Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 21:30
Subject
Subject is offline
Het schijnt dat de Duitsers "Ohne Holland nach Berlin!" hebben gezongen.
Oud 26-06-2006, 22:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Jongejonge, wat een chaotische taferelen gisteren op het veld. Wat een deceptie. Wat een klote-wedstrijd. En zo kan ik nog meer cliché's uit de kast halen.

Over de gehele wedstrijd genomen hebben we vind ik onverdiend verloren. Oke, Nederland speelde ontzettend zwak de eerste helft. De linies lagen veel te ver uit elkaar, er was geen beweging en daardoor kwamen de passes ook niet aan. Maar de tweede helft zijn we veel beter, maar doordat het te veel stil lag kwamen we te weinig aan voetballen toe.

Toch vond ik dat deze wedstrijd niet verloren hoefde te worden. Tja, als de tegenstander zoveelt tijdrekt en toneelspeelt dan krijg je dat. Want ik heb me echt zitten te ergeren aan die Portugezen. Ik gun die niets meer dit hele WK, want ik kan me nooit eerder zo'n onsportief zooitje bij elkaar herinneren op een eindtoernooi. Ronaldo met zijn gejank, Ricardo met zijn tijdrekken, Nuno Valente, Deco en Pettit met hun geschop en last but not least Figo, de grootste acteur daar. Ik ergerde me meer aan de tegenstander (en aan sommige Oranje-spelers, Robben speelde bijvoorbeeld als een natte krant) dan aan de scheidsrechter. Ik vond namelijk bijna alle kaarten terecht.

Toch heb ik wel een redelijk gevoel over gehouden dit WK wat Nederland betreft. Het was het merendeel van de tijd geen mooi voetbal, maar dat kan ook niet 90 minuten lang. Voor hetzelfde geld lagen we er al in de poulewedstrijden uit. Dit elftal heeft zeker kwaliteit, maar is te licht om met de besten van de wereld mee te kunnen. Te weinig ervaring en daardoor te onrustig en niet al te slim spelend. Dat zag je gisteren in de tweede helft terug. Sommige jongens raken dan over hun toeren als de emoties hoog oplopen en juist in dat soort situaties moet je rustig blijven. Dat komt ook vooral omdat het elftal nog redelijk jong is. Over 2 jaar zijn al die jongens weer wat verder, zowel individueel als samen als team, en dan kunnen we op het EK (als we de kwali doorkomen) waarschijnlijk hogere ogen gooien dan nu.
Oud 26-06-2006, 22:44
Strever
Strever is offline
Citaat:
Subject schreef op 26-06-2006 @ 22:30 :
Het schijnt dat de Duitsers "Ohne Holland nach Berlin!" hebben gezongen.
Ik hoop, nee ik wil, dat de Duitsers echt totaal van het veld worden gespeeld door Argentinië.. En dan wil ik een close-up van Maradonna met zn pillen-kop hoe hij feest viert.. en dan zingen wij: SHADE DEUTSCHLAND ALLES IST VORBEI, aah heerlijk..
Oud 26-06-2006, 22:44
Strever
Strever is offline
.
Oud 26-06-2006, 23:04
Subject
Subject is offline
Ik zing mee.
Oud 26-06-2006, 23:11
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-06-2006 @ 20:42 :
Geef alsjeblieft niet Mathijsen de schuld van de uitschakeling van Oranje... Portugal is in de tijd dat Mathijsen in het veld stond 2x echt gevaarlijk geweest. Bij de goal wordt Ooier kinderlijk simpel uitgespeeld, en Boula was 2 stappen te laat bij een grote kans van Pauleta die Sar nog goed redt...

Verder maak ik geen woorden meer vuil aan dat geleuter over onze verdedigers. Ik vind dat ze het allemaal behoorlijk gedaan hebben. En gister was het geluk gewoon niet aan onze zijde, waardoor we zijn uitgeschakeld.
Ik geef Mathijsen helemaal niet de schuld van de uitschakeling. Ik zeg alleen dat hij waardeloos is. Ik snap ook niet dat je hem zo verdedigt (lal, woordspeling), persoonlijke banden met hem?

Het is trouwens nogal zwak om de uitschakeling te wijten aan geluk. Gelul noem ik dat. Dan kun je het beter wijten aan Mathijsen
Oud 26-06-2006, 23:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 27-06-2006 @ 00:11 :
Ik snap ook niet dat je hem zo verdedigt (lal, woordspeling), persoonlijke banden met hem?
AZ-supporter
Oud 27-06-2006, 09:01
Relief
Relief is offline
Ik snap trouwens niet hoe AZ met zulke slechte spelers als 2de eindigde in de competitie (zonder nacompetitie).
Oud 27-06-2006, 10:33
Sandersss
Sandersss is offline
Ik las in de krant dat de wedstrijd Portugal - Nederland op plek nummer 4 staat met de minste overtredingen in het toernooi.
Oud 27-06-2006, 10:41
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Relief schreef op 27-06-2006 @ 10:01 :
Ik snap trouwens niet hoe AZ met zulke slechte spelers als 2de eindigde in de competitie (zonder nacompetitie).
Cijfers liegen niet...
Oud 27-06-2006, 14:10
Strever
Strever is offline
Citaat:
Ja dat vind ik nou ook. Ik was bij FC Groningen - AZ, wat waren ze slecht
Oud 27-06-2006, 14:24
Fides
Fides is offline
Citaat:
Juiste trainer.
Oud 27-06-2006, 14:38
Relief
Relief is offline
Citaat:
Fides schreef op 27-06-2006 @ 15:24 :
Juiste trainer.
Daar zit wat in ja.
Oud 27-06-2006, 15:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Goede trainers, een redelijk uitgebalanceerde selectie en toch wel uitblinkers waar het nodig is (van Galen, Arveladze, Perez, de Cler). Persoonlijk vind ik Mathijsen ook wel een goede speler van AZ, maar hij behoort allerminst tot de Europese top. Dat hoeft ook niet, want om in de top vijf van Nederland mee te kunnen doen, hoeft je selectie dat niveau niet te hebben, mits je wel één of twee echte uitblinkers hebt.

AZ maakt voornamelijk indruk door de uitstekende balans tussen ervaring en talent, voldoende kwaliteit in alle linies en het eenvoudige, doch zeer effectieve positiespel. Van Basten heeft dat laatste dit WK eigenlijk een beetje geprobeerd te kopiëren van AZ, maar heeft gewoon niet het tactisch inzicht van van Gaal en Adriaanse.
Oud 27-06-2006, 18:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Speciaal voor de Ivanov-haters:

http://s5.exoload.com/606/1151362956.jpg
Oud 28-06-2006, 08:15
jaanett92
jaanett92 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 27-06-2006 @ 19:29 :
Speciaal voor de Ivanov-haters:

[afbeelding]