Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 12:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik dacht: fijn, een hele week vakantie, eventjes rust en geen huiswerk! Krijgen we een mailtje waarin staat welke opdrachten we allemaal moeten maken. En het is stom, want vandaag heb ik daar op zich wel tijd voor, maar mijn spullen liggen in Utrecht, dus nu moet het donderdag maar even tussen de bedrijven door of zo. Blegh.

En ik heb gaatjes laten schieten
Oud 17-04-2007, 13:45
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-04-2007 @ 12:47 :
Dankjewel. Ze heeft de ziekte van Hodgkin.
Ze is pas 21 .

Ik haat mezelf dat ik me druk maak om zoiets als tentamen. Om mijn gezeik met mn eetstoornis en de ooh zo moeilijke beslissing of ik een pacemaker wil of niet. Dat is toch niets vergeleken bij wat zij heeft.
Sterkte.
Iedereen heeft zijn problemen, de een heeft het moeilijker dan de ander. Maar dat wil niet zeggen dat je je eigen problemen moet wegcijferen.
Jij zegt dat je eetstoornis en een potentiele pacemaker minder erg is dan haar ziekte.
Maar haar ziekte is minder erg dan de honger en aids in Afrika. Er is altijd wel iets ergers te bedenken, maar jij hebt jou problemen, die jou misschien ongelukkig maken, waar jij tegen vecht, en daar mag je over zeiken, praten, huilen, woede om hebben. De enige die je je hele leven bij je draagt, waar je je hele leven mee om moet gaan, ben je zelf. Dus voor jou zijn jouw problemen het grootst, want jij moet er mee leren omgaan.
Nogmaals, heel veel sterkte ermee. Knuffel!

@Nijn*, ik hoop inderdaad dat ik nooit meer zo word, lieve reactie, dankje.

@ ~~Fantôme~~, bedankt, met mijn moeder praten lijkt me een goed idee. Nu nog niet inderdaad, maar als het allemaal beter gaat.
Oud 17-04-2007, 13:45
Verwijderd
Jeej, toegelaten tot de researchmaster (voorlopig, in afwachting van het al dan niet goed maken van de Engelse taaltoets - maar dat schijnt wel oké te zijn).
Oud 17-04-2007, 13:52
Miracle
Miracle is offline
Gelukkig is het nog niet helemaaal koud geworden. Het is alsnog 20 graden.

Aargh, ik ben al een uur bezig te beginnen met m'n studie, maar elke keer zie ik weer iets anders wat ik kan doen, ipv te beginnen. Ondertussen heb ik nog maar een uurtje de tijd. Dan moet ik dat uurtje maar nuttig gaan besteden.

Vanavond wordt wel leuk hoop ik. Hopelijk voel ik me lichamelijk weer wat beter. Nu gaat het wel goed, maar vanochtend en gister was weer. Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar zo erg hooikoorts had... Het verpest alle leuke dagen die er zijn...

Nou ja, komt wel goed. De bomen zijn vanzelf weer uitgebloeid en dan ga ik ook genieten van het warme weer.
Oud 17-04-2007, 14:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-04-2007 @ 13:04 :
En ik heb gaatjes laten schieten
Oorbellen!
Oud 17-04-2007, 14:28
Verwijderd
De onwerkelijkheid, ik kan er moeilijk tegen. Word ik gek? Ik voel me zo raar, zo anders, maar ik weet niet waardoor het komt. Denk ik er misschien te veel over na? Ik heb het idee dat ik op knappen sta, randpscychotisch ben. Nu wel, maar ik heb ook goede dagen. Ik heb het idee dat mijn berichtjes hier met de dag vager worden. Ik snap mezelf niet meer. Maar ik moet nu doorzetten, nog even en ik ben er vanaf. Het is allemaal stress, het is allemaal stress. Of niet? Hoe is het begonnen? Waardoor is het weer gekomen? Ik kom er niet uit. En ondertussen moet ik leren op eigen benen te staan. Ik kan niet steeds naar mijn ouders gaan, ik moet het zelf kunnen. Is het baantje me te veel? Misschien wel, maar ik wil mijn eigen geld verdienen. Ik kom niet rond en ik wil niet steeds van mijn ouders geld lenen. Ik wil straks op vakantie kunnen. Of stort ik voor de vakantie in? Nee, waarschijnlijk is het na de examens over. Volgt iemand mij nog?
Oud 17-04-2007, 14:34
Verwijderd
@lentekriebel: Ik volg je wel en ik vind de vaagheid van je berichtjes opzich wel mee vallen...maar ik maak me wel zorgen... Kun je geen 'prof' om zijn of haar mening vragen rondom hoe je je voelt? Mocht het meer zijn dan stress, dan ben je er iig op tijd bij...en als het al stress is, dan lijkt het me toch goed om daar NU iets aan te veranderen ipv te wachten tot je nog verder 'zakt'...
Oud 17-04-2007, 14:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-04-2007 @ 15:13 :
Oorbellen!
Gaatjes met oorbellen erdoor En de linker doet een beetje pijn, maar bij rechts voel ik niets en hm. Nu weet ik altijd iets te vragen voor mijn verjaardag En er zit nog allemaal stift op mijn oor, maar ik vind het hip. Ik voel me heel geslaagd vandaag

En ik heb zin in morgen en alle dagen erna.
Oud 17-04-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-04-2007 @ 15:34 :
@lentekriebel: Ik volg je wel en ik vind de vaagheid van je berichtjes opzich wel mee vallen...maar ik maak me wel zorgen... Kun je geen 'prof' om zijn of haar mening vragen rondom hoe je je voelt? Mocht het meer zijn dan stress, dan ben je er iig op tijd bij...en als het al stress is, dan lijkt het me toch goed om daar NU iets aan te veranderen ipv te wachten tot je nog verder 'zakt'...
Hmm ja, ik heb het er wel over met mijn pscyhotherapeute. Ik ben nog niet zo vaak bij haar geweest en tot nu toe steeds op dagen dat ik me wel goed voelde. Het lijkt erop dat de stress zich steeds ophoopt en ik dan een beetje uit de realiteit val. Ik moet het dus zien kwijt te raken, maar ik weet nog niet goed hoe. Ik probeer wel van alles maar het is zo'n vaag gevoel dat ik moeilijk kan bevatten. In ieder geval heb ik afgesproken om actief te blijven. Vaak heb ik de neiging om bij dit soort gevoelens me te verstoppen in bed, maar ik ga dus nu actief blijven. Misschien straks even een vriendin op bellen en een stukje wandelen, dat zou ik eens proberen.
Verder heb ik aangegeven met een psychiater te willen praten over de medicatie. Ik weet niet of het helpt als de dosis wat omhoog gaat, maar in principe moet dat mijn gedachtes wat tot rust kunnen brengen en het ik zou dan het anti-psychoticum omhoog willen en dan kom ik misschien ook af van die rare gevoelsgewaarwordingen waarin ik uit de realiteit stap. Maar ik twijfel nog erg over de medicatie. Zeker als ik weer een goede dag heb. Want de medicatie kan er ook voor zorgen dat ik suffer word en misschien dat ik me daar ook weer raar door ga voelen? Nouja, de psychiater weet misschien wel een antwoord. Ik hoop dat ik volgende week een afspraak met hem heb.
Oud 17-04-2007, 15:46
Verwijderd
Het gaat goed. Ik ben braaf mijn to-do lijstje voor deze week aan het afwerken. Heb eindelijk eens een vrijstelling voor Toetsende Statistiek aangevraagd (hoezo uitstelgedrag), ben met een hint van de docent eindelijk in staat geweest om de eigenwaarden van die matrix te vinden (dat duurde heel, heel lang) (nu alleen even kijken of ze ook terugmailt over mijn andere vraag, waar ik ook niet helemaal uit kom) en ga nu even naar de UB om de boeken op te halen die ik heb aangevraagd voor mijn paper voor WP (die ik, oh, zo'n 8 maanden geleden al had moeten inleveren ). Ik weet niet of ik dit wel vakantie zou noemen, ik ben alleen maar met school bezig, maar ik heb in ieder geval tijd om alles even af te handelen.

En over twee nachtjes slapen ga ik naar Istanbul.
Oud 17-04-2007, 16:18
Verwijderd
kut wanneer word ik nou eens echt gezond? wéér een heel rits dingen die ''mis'' zijn.
Oud 17-04-2007, 16:18
Verwijderd
Die TOEFL test, wat moet ik ermee... brr. Ik kan nergens de Nederlandse site vinden, beetje jammer.
Oud 17-04-2007, 16:19
Verwijderd
Hoe dichterbij de examens komen, hoe minder bang ik word. Ik sta er goed voor, ik heb zes jaar atheneum gedaan dus als ik gewoon leer kan er weinig verkeerd gaan. En ondertussen is er de zon, mijn vrienden, het leven.
Oud 17-04-2007, 16:24
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-04-2007 @ 14:45 :
Jeej, toegelaten tot de researchmaster (voorlopig, in afwachting van het al dan niet goed maken van de Engelse taaltoets - maar dat schijnt wel oké te zijn).
Succes met die taaltoets en gefeliciteerd met je voorlopige toelating!
Oud 17-04-2007, 16:32
Verwijderd
hmf
Oud 17-04-2007, 16:35
Nijn*
Nijn* is offline
Wat een verrotte teringdag.

Ik moest naar therapie vanochtend, dus om 6 uur op. Ik voelde me echt zwaar kut maar mocht niet thuisblijven van mijn moeder, want ik was 'hysterisch' en dan moet ik JUIST wel naar therapie vond ze.
Dus ik naar de bushalte, natuurlijk zie ik daar de bus voor mijn neus wegrijden. Dus ik denk relaxt, kan ik mijn bed weer in. Maar nee, mijn moeder sleept me de auto in en moet alsnog naar therapie.
Heb daar ruzie getrapt omdat zij ook al liep te zeiken (oké lag ook een tikje aan mij, maar toch zij was stom) daarna kwam mijn moeder me weer ophalen, fucking gehaast om op tijd op school te komen, maar we kwamen toch te laat.
Vervolgens hoor ik dat Duits uitvalt (2e uur) en ik had het derde uur tussenuur, dus ik had de eerste drie uur vrij in feite. Belde m'n moeder maar op, kon gelukkig nog met haar mee naar huis rijden. Dan denk ik thuis: ik ga lekker even op bed liggen, is een van mn oppaskindjes ziek en die moesten ik en mijn moeder even opvangen tot haar eigen moeder terug was.
Vervolgens moest ik rond kwart voor elf weer naar school, maar mijn band was lek. Dus ik rennen voor de bus, die ik natuurlijk weer voor m'n neus zie wegrijden. Gelukkig was m'n moeder weer zo lief om me naar school te brengen, anders kon ik me een week om 8 uur melden.
Vervolgens ben ik WEER mijn groene briefje vergeten (voor als je ziek bent geweest) dus een preek van de conciërge. Daarna kreeg mijn Franse docente een panische aanval, vervolgens kreeg ik ruzie met mijn wiskunde docent en mocht ik niets meer zeggen. Tekenen was supersaai en niet leuk. Ondertussen had ik nog niets gegeten maar had ook geen geld of eten bij me. Toen moest ik nog twee uur dansen en aan iedereen geld gevraagd maar niemand had geld/eten bij zich.
Dus ik fucking moe/duizelig na twee uur dansen en stond te schelden en te tieren in de kleedkamer: waarom heeft er ook niemand geld.. Komen er twee klasgenoten naar me toe: oh, ik heb wel geld voor je hoor. JEZUS CHRISTUS DOOS, had dat dan eerder verteld! Gevolg: de kantine was al gesloten, en alleen het frisdrank automaat deed het.
Dan stap ik op de bus naar huis, vervolgens loop ik naar huis en komt er een scooter langsgereden die door de blubber rijdt en waardoor m'n hele schoenen nu onder zitten.
Hoeveel kan er misgaan in 1 dag? Volgens mij heb ik een nieuw record. Wat een verrotte kutdag zeg. Ben nu echt superchagerijnig en wil helemaal niets meer doen. Kan wel janken.
Oud 17-04-2007, 16:46
Verwijderd
Hoe snel en stemming kan omslaan! Ineens voel ik me weer goed en lijkt alles wat ik twee uurtjes geleden postte allemaal aanstellerij. Maar op dat moment voelde het zo. Ok, even terugblikken. Wat heb ik nu gedaan dat ik me beter voelde? Juist, ik ben aan de slag gegaan. Ik heb mijn kamer opgeruimd en daarna in mijn boek gaan lezen en dat helpt dus! Onthouden.

Slecht voelen ---> Nuttige dingen gaan doen

*zet er een kadertje omheen en graveert het in haar geheugen*
Ik ben het onwerkelijke gevoel kwijt
Oud 17-04-2007, 17:36
Verwijderd
Ik voel me een beetje nutteloos want ik heb wel tentamenweek maar aangezien ik mijn jaar toch niet haal is het demotivatiedegekste. Dus dan ga ik lezen en gamen en msnen en dat is wel heel leuk maar daar bereik ik niet zo heel veel mee, natuurlijk.

Dit weekend gaan we maar eens Parijs plannen^^.
Oud 17-04-2007, 17:50
Heksjuh
Heksjuh is offline
Weer de hele nacht wakker gelegen door het hoesten. Die pilletjes helpen ook nog niet. Overdag hoest ik nu ook veel meer dan eerst. Maar opzich vind ik dat niet zo erg, alleen het hoesten 's nachts wel. De nacht gaat zo langzaam als je niet kan slapen.
En ik heb buikpijn.

Vandaag ook weer bar weinig aan school gedaan. Morgen eerst maar eens goed de oefeningen van de fysio doen. Ik heb geen last meer, maar ik doe de oefeningen een beetje half. Oke, ik doe alleen een van de drie oefeningen omdat ik die ene 's nachts in bed kan doen. Donderdag weer heen, dan moet het wel lijken alsof ik iets heb gedaan.
Daarna morgen mijn kamer/schoolspullen opruimen, belangrijke data in agenda zetten, een lijstje maken met de examendata en de stof en dan eens beginnen met leren. Ik weet alleen niet hoe. Op school maken we oude examens. Ik ga denk maar alle stof doornemen en dan oefenen oefenen oefenen. Het is al over een maand en ik weet niet hoe ik moet beginnen. Dus morgen ga ik echt hard werken. Echt.
Oud 17-04-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 17-04-2007 @ 17:24 :
Succes met die taaltoets en gefeliciteerd met je voorlopige toelating!
Dankje Ik heb er zin in, maar ik word echt niet goed van al die taaltoetsen-websites waar ik niks van begrijp

@ Nijn: even lekker douchen en een goed boek ofzo? Helpt dat?
Oud 17-04-2007, 18:04
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
en nu wil ik niet meer..ik ben het zat.
Oud 17-04-2007, 18:08
Pruts0r
Pruts0r is offline
yay, heb ik effe geluk dat ik er net op tijd aan denk dat ik nog met een inhaaltoets zit morgen of overmorgen

Ik wilde eigenlijk veel te lang en veel te vroeg gaan werken voor echt een superhoog loon enzo, maar ik vond t wel erg vroeg enzo, 5:05 al thuis vertrekken , maar daar dacht ik laterna pas aan...

Ik ga morgen dus de zaak afbellen en die nieuwe schoenen breng ik terug naar waar ik ze gehaald heb
Oud 17-04-2007, 18:13
Nona
Nona is offline
Waar oh waar heb ik toch die map met werk-papieren gelaten? Veel te lang niet nodig gehad, in ieder geval langer dan geplanned, maar ik wil er nu heel graag mijn contractje in stoppen. <3
Oud 17-04-2007, 18:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik moet een week opgenomen worden in een revalidatiecentrum
Oud 17-04-2007, 18:37
Sagana
Sagana is offline
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Citaat:
Heksjuh schreef op 17-04-2007 @ 18:50 :
Weer de hele nacht wakker gelegen door het hoesten. Die pilletjes helpen ook nog niet. Overdag hoest ik nu ook veel meer dan eerst. Maar opzich vind ik dat niet zo erg, alleen het hoesten 's nachts wel. De nacht gaat zo langzaam als je niet kan slapen.
En ik heb buikpijn.
Ben je al naar de dokter geweest? Ik moest een tijdje geleden ook verschrikkelijk hoesten, ik heb er toen even mee rondgelopen maar het werd nog erger (verstopte neus, daardoor kreeg ik hoofdpijn, en ik voelde me gewoon helemaal niet goed) dus ben ik naar de dokter geweest en hij zei dat het een soort griep was, die "vastzat" op mijn longen. (Zoiets toch ongeveer). Dus als je nog niet geweest bent, zou ik zeker eens naar de dokter gaan!

Met mij gaat het tamelijk goed. Alleen ben ik de hele tijd onrustig omdat ik in de vakantie voor school wilde werken en dat niet gedaan heb en nu heb ik het gevoel dat ik NU metéén voor school moet gaan werken om dat in te halen maar ik heb geen zin.
En ik weet niet hoe het verder zal gaan met hem, ik wil zo graag nog eens afspreken. Misschien wordt het verliefde gevoel dus toch niet minder.

En ja... Iemand die ik heel goed ken (mijn vroegere buurman) ligt in het ziekenhuis, een herseninfarct gehad. Hij was de laatste tijd al wel vergeetachtig enzo maar nu is hij blijkbaar echt dement. Hij is wel al 82 ofzo, net zoals zijn vrouw, maar ik vind het echt erg, het zijn zulke goede vrienden van ons en ze hebben zoveel gedaan voor ons. Zijn vrouw zegt dat het beter is dat we hem niet meer gaan bezoeken, omdat hij meestal toch echt niets meer weet en als hij wél nog een helder moment heeft en bekenden ziet, begint hij te huilen enzo. Hij was altijd een heel trots man, dus het moet verschrikkelijk zijn om hem zo te zien, en het moet verschrikkelijk zijn voor hemzelf (op de momenten dat hij het nog beseft).
Ik ben blij dat ik niet zo lang geleden nog een keer bij hen ben langsgegaan, dan heb ik hem in elk geval toch nog een keer gezien toen hij nog gewoon (tamelijk) gezond was, in ieder geval nog niet echt dement. Als ik aan die bezoekjes terugdenk, en aan vroeger, vind ik het zo erg.
Enerzijds wil ik hem doodgraag gaan bezoeken, gewoon zodat hij weet dat ik (nouja, wij) nog aan hem denken en dat we hem nooit zullen vergeten enzo. Hij vond het ook altijd enorm leuk als we langskwamen. Maar anderzijds, zijn vrouw zegt dat het beter is van niet, dus... Ze wilt ons een beetje beschermen denk ik, en tegelijk ook hem. Natuurlijk zou het voor ons ook niet leuk zijn om hem zo te zien, maar toch. Ik wil niet dat hij denkt dat we hem gewoon vergeten en niet meer aan hem denken. Damn dit is rot.
De verpleegster zei zelfs dat het beter zou zijn als hij geen heldere momenten meer had, omdat hij op die momenten zo verdrietig is. Dit is echt moeilijk...
Ik hoop er gewoon op dat het binnenkort op de één of andere manier toch nog beter gaat en dat we hem dan wel een keer kunnen bezoeken. Naar huis zal hij wel nooit meer gaan, maar misschien naar een rusthuis... Ik hoop zo erg dat het beter zal gaan met hem.
Want oké, hij is oud enzo en mag blij zijn dat hij vroeger nooit een ziekte ofzo heeft gekregen. Maar het blijft enorm klote en erg, en nu gaan wij hem niet eens bezoeken.
Ik hoop dat het met zijn vrouw in elk geval wél goed blijft gaan, want het zijn allebei fantastische mensen...
Oud 17-04-2007, 19:03
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-04-2007 @ 19:17 :
Ik moet een week opgenomen worden in een revalidatiecentrum
wow dat is vervelend, waarom als ik vragen mag?
Veel sterkte voor sassiefje.
en @candy heb je je verhaal al aan iemand verteld en hulp gezocht? Veel sterkte nog!.
Oud 17-04-2007, 19:31
darkfairy
darkfairy is offline
op het werk was het gezellig alleen totaal niet met mijn gedachte erbij en daarna naar nijmegen geweest voor mijn gebit
en toen hoorde ik op de radio iets over boulimia en toen viel het gelijk stil in de auto bij ons
en verder hoop ik dat ze snel het ggz bellen op het werk
en herinneringen komen maar terug
en daardoor werd ik heel angstig vandaag
klote
Oud 17-04-2007, 19:43
dwight88
dwight88 is offline
waarom is het zo moeilijk?

ik haar geen pijn doen, maar wat ze ook al zei: op deze manier gaat het niet meer. Gelukkig komen onze verjaardagen en nog 10 andere allang verplichte afspraken er niet al aan, en hebben we dus de tijd om over alles rustig na te denken . Verdomme.
Oud 17-04-2007, 19:48
Verwijderd
Wat heb ik een ongelofelijke zeik/moeilijkdoen/klote-ouders, verdomme.
Oud 17-04-2007, 19:53
Nebel
Nebel is offline
Iedereen ontzettend bedankt voor de sterkteberichtjes!!

Morgen tentamen. E. maakt hem ook gewoon. Sterke E. Na dit kwartaal (wat alleen nog de tentamens van woensdag, donderdag en vrijdag zijn) stopt ze. Dat wordt moeilijk, ze woont (nouja sinds ze weer zo ziek is, hiervoor zat ze ook op kamers) bij haar ouders in a'dam. Zo ver weg . Maargoed. Niet zeuren nu. Ik ga er gewoon heen wanneer ik kan.

@ Canddy

Ik ben ontzettend geschrokken van je posts. Ik begrijp heel erg goed dat het heel moeilijk moet zijn om met je mentrix te gaan praten, zeker omdat je je zo schuldig voelt, wat echt onterecht is! Misschien dat je je mentrix dingetjes kan laten lezen die je hier gepost hebt?

Hoe dan ook, dit gaat niet vanzelf over en dit kan je niet alleen. Alsjeblieft, ga met iemand praten.
Oud 17-04-2007, 20:21
Nienna*
Nienna* is offline
Pff, school... de hele middag weer niets gedaan (!) terwijl ik toetsweek heb en uiteindelijk pas om 19.30 ofzo begonnen. Slecht van mezelf. Vooral omdat ik veel voor overmorgen en over twee dagen wil doen, want tussen de bedrijven door moet ik natuurlijk toetsen maken en ik ben bang voor wiskunde... Schoolexamen en ik snap het niet en ik heb de dag van tevoren zo weinig tijd... Ik haat mezelf dan zo dat ik niet eerder iets heb gedaan, ik heb het hele weekend in de zon geluierd! Verdomme, ik baal echt van mezelf. Maar het gaat niet. Soms heb ik het idee dat ik mezelf alleen maar voorhoud dat het niet gaat, omdat ik er geen zin in heb of zo en ik weet nooit wanneer het wel en niet zo is (ja, vage omschrijving, ja ).

En die jongen krijg ik niet uit mijn hoofd. Ik denk steeds aan hem en ik heb hem pas vier keer gesproken of zo... Aargh. Ik moet mezelf niet verliezen in zoiets !
Oud 17-04-2007, 20:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-04-2007 @ 19:04 :
en nu wil ik niet meer..ik ben het zat.
idd, streep het maar door!
en 1 mei gaat door, toch?
Oud 17-04-2007, 20:28
Bongalientje
Bongalientje is offline
Heeft iedereen dat, of ben ik een uitzondering?

We waren met 4 meiden uiteten. Dan praat iedereen over alles waar ze mee zit. Maar ik heb niet het gevoel dat ik er echt bij hoor. Ze doen wel heel lief leuk een aardig, maar toch!
Ik heb altijd het gevoel dat ik er niet helemaal bij hoor, waarschijnlijk is het gewoon onzin. Komt het door mezelf, ik hou te veel af, juist omdat ik het gevoel heb dat het hoort.
Dus houd ik mijn mond maar.
Oud 17-04-2007, 20:28
Verwijderd
het zou fijn zijn als ik het idee had dat ik niet met een mission-impossible bezig ben... Dat ik weet dat ik die kutklus niet alleen hoef te klaren
Oud 17-04-2007, 20:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
kunst schreef op 17-04-2007 @ 21:28 :
Heeft iedereen dat, of ben ik een uitzondering?

We waren met 4 meiden uiteten. Dan praat iedereen over alles waar ze mee zit. Maar ik heb niet het gevoel dat ik er echt bij hoor. Ze doen wel heel lief leuk een aardig, maar toch!
Ik heb altijd het gevoel dat ik er niet helemaal bij hoor, waarschijnlijk is het gewoon onzin. Komt het door mezelf, ik hou te veel af, juist omdat ik het gevoel heb dat het hoort.
Dus houd ik mijn mond maar.
Zijn er ook redenen om te denken dat je er niet bij hoort?
Bijv. zijn zij al langer een groep samen en ben jij er later bijgekomen? hebben zij allemaal een gezamelijke hobby die jij niet deelt e.d.?
Oud 17-04-2007, 20:36
Verwijderd
IK HEB HET GEHAALD!!!
Vannochtend 2.8 kg aangekomen en ik moest er 2.2 dus zit er zelfs nog iets boven. Ikke blij en iedereen trots. Voel me wel onwijs dik en zie dat ook in de spiegel... Dat is nog wel het lastige eraan, maar dit is iig gelukt.
Oud 17-04-2007, 20:38
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-04-2007 @ 21:29 :
Zijn er ook redenen om te denken dat je er niet bij hoort?
Bijv. zijn zij al langer een groep samen en ben jij er later bijgekomen? hebben zij allemaal een gezamelijke hobby die jij niet deelt e.d.?
Wat ontzettend lief dat je reageert

We zitten bij elkaar op school maar tijdens hun tussen uren heb ik vaak toch les of iets anders, voor alle duizend dingen die ik naast de lessen doe.
Sowieso splits ik mijn tijd die ik wel heb in 4 verschillende vriendengroepen.
Dus ik hoor overal wel bij, maar voor mijn gevoel net niet helemaal. Slaat grotendeels nergens op denk ik.

@sonho GEfeliciteerd!!!!!!
Oud 17-04-2007, 20:43
Roosje
Roosje is offline
Sonho, wat goed zeg! Wees trots op jezelf, ik vind het echt goed!
Oud 17-04-2007, 20:56
Nijn*
Nijn* is offline
Sonho, wat ontzettend goed! Ben heel erg trots op je! *knuff*

OT:
Ben ik bed gaan liggen met een paar modebladen en ben er alleen even uit geweest voor het avondeten. Verder nog Will & Grace en Desperate Housewives gekeken, nu ben ik weer rustig en blij.
Oud 17-04-2007, 20:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
kunst schreef op 17-04-2007 @ 21:38 :

We zitten bij elkaar op school maar tijdens hun tussen uren heb ik vaak toch les of iets anders, voor alle duizend dingen die ik naast de lessen doe.
Sowieso splits ik mijn tijd die ik wel heb in 4 verschillende vriendengroepen.
Dus ik hoor overal wel bij, maar voor mijn gevoel net niet helemaal. Slaat grotendeels nergens op denk ik.

Als zij meer tijd met elkaar doorbrengen dan jij met hen doorbrengt (omdat jij je tijd meer lijkt te moeten verdelen) kan het zo zijn dat jij idd informatie mist die zij in de tussentijd met elkaar bespreken. Bedenk wel dat dit dan niets met jou als persoon te maken heeft, maar met de situatie. Je zal, als dat de reden is, er niet buiten vallen omdat jíj het bent, omdat je niet leuk genoeg bent of niet interessant genoeg, maar omdat je gewoon minder bij bent in alle verhalen die met elkaar gedeeld worden (en ook met jou gedeeld worden op de momenten dat je er wel bent).

Doordat het niet aan jou ligt maar aan de situatie, kan het dat voor jou ook makkelijker maken --> op het moment dat jij je zo rot om de situatie zou voelen, ben je in staat hier iets aan te veranderen (maar daarvoor moet je andere dingen die ook belangrijk voor je zijn zoals je andere vriendengroepen, vrije tijd e.d.) laten schietne of minder zien. daarin zou je een keuze moeten maken. Maar als je je bedenkt dat het veranderbaar is op het moment dat je dat zou willen, maakt het het wellicht een stuk makkelijker.

of sla ik de plank nu compleet mis?
Oud 17-04-2007, 21:00
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sonho schreef op 17-04-2007 @ 21:36 :
IK HEB HET GEHAALD!!!
Vannochtend 2.8 kg aangekomen en ik moest er 2.2 dus zit er zelfs nog iets boven. Ikke blij en iedereen trots. Voel me wel onwijs dik en zie dat ook in de spiegel... Dat is nog wel het lastige eraan, maar dit is iig gelukt.
super sonho!!!
Oud 17-04-2007, 21:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-04-2007 @ 21:26 :
idd, streep het maar door!
en 1 mei gaat door, toch?
ja,1 mei gaat zeker door..
En t gaat alweer beter.
Oud 17-04-2007, 21:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-04-2007 @ 22:01 :
ja,1 mei gaat zeker door..
En t gaat alweer beter.
gelukkig (om allebei de dingen, haha!)
Oud 17-04-2007, 21:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-04-2007 @ 14:52 :
Vanavond wordt wel leuk hoop ik. Hopelijk voel ik me lichamelijk weer wat beter. Nu gaat het wel goed, maar vanochtend en gister was weer. Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar zo erg hooikoorts had... Het verpest alle leuke dagen die er zijn...

Nou ja, komt wel goed. De bomen zijn vanzelf weer uitgebloeid en dan ga ik ook genieten van het warme weer.
Ik heb dit jaar ook veeeeeeeeeeel meer last van hooikoorts dan vorig jaar. Vorig jaar ben ik hooikoorts-medicijnvrij de zomer doorgekomen maar dit jaar ga ik dat echt niet redden. Ik zit te denken om vrijdag ff naar de huisarts gegaan want dit kost met klauwen met geld zo. Ik denk dat er dit jaar gewoon meer pollen zijn ofzo, weet het anders ook niet. Collega's op m'n stage hoor ik er ook al over.
Oud 17-04-2007, 21:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-04-2007 @ 22:03 :
Ik heb dit jaar ook veeeeeeeeeeel meer last van hooikoorts dan vorig jaar. Vorig jaar ben ik hooikoorts-medicijnvrij de zomer doorgekomen maar dit jaar ga ik dat echt niet redden. Ik zit te denken om vrijdag ff naar de huisarts gegaan want dit kost met klauwen met geld zo. Ik denk dat er dit jaar gewoon meer pollen zijn ofzo, weet het anders ook niet. Collega's op m'n stage hoor ik er ook al over.
ik heb nu ook al veel meer last dan vorig jaar in deze periode en hoor veel mensen erover. zal er wel aan liggen dat het erg vroeg lente werd ofzo
Oud 17-04-2007, 21:07
Verwijderd
het is normaal dat hooikoorts de eerste jaren dat je het hebt (meestal begint het als je zo'n 17-25 jaar bent) elk jaar iets erger wordt, daarna stabiliseert het zich (en na je 35e-40e wordt het vaak weer minder).
Oud 17-04-2007, 21:08
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-04-2007 @ 22:07 :
het is normaal dat hooikoorts de eerste jaren dat je het hebt (meestal begint het als je zo'n 17-25 jaar bent) elk jaar iets erger wordt, daarna stabiliseert het zich (en na je 35e-40e wordt het vaak weer minder).
ah, weer wat wijzer
Oud 17-04-2007, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-04-2007 @ 22:07 :
Mja, dat is ook waar. Ik word alleen niet vrolijk bij de gedachte dat ik nog allergischer word dan ik nu al ben Verergeren alleen je huidige allergieen of kan je ook nog nieuwe ontwikkelen?
Oud 17-04-2007, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-04-2007 @ 22:12 :
Mja, dat is ook waar. Ik word alleen niet vrolijk bij de gedachte dat ik nog allergischer word dan ik nu al ben Verergeren alleen je huidige allergieen of kan je ook nog nieuwe ontwikkelen?
ja, vaak ontwikkel je door je huidige allergieen ook nieuwe allergieen. Als voorbeeld bijvoorbeeld appelallergie. het eiwit wat appelallergie veroorzaakt, mal d-1, lijkt heel erg op een eiwit wat berkenpollen bevat. Na een kortere (of langere) poos gaat je lichaam daar ook antistoffen tegen maken, waardoor je een allergie ontwikkeld.
Huidige allergieen verergeren ook, doordat er steeds meer igE antistoffen in je bloed komen te zitten, waardoor de reactie sneller/heftiger is.
Als je nog meer wilt weten over allergieen, moet je maar even pmen, want ik weet er opzich best wat van, omdat ik een heel pws erover heb gedaan, en ik het echt interessant vond en dus ook er veel tijd in heb gestoken

bah.bah. bah. mensen missen is niet leuk.
Oud 17-04-2007, 21:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb echt heel veel kansen, gonio en limieten geoefend voor de toets van morgen. Nou heb ik weinig aandacht besteed aan differentieren en primitieven, ookal heb ik daar vanmiddag wel wat dingen uit het boek uit gedaan. Ik hoop dat ik dingen ga zien! Nu ging het wel goed, maar zie ik alles rustig. Maar soms doe ik nu ook te laks en kijk ik te snel in de antwoorden zonder na te denken.

Ik hoop dat ik het kan! Ik moet er rustig lezen en rustig doen. Echt...

En zo maar eens naar bed. Goed slapen doet vast goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten