Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Nee, en nu ik weet dat je zo'n dubieuze smaak hebt hoeft dat ook niet. Cry Baby slecht vinden en HSM goed, dat is gewoon net zoiets als Jimi Hendrix slecht vinden en Spike van Di-rect goed. Smaken verschillen, maar dit is niet zoiets dat je gewoon maar even kan vinden.

Hee maar ho, ik heb nooit gezegd dat ik HSM goed vind! Ik vond het een leuke film om te zien, en Cry Baby vind ik niet per se slecht, maar gewoon niet leuk om naar te kijken.

Dit is wel iets wat ik "zomaar even kan vinden" omdat je die films niet zomaar kan vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Lol, dan bedoelde je al het verkeerde woord, maak je ook nog eens een tikfout.
Ik zag het, dubbellomp. Zal wel haast geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 19:52
Verwijderd
Ik vind Cry baby ook vrij kut.
Maar ja, het is wel met Iggy Pop, toch? Beetje jammer.
Misschien is het gewoon wel een leuke parodie, maar ik vond hem doodsaai in elk geval.
Maar HSM vind ik ook niks, dus...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Cry baby ook vrij kut.
Maar ja, het is wel met Iggy Pop, toch? Beetje jammer.
Misschien is het gewoon wel een leuke parodie, maar ik vond hem doodsaai in elk geval.
Maar HSM vind ik ook niks, dus...
Ik vond hem vooral vreemd en over de top, zelfs voor een parodie. Het is een soort Scary Movie.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:12
HenkMul
HenkMul is offline
Disturbia: Rear Window was beter, . Desalniettemin een spannend filmpje.

1408: Leuk en af en toe zelfs eng, maar het sentimentele segment over het dode dochtertje van de schrijver was cheesy net als de kop van Samuel L. Jackson.

Wizard of Oz: Saai; ik haat liedjes, de Yellow Brick Road was in mijn nostalgische beleving, terugdenkend aan vroeger, veel langer en dynamischer en Judy Garland lijkt op een drag queen van 30.

La Passion de Jeanne d'Arc: intense blik op de laatste uren van Sjaan's leven. Prachtige close ups en gespeel met licht.
Oud 08-09-2007, 21:24
Verwijderd
Drive: een combinatie van Rush Hour, Romeo must die en Terminator 2. Wordt vaak genoemd als beste martial arts film uit Amerika, ik kan me hier wel in vinden. Veel gave hk-style gevechten, waar Marc Dacascos echt schittert. Geweldige kerel, Hollywood had Jet Li helemaal niet nodig. Het verhaal is helaas wat standaard evenals het acteerwerk. En laten we eerlijk zijn, soms is het een beetje saai dat Marc iedereen zn ass met gemakt kickt. 3.5/5

edit: als je naar de film kijkt, kun je zien dat Rush Hour en The Matrix veel elementen uit deze film heeft "geleend".

Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vond hem vooral vreemd en over de top, zelfs voor een parodie. Het is een soort Scary Movie.
Helemaal niet. Dergelijke citaten en pastische komen nauwelijks voor in Crybaby. Echt een heel slechte vergelijking. Bovendien is het ook niet helemaal een parodie alswel gewoon een musical.
Oud 08-09-2007, 21:36
Verwijderd
Ah, een beetje een parodie op Grease is het toch wel?
Of heb ik die film destijds gewoon helemaal verkeerd begrepen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:44
Verwijderd
Als het geen parodie of gimmick of wat dan ook is vind ik het helemaal vreselijk.

En nu ben ik het zat.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:46
Giles
Giles is offline
Music&Lyrics

Oei wat zoet. En kunnen Hugh en Drew niet eens wat anders spelen. Maar de clip is geniaal <3
Oud 08-09-2007, 22:28
Verwijderd
Oh ja, ontopic:

- Orfeu Negro
Wat een ontzettende kutfilm. Er wordt vooral veel gedanst, en de momenten die voor de dramatische lijn belangrijk zijn, daar wordt overheen gewalst (letterlijk en figuurlijk). De personages zijn allemaal erg vervelend. En je zal het dan wel weer in z'n tijd moeten zien ofzo, maar ik kan dat nu eenmaal niet zo goed en ik heb me dus gewoon doodgeërgerd, vooral ook aan het acteerwerk. Dat ze díe dvd uit mijn tas jatten

- Vet hard
Die was natuurlijk helemáál kut, het uit mijn hoofd leren van mijn stemmonoloog was interessanter en vermakelijker.

- Trainspotting
Dat was erg lang geleden. Wat is het toch een formidabele film
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 00:25
Verwijderd
1408

Vrij conventionele griezelfilm met veel cliché's. Maar de sfeer zit er wel goed in. Cusack beviel me wel. Wel wat plotholes, en het einde was wat zwak.

Ik zat wel de hele tijd met de vraag waarom de hotelmanager de sleutel gaf, wetende dat de hoofdpersoon ook een gruwelijke dood zou kunnen sterven in die kamer...

5/10
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 01:29
Verwijderd
Citaat:
1408

Vrij conventionele griezelfilm met veel cliché's. Maar de sfeer zit er wel goed in. Cusack beviel me wel. Wel wat plotholes, en het einde was wat zwak.

Ik zat wel de hele tijd met de vraag waarom de hotelmanager de sleutel gaf, wetende dat de hoofdpersoon ook een gruwelijke dood zou kunnen sterven in die kamer...

5/10
Ik weet niet hoe het in de film zit, maar in het originele verhaal van Stephen King ging het zo -
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 03:08
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe het in de film zit, maar in het originele verhaal van Stephen King ging het zo -
Spoiler
Oja, dat was ook in de film. Maar
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 03:21
Verwijderd
Citaat:
Oja, dat was ook in de film. Maar
Spoiler
Spoiler

Maar het blijft wat raar, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:02
Uice
Uice is offline
Ik vraag me eerder af waarom ze
Spoiler
Oud 09-09-2007, 11:20
Verwijderd
Speciaal voor Minke: Mijn Naked-review

Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.

Nu twijfel ik of ik vanmiddag naar de bioscoop zal gaan, en zo ja naar welke film. Life...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 12:21
Verwijderd
Avalon: een intelligente science fiction film, die vaak onterecht met The Matrix wordt vergeleken. 4/5
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 13:32
unkki
unkki is offline
The Bourne Ultimatum, zéér goede film en doet zeker niet onder voor The Bourne Identity en Supremacy...

Het enige wat me wel direct opviel was dat de cameraman het idee gaf alsof hij dronken de camera bestuurde. Maar opzich gaf het wel een extra iets aan de film, je wordt er een soort van meer bij betrokken...

8/10
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:12
Verwijderd
Diep

Mwoah, verhaal was zeer matig, oppervlakkig en cliché. Het camera-werk was ronduit irritant en als er 50 zinnen in gesproken zijn is het veel. Het is vast allemaal heel artistiek verantwoord, maar ik was er niet echt van onder de indruk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Diep

Mwoah, verhaal was zeer matig, oppervlakkig en cliché. Het camera-werk was ronduit irritant en als er 50 zinnen in gesproken zijn is het veel. Het is vast allemaal heel artistiek verantwoord, maar ik was er niet echt van onder de indruk.
Daar speelde Monic Hendrickx toch in?
Ik vind het wel jammer dat ik 'm gemist heb.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Diep

Dat komt omdat je geen smaak hebt en al helemaal geen verstand van film.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Speciaal voor Minke: Mijn Naked-review

Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.

Nu twijfel ik of ik vanmiddag naar de bioscoop zal gaan, en zo ja naar welke film. Life...
Ik denk niet dat hij er echt heel erg één verhaal mee wilde vertellen; hij schetst meer een tijdsbeeld en een karakter (of eigenlijk meerdere karakters, want ik vind zelfs de kleinste rollen nog goed uitgewerkt). Nou ja, hij kiest waarschijnlijk wel 'partij' voor Johnny, de intellectuele dakloze, tegenover Jeremy/Sebastian, de leeghoofdige rijke eikel. Die twee worden wel redelijk naast/tegenover elkaar geplaatst. En misschien vind ik dat wel het enige minpuntje aan de film Jeremy's rol is namelijk stukken minder goed uitgewerkt, hij blijft alleen een enge verkrachter, terwijl Johnny veel meer reliëf krijgt en het is dus nogal makkelijk is om voor hem partij te kiezen.
Maar wat ik vooral dus ook zo tof vind, is dat de film juist heel veel in zicht heeft; zwartgallig en pessimistisch, maar ook enorm komisch.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Daar speelde Monic Hendrickx toch in?
Ik vind het wel jammer dat ik 'm gemist heb.
Ik heb 'm op Uitzending Gemist gekeken, daar staat hij denk ik nog wel op.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Elitaire reactie
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:18
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Nou, nou.
Oud 09-09-2007, 17:48
Verwijderd
Ik zeg nergens dat het iets slechts is om geen smaak te hebben of geen verstand van film. Misschien moet Stefenootje de lat gewoon wat lager leggen. Ik lees ook geen boeken waarvan ik van tevoren al weet dat ik er niets van begrijp.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 17:50
Uice
Uice is offline
Ik vond Diep ook niet fantastisch hoor, en ik heb wel smaak. Maar dat kind in Diep is gewoon een personage waar het moeilijk is sympathie voor te voelen.
Oud 09-09-2007, 18:23
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ik zeg nergens dat het iets slechts is om geen smaak te hebben of geen verstand van film. Misschien moet Stefenootje de lat gewoon wat lager leggen. Ik lees ook geen boeken waarvan ik van tevoren al weet dat ik er niets van begrijp.
lol.

"je bent een lul!"
"ja, ik zeg niet dat dat iets slechts is ofzo hoor om te lul te zijn maar misschien moet je toch maar even opzouten"

beetje raar
Oud 09-09-2007, 18:55
Swlabr
Swlabr is offline
Hide and seek

Matig voor een De Niro film. Maar het einde zag ik echt niet aankomen.

6/10.
Oud 09-09-2007, 19:46
Rooster
Rooster is offline
AIRPLANE!
ooh wat simpel en plat, maar van tijd tot tijd een lach en een gniffel,
maar de Naked Guns zijn toch zeker stukken leuker.
(maar toch lekker simpel zondagvermaak)
3/5

en nog een keer Music & Lyrics:
ik ben er weg van, geniaal
5/5
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:49
Uice
Uice is offline
Airplane!

5/5, ongeevenaarde klassieker in dit genre natuurlijk.

The life aquatic with Steve Zissou

Ik had er wat meer humor van verwacht, zeker het begin vond ik niet boeiend. Maar het werd leuker en mooier. Goede muziek, leuke rollen. 3.85/5
Oud 09-09-2007, 20:25
Giles
Giles is offline
Ocean's 13

Tsja, waarom zette ik die aan. Wat een gedoe.
Oud 09-09-2007, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt geen smaak. Diep is gewoon een flutfilm, die het thema "pubermeisje groeit op" voor de honderdste keer behandeld. Het kritiek van Stefenootje is dan ook terecht, hoewel ik deze film ook niet bepaald artistiek verantwoord vind. Het is gewoon een typisch telefilm filmpje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt geen smaak. Diep is gewoon een flutfilm, die het thema "pubermeisje groeit op" voor de honderdste keer behandeld. Het kritiek van Stefenootje is dan ook terecht, hoewel ik deze film ook niet bepaald artistiek verantwoord vind. Het is gewoon een typisch telefilm filmpje.
Ik vind dat jullie de film allebei erg tekort doen. Er worden weer eens wat mooie films met inhoud gemaakt in Nederland in plaats van de gangbare Costa-bagger, met camerawerk dat de jaren '70 prachtig uitbeeldt, en dan noem jij het een telefilm. Bovendien heeft Diep meer te bieden dan "pubermeisje groeit op", maar op de inhoud zal ik hier niet ingaan, dat hebben recensenten beter en uitgebreider gedaan. Ja, het is traag en nee, er wordt niet veel in gesproken, maar als je daar niet tegen kunt houd je daar toch rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat jullie de film allebei erg tekort doen. Er worden weer eens wat mooie films met inhoud gemaakt in Nederland in plaats van de gangbare Costa-bagger, met camerawerk dat de jaren '70 prachtig uitbeeldt, en dan noem jij het een telefilm. Bovendien heeft Diep meer te bieden dan "pubermeisje groeit op", maar op de inhoud zal ik hier niet ingaan, dat hebben recensenten beter en uitgebreider gedaan. Ja, het is traag en nee, er wordt niet veel in gesproken, maar als je daar niet tegen kunt houd je daar toch rekening mee.
Ik houd van trage films. Sterker nog de traagheid in deze film stoorde mij helemaal niet. Het thema is alleen al zo vaak gedaan en deze film brengt hier niets vernieuwend in. Het is gewoon zo arrogant van je om te denken dat mensen deze film wel goed moeten vinden om smaak of verstand van films te kunnen hebben. En ik raad je eens aan een paar Telefilms te bekijken, dan zie je dat Diep daar helemaal in thuishoort. Als je echt op dit soort thema's kick, raad ik je aan de iets minder matige Fat girl te kijken. Ik ga er ongetwijfeld van uit dat de regisseuse van Diep ook door deze film geinspireerd is. In thema en stijl. Ik zou zeggen, beargumenteer in het vervolg waarom iemand geen gelijk heeft, maar ga niet op de persoon spelen, dat is zo lame.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:29
Verwijderd
Het heeft helemaal niets te maken met kicken op het thema, ik vind dat jullie de film vooral qua stijl erg tekort doen. Je moet m.i. de film ook in een breder perspectief plaatsen, nl. dat van de Nederlandse films van de afgelopen jaren. À Ma Soeur heb ik jaren geleden al gezien.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:41
Verwijderd
Ik kijk niet veel Nederlandse films, dus het in een breder perspectief plaatsen kan ik niet (wat is daar überhaupt het nut van?). Is deze film minder slecht dan andere Nederlandse films? Of is er sprake van een ontwikkeling of rage? Leg eens uit. En de stijl kan wel nog zo aardig zijn, ik vind het terecht wanneer je een film afrekent op een uitgekauwd thema. En in mijn optiek is dat hier het geval. Ik had nergens het gevoel echt iets vernieuwends te zien.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:55
Verwijderd
Ik wil de andere mensen hier niet vervelen met een Mark Almighty-achtige discussie, dus dit is de laatste post die ik aan het onderwerp zal wijden. Natuurlijk komt het arrogant over als ik Stefenootje zo afreken op haar smaak, maar daar is deze post niet de enige reden voor. Ik ben het met je eens dat Diep qua thematiek weinig vernieuwend is en misschien zelfs wat suf zo nu en dan. De regiseusse heeft er echter wel voor gekozen om een film te maken die anders is dan wat de laatste tijd zoal in Nederland geproduceerd wordt. Met uitzondering van de films van Leopold, v.d. Sande-Bakhuysen, van Warmerdam en de laatste Paul Verhoeven (discutabel) vind ik dat Nederland bijzonder weinig films voortbrengt die er niet puur op gericht zijn te scoren bij tienermeisjes en zowel in vorm als inhoud geen enkele diepgang kennen. Het is hier moeilijk zat om een film te maken (denk aan subsidies en dergelijke), en gelukkig nemen sommige filmmakers nog het risico om iets te maken dat het mainstream publiek waarschijnlijk niet zal waarderen. Alleen daarom al vind ik Diep het prijzen waard.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat jullie de film allebei erg tekort doen. Er worden weer eens wat mooie films met inhoud gemaakt in Nederland in plaats van de gangbare Costa-bagger, met camerawerk dat de jaren '70 prachtig uitbeeldt, en dan noem jij het een telefilm.
Het stoort mij een beetje dat sommige mensen zulk soort films per definitie goed vinden omdat ze het Costa-niveau ontstijgen. Natuurlijk snap ik grotendeels de keuzes van de regisseuse, hoe bijvoorbeeld gefilmd is, en waarom er niet veel in gesproken wordt. Ik wil niet zeggen dat ik ontzettend veel verstand heb van films, maar dat ik hem niet goed vind wil dan nog niet zeggen dat hij te hoog gegrepen is voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:57
Verwijderd
Oke, bedankt voor je uitleg .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:07
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:

Sorry, maar heeft ze wel smaak. Als ze dat niet zou hebben, zou ik helemaal geen contact met d'r hebben en zou ik zeker nooit met d'r naar de bioscoop gaan....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar heeft ze wel smaak. Als ze dat niet zou hebben, zou ik helemaal geen contact met d'r hebben en zou ik zeker nooit met d'r naar de bioscoop gaan....
Sorry jongens, hij heeft me zo gemaakt, ik kan het ook niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:12
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Sorry jongens, hij heeft me zo gemaakt, ik kan het ook niet helpen.
En daarom heeft ze het bij het rechte eind.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:19
BendeBen
BendeBen is offline
Inglorious Bastards (1978)

beetje melig voor een oorlogsfilm maar ben wel benieuwd wat tarantino er van gaat maken
Oud 10-09-2007, 00:27
Verwijderd
The Holy Mountain

Wauw, bijzonder. Heel erg freaky, absurd, sureëel, apart, noem maar op. Prachtige decors, staat bol van de (religieuze) symboliek, en daarom alleen al de moeite van het kijken waard.

Het begin leek een beetje op wat losse, doelloze beelden (mooi doch onsamenhangend) maar een half uur later komt het verhaal op gang bij het voorstellen van de personages. Het is allemaal dan plots stukken beter in een kader te plaatsen en alhoewel het een trage film is en blijft, blijft het boeien.

8/10
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 07:38
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Huu, Ralph. Wat doe je nu toch.

Cet obscur objet du désir Hehe, I got the no pussy blues. Leuk hoor.
Oud 10-09-2007, 08:10
Verwijderd
Nuovo Cinema Paradiso (1989)

Mooie vertelling over een jongetje, Salvatore, dat op 10-jarige leeftijd verzot is op de films die vertoond worden in het lokale Cinema Paradiso. Van zijn vriend en vaderfiguur Alfredo krijgt hij het projectorvak aangeleerd. 30 jaar later keert de volwassen Salvatore terug naar zijn geboortedorpje terug en kijkt hij terug op zijn jeugd.

Soms dramatisch, soms feel-good, vertelt deze film een kleurrijk verhaal dat doet boeien voor de volle 3 uur.

8/10
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 09:14
Dexter_M
Dexter_M is offline
Bloodrayne II Deliverance

iets beter dan deel 1 maar nog steeds erg slecht.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jongens, ik dacht dat iedereen met een IQ van boven de 22 het er wel mee eens was dat Diep een kankafilm is? Hmm.

Anyway,

Death Sentence - 5/10

Dit had een leuke, onschuldige wraakfilm kunnen zijn. Maar het sentimentele engelengejank en het gebrek aan logica houden de film terug. Gelukkig zitten er een paar gewelddadige actiescenes in om het toch nog een beetje boeiend te houden.
Reageren

Regels voor berichten