Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie zie je nu het liefst als premier?
Balkenende 40 45.98%
Bos 47 54.02%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 10:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 10-09-2006 @ 02:10 :
Wat denk je dat meer kost?
Een pauper familie in een achterbuurt die eens in de zoveeltijd de woning van de pauper familie aan de overkant van de straat in de hens steekt, of een plekje in een verstandelijke gehandicapten instelling waar ze volgens huidige maatstaven eigenlijk thuishoren?

Je moet de entertainment waarde niet onderschatten in het geheel.
Het is een slecht voorbeeld voor anderen. Als wij als samenleving constant zitten te miepen dat de mensen steeds brutaler en asocialer worden , dat er geen respect is voor elkaar etc., dan kunnen we niet tegelijkertijd een Tokkie-figuur tot nationale held bombarderen.
Advertentie
Oud 10-09-2006, 11:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-09-2006 @ 23:32 :
Heb je ook liever de PNVD aan de macht dan CDA?
Ik vind die voorman met zijn flessenopener-gebit wel fokking charismatisch.
Oud 10-09-2006, 13:13
MH
MH is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-09-2006 @ 21:04 :
Wat ik dan wel raar vind, is dat Marokkaans straattuig hard aangepakt moet worden, maar dat de Tokkies, die het huis van hun buren in de fik staken, nationale volkshelden worden, met eigen tv-serie en cd etc. en dat ze juist zo populair zijn bij de mensen die zo'n hekel hebben aan die 'kutmarokkanen'.

Intussen zijn er al tv-programma's waarin asociale gezinnen bij elkaar worden geplant en wie het langst de anderen kan verdragen, de winnaar wordt van de een of andere geldprijs. En op Talpa zijn er plannen (geweest?) voor 'De gouden kooi', waarin mensen elkaar weg moeten pesten. Wederom populair bij de mensen die de Marokkanen weg willen hebben.

Ik kan zoiets niet verklaren.
Dat is geen gevolg van het regeringsbeleid, maar een gevolg van de manier waarop wij omgaan met dit soort dingen en de manier waarop een paar grappenmakers inspelen op dit soort aparte dingen, door er maar reality-tv van te maken.
Op 10 november 2005 besteedde Netwerk aandacht aan dit soort mensen en hoe de maatschappij met hen omgaat. Een Engels psychiater met van zijn collega's afwijkende opvattingen, die in Nederland steeds populairder wordt, reageert. Aanrader om te kijken. Zoek maar even op deze site .
Oud 10-09-2006, 14:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MH schreef op 10-09-2006 @ 14:13 :
Dat is geen gevolg van het regeringsbeleid, maar een gevolg van de manier waarop wij omgaan met dit soort dingen en de manier waarop een paar grappenmakers inspelen op dit soort aparte dingen, door er maar reality-tv van te maken.
Op 10 november 2005 besteedde Netwerk aandacht aan dit soort mensen en hoe de maatschappij met hen omgaat. Een Engels psychiater met van zijn collega's afwijkende opvattingen, die in Nederland steeds populairder wordt, reageert. Aanrader om te kijken. Zoek maar even op deze site .
Ik beweer ook niet dat het een gevolg is van regeringsbeleid, maar ik constateerde dat heel veel mensen van de asociale Marokkanen af wil komen, terwijl diezelfde mensen en masse naar de Tokkies kijken.
Oud 10-09-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2006 @ 12:27 :
Ik vind die voorman met zijn flessenopener-gebit wel fokking charismatisch.
Als ik een kind was, zou ik het wel weten met hem
Oud 10-09-2006, 14:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het zo grappig dat de voorman van de 'pedopartij' qua uiterlijk ook echt op het clichébeeld van 'de oude pedofiel' lijkt.
Oud 10-09-2006, 14:59
Verwijderd
Oud 10-09-2006, 15:12
akumabito
akumabito is offline
^^^^^^
Moet dat nou..?

Oud 11-09-2006, 11:12
MH
MH is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2006 @ 15:08 :
Ik beweer ook niet dat het een gevolg is van regeringsbeleid, maar ik constateerde dat heel veel mensen van de asociale Marokkanen af wil komen, terwijl diezelfde mensen en masse naar de Tokkies kijken.
Simpel: de Tokkies komen op tv en ze worden "verkocht" aan het publiek. Maak een documentaire over [even mijn politiek correcte pet opzetten] stadsdelen met sociale problematiek ten gevolge van de multiculturele samenleving [de pet weer af] en verkoop die eens aan het publiek. Moet jij eens opletten hoe populair elke allochtoon wordt.
En als dat niet helpt, moet je een bepaalde groep gewoon als zielig bestempelen. Werkt bij a-socialen ook als een soort van charme-offensief, dus waarom bij allochtonen niet?
Oud 11-09-2006, 11:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2006 @ 15:08 :
Dat bestaat op meerdere dingen. Waarom zijn die trieste gangstah-rappers (inclusief die klapmongool wiens door MTV betaalde clip laatst ophef veroorzaakte) nog niet de grond in geboord door het publiek terwijl alles waar ze zich mee proberen te verbinden criminaliteit en geweld is?

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 12:03.
Oud 11-09-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-09-2006 @ 15:59 :
[afbeelding]

Hahahaha, ik vind de ABN-AMRO zo vet he.
Oud 28-09-2006, 14:02
WärteR
WärteR is offline
Al weer een poosje geleden (om precies te zijn 1 juli) ben ik een poll gestart. Met als vraag: wie zou je als premier willen hebben: Bos of Balkenende.

Er hadden 176 mensen gestemt. Bos was de winnaar geworden die 97 stemmen had. Balkenende had er 79.

De laatste tijd hoor ik vaak dat Balkenende populairder aan het worden is. Ook zie ik in de peilingen dat het CDA aan het stijgen is tot tegenstelling van de PvdA.

graag zou ik willen weten of op scholieren de meningen ook veranderd zijn. Zijn er mensen die dezelfde mening hebben. Of zijn er die nu een andere mening hebben.
Oud 28-09-2006, 14:44
Verwijderd
Nou, mijn mening is onveranderd. Ik ben geen groot fan van Bos, maar hij is wel beter dan Balkenende.
Oud 28-09-2006, 14:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Die andere thread liep een paar weken geleden nog, ik heb die nieuwe hier maar bijgevoegd en de poll naar 0 stemmen gereset.
Oud 28-09-2006, 14:58
PGWR
PGWR is offline
Balkenende is beter. Bos vertrouw ik geen stuiver toe.
Oud 28-09-2006, 15:06
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 15:58 :
Dan moet Paars II wel heel zwaar voor je zijn geweest.
Oud 28-09-2006, 17:30
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2006 @ 16:06 :
Dan moet Paars II wel heel zwaar voor je zijn geweest.
Yep. Cadeautjes geven in tijde van hoogconjuctuur, dat heeft onze concurrentiepositie aangetast.
Oud 28-09-2006, 17:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Natuurlijk is mijn mening niet veranderd. Als ik zo zie hoe Bos het in de Algemene Beschouwingen doet (en hoe Balkenende zich daar aan staat te stellen als een clown), vertrouw ik hem zelfs steeds meer.
Oud 28-09-2006, 17:51
UnderControl
UnderControl is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 18:47 :
Natuurlijk is mijn mening niet veranderd. Als ik zo zie hoe Bos het in de Algemene Beschouwingen doet (en hoe Balkenende zich daar aan staat te stellen als een clown), vertrouw ik hem zelfs steeds meer.
Inderdaad, maar dan andersom
Oud 28-09-2006, 17:54
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 18:30 :
Yep. Cadeautjes geven in tijde van hoogconjuctuur, dat heeft onze concurrentiepositie aangetast.
dit idd, plus het feit dat Bos als enig doel lijkt te hebben het winnen van zoveel mogelijk allochtone stemmen.
Oud 28-09-2006, 18:09
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 18:47 :
C'mon, Bos werd eigenlijk onderuit gehaald. Het toppunt vond ik dat Balkenende Woutertje confronteerde met zijn uitspraken van vorig jaar.
Oud 28-09-2006, 18:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 19:09 :
C'mon, Bos werd eigenlijk onderuit gehaald. Het toppunt vond ik dat Balkenende Woutertje confronteerde met zijn uitspraken van vorig jaar.
Bos onderuit gehaald? Nee, het kabinet werd hard aangepakt.
Oud 28-09-2006, 18:13
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Tiño schreef op 28-09-2006 @ 18:54 :
dit idd, plus het feit dat Bos als enig doel lijkt te hebben het winnen van zoveel mogelijk allochtone stemmen.
Inderdaad, van de PvdA hoeven we geen behoorlijk integratie- en immigratiebeleid te verwachten. En dat terwijl het huidig beleid is ingevoerd door PvdA-staatssecretaris Cohen.
Oud 28-09-2006, 18:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 19:10 :
Bos onderuit gehaald? Nee, het kabinet werd hard aangepakt.
Ah, dus de Bosbelasting (geniale term overigens) was zo fantastisch dat Bos geheel onterecht terugkrabbelde?

Zijn verwijten zijn namelijk weinig tot niets waard als ik zo kijk, hoofdzakelijk dingen waar zijn eigen partij voor was of die Bos verkeerd voor stelt.
Oud 28-09-2006, 18:29
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
En bezuinigen tijdens laagconjunctuur (Kabinet Balkende I, II, III) is natuurlijk goed voor onze concurrentiepositie of niet?
Oud 28-09-2006, 18:32
T_ID
T_ID is offline
Opnieuw ergernis Bos-Verhagen

De irritatie tussen PvdA-leider Bos en CDA-fractieleider Verhagen zijn ook vandaag hoog opgelopen. Verhagen werd woedend toen Bos zei dat het CDA wil snijden in het zorgpakket. Hij eiste dat Bos dat zou terugnemen:"wees nou eens één keer eerlijk".

Bos zei dat de Algemene Beschouwingen leken op een CDA-congres, omdat Verhagen allerlei punten uit het CDA-programma aanpaste. Zo bleek hij in 2008 af te willen van de no-claim in de zorg.

Verhagen verweet Bos moord en brand te schreeuwen over anderen, maar niet te zeggen dat de middeninkomens door zijn eigen plannen veel duurder uit zijn.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...31CB2235B.html

Dus de no claim (een extra teruggave) niet afschaffen is snijden in het bestaande zorgpakket? Hier heeft Verhage gewoon gelijk, Bos liegt op een manier waar hij zich gewoon van bewust is.
Oud 28-09-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-07-2006 @ 13:49 :
Bos. Zonder twijfel. De meest charismatische kanshebber die je je nu kunt wensen.
Want we moeten vooral een charismatische premier hebben?

edit: ook na 2 maanden?
Oud 28-09-2006, 19:31
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
en dat is erg omdat?

ik merk wel een trend hier op dit forum. D'r worden her en der uitspraken gedaan over 'allochtonen' en botsing van culturen, door mensen die het wel erg hoog in de bol hebben. Nou als 'allochtoon' kan ik je vertellen dat ik me echt totaal niet identificeer met het beeld van allochtonen wat hier heerst, en ik zie ook niet waarom mensen zoals ik aansprakelijk moeten worden gehouden voor wat marokkanse kutjochies allemaal op straat uitvoeren. Dit is evengoed mijn land als dat van een 'autochtone Nederlander'. En even terzijde over immigratie, Nederland snakt naar hoogopgeleide beta's, en die kunnen alleen uit het buitenland worden gehaald, omdat er steeds minder studenten voor een beta-studie kiezen.
Oud 28-09-2006, 19:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 20:31 :
en dat is erg omdat?
Op zich is het niet erg, maar het is erg door de manier waarop. Bos loopt gewoon popi-jopie te spelen met argumenteren die voor geen millimeter kloppen. Als ik als eerstejaars planologie voor hem onbegrijpelijk ben, terwijl hij wel er uitspraken over doet die niet kloppen, dan is het gewoon ernstig met de man gesteld.
Oud 28-09-2006, 19:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 20:31 :
en dat is erg omdat?

ik merk wel een trend hier op dit forum. D'r worden her en der uitspraken gedaan over 'allochtonen' en botsing van culturen, door mensen die het wel erg hoog in de bol hebben. Nou als 'allochtoon' kan ik je vertellen dat ik me echt totaal niet identificeer met het beeld van allochtonen wat hier heerst, en ik zie ook niet waarom mensen zoals ik aansprakelijk moeten worden gehouden voor wat marokkanse kutjochies allemaal op straat uitvoeren. Dit is evengoed mijn land als dat van een 'autochtone Nederlander'. En even terzijde over immigratie, Nederland snakt naar hoogopgeleide beta's, en die kunnen alleen uit het buitenland worden gehaald, omdat er steeds minder studenten voor een beta-studie kiezen.
Jouw beeld van het heersende beeld van allochtonen klopt wellicht ook niet.
Oud 28-09-2006, 19:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-09-2006 @ 19:18 :
Ah, dus de Bosbelasting (geniale term overigens) was zo fantastisch dat Bos geheel onterecht terugkrabbelde?
Dat jij die term zo 'geweldig' vind, geeft wel aan dat je meer geïnteresseerd bent in one-liners dan in inhoudelijke punten. Maar om je verwijt te beantwoorden: Bos krabbelde juist helemaal niet terug. Bos stond pal voor zijn AOW-plannen, en wees juist op de plannen van CDA en VVD voor de ouderen die vele malen erger zullen uitpakken, zoals de volgende grote bezuinigingsronde in de zorg.
Oud 28-09-2006, 19:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 19:13 :
Inderdaad, van de PvdA hoeven we geen behoorlijk integratie- en immigratiebeleid te verwachten. En dat terwijl het huidig beleid is ingevoerd door PvdA-staatssecretaris Cohen.
Hoho even, je vergist je schromelijk. Wetgeving is gemaakt door Cohen. Het *beleid* is hoe de minister daar invulling aan geeft. Dat is dus zaak van minister Verdonk en zoals wij weten, is PvdA het daar niet mee eens.
Oud 28-09-2006, 19:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 20:39 :
Bos stond pal voor zijn AOW-plannen,
Door ze aan te passen aan wat de mensen liever hoorden. Ja, ja...
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 20:39 :
en wees juist op de plannen van CDA en VVD voor de ouderen die vele malen erger zullen uitpakken, zoals de volgende grote bezuinigingsronde in de zorg.
Jammer dat dat een oneliner is omdat hij totaal geen benul heeft van hoe dat geld daadwerkelijk besteed gaat worden.
Oud 28-09-2006, 19:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2006 @ 20:38 :
Jouw beeld van het heersende beeld van allochtonen klopt wellicht ook niet.
Nou er wordt toch vooral gesproken over marokkaanse hangjongeren die stelen of haatzaaiende imams en met allochtonen aanspreken wordt natuurlijk weer immigratiebeleid bedoeld er wordt gewoon niet door veel mensen gewoon niet bij stilgestaan dat er misschien wel 'allochtonen' zijn die wel vloeiend Nederlands spreken, volledig geintegreerd zijn, een hoge opleiding genieten en (later) een salaris zullen ontvangen waar de gemiddelde 'autochtoon' alleen maar van kan dromen.
Oud 28-09-2006, 19:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Harde confrontatie Wouter Bos en coalitie

DEN HAAG - De coalitiepartijen CDA en VVD hebben woensdag de harde confrontatie gezocht met PvdA-leider Wouter Bos.

Die laatste benadrukte tijdens de eerste dag van de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer dat de Nederlandse economie er weliswaar beter voor staat, maar dat het niet goed gaat met de samenleving. Ook zijn de financiële extraatjes in de nieuwe kabinetsplannen volgens hem weinig waard, omdat CDA en VVD in hun verkiezingsprogramma's bijvoorbeeld bezuinigen op de zorg en de huren laten stijgen.

Daartegenover stelden de fractieleiders Maxime Verhagen (CDA) en Mark Rutte (VVD) dat de PvdA in haar plannen juist de middeninkomens financieel pakt door een „Bos-belasting” voor AOW'ers met een aanvullend pensioen en door de hypotheekrenteaftrek te beperken. Volgens Rutte zijn de „docent in het basisonderwijs en de verpleegkundige” de dupe van deze plannen van Bos.

Naderende verkiezingen

Zoals verwacht staat het debat grotendeels in het teken van de naderende Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. Met stevige kwalificaties als „u kletst”, „totale flauwekul” en „u strooit fabeltjes rond” probeerden de kemphanen hun verhaal kracht bij te zetten.

De coalitiepartijen benadrukten woensdag, net als het kabinet vorige week op Prinsjesdag, dat Nederland er veel beter voor staat dan enkele jaren geleden. „De hoop en vertrouwen zijn weer voelbaar op straat”, aldus Verhagen. Hij wees erop dat Nederland de laagste werkloosheid heeft in Europa en koploper is met de economische groei. De oppositie heeft zich ten onrechte steeds tegen het goede kabinetsbeleid gekeerd, aldus Verhagen.

Ongebroken belofte

PvdA-leider Bos toonde zich „oprecht blij” dat de Nederlandse economie uit het dal is, maar daarmee staat volgens hem de samenleving er nog niet goed voor. „Na het zuur zou het zoet komen. Het is de grootste gebroken belofte van dit kabinet”, zei Bos. De extraatjes staan volgens hem in geen verhouding tot de lasten die burgers de afgelopen jaren hebben moeten dragen.

Ook met de integratie van nieuwkomers gaat het nog helemaal niet goed, aldus de PvdA-leider. Het onbegrip tussen autochtonen en allochtonen is volgens Bos toegenomen en de leefbaarheid in de wijken laat nog veel te wensen over. De emancipatie en integratie van nieuwe Nederlanders vormen voor Bos de grote sociale kwestie van de komende jaren.

Bos richtte zijn pijlen vooral op het CDA. Volgens hem hebben de christendemocraten zich in drie kabinetten overgeleverd aan het neoliberalisme. Het CDA-verkiezingsprogramma biedt ook weinig hoop, aldus Bos. Hij hoopt dat het CDA wel de oproep van PvdA en ChristenUnie zal ondersteunen om de no-claimregeling in de zorg al in 2007 af te schaffen. CDA-fractievoorzitter Verhagen zei de afschaffing wel in een regeerakkoord op te willen nemen, maar zich nu gebonden te voelen aan de afspraken met de huidige coalitiepartner de VVD. De regeling zou volgens het CDA in 2008 kunnen verdwijnen.

Verhagen zei dat het huidige kabinetsbeleid moet worden doorgezet. Investeren in onder meer gezinnen, arbeidsparticipatie en onderwijs moeten daarbij vooropstaan. Het CDA wil verder dat de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten in de nieuwe WAO al dit jaar omhooggaat van 70 naar 75 procent. Volgens de kabinetsplannen zou dat volgend jaar pas gebeuren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article50617861.ece

Oppositie hekelt rol premier bij beschouwingen

DEN HAAG (ANP) - De linkse oppositiefracties in de Tweede Kamer verwijten premier Jan Peter Balkenende dat hij bij de algemene beschouwingen een echt debat onmogelijk maakte. Door steeds vast te houden aan zijn rol van minister-president was hij niet aanspreekbaar op het CDA-verkiezingsprogramma.
,,Hij nam de positie in dat hij overal op kon reageren, behalve op het programma van het CDA'', zei PvdA-leider Wouter Bos donderdag aan het slot van het jaarlijkse debat over de miljoenennota. Het resultaat was volgens Bos een flutdebat.
Ook Femke Halsema (GroenLinks) en Jan Marijnissen (SP) kwamen met deze kritiek, al toonde Marijnissen wel enig begrip voor Balkenende. ,,Het is voor de premier moeilijk twee petten op te hebben.'' Maar volgens Marijnissen had Balkenende zich dan ook moeten onthouden van opmerkingen over andere verkiezingsprogramma's.
Balkenende benutte de algemene beschouwingen om de resultaten van vier jaar kabinetsbeleid breed te etaleren. Hij onderstreepte dat het beter gaat met economie en werkgelegenheid, dat Nederland veiliger is en dat het een toppositie inneemt binnen de Europese Unie.
De premier ontkende dat de zwakkeren in de samenleving de dupe zijn van de harde ingrepen van het kabinet, zoals de oppositie naar voren bracht. Gezinnen en ouderen zijn zoveel mogelijk beschermd en jongeren en allochtonen profiteren het meest van de aantrekkende werkgelegenheid, zei hij.
Balkenende eiste het succes voor de opleving van de Nederlandse economie niet alleen voor het kabinet op. Hij deelde ook een pluim uit aan de vakbonden en werkgevers, die voor loonmatiging zorgden.
Het debat stond donderdag, evenals de dag ervoor, voor een groot deel in het teken van gesteggel over de verkiezingsplannen. Vooral Bos en CDA-fractieleider Maxime Verhagen pakten elkaar weer hard aan. Bos verweet het CDA te veel te willen bezuinigen in de zorg, Verhagen herhaalde keer op keer dat de middeninkomens honderenden euro's koopkrachtverlies zullen lijden door de PvdA-plannen met onder meer AOW en hypotheekrenteaftrek.
Een CDA-voorstel om de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten in de nieuwe WAO te verhogen van 70 naar 75 procent, neemt het kabinet over, liet Balkenende weten. Het kabinet staat ook positief tegenover een VVD-wens om goed functionerende leraren beter te belonen dan minder bekwame docenten. Een plan van VVD-leider Mark Rutte om peuters op hun derde verplicht te toetsen op taalachterstand, kreeg ruime steun in de Kamer.
Een voorstel van PvdA en ChristenUnie om de no-claimregeling in de gezondheidszorg volgend jaar af te schaffen, is volgens de premier niet haalbaar. Een motie van deze strekking haalde geen meerderheid.
http://www.tctubantia.nl/binnenland/article693473.ece
Oud 28-09-2006, 19:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 20:44 :
Nou er wordt toch vooral gesproken over marokkaanse hangjongeren die stelen of haatzaaiende imams en met allochtonen aanspreken wordt natuurlijk weer immigratiebeleid bedoeld er wordt gewoon niet door veel mensen gewoon niet bij stilgestaan dat er misschien wel 'allochtonen' zijn die wel vloeiend Nederlands spreken, volledig geintegreerd zijn, een hoge opleiding genieten en (later) een salaris zullen ontvangen waar de gemiddelde 'autochtoon' alleen maar van kan dromen.
Wéét je dat allemaal of 'voel' je dat?
Oud 28-09-2006, 19:50
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2006 @ 20:48 :
Weet je dat allemaal of 'voel' je dat?
Als ik zo een krant oppak(wij ontvangen de NRC) dan lijken ze het alleen daarover te hebben, en bijv ook op dit forum. Naar een krant als de Telegraaf kijk ik niet eens. Dit is alleen mijn perceptie tot nu toe.
Oud 28-09-2006, 19:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-09-2006 @ 20:40 :
Door ze aan te passen aan wat de mensen liever hoorden. Ja, ja...
Ik had het natuurlijk over zijn verdediging in het debat.

Maar goed, om daarop te antwoorden: het is wel jammer dat hij, in tegenstelling van bijv. GroenLinks, het een beetje op de lange(re) baan schuift en de hoogte van de inkomens die mee moeten gaan betalen heeft opgeschroefd, maar Bos heeft gezegd: "ik heb het kabinet de afgelopen jaren verweten met haar rug naar het volk te regeren en niet te luisteren naar de mensen, dus ik zou hypocriet zijn als ik nu hetzelfde zou doen."

Citaat:
Jammer dat dat een oneliner is omdat hij totaal geen benul heeft van hoe dat geld daadwerkelijk besteed gaat worden.
De zorg kan simpelweg niet nóg een bezuinigingsronde hebben. Ziekenhuizen klagen nu al ministers aan en de verzorgers krijgen nu al het werk niet gedaan en er is tekort aan personeel, zo stipte Halsema vandaag in het debat al aan.
Oud 28-09-2006, 19:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 20:44 :
Het is jammer dat er een éénzijdig beeld ontstaat, maar je moet je wel realiseren dat alleen slecht nieuws nu eenmaal interessant geacht wordt. Maar kijk eens in het Tiswah-topic, daar heb ik positief nieuws gepost in verband met allochtonen en integratie.
Oud 28-09-2006, 19:54
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 28-09-2006 @ 19:29 :
En bezuinigen tijdens laagconjunctuur (Kabinet Balkende I, II, III) is natuurlijk goed voor onze concurrentiepositie of niet?
Voor onze concurrentiepositie zijn de bezuinigingen inderdaad goed geweest. Ons land is goedkoper t.o.v. onze direct concurrenten.
Oud 28-09-2006, 19:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 20:50 :
Als ik zo een krant oppak(wij ontvangen de NRC) dan lijken ze het alleen daarover te hebben, en bijv ook op dit forum. Naar een krant als de Telegraaf kijk ik niet eens. Dit is alleen mijn perceptie tot nu toe.
Ze hebben het erover omdat het speelt. Niet omdat ze allochtonen aanwijzen als zondebok of wat dan ook.
Oud 28-09-2006, 19:56
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 20:40 :
Hoho even, je vergist je schromelijk. Wetgeving is gemaakt door Cohen. Het *beleid* is hoe de minister daar invulling aan geeft. Dat is dus zaak van minister Verdonk en zoals wij weten, is PvdA het daar niet mee eens.
Dat is dus hypocriet. Verdonk is gebonden aan wetten en regels, en kan daar slechts beperkt invulling aan geven.
Oud 28-09-2006, 20:03
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2006 @ 20:54 :
Ze hebben het erover omdat het speelt. Niet omdat ze allochtonen aanwijzen als zondebok of wat dan ook.
Ja dat snap ik ook wel, alleen ik erger me er af en toe wel aan.Het is meer dat ik me echt totaal niet aangesproken voel door die diepgaande analyses over de (vermeende) integratieproblemen over allochtonen.

Citaat:
Het is jammer dat er een éénzijdig beeld ontstaat, maar je moet je wel realiseren dat alleen slecht nieuws nu eenmaal interessant geacht wordt. Maar kijk eens in het Tiswah-topic, daar heb ik positief nieuws gepost in verband met allochtonen en integratie.
lol, dat klinkt echt zo tenenkrommend (no offense)
Oud 28-09-2006, 20:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 20:56 :
Dat is dus hypocriet. Verdonk is gebonden aan wetten en regels, en kan daar slechts beperkt invulling aan geven.
Dat is niet hypocriet. Jij verkoopt onzin. Haar favoriete credo is wel 'regels zijn regels', maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ministers alleen maar domweg regeltjes en wetjes uit zaten te voeren, zou het niet uitmaken welke minister op die post zit. Dat dat wel degelijk wat uitmaakt, weten we natuurlijk allemaal.
Oud 28-09-2006, 20:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 28-09-2006 @ 21:03 :
lol, dat klinkt echt zo tenenkrommend (no offense)
Ja maar, dat moet ook. Ik moet m'n imago van grote linkse allochtonenknuffelaar hooghouden.
Oud 29-09-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 28-09-2006 @ 15:58 :
Nou nou, een stuiver is toch niets meer waard.

he, waarom kan ik niet opnieuw stemmen?

Laatst gewijzigd op 29-09-2006 om 10:25.
Oud 29-09-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Help! Moslims! Terroristen!
Oud 29-09-2006, 19:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ooit van Keynes gehoord?
Oud 29-09-2006, 20:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-09-2006 @ 21:09 :
Dat is niet hypocriet. Jij verkoopt onzin. Haar favoriete credo is wel 'regels zijn regels', maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ministers alleen maar domweg regeltjes en wetjes uit zaten te voeren, zou het niet uitmaken welke minister op die post zit. Dat dat wel degelijk wat uitmaakt, weten we natuurlijk allemaal.
Een minister moet wel verstand hebben van wat de regels exact zijn. Zo is een econoom simpelweg minder geschikt om minister van Justitie te worden, alleen al uit het feit dat het zijn vakgebied niet is. Maar dit doet niets af aan het feit dat ook Verdonk gebonden is aan regels.
Oud 29-09-2006, 20:25
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 29-09-2006 @ 11:22 :
Nou nou, een stuiver is toch niets meer waard.

he, waarom kan ik niet opnieuw stemmen?
Fl0,05 = €0,02
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten