![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kunnen ze in Libanon voor mijn part opfukken, eerst niets doen aan de Hezbollah, en als ze daarom bommen op hun hoofd krijgen dan moet Nederland opeens bijspringen? Unifil 2 lijkt nu al gefaald gezien de magere beloften, dus wat Nederlanders daarbij te doen hebben... Irak en Afghanistan was ik voor uitzending omdat daar vrede af te dwingen was, maar Nederlandse militairen gaan niet het volgende menselijke schild van de Hezbollah worden, daar moeten we met z'n allen voor bedanken.
||
Citaat:
2) Waarom zou je het met de claim eens zijn? Lijkt me een logisch onderdeel van een argumentatie? 3) Waarom weegt het humanitaire recht van een volk meer dan een ander volk, dat daarbij al veel langer op hetzelfde gebied woont?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Aangezien de VN en de Libaneze troepen dus niks doen hebben Israëlische commando's een Syrische wapenleverantie voor de Hezbollah bij Baalbek aangevallen, Kofi Anan huilde direct schending van het verdrag.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dit artikel komt naar voren dat ze een internationale maritieme eenheid willen die zich juist voornamelijk richt op wapenleveranties en niet zozeer op andere leveranties die Israel ook belemmerd. Dat is volgens dit artikel de reden dat Libanon graag een andere internationale troepenmacht wil (als ik het artikel goed begrijp). Als het bovengenoemde waar is, vind ik dat heel begrijpelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Doet de Israelische overheid ook niet, btw. Hezbollah wel.
||
Citaat:
![]() er was eerder een mooi plaatje gepost over land eigendom waarop de resolutie 181 gebaseerd was. En ik zeg niet dat het humanitair recht van het joodse volk meer telt dan het humanitair recht van het palestijnse (whatever) volk. (Ik zeg whatever - want ik betwijfel dat ze allemaal iets van doen hebben met de vroegere filistijnen - wellicht wat "gazanen")
||
Citaat:
Leuk hoor, Libanezen. Om maar weer eens op je neus gedrukt te krijgen wie er eigenlijk de baas zijn ![]() Het wordt tijd dat Kofi over deze schending gaat huilen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens: eergisteren op netwerk het bewijs van radicalisering. Een broer die riep: "Dood aan alle israeliers. Ik zal mijn broer volgen" bij de begrafenis van zijn broer.
|||
Citaat:
wat lul je nou? Daar wordt juist alleen op ingegaan. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Israëlische en Libanese soldaten komen om
(Novum/AP) - Een Israëlische soldaat is woensdag om het leven gekomen en drie soldaten zijn gewond geraakt toen ze in het zuiden van Libanon met hun tank over een landmijn reden. Dat hebben Libanese functionarissen en Arabische televisiezenders gemeld. Het Israëlische leger meldde dat het de landmijn zelf had geplaatst. Ook woensdag werd een Israëlische soldaat in Zuid-Libanon in het hoofd geschoten, zo meldde de Arabische nieuwszender Al-Arabiya. Dat gebeurde tijdens een operatie in het grensdorp Taibeh. In het grensdorp Rub Thalatheen ontvoerden Israëlische soldaten twee Libanese burgers, meldden Libanese veiligheidsfunctionarissen. Drie Libanese soldaten kwamen om in Tibnine in Zuid-Libanon terwijl ze een explosief onschadelijk poogden te maken. Het is de tweede keer sinds een door de Verenigde Naties aan Israël en de Libanese guerrillabeweging Hezbollah opgelegd bestand op 14 augustus inging dat er aan Israëlische zijde een dode is gevallen. Zaterdag sneuvelde een Israëlische officier bij een operatie in het oosten van Libanon. De mijn ontplofte tussen het dorp Blida en de door de VN getrokken grenslijn. Volgens Libanese veiligheidsfunctionarissen reed de tank op een van de vele mijnenvelden die het Israëlische leger aanlegde toen het Zuid-Libanon van 1982 tot 2000 bezet hield. Ook de Hezbollah heeft mijnen gelegd in het zuiden van Libanon. In Zuid-Libanon zijn sinds de recente oorlog nog honderden Israëlische militairen, die de komst afwachten van een VN-vredesmacht. In Chebaa Farms, een betwist gebied waar de grenzen van Libanon, Syrië en Israël samenkomen, voerden Israëlische militairen woensdag beschietingen uit op doelen in het dorp Chebaa, dat in handen is van Libanon. Volgens Libanese veiligheidsfunctionarissen werden de beschietingen uitgevoerd in de buurt van stellingen van het Libanese leger, maar werden die niet geraakt. Het Israëlische leger zei de beschietingen te hebben uitgevoerd in reactie op bomaanslagen op Israëlisch grondgebied. Over die aanslagen werd verder niets gezegd. http://www.nieuws.nl/274919/Israelis...daten_komen_om ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder lijkt me landeigendom een discutabele graadmeter, en is een VN resolutie weer een heel andere legitimatie Groetjes!
||
Citaat:
(leuk hoor, zo'n wereldreis ![]()
|
Tweede-Kamerfractie
22-8-2006 VVD wil geen mission impossible in Zuid-Libanon VVD-Buitenlandwoordvoerder Hans van Baalen staat zeer gereserveerd ten opzichte van een Nederlandse deelname aan de VN-missie in Zuid-Libanon. Indien geen helderheid wordt gegeven over de ontwapening van de Hezbollah wordt de VN-actie een mission impossible en is geen duurzame vredesregeling mogelijk. Het moet betwijfeld worden of het Libanese leger in staat en bereid is de Hezbollah met militaire middelen te ontwapenen. De Hezbollah moet dus bereid zijn haar wapens op te geven. Van Baalen gelooft niet dat dit het geval is. Buitenlandse troepen worden dan schietschijf. Aan zo’n mission impossible wil de VVD niet deelnemen. http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterI...ContentId=5269 Van Baalen trok in dit conflict af en toe te ongenuanceerd van leer, maar hier heeft hij niks anders dan gelijk. Als de Hezbollah niet ontwapent wordt is Unifil 2 een mislukking en zou het raar zijn als Nederland daar aan mee zou doen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik vrees dat er niet zoveel lui zich meer aanmelden bij het vreemdelingenlegioen ![]()
||
Citaat:
![]() Btw Gatara, Amnesty, wat vind je?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als ze kunnen stellen dat wegen puur civiel zijn en daarmee voorbij gaan aan de Hezbollah, waarom zouden ze dan andere beweringen over martelingen e.d. ook niet faken om het erger te laten lijken? Jammer. Aangezien organisaties als Amnesty zich bevinden in de voorhoede die mensenrechtenschendingen als eerste signaleert is het dodelijk als ze hun reputatie verspelen en hun beweringen met een korreltje zout worden genomen, dan bestaat het risico dat dat weinige dat er al werd gedaan aan mensenrechtenschendingen ook nog eens minder serieus genomen zal worden.
||
Citaat:
![]() Het lijkt me vrij logisch dat bepaalde wegen en wijken in het noorden van Libanon, ter hoogte van Tripoli, zonder veel redenen werden gebombardeerd, iets waarvoor hier op het forum ook niemand een uitleg kon geven. AI komt waarschijnlijk ook met een lijvig rapport over Hezbollah, ze waren bij de eersten om de vuile bommen van Hezbollah rijkelijk aan bod te laten komen.
Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 11:46. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
--------- Het rapport benadrukt de noodzakelijkheid van een volledig en onafhankelijk onderzoek naar de schendingen van internationale humanitaire wetten door zowel Israël als Hezbollah tijdens het recente conflict. ---------
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() öf wil je suggereren dat Libanon zelf die raketten heeft gemaakt en geleverd? Dat zou het conflict veel simpeler maken. Dan weten we zeker dat de reactie van Isräel terecht was . |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() waarom zou het beter zijn in dit geval?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël vs. Palestina Italiano0570 | 39 | 19-12-2011 12:48 | |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Israël/PA met poll Sweet_Hadar | 91 | 08-02-2004 20:37 | |
Kleine Mohammed kwam niet om door Israëlische kogels Vincent Vega | 72 | 16-05-2002 18:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |