Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 10:23
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Hallo allemaal,
Ik wilde even melden.. dat ik voorgoed gestopt ben!
En ik wil jullie allemaal heel erg bedanken..

Liefs, Rachel
Oud 28-08-2006, 10:28
Meissiej
Meissiej is offline
Wat goed dat je gestopt bent!
Oud 28-08-2006, 10:30
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
=)
Oud 28-08-2006, 10:32
Verwijderd
Goed van je zeg!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 10:48
Roosje
Roosje is offline
Goed zo, meisje.
Oud 28-08-2006, 13:58
Alizée!
Alizée! is offline
goed hoor ik hoop dat je het volhoud
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:05
Lavender
Lavender is offline
ik wens je heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 16:18
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Echt heel goed van je
Oud 01-09-2006, 15:41
Eeff<3
Eeff<3 is offline
Heeyy..
Ik weet hoe erg het is om jezelf te snijden en pijn te doen, op dat moment weet je het gewoon écht niet meer en lijkt het eventjes alsof je jezelf niet bent. Misschien kun je proberen om als je je echt heel klote voelt iets anders te gaan zoeken waardoor je afleiding hebt. (probeer bijv. te tekenen of een gedicht te schrijven etc.) Maar ja, zoals de anderen al zeiden, je moet ook inderdaad hulp zoeken. Mijn moeder was erachter gekomen dat ik dat deed en ik was toen ook heel erg bang enzo. Maar mijn moeder reageerde toen juist heel erg goed en is hulp voor me gaan zoeken. Ze was wel heel erg verdrietig en ze moest wel huilen enzo.. Maar ze werd niet boos. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet bang hoeft te zijn, hoe verdrietig en eenzaam je je ook voelt.. je ouders geven toch om je! Ik ben bij een psycholoog geweest en ik ben er nu al denk ik meer dan 2 maanden mee gestopt. In het begin is de verleiding heel erg groot.. maar als je er écht mee wilt stoppen enzo lukt het echt! Het is wel goed dat je je probleem op internet neerzet enzo, dat je toch hulp gaat zoeken. Heel veel succes! XxX Eef..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 15:42
Eeff<3
Eeff<3 is offline
Sorry! ik las je berichtje dat je gestopt bent pas later! Maar echt vet goed van je dat je gestopt bent!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 19:19
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Heel erg bedankt voor je bericht!
Ik herkende veel van wat je zei..

Maakt niet uit hoor..
Oud 01-09-2006, 19:54
RedQueen
RedQueen is offline
Om voorgoed te stoppen met snijden, zul je eerst:

-je moeten afvragen waarom je snijdt (momenten, gedachten etc. opschrijven)
-bedenk andere activiteit om het snijden te vervangen: hardlopen, tekenen, muziek luisteren, etc.
-ipv je te richten op de dingen die fout gaan, of negatief zijn, moet je je richten op de dingen die wel goed gaan, die je wel leuk vind
-en als je iets negatief vind, moet je er met diegene over praten, en daarbij vertellen hoe je het graag anders zou zien (bijv. ik vind het niet leuk als jullie doen alsof ik alles alleen aan kan, ik zou liever hebben dat jullie mij ook eens vragen hoe het gaat en of ik hulp nodig heb)
Oud 01-09-2006, 20:09
Alizée!
Alizée! is offline
dat zijn wel goede hulpmiddelen!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:18
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
RedQueen schreef op 01-09-2006 @ 20:54 :
Om voorgoed te stoppen met snijden, zul je eerst:

-je moeten afvragen waarom je snijdt (momenten, gedachten etc. opschrijven)
-bedenk andere activiteit om het snijden te vervangen: hardlopen, tekenen, muziek luisteren, etc.
-ipv je te richten op de dingen die fout gaan, of negatief zijn, moet je je richten op de dingen die wel goed gaan, die je wel leuk vind
-en als je iets negatief vind, moet je er met diegene over praten, en daarbij vertellen hoe je het graag anders zou zien (bijv. ik vind het niet leuk als jullie doen alsof ik alles alleen aan kan, ik zou liever hebben dat jullie mij ook eens vragen hoe het gaat en of ik hulp nodig heb)
Bedankt voor je tips..
Oud 10-09-2006, 18:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 19-05-2006 @ 14:39 :
Ga eens kijken hoeveel mannen hier topics hebben gestart en hoeveel vrouwen? Het is algemeen bekend dat vrouwen dat veel vaker doen dan mannen.

Omdat het gewoon feiten zijn.
ja, en alleen vrouwen hebben een eetstoornis want mannen hoor je er nooit over
Oud 10-09-2006, 19:02
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben ook gestopt. al een tijd terug.
ik weet dat mensen in mijn omgeving het heel erg vonden dat ik het deed en ik weet dat ze het ook heel erg vinden als ik het weer zou gaan doen. Een tijdje geleden lag mijn motivatie om het niet meer te doen ook vooral bij het feit dat ik mijn vriend, ouders, beste vriendin er zoveel pijn mee zou doen. nu ligt mijn motivatie er ook bij dat ik blijkbaar 'de moeite waard ben' want er zijn mensen die van me houden. ik leer mezelf steeds meer 'aardig' te vinden. Ik hoop dat het bij jou ook zover komt.

Maar die (vorm van) motivatie heb je bijna nooit in één keer. Je zal eerst, misschien door gesprekken met een psycholoog, meer 'directere' motivatie moeten vinden om te stoppen/te minderen met snijden... (directe motivatie kan zijn: ik wil niet dat anderen het zien). Hierbij moet je manieren vinden om inderdaad van het mes (of ander voorwerp) af te blijven. Inderdaad door afleiding te zoeken en bepaalde afspraken met jezelf (denk aan: niet alleen in huis zijn als ik me rot voel (want dan heb je veel gelegenheid jezelf wat aan te doen).

misschien beetje vaag verhaal, ben moe... ;-)

enne, ik vind dat je al goed op weg bent!!

groetjes, fantome
Oud 22-09-2006, 21:53
strigoii
strigoii is offline
hey, ik heb ook een tijd in mezelf gesneden. Gelukig is dat nu achter me maar helaas zijn er nog wel litekens van over. Bu kan ik natuurlijk heel simpel zeggen dat je het niet moet doen, maar daar heb je niks aan je weet het zelf ook en het helpt niet. Ik heb wel wat andere tips, somige zullen ongetwijfeld al hier staan maar heb geen zin om alles door te lezen:
Praat over wat je dwars zit, uit je emoties, ik vond dat erg moeilijk en kwam er achter dat ik het beter via msn kan vaak zelfs beter tegen mensen die ik niet in rl ken.
Huil, huilen lucht op.
Probeer je gevoelens in iets te uiten, speel je een instrument? ga muziek maken, kan je goed dichten? schrijf een gedicht, zoek iets waar je goed in bent en probeer daar je gevoelens mee te verworden.
Ga naar een vertrouwings persoon op school, die heeft mij ook erg veel geholpen en zolang je niet in direct levensgevaar bent (automutilatie valt niet onder levens gevaar) mag die niks vertellen zonder jouw toestemming.
Doe iets waar je rustig van wordt, ik kan bijvoorbeeld heel rustig worden van een lekkere douch.
als je verder nog wilt praten of iets anders stuur me een pm en ik voeg je wel toe op msn, heel veel sterkte met alles!
Reageren

Regels voor berichten