Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Jij zit je zogenaamd druk te maken om de belangen van Nederland, het Nederlandse volk en de Nederlandse politiek, maar tegelijkertijd vind je dat Kamerleden (die dus dat Nederland en dat volk moeten vertegenwoordigen) MAK en BLIND moeten zijn?!?!?!?!?!?!?!?! Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat ik me nou afvraag: wat zijn de nadelen van één nationaliteit tov een dubbele?
Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 21:33. |
![]() |
||
Citaat:
verder wil de rijksministerraad de Rijkswet op het Nederlanderschap ook zodanig wijzigen dat het Nederlanderschap van iemand kan worden ingetrokken wanneer deze persoon 'ernstige schade toebrengt aan de essentiële belangen van de staat'. Daarbij gaat het vooral om terroristche doeleinden
Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 21:18. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien, als je je nationaliteit opgeeft verdwijnt nog niet de mogelijkheid om symapthie te voelen voor het land van je ouders. Mark Almighty schreef op 19-02-2007: Ssssst... da's een veel te complexe gedachte voor Wilders-aanhangers. Straks raken ze van streek. |
![]() |
|
Geert Wilders ziet af van reis naar Pakistan
Uitgegeven: 19 februari 2007 18:26 Laatst gewijzigd: 19 februari 2007 20:18 DEN HAAG - Geert Wilders heeft besloten niet mee te gaan met een bezoek dat de Tweede Kamer brengt aan Pakistan en Afghanistan. De fractieleider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft dat maandag besloten na dreigende woorden vanuit Pakistan. Daar heeft onder andere een parlementslid laten weten dat Wilders niet welkom is. Aanleiding voor de harde taal uit Pakistan is een interview van Wilders vorige week waarin hij zei dat moslims die in Nederland willen blijven, de helft van de bladzijden uit de Koran moeten weggooien. Volgens hem was de profeet Mohammed een radicaal. "Voor mij heeft die reis geen zin meer", aldus Wilders, die in de Tweede Kamer het woord voert over buitenlandse zaken. De vaste Kamercommissie brengt binnenkort een bezoek aan Pakistan en Afghanistan. "Dat zou voor mij en voor de andere Kamerleden een vervelende reis worden, met demonstraties en een kordon van veiligheidsmensen om ons heen." Voorzitter Hans van Baalen (VVD) van de vaste Kamercommissie Buitenlandse Zaken betreurt het dat Wilders niet mee gaat. "We hadden hem er graag bij gehad." Volgens hem heeft elke fractie en elke parlementariër het recht om landen te bezoeken. "Dat dit niet kan in verband met de veiligheidssituatie, is een zware hypotheek op de parlementaire democratie", aldus Van Baalen. Wilders heeft geen ander fractielid voorgedragen om de reis te maken. http://www.nu.nl/news/982150/11/Geer..._Pakistan.html |
![]() |
|
[QUOTE]Mark Almighty schreef op 19-02-2007 @ 22:19 :
[B]Dat deed je wel. Bovendien: iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, is Nederlander. Wat kan en mag daar niet aan? Dat heb je mij niet horen zeggen. Wanneer iemand de nederlandse nationaliteit heeft ben je Nederlander, dat ben ik volkomen met je eens. Maar het gaat me erom dat je niet iedereen zomaar nederlander kunt gaan noemen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En bedankt voor je antwoord, die tekenstyle herkende ik dus goed ![]() Citaat:
Lijkt me sterk, maar mocht dit wel zo zijn dan vind ik het allemaal gezeur en dan moeten de kamerleden met een dubbel paspoort het gewoon even wijzigen. Wat maakt het hen dan verder uit?
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet puur op nationaliteit, maar in kwesties over Turkije zijn er wel degelijk twijfels over haar loyaliteit. Citaat:
Daar twijfel ik nogal aan.
||
Citaat:
1 - Het hebben van een dubbele nationaliteit is iets dat voor veel mensen toch een bepaalde betekenis heeft op eenzelfde manier dat ik bijvoorbeeld nog steeds een speciale connectie heb met de Achterhoek (waar mijn vader vandaan komt, maar ik nooit zelf heb gewoond). Voor mij leverd dat geen dubbele nationaliteit op, maar voor deze mensen wel. 2 - Het maakt niet uit of je een dubbele nationaliteit hebt voor de manier waarop je je functie uitvoerd. Als ik nu politicus zou worden en je volgt de lijn die je aangeeft in je post, dan moet ik een verklaring ondertekenen dat ik niet langer een Nederlander met Acherhoekse achtergrond ben, maar slechts een Nederlander. M.a.w., ik moet gewoon beweren dat ik niet ben wie ik ben. Bovendien geloof ik niet dat iemand die zich jaren voor Nederland heeft ingezet en wil inzetten (zoals ik al eerder aangaf) zomaar een dubbele agenda zou hebben. Dat houdt gewoon net zo veel steek als zeggen dat een minister voor financien niet zijn functie kan uitvoeren omdat hij/zij uit een arm gezin komt en daarom een dubbele agenda heeft naar het kabinet toe en naar zijn/haar achtergrond en tegenstrijdig het kabinets beleid meer geld aan armere mensen gaat uitgeven. Want dat is iets waar iedereen aan voorbij gaat: Al deze functionarissen houden zich aan het regeeraccoord en hebben daarbij wel speelruimte, maar niet DIE ruimte om compleet de Nederlandse wet om te gooien zodat Marokkanen / Turken een enorme overhand krijgen in Nederland. Dat is gewoon onzin. En als ze wel die neiging hebben, dan is het nog het hele kabinet, de kamer, de eerste kamer en de Nederlandse kiezer om dat af te straffen.
||
Citaat:
||
Citaat:
directe link naar het artikel In de woorden van Albayrak zelf: "Om ’officieel’ als genocide te worden aangemerkt, moet bewezen worden dat de volkerenmoord doelbewust is opgezet en uitgevoerd om een bepaalde bevolkingsgroep uit te moorden. Dat bewijs is formeel nooit geleverd in de Armeense kwestie." Ze noemt het zelf de 'Armeense kwestie', exact de propagandanaam die de Turkse overheid gebruikt. Nu schrapte de PVDA twee mensen vanwege minder expliciete uitspraken.... Vervolgens krijgt dezelfde profeet der subjectieve geschiedenis een hoge post, en of all things nog Jusititie ook..
||
Citaat:
Al helemaal niet door figuren op posten in de overheid die bij uitstek objectief moeten zijn. Wie garandeert ons dat Albayrak in de toekomst wel in staat is tot integriteit als ze haar zelfs eigen partij, een dag na het schrappen van twee andere kandidaten, een dolk in de rug steekt? Het was destijds nogal een afgang dat Bos er prat op ging dat er geen plaats was in de PVDA voor dat soort propaganda, en vervolgens fluitend Albayrak de Armeense Genocide gaat ontkennen.
Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 22:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zeggen dat daar twijfel over is is alsof iemand zou beweren dat het niet te bewijzen is dat Hitler een rol speelde in het tot stand brengen van de holocaust. Een beetje 'guns don't kill people'. Nu ben ik een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, en mag Albayrak voor mijn part beweren dat het gras blauw is en de lucht groen, maar niet in het overheidsapparaat, niet in de regering, niet op Justitie en most of all, niet op justitie in zaken die hier over gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En most of all, waarom zij als bekend ontkenner van brute genocides in staat is objectief te functioneren in een land dat enkele van haar persoonlijke mantra's keihard tegenspreekt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mogen politici ook eruit gekickt worden als ze de genocide in Rwanda ontkennen? Ik denk dat het dan geen probleem is opeens. |
![]() |
||
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van het feit dat eens mens haast blind en doof moet zijn om mogelijkerwijs de studies door te nemen en te concluderen dat er geen sprake is van een genocide door toedoen van Turkije. Bij mijn weten is Albayrak geen van beiden, wat mij brengt tot de vraag voor welke politieke agenda ze een genocide ontkent die bij velen nog steeds zeer gevoelig ligt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 22:41. |
![]() |
||
Citaat:
Dat bewijs is er wel, dus politieke motivaties blijven over. Waar komt dat door? Blijkt er volgende week dat Albayrak net als haar twee lager op de pikorde van de PVDA geplaatste kompanen ze door een Turkse ontkenningsinstantie betaald wordt? Basically: hoe kunnen we haar vertrouwen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan ze ook voorzichtig zijn geweest in haar uitspraken om de Turkse stemmer tevreden te houden, gewoonlijk stemmen zij op haar. Dat lijkt me realistischer dan dat zij een marionet zou zijn voor de Turkse regering. Gaan we dan nu elke Turk wantrouwen? Verdient ze niet genoeg daar bij de PVDA? Watvoor belang heeft Turkije er nog bij? Kortom nonsens. Kunnen we überhaupt politici vertrouwen? Albayrak blijft onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 22:59. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zet Wilders ook niet op integratie omdat hij een zelfbenoemde profeet van desintegratie is, ondanks dat er 'niks bewezen is'.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dit betekend natuurlijk ook dat mensen die ooit op wat voor reden dan ook sympathien voor de PvdA hebben gehad, laat staan op iemand van die partij hebben gestemd op soortgelijke wijze een marionet zijn van de PvdA, en daarom wilsonkrachtig en diensgevolge een marionet van de Turkse regering. Leest:"In deze context krijgt het Nederlandse debat over de Armeense genocide wat bizarre trekjes. Het is terecht dat wij spreken over genocide, want de slachtpartijen uit die periode doen in gruwelijkheid en omvang niet onder voor wat er zich in Darfur en in Rwanda, Burundi en Bosnië afspeelde. Of het ook precies aan de volkenrechtelijke definitie van genocide voldoet, laten wij graag over aan juristen en historici." Hierbij. Ze erkent de genocide en wat er gebeurd is. Zij splijt slechts voor het selectief gebruik van het woord, omdat het een stigmatisering is die de voortgang van het debat over het verleden in de weg staat. Daar heb ik respect voor, want ik weet zelf ook dat voor veel biologische kwesties het ontzettend belangrijk is dat je de preciese definitie van een woord duidelijk gebruikt en voorkomt dat door algemeen gebruik een woord zijn waarde verliest. Ik denk dat ze daar een belangrijk punt heeft, want het willekeurig gebruik van zware woorden heeft wel vaker geleid tot het vernietigen van hun betekenis. Het is internationaal van belang dat dit soort massamoorden erkent worden en hun daadwerkelijke intentie duidelijk beschreven wordt. Of je dat genocide noemt of een georganiseerde massamoord maakt voor mij niet zo veel uit. Het gaat er om dat er een duidelijke omschrijving wordt gegeven van wat er gebeurd is en ik vind dat Albayrak dat doet. IT_D, I quote: Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Ten tweede, ik weet niet wat jouw versie van normaal is, maar ik voel mij op een bepaalde manier verbonden met de Nederlanders van vroeger. Dat betekend ook dat sommige dingen die in het verleden gebeurd zijn een bepaalde schaamte of trots bij mij oproepen. Dat vind ik eigenlijk heel normaal. Verder vind ik het een beetje jammer dat je druk bezig bent Albayrak als een ultra-nationalistisch Turks staatsburger met minimale connectie met Nederland aan het neerzetten bent. Ik vind het best dat jij dat wil vinden, maar het kan mij geen donder schelen dat haar roots niet in Kampen liggen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat heet gewoon het hebben van een meningsverschil met jou. Ik ben er namelijk van overtuigd dat op het moment dat iemand getrouwd is met een Nederlander die persoon echt niet onvoldoende integreert omdat ie naast het na een aantal jaar verkregen Nederlanderschap ook een paspoort van land X ernaast heeft. Alsof iemand zijn roots zomaar weg kan wuiven bij het verlaten van de nationaliteit van de persoon's geboorteland.
||
Citaat:
dat inburgeringsfilmpje dat je krijgt richt zich voornamelijk op kansloze turkse immigranten ![]() alsof dat als immigrant per definitie je toekomst is. ![]()
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Nou lokt Markje dat zelf wel nogal uit. Citaat:
Moet T_ID complete krantenarchieven gaan posten omdat jij ze toevallig niet gelezen hebt ? Citaat:
Dan ben je vast blij met Balkie-Balk en zn VOC-mentaliteit... Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
@T_ID
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Moreel, politiek etc staan ze echter zover van iedereen op dit forum af dat we ze hedendaags niet meer terug zouden herkennen. Balthasar Gerards werd na de moord op Willem van Oranje door 's mans medestanders gemarteld en vrij bruut geëxecuteerd. Tegenwoordig is dat niet meer acceptabel, maar desondanks identificeren we ons met de medestanders van Willem van Oranje. Dat omdat we daar selectief in zijn en het in zijn tijd plaatsen. Ditzelfde geldt voor Turkije, Turken hoeven zichzelf niet noodzakelijk te verbinden met het oude regime dat alle misdaden tegen allerlei groepen beging. Dat sommigen dat wel doen is hun probleem, we gaan de geschiedenis er niet voor herschrijven, net zoals we het woord neger niet uit het woordenboek schrappen omdat een of andere stichting er negatieve asociaties mee heeft. Citaat:
Nu heeft ze echter een gat geschoten in haar imago dat te vergelijken is met een Rouvoet die bijvoorbeeld op het volgende CU partijcongres in een speech zou zeggen dat satan het misschien allemaal toch niet zo slecht bedoelde en of hij misschien toch geen navolging verdient...
||
Citaat:
||||||||||||||
Citaat:
[Interviewer:]"Ik citeer HP/De Tijd nog even: 'ik peins er niet over om bij dat linkse gespuis van de VARA te gaan zitten'. [Wilders:]Ja, vreselijk. Ik word bij Clairy Polak in de bijna facistische hoek gezet terwijl ik vaak dan nog niets heb gezegd." Iedereen die regelmatig naar Nova kijkt, weet dat dit onwaar is. Wilders voert weer eens de act op waar extreem-rechts zo bekend om is en hen zoveel steun oplevert: valselijk doen alsof je gedemoniseerd wordt. Vervolgens wil Wilders wettelijk regelen dat mevrouw Polak d'r biezen kan pakken, vanwege "onafhankelijkheid" zoals hij zegt. Niet alleen beperkt hij daarin mevrouw Polak in d'r vrije meningsuiting (waar hij zich bij Bot nog over beklaagde), ook is hij hypocriet omdat hij de immer partijdige Knevel niet aan wil pakken. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 17:22. |