Advertentie | |
|
![]() |
|
Daar zit ik dan weer. Gisteren voelde ik me zo vrolijk. Maar vandaag weer minder. Waarom ben ik zo verlegen? Waarom als iemand een grap tegen me zegt kan ik niet meteen een tegen antwoord verzinnen. Jezus ik word gek van mezelf het is alsof ik in een grote bal zit, ik wil eruit maar dat kan niet. De bal van verlegenheid.
De ene keer gata het goed de andere keer niet. Waar ben ik bang voor? Ik snap mezelf niet..... ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik blijf maar wachten op hulp van Altrecht en ik vind het verschrikkelijk irritant. Voordat ik naar het autismeteam mag zijn we wel acht maanden verder en nu moet er 'gekeken worden' of er overbrugging geboden kan worden, zodat eindelijk eens gewerkt kan worden aan mijn hevig verknipte psyche. Pff, ik had gewoon een psycholoog in het telefoonboek moeten zoeken - wat een bureaucratie.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, en met m'n studie gaat het al helemaal zwaar kut. Ik moet dit blok drie vakken volgen omdat ik een vak overdoe wat ik vorig jaar niet gehaald heb en dat is ook lekker kut, want die colleges overlappen met een ander vak - zodat ik er effectief nooit heenkan en er dus alsnog weinig van begrijp. Ik moet zelfstandig de huiswerkopdrachten inleveren en alles bijhouden - ja, echt ideaal voor mijn weinig hoge standaarden als het gaat om studeren. Goed, ik ga over het algemeen wel naar de colleges voor vakken en ik lees wel de hoofdstukken die ik moet lezen, soms goed, soms halfjes, maar daar houdt het echt wel mee op. Ik ga er ook meer heen om iets te doen te hebben en koffie te drinken en melige grapjes te maken met m'n studiegenootjes dan om echt te studeren en een graad in de taalwetenschap te behalen. Ik studeer alleen om het studeren. Laten we eerlijk zijn, ik ben echt een slechte student. Als ik opdrachten maken maak ik het vaak maar half omdat ik het niet begrijp omdat ik de hoofdstukken maar half gelezen heb. Ik heb heus wel eens studieuze buien, maar een studie kun je niet afronden met zo nu en dan een studieuze bui, het vereist inzet en discipline - waar ik overduidelijk niet over beschik. 'Leesvakken', dat wil zeggen, vakken met geen bčtakantjes gaan me nog wel redelijk goed af omdat ik goed informatie in mijn hoofd kan prenten (7,3 voor Talen in contact - 6,8 voor literatuurwetenschap, 6,3 voor sociolinguďstiek, redelijke cijfers toch?) en dat behaal ik dan over het algemeen ook wel met wat inzet, maar echt taalwetenschappelijke vakken die bol staan van de wiskundige formules (geen grapje) zijn toch echt te hoog gegrepen voor me. Syntactische principes, Betekenis in context, Statistiek - dat is mijn hel. Statistiek heb ik na een herkansing nog wel gehaald met een 6,5, maar Syntactische principes heb ik halverwege het blok opgegeven (een verplicht vak, dus in het derde jaar moet ik het overdoen) en Betekenis in context gaat op het moment ook zwaar kut, en dat is OOK al een verplicht vak. Als het tegenzit is mijn dadelijk mijn derde jaar volgestampt met vakken, en dan kan ik net zo goed een vierde jaar aan mijn bachelor plakken omdat het echt ondoenlijk is een minor onderwijskunde te combineren met keuzevakken én vakken die ik moet overdoen. Want ja, ik volg nu inleiding taalonderwijskunde en ik heb eindelijk iets gevonden wat ik echt interessant vind.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laat ik er vandaag eens een goede dag van maken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht dat de symfora groep een goede optie was, maar ook die mensen laten niks van zich horen. Ik ben nu 10 maanden aan het wachten op de DGT van Altrecht, Ik ben het zo zat in hulpverleningsland, maar zonder wordt ook niks. Ik ben gisteren toch bij M.(psychiater) geweest, en het was op zich wel een goed gesprek, alleen kan zij mij ook niet overtuigen en blijf ik zo vreselijk achterdochtig naar hun toe. Ik heb mijn dossier gevraagd. wat een gedoe is dat, volgende week zal ik wel een kopie krijgen, dat na een maand zeuren. Ik voel me hopeloos, op je 21 ste en ik lijk wel uitbehandeld. Volgens mij weten zij ook niet wat ze met mij moeten doen, maar help, ik weet het zelf ook niet. ![]() Wanneer wordt ik "normaal"? ot: zo naar de HU en eerstejaars studenten begeleiden. Daarna weekend. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, niemand kan me vertellen hoe de vergoeding van psychotherapie in 2008 precíes geregeld is. Verzekering niet, ggz niet, huisarts niet.
Dus nou weet ik ook niet of ik überhaupt over kán stappen naar een andere psych. Haha, stelletje eikels. Wat kan het ze ook schelen. Ik ben 't maar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik had gister wel een lekkere dag. Niet qua eten nee, maar dat komt wel.
Heb steeds meer het gevoel dat dat eten wel volgt, als ik zelf wat beter in mn vel ga zitten. Ik moet maar eens even wat dingen op een rijtje gaan zetten ![]() En pfff wat ben ik moe! vanavond maar vroeg naar bed, want ik doe mee met Dickens dus moet er morgen bijtijds uit... zo even lekker hardlopen in het bos om wakker te worden, dat helpt ook ![]() Dikke knuf voor Yana! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn broertje ligt sinds maandag in het ziekenhuis met vermoedelijk longvliesontsteking. Heb al twee keer gebeld hoe het ging en gesmst enzo. Bel ook regelmatig met m'n moeder en had gevraagd of ik langs kon komen, zei ze nee doe maar niet want dat is te risicovol voor jou en het is een roteind reizen voor een half uurtje. Lees ik dus net een mailtje van gisteravond waarin ze schrijft of het echt niet in me opkomt om een keer langs te komen want ik heb alleen dit weekend nog tijd want daarna ben ik naar Brussel en bij m'n vriend en volgens haar ben ik er nooit en moet ik m'n huishouden maar ff laten liggen en m'n vriend moet toch studeren dus ik heb alle tijd en moet niet zo gierig zijn
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar niemand schijnt me te kunnen vertellen of het jaar wachttijd ook nog geldt... En dat is voor mij het breekpunt om wel of niet over te kunnen stappen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() *knuf* @daantje en Yana en iedereen. Weeeekend! ![]() En het is fijn dat als vriendlief zegt dat hij druk is, dat dat niet meer meteen voelt als een afwijzing. ![]() Hebben jullie ook gemerkt dat het echt heeeel koud aan het worden is? Er lag een laagje ijs op 't zadel van m'n fiets vanochtend. Misschien krijgen we wel sneeuw dit jaar. ![]()
||
Citaat:
![]() Nu nog sneeuw en het is compleet! ...Maar dan kan ik niet meer normaal fietsen. Hm. Eindelijk weer eens een rustig weekend. Ik denk niet dat ik ergens heen ga, voor de verandering. Dus lekker de tijd voor mezelf nemen om dingen te doen die al té lang open stonden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als eerste bedankt voor je reactie, het geeft me een heel andere kijk op de situatie. ![]() Ik ben nu eigenlijk ook aan het twijfelen over mijn studiekeuze. De meeste worden freelancer en tja, ik heb zo gigantisch veel begeleiding nodig(mede door ADD) waardoor dat heel lastig voor me zou worden. Dat is nog niet het enige, maargoed. Ik weet nog helemaal niet wat ik nu ga doen, maar ik heb binnenkort een gesprek met mijn mentor en ga daar ook mijn ambulant begeleider en mijn studieloopbaanbegeleider ervan op de hoogte stellen. Ook heb ik mijn ouders al verteld over de hele situatie. Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst. Er spelen sowieso een hele hoop factoren mee in mijn keuze waar ik goed over na moet denken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() @Rob; de sneeuw moet inderdaad nog wel een weekje wachten, want dan hoef ik niet/nauwelijks te fietsen. Want ik vind normaal die 30 minuten fietsen naar school al erg, maar door de sneeuw is het helemaal niet te doen. Op de meeste stukken die ik moet fietsen wordt ook nog eens niet gestrooid, dus.. Laat maar wachten tot de vakantie met die sneeuw. ![]() ![]() Ik heb zin om te dansen en te springen en uit te gaan en heel veel lol te hebben. ![]() ![]()
|
Doe mij voorlopig nog maar geen sneeuw hoor en ook geen gladheid aub. aangezien ik de komende 2 weken nog regelmatig 's ochtends vroeg (half 7) naar m'n werk moet fietsen.
Net huis, 6 uur gewerkt. Ik zit nu al op 10,5 uur deze week, morgen als het goed is nog 6 uur, dan heb ik een record aantal uren deze week (maar dat gaat volgende week, als het goed is, alweer verbroken worden ![]() |
![]() |
|
Ik heb niks meer van mn vriend gehoord, maar ik word wel geacht om vanavond weer voor zn deur te staan. Is het stom dat ik kwaad ben, me verdrietig en rot voel omdat hij niet snapt dat het niet zo simpel is als hij zegt? Heeft hij recht om kwaad te zijn dat ik hem niet gevraagd heb om me tegen te houden? Maar then again, ik wílde niet tegengehouden worden op dat moment. Als ik het gewild had, had ik het zelf waarschijnlijk ook wel gekund. Ik zeg niet "ik ga weg" om vervolgens 5 minuten te wachten of hij misschien nog iets te melden heeft... Nee, dan gá ik gewoon. Ik vind het gewoon gemeen dat hij helemaal niet ziet hoe hard ik mn best gedaan heb de afgelopen week, en hoe hij meteen boos wordt op zo'n moment dat het dan net even níet meer gaat. En dan zegt hij na zijn boosheid en sarcasme "morgen weer een dag he". Ja, inderdaad. Vandaag is weer een dag. Maar natuurlijk lukt het me dan niet meer, want compenseren, hongeren en mezelf verdoven. Wil niet voelen. Morgen weer een dag.
|
Ik voel me een trendsetter, met al die reacties die ineens over puzzels gaan
![]() ![]() ![]() Nu wil ik een nieuwe maken. Een toren van Pisa klinkt leuk, maar die hebben we geen ![]() OT: Hm. Langzaamaan wordt het iets rustiger in mijn hoofd. Ja, het is uit. Nee, dat hoeft niet het einde te betekenen. Alles is onduidelijk, maar ik heb in elk geval wel minder maagpijn.
|
N maand geleden heb ik gezegd dat ik vandaag weer eens n smsje zou sturen om te kijken hoe t is enzo, maar door alles wat er gebeurd is weet ik niet of ik dat nu wel moet doen. Zeker door alles van afgelopen weekend enzo...
||
Citaat:
Ik ben al 2 jaar cliënt daaro. 6 weken moeten wachten op de intake... nog eens 4 voor de eigenlijke therapie begon. Therapie en alles gehad (wegens depressie) en ik zat in de nazorg (groep). Imiddels is er weer iets boven water gekomen. De psychiater denkt dat ik een bipolaire stoornis heb. Op het moment ben ik arbeidsongeschikt, zo'n rommel is het daarboven. Afgelopen maandag gevraagd om 'acuut psychische hulp'. Ik mag wachten tot januari... ![]() Altrecht schijnt hoog aangeschreven te staan, qua psychische hulp. Ben ik ff 'blij' dat ik in de provincie Utrecht woon ;x |
![]() |
|
Dubbelpost ;x
Nog nooit gelukt btw ![]() Net zoals mijn pincode verkeerd invoeren en een lens aan de bovenkant van mijn oog, tegen het ooglid laten plakken. Zo zijn er nog wel een aantal normale dingen die me niet goed lukken, ondanks de vele moeite die ervoor doe. Frustrerend... Laatst gewijzigd op 14-12-2007 om 14:31. |
![]() |
|
Hmpf, wat een begin van je weekend zeg
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik voel me depressief. En dat is dan nog een understatement.
Ik begrijp niet hoe ik me toch nog vooruitgesleept krijg. Heb vanmiddag commissie-overleg en mentorgesprekken gehad en nu achteraf begrijp ik niet hoe ik het voor mekaar gekregen heb. Ben bij de huisarts geweest, hij had m'n psych gesproken en nou moet ik weer naar die psych terug om te kijken naar welke andere therapeut ik kan. Tegen mij zei ze dat 'dit de enige werkwijze' is bij het ggz en dat ik dus maar ergens anders heen moet als het me niet zint. En tegen m'n huisarts heeft ze nou gezegd dat het er wel mogelijkheden zijn binnen het ggz. Doos. Daardoor lijkt het weer alsof ik gek ben. Ze gaat me bellen, zal wel volgende week worden. Ik heb alleen maar zin om d'r kapot te schelden. ![]() En anders ga ik wel op goed geluk therapeuten bellen. Ik moet toch iets. En dit weekend moet ik keihard aan m'n studie. Het moet nu echt. |
![]() |
|
Ben een half uur eerder naar huis gegaan van 't werk aangezien ik geen pauze heb gehad
![]() ![]() ![]() Ik heb er zin in, ook al heb ik maar 3,5 uur geslapen afgelopen nacht en viel ik op de snelweg bijna in slaap ![]() (Twijfel een beetje of ik met de bus of m'n eigen auto zal gaan.. Ik heb zin in wijn, dus ik denk dat ik die bus straks ga catchen ![]() ![]()
|
![]() |
Nattigheid, vent in de bak is niet leuk, sterkte.
Hmm, waar je mee omgaat word je mee besmet, zeggen ze. Ik word wel wat asocialer, de laatste tijd. Ik blow ook weer meer. Ik ben nog niet verslaafd, kan nog nee zeggen, maar als ik zo doorga wordt blowen weer een probleem. Gelukkig gebruiken die lui minder pep dan een poos geleden, toen ik nog verslaafd was gebruikten zij ook elke dag, nu doen ze het alleen in het weekend. Anders zat ik de hele tijd tussen de drugs, dat valt nu gelukkig mee. Maar het gaat lekker met me. Ik maak me nergens druk meer om. Als mijn kat weer eens op mijn bed pist word ik niet meer boos. Ik verschoon het bed en vind het zielig voor het beestje dat ze blijkbaar stress heeft. Dat hij niets van zich laat horen doet me weinig. Ja, jammer, maar het is beter. We waren ermee gestopt en dat moeten we zo houden, zolang hij nog samen is. Geen geld, boeiend, ik biets wel sigaretten, eten doe ik toch nauwelijks. Als ik echt een goede maaltijd wil hebben ga ik naar mijn moeder, voor de rest snack ik wat, die lui hebben altijd wel wat te snaaien, of ik eet een broodje van mijn huisgenootje. Zolang er eten voor de dieren is red ik me wel. Misschien komt die onverschilligheid wel door de drugs, het maakt me niet uit. Liever dit dan constant gepieker wat nergens over gaat, of woede en verdriet waar ik niets mee kan. Ik lach en leef, dat is het belangrijkste.
|
@Sylph: ze doen ongetwijfeld hun best. En ik vind mijn behandelaar ook wel oke. Maar Brinkveld, onderdeel van Altrecht vind ik echt zwaar onder de maat.
Ze houden zich nooit aan de afspraken en daar heb ik het zo ontzettend mee gehad. ot. ja, hoor. Wie mag er weer op komen draven als mw. mij nodig heeft? juist ik. Geef ik eindelijk een grens aan, ik kom niet. Krijg ik zo'n smsje, laat dan maar. great. Vorige keer dat ik 2x per dag ben geweest, door wind en weer naar dat ziekenhuis gefietst wat echt een aantal kilometers ver was (stadje hiernaast) heeft mw.toen ik weg was gewoon een overdosis genomen. of ik nu wel of niet kom, ik doe het ook nooit goed. great ! |
![]() |
|
Ik was zo moe net, ik dacht, even een power nap, dus ik m'n telefoonwekker een half uur later gezet...ben nu net weer op, 2,5 uur.
![]() En nu is het alweer donker en ik heb amper licht gezien vandaag, echt raar, terwijl ik dus wel mega vroeg op was. Maar in die hal kan ik niet naar buiten kijken, er zijn ook maar weinig ramen. Oké, nu moet ik écht m'n kamer gaan opruimen en boodschappen gaan doen, want vriendje kan er over 2,5 uur zijn en dan wil ik toch wel wat eten klaar hebben eigenlijk. ![]() |
![]() |
|
Zo, het reisschema voor 28 december voor de duisentste keer aangepast, maar ik probeer het zo te doen dat we met zoveel mogelijk mensen in een zo leuk mogelijke groep dat rondje Nederland gaan doen. Een heel goede vriendin van mij wilde heel graag mee, die zouden we dan oppikken in Waddinxveen, maar dat gaat helaas niet door, omdat ze niet mag van haar moeder en haar moeder wil niet zeggen waarom het niet mag.
![]() Maargoed, we zijn nog steeds een heel leuke groep. Dit weekend een poging doen tot het bijwerken van mijn achterstand, voor zover mijn energie dat toelaat en anders gewoon de vrije uren volstouwen met huiswerk, ik heb immers toch nog maar een weekje school en dan twee weken vakantie. Maar de vakantie zit ook al vrij volgepland dus...
||
Citaat:
Mijn todo-lijstje voor dit weekend. Onder het mom van anders vergeet ik 't, ga ik andere dingen doen of laat ik 't maar lekker schieten omdat ik een luie donder ben: - Geld overmaken #1 - Geld overmaken #2 - Brief 1 schrijven en op de bus doen - Brief 2 schrijven en op de bus doen - Brief 3 schrijven en versturen - Huis opruimen - Mijn geluidsdriver fixen zodat ik toch maar weer 's dingen kan kijken - 4 3,5mm jacks op de kop tikken voor 7.1 surround sound. DAT WIL IK VERDOMME NOU WEL EENS WERKEND HEBBEN Lijkt weinig, maar ik verwacht dat de laatste vier dingen akelig wat tijd gaan kosten. ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
OT: ik ben moeeee maar verder gaat het wel ok. Ik moet eventjes wat dingen doen, dan weekend. Vanavond iig doen: - schema nakijken - declaraties invullen - geld overmaken naar N. en A. - Sinterklaasgedicht voor K afmaken Morgen/ dit weekend: - opruimen - laatste Sintcadeautjes - administratie - veel slapen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |