Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2006, 11:15
Verwijderd
U krijgt weer de kans om uw talent ten toon te stellen aan al uw jaloerse medeschrijvers! Letteren organiseert wederom een verhalenwedstrijd.

Wat moet ik doen?
Een verhaal schrijven en dit naar letteren@scholieren.com sturen.

Zijn er dan geen regels?
Jawel, een aantal. Je verhaal moet te maken hebben met het thema dat uit de poll tevoorschijn is gekomen, namelijk Ondersteboven. Het zij letterlijk, het zij abstract, als het maar duidelijk een element van je verhaal is.

Daarnaast is de richtlijn van het aantal woorden omlaag gebracht om de regenwouden te sparen. In plaats van de normale drieduizend woorden, zijn we nu op zoek naar verhalen die niet (veel) groter zijn dan tweeduizend woorden. Natuurlijk word je prachtige verhaal van 1200 woorden of van 2200 woorden ook wel geplaatst, maar kom niet aan met een tekst van 4800 woorden.

Zorg dat je verhaal voor 23:59:59 op 1 maart 2006 ingestuurd is naar letteren@scholieren.com.

Tenslotte gelden natuurlijk de normale, algemene forumregels op het gebied van plagiaat onverhuld racisme en wat al niet.

Wat gaat er dan gebeuren met al die verhalen?
Als alle verhalen binnen zijn, zullen ze door een forumbaas in groepen van drie of vier geplaatst worden, zodat de schrijver van het werk onbekend blijft. Ga dus ook niet op MSN stiekem aan je vriendjes vertellen welk verhaal van jou is!

Als alle verhalen erop staan, zal er een poll gemaakt worden waarin alle bezoekers van Letteren of van het Scholierenforum in het algemeen hun stem kunnen uitbrengen op het verhaal dat zij het beste vonden.

En wat win je dan?
Roem. Roem zo ver het oog strekt! Schier onmetelijke roem!

Bij winst zal je een bericht van een forumbaas krijgen met daarin het blijde nieuws en het verzoek om je verhaal nogmaals te posten, maar dan onder eigen naam. Je verhaal krijgt dan een pracht van een eigen topic die ook nog eens een hele poos bovenaan het forum geplakt wordt.

Wow, wat tof! Ik ga gelijk beginnen!
Heel verstandig! Veel succes!

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 19:03.
Advertentie
Oud 03-02-2006, 12:47
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Aiai René, weer snel geschreven? Ik zie drie fouten, o groote ende voormaelige Miereneucker.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 03-02-2006, 13:02
Verwijderd
... maar het stuk an sich is inhoudelijk weer van LUH-3417 kwaliteit! Joechei!

Ik ga me ondersteboven schrijven
Oud 03-02-2006, 15:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ga dus ook niet op MSN stiekem aan je vriendjes vertellen welk verhaal van jou is
Ik heb toch geen vrienden.

En ik had een idee, maar daarvoor moet ik iets weten en ik weet niet hoe ik dat moet opzoeken en bla
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-02-2006, 17:45
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Wikipedia?
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 04-02-2006, 10:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-02-2006, 14:46
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik ben niet ondersteboven van het onderwerp, maar ik ga een dappere poging wagen...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 05-02-2006, 11:41
Kerboga
Kerboga is offline
Het is af, denk ik. Misschien dat ik nog ooit een andere ingeving krijg.
__________________
Just living my reality
Oud 05-02-2006, 11:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik wacht nog op een geweldig idee dat mijn hoofd binnen komt zeilen.
Oud 05-02-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 05-02-2006 @ 12:50 :
Ik wacht nog op een geweldig idee dat mijn hoofd binnen komt zeilen.
Oud 05-02-2006, 12:46
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Laat ik mezelf even een nacht lang melancholisch maken, dan komt er vast een idee. Neuh, al te vaak gedaan, dit moet iets nieuws worden.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 05-02-2006, 18:37
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-02-2006 @ 11:24 :
*niet mee eens is*

Maar hé, ik ben net terug van een weekend lang toneelspelen, nu heb ik natuurlijk keiveel inspiratie. (Niet, maar dat doet er niet toe.) En jullie hebben allemaal nieuwe topics en ik moet veel lezen, maar daar ben ik te lui voor, totdat ik tijd over heb. (Heb ik niet.)

En daarom ga ik maar lopen schrijven.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 10-02-2006, 11:22
Verwijderd
Het loopt nog niet echt storm in de Letteren mailbox. Schrijft u wel?

LUH-3417
Oud 10-02-2006, 11:49
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
in mn hoofd is het verhaal al af.

Nu nog tijd vrijmaken om het op papier te knallen..
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Oud 10-02-2006, 12:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-02-2006 @ 12:22 :
Het loopt nog niet echt storm in de Letteren mailbox. Schrijft u wel?

LUH-3417
Rustig, rustig! 1 maart duurt nog best lang. Wat mij meer verwonderde, is dat er nog zo weinig reacties op dit topic zijn. Maar dat komt vast nog wel goed.

Ik denk in ieder geval elke dag wel weer aan de verhalenwedstrijd en ik moet steeds maar aan rekstokken denken maar wat kun je daar nu voor verhaal van maken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 10-02-2006, 16:54
Verwijderd
Ik weet dat het nog een poos duurt, maar ik heb gewoon graag veel deelnemers. De columnwedstrijd van afgelopen keer was in dat opzicht bijna dramatisch te noemen. En waar is die smiley met die beschuldigende vinger? Ah, daar. Eat this!

LUH-3417 - Oh, ik heb zelf trouwens ook nog geen verhaal.
Oud 10-02-2006, 17:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind zelf de voorjaarsvakantie een mooie geledenheid om te schrijven. Daarna zal de inbox vast ook sneller voldruppelen. Iedereen stelt het uit, of weet nog niet, óf wil het zo goed mogelijk maken en dus zal lang mogelijk het overlezen totdat ze het niet eens meer willen zien.
Oud 10-02-2006, 17:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-02-2006 @ 18:21 :
Ik vind zelf de voorjaarsvakantie een mooie geledenheid om te schrijven. Daarna zal de inbox vast ook sneller voldruppelen. Iedereen stelt het uit, of weet nog niet, óf wil het zo goed mogelijk maken en dus zal lang mogelijk het overlezen totdat ze het niet eens meer willen zien.
Of alledrie.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Ads door Google
Oud 11-02-2006, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 10-02-2006 @ 18:52 :
Of alledrie.
Joa, bij mij wel in elk geval. En het is géén fijn onderwerp, ik bedenk alleen hele domme clichédingen.
Oud 11-02-2006, 10:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-02-2006 @ 18:21 :
Ik vind zelf de voorjaarsvakantie een mooie geledenheid om te schrijven. Daarna zal de inbox vast ook sneller voldruppelen. Iedereen stelt het uit, of weet nog niet, óf wil het zo goed mogelijk maken en dus zal lang mogelijk het overlezen totdat ze het niet eens meer willen zien.
Ik vind overlezen zo frustrerend. De eerste twee keer verander je nog wat en daarna ben je alleen maar bang dat je nog wat over het hoofd ziet. Wat vast ook wel zo is
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-02-2006, 10:15
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-02-2006 @ 11:13 :
Ik vind overlezen zo frustrerend. De eerste twee keer verander je nog wat en daarna ben je alleen maar bang dat je nog wat over het hoofd ziet. Wat vast ook wel zo is
Inderdaad.
Oud 11-02-2006, 14:13
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik heb nog niet eens een idee! Het is gewoon te erg! Daarbij ben ik met een ander iets bezig wat ook al niet op schiet...

Inspiratie, kom tot mij! Ik bid u!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 12-02-2006, 14:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb een idee, valt alleen niet uit te werken ben ik bang

Bah, en dat nogwel met het thema dat ik zelf heb aangedragen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-02-2006, 15:23
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik kan toch al niet meer schrijven, dus wat doet het er toe?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-02-2006, 14:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-02-2006 @ 15:59 :
Ik heb een idee, valt alleen niet uit te werken ben ik bang

Bah, en dat nogwel met het thema dat ik zelf heb aangedragen


Zul je altijd zien, hč Ik had dat vorige keer: kei enthousiast op openbaar vervoer gestemd en toen wist ik absoluut niets te verzinnen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 13-02-2006, 19:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-02-2006 @ 15:53 :


Zul je altijd zien, hč Ik had dat vorige keer: kei enthousiast op openbaar vervoer gestemd en toen wist ik absoluut niets te verzinnen
Ik heb een conceptidee

Was een érg saai college, dan doe je ideeën op
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-02-2006, 14:08
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
*zich officieel uitschrijft*
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 19-02-2006, 12:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 17-02-2006 @ 15:08 :
*zich officieel uitschrijft*
Jammer.

LUH, ben je al wat meer tevreden over het aantal inzendingen?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-02-2006, 13:46
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Mijn verhaal komt nog wel.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-02-2006, 16:02
Verwijderd
Het begint op gang te komen. Ik kan slechts hopen dat het verhaal van de schapen en de dam waar is.

LUH-3417
Oud 20-02-2006, 21:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mijn inspiratie heeft me in de steek gelaten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 20-02-2006, 21:09
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-02-2006 @ 13:58 :
Jammer.
Ik kan moeilijk anders, inspiratie- en zinloos als ik ben.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 21-02-2006, 13:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 20-02-2006 @ 22:09 :
Ik kan moeilijk anders, inspiratie- en zinloos als ik ben.
*geeft wat inspiratie*
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-02-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 20-02-2006 @ 22:06 :
Mijn inspiratie heeft me in de steek gelaten
Oud 22-02-2006, 15:15
Verwijderd
Goed, we hebben tot nu toe twee inzendingen en aangezien februari een nogal korte maand is, baart dat me zorgen.

[Full Metal Jacket]

'Geen inspiratie' hebben is een smoesje waarmee je niet hoeft aan te komen! Inspiratie is een slap excuus en echte Letteraars hebben dat helegaar niet nodig! Jullie zijn toch geen halfzachte dichters? Toch geen weke, achttiende eeuwse romantici die huilend en dwepend naar een ranzige maan liggen te gapen, onderwijl kermend om hun muze? Toch geen langharig, werkschuw tuig? Sta op en klim in de pen! Schrijven zul je, inspiratie of niet!

[/Full Metal Jacket]

De laatste week voor de wedstrijd is ingegaan en ik hoop dat er nog een stel meer inzendingen komen, want twee is wel erg weinig. Doet uw best!

LUH-3417
Oud 22-02-2006, 15:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Twee Nou ja, er is natuurlijk nog wel tijd om iets op te sturen en zo, maar volgens mij hebben we normaal gesproken toch wel wat meer inzendingen?

En komaan, al is het maar een half kantje vol kromme zinnen, dat is genoeg. Geef het als titel "ondersteboven", klaar ben je.

Dat is mijn plan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Ads door Google
Oud 23-02-2006, 17:07
Verwijderd
Grimm participeert. We moeten geen deadlines uitstellen, dat is alleen voor zwakke FB's, bovendien hebben we dat vorige keer al gedaan. Reageer met harde hand, goeddoemme.
Oud 24-02-2006, 12:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-02-2006 @ 18:07 :
Grimm participeert. We moeten geen deadlines uitstellen, dat is alleen voor zwakke FB's, bovendien hebben we dat vorige keer al gedaan. Reageer met harde hand, goeddoemme.
Mee eens
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-02-2006, 18:59
Verwijderd
maar het is carnaval
Oud 24-02-2006, 19:24
Verwijderd
Carnaval is onzin!

Ik ben trouwens ook bezig met een verhaal.

LUH-3417
Oud 24-02-2006, 21:05
Verwijderd
Zeg dat nou niet. Nu durft niemand meer.
Carnaval is een smoesje ja.
Oud 24-02-2006, 22:20
Verwijderd
Correctie: ik ben bezig met een kutverhaal.

Nee echt, het wordt niet goed.

LUH-3417
Oud 25-02-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 24-02-2006 @ 22:05 :
Carnaval is een smoesje ja.
dan heb je nog nooit goed carnaval gevierd.
Oké, vandaag zal ik eens kijken of er uit mijn duffe kop en vermoeide hand wat leuke zinnen te persen zijn. Resultaat niet gegarandeerd.
Oud 25-02-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 25-02-2006 @ 12:34 :
dan heb je nog nooit goed carnaval gevierd.
Oké, vandaag zal ik eens kijken of er uit mijn duffe kop en vermoeide hand wat leuke zinnen te persen zijn. Resultaat niet gegarandeerd.
Nee, klopt, maar ik zet ook mijn vraagtekens bij het feest. Misschien vind ik het leuk na een fles wodka, maar dat is me verboden door onder andere Changshan, Chocomelsletje en Kristoph .
Oud 25-02-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 25-02-2006 @ 13:04 :
Nee, klopt, maar ik zet ook mijn vraagtekens bij het feest. Misschien vind ik het leuk na een fles wodka, maar dat is me verboden door onder andere Changshan, Chocomelsletje en Kristoph .
Je woont te noordelijk, daar is de sfeer heel anders. Maar goed, je moet er van houden inderdaad.
Oud 25-02-2006, 15:05
Verwijderd
Ik vind de 'sfeer' van carnaval altijd wat dubieus. Vroeg je bed uit om te gaan zuipen en dan de rest van de dag in een raar pak zingen dat je een bloemetjesgordijn wilt zijn. Sfeervol! Als je niet oppast, krijg je nog een Piet Paulusma op je dak ook!

Allemaal onzin! Laat het jullie niet afhouden van het werkelijke streven: een verhaal voor de verhalenwedstrijd!

LUH-3417
Oud 25-02-2006, 15:11
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-02-2006 @ 16:05 :
Ik vind de 'sfeer' van carnaval altijd wat dubieus. Vroeg je bed uit om te gaan zuipen en dan de rest van de dag in een raar pak zingen dat je een bloemetjesgordijn wilt zijn. Sfeervol! Als je niet oppast, krijg je nog een Piet Paulusma op je dak ook!

Allemaal onzin! Laat het jullie niet afhouden van het werkelijke streven: een verhaal voor de verhalenwedstrijd!

LUH-3417
Dat is generaliseren, mijn waarde LUH-3417. Ik (bijvoorbeeld) sta laat op, zuip nouwelijks (alhoewel dit jaar al íets meer dan normaal), heb een leuk maar geen raar pakje en zing veel, maar niet dat ik een bloemetjesgordijn wil zijn. Ontkennen dat het een boers zuipfestijn is kan ik echter niet, maar ik ga met de goede mensen om en dan is het gewoon heel gezellig.
En já, ik ben een verhaal aan het schrijven en het komt nog af ook. Nu blij?
Oud 25-02-2006, 16:06
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
De inspirerende late uurtjes bleven uit, alswel de tijd om die te creëren. Er moet nog iets gebeuren, vind ik ook!
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 25-02-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 25-02-2006 @ 16:11 :
Dat is generaliseren, mijn waarde LUH-3417.
Nee, het is provoceren, om jullie toch aan het schrijven te krijgen.

Hoe dan ook, tof dat je ondanks alle festiviteiten toch nog aan ons denkt.

LUH-3417
Oud 25-02-2006, 20:41
Verwijderd
*vraagt naar bekende weg* Is bijna 2700 woorden heel érg veel te veel? (schrappen is zo moeilijk)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: 1 November
Ieke
85 15-11-2004 05:44
Verhalen & Gedichten De finale van de Verhalenwedstrijd!
Ieke
54 29-03-2004 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.