Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 11:55
Gatara
Gatara is offline
Altijd leuk hoe de rol van de Britten vergeten wordt.
Advertentie
Oud 19-07-2006, 11:57
Relief
Relief is offline
Wat een eenzijdig gelul hier.....
Oud 19-07-2006, 11:58
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-07-2006 @ 12:55 :
Altijd leuk hoe de rol van de Britten vergeten wordt.
Die zijn idd medeverantwoordelijk voor de wanorde daar.
Oud 19-07-2006, 11:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 12:46 :
Wanneer die situatie daar is en die tempel hebouwd gaat worden doen die grensen er niet meer toe. Onderziekers van de Torah spreken over een burger oorlog tussen de palestijnen of een 3e partij die er voor zorgt dat de palestijnen daar zullen verdwijnen.
Tering jantje, again, het doet er geen fuck toe wat die zionisten vinden wanneer dat ding herbouwt moet worden, het gaat erom dat het enkele van de belangerijkste heiligdommen van de Islam zijn, en Israel weigert er afstand van te doen of uberhaupt gebruiks recht over te verlenen.

En dat is het grote knelpunt omtrent Jeruzalem. Dat zijn niet de buitenwijken of wat dan ook, alleen de rotskoepen en de al-aqsa moskee, welke Zionisten hoe dan ook willen behouden, omdat die in de toekomst gesloopt dient te worden volgens hun overtuiging.

Het probleem is dat zionisten islamitische heiligdommen bezet houden met als doel in de toekomst te slopen.

Dat zijn feiten.

Overgigens heb ik genoeg zionistische texten gelezen die preekten dat de messias al geweest is, namelijk bij uitroeping van de staat israel.
Oud 19-07-2006, 12:00
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-07-2006 @ 12:58 :
Die zijn idd medeverantwoordelijk voor de wanorde daar.
Aan de ene kant wel.

Aan de andere kant niet, want Israel riep zichzelf al illegaal uit voordat de britten en de vn er tot een conclusie over gekomen waren, en daar komt ook nog eens bij, dat de verklaringen die de britten wel gegeven hebben toendertijd, nooit zijn nageleeft op welke manier dan ook door de zionistische bezetters.
Oud 19-07-2006, 12:21
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-07-2006 @ 12:59 :
Het probleem is dat zionisten islamitische heiligdommen bezet houden met als doel in de toekomst te slopen.
Dat zijn feiten.
Is dat zo? Hoe kom je aan die wijsheid?
Zou 't geen peuleschilletje zijn de moskee op te blazen?

Zover ik weet zijn moslims over het algemeen beter in het slopen van heilige icons..
Oud 19-07-2006, 12:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 13:21 :
Is dat zo? Hoe kom je aan die wijsheid?
Zou 't geen peuleschilletje zijn de moskee op te blazen?

Zover ik weet zijn moslims over het algemeen beter in het slopen van heilige icons..
Wist je niet dat een van de uiteindelijke doelen is de tempel te herbouwen? Er is zelfs een tempelinstituut wat daar plannen voor maakt.

http://www.templeinstitute.org

Maargoed, again, de al-Aqsa moskee en de rotskoepel aan de palestijnen geven zou ontzetten veel goodwill kweken, sterker nog, er zijn al vele vredes besprekingen afgebroken om het simpele feit dat arafat die 2 plekken wou, en daar voor israel niet over te onderhandelen valt.
Oud 19-07-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-07-2006 @ 12:45 :
Wat een onzin. Het was een bezet land door de turken, later door de britten die de palestijnen onafhankelijkheid beloofden als ze zouden helpen de turken te verslaan. Dat gebeurde, de palestijnen kregen echter geen onafhankelijkheid, maar werden verdreven en afgemaakt.

Het was zeker geen niemands land.
Oh, de Palestijnen hebben het geclaimed en de staat Palestina uitgeroepen?

Of was het een stuk land wat officiëel nog niemand toebehoorde en slechts bestuurd werd door de britten...
Oud 19-07-2006, 12:33
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
FuSe schreef op 19-07-2006 @ 13:30 :
Oh, de Palestijnen hebben het geclaimed en de staat Palestina uitgeroepen?

Of was het een stuk land wat officiëel nog niemand toebehoorde en slechts bestuurd werd door de britten...
Het is een land wat al vele honderden jaren onder verschillenden bewinden viel. Net als dat nederland de afgelopen honderen jaren onder verschillenden bewinden is gevallen.

Echter kregen de palesitjnen van de britten de belofte tot onafhankelijkheid tijdens de 1e ww. De britten bleken gelogen te hebben.
Oud 19-07-2006, 13:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 13:58 :
Aardige site, staat NIETS in over het molesteren van de moskee of haat jegens de moslims.
Wèl lees ik over de hoop dat God (niet Israël) eens deze tempel zal herstellen (kunnen ze lang op wachten)

Wat wilde je er mee zeggen?
Ok, voor de laatste keer he:

Het probleem rond jeruzalem:

al-Aqsa Moskee, Rotskoepel. Heiligdommen voor de Islam, enige eis van de palestijnen wat betreft jeruzalem.

Waarom krijgen ze dat niet terug? Omdat volgens de zionisten in de toekomst de tempel herbouwt dient te worden en wel bovenop de tempelberg, en daar staan de islamitische heiligdommen.

Dat is de enige reden waarom ze weigeren moslims weer toe te staan daar te komen en er zeggenschap over te hebben.

Wat snap je daar niet aan? Dit zijn feiten. De vorige onderhandelingen tussen arafat en sharon zijn precies op dit punt gestrand.
Oud 19-07-2006, 13:16
hookee
hookee is offline
Nee, de enige reden is dat dat te dicht bij bevolkte joodse gebieden is.
Dinsdag is er weer een Palestijn met riem gearresteerd, vandaag is er een bericht dat er één onderweg is.. Gewoon maar weer vrijlaten na ontdoen van de riem hè? Net als die overige duizenden die in de cel zitten. Proces? Waarvoor? Hoeveel bewijs moet je voor een heterdaadje hebben?

Sinds wanneer kunnen de moslims niet naar die moskee? Wat is het probleem? Dat ze gecontroleerd worden op wapens?
Oud 19-07-2006, 13:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dat was toch echt niet wat ik in documantaires gezien heb.

Die staven mijn visie.

"Volgens een visioen dat opgeschreven staat in het boek Ezechiel zou op of vlakbij de plek van de Rotskoepel de Derde Joodse Tempel moeten komen."

Overigens mogen palestijnen inderdaad niet de al-aqsa moskee bezoeken voor zover ik weet.

Over palestijnen die worden opgepakt met een bomgordel om valt t een en ander te zeggen. Dit is echter een compleet ander verhaal als bij de hezbollah. Hezbollah vecht voor de vrijheid van de krijgsgevangenen die israel tijdens de bezetting gemaakt heeft. Volgens de conventie van geneven moet israel die nu vrijlaten, die weigeren ze echter.

Ik weet niet of je je ooit een beetje verdiept hebt in die oorlog, maar dit gaat dus over enkele duizenden gevangenen die puur op willekeur zijn gevangen genomen. Net als de gevangenen die zijn genomen bij de belegering van Jenin. Alle mannen tussen de 15 en 50 jaar oud, allen opgepakt en gevangen gezet. Vooralsnog geen vrijgelaten.
Oud 19-07-2006, 13:36
hookee
hookee is offline
Ik zou niet weten wie dàn de moskee bezoekt, staat deze al tientallen jaren leeg dan?
http://www.nieuws.nl/archief/2003-12...Al_Aqsa_moskee beweert toch anders..

Israël en willekeur, geloof ik niet zo in, net zomin als de Guantanamo gevangenen. Ze doen dat ècht niet voor de lol. Kost ook niet niks zo'n gevangene.
Zonder te willen wijzen als "ja maar zij", wil ik toch even kwijt dat hezbollah/hamas toch andere dingen met hun krijgsgevangenen doen, nog geen 2 weken geleden..
Oud 19-07-2006, 15:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-07-2006 @ 11:10 :
Ik ben er voor om deze grenzen zo veel mogelijk te volgen; maar je moet je wel realiseren dat deze "grenzen" tot stand zijn gekomen als gevolg van verdragen - die door beide kanten meerderemalen ruimschoots overtreden zijn. Ik ben daarom voor het bijvoegen van delen van de westelijke jordaanoever in ruil voor delen van het huidige israel bij de westelijke jordaanoever. M.a.w. "landruil". Net zoals Nederland ook land heeft geruild met Duitsland na WOII.
Precies! Doen. En dan hopelijk over tijdje een soort Benelux worden.
Oud 19-07-2006, 16:18
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 14:36 :
Ik zou niet weten wie dàn de moskee bezoekt, staat deze al tientallen jaren leeg dan?
http://www.nieuws.nl/archief/2003-12...Al_Aqsa_moskee beweert toch anders..

Israël en willekeur, geloof ik niet zo in, net zomin als de Guantanamo gevangenen. Ze doen dat ècht niet voor de lol. Kost ook niet niks zo'n gevangene.
Zonder te willen wijzen als "ja maar zij", wil ik toch even kwijt dat hezbollah/hamas toch andere dingen met hun krijgsgevangenen doen, nog geen 2 weken geleden..
Blijf maar de harde feiten hardnekkig ontkennen. Je moet jezelf eens horen."Ik geloof niet dat de VS/Israel bad guys zijn." Verdiep je je eens in de situatie malloot. Blijf maar naief.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 16:52.
Oud 19-07-2006, 16:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mooie site trouwens:

http://www.leksikon.org/killingfields/index.php

En Hookee, over willekeur:

"Naiem Ghazani, a doctor, displayed a photograph taken of him by the
army after he had been forced to strip naked upon his arrest in
Jenin.

"I asked them why they were arresting me," said Ghazani. "And they
said that they were taking all men of fighting age because they
didn't know which of us were involved in the battles."

http://www.blythe.org/nytransfer-sub...Crushing_Bones
http://www.labournet.net/world/0204/palest17.html

Ik kan zo nog wel even doorgaan, je had ook gisteravond die docu op nl1 kunnen kijken. Had je t zelfs uit de mond van een israelische soldaat horen komen dat zijn opdracht was alle mannen tussen de 15 en 45 te arresteren.
Oud 19-07-2006, 16:53
Relief
Relief is offline
Er zijn zat docu's over guantanamo of israel.
Oud 19-07-2006, 17:14
hookee
hookee is offline
Over intifada? Wie is er begonnen? Dat er meer Duitsers dan Gallieërden zijn gestorven tijdens de oorlog zegt niets over wie schuld heeft. Wèl wie er beter uitgerust/beschermd is.

En die arme dokter? Ja, dat doen ze soms zelfs op Schiphol met mensen die per vliegtuig aankomen. Alleen al voor bolletjes-slikkers. Laat staan dat er iemand uit vijandelijk gebied komt met de ervaring dat (zelf als orthodoxe jood verklede) palestijnen aanslagen plegen. Nadat gebleken is dat hij "schoon" is hij neem ik aan weer vrijgelaten? Stond dat er niet bij?
Oud 19-07-2006, 17:22
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 18:14 :
Over intifada? Wie is er begonnen? Dat er meer Duitsers dan Gallieërden zijn gestorven tijdens de oorlog zegt niets over wie schuld heeft. Wèl wie er beter uitgerust/beschermd is.

En die arme dokter? Ja, dat doen ze soms zelfs op Schiphol met mensen die per vliegtuig aankomen. Alleen al voor bolletjes-slikkers. Laat staan dat er iemand uit vijandelijk gebied komt met de ervaring dat (zelf als orthodoxe jood verklede) palestijnen aanslagen plegen. Nadat gebleken is dat hij "schoon" is hij neem ik aan weer vrijgelaten? Stond dat er niet bij?
In welke wereld leef jij verdomme??? Stond er bij de teksten die jij las hoeveel Israel elke dag burgers vermoordt? Stond er bij de teksten die jij las hoe de Palestijnen hun grond kwijt zijn geraakt door de oprichting van Israel + de bouw van de muur? Misschien zou je dan kunnen indenken hoe de Palestijnen zich voelen. Door Israel heerst er armoede in Palestina. En armoede, zoals we weten, bevordert de haat tegen de Israeliers --> aanslagen.

Man jij leeft in een sprookjes wereld.
Oud 19-07-2006, 17:36
hookee
hookee is offline
Ja, dan kunnen we weer van voren af aan beginnen.. *zucht*

Wanneer bouwt iemand een muur? Waarvoor zou je een muur bouwen als je net zo goed mensen kan opsluiten of vermoorden? (zoals jij stelt)

Ja, israël raakt momenteel ook burgers, Hezbollah en Al Aqsa en Hamas lopen helaas niet geüniformeerd over straat, zij mengen zich het liefst onopgemerkt (zeer "on-Geneefs" -Pruttelpot-) onder zoveel mogelijk vrouwen en kinderen.

Er slingeren in Zuid Libanon nog zo'n 10.000 raketten rond, niet op militaire bases maar in schuurtjes, garages en huiskamers. Waarschijnlijk krijgen mensen hier een leuke maandelijkse vergoeding voor van de Hesbollah (die nèt als Hamas ook een sociale functie vervult wat veel aanhang kweekt)

Armoede? Is ook in Syrië, waar Israël geen enkele vinger in de pap heeft. Ze kunnen hun eigen broek niet eens ophouden.
Waar zijn de miljarden gebleven die Europa, en USA in de palestijnse gebieden heeft gestoken? Die heeft Arafat o.a. doorgesluisd naar Frankrijk en Zwitserland. Een land in armoede is nou eenmaal makkelijker op te zetten tegen een gemeenschappelijke vijand dan bijvoorbeeld een Libanon.

Kijk en leer...
Oud 19-07-2006, 17:47
Verwijderd
De vraag is echter: lost Israel op deze manier het probleem op door een onzichtbare vijand aan te vallen, of maken ze het probleem erger? Ik ga voor het laatste, of de aanvallen op Libanon nu gerechtvaardigd zijn of niet.

Nederland is toch ook niet met een leger Arjan Erkel gaan bevrijden? En terecht. Soms (lees: altijd) zijn honderden mensenlevens en miljoenen euro's nu eenmaal belangrijker dan de ego's van regeringsleiders.
Oud 19-07-2006, 17:51
Charles Hill
Charles Hill is offline
[QUOTE]hookee schreef op 19-07-2006 @ 10:03 :
Sowieso iets "heilig" verklaren is idioot, het betekent gewoon toe-eigenen. Niet dat ik vind dat je zomaar cultuurerfgoed mag vernietigen (Taliban met de 2000 jaar oude Boeddha "omdat het niet in de islam past). Maar ook in Irak; terwijl de USA elke moskee spaart (zelfs als zich daar rebellen in verschansen) blaast een groepje soennieten de Gouden moskee op. Daar hebben ze blijkbaar Israël niet eens voor nodig...

Iets wordt niet heilig verklaard om toe te eigenen maar dat gebeurt door geschiedenis en door iets dat er op die plek is gebeurt of door iemand is gebouwd. En je vergelijking is wel goed alleen zijn de soennieten nu de joden.

En vice versa

Mijn link was een verhaal dat een opsomming was van de geschiedenis. Daar kan je verder weinig van maken en verdraaien. Maar als je dan met pro-Israel links jouw verhaal mee wilt duidelijk maken is het dus niet vice versa.

Je maakt me nieuwsgierig.... Ik krijg het idee dat je iets wil zeggen dat de joden zèlf schuld hebben aan hun uitroeiïng.
Welke beerput-internetsite heb je nu weer gevonden? Of heb je er zèlf één gemaakt.

Oke ...

Beginnen we met het heilige gestal 6.000.000. Na de oorlog zouden er 6 miljoen joden zijn vermoord in kampen maar hoeveel omdat ze jood zijn en niet uit oost europa kwamen zoals Polen, Tjecho-Slowakije en Rusland ?? Die mensen zouden zoiezo zijn vermoord, los van of ze jood zijn of niet. Mensen uit die landen werden gezien als Untermenschen en werden om die rede vermoord. Verder zijn er veel joden gedood doordat ze stijdde als verzetstrijder en dan werd je zoiezo vermoord, los van je afkomst. En hoeveel joden zijn er wel niet vermoord omdat ze meevochten met de geallieerde en dus zijn gedood als soldaat en niet om afkomst ??

Dan is er nog een punt, de tweede wereldoorlog heeft aan naar schatting 45.000.000 mensen het leven gekost waarvan al 20 miljoen aan russische kant. Dan zijn er dus 25 miljoen doden over. Daarvan zou dus 1/4 joods zijn geweest in concentratiekampen ?? Met alle doden meegeteld uit Azie zoals Japan, Indonesie, China en meer landen daaro. Veel landen/regio's in (Noord-)Afrika en midden-oosten, heel Europa, al de geallieerde tijdens de invasies in Frankrijk en Italie ...

Met een beetje nadenken kom je wel tot de conclussie dat je meer dan alleen vraagtekens bij die 6 miljoen moet zetten.

En hoeveel homo's, zigeuners, gehandicapten, gelovigen die de Nazi;s niet accepteerde enz enz zijn er wel niet vermoord en hoor je die nog zeggen, we zijn zo zielig wat toen is gebeurt en geef ons nu een land waar we dezelfde praktijken kunnen uitvoeren ?? Ik hoor ze niet ...

Hier is geen site voor nodig, alleen wat simpel gereken.

Inderdaad, een soeverein land mag een leger en wapens hebben om zich te verdedigen. Een land dat beweert soeverein te zijn en er 2 of zelfs 3 legers op na houdt die de overheid niet in de hand heeft, die aanvallen pleegt zonder overheidstoestemming noem ik niet soeverein.

Dit betekend soevereiniteit toch ?? het recht van een politieke entiteit zijn macht uit te oefenen. In het internationaal recht is soevereiniteit een belangrijk concept, daar het gaat om het respect voor elkaars grenzen en het recht om gezag uit te oefenen binnen de grenzen van een nationale staat (het zelfbeschikkingsrecht). Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en dat zij zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat.

Dus omdat sommige europese landen en de VS ooit zo dom zijn geweest Israel enig bestaansrecht heeft geven en Palestina ook (alleen door Israel en VS niet geaccepteerd) zou Israel wel een souvereine staat zijn en dus een leger mag hebben maar Palestina, dat ook gewoon een gekozen regering heeft, niet ?? Waarom zou Palestina dan geen wapens mogen hebben als democratische staat ?? Misschien niet elke militie maar een staat is geen militie. Die mag dus gewoon wapens hebben en al helemaal het recht hebben om zich tegen de bezetter te verdedigen.

Ware aard van Israël? In deze laatste alinea komt geloof ik jouw ware aard naar boven..
"opruimen van dat soort (joden)", "touw om hun nek"
Als de AIVD meekijkt (wat ik vermoed), hebben ze nu je IP adres...

Ik ben niet degene die alles overhoop schiet en dat beleid goedkeurt dus volgens mij ben ik niet degene die ter discussie staat.

Maar als je daar een antwoord op wilt, jah, deels staat in dit stukje wat mijn idee over de situatie is. Ik sluit me aan bij de uitspraak van de president van Iran, die soms dus wel wat goeds zegt. En dat is mijn mening en die mag ik hebben.

Maar de 'discussie' heeft weinig zin want er zitten hier mensen die het normaal vinden dan je een land inpikt en de bevolking discrimineerd en systematisch uitroeit. En landen eromheen aanvalt, en dan vooral de ONSCHULDIGE BURGERS, wanneer er SOLDATEN sneuvelen of ontvoerd worden.

Jullie zouden eens de docu moeten kijken die gisteravond op NL1 was op uitzendinggemist.nl.

Maar ik stop dus ook met deze 'discussie' want ik haat zionistisch en nationalistisch propaganda gelul door kortzichtige mensen die moord en diefstal normaal vinden. Ik hoop dat jullie hetzelfde overkomt als wat je normaal vind en dat een anderen wordt aangedaan.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 17:58.
Oud 19-07-2006, 17:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-07-2006 @ 18:47 :
De vraag is echter: lost Israel op deze manier het probleem op door een onzichtbare vijand aan te vallen, of maken ze het probleem erger? Ik ga voor het laatste, of de aanvallen op Libanon nu gerechtvaardigd zijn of niet.
Dat denk ik ook! Ik snap dat ze iets doen. Maar dit is zo contraproductief!
Oud 19-07-2006, 18:17
Relief
Relief is offline
Een mooie opsomming van wat israel een terrorist maakt:

Klik
Oud 19-07-2006, 18:22
Relief
Relief is offline
En voor wie het " echte" nieuws wil volgen omtrent deze kwestie: Al-jazeera is echt een aanrader. Zij hebben altijd al het nieuws. En Ja, aljazeera is objectiever dan alle amerikaanse zenders bij elkaar. Niet dat dat wat voorstelt.

Klik
Oud 19-07-2006, 18:33
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-07-2006 @ 18:22 :
In welke wereld leef jij verdomme??? Stond er bij de teksten die jij las hoeveel Israel elke dag burgers vermoordt? Stond er bij de teksten die jij las hoe de Palestijnen hun grond kwijt zijn geraakt door de oprichting van Israel + de bouw van de muur? Misschien zou je dan kunnen indenken hoe de Palestijnen zich voelen. Door Israel heerst er armoede in Palestina. En armoede, zoals we weten, bevordert de haat tegen de Israeliers --> aanslagen.

Man jij leeft in een sprookjes wereld.
Buiten het feit dat Arabische propaganda het erg goed doet kan ik je vertellen dat de daadwerkelijke situatie toch echt iets anders is. Ik kan je een voorbeeld geven: Wanneer ik een café of eethuisje in palestina open heb ik zo'n 90% kans dat het er na 10 jaar nog steeds zo bij staat. Doe ik het zelfde in Israel dan heb ik zo'n 50% kans dat in de zelfde 10 jaar zo'n 3x iemand zichzelf heeft opgeblazen in dat eethuisje. Waarom zou die muur daar dan neer gezet zijn? En vind je het heel raar dat ze die niet op eigen grondgebied zetten aangezien het probleem uit eigen land komt?
Oud 19-07-2006, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 19-07-2006 @ 19:22 :
En voor wie het " echte" nieuws wil volgen omtrent deze kwestie: Al-jazeera is echt een aanrader. Zij hebben altijd al het nieuws. En Ja, aljazeera is objectiever dan alle amerikaanse zenders bij elkaar. Niet dat dat wat voorstelt.

Klik
Haha. Dat is misschien wel waar, maar qua objectiviteit leggen ze het toch wel af tegen serieuzere media als de BBC of EuroNews.
Oud 19-07-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 19:33 :
Wanneer ik een café of eethuisje in palestina open heb ik zo'n 90% kans dat het er na 10 jaar nog steeds zo bij staat. Doe ik het zelfde in Israel dan heb ik zo'n 50% kans dat in de zelfde 10 jaar zo'n 3x iemand zichzelf heeft opgeblazen in dat eethuisje.
Bron?
Oud 19-07-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-07-2006 @ 19:33 :
Buiten het feit dat Arabische propaganda het erg goed doet kan ik je vertellen dat de daadwerkelijke situatie toch echt iets anders is. Ik kan je een voorbeeld geven: Wanneer ik een café of eethuisje in palestina open heb ik zo'n 90% kans dat het er na 10 jaar nog steeds zo bij staat. Doe ik het zelfde in Israel dan heb ik zo'n 50% kans dat in de zelfde 10 jaar zo'n 3x iemand zichzelf heeft opgeblazen in dat eethuisje. Waarom zou die muur daar dan neer gezet zijn? En vind je het heel raar dat ze die niet op eigen grondgebied zetten aangezien het probleem uit eigen land komt?
Zijn er beduidend meer Israelische gebouwen vernietigend dan Palestijnse? En zo ja, waarom geloof ik dat dan niet?
Oud 19-07-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-07-2006 @ 18:47 :

Nederland is toch ook niet met een leger Arjan Erkel gaan bevrijden? En terecht. Soms (lees: altijd) zijn honderden mensenlevens en miljoenen euro's nu eenmaal belangrijker dan de ego's van regeringsleiders.
Omdat dat niet zal leiden tot meerdere ontvoeringen van Nederlanders in het buitenland, 'omdat Nederland toch niets doet,' terwijl zonder tegenaanval van Israel dit wel gebeurt (zij het ontvoeringen, zij het raketaanvallen).

Daarnaast is het belangrijk voor de toekomst van terrorisme in Israël, aangezien het een claim is aan alle andere besturen van aangrenzende staten dat Israël het niet tolereert dat een regering zich bewust is van anti-zionitische, bewapende groeperingen in haar grensgebied, maar er geen actie tegen onderneemt.
Oud 19-07-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 19-07-2006 @ 21:42 :
Omdat dat niet zal leiden tot meerdere ontvoeringen van Nederlanders in het buitenland, 'omdat Nederland toch niets doet,' terwijl zonder tegenaanval van Israel dit wel gebeurt (zij het ontvoeringen, zij het raketaanvallen).

Daarnaast is het belangrijk voor de toekomst van terrorisme in Israël, aangezien het een claim is aan alle andere besturen van aangrenzende staten dat Israël het niet tolereert dat een regering zich bewust is van anti-zionitische, bewapende groeperingen in haar grensgebied, maar er geen actie tegen onderneemt.
Belangrijk voor Israel dit, belangrijk voor Israel dat.

What about Libanon?
Oud 19-07-2006, 21:02
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-07-2006 @ 21:51 :
What about Libanon?
Volgens Charles is Libanon een soevereine staat met het Libanese en Hezbollah leger en heeft het dus de volle verantwoording van alle aanvallen (en gijzelingen) op z'n buurland Israël.

Sinds raketaanvallen als een oorlogsdaad wordt beschouwd is het dus officieël oorlog, niet?

Als je dat niet vindt, valt het je dan niet op hoe laks het Libanese leger reageert ? (zeg maar gewoon: niet)
Oud 19-07-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 22:02 :
Volgens Charles is Libanon een soevereine staat met het Libanese en Hezbollah leger en heeft het dus de volle verantwoording van alle aanvallen (en gijzelingen) op z'n buurland Israël.

Sinds raketaanvallen als een oorlogsdaad wordt beschouwd is het dus officieël oorlog, niet?

Als je dat niet vindt, valt het je dan niet op hoe laks het Libanese leger reageert ? (zeg maar gewoon: niet)
Heeft Libanon dan een echte leger?
Oud 19-07-2006, 21:29
hookee
hookee is offline
[QUOTE]Charles Hill schreef op 19-07-2006 @ 18:51 :
[B][QUOTE]hookee schreef op 19-07-2006 @ 10:03 :
En je vergelijking is wel goed alleen zijn de soennieten nu de joden
Welke heiligdommen hebben de joden vernietigd?

Mijn link was een verhaal dat een opsomming was van de geschiedenis. Daar kan je verder weinig van maken en verdraaien.

Grote kunstenaars in historieverdraaiïen zijn wel de moslims, voor hun waren zelfs Abraham en Jezus moslims, ettelijke honderden jaren vóór de 1e editie van de koran
De geschiedenis is inderdaad een opsomming van gebeurtenissen en feiten, er worden echter óók zeer veel (belangrijke) dingen weggelaten, vaak zijn dat de oorzaken van die gebeurtenissen.
Zó kan eenieder de schuldvraag op een ander schuiven. En dan zijn er nog complotteoriën, die die gebeurtenissen uit een "evil" oogpunt zien te herschrijven..
Al met al, een éénzijdige kijk op geschiedenis is voor mij niet voldoende,

de tweede wereldoorlog heeft aan naar schatting 45.000.000 mensen het leven gekost waarvan al 20 miljoen aan russische kant. Dan zijn er dus 25 miljoen doden over. Daarvan zou dus 1/4 joods zijn geweest in concentratiekampen ?? etc etc.

Je kan die kant oprekenen, je kan ook kijken hoeveel had ik er vóór, hoeveel had ik erna, hoeveel natuurlijke sterfte etc etc.
En of ze nu in concentratiekampen of gewoon in straat zijn vermoord; Holocaust is Holocaust. Het doel was "Alle Juden weg" en met de geoliede Duitse en Poolse machine hebben we 't maar zó over miljoenen. Waren 't er volgens jou niet genoeg om 't een Holocaust te noemen?
Iedereen in Israël is wel een deel van z'n familie kwijt door die "Endlösung".
Maar daar ging het me niet om, er zijn mensen die het totaal ontkennen, dat het een leugen is.

Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en dat zij zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat.

Dus volgens jou hoort Hezbollah tot het soevereine leger van Libanon. Deze "bemoeit" (eufemisme) zich met buurland Israël. Dat heet dan officieël oorlog. Blijkbaar wisten de burgerlibanesen dit echter nog niet en ze leefden een gelukkig, onbekommerd bestaan, totdat de emmer overliep bij Israël.

Palestina, als soevereine staat met één regering en legermacht mag ook wapens hebben. Echter, zodra ze deze óók tegen Israël inzetten, komt daar ook gewoon weer oorlog van. Ook als de regering geen actie onderneemt tegen burgers die aanslagen pleegt.
Oud 19-07-2006, 22:06
Charles Hill
Charles Hill is offline
[B][QUOTE]hookee schreef op 19-07-2006 @ 10:03 :
Welke heiligdommen hebben de joden vernietigd?

Zullen er nog geen moskeeen zijn platgewalst denk je ? Maar daar gaat het punt niet om .. De nieuwe tempel licht al klaar om zo op die berg gebouwd te worden zodra Israel de kans en aanleiding heeft die moskee neer te gooien. En dat kan je elke keer weer verwerpen maar als je beter leest zou je meer erover weten anders dan het pro-Israel geleuter.

Grote kunstenaars in historieverdraaiïen zijn wel de moslims, voor hun waren zelfs Abraham en Jezus moslims, ettelijke honderden jaren vóór de 1e editie van de koran
De geschiedenis is inderdaad een opsomming van gebeurtenissen en feiten, er worden echter óók zeer veel (belangrijke) dingen weggelaten, vaak zijn dat de oorzaken van die gebeurtenissen.
Zó kan eenieder de schuldvraag op een ander schuiven. En dan zijn er nog complotteoriën, die die gebeurtenissen uit een "evil" oogpunt zien te herschrijven..
Al met al, een éénzijdige kijk op geschiedenis is voor mij niet voldoende,

Doe er dan zelf ook niet aan .. Kom dan met feiten die niet alleen voor de joden pleiten maar ook met waarheden die laat zien hoe zij het land eenzijdig hebben uitgeroepen tot de staat Israel en hoe ze na 1947 (de heilige datum voor joden) gewoon nog meer land hebben ingepikt .. Dat is dan toch niet zo moeilijk toe te geven als je alleen de ware feiten van de geschiedenis bekijkt. Los van elk ander punt ?? Ergens is het toch fout gegaan want voor 1900 was het er toch relatief rustig ?? Iemand is toch begonnen met landje pik als er een eeuw geleden maar een heel klein percentage woonde van de joden die er nu wonen ?? En die joden zijn toch gewoon opgeroepen daarheen te komen.

Hoe zou jij het vinden als het percentage moslims in Nederland opeens met 1000 procent toeneemt omdat een moslim nederland het beloofde land noemt. Ga jij dan toekijken hoe alles wordt overgenomen ??

Je kan die kant oprekenen, je kan ook kijken hoeveel had ik er vóór, hoeveel had ik erna, hoeveel natuurlijke sterfte etc etc.
En of ze nu in concentratiekampen of gewoon in straat zijn vermoord; Holocaust is Holocaust. Het doel was "Alle Juden weg" en met de geoliede Duitse en Poolse machine hebben we 't maar zó over miljoenen. Waren 't er volgens jou niet genoeg om 't een Holocaust te noemen?
Iedereen in Israël is wel een deel van z'n familie kwijt door die "Endlösung".
Maar daar ging het me niet om, er zijn mensen die het totaal ontkennen, dat het een leugen is.

Neeeehh holocaust is niet zomaar Holocaust. Als je als soldaat sterft dan heeft dat niets met holocaust te maken. Als je als rus bent vermoord ben je als rus vermoord en niet als jood. Die zijn ook vermoord in de holocaust want waren ook untermenschen maar dat is niet wat joden de holocaust noemen want de holocaust is van hun, niet van homo's, invaliden en al de andere die ik heb genoemd .. dat is hun excuus en motivatie.

En de holocaust en die 6 miljoen gebruiken om zielig te lijken en een doel te bereiken is gewoon liegen en mensen op hun emoties pakken met onterrechte cijfers want als je het redelijk zou bekijken kan je zelfs afvragen of 10% daarvan misschien niet redelijker is ... of 20% en dan spreek je al over heel andere cijfers en is iedereen dus bewust voorgelogen en dat lijkt me ook wel logisch want zo kan je makkelijker of zelfs gemakkelijk afdwingen dat een staat echt nodig is voor je volk tegen de gemene buitenwereld.

En in de staat Paletina is ook iedereen wel een familielid kwijt door het geweld van Israel maar hebben zij daardoor meer recht op hun staat ?? Neh, lijkt me niet ...

Dus volgens jou hoort Hezbollah tot het soevereine leger van Libanon. Deze "bemoeit" (eufemisme) zich met buurland Israël. Dat heet dan officieël oorlog. Blijkbaar wisten de burgerlibanesen dit echter nog niet en ze leefden een gelukkig, onbekommerd bestaan, totdat de emmer overliep bij Israël.

Palestina, als soevereine staat met één regering en legermacht mag ook wapens hebben. Echter, zodra ze deze óók tegen Israël inzetten, komt daar ook gewoon weer oorlog van. Ook als de regering geen actie onderneemt tegen burgers die aanslagen pleegt.

Neeh, je verdraait me woorden. Het ging erom of Palestina een sovereine staat is en dan is het antwoord jah. Zijn erkend door de rest vanb de wereld als onafhankelijk land en hebben dus recht op een leger en zichzelf te verdedigen. En als je nu eens die docu kijkt die gister was op uitzendinggemist.nl dan kan je zien hoe Israel omgaat met wapenleverancies naar Palestina. Dat noemen zij wapens voor terroristen maar dan kan Belgie dat ook over ons zeggen en ons aanpakken maar zou net zo hard nergens op slaan.

En nu is het ook al oorlog met Palestina alleen veel makkelijker voeren voor Israel want nu moeten ze het opnemen tegen stenen en een paar vuurwapens. Ik zou graag zien dat Palestina Stingers zou krijgen zoals Afganistan in de oorlog tegen Rusland. Dan zou het allemaal veel eerlijker zijn en zou Israel ook nog wel een keer nadenken voordat ze zomaar een stad onder vuur nemen en dichtbij moeten komen.

En over Hezbollah, die vechten gewoon voor hun geloof en buuirland en idealen en vrienden en gevangenen. Genoeg redenen om Israel als vijand te zien want alles wat ze over Israel zeggen en vinden maakt Israel meer dan waar. En dat alles om een paar ontvoeringen en beschietingen maar nergens zeg je iets over de ilegale wapens die Israel gebruikt en dat je burgers niet zo massaal onder vuur mag nemen zoals Israel doet. Als ze zo 'vriendelijk' zijn en 'slachtoffer' dan laten ze dat niet bepaald blijken want ze lappen elke regel aan hun laars en hebben schijt aan mensenlevens die nergens heen kunnen.

En nogmaals, kijk die docu van gister. Is gewoon een docu over beide kanten van het verhaal maar geeft een erg duidelijk beeld.

>Wijziging: Docu staat niet op uitzendinggemist.nl<

'Niet alle documentaires van de publieke omroep zijn beschikbaar als stream. Met name buitenlandse producenten geven vaak geen toestemming om te streamen.'

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 22:43.
Oud 20-07-2006, 06:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 19-07-2006 @ 22:29 :
Grote kunstenaars in historieverdraaiïen zijn wel de moslims, voor hun waren zelfs Abraham en Jezus moslims, ettelijke honderden jaren vóór de 1e editie van de koran :

Dat is niet een al te gekke redenering, hoor.
Oud 20-07-2006, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-07-2006 @ 19:43 :
Zijn er beduidend meer Israelische gebouwen vernietigend dan Palestijnse? En zo ja, waarom geloof ik dat dan niet?
Omdat jij als intellectuele moslim van de wereld natuurlijk standaard tegen alles bent wat met Israel te maken heeft?
Oud 20-07-2006, 07:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 19-07-2006 @ 23:06 :

En de holocaust en die 6 miljoen gebruiken om zielig te lijken en een doel te bereiken is gewoon liegen en mensen op hun emoties pakken met onterrechte cijfers want als je het redelijk zou bekijken kan je zelfs afvragen of 10% daarvan misschien niet redelijker is ... of 20% en dan spreek je al over heel andere cijfers en is iedereen dus bewust voorgelogen en dat lijkt me ook wel logisch want zo kan je makkelijker of zelfs gemakkelijk afdwingen dat een staat echt nodig is voor je volk tegen de gemene buitenwereld.
Van dit soort revisionistisch gezwets en OMG JOODSE LEUGENS is echt niemand onder de indruk hoor.
Oud 20-07-2006, 10:39
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 19-07-2006 @ 21:42 :
Slippery slope-drogreden. Bovendien: er zijn al 30 slachtoffers gevallen aan Israelische zijde (300 aan Libanese zijde), dus er zouden meer slachtoffers gevallen zijn zonder interventie, volgens jou? Lijkt me bijzonder sterk.
Citaat:
Israel had echter niets beters kunnen doen voor die terroristische groeperingen. Hezbollah heeft nu een stuk meer politieke steun bij de bevolking, waardoor de regering nog minder kan doen. Waarom denk je dat Hezbollah precies na die ontvoering in Gaza die soldaten heeft ontvoerd? Ze wilden aangevallen worden, om zo hun positie te versterken.
Oud 20-07-2006, 10:55
hookee
hookee is offline
[QUOTE]Charles Hill schreef op 19-07-2006 @ 23:06 :
Zullen er nog geen moskeeen zijn platgewalst denk je ? .. zodra Israel de kans en aanleiding heeft die moskee neer te gooien. En dat kan je elke keer weer verwerpen maar als je beter leest zou je meer erover weten anders dan het pro-Israel geleuter.?
Nee, ik ben onlangs in Tel Aviv geweest, en in het zuiden, nèt boven Jaffa staat al jaren een Moskee te pronken. In Jaffa, zoals je weet, is de overgrote meerderheid arabisch, net als in Nazareth en Bethlehem.

Doe er dan zelf ook niet aan ..(éénzijdige kijk op geschiedenis)
Ja, dat krijg je gauw als iemand z'n stelling moet verdedigen, wetende dat de "tegenpartij" wel met de "andere kant" aankomt.
Dat is gewoon een natuurlijk proces. Een buitenstaander zou verslag moeten uitbrengen maar die weten er vaak nou nèt het fijne niet van. 't is af en toe nèt een rechtszaak met advocaten en pleiters.

Neeeehh holocaust is niet zomaar Holocaust. Als je als soldaat sterft dan heeft dat niets met holocaust te maken

Mee eens, maar wel als de Führer uitroept alle joden te vermoorden, specifieke treinbanen naar vernietigingskampen laat lopen, ze systematisch vergast en vervolgens verbrandt. Dat waren geen krijgsgevangenen maar wèl allemaal joden.

En in de staat Paletina is ook iedereen wel een familielid kwijt door het geweld van Israel maar hebben zij daardoor meer recht op hun staat ?? Neh, lijkt me niet ...

Ben ik met je eens, de holocaust mag geen reden zijn om een ander volk te laten "opschuiven". Maar, wat wel vergeten wordt is dat ook joden hier al wat langer woonden, hele stukken allang opgekocht waren omdat de (gedeeltelijk zwervende) arabieren (toen nog geen Palestijnen) geen brood zagen in de moerassen en woestijnen.

dan kan je zien hoe Israel omgaat met wapenleverancies naar Palestina. Dat noemen zij wapens voor terroristen maar dan kan Belgie dat ook over ons zeggen en ons aanpakken maar zou net zo hard nergens op slaan.

Wapens in Palestina lijkt me over 't algemeen geen goed idee gezien 't feit dat ze er elkaar ook het liefst mee afmaken.
Volgens goed gebruik is het zaak te voorkomen dat een vijand wapens binnen krijgt. Sinds het al 60 jaar oorlog is met "Palestina" en er geen enkele leider opstaat die in staat is een vredesverdrag rond te krijgen (vanwege de tientallen fracties) BLIJFT het ook oorlog en zal Israël wapens tegenhouden. Had Libanon het maar bij de Hezbollah gedaan, had ze een hoop ellende gescheeld.

>Wijziging: Docu staat niet op uitzendinggemist.nl<
Jammer inderdaad, wèl Nova gezien, de aanvallen op elke truck die gezien kan worden als raketlanceerinstallatie (toevallig hadden ze in de docu een oude legertruck met pompbuizen (?) te pakken).
Al met al; precisieaanvallen, geen willekeur.
De trucks/jeeps met 10.000 (?) raketten staan natuurlijk midden in woonwijken in garages.

Wat mij opvalt is de afwezigheid van het Libanese leger. Ik weet dat 't niet veel voorstelt maar waarom doen ze niks?
tegen Hezbollah;
- omdat ze niet durven
ze zouden zómaar kunnen verliezen of ze komen in 't schootsveld van Israël
- omdat ze niet willen
Israël doet "hun werk" al uitstekend"
ze willen niet in de weg staan..
- omdat ze te druk zijn met verkeer regelen, wapens verbergen, wapens invoeren, of vakantie vieren..

tegen Israël;
- omdat ze niet durven
ze zouden verliezen (maar toch wel vliegtuigen kunnen neerhalen?)
- omdat ze niet willen
Israël doet "hun werk"
- omdat ze te druk zijn met verkeer regelen, wapens verbergen, wapens invoeren, of vakantie vieren..

Als er nog meer opties zijn hoor ik ze graag.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 13:00.
Oud 20-07-2006, 10:57
Verwijderd
Het Libanese leger is meer een soort politie.
Oud 20-07-2006, 12:15
DvoorA
DvoorA is offline
ach ja, al die sukkels die een lap woestijn het heilige land noemen en er allemaal willen wonen...
en daarvoor al decennia lang bereid zijn elkaar uit te moorden in plaats van samen die stomme dorre grond om te toveren in een paradijsje waar de drie grote wereldgodsdiensten vredig naast elkaar leven als voorbeeld voor de rest van de wereld. Zo zonde
Oud 20-07-2006, 12:24
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-07-2006 @ 22:10 :
Heeft Libanon dan een echte leger?
Een van de kenmerken van een Soevereine staat is een monopolie op het gebruik van wapens door een leger wat er is om het volk te beschermen.

Dus als we echt die kant op gaan: Ja, Libanon heeft een leger dat in staat is te reageren en Libanon is Hezbollah de baas.
Oud 20-07-2006, 12:31
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 20-07-2006 @ 08:33 :
Van dit soort revisionistisch gezwets en OMG JOODSE LEUGENS is echt niemand onder de indruk hoor.
En op het moment dat iemand melding doet bij www.meldpunt.nl hebben de beheerders van dit forum hier een probleem aangezien die verantwoordelijk zijn voor de geplaatste content. Het ontkennen van de holocaust of het ontkennen van de cijfers daar van is in Nederland verboden. Zie oa: Forumbeheerders zijn verantwoordelijk voor reacties
Oud 20-07-2006, 13:01
Odin
Odin is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 19-07-2006 @ 23:06 :
en hoe ze na 1947 (de heilige datum voor joden) gewoon nog meer land hebben ingepikt
Kon het niet laten:

Oud 20-07-2006, 13:03
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 13:31 :
En op het moment dat iemand melding doet bij www.meldpunt.nl hebben de beheerders van dit forum hier een probleem aangezien die verantwoordelijk zijn voor de geplaatste content. Het ontkennen van de holocaust of het ontkennen van de cijfers daar van is in Nederland verboden. Zie oa: Forumbeheerders zijn verantwoordelijk voor reacties
In Nederland is het ontkennen van de holocaust sinds het revisionisme-arrest inderdaad een vorm van strafbare rassendiscriminatie, de eigenaren van dit forum zijn daar echter volgens Nederlands recht niet voor aansprakelijk. (check die link van je, dat gaat over Duitsland)
Oud 20-07-2006, 13:22
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Luminon schreef op 20-07-2006 @ 14:03 :
In Nederland is het ontkennen van de holocaust sinds het revisionisme-arrest inderdaad een vorm van strafbare rassendiscriminatie, de eigenaren van dit forum zijn daar echter volgens Nederlands recht niet voor aansprakelijk. (check die link van je, dat gaat over Duitsland)

Uit het artikel:
Citaat:
Als de uitspraak ondanks een hoger beroep toch blijft staan, zou dit ook gevolgen kunnen hebben voor andere Europese landen. Rechters zoeken voor hun uitspraken namelijk naar vergelijkingsmateriaal en dat kan bij dit soort zaken, die veelal nog een onontgonnen gebied vormen, ook buiten de landsgrenzen. Het is daarom dan ook onduidelijk hoe een dergelijke rechtszaak in Nederland zou verlopen.
Sind publikatie van dit artikel zijn er overigens ook in nederland een aantal forums in de problemen gekomen door uitlatingen van hun bezoekers.
Oud 20-07-2006, 13:28
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
An sich in het ontkennen van de holocuast ook niet strafbaar. Het ligt nogal aan de context. Het is nogal stupide wat Charles Hill post, maar ik zie niet echt reden om het te verwijderen. Maar ik zal het eens met m'n collega's overleggen.

Overigens heeft het melden van dit soort dingen bij het MDI weinig zin. Bovendien lossen we het liever zelf op. Ik stel voor dat we weer over Libanon verder discussiëren.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 13:30.
Oud 20-07-2006, 13:34
Verwijderd
Ontkennen van de holocaust strafbaar? Laat me niet lachen.

124 Teletekst do 20 jul
Palestijnse gebieden afgesloten

` Het Israëlische leger heeft de
Palestijnse gebieden afgesloten van de
buitenwereld.Dat gebeurt uit voorzorg,
omdat het leger denkt dat er plannen
zijn voor een Palestijnse aanslag.

De afgrendeling van het gebied duurt
tot zeker zondag.Dat betekent dat
duizenden Palestijnen de komende dagen
niet naar hun werk in Israël kunnen.

Ook afgelopen nacht en vanochtend zijn
Palestijnse doelen beschoten door het
Israëlische leger.Daarbij zijn twee
Palestijnen omgekomen.Israël heeft ook
pamfletten verspreid,waarin staat dat
iedereen die wapens in huis heeft zal
worden aangevallen.
volgende nieuws financieel sport

Lekker bezig, die ker0ls.
Oud 20-07-2006, 13:39
ijscoman
ijscoman is offline
In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op Internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook België wetgeving waarin specifiek het ontkennen van misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door het Duitse naziregime strafbaar gesteld wordt.

In Duitsland wordt het openbaar ontkennen van de Holocaust naar §130[1] van het Duitse strafwetboek strafbaar gesteld. Ook in Frankrijk, Israël, Canada, Litouwen, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Zwitserland, Zuid-Afrika en Slowakije is holocaustontkennning strafbaar. In de VS kan holocaustontkenning niet vervolgd worden omdat het eerste amendement van de grondwet daar zwaarder weegt dan het recht op bescherming tegen discriminatie (het 15e amendement).
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten