Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2008, 16:00
TRA
TRA is offline
Citaat:
Het is ontzettend irritant voor mensen die niet (meer) meespelen, aangezien je er als opgehangen/opgegeten persoon niet op in mag gaan en als niet-speler het gewoon nergens over gaat; dat soort dingen kunnen perfect in het WW-topic zelf.
Met alle respect voor Kazet of Pippeloen, - dit is een voorbeeld - maar hij weer begint over iets dat hij muziek noemt respectievelijk over een coffeeshop, dan gaat het voor mij ook nergens over. Dat soort dingen kunnen perfect op Onzin of eventueel op muziek dan wel Drugs en Alcohol.

Citaat:
Voor de duidelijkheid; het overleg is klaar, Missy heeft aangegeven wat we hebben besloten. Dat leek me vrij duidelijk.
Ik neem aan dat je doelt op:

Citaat:
Het zou fijn zijn, wanneer er een rode kaart is uitgedeeld, er een forumbaas ook even op de hoogte wordt gebracht. Niet om te oordelen, maar zodat wij ook weten wanneer de user vervelend is waar het over gaat.
We denken dat het ook bevoordelijker voor het spel is, dat verdacht makingen etc, ook in het weerwolftopic gebeurd en niet erbuiten. Als er dan weer een discussie is, dat de sfeer dan niet gelijk slecht wordt.

Het is absoluut niet zo dat we ons helemaal met het spel willen gaan bemoeien, maar het zou wel fijn zijn als de spelleider even aangeeft via een PM wie een rode kaart heeft gehad.
Ik kan hier niet uit opmaken dat dit het resultaat van het 'overleg' is, dus om jezelf te citeren:

Citaat:
Gelukkig kan jij inderdaad voor iedereen spreken
En wat is dan precies de oplossing? Er wordt een bericht ter kennisname gestuurd naar één van jullie, dit hoeft gezien jullie activiteit aan het weerwolfspel geen probleem te zijn dus dat lijkt me positief. Maar dan nog lijkt het me dat de Spelleider beslist of een speler het volgende spel wel of niet meedoet en dat is nou net het probleem, anders was er nu ook helemaal geen probleem?
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Advertentie
Oud 22-04-2008, 16:01
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Lekker, toch?
Wat weet jij daar nou van?
Oud 22-04-2008, 16:02
TRA
TRA is offline
Citaat:
Wat weet jij daar nou van?
Met die neger. Volgens mij. Jeweettoch.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 22-04-2008, 16:02
TopDrop
TopDrop is offline
Wie kan er in 1 zin samenvatten wat het probleem is waar het deze laatste pagina over schijnt te gaan? Want ik kan dat niet.
Oud 22-04-2008, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Met alle respect voor Kazet of Pippeloen, - dit is een voorbeeld - maar hij weer begint over iets dat hij muziek noemt respectievelijk over een coffeeshop, dan gaat het voor mij ook nergens over. Dat soort dingen kunnen perfect op Onzin of eventueel op muziek dan wel Drugs en Alcohol.
Het WSZ-topic is er voor WSZ-dingen, het WW-topic voor WW-dingen. Losse dingen over het WW-spel kunnen prima in het WSZ-topic, maar geen hele discussies zoals in het verleden wel eens gebeurde.

Citaat:
Ik neem aan dat je doelt op:

Citaat:
Ik kan hier niet uit opmaken dat dit het resultaat van het 'overleg' is, dus om jezelf te citeren:
Ik zei toch al dat het niet veel voorstelde We willen gewoon wat meer zicht op wat er bij het WW-spel speelt omdat het invloed heeft op DK.

Citaat:
En wat is dan precies de oplossing? Er wordt een bericht ter kennisname gestuurd naar één van jullie, dit hoeft gezien jullie activiteit aan het weerwolfspel geen probleem te zijn dus dat lijkt me positief. Maar dan nog lijkt het me dat de Spelleider beslist of een speler het volgende spel wel of niet meedoet en dat is nou net het probleem, anders was er nu ook helemaal geen probleem?
De Spelleider beslist inderdaad, of Spelleiders. Zoals DP ook al aangaf is dat nog nooit echt mis gegaan; in de meeste gevallen stemmen mensen gewoon niet meer, in sommige gevallen is er spraken van geklier. De Spelleider kan zelf best inschatten wanneer iemand een rode kaart/ban moet krijgen (bv. wanneer er na waarschuwingen nog niet wordt geluisterd). Daar veranderen we absoluut niets aan, het enige dat wij willen is weten wie er een rode kaart heeft zodat we daar op kunnen letten (zeker in geval van geklier).
Oud 22-04-2008, 16:08
TopDrop
TopDrop is offline
Het gaat echt nérgens over
Oud 22-04-2008, 16:08
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Wie kan er in 1 zin samenvatten wat het probleem is waar het deze laatste pagina over schijnt te gaan? Want ik kan dat niet.
Na aanleiding van alle stress van afgelopen spel, waaronder het *spekkie-incident* en de mogelijke rode kaart waarover verdeelde meningen waren --> de forumbazen gingen overleggen hoe ze de negatieve sfeer rond het ww-spel konden verbeteren. En daaruit is o.a gekomen dat ze op de hoogte willen zijn als iemand een rode kaart krijgt en niet iedereen is het daarmee eens om 2 redenen: 1. De spelleiders beslissen, niet de forumbazen. 2. De fb's doen zelf meestal niet mee.

Zo.
Oud 22-04-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Na aanleiding van alle stress van afgelopen spel, waaronder het *spekkie-incident* en de mogelijke rode kaart waarover verdeelde meningen waren --> de forumbazen gingen overleggen hoe ze de negatieve sfeer rond het ww-spel konden verbeteren. En daaruit is o.a gekomen dat ze op de hoogte willen zijn als iemand een rode kaart krijgt en niet iedereen is het daarmee eens om 2 redenen: 1. De spelleiders beslissen, niet de forumbazen. 2. De fb's doen zelf meestal niet mee.

Zo.
Precies, en de Spelleiders blijven ook gewoon beslissen, wij nemen niets over wat dat betreft. En ook al doen wij niet mee; het WW-spel wordt op DK gespeeld en daar zijn wij fb. Dus ja, het gaat nergens over, het is maar een minimale verandering zodat wij volgens ons die sfeer wat beter in de gaten kunnen houden en mogelijk wat beter kunnen controleren.
Oud 22-04-2008, 16:13
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Precies, en de Spelleiders blijven ook gewoon beslissen, wij nemen niets over wat dat betreft. En ook al doen wij niet mee; het WW-spel wordt op DK gespeeld en daar zijn wij fb. Dus ja, het gaat nergens over, het is maar een minimale verandering zodat wij volgens ons die sfeer wat beter in de gaten kunnen houden en mogelijk wat beter kunnen controleren.
Hoe ben je, ten opzichte van de huidige situatie, van plan de sfeer beter in de gaten te houden en mogelijk wat beter te kunnen controleren als je van de spelleider te horen krijgt wie een rode kaart heeft?
Oud 22-04-2008, 16:14
Missy
Missy is offline
Citaat:
Hoe ben je, ten opzichte van de huidige situatie, van plan de sfeer beter in de gaten te houden en mogelijk wat beter te kunnen controleren als je van de spelleider te horen krijgt wie een rode kaart heeft?
Als iemand doorgaat, kunnen wij ingrijpen met eventueel echte waarschuwing/ban.
Oud 22-04-2008, 16:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Als iemand doorgaat met niet-stemmen

Maar goed. Als er echt iets mis is, dan merken jullie dat vanzelf wel. Dus het lijkt mij een tamelijk overbodige toevoeging aan het spel.
Oud 22-04-2008, 16:18
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kijk, en hier komt dus het mooie. Degene die liep te kutten was een forumbaas. Forumbazen krijgen geen waarschuwingen en al helemaal geen bans, dus dan is er voordeel / vriendjespolitiek. Typisch.
Oud 22-04-2008, 16:20
Tink*
Tink* is offline
Nou je snapt best wat Missy bedoelt, in geval van klieren dus. En verder vind ik het prima als ze op de hoogte van rode kaarten willen worden gehouden. Als het door inactiviteit komt doen ze er niets mee, maar geklier kunnen ze in de gaten houden. Nou klaar, dat verandert er en nu zien we wel weer verder of het goed loopt.

Btw. is er een overzicht van mensen met waarschuwingen etc. voor het wwspel bij de spelleider eigenlijk?
Oud 22-04-2008, 16:22
***ailá***
***ailá*** is offline
nee, maar ik neem aan dat Spekkies waarschuwing blijft staan. Wij (= dabo, eb en ik) waren van mening dat die waarschuwing die ze heeft gekregen van dusdanige aard was, dat ze de volgende keer gwn direct de klos is. Niet weer waarschuwen.

Verder hebben we geen waarschuwingen hoeven uitdelen vanwege niet stemmen ofzo. En DP's waarschuwing is natuurlijk vervallen bij het volgende spel. Dat was nauwelijks een waarschuwing
Oud 22-04-2008, 16:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou je snapt best wat Missy bedoelt, in geval van klieren dus. En verder vind ik het prima als ze op de hoogte van rode kaarten willen worden gehouden. Als het door inactiviteit komt doen ze er niets mee, maar geklier kunnen ze in de gaten houden. Nou klaar, dat verandert er en nu zien we wel weer verder of het goed loopt.

Btw. is er een overzicht van mensen met waarschuwingen etc. voor het wwspel bij de spelleider eigenlijk?
Soija heeft een keer een waarschuwing gehad voor kutten, spekkie ook.

Dan zijn er nog een paar mensen die eruit zijn gegooid wegens niet stemmen.
Oud 22-04-2008, 16:28
Verwijderd
Ach, ik vind het wel prima hoor, om het even te melden dat er iemand een rode kaart krijgt. Wat zij er dan vervolgens mee doen moeten de forumbazen zelf weten, het gaat er vooral om dat de Spelleiders hier gewoon het recht hebben om mensen te waarschuwen en/of een rode kaart te geven. En dat kan nu nog steeds, toch?
En over dat forumbazen in het voordeel zijn (zoals Spekkie, in dit geval) houd je natuurlijk altijd. Maar als forumbazen zich niet gedragen volgens de 'forumregels' worden ze daar ook echt wel op aangesproken hoor.
Oud 22-04-2008, 16:31
Missy
Missy is offline
Citaat:
Kijk, en hier komt dus het mooie. Degene die liep te kutten was een forumbaas. Forumbazen krijgen geen waarschuwingen en al helemaal geen bans, dus dan is er voordeel / vriendjespolitiek. Typisch.
Dat is niet geheel waar. Ook spekkie heeft van meerdere forumbazen te horen gekregen dat ze gewoon een regel van het weerwolfspeltopic heeft overtreden. Als jij een waarschuwing krijgt weet niet iedereen dat, zo weet ook niet iedereen dat een forumbaas ook wel eens ergens op wordt aangesproken.
Oud 22-04-2008, 16:32
Verwijderd
is = eens.
Oud 22-04-2008, 16:33
Missy
Missy is offline
Dat staat er toch?

Oud 22-04-2008, 16:34
Verwijderd
Machtsmisbruik.
(jaja, dat kunnen wij als leden ook, I know. )
Oud 22-04-2008, 16:35
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat is niet geheel waar. Ook spekkie heeft van meerdere forumbazen te horen gekregen dat ze gewoon een regel van het weerwolfspeltopic heeft overtreden. Als jij een waarschuwing krijgt weet niet iedereen dat, zo weet ook niet iedereen dat een forumbaas ook wel eens ergens op wordt aangesproken.
Ik zeg niet dat er niks over gezegd is, ik zeg dat ze geen officiëele waarschuwingen of bans krijgt.
Oud 22-04-2008, 16:36
Verwijderd
Maar dat krijgt een forumbaas sowieso niet, en forumbazen misdragen zich nu eenmaal ook wel eens, dus dat probleem houd je sowieso. (zoals ik net al zei )
Oud 22-04-2008, 16:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar dat krijgt een forumbaas sowieso niet, en forumbazen misdragen zich nu eenmaal ook wel eens, dus dat probleem houd je sowieso. (zoals ik net al zei )
Mijn punt was dat zij de eerste in heel lang was die echt voor problemen zorgde. En dus dat dit gebeuren raar is, enzo.
Oud 22-04-2008, 16:46
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ohja, die postte de hele tijd irritante dingen. Volgensmij ben ik toen ook bij jou gaan huilen.
Van Soija kan ik het me niet herinneren, van die ander wel
Oud 22-04-2008, 17:01
Uice
Uice is offline

Tra de bane, Tra de bane, Tradebane. Hij was behoorlijk stil voor een bane. Baaaaanuh.
Oud 22-04-2008, 17:02
Verwijderd
Juice.
Oud 22-04-2008, 17:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik moest lachen
Oud 22-04-2008, 17:06
Uice
Uice is offline
Maar mijn punt was, ik vind eigenlijk dat een bane de wolven wel moet uitdagen hem op te eten, anders heb je er niks aan.
Oud 22-04-2008, 17:06
Uice
Uice is offline
Tradebane, treedbeen.
Oud 22-04-2008, 17:08
Verwijderd
Ik vind het fijn dat juice in m'n onschuld bleef geloven. maar goed dat hij tovenaarsbescherming heeft gekregen want dat heeft me er langer ingehouden
Oud 22-04-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Soija heeft een keer een waarschuwing gehad voor kutten, spekkie ook.

Dan zijn er nog een paar mensen die eruit zijn gegooid wegens niet stemmen.
Oh ja, dat weet ik nog, omdat ik zogenaamd, volgens een aantal imbeciele spelers en spelleider, na mijn dood nog verdenkingen maakte, wat uiteraard niet zo was. Mn reactie was dan ook de gebruikelijke anusoxidatie.
Oud 22-04-2008, 17:16
Fantôme
Fantôme is offline
zo, ik kom ook eens wat zeggen

laatste wolf eruit!
jammer dat ik al in pips maagje zat, maar niks aan te doen

In het begin vond ik het spel een beetje rottig vanwege het hele cupido/geliefde gebeuren. Ik voelde me echt een beetje rot, ondanks dat het maar een spelletje was. Want nergens stond dat ik niet zo opzichtig mocht zijn en ik zag geliefden juist als één team die eigenlijk niet bij de wolven én niet bij de dorpelingen horen en dus eigenlijk niet te vertrouwen zijn in wat ze zeggen
Van verschillende kanten kreeg ik reacties, zowel in het forum als via pm.
Dit is verder geen verwijt, ik kan het me wel indenken, maar voor mij voelde het niet zo goed.

Later bleek ook nog deze communicatiefout. Ik moet zeggen dat ik het echt even gehad had. Over die communicatiefout is dus echt niet zeker bij wie het lag. De spelleiders hadden ook kunnen doen alsof hun neus bloedde en mij hierover niet kunnen inlichten. Ik vind het heel tof (naar mij toe) dat ze dat wel hebben gedaan.
Er zijn mensen die hebben gezegd dat het beter was als er tijdens het spel niet was ingegrepen (en het dus op zn beloop te hebben gegaan) diegene moeten mij daarvan dan maar de schuld geven en niet de spelleiders.

Verder vond ik de verhalen later erg leuk, van het eerste verhaal was ik niet zo gecharmeerd (zoals wel meer) maar het kreeg later een erg leuke wending met veel grappige dingen ertussen .

Later in het spel vond ik het wel weer leuk. Al had ik natuurlijk een erg makkelijke rol, ik kon alles zeggen toen bleek dat de wolven mij toch niet direct opvraten

Vorige keer was geloof ik bedacht dat dit spel idd Aila, EB en Dabo spelleiders zouden zijn en het spel daarna (het volgende spel) DP, nog niemand (?) en ik.
Ik wil het op zich nog wel doen, maar dat hangt ook even af van degene die dan spelen en of jullie mij nog wel willen
Oud 22-04-2008, 17:19
Uice
Uice is offline
Oh trouwens, eerste WWS die ik overleefd heb!

Eén keer gehangen, één keer gegeten en één keer overleefd. Volgende keer geschoten?
Oud 22-04-2008, 17:20
Verwijderd
Wat was de uitslag?
Oud 22-04-2008, 17:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wat was de uitslag?
want die was nog niet overduidelijk ofzo
Oud 22-04-2008, 17:28
Verwijderd
Dorpelingen.
Oud 22-04-2008, 17:30
Verwijderd
Hmkay.
Citaat:
want die was nog niet overduidelijk ofzo
Ik heb het hele spel en topic niet gevolgd, en ook niet dit topic gelezen.
Oud 22-04-2008, 17:36
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Hmkay. Ik heb het hele spel en topic niet gevolgd, en ook niet dit topic gelezen.
Waarom doe jij nooit meer mee?
Oud 22-04-2008, 17:40
Verwijderd
Als ik weer tijd heb, doe ik mee.
Oud 22-04-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Als ik weer tijd heb, doe ik mee.
En niet meer valsspeelt
Oud 22-04-2008, 17:48
Verwijderd
Ik speel niet vals, hoor lieverd.
Oud 22-04-2008, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ik speel niet vals, hoor lieverd.
Jij bent dé weerwolfvalsspeler door rondpmen enzovoorts.
Oud 22-04-2008, 17:56
Verwijderd
Neuh, vroeger deed ik dat wel, maar dat mocht niet meer, dus ik deed het niet meer. Heb het daarna een keertje gedaan bij Minke, wat niet zo bijzonder was.

Een ander spel heb ik dr nog wel weer gepmd, maar daarin zei ik slechts dat ik zeker wist dat ze wolf was en dat het me niet kon schelen want ik was tegen de dorpelingen. NIks ernstigs verder hoor.
Oud 22-04-2008, 17:57
Verwijderd
Haha soija is een minkestalker :loser:
Oud 22-04-2008, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Heb het daarna een keertje gedaan bij Minke, wat niet zo bijzonder was.wat gruwelijk irritant was.
En die toen ik wolf was, was zo mogelijk nog irritanter.
Oud 22-04-2008, 18:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Neuh, vroeger deed ik dat wel, maar dat mocht niet meer, dus ik deed het niet meer. Heb het daarna een keertje gedaan bij Minke, wat niet zo bijzonder was.

Een ander spel heb ik dr nog wel weer gepmd, maar daarin zei ik slechts dat ik zeker wist dat ze wolf was en dat het me niet kon schelen want ik was tegen de dorpelingen. NIks ernstigs verder hoor.
Toen ik wolf was probeerde je ook informatie te krijgen, zie post eerder in dit topic.
Oud 22-04-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
En die toen ik wolf was, was zo mogelijk nog irritanter.
Neuh, beetje aanstellerij mijns inziens.
Oud 22-04-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Toen ik wolf was probeerde je ook informatie te krijgen, zie post eerder in dit topic.
Da zeg ik, vroeger.
Oud 22-04-2008, 18:14
Verwijderd
Haha, aanstellerij, volgens mij kon jij gewoon absoluut niet tegen je verlies. Dát was aanstellerij.
Oud 22-04-2008, 18:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh trouwens, eerste WWS die ik overleefd heb!

Eén keer gehangen, één keer gegeten en één keer overleefd. Volgende keer geschoten?
Of sterven door liefdesverdriet.
Topic gesloten

Regels voor berichten