Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 11:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
red5 schreef op 20-08-2006 @ 12:18 :
dus gereedschap maken is niet natuurlijk? omdat wij stoffen uit de buitenwereld verwerken tot voor ons nuttige dingen (wat elk levend organisme ook doet, overigens), zijn we opeens 'niet natuurlijik'?
Het maken van gereedschap is wel natuurlijk.. maar het wordt onnatuurlijk wanneer de mens de natuur in principe in 1 klap kan vernietigen en deze kan manipuleren.
Oud 20-08-2006, 11:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-08-2006 @ 12:33 :
Nee hoor. Het ligt eraan wat je de rest van de dag eet
Ik heb mijn hele leven ongeveer alleen aardappelen en groenten gegeten. En ik leef nog steeds
Wat mis je aan het stukje 'eetstoornis'? Ik zeg toch dat het anders geen kwaad kan, opzich.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-08-2006 @ 12:37 :
Wat mis je aan het stukje 'eetstoornis'? Ik zeg toch dat het anders geen kwaad kan, opzich.
Eetstoornis? Nu eet ik wel wat erbij hoor naast de aardappelen en groenten hoor. Nou ja.. het is un vooral de groenten en andere dingen erbij. Aardappelen hou ik niet zo van.
Het was trouwens vroeger gewoon mijn ouders die geen vlees naast de aardappelen en groenten legden. Pas toen we er eens om vroeger enzo kregen we een stukje, maar verder dus nooit.
Oud 20-08-2006, 11:56
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-08-2006 @ 12:40 :
Eetstoornis? Nu eet ik wel wat erbij hoor naast de aardappelen en groenten hoor. Nou ja.. het is un vooral de groenten en andere dingen erbij. Aardappelen hou ik niet zo van.
Het was trouwens vroeger gewoon mijn ouders die geen vlees naast de aardappelen en groenten legden. Pas toen we er eens om vroeger enzo kregen we een stukje, maar verder dus nooit.
Ik bedoelde dat zij geen dingen weg moet laten zonder ze te vervangen omdat ze een eetstoornis heeft en dus niet nog meer met haar eten moet gaan rommelen. Als je een volledig normaal eetpatroon hebt en overdag al genoeg vervangers eet hoef je 's avonds dat natuurlijk niet persé nog een keer te doen, maar als dat niet zo is loop je op den duur wel tekorten op.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 20-08-2006 @ 12:18 :
dus gereedschap maken is niet natuurlijk? omdat wij stoffen uit de buitenwereld verwerken tot voor ons nuttige dingen (wat elk levend organisme ook doet, overigens), zijn we opeens 'niet natuurlijik'?
Ja, dat is ook zo, maar er is een verschil tussen een stok die je gebruikt om honing uit een bijenkorf te halen en een atoombom.

Je kan het ook gooien op dat wij deel uitmaken van de natuur en dat daarom alles wat wij doen als natuurlijk te beschouwen is.

Maar dat is een andere discussie, die niks te maken heeft met mijn weerlegging van 't crapargument van jet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 13:10
MickeyV
MickeyV is offline
Dat natuurargument kun je eigenlijk beter vermijden. Men stopt erin wat men eruit wil halen. Wat men fijn vindt heet dan natuurlijk, wat men niet fijn vindt onnatuurlijk.
Zie ook die link die ik eerder Nonnetje gaf: http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature

En: "However, let us set aside such doubts about the category of 'the natural' for the moment and just ask, even if we can agree that some things are natural and some are not, what follows from this? The answer is: nothing. There is no factual reason to suppose that what is natural is good (or at least better) and what is unnatural is bad (or at least worse)." http://www.fallacyfiles.org/adnature.html
Oud 20-08-2006, 13:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-08-2006 @ 12:56 :
Ik bedoelde dat zij geen dingen weg moet laten zonder ze te vervangen omdat ze een eetstoornis heeft en dus niet nog meer met haar eten moet gaan rommelen. Als je een volledig normaal eetpatroon hebt en overdag al genoeg vervangers eet hoef je 's avonds dat natuurlijk niet persé nog een keer te doen, maar als dat niet zo is loop je op den duur wel tekorten op.
Ja dat is niet slim idd.
Oud 23-08-2006, 20:42
Fides
Fides is offline
Mensen zijn gemaakt om vlees te eten. Dus vergetarisch eten vind ik gewoon onzin.
Bovendien vind ik vlees lekker.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:48
JJB
JJB is offline
Het ware beter wanneer het woord natuurlijk niet meer gebruikt zou worden in dit topic.
Oud 23-08-2006, 22:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fides schreef op 23-08-2006 @ 21:42 :
Mensen zijn gemaakt om vlees te eten.
Mensen zijn gemaakt om vlees te kunnen eten.. ok.. daar kan ik wel mee inkomen.

Mensen zijn gemaakt om veel vlees te eten.. nee, dat klopt niet.

Mensen zijn gemaakt om minimaal grotendeels vegetarisch te leven.. ja dat klopt.
Oud 23-08-2006, 23:51
Verwijderd
Conclusie: mensen kunnen goed gedijen bij een vleesintake van minder dan 150 gram per dag, onder het voorbehoud dat vegetariërs op hun vitamines en eiwitten letten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 00:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-08-2006 @ 00:51 :
Conclusie: mensen kunnen goed gedijen bij een vleesintake van minder dan 150 gram per dag, onder het voorbehoud dat vegetariërs op hun vitamines en eiwitten letten.
Nee, sowieso hoeven vegetariers nergens (niet meer dan andere) op te letten als ze gewoon een goed gevarieerd (oftewel 'normaal') dieet hebben. Veganisten hetzelfde behalve dan vitamine b12 inname.

Ten tweede is aanbevolen 80-100gr vleesproducten per dag en denk ik persoonlijk dat dat nog veels te veel is. Liever helemaal niets natuurlijk, maar dat terzijde denk ik dat het veel minder moet zijn wil je geen extra risico lopen.

Het beste vind ik nog persoonlijk een puur plantaardig dieet. Daarna zou ik zeggen dat als je dierlijke producten wilt eten, dat je dan ei neemt (niet te veel) en vlees (zeer minimaal en biologisch), maar zou ik zuivel sowieso niet aanbevelen.
Oud 24-08-2006, 01:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-08-2006 @ 15:00 :
Ik gok dat het ongeveer 14,3% effect heeft :>

Ik vind het een sympathiek initiatief, maar er is natuurlijk meer nodig. Ik pleit er voor om meer op hoeveelheden te letten: 75-100 gram vlees per dag is meer dan genoeg, waarom verkopen supermarkten dan nog shoarmaverpakkingen met één kilo vlees?
omdat er mensen zijn die in een gezin van 7 zitten
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 24-08-2006 @ 01:48 :
Nee, sowieso hoeven vegetariers nergens (niet meer dan andere) op te letten als ze gewoon een goed gevarieerd (oftewel 'normaal') dieet hebben. Veganisten hetzelfde behalve dan vitamine b12 inname.
Een goed gevarieerd dieet waar je niet op B12 hoeft te letten, maar dan wel zonder zuivel als het aan jou ligt...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 24-08-2006 @ 02:31 :
omdat er mensen zijn die in een gezin van 7 zitten
Twee pakken van 350 gram?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:11
Verwijderd
Kilopak is goedkoper . En in de diepvries blijft vlees 3 maanden goed. Ik heb vorige week nog 1260 gram vlees in één keer gekocht, maar toch niet omdat ik van plan ben om dat allemaal achter elkaar op te gaan eten, ik doe daar gewoon drie maanden mee. En mijn slager biedt dat soort pakketten voor 13,50 terwijl je als je dat steeds los koopt er minstens 17 euro aan kwijt zou zijn.
Bedoeling van de slager is dat je met voor 2 personen 1 maand met zo'n pakket doet, als je elke maand zo'n ding koopt ipv alles los scheelt dat toch al 42 euro per jaar.

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-08-2006 @ 11:42 :
Een goed gevarieerd dieet waar je niet op B12 hoeft te letten, maar dan wel zonder zuivel als het aan jou ligt...
Zuivel is gewoon erg fout

Ik kies lekker zelf voor een plantaardig dieet, met af en toe even b12 supplementje
Oud 24-08-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 24-08-2006 @ 14:22 :
Zuivel is gewoon erg fout

Ik kies lekker zelf voor een plantaardig dieet, met af en toe even b12 supplementje
Wie tikt er niet graag een pilletje op z'n tijd, eh?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 15:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-08-2006 @ 15:04 :
Wie tikt er niet graag een pilletje op z'n tijd, eh?
Reageren

Regels voor berichten