt me niet echt relevant aan de verhalenwedstrijd.

LUH-3417
Oud 08-03-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 08-03-2006 @ 17:28 :
(wie weet kunnen we het meten in een poll. )

LUH-3417
Oud 08-03-2006, 19:49
WolterB
WolterB is offline
LUH, ben je niet vergeten wat verhalen te posten?
Oud 08-03-2006, 20:30
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
WolterB schreef op 08-03-2006 @ 20:49 :
LUH, ben je niet vergeten wat verhalen te posten?
Waarschijnlijk is het hem alleen even uit het hoofd gevallen, omdat hij het te druk had met de polls etc.
Oud 08-03-2006, 21:42
Verwijderd
Ja, ik dacht er net weer aan. Ik ga er direct weer drie op zetten!

LUH-3417
Oud 08-03-2006, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 08-03-2006 @ 21:30 :
uit het hoofd gevallen
Oud 09-03-2006, 12:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat schrijven Letteraars toch veel over dood...

Ik vind het geweldig hoe iedereen dit thema heeft getemd en gewoon ergens in een bijzin heeft gefrot, echt waar
Oud 09-03-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-03-2006 @ 13:48 :
Wat schrijven Letteraars toch veel over dood...

Ik vind het geweldig hoe iedereen dit thema heeft getemd en gewoon ergens in een bijzin heeft gefrot, echt waar
idd, volgende keer geen pol, maar gewoon een ''ode aan de dood''. Lekker leguber en triest.
(mijn eerste idee voor een verhaal ging over iemand die in een andere wereld terechtkwam waar alles letterlijk onderstobeven was. Heb ik toen niet uitgewerkt, omdat ik het te flauw vond. Bij nader inzien was het misschien wel een leuke afwisseling gewisseling bij alle ''ik stop ondersteboven in een bijzin''-verhalen geweest....)
Oud 09-03-2006, 15:08
Verwijderd
Ach ja, de dood is de enige zekerheid die ons nog rest
Oud 09-03-2006, 15:11
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 09-03-2006 @ 16:08 :
Ach ja, de dood is de enige zekerheid die ons nog rest
Niet.
Oud 09-03-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 09-03-2006 @ 16:11 :
Niet.
Discussie via PM? Ik wil argumentatie
Oud 09-03-2006, 16:51
WolterB
WolterB is offline
Vandaag de laatste verhalen?
Oud 09-03-2006, 18:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb besloten tot zelfkwelling door met mezelf de afspraak te maken dat ik eerst in Word alle verhalen moet gaan bespreken en moet bedenken op welk verhaal ik ga stemmen en dat ik dan pas, een aantal dagen na het openen van de poll dus, in dat topic mag kijken of ikzelf en het verhaal waar ik op stem al stemmen heeft. Voor de objectiviteit en zo.
Oud 09-03-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-03-2006 @ 18:03 :
Kom kat, je gaat me toch niet zeggen dat je dat vergeten bent, als oud forumbaas van letteren zijnde
Nou, dat wilde ik eigenlijk wel zeggen.

Offtopic: Ben je al verder in 1985?
Oud 09-03-2006, 23:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Piloff schreef op 09-03-2006 @ 23:37 :
Nou, dat wilde ik eigenlijk wel zeggen.

Offtopic: Ben je al verder in 1985?
Tss, beetje jammer hoor

Offtopic: Dat heb ik natuurlijk al uit
Oud 09-03-2006, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 10-03-2006 @ 00:30 :
Tss, beetje jammer hoor

Offtopic: Dat heb ik natuurlijk al uit

Offtopic: Heb je interesse in the Wheel of Time?
Oud 10-03-2006, 00:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Piloff schreef op 10-03-2006 @ 00:35 :

Offtopic: Heb je interesse in the Wheel of Time?
Offtopic: Daar ben ik ergens in deel 4 in gestrand
Oud 10-03-2006, 06:44
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 10-03-2006 @ 01:34 :
Offtopic: Daar ben ik ergens in deel 4 in gestrand
Offtopic: Ik heb audiobooks.
Oud 10-03-2006, 15:21
Anetj
Anetj is offline
ahjaa
Oud 10-03-2006, 15:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Piloff schreef op 10-03-2006 @ 07:44 :
Offtopic: Ik heb audiobooks.
Offtopic: Engels of nederlands?
Oud 10-03-2006, 15:50
Verwijderd
De laatste twee staan erop!

LUH-3417
Oud 10-03-2006, 17:19
flyaway
flyaway is offline
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb toch wel een sterke voorkeur voor een stuk of vier verhalen, weer bedankt voor het mogen lezen
Oud 10-03-2006, 17:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-03-2006 @ 16:50 :
De laatste twee staan erop!

LUH-3417
Hoera

Eindelijk een verhaal met als titel: Ondersteboven

Ik ga ze lezen en dan ga ik beginnen met de beoordeling, netjes in Word uittypen
Oud 10-03-2006, 19:30
Verwijderd
Er zijn echt leuke bij zeg! T wordt nog moeilijk om te kiezen
Oud 11-03-2006, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Quis schreef op 10-03-2006 @ 20:30 :
Er zijn echt leuke bij zeg! T wordt nog moeilijk om te kiezen
Mee eens

*gaat verder met beoordelen*
Oud 11-03-2006, 13:53
Verwijderd
Ik stem willekeurig.
Oud 11-03-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 11-03-2006 @ 14:53 :
Ik stem willekeurig.
nou zeg!
Oud 11-03-2006, 14:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-03-2006 @ 14:53 :
Ik stem willekeurig.
Jaja

Ik heb ze beoordeeld, kom maar op met die poll.
Oud 11-03-2006, 14:25
Verwijderd

Haha, heerlijk, gewoon willekeurig dingen roepen
Oud 11-03-2006, 14:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-03-2006 @ 15:25 :

Haha, heerlijk, gewoon willekeurig dingen roepen
Ik wist wel dat je het niet meende, maar toch, maar toch.

Ik heb gewoon twee a-viertjes volgetypt in arial 10, best goed toch? En ik heb geloof ik zes kanshebbers voor mijn stem, dus dat is wat lastig
Oud 11-03-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-03-2006 @ 15:26 :
Ik wist wel dat je het niet meende, maar toch, maar toch.

Ik heb gewoon twee a-viertjes volgetypt in arial 10, best goed toch? En ik heb geloof ik zes kanshebbers voor mijn stem, dus dat is wat lastig
Men neme de dobbelsteen.

Nummer de verhalen!
Oud 11-03-2006, 14:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 11-03-2006 @ 15:27 :
Men neme de dobbelsteen.

Nummer de verhalen!
Ga ik misschien nog doen ook, best een hip plan

Of ik lees ze nog een keer door als de poll er is en beslis dan.
Oud 11-03-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 10-03-2006 @ 16:41 :
Offtopic: Engels of nederlands?
Offtopic: engels.
maar vrij makkelijk te begrijpen.
Oud 11-03-2006, 17:03
I C U
I C U is offline
Er waren voor mij twee verhalen die ik me nog herinner en die ik dus als relatief goed bestempel Nu moet ik uit die twee nog een keuze maken... Moeilijk, moeilijk...
Oud 11-03-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 11-03-2006 @ 18:03 :
Er waren voor mij twee verhalen die ik me nog herinner en die ik dus als relatief goed bestempel Nu moet ik uit die twee nog een keuze maken... Moeilijk, moeilijk...
ik herinner me overal flarden van... ook van de minder goede. Het ziet er naar uit dat ik ze nog een moet lezen dus, als de poll er is, want ik heb nog lang geen favoriet.
Oud 12-03-2006, 09:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Poll, poll...

Ik herinner me alle verhalen En ik vind er wel meer dan twee erg goed.
Oud 12-03-2006, 11:00
Tink*
Tink* is offline
Ik heb alles al één keer gelezen en als de poll er is ga ik het denk ik nog een keer doen want ik weet nog niet waar ik op ga stemmen.
Oud 12-03-2006, 11:48
I C U
I C U is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-03-2006 @ 10:12 :
Poll, poll...

Ik herinner me alle verhalen En ik vind er wel meer dan twee erg goed.
O, ik ben het met je eens dat geen ervan slecht is. De meeste heb ik met veel plezier gelezen, maar er zijn er twee die me echt aanspraken. Je weet wel, die riepen gevoelens op enzo Ben echt benieuwd naar wie er wint!
Oud 12-03-2006, 18:28
Kerboga
Kerboga is offline
Ik heb maar bij 1 verhaal echt een gevoel gekregen en dat maakt het voor mij dan ook makkelijk om te stemmen. Ergens ben ik wel blij dat ik niet echt veel moeite moet doen om uiteindelijk een knoop door te hakken.
Oud 12-03-2006, 21:05
Anetj
Anetj is offline
Zijn dit alle verhalen die er meedoen? of is er al een soort van voorronde geweest die er een paar uitgehaalt heeft?
Oud 12-03-2006, 21:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Anetj schreef op 12-03-2006 @ 22:05 :
Zijn dit alle verhalen die er meedoen? of is er al een soort van voorronde geweest die er een paar uitgehaalt heeft?
Dit zijn ze allemaal.
Oud 12-03-2006, 21:55
Verwijderd
De poll staat erop. U kunt hier stemmen.

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten