Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 13:19
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
juno schreef op 03-07-2006 @ 14:13 :
Stalin was een normale krankzinnige despoot, zijn atheisme had daar weinig mee te maken. Hij was joods, overigens, maar dat terzijde.
Haha, je zegt net dat hij atheïstisch was. Hoe kan hij dan joods zijn?
Oud 03-07-2006, 13:31
Magican
Magican is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 02-07-2006 @ 12:52 :
maar als ik mogt stemmen dan zal het PVDA zijn
Je bent 17 en spelt mocht als mogt. Dit stelt mij somber over Neerlandsch toekomst.
Oud 03-07-2006, 13:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Stalin was een normale krankzinnige despoot, zijn atheisme had daar weinig mee te maken. Hij was joods, overigens, maar dat terzijde.
God krijgen we dit weer. Eerst is Hitler joods, heeft hij één bal, is hij eigenlijk homo of pedofiel, en zo voorts, en dan krijgen we nu Stalin voor alle onzinnige mythen. Hou toch op.
Oud 03-07-2006, 13:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Doet me weer denken aan George Carlin;

People always think Hitler had a lot of balls, if you ask them about him, yeah, that guy had a lot of balls. No. Just one.
Oud 03-07-2006, 14:37
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-07-2006 @ 14:31 :
Je bent 17 en spelt mocht als mogt. Dit stelt mij somber over Neerlandsch toekomst.
En toch zou hij op pvda stemmen, waar over het algemeen toch wel meer hoogopgeleide mensen op stemmen dan op bijvoorbeeld Geert Wilders en LPF.
Oud 03-07-2006, 14:46
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Lotte schreef op 03-07-2006 @ 15:37 :
En toch zou hij op pvda stemmen, waar over het algemeen toch wel meer hoogopgeleide mensen op stemmen dan op bijvoorbeeld Geert Wilders en LPF.
Bron? Ik zou willen dat dat waar was maar ik ben bang van niet. Onderschat ook niet hoe erg de PVDA een volkspartij is geworden, het lijkt mij waarschijnlijker dat hoogopgeleiden eerder bij D66 of Groenlinks zitten dan de PVDA, maar dat weet ik ook niet zeker.
Oud 03-07-2006, 14:48
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mwoah, daar kan ze best gelijk in hebben hoor. Al is het maar omdat de LPF en Wilders neit meetellen in politiek nederland.

Zet daarvoor in de plaats 2 grote spelers vergelijkbaar met de pvda, cda en vvd bijvoorbeeld, en het is onzin.
Oud 03-07-2006, 14:57
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 15:48 :
Mwoah, daar kan ze best gelijk in hebben hoor. Al is het maar omdat de LPF en Wilders neit meetellen in politiek nederland.

Zet daarvoor in de plaats 2 grote spelers vergelijkbaar met de pvda, cda en vvd bijvoorbeeld, en het is onzin.
Ik heb je edit wel gezien hoor .
Ik denk dat iedereen wel wil geloven dat alle hoogopgeleiden (niet noodzakelijk weldenkende mensen) bij 'zijn' partij horen, maar als je bijvoorrbeeld kijkt naar die idioten van de edmund burke stichting blijkt toch echt dat ook extreem-rechts steun uit hoogopgeleide hoek heeft .
Oud 03-07-2006, 15:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Luminon schreef op 03-07-2006 @ 15:57 :
Ik denk dat iedereen wel wil geloven dat alle hoogopgeleiden (niet noodzakelijk weldenkende mensen) bij 'zijn' partij horen, maar als je bijvoorrbeeld kijkt naar die idioten van de edmund burke stichting blijkt toch echt dat ook extreem-rechts steun uit hoogopgeleide hoek heeft .
Ow,. maar dat ontken ik ook helemaal niet hoor, ik denk alleen dat de LPF wel heeft bewezen zich niet te kunnen gedragen (hoewel ze dat nu proberen goed te maken door hun gedoogsteun) en dat mensen met verstand daar niet meer op gaan stemmen. Zelfde met Wilders eigenlijk.

Pastors echter, die maakt een goede kans denkik.
Nieuw-Rechts juist weer niet, te extreem om als serieus politiek partner gezien te kunnen worden, dus wederom, heb je verstand, stem je er niet op.

Van hoogopgeleiden mag je er wel vanuit gaan dat ze verstand hebben, hoewel dat een discutabel punt blijft in vele opzichten, zou je dit toch wel als algemeengoed onder hoogopgeleiden moeten kunnen beschouwen lijkt me.
Oud 03-07-2006, 15:58
juno
juno is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-07-2006 @ 14:33 :
God krijgen we dit weer. Eerst is Hitler joods, heeft hij één bal, is hij eigenlijk homo of pedofiel, en zo voorts, en dan krijgen we nu Stalin voor alle onzinnige mythen. Hou toch op.
Stalins echte naam is Josef Djoegasjwili. En ik weet echt niet beter dan dat hij van origine joods was, uit Georgie.

Maar dat is een zijspoor. Het gaat om het verschil in botheid tussen Stalin, ( En Mao en Idi Amin en Pol Pot en noem al die gekken maar op) en de Spaanse Inquisitie, die religieus getinte vervolging instelde en daarin meedogenloos was.

Werd, kan ik beter zeggen, want in de begintijd was de Inquisitie gericht op het weer in de kudde brengen van afgedwaalde schapen, en deelde ze zelden doodvonnissen uit.

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 16:02.
Oud 03-07-2006, 16:05
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 03-07-2006 @ 16:58 :
Stalins echte naam is Josef Djoegasjwili. En ik weet echt niet beter dan dat hij van origine joods was, uit Georgie.
Zijn vrouw was joods, hij van origine niet volgens mij.
Oud 03-07-2006, 16:13
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 03-07-2006 @ 17:05 :
Zijn vrouw was joods, hij van origine niet volgens mij.
Volgens wikipedia is íe niet joods idd.
Oud 03-07-2006, 16:24
juno
juno is offline
Die poolse bouwvakkers moet je dus ook al niet geloven...
Oud 03-07-2006, 16:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
hehe
Oud 03-07-2006, 18:00
PV
PV is offline
sp
Oud 03-07-2006, 18:06
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 30-06-2006 @ 20:33 :
SP
daar ben ik ook lid van

meer rood op straat
Oud 04-07-2006, 21:28
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Dat zie ik dan wel.
Oud 05-07-2006, 17:42
Chimera
Chimera is offline
Waarschijnlijk toch weer VVD. Ik zat aan D66 te denken, maar na deze streek hebben ze voor mij definitief afgedaan. Als ze zich belangrijk willen voelen doen ze dat maar buiten 't kabinet.
Oud 05-07-2006, 19:18
Gatara
Gatara is offline
D66 overweegt motie van wantrouwen tegen kabinet

Uitgegeven: 5 juli 2006 17:58
Laatst gewijzigd: 5 juli 2006 18:12

DEN HAAG - D66 overweegt tijdens het debat over de regerinsgverklaring een motie van wantrouwen in te dienen tegen het nieuwe minderheidskabinet Balkenende-III. Fractieleider Lousewies van der Laan heeft dat woensdag gezegd.

Van der Laan wil daarmee duidelijk maken tegen een kabinet met VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) te zijn. "Als de ChristenUnie en de SGP de motie van wantrouwen niet steunen, maken zij daarmee een kabinet met Verdonk mogelijk."

D66 heeft aan informateur Ruud Lubbers laten weten de economische hoofdmissie van het nieuwe kabinet te steunen. "Maar dat betekent niet dat wij voor dit kabinet zijn", aldus Van der Laan. D66 stapte vorige week uit Balkenende-II wegens het beleid van Verdonk.

ChristenUnie en SGP hebben overigens al laten weten niet voor moties van wantrouwen te zullen stemmen als die bij de start van het kabinet worden ingediend. Samen met deze twee kleine christelijke partijen hebben CDA en VVD wel een meerderheid.
http://www.nu.nl/news/772026/11/D66_...n_kabinet.html
Oud 05-07-2006, 19:27
LB06
LB06 is offline
Tja, ze verkiezen om het economisch programma in groot gevaar te brengen teneinde één stomme minister aan te pakken. Get your priorities straight zou ik zeggen.

edit:
Hmm, on second thought: het lijkt er meer op dat ze gewoon wat druk willen uitoefenen op Lubbers om Verdonk daar weg te halen, aangezien ze toch weten dat die motie het niet haalt.
Oud 05-07-2006, 20:23
Welgemeend
Welgemeend is offline
Pff, ik word wel een beetje moe van Lousewies, en dan is ze nog geen eens lijsttrekker.
Oud 05-07-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-07-2006 @ 14:19 :
Haha, je zegt net dat hij atheïstisch was. Hoe kan hij dan joods zijn?
Het Jodendom is niet per defenitie een religie. Als je als Jood geboren wordt ben je Joods, ongeacht het geloof dat je later in je leven aanhangt .

Ik weet niet wat ik ga stemmen. Meestal zit ik een beetje tussen D66 en de VVD in. Bij gebrek aan echt liberale partijen kan het best blanco worden......
Oud 05-07-2006, 21:17
Fides
Fides is offline
Citaat:

De Inquisitie daarentegen opereerde uit strikt religieuze overtuiging, zij vervolgde ketters omdat deze een andere variant van het in de ogen van Philips de Tweede Enige Ware Geloof aanhingen.
Bij Wikipedia staat onze heer Stalin in de volgende categorieën: Dictator | Georgisch persoon | Prominent persoon in de Tweede Wereldoorlog | Revolutionair | Sovjet-Russisch politicus | Communist | Atheïst

Lijkt me sterk dat hij Joods is.
Bovendien streefde hij o.a. naar een atheistische staat.
Oud 05-07-2006, 21:32
jd
jd is offline
Ik denk dat het groen links wordt, SP is me te hip
Oud 05-07-2006, 21:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
O Rly schreef op 05-07-2006 @ 21:56 :
Het Jodendom is niet per defenitie een religie. Als je als Jood geboren wordt ben je Joods, ongeacht het geloof dat je later in je leven aanhangt .
check israel topic. Lol. daar gaat het ook al een paar pagina's over.
Oud 05-07-2006, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-07-2006 @ 20:27 :

edit:
Hmm, on second thought: het lijkt er meer op dat ze gewoon wat druk willen uitoefenen op Lubbers om Verdonk daar weg te halen, aangezien ze toch weten dat die motie het niet haalt.
Ja, maar aan de andere kant zal dat (aan de kant gezet worden) juist veel kiezers aantrekken vrees ik.
Oud 05-07-2006, 21:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Fides schreef op 05-07-2006 @ 22:17 :
Bij Wikipedia staat onze heer Stalin in de volgende categorieën: ..knip..
\
http://tweakers.net/nieuws/43064/Wik...aire-bron.html

Oud 05-07-2006, 22:01
Gatara
Gatara is offline
hehe

Stalin creerde een staatje speciaal voor joden. Als ie zelf joods was, moest ie er zelf heen

Dat zijn naam zoon van een jood zou betekenen in Georgisch betekent niets.

Namen gaan via de vader. Joods zijn via de moeder.

Ohja.

Oud 05-07-2006, 22:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2006 @ 23:01 :

Stalin creerde een staatje speciaal voor joden. Als ie zelf joods was, moest ie er zelf heen

De Goelag archipel?

Citaat:

Namen gaan via de vader. Joods zijn via de moeder.
Geslachts discriminatie?
Oud 05-07-2006, 22:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
hehe

Het is overigens niet zo dat alle Joden daarheen moesten oid. Het was meer een doorzichtige poging zionisme te bestrijden.
Oud 05-07-2006, 22:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-07-2006 @ 23:05 :
Het is overigens niet zo dat alle Joden daarheen moesten oid. Het was meer een doorzichtige poging zionisme te bestrijden.
bestrijden is het niet echt; eerder een uitweg.
Oud 05-07-2006, 22:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 05-07-2006 @ 23:04 :
De Goelag archipel?

Birobidjan

Citaat:

Geslachts discriminatie?
Nee, biologische voordelen van moeder-zijn.
Ja, geslachtsdiscriminatie van vrouwen.

(en ja, nu kun je wel achterhalen wie je vader is, maar daar moet je toch nog steeds voor dokken. En je moeder ken je gratis )
Oud 05-07-2006, 22:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2006 @ 23:09 :

(en ja, nu kun je wel achterhalen wie je vader is, maar daar moet je toch nog steeds voor dokken. En je moeder ken je gratis ) [/B]
Wie de moeder is weet je tegenwoordig net zo zeker als wie de vader is. Een fatsoenlijke moeder weet zowiezo 100% zeker wie de vader is.

Trouwens, grappig dat whatshisname net joodse namen erbij haalde, en dat terwijl de namen juist via de vader gaan en de traditionele erfelijke religie via de moeder.
Oud 06-07-2006, 09:31
Naru
Naru is offline
wat moeten we precies stemmen dan?
Oud 06-07-2006, 10:24
DvoorA
DvoorA is offline
hm ik heb echt geen idee...ik ben het met elke partij wel op een paar punten eens. Ik neig naar PVDA maar ik vind Wouter Bos zo'n gniepig mannetje...en als ze de hypotheekrente af willen schaffen verliezen ze mijn stem. Ook met dat AOW gedoe trouwens.
Oud 06-07-2006, 10:31
Verwijderd

Lousewies van der Laan.

Mabel Wisse-Smit.

Lijken bovenstaande dames niet gruwelijk veel op elkaar?
Oud 06-07-2006, 10:40
MickeyV
MickeyV is offline
Laten we niet ad mulierem spelen.

Club van 10 miljoen vind ik overigens een goede. Less is more, zoals men zegt.

Maar voor deze jongen wordt het partij vd dieren.
Oud 06-07-2006, 10:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 06-07-2006 @ 11:40 :

Maar voor deze jongen wordt het partij vd dieren.
Club van 10M is geen slecht idee, maar helaas gaat het nooit werken. Het zijn de lageropgeleiden die zich voortplanten als konijnen, en ik geloof ook niet dat je daar geboortebeperkingen op kunt leggen zonder mensen zwaar te gaan straffen.

Toch maar VVD, partij met wie ik het het minst oneens ben...
Oud 06-07-2006, 11:28
blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2006 @ 23:32 :
Ja, serieus. Een van de grootste problemen van Nederland is dat er teveel mensen zijn, en dan met name teveel waardeloze mensen.
Welke mensen zijn volgens jou dan waardeloos?
Oud 06-07-2006, 11:47
MickeyV
MickeyV is offline
Wat dacht je van al die lui die zitten te joelen in voetbalstadions. Als je daar gewoon eens een bommetje op gooide, heb je al een deel van de oplossing.
Oud 06-07-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 06-07-2006 @ 11:24 :
hm ik heb echt geen idee...ik ben het met elke partij wel op een paar punten eens. Ik neig naar PVDA maar ik vind Wouter Bos zo'n gniepig mannetje...en als ze de hypotheekrente af willen schaffen verliezen ze mijn stem. Ook met dat AOW gedoe trouwens.
Stond laatst een artikel in het NRC over een studie van (nota bene vaak rechtse) CPB-economen die stelden dat afschaffing van de hypotheekrenteaftrek (gelukkig niet de rente zelf) zou leiden tot een sterke stijging van de welvaart. Beperking van de AOW ook, trouwens, maar dat spreekt voor zich. Tijd dat ze iets doen aan de luiheidssubsidie van kerngezonde mensen.
Oud 06-07-2006, 12:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 06-07-2006 @ 12:47 :
Wat dacht je van al die lui die zitten te joelen in voetbalstadions. Als je daar gewoon eens een bommetje op gooide, heb je al een deel van de oplossing.
Nee joh. Je laat ze gewoon in een weilandje bij zoetermeer los. Hekken eromheen, camera's erbij, heb je meteen een mooi Talpa programma
Oud 06-07-2006, 14:18
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 06-07-2006 @ 11:40 :

Ahahahahahha
Oud 06-07-2006, 14:33
Orpheus
Orpheus is offline
Op wie er gestemd gaat worden in mei 2007 dus?

Ik zal de partijprogramma's wel weer eens doorkijken, al heb ik sterk de voorkeur voor de VVD. Omdat zij wel proberen hun plannen waar te maken en ik me achter veel hunner plannen schaar.
Oud 06-07-2006, 14:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 06-07-2006 @ 15:33 :
Op wie er gestemd gaat worden in mei 2007 dus?
Ik weet t! Op niemand!
November 2006.
Oud 06-07-2006, 14:40
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-07-2006 @ 15:35 :
Ik weet t! Op niemand!
November 2006.
- Ik ga beter niet meer op vakantie

Mwoah, even de krant halen dan maar.
Oud 06-07-2006, 20:14
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Luminon schreef op 03-07-2006 @ 15:57 :
De pvda is niet mijn partij.
Oud 06-07-2006, 20:15
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-07-2006 @ 15:18 :
Ahahahahahha
Fijn dat ik je nog steeds aan het lachen krijg, mein Schatz.
Oud 07-07-2006, 22:32
Gatara
Gatara is offline
Politieke Barometer week 27 - 7 juli 2006

Balkenende III meer zetels dan PvdA, SP en GroenLinks tezamen

Ondanks dat de meeste Nederlanders Rita Verdonk als verantwoordelijke aanwijzen voor de val van het kabinet (zie www.politiekebarometer.nl onder nieuws), houdt de electorale steun voor de VVD aan. Dat blijkt uit de Politieke Barometer van week 27. Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden zou de VVD dertig zetels halen. Dat isי één zetel meer dan vorige week vrijdag, de dag na de val van het kabinet.

Het CDA staat deze week op 39 zetels. De regeringspartijen van het derde kabinet Balkenende - het CDA en de VVD - komen hiermee gezamenlijk op 69 zetels. En dat is יéén zetel meer als dat de linkse partijen gezamenlijk zouden halen. Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, zou de PvdA 45 zetels halen, de SP vijftien en GroenLinks acht. GroenLinks verliest hiermee in vergelijking met vorige week twee zetels. Ook de SP komt twee zetels lager uit. Maar: de SP staat in de peiling nog steeds zes zetels hoger dan waarmee zij in 2003 in de Tweede Kamer kwam.

D66 haalt net als vorige week vier zetels. Ook hier lijkt de schuldvraag geen effect te hebben op het zetelaantal. Na Rita Verdonk wordt Lousewies van der Laan het meest aangewezen als verantwoordelijke voor de val van het kabinet.

De ChristenUnie staat op zes zetels, een verdubbeling van het huidige zetelaantal. Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden zou de SGP met twee zetels vertegenwoordigd zijn. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders tenslotte zou יéén zetel halen.
http://www.politiekebarometer.nl/
Oud 07-07-2006, 23:06
Supreme Dutch
Citaat:
Firdaus schreef op 06-07-2006 @ 11:31 :
[afbeelding]
Lousewies van der Laan.

[afbeelding]
Mabel Wisse-Smit.

Lijken bovenstaande dames niet gruwelijk veel op elkaar?
Ik moet bekennen dat ik ze vroeger weleens met elkaar verward heb..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten