Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2006, 17:26
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Dith schreef op 24-06-2006 @ 11:48 :
Fitnessen én daarbij helemaal hysterisch doen over eten vind ik te ver gaan, gewoon fitnessen kan best oke zijn.
Bij mijn fysiotherapie moest ik veel met gewichten doen en toch gaf het elke keer weer een kick als ik iets met 10kg meer kon doen terwijl ik van te voren nóóit had verwacht dat ik dat zo leuk zou vinden.
Ja, niet goed eten en dan geen progressie boeken, waar train je dan nog voor? Spieren groeien niet zonder voeding, dat mag wel duidelijk zijn dacht ik zo? Als je het goed wilt doen dan zorg je ook voor een goed eetschema.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Encrypted schreef op 23-06-2006 @ 21:07 :
En dat willen mensen die klimmen/roeien niet? Die mensen willen ook zo sterk mogelijk zijn in de beweging die ze moeten maken. Een fitnesser wil dat ook, maar omdat deze niet in een soort wedstrijd meedoet vind je dat gelijk maar 'bezig zijn met je uiterlijk'? Sorry hoor maar dat is onzin. Nooit bij stilgestaan dat de meerderheid van de roeiers en klimmers fitnessen om beter te worden in hun sport?

Dus jij denkt dat álle fitnessers die al dan niet bezig zijn om een gezonder lichaam te creëren, NIET in staat zijn om een goed gesprek mee te voeren? Een gezonde geest in een gezond lichaam zeg ik maar altijd.

Je hebt blijkbaar een slechte ervaring met mensen die aan krachttraining doen waardoor je ze allemaal over een kam scheert. Er zit gewoon nul komma nul logica in de conclusie die jij trekt over 'fitnessers'. Jij valt op mensen die brede schouders hebben, maar owee als ze deze 'zomaar' hebben gekweekt, owee als ze geen reden hebben om brede schouders te hebben, owee als ze die brede schouders hebben gekweekt om er beter uit te zien.

En heb je er al eens aan gedacht dat krachttraining gezond is voor een mens? Dat spiermassa hebben niets dan voordelen heeft voor een mens? Uiteraard zijn er extremen, maar het gros van de 'fitnessers' probeert gewoon om een gezond lichaam te maken. Maar het maken van je lichaam vind jij niks.

Iedereen mag zijn/haar mening hebben, jij dus ook , maar ik zie dat die mening gebaseert is op loze feiten, en zal het dan ook graag zien dat jij deze een beetje kan relativeren. De keuze is geheel aan jou, ben je bereid om je generaliserende gedachte op te geven of is deze poging van mij tijdverspilling geweest?
Ik blijf het gewoon zonder goede onderbouwing een suffe sport vinden voor mensen die niets beters te doen hebben, dus hou het maar op tijdverspilling (maar wat ik zeg, het gaat me met name ook om mensen die er idioot veel mee bezig zijn. Als iemand nou twee uur per week fitnesst, a la, nog steeds suf maar niet heel ernstig. En ik vind mensen die alleen maar klimmen ook suf, of die vier dagen per week voetballen. Tja.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 24-06-2006 @ 18:26 :
Ja, niet goed eten en dan geen progressie boeken, waar train je dan nog voor? Spieren groeien niet zonder voeding, dat mag wel duidelijk zijn dacht ik zo? Als je het goed wilt doen dan zorg je ook voor een goed eetschema.
Omdat je het gewoon leuk vindt en het niet voor de spieren doet
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:02
Dith
Dith is offline
Of omdat je gewoon sterker wilt (moet) worden zonder dat je het wil zien.
Mijn beenspieren en buikspieren zijn véél sterker dan voor die maanden therapie maar gelukkig zie je dat niet want vrouwen met duidelijke spieren zijn echt eng (mannen overigens ook).
Oud 25-06-2006, 22:57
Trifa
Trifa is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-06-2006 @ 19:51 :
Maar dat hele idee vind ik dus al niks, dat jij je eigen lichaam tot iets anders wilt maken. Ik bedoel, je mag het gerust doen, en als je voorbij loopt zal ik allicht even genieten van je brede schouders want die vind ik nou eenmaal mooi om naar te kijken.
Ik fitness zelf 3 keer per week en er zijn echt wel meer redenen om aan krachttraining te doen dan ijdelheid hoor (hoewel ik absoluut niet wil beweren dat ik het niet leuk vind om een strak lichaam te hebben). Ik doe het om verschillende redenen:

- m'n rugklachten zijn verdwenen sinds m'n rug sterker geworden is
- puur voor het plezier
- om het feit dat ik sterker word
- om de energie die je ervan krijgt
- het lekkere gevoel achteraf
- en inderdaad ook om m'n uiterlijk te verfraaien. Is dat echt zo erg?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 10:12
snoopy
snoopy is offline
Ik vind het niet mooi als een jongen zo gespierd is dat je zijn spieren kunt zien, zeg maar. Wel 'mag' hij er sportief uitzien (maw: dat je ziet dat ie sport).
Oh ja... ik ben zelf zo niét ijdel dat m'n vriend langer bezig is met z'n uiterlijk dan ik (en hij is ook niet lang bezig).
Oud 26-06-2006, 19:08
OwL
OwL is offline
Ik ga niet op dieet, omdat ik naar het strand ga hallo mensen het wordt lekker vakantie en dan ga ik niet fitnessen of op dieet
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 20:50
teenager
teenager is offline
Nou nee
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Trifa schreef op 25-06-2006 @ 23:57 :
Ik fitness zelf 3 keer per week en er zijn echt wel meer redenen om aan krachttraining te doen dan ijdelheid hoor (hoewel ik absoluut niet wil beweren dat ik het niet leuk vind om een strak lichaam te hebben). Ik doe het om verschillende redenen:

- m'n rugklachten zijn verdwenen sinds m'n rug sterker geworden is
- puur voor het plezier
- om het feit dat ik sterker word
- om de energie die je ervan krijgt
- het lekkere gevoel achteraf
- en inderdaad ook om m'n uiterlijk te verfraaien. Is dat echt zo erg?
Da's helemaal niet erg, maar ík heb gewoon weinig met mensen die hun uiterlijk zo belangrijk vinden dat ze er zo veel moeite voor willen doen. En dat ze daarvoor een (naar mijn mening, ja!) slaapverwekkend suffe sport uitoefenen. Ik zal wel romantisch ingesteld zijn, maar ik zie liever stevige armen van zwaar werk dan van tot vervelens toe op zo'n fitnessapparaat zitten.

Maar goed, loze 'discussie' want het betreft enkel meningen en niemand schiet er iets mee op
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 10:12
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2006 @ 22:26 :
Da's helemaal niet erg, maar ík heb gewoon weinig met mensen die hun uiterlijk zo belangrijk vinden dat ze er zo veel moeite voor willen doen. En dat ze daarvoor een (naar mijn mening, ja!) slaapverwekkend suffe sport uitoefenen. Ik zal wel romantisch ingesteld zijn, maar ik zie liever stevige armen van zwaar werk dan van tot vervelens toe op zo'n fitnessapparaat zitten.

Maar goed, loze 'discussie' want het betreft enkel meningen en niemand schiet er iets mee op
Ey, ik ben smid!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 27-06-2006 @ 11:12 :
Ey, ik ben smid!
Mooi, hoef je ook niet meer te fitnessen Offtopic: Hoef-, edel- of anders? Mijn opa was vroeger hoefsmid, erg tof.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 16:06
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-06-2006 @ 13:52 :
Mooi, hoef je ook niet meer te fitnessen Offtopic: Hoef-, edel- of anders? Mijn opa was vroeger hoefsmid, erg tof.
Offtopic: Hehe nee ik ben geen smid, al lijkt me dat wel bruut Heel de dag flink op dat ijzer rossen. Dat heeft wel wat, dat middeleeuwse Moest een tijdje terug de pc fixen in de buurt en die kerel was smid. Best ruig dat beroep Misschien heb ik m'n roeping gemist.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 11:21
liek88
liek88 is offline
Vergeleken met een jaar terug ben ik 13kg lichter.. beetje botterig geworden alleen en dat zie je in bikini wel goed denk ik (heupen, sleutelbenen, schouders, rug)
maar ik zit iig wel beter in mn vel
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 17:21
backspace
backspace is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-06-2006 @ 18:47 :
Ik blijf het gewoon zonder goede onderbouwing een suffe sport vinden voor mensen die niets beters te doen hebben, dus hou het maar op tijdverspilling (maar wat ik zeg, het gaat me met name ook om mensen die er idioot veel mee bezig zijn. Als iemand nou twee uur per week fitnesst, a la, nog steeds suf maar niet heel ernstig. En ik vind mensen die alleen maar klimmen ook suf, of die vier dagen per week voetballen. Tja.)
Volgens mij is er hier maar 1 suf.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
backspace schreef op 04-07-2006 @ 18:21 :
Volgens mij is er hier maar 1 suf.
Stel je voor dat iemand jouw sport niet leuk vindt
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 21:56
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2006 @ 18:37 :
Stel je voor dat iemand jouw sport niet leuk vindt
Ja, aan de schandpaal, gij heiden!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 22:56 :
Ja, aan de schandpaal, gij heiden!
*brandt*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:15
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2006 @ 23:59 :
*brandt*
*uitmaakt* niet branden! alleen eieren enzo op jou gooien!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 09:31
Iduna
Iduna is offline
Blaat eens niet zo.

Ontopic: Mijn lichaam is strandklaar, heb maandag ook al op het strand geleden.
Volgend jaar ga ik alleen wel iets meer sporten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 10:15
Meadow
Meadow is offline
Niet meer, ik ben gruwelijk verbrand in de trein (!!), dan ga je natuurlijk niet in de zon liggen tot het over is.
Oud 05-07-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 05-07-2006 @ 11:15 :
Niet meer, ik ben gruwelijk verbrand in de trein (!!), dan ga je natuurlijk niet in de zon liggen tot het over is.
ik snap niet dat mensen t vreemd vinden dat als ze achter een raam zitten ze verbranden... denk je nou echt dat er zonnebrand op t raam zit? t is gewoon glas, je krijgt een beetje t vergrootglas/papier effect.

zo kan je dus gewoon verbranden in de trein/auto/binnen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:32
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-07-2006 @ 11:57 :
ik snap niet dat mensen t vreemd vinden dat als ze achter een raam zitten ze verbranden... denk je nou echt dat er zonnebrand op t raam zit? t is gewoon glas, je krijgt een beetje t vergrootglas/papier effect.

zo kan je dus gewoon verbranden in de trein/auto/binnen
Haha, nee ik bedoelde niet: hee, wat gek! maar: nou ja, ik heb er niet eens iets leuks voor teruggekregen. Verbrnaden op het strand is een stuk leuker dan in een stikhete trein. Ik was in slaap gevallen in de zon, dan krijg je dat.
Oud 05-07-2006, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 05-07-2006 @ 00:15 :
*uitmaakt* niet branden! alleen eieren enzo op jou gooien!
Pft, dan brand ik liever, eieren zijn te vies

Ontopic: Nog steeds strandklaar, hoor, tenminste, zo strandklaar als ik ooit zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 05-07-2006 @ 12:32 :
Haha, nee ik bedoelde niet: hee, wat gek! maar: nou ja, ik heb er niet eens iets leuks voor teruggekregen. Verbrnaden op het strand is een stuk leuker dan in een stikhete trein. Ik was in slaap gevallen in de zon, dan krijg je dat.
ugh das wel kut ja
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 10:16
wesp
wesp is offline
neh, ik vind dat mijn lichaam heeft te veel vet. als ik weeg 45 kg ben ik klaar.
Oud 07-07-2006, 15:49
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
wesp schreef op 07-07-2006 @ 11:16 :
neh, ik vind dat mijn lichaam heeft te veel vet. als ik weeg 45 kg ben ik klaar.

ja want helemaal geen vet is mooi

on-topic: wat is strandklaar?
een perfect model, dan nee
maar ik ben best tevreden met hoe ik eruit zie, wat me ontbreekt is strand en vrije tijd
Oud 07-07-2006, 15:50
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
vedetje schreef op 07-07-2006 @ 16:49 :
ja want helemaal geen vet is mooi
Leer lezen. Waar zegt ze dat?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 16:50 :
Over het algemeen heb je niet zo veel vet als je 45 kg bent.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 07-07-2006 @ 16:57 :
je weet natuurlijk nooit of ze misschien 1.50 meter is
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:04
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Ave schreef op 07-07-2006 @ 16:57 :
Je weet niet hoe lang zij is, en daarnaast... Weinig vet is wat anders dan geen vet.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 17:04 :
Je weet niet hoe lang zij is, en daarnaast... Weinig vet is wat anders dan geen vet.
Ja ze zou maar zo 1.50 kunnen zijn, maar die kans acht ik niet erg groot zijn. Anders heeft ze gewoon ondergewicht en heeft ze dus geen vet.

(ze is 1.70)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 18:45
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 16:50 :

wat?
je zal me toch niet gaan zeggen dat je denkt dat iemand die 45 kg weegt bij 1m70 veel vet kan hebben?
Oud 07-07-2006, 21:03
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
vedetje schreef op 07-07-2006 @ 19:45 :
wat?
je zal me toch niet gaan zeggen dat je denkt dat iemand die 45 kg weegt bij 1m70 veel vet kan hebben?
45kg is idd ook overdreven laag voor iemand van 1m70. Maar niet veel staat niet gelijk aan geen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 22:03 :
45kg is idd ook overdreven laag voor iemand van 1m70. Maar niet veel staat niet gelijk aan geen
kom op, met zo'n laag bmi heb je echt geen zichtbaar vet meer.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 21:22
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Ave schreef op 07-07-2006 @ 22:05 :
kom op, met zo'n laag bmi heb je echt geen zichtbaar vet meer.
Zonder vet ben je de pijp uit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 21:24
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 22:22 :
Zonder vet ben je de pijp uit.
ze had het over zichtbaar vet
Oud 07-07-2006, 21:25
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 07-07-2006 @ 22:24 :
ze had het over zichtbaar vet
Zelfs 3% vet is nog zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 21:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 22:25 :
Zelfs 3% vet is nog zichtbaar.
Aan de buitenkant zeker.
Oud 07-07-2006, 21:38
Bloem
Bloem is offline
Zouden jullie de discussie over dik/dun, wel/geen vet, vrouwen die wel/geen discipline hebben om van hun eetstoornis af te komen/te gaan fitnessen nu gewoon willen laten rusten? Elk topic verzandt in dat gedoe.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 08:56
Meadow
Meadow is offline
En wel zeker, sterker nog, vandaag is mijn eerste dag ECHTE vakantie, en die ga ik gedeeltelijk fijn op het strand doorbrengen . yuy.

(Voor mij betekend nar het strand gaan trouwens meestal 1,5 uur zwemmen, opdrogen en weer weg wezen. Ik ga naar eht strand voor de zee, niet om te zonnen. Te veel zand.)
Oud 09-07-2006, 23:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben er altijd wel klaar voor. Ik heb een goede bouw en sport aardig veel. En geen fitness voor deze jongen
Oud 10-07-2006, 12:54
***ailá***
***ailá*** is offline
mijn lichaam is altijd strandklaar. Ik heb mn bouw mee. Het enige wat ik hoef te doen is de boel ontharen maar dat hoort bij de *vaste verzorging*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:12
squat
squat is offline
Citaat:

Ach, je zal wel geen hobbies hebben als je 2 tot 4 uur in de week trainen al "veel moeite" vindt. Gelukkig zijn er mensen die bereidt zijn om te doen wat ze willen. Als mensen een gespierder, strakker of fitter lichaam willen hebben dan moeten ze zich mee bezig houden. Niemand heeft een droomlichaam (of is uberhaupt tevreden met zijn/haar lichaam) zonder enige moeite voor te hoeven besteden.
Bovendien vind het merendeel van deze sporters het wel leuk om te doen, anders is het verdomd moeilijk om de discipline erin te houden.

En met zwaar lichamelijk werkt bereik je ook niets zonder abnormaal efficiente genen. Je mag het romantisch noemen, ik noem het liever naief. Hoeveel bouwvakkers zie jij met een mooi lichaam, of bij welke beroepen dan ook? Enkel sporters hebben een esthetisch lichaam.

Natuurlijk is het allemaal maar jouw mening maar ik vind het wel getuigen van oppervlakigheid en een gebrek aan inlevingsvermogen.

Edit: Ik ben altijd strandklaar trouwens. Ookal heb ik een buik en hangtieten dan nog lig ik op het strand. Om mijn uiterlijk maak ik mij niet zo druk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:25
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik zal nooit strandklaar zijn, maar ja. Daar heb ik me bij neergelegd. Wel zou ik graag wat bruiner zijn, maar mensen met kastanjebruin haar worden nou eenmaal niet snel bruin.
Oud 11-07-2006, 10:29
KiMZz
KiMZz is offline
Ben laatste paar weken wat afgevallen, vraag me niet hoeveel want ik sta nooit op een weegschaal , mn buikje en billen zijn wat slanker volgens mn moeder, schoonmoeder en vrienden dus t zal wel zo zijn. t Enige wat nog niet strandklaar is zijn mijn vrienden. Niemand houdt namelijk van naar het strand gaan behalve ik Maar probeer zo af en toe mensen over te halen mee te gaan dus er is hoop!

Oh ja en ik word niet bruin, gewoon helemaal niet. Smeer me in met factor 30 en ik blijf wit, smeer me in met factor 8 ofzo en ik word zo rood als een kreeft, blijf een paar dagen rood tot ik ga vervellen en dan is t weer wit..
Oud 11-07-2006, 16:33
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 10-07-2006 @ 13:54 :
mijn lichaam is altijd strandklaar. Ik heb mn bouw mee.
en ook mn kleur
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 16:49
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 11-07-2006 @ 11:29 :
Ben laatste paar weken wat afgevallen, vraag me niet hoeveel want ik sta nooit op een weegschaal , mn buikje en billen zijn wat slanker volgens mn moeder, schoonmoeder en vrienden dus t zal wel zo zijn. t Enige wat nog niet strandklaar is zijn mijn vrienden. Niemand houdt namelijk van naar het strand gaan behalve ik Maar probeer zo af en toe mensen over te halen mee te gaan dus er is hoop!

Oh ja en ik word niet bruin, gewoon helemaal niet. Smeer me in met factor 30 en ik blijf wit, smeer me in met factor 8 ofzo en ik word zo rood als een kreeft, blijf een paar dagen rood tot ik ga vervellen en dan is t weer wit..
paar keertjes zonnebank als beginlaagje misschien gaat het dan wel goed..?

ikzelf ben de afgelopen dagen terug wat slanker geworden(al voel ik me dik)..best fijn behalve dan dat ik mijn kont aan het verliezen ben
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:17
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Fainne schreef op 11-07-2006 @ 17:49 :
paar keertjes zonnebank als beginlaagje misschien gaat het dan wel goed..?

ikzelf ben de afgelopen dagen terug wat slanker geworden(al voel ik me dik)..best fijn behalve dan dat ik mijn kont aan het verliezen ben
Ja ik neem me aan t eind van elke winter voor om een paar keer te gaan zonnebanken.. En het blijft altijd maar bij 1 x.. Bovendien is dat ook slecht als je een hele lichte huid hebt hoorde ik laatst..
Heb nu zelfbruinende creme geprobeerd, opgesmeerd, in laten trekken, daarna naar t strand gegaan maar wel factor 30 opgesmeerd.. Dus weinig verandering. Je moet t officieel elke dag opsmeren tot je huid de gewenste kleur heeft maar t was niet van mij dus eenmalig..
Oud 13-07-2006, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Ik zal wel romantisch ingesteld zijn, maar ik zie liever stevige armen van zwaar werk dan van tot vervelens toe op zo'n fitnessapparaat zitten.

Dus alleen bij bouwvakkers, straatwerkers, dokarbeiders, ... vind jij het mooi als ze wat gespierd zijn? Informatici, advocaten, tandartsen, elektriciens, leerkrachten, ... mogen niet aan hun lichaam werken, want dat is 'suf'? Zij moeten maar gewoon iele ventjes blijven?

dàt vind ik dus suf...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 11-07-2006 @ 19:17 :
Je moet t officieel elke dag opsmeren tot je huid de gewenste kleur heeft maar t was niet van mij dus eenmalig..
Dan koop je toch zelf een fles...? Is nog goedkoper ook dat een paar keer zonnebank...? Het schijnt dat factor 30 in het begin niet eens voldoende is, dat je eigenlijk met factor 50 zou moeten beginnen en dan afbouwen. En ook met factor 30 wordt je bruin, het duurt alleen wat langer, maar je verbrand ook niet en het is veel beter voor je huid. Ik zou dus ook zeker met 30 beginnen als je wit bent, daarna kun je afbouwen: tussen 30 en 8 zitten nog heel veel factoren.

Mijn lichaam is niet strandklaar, maar dat zal het nooit zijn, dus is het toch strandklaar, ben gister ook al naar het strand geweest, wel met kleren aan, want het was al avond en zwemmen doe ik er toch niet, dus dan maakt het ook weinig uit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten