Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 00:31
D@mien
D@mien is offline
Strikt gekeken is wat er nu met Naruto en Bleach aan de gang is 'filler' te noemen..
Het wordt gebruikt als vulmateriaal (filler) om de manga de tijd te geven om verder te komen, zodat de anime niet halverwege een arc de manga inhaalt.
Veel otaku vinden fillers automatisch slecht omdat het niet in de manga staat.. dit is natuurlijk BS. De fillers van Naruto gaan nergens over en zijn véél te kort om een boeiende verhaallijn te maken, terwijl de fillers van Bleach tot nu toe maar 1 lang verhaal heeft die los te zien is van de manga-lijn, en geen kwaad kan voor het verhaal van de manga (Dit is ook het geval bij Naruto...).

Ik vind de eps van Bleach nu goed te kijken, goede gevechten, boeiende evil dudes...alleen vind ik nu dat de tijd is aangebroken om deze arc te eindigen, anders gaat het teveel rekken..geen flashbacks meer, maar binnen de 5 eps de arc afronden.
Ik heb geen idee hoe ver de manga nu is, maar ik hoop dat er genoeg stof is om weer ff mee door te gaan, zonder na 50 eps weer over te moeten stappen of fillers.. Tenzij die fillers van een goed niveau zijn zoals deze.

even heel wat anders:
De afgelopen 2 eps van Welcome to the NHK waren subliem
Black lagoon gaat ook de goede kant op..
Voor beide series nog maar 2 episodes
Oud 11-12-2006, 23:22
Verwijderd
Ja, maar veel otaku zijn ook heel triest, net zoals veel 'echte fans' (dan heb ik het dus over mensen die neerkijken op mensen die dingen downloaden, en niet bereid zijn duizenden euro's uit te geven aan een hobby). Het gaat om kijkplezier en dat is wat heel veel 'echte fans' vergeten. Die doen alsof iets per definitie slecht is omdat het een filler is, of alsof je er geen plezier aan kan c.q. mag beleven omdat je de DVD niet gekocht hebt. Wat een bullshit. Maar goed, laat ik maar niet verder gaan ranten over 'echte fans', dan blijf ik bezig.

Ik denk overigens ook wel dat deze arc binnen 5 eps afgelopen zal zijn, alle Bound behalve Kariya zijn dood en hij is niet ZO sterk dat-ie vijf afleveringen lang bevochten moet worden
Oud 12-12-2006, 17:46
Verwijderd
Klein waarschuwinkje voor wie zijn of haar anime kijkt via windows Media Player en niet een legale versie heeft van Windows:

WMP11 is uitgebracht en vervangt 10. Maar voordat je 11 kunt gebruiken moet je windows versie gevalideerd worden.

Ben blij dat ik gelukkig nog Windows Media Players classic heb, anders was ik goed pissed

(als iemand een omweg weet, hoor ik dat graag, aangezien ik wmp ook gebruikte om mijn cd's naar de pc te transporteren )
Oud 12-12-2006, 21:13
bam
bam is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-12-2006 @ 18:46 :

(als iemand een omweg weet, hoor ik dat graag, aangezien ik wmp ook gebruikte om mijn cd's naar de pc te transporteren )
http://sourceforge.net/projects/cdexos/
Oud 12-12-2006, 23:33
Verwijderd
Merci beaucoup
Oud 13-12-2006, 20:20
Verwijderd
Ik kijk momenteel Naruto, Sugooooooooooooooooooooooi! <3 Oh en ik kijk af en toe een aflevering van OnePiece, ook vet
Oud 13-12-2006, 22:56
VeGs
VeGs is offline
http://ed.noterik.com/adserver/edtv_player.php?asset_id=18104&ph=PZC

Voor mensen die een korte indruk willen krijgen van Abunai; kort filmpje.
Oud 15-12-2006, 17:18
Copycat
Copycat is offline
^ik kan het niet bekijken.
Oud 15-12-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 12-12-2006 @ 18:46 :
Klein waarschuwinkje voor wie zijn of haar anime kijkt via windows Media Player en niet een legale versie heeft van Windows:

WMP11 is uitgebracht en vervangt 10. Maar voordat je 11 kunt gebruiken moet je windows versie gevalideerd worden.

Ben blij dat ik gelukkig nog Windows Media Players classic heb, anders was ik goed pissed

WMP is tyfus met teringpokken. Gewoon Zoomplayer gebruiken. Dat 0wnt.
Oud 15-12-2006, 22:28
Verwijderd
ZoomPlayer Mijn computer is zo traag+Windows Media Player is zo zwaar dat ik niet fatsoenlijk een videobestand vanaf een DVD met WMP kan afspelen. Maar sowieso ben ik er niet zo kapot van.
Oud 15-12-2006, 22:34
Verwijderd
Heh. Moet je h.264 HD 1280 x 720 eens proberen af te spelen dan ik heb ook niet zo'n snelle PC (AMD64 3000+) en die hoge resolutieshit neemt bij mij ook echt 90% CPU-load ofzo
Oud 15-12-2006, 23:04
Verwijderd
Ik heb weleens geprobeerd een H.264-bestand af te spelen, ik kan je verzekeren dat de pc me opeens niet meer zo lief vond.

Maar ik heb het hier dan ook over een AMD Duron, ongeveer antiek dus.
Oud 16-12-2006, 00:12
Verwijderd
Dat is inderdaad antiek. Ga werken en koop een nieuwe PC. Dan kun je meer genieten van meer anime in betere beeldkwaliteit. Daarvan gaat je levensgenot omhoog.
Oud 16-12-2006, 09:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2006 @ 23:34 :
Heh. Moet je h.264 HD 1280 x 720 eens proberen af te spelen dan ik heb ook niet zo'n snelle PC (AMD64 3000+) en die hoge resolutieshit neemt bij mij ook echt 90% CPU-load ofzo
Dat had ik ook, totdat ik bij mijn AGP kaart 'Enable Fast-Write' activeerde en overlay aanzetten in mijn videospeler (VideLAN). Nu is het gewoon vloeiend, met weinig CPU load .
Oud 16-12-2006, 12:14
Verwijderd
Dat heb ik uiteraard allemaal al aangezet. Ik heb overigens een PCI-Express-videokaart. Overlays moet je uiteraard altijd aanhebben, anders gebruik je de video-accelleratiemogelijkheden van je kaart sowieso niet. En zonder overlay laten de meeste players je helemaal niets aan het beeld aanpassen, zoals brightness, contrast et cetera. Sterker nog, alle bijzondere filters van de CCCP-videocodecs werken alleen met overlay (remove video noise, deinterlacing en dat soort dingen).

Een hoge resolutie h.264 neemt gewoon gruwelijk veel CPU-load, dat is bekend. Wel scheelt het heel veel als je een nieuwere videokaart hebt met hardware h.264-accelleratie (die ik dus niet heb > Geforce 6600).
Oud 16-12-2006, 12:55
Verwijderd
Ik kan zo snel niet ene H264 720P filmpje vinden om mijn CPU load te meten, maar ik heb een AMD64 3000+ met een Matrox Parhelia videokaart en ik kan zonder problemen 720P transport streams bekijken.
Oud 16-12-2006, 13:47
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat ik ze niet zonder problemen kan kijken, ik zeg alleen dat ze behoorlijk veel CPU-kracht vragen en (waarschijnlijk) niet te kijken zijn op alles onder een AMD64 (of het Intel-equivalent ervan, maar ik houd niet zo bij wat er op Intel-vlak gebeurt).

Volgens mij heeft het trouwens ook te maken met hoe goed het bestand encoded is. Namelijk, ik heb een paar 1280 x 720 HD-films die dus h.264 encoded zijn en zoveel load nemen. Maar andere h.264 films die iets lager zijn, 1024 x 576, nemen maar 30% load. Vreemd.

Overigens vind ik het einde van Fate/Stay Night wel extreem frustrerend.

Laatst gewijzigd op 16-12-2006 om 17:23.
Oud 16-12-2006, 14:02
Sortjuh
Sortjuh is offline
Gakuen Alice 16. <3
Oud 16-12-2006, 17:59
Verwijderd
Meh, op de pc waar ik nu achter zit (amd 1200mhz, bijna 6 jaar oud) heb ik nooit last gehad met dingen niet kunnen kijken met Wmp. Niet met xvid, niet met dat h264, etc
Oud 16-12-2006, 20:07
Verwijderd
Death Note was traditioneel weer erg goed

Spoiler
Oud 16-12-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 16-12-2006 @ 18:59 :
Meh, op de pc waar ik nu achter zit (amd 1200mhz, bijna 6 jaar oud) heb ik nooit last gehad met dingen niet kunnen kijken met Wmp. Niet met xvid, niet met dat h264, etc
Mijn PC is ook 1200 MHz, maar écht niet dat ik h.264 aan de praat krijg. Je hebt 'm zeker in de loop van de tijd geüpgrade? En wat voor grafische kaart zit erin?
Oud 16-12-2006, 20:19
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 16-12-2006 @ 15:02 :
Gakuen Alice 16. <3
maw, Naisho is weer verdergegaan met subben.<3
Oud 17-12-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-12-2006 @ 21:08 :
Mijn PC is ook 1200 MHz, maar écht niet dat ik h.264 aan de praat krijg. Je hebt 'm zeker in de loop van de tijd geüpgrade? En wat voor grafische kaart zit erin?
Meh, alleen een radeon 9550, maar die is pas sinds kort. Daarvoor was het een 9000.

Maar volgens mij verwar ik h264 met mkv of mkz of hoe die ook heet.
Oud 17-12-2006, 12:28
Verwijderd
Dat denk ik wel. H.264 is een manier van het encoden van beeld, terwijl MKV (Matroska) een zgn. container is waar verschillende streams (beeld, geluid, ondertitels) in kunnen zitten. Je kunt dus best een MKV-file hebben die gewoon xvid encoded is.
Oud 17-12-2006, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 17-12-2006 @ 11:13 :
Meh, alleen een radeon 9550, maar die is pas sinds kort. Daarvoor was het een 9000.

Maar volgens mij verwar ik h264 met mkv of mkz of hoe die ook heet.
Mja, ik heb een waardeloze on-board videochip. En ik krijg zelfs MKV-bestanden op basis van XVID niet fatsoenlijk afgespeeld.
Oud 17-12-2006, 12:52
Verwijderd
Je moet gewoon een nieuwe PC kopen en een AMD 64 3200+, ASrock moederbordje en 1 GB geheugen kost je in totaal echt niet meer dan 175 euro.
Oud 17-12-2006, 17:11
Copycat
Copycat is offline
Ik snap niet waarom ze het dan met H.264 encoden. Ik merk geen verschil in kwaliteit, vergeleken met xvid.
Ik denk dat als mensen de keuze hebben tussen deze 2 versies, toch wel meer mensen kiezen voor een xvid.
Oud 17-12-2006, 18:50
Verwijderd
Omdat meer mensen slome PC's hebben

Er zit wel degelijk verschil tussen h.264 en xvid, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. Xvid gaat niet goed als je extreem hoge kwaliteit rips wilt krijgen, zoals je die de laatste tijd ziet van sommige series, bijv. Honey & Clover II 1280 x 720, diverse films in dezelfde resolutie, NANA is h.264 1024 x 576. Vergelijk dat eens met de (xvid-encoded) rip van Kannazuki no miko in 960 x 540 en aanschouw het verschil.

h.264 hoeft overigens niet per se beter kwaliteit bij dezelfde bestandsgrootte te zijn, maar ook (vooral) kleinere bestanden bij dezelfde kwalitit.
Oud 19-12-2006, 15:20
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Copycat schreef op 15-12-2006 @ 18:18 :
^ik kan het niet bekijken.
Hmm, vaag... op ander forum kon een directe link wel.

http://ed.noterik.com/adserver/edtv_index

Zie de top 5.
Oud 20-12-2006, 21:39
Verwijderd
Eindelijk maar eens begonnen met Bleach kijken en we gaan in een rap tempo door

Nu bij episode 23. Best wel een toffe serie eigelijk. Coole actie tot zover en de humor is erg leuk.
Valt me alleen wel weer op dat er blijkbaar vrouwlijke familieleden van Tsunade uit Naruto inzitten -_-
Oud 20-12-2006, 22:29
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2006 @ 14:30 :
Met alle respect CD, maar ik vind dit echt grote bullshit. Kijk, bij Naruto heb je heel veel klotefillers die echt nergens over gaan en die ook niet leuk zijn. De manga van Bleach heeft een verhaallijn die nu afwijkt van de verhaallijn van de anime. Maar dat wil niet zeggen dat 'fillers' bij Bleach niet leuk zijn.

De definitie van 'filler' (zo die er al is) is in elk geval niet 'iets dat niet in overeenstemming is met de manga'. Waar staat dat anime de manga strikt moet volgen, omdat het anders fillers zijn (en 'dus' niet goed, in de ogen van sommigen)? Kul natuurlijk.

Verder heeft Bleach de anime tot nu toe nog maar twee storylines gehad, namelijk de hele Soul Society-arc die eindigde in het vertrek van Aizen c.s. naar Hueco Mundo en daarna is het alleen maar de Bound-arc geweest. Die is nu ook al ~40 eps aan de gang en ik vind 'm eerlijk gezegd teringspannend, dus je kunt niet echt zeggen dat dat 'fillers' zijn.

Kijk, bij Naruto haken mensen echt af omdat er al ~120 eps zijn die totaal nergens over gaan. Dat is gewoon kloterig. Maar de anime Bleach gaat gewoon ergens over, alleen het verhaal staat niet in de manga, maar dat vind ik bepaald geen minpunt. Een verfilming van een boek hoeft het boek ook niet strikt te volgen, het kan er ook op gebaseerd zijn of door geïnspireerd zijn.
Ik geef je gelijk wat de Narutofillers betreft. Als ik moet oordelen opg grond van de verhalen die ik erover lees, (ik volg het zelf niet) lijkt het me tien keer niets. In vergelijking is Bleach dan een stuk beter. Maar deze analogie gaat voor mij niet op aangezien ik het verschil niet opmerk.

Voor mij is filler niet per definitie slecht ofzo. Ik heb de bountoarc dan ook wel met plezier gevolgd, maar ja, ik mis toch het echte verhaal. Toegegeven, als ik niet had geweten dat het filler was, had ik er niet zo aangetild, maar als je de manga wel volgt, heb je ook echt 10x liever een continuering van het "echte verhaal".
Oud 21-12-2006, 17:21
D@mien
D@mien is offline
Bleach 108 was zó goed
over 2 eps verder met het 'echte' verhaal denk ik zo..
Oud 21-12-2006, 23:52
Verwijderd
Nu alweer met Bleach 32 bezig

Best tof, al zie ik wel weer het typische DBZ idee van dat iemand steeds sterker en sterker wordt, met weer wat op-powerren.

Wat ik overigens wel vaag vindt is dit:
Als mensen dood gaan, dan gaan ze naar de Soul society. En blijkbaar leiden ze in de Soul Society in die buitenwijken weer een 'gewoon' leven? Tot in de eeuwigheid ofzo? Want blijkbaar kan men daar wel weer gewoon dood gaan.

Hopelijk wordt dat in de serie nog enigzins duidelijk
Oud 25-12-2006, 22:08
Verwijderd
Heb Howl's Moving Castle gedownload en over 2 min is Tales from Earthsea klaar met downloaden.
Oud 29-12-2006, 17:03
Verwijderd
Weet iemand welke groep Rurouni Kenshin fatsoenlijk heeft gesubbed? De meeste (bekende) groepen gebruiken gewoon de DVD ondertitels ("Dear Ken" ipv "Ken-san")...
Oud 29-12-2006, 17:14
Verwijderd
De engelse versie van Bleach klinkt echt te poep voor woorden.

Waarom synchroniseren ze zoiets uberhaupt?
Oud 29-12-2006, 17:34
Verwijderd
Omdat de meeste mensen nu éénmaal te dom/lui zijn om een andere taal dan hun eigen te horen en tegelijkertijd ondertitels te lezen.
Oud 31-12-2006, 02:55
D@mien
D@mien is offline
dubs zijn idd voor luie mensen... voor kinderseries zoals pokemon zou je nog kunnen zeggen dat de doelgroep nog niet zo snel kan lezen ofzo.. maar series voor oudere kijkers dubben is puur voor de luiheid van de kijker.

Een paar leuke series om volgend jaar te kijken:
Sensei no Ojikan -> heerlijke humor, geweldige cast.
Night Head Genesis -> Ben nu bij ep 6 en het bevalt me prima.
Oud 31-12-2006, 10:53
Copycat
Copycat is offline
CODE GEASS - Lelouch of the Rebellion
Oud 31-12-2006, 11:05
Verwijderd
Sensei no ojikan is toch al vrij oud?
Oud 05-01-2007, 13:13
bam
bam is offline
Gister Black Jack gekeken

Leuke film
Oud 05-01-2007, 15:05
Verwijderd
Welcome to the NHK is trouwens heel anders dan ik had verwacht. Gave setting. Heel realistisch en vrij rauw eigenlijk, allerlei sociale problemen goed aan de kaak gesteld (sociale isolatie, meeloopgedrag op internet, zelfmoord, pyramidespelen, et cetera). En vette muziek.
Oud 06-01-2007, 23:14
Sortjuh
Sortjuh is offline
Bleach en Naruto stoppen beiden met de fillers.

Citaat:
At the end of Episode 109 of the Japanese Bleach anime series (the RAW should be coming up soon!) the usual preview for the next episode airs. This preview shows us that Episode 110 of the series will return to the original story as told by the Japanese Bleach manga series. This is exceptionally good news for Bleach fans, and anime fans as a whole, as the two most popular series (Bleach, and Naruto) will both be returning to their original story, Bleach of course sooner than Naruto. The upcoming titles from Episode 110 up to Episode 113 are known as: Reopening of the Substitute Business! The Terrifying Transfer Student, Shock! The Father's True Character, The Vizards and the Arrancars, and finally The Arrancars Attack.
Citaat:
Naruto: Hurricane Chronicles to air February 15th
Reported by: Tazmo on Tuesday, Jan. 2nd, 2007 at 10:17AM

The second part of the Japanese Naruto anime series, Naruto: Hurricane Chronicles, has been given an official air date from an official reliable source, the pages of Shonen Jump. According to the full page ad, a one hour special featuring the characters with their new appearances will be airing on February 15th, 2007. This episode will essentially be a sneak peak of what is to come shortly after the airing of this special. It is thought that this will finally bring about the end of some of the longest fillers in anime history, that have so far stretched 80 episodes since May 25th, 2005. Along with this special, it has been becoming apparent for some time that the second part of the Naruto anime series would be ending soon, with various games announced and being released in the Spring that feature the character from the series' second part. So there you have it! Start your watches, we're only 43 days, or 1045 hours, 62741 minutes, and 3764465 seconds away!
Van Bleach had ik dit zeker niet verwacht, ben er wel erg blij mee, volgende week, yay.

Naruto is wel de 632487643287467e keer dat het gezegd wordt, maar deze keer is het wel echt lijkt me zo.
Oud 07-01-2007, 01:08
Verwijderd
Yes, er wordt teruggegaan naar het oorspronkelijke onderwerp van de eerste tien episodes! Nu neemt het plezier dat ik wekelijks aan Bleach beleefde met grote stappen toe!

NOT.
Oud 07-01-2007, 11:07
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-12-2006 @ 21:07 :
Death Note was traditioneel weer erg goed
Gister episode 1 gekeken. Erg vet .

Zo maar eens de rest vinden op het inet.
Oud 07-01-2007, 15:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2006 @ 12:05 :
Sensei no ojikan is toch al vrij oud?
Hij is al redelijk oud ja.. maar wel erg leuk

Ik hoop dat Bleach niet weer helemaal over de Hollows gaat.. want welke Hollow is er nu een uitdaging voor Ichigo??
Ik zou wel graag een episode zien waarin hij de Grand Fisher molt
Oud 07-01-2007, 17:07
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-01-2007 @ 16:18 :
Hij is al redelijk oud ja.. maar wel erg leuk

Ik hoop dat Bleach niet weer helemaal over de Hollows gaat.. want welke Hollow is er nu een uitdaging voor Ichigo??
Menos Grande?
Oud 08-01-2007, 23:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vandaag de eerste drie afleveringen van Death Note gekeken. Ik ben geboeid. Lekker duister sfeertje met een licht komische touch.
Oud 09-01-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Sortjuh schreef op 07-01-2007 @ 00:14 :
Bleach en Naruto stoppen beiden met de fillers.

Naruto is wel de 632487643287467e keer dat het gezegd wordt, maar deze keer is het wel echt lijkt me zo.
Finally
Oud 11-01-2007, 00:06
D@mien
D@mien is offline
Naruto Shipuuden begint in februari.. en dit keer is het ook echt zo

Regels voor berichten