Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatste film die ik zag was Grizzly Man, ![]()
||
Citaat:
Verloren tijd, ik snap niet wat er goed aan is. Het laatste deel is gewoon oersaai. Ik heb wel informatie gevonden over het doel, maar "een diepgaande zoektocht in de menselijke psyche?" Pardon? Ik heb er niks van terug gevonden. |
![]() |
||
Citaat:
Enne, DanielC, wat is het nut van die kleurfilters dan? Bovendien voelt Traffic aan alsof er de hele tijd iets gaat gebeuren, maar het gebeurt nooit. Het sléépt en het sléépt maar voort. Dat is saa-haai. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Whappie had het dus al gezegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
"De werkelijkheid die in de film getoond wordt": Welke werkelijkheid? Ik geloof niet dat Vietnam in werkelijkheid zo gestoord was (surfen? Wagner muziek?). De film is dus niet zozeer realistisch, maar hoe de waanzin is neergezet is wel filmisch erg goed. En Kurtz was niet menselijk meer hoor. Natuurlijk, hij doorzag op nuchtere wijze de hypocrisie van de 'hoge heren' die de oorlog hadden gestart, maar tegelijkertijd toonde hij ziekelijk veel respect voor de wreedheid van soldaten, de moordmachines (vb: het afrukken van ingeënte armen door de soldaten vond hij geniaal). @ Levitating Nun: Apocalypse Now vond ik de eerste keer ook tegenvallen. Ik verwachtte een echte Vietnam-oorlogsfilm, terwijl dit meer een psychologische vertelling was over de zoektocht en ontmoeting met Kurtz. Maar de film sprak me na meerdere keren kijken steeds meer aan, op visueel vlak, qua acteerwerk, muziek, sfeer, sfeer en nog eens sfeer. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voorbeelden: "It's impossible for words to describe what is necessary to those who do not know what horror means. Horror. Horror has a face, and you must make a friend of horror. Horror and moral terror are your friends. If they are not, then they are enemies to be feared. They are truly enemies." "Everybody wanted me to do it, him most of all. I felt like he was up there, waiting for me to take the pain away. He just wanted to go out like a soldier, standing up, not like some poor, wasted, rag-assed renegade. Even the jungle wanted him dead, and that's who he really took his orders from anyway." Als je het zo leest is het best aardig, maar het past gewoon niet in de film. Het is non-dialoog, het is niet nodig, het is overdreven. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, het is natuurlijk niet geniaal, het zijn gewoon beelden. Kan ik ook. Dan kun je natuurlijk met het standaard argument 'ja, maar kom er maar eens op' of iets dergelijks komen, maar het argument 'kan ik ook' is sterker. Citaat:
Nou kom je weer met zo'n bewering zonder fundering. Hoezo ben ik pseudo-intellectueel?
||
Citaat:
||
Citaat:
- Oh dus je MOEST hem kijken, dat geeft een hele andere vibe. Met muziek is hij geniaal maar het is niet zo dat het zonder muziek maar een paar beelden zijn. Dat het je niet aanspreekt is wat anders. Het argument 'kan ik ook' is een ongelooflijke dooddoener en vaak onterecht bij een kunstvorm. Je zou het bij elke film/foto kunnen roepen waarbij de techniek niet gecompliceerd is. Elke idioot kan filmen/fotograferen/kliederen met verf en ja als je je best doet kan je iets namaken. Als je zo zwart/wit denkt moet je geen Media en Cultuur gaan studeren lijkt me. - Je bent pseudo-intellectueel omdat je overkomt alsof je je mening grotendeels uit de Telegraaf en IMDB haalt. Dan doe je toch iets fout.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat ik eenzelfde prestatie van een ander niet kan waarderen. Het argument 'kan ik ook' is redelijk infantiel. Ik eet graag chinees - maar koken 'kan ik ook'. tsja... overigens vind ik niet dat je anderen aan moet vallen op filmkeuze of -smaak, en dat geldt (zeker) niet alleen voor jou. De ene vindt laurel&hardy getuigen van grenzeloze genialiteit, de ander vindt t smakeloos. De een vindt Titanic een goede film, ik persoonlijk vindt het de slechtste film die ik ooit gezien heb. om te beweren dat een film 'geniaal' is, en vervolgens iemand die dat niet vindt vanalles te verwijten, getuigt van grenzeloze kortzichtigheid - en ja, dat is een op zich zelf staande tegenspreking.
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat: